abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45792846
quote:
Op maandag 29 januari 2007 15:59 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Ik heb Twan tijdens een driftbui weleens in de gang of op zn kamer gezet zodat dat hij mij niet zag, maar dat hielp niet bij hem. Hij trapte de deur er bijna uit... Ik zat dan in de kamer, tv of radio hard aan net alsof ik hem niet hoorde.... tevergeefs.
Lastig hoor....

Die van mij heeft de neiging gehad steeds van zijn kamer af te komen bv terwijl hij moest slapen, ellende was het, tot ik het zat was en een haakje op zijn deur heb gedaan(hij was toen 2 ofzo).
In de eerste instantie dacht hij dat hij de deur wel kon openslopen, maar dat idee verging al snel toen hij mijn blik zag, daarmee maak ik korte metten, 1 waarschuwing met een nare straf erachteraan en dat ook echt nakomen.

Ik zou zeggen(maar dat is heel makkelijk zo langs de zijlijn he ) laat hem maar doen, laat het hem maar wagen die deur kapot te maken, een dikke maand van veel klusjes erachteraan brengt hem voor in de toekomst wel op andere ideeen, ik zou hem vantevoren ervoor waarschuwen.

Dit is vooral een kwestie van volhouden, mijn oppaskind dacht ook door idioot te gaan doen alsnog aandacht te krijgen en dat werkte goed bij zijn moeder, bij mij wat minder, heb dan ook nooit echt last met hem gehad na een paar keer volhouden, want ze doen veel om toch aan aandacht te komen, kan dat niet leuk, dan maar een boze ouder, aandacht=aandacht.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 29 januari 2007 @ 16:12:07 #272
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_45793053
Een kind van 3/3,5 veel klusjes laten doen, lijkt me lastig. Maar nu hij bijna 5 is, zou dat inderdaad wel kunnen. Gelukkig is de ergste periode ook voorbij hoor. Op af en toe een uitval zoals vanmiddag.

En inderdaad negatieve aandacht is ook aandacht...
Make love, not war ☮
pi_45795488
quote:
Op maandag 29 januari 2007 11:18 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Maar waar hoor je iemand zeggen dat hij/zij alles doet voor het kind? en zo dus het kind de ouder laat opvoeden..?
opvoeden doe je voor je kind ja, om het kind een zo fijn mogelijk leven te geven, en een plekje heeft in de maatschappij waar hij/zij zich tevreden bij voelt.
Kind moet leren dat je niet alles zomaar krijgt of dat nu materiaal of anderszins je zin is ...anders krijg je van die zeikerige mensjes van
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  maandag 29 januari 2007 @ 17:25:42 #274
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45795662
quote:
Op maandag 29 januari 2007 17:20 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Kind moet leren dat je niet alles zomaar krijgt of dat nu materiaal of anderszins je zin is ...anders krijg je van die zeikerige mensjes van

mee eensch buiten je laatste conclusie
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_45795673
quote:
Op maandag 29 januari 2007 14:56 schreef erodome het volgende:

[..]

Had je het niet meer gedaan als je wel die tik had gehad dan?

Want mijn nichtje kreeg laats een tik op de vingers voor het graaien naar hete thee, afgelopen weekend deed ze het gewoon weer, die tik had dus niets geholpen.
Een week later ...niet 2 minuten
Leren wat echt heet is doe je warschijnlijk pas door het te voelen, maar een kleine koter die op dat moment door het heet gevoel motorische controlle verliest en daarme dus de kop over zich heen trekt, kan dus inderdaad week bij week voorkomen worden.
En je maakt mij niet wijs dat als je nichtje een aantal keren fysiek gewaarschuwd is ze het nog zal doen..... 30 miljoen keer zeggen helpt ook niet in dat geval.
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  maandag 29 januari 2007 @ 18:20:12 #276
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_45797481
Een vraag... Wat is erger. Emotioneel geweld of een pedagogische tik?
pi_45798634
quote:
Op maandag 29 januari 2007 18:20 schreef peaceman het volgende:
Een vraag... Wat is erger. Emotioneel geweld of een pedagogische tik?
Emotioneel geweld, omdat iemand er niks mee kan...grote mate van machteloosheid.
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
  maandag 29 januari 2007 @ 18:54:20 #278
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_45798724
quote:
Op maandag 29 januari 2007 18:51 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

Emotioneel geweld, omdat iemand er niks mee kan...grote mate van machteloosheid.
Exact... misschien kan dan nu die overdreven discussie over een incidentele pedagogische tik gestopt worden?
  maandag 29 januari 2007 @ 19:04:59 #279
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_45799140
quote:
Op maandag 29 januari 2007 18:54 schreef peaceman het volgende:

[..]

Exact... misschien kan dan nu die overdreven discussie over een incidentele pedagogische tik gestopt worden?
Dat emotioneel geweld erger is dan een pedagogische tik, wil natuurlijk niet zeggen dat een pedagogische tik dan helemáál niet erg is

Ik vind het sowieso een beetje een kromme vergelijking trouwens...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 29 januari 2007 @ 19:07:34 #280
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_45799256
quote:
Op maandag 29 januari 2007 19:04 schreef texelonia het volgende:

[..]

Dat emotioneel geweld erger is dan lichamelijk geweld, wil natuurlijk niet zeggen dat lichamelijk geweld dan helemáál niet erg is
Volledig mee eens, maar ik hoop dat we het er ook over eens zijn dat een incidentele pedagogische tik heeeeeel wat anders is als lichaamlijk geweld.
  maandag 29 januari 2007 @ 19:09:21 #281
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_45799341
quote:
Op maandag 29 januari 2007 19:07 schreef peaceman het volgende:

[..]

Volledig mee eens, maar ik hoop dat we het er ook over eens zijn dat een incidentele pedagogische tik heeeeeel wat anders is als lichaamlijk geweld.
Ik had het al aangepast, had idd even niet goed gelezen.

Vandaar ook mijn opmerking dat ik het een kromme vergelijking vind. Als je je kind mondeling terecht wijst ipv een pedagogische tik te geven, is dat toch ook niet meteen emotioneel geweld.
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_45799384
quote:

[..]

Dat emotioneel geweld erger is dan lichamelijk geweld, wil natuurlijk niet zeggen dat lichamelijk geweld dan helemáál niet erg is
Het gaat hier ook helemaal niet op lichamelijk geweld.....Zoals jij het stelt is lichamelijk geweld als de stad peking en een pedagogische tik als lutjebroek, waarbij je lutjebroek en peking buuurgemeentes noemt van gelijke grootte en samenstelling. Slaat dus nergens op, dat is appels met anti-tank granaten vergekijken.
pi_45799485
quote:
Op maandag 29 januari 2007 19:09 schreef texelonia het volgende:

[..]

Ik had het al aangepast, had idd even niet goed gelezen.

Vandaar ook mijn opmerking dat ik het een kromme vergelijking vind. Als je je kind mondeling terecht wijst ipv een pedagogische tik te geven, is dat toch ook niet meteen emotioneel geweld.
Ik denk dat een klein kind een tik veel beter kan koppelen aan zijn gedrag, dan een paar verwensingen. Een kind zal dan niet snappen wat je bedoelt en waarom je als ouder zo doet en in feite bang zou kunnen worden ipv er iets van leren.

soms is het gewoon beter om simpel, duidelijk en direct te zijn.
  maandag 29 januari 2007 @ 19:15:07 #284
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_45799568
quote:

[..]

Dat emotioneel geweld erger is dan een pedagogische tik, wil natuurlijk niet zeggen dat een pedagogische tik dan helemáál niet erg is
WAAROM is die tik dan zo erg? Ik erger me aan het feit dat tegenstanders van de pedagogische tik er altijd maar vanuit lijken te gaan dat het structureel meppen is. Enige realiteitszin is sommigen vreemd hier. (wie de schoen past...)
quote:
Ik vind het sowieso een beetje een kromme vergelijking trouwens...
Ach ik heb krommere vergelijkingen gezien in dit topic, dus ik schaam me er niet voor
  maandag 29 januari 2007 @ 19:17:28 #285
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_45799674
quote:
Op maandag 29 januari 2007 19:12 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

Ik denk dat een klein kind een tik veel beter kan koppelen aan zijn gedrag, dan een paar verwensingen. Een kind zal dan niet snappen wat je bedoelt en waarom je als ouder zo doet en in feite bang zou kunnen worden ipv er iets van leren.

soms is het gewoon beter om simpel, duidelijk en direct te zijn.
Ik denk dat niet. Kinderen hebben al heel snel door wat je bedoelt. Het woordje "Nee" leren ze snel genoeg (en gebruiken ze dan zelf ook vaak genoeg ) en zelfs als kinderen zo klein zijn dat ze de taal nog niet begrijpen, dan begrijpen ze dat echt wel aan je gezichtsuitdrukking, intonatie, etc. Zelfs pasgeboren baby's voelen het aan wanneer de ouders niet lekker in hun vel zitten bijv. Als je dan geďrriteerd raakt omdat je je baby niet stil krijgt, zal het alleen maar harder gaan huilen.
©Dumbo
  maandag 29 januari 2007 @ 19:18:27 #286
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_45799719
quote:
Op maandag 29 januari 2007 19:10 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

Het gaat hier ook helemaal niet op lichamelijk geweld.....Zoals jij het stelt is lichamelijk geweld als de stad peking en een pedagogische tik als lutjebroek, waarbij je lutjebroek en peking buuurgemeentes noemt van gelijke grootte en samenstelling. Slaat dus nergens op, dat is appels met anti-tank granaten vergekijken.
En dat vind ik dus ook van de vergelijking van pedagogische tik met emotioneel geweld.
©Dumbo
  maandag 29 januari 2007 @ 19:20:38 #287
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_45799811
quote:
Op maandag 29 januari 2007 19:15 schreef peaceman het volgende:

[..]

WAAROM is die tik dan zo erg? Ik erger me aan het feit dat tegenstanders van de pedagogische tik er altijd maar vanuit lijken te gaan dat het structureel meppen is. Enige realiteitszin is sommigen vreemd hier. (wie de schoen past...)
[..]

Ach ik heb krommere vergelijkingen gezien in dit topic, dus ik schaam me er niet voor
Ik vind het gewoon onnodig om je kind opzettelijk pijn te doen. Het is mijnsinziens een teken van onmacht en frustratie van de ouder. En je leert je kind ook nog dat slaan mag.
©Dumbo
  maandag 29 januari 2007 @ 19:24:30 #288
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_45799973
quote:
Op maandag 29 januari 2007 19:20 schreef texelonia het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon onnodig om je kind opzettelijk pijn te doen. Het is mijnsinziens een teken van onmacht en frustratie van de ouder. En je leert je kind ook nog dat slaan mag.
Sorry hoor.. maar dit vind ik je reinste flauwekul. Wat jij doet met jouw kind moet jij weten, maar veroordeel een ander niet als ie incicenteel een tikje geeft....
Er werd hier in dit topic gesproken over het leren van respect aan het kind, maar het respect voor iemand die wel eens een tikje geeft is ver te zoeken hier... hoezo respect....
pi_45800200
quote:
Op maandag 29 januari 2007 19:17 schreef texelonia het volgende:

[..]

Ik denk dat niet. Kinderen hebben al heel snel door wat je bedoelt. Het woordje "Nee" leren ze snel genoeg (en gebruiken ze dan zelf ook vaak genoeg ) en zelfs als kinderen zo klein zijn dat ze de taal nog niet begrijpen, dan begrijpen ze dat echt wel aan je gezichtsuitdrukking, intonatie, etc. Zelfs pasgeboren baby's voelen het aan wanneer de ouders niet lekker in hun vel zitten bijv. Als je dan geďrriteerd raakt omdat je je baby niet stil krijgt, zal het alleen maar harder gaan huilen.
Nee, dat woordje heeft zoveel verschillende kleuren en intonaties, een kind snapt dat echt niet hoor. Ik ben ervan overtuigd dat een kind inderdaad wel iets kan voelen aan 't humeur van de ouder, maar het is ook afhankelijk van de situatie. Iets wat uitentreure vele malen is gezegd en toch gedaan wordt, puur alleen om negatieve aandacht te krijgen, want we weten immers nu allemaal, dat is OOK aandacht, dan geldt bij mij de regel: "wie niet horen wil, moet maar voelen."

Het is natuurlijk ook wat je zelf wil, maar ik zie het in het licht van de opvoeding dat er gewoon geluisterd moet worden naar je meerdere, dat ben ik niet alleen als ouder, maar ook de politie, de leraar, de directeur, je manager, je baas, etc...
  maandag 29 januari 2007 @ 19:31:20 #290
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_45800228
quote:
Op maandