Hij was 6 of 7 denk ik , hij zat iig achterop de fiets weet ik nogquote:Op zaterdag 27 januari 2007 20:40 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dat zal ie vast niet als peuter gedaan hebben
Maar even tussendoor, die RTL4 programma's ontstaan NIET van die enkele tik op een dikke luierkont hoor, daar is structureel iets mis gegaan.

quote:Op zaterdag 27 januari 2007 20:55 schreef Bep het volgende:
[..]
Hij was 6 of 7 denk ik , hij zat iig achterop de fiets weet ik nog![]()

Helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 10:05 schreef m@x het volgende:
[..]
Dit doet het op mij een beetje overkomen alsof iedereen die niet direct tig opvoedkundige boeken erop naslaat alvorens hij of zij aan de gang gaat maar een beetje egoistisch doet waar ie zin in heeft. Ik beschouw mezelf als een DO (als het dan persee een naam moet hebben) maar zie dit niet als een negatief iets. Ik vraag me alleen af waarom het opeens zo fout is om dingen te doen, gewoon omdat dat vroeger ook altijd op die manier gebeurde. En wat is er mis met gewoon iets doen omdat het leuk is zonder dat er een ingewikkelde theorie aan hangt of dat er een leermoment aan vastzit.

Wanneer niet dan?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 20:24 schreef N.icka het volgende:
[..]
Soms niet
Wat heb je toch tegen die tik , denk je soms dat een kind daar een jeugdtrauma aan oploopt?

sterkquote:Op zaterdag 27 januari 2007 23:22 schreef Moonah het volgende:
Er wordt gesproken over 'een tik vanwege het schrikeffect'.
Als je een kind wil laten schrikken kun je toch ook gewoon "BOE!" zeggen..![]()
![]()

Al eerder aangehaald: Het lidteken op mijn borst tenbgevolge van een kop kokendhete koffie.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 23:00 schreef erodome het volgende:
[..]
Wanneer niet dan?
Noem eens een vb waarin andere methoden falen en alleen een tik zou werken....

normaal gaven ze wel die tik dan?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 23:37 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Al eerder aangehaald: Het lidteken op mijn borst tenbgevolge van een kop kokendhete koffie.
Naa 30 keer waarschuwen luisterde ik nog niet.
Die tik had ik wel gehad als er geen familie was geweest.

Dan is het een inschattingsfout, verkeerde manier van handelen van je ouders geweest.. dat staat los van het nut van een tik..quote:Op zondag 28 januari 2007 00:16 schreef desiredbard het volgende:
Nee eerder zeikerige AP familieleden en geen zin in de discussie.....
Ik was al 20 keer gewaarschuwd voor die pot thee, je deelt ook niet zo maar een tik uit.
Taalgebruik = dus gelijk aan een tik? wat dacht je van uitleggen waarom dat niet mag?quote:Maar bijv op de creche geleerd taalgberuik tegen je ouders gebruiken komt je wel degelijk op een pak voor je broek te staan...... althans in dit huishouden.
Zoals wat? een tik?quote:Vind programa's als supernanny leuk om te kijken, maar er zijn effectievere manieren om slaan spugen en schelden (op een manier waarvan een dokwerker tot in zijn nek zou blozen) van een dreumes aan te pakken.

Dan doe je zoiets omdat het echt even noodzaak is.. dat als je op andere manier hem al geprobeert hebt te corrigerenquote:Op zondag 28 januari 2007 00:20 schreef m@x het volgende:
Op papier en in theorie klinken dingen altijd zo mooi maar in de praktijk loopt het soms net even anders. Ik heb vandaag Kai een tik op zijn vingers gegeven. Puur om hem te laten schrikken aangezien meneer op het snoer van de stofzuiger zat te knagen terwijl de stekker in het stopcontact zat enzonder het door te hebben doorging met stofzuigen. Ik kreeg zijn kaken met geen mogelijkheid los en zag dit als de snelste manier om hem uit een gevaarlijke situatie te halen. Geloof me, boe roepen werkt bij een koppige peuter niet altijd
Begrijp me overigens niet verkeerd hoor, ik ben absoluut geen voorstander van de pedagogische tik of wat voor soort tik dan ook.

Dat mag jij vinden dat vind ik niet. Ik had nu een lidteken minder gehad.quote:Op zondag 28 januari 2007 00:26 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Dan is het een inschattingsfout, verkeerde manier van handelen van je ouders geweest.. dat staat los van het nut van een tik..
Nee eerst waarschuwen.... blijven doen : pak voor je broekquote:Taalgebruik = dus gelijk aan een tik? wat dacht je van uitleggen waarom dat niet mag?
Typ ik hier ASCII of in een chinese charecter set?quote:Zoals wat? een tik?

je trekt conclusies die er niet zijn, als hij op een andere manier opgevoed was was hij misschien wel precies hetzelfde geweest, dat weet je neit en kun je dus niet zo stellen.quote:Op zondag 28 januari 2007 00:55 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Dat mag jij vinden dat vind ik niet. Ik had nu een lidteken minder gehad.
Mijn AP opgevoede neefje is toen hij een jaar of twaalf was ook uitgelegt op pedagogisch verantwoorde manier dat geld uit zijn moeders portmonaie jatten verkeerd is.
Momenteel geniet hij huisvesting van jouw belastinggeld
Ben er van overtuigt dat een pak voor zijn broek het beter gedaan had.
[..]
Nee eerst waarschuwen.... blijven doen : pak voor je broek
[..]
Typ ik hier ASCII of in een chinese charecter set?
Ja een tik,
Je laat je door een 3 jarige niet verotschelden en slaan.
Beter een tik op 3 jarige leeftijd dan op hun 16 de verkeerde/goede tegenkomen die dat wel doet. met terugwerkende kracht en rente

Ik kan me ook nog wel een paar keer herinneren (oa toen ik een jaar of 12 was) en ik heb nou juist weer het gevoel dat het geheel en al terecht was. Mijn zus en ik hadden dan ruzie of liepen zo te etteren dat we echt het bloed onder de nagels van mijn ouders vandaan haalden.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 23:58 schreef owlet het volgende:
ik kan me de drie keer dat mijn moeder mij een tik uit wanhoop gaf nog zo goed voor de geest halen dat ik me zelf heilig heb voorgenomen zoiets nooit bij mijn dochter te doen.
Overigens kan ik me de tik uit wanhoop ergens wel voorstellen hoor. Althans, ik begrijp uit welk gevoel zoiets gebeurt en ook dat het vaak net zo veel indruk maakt op de ouder dan op het kind.
Maar dat wil niet zeggen dat ik het goedkeur en een tik met voorbedachte rade vind ik zonder te overdrijven echt compleet gestoord.
Ik wil mijn kind geen voorbeeld van geweld geven en ik wil niet de strijd aangaan als blijkbaar die tik niet werkt. Want wat is dan de volgende stap? Harder meppen?

niemand beweerd dat AP de beste methode is..quote:Op zondag 28 januari 2007 01:51 schreef desiredbard het volgende:
Dat zeg ik niet evenstar
Maar het feit dat AP perfecte mensjes oplevert is net zo waar als dat OD Ted Bundytjes aflevert.
Maar even terugkomend op mijn eerste post in dit topic:
Even op een totaal andere boeg, hoe geweldig leuk het ook is om een enorm intelligent kind te hebben.
Ben ik de enige die zich verbaasd over dat "kindertijd" gereutel maar ondertussen wel je kind van twee leren lezen via allerlei computer speeltjes.
Is een partijtje knikkeren en met dinky toys spelen niet veel gezonder?
Niet dat ik ons kind zometeen niet zal stimuleren....maar ik vind het zo'n tegenstrijdigheid

Maar als het in die situatie dus kennelijk wel mag waar ligt dan de grens?quote:Op zondag 28 januari 2007 00:28 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Dan doe je zoiets omdat het echt even noodzaak is.. dat als je op andere manier hem al geprobeert hebt te corrigeren
en dat niet efefctief was, maar je wel genoodzaakt was snel te handelen ten behoeve van Kai

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |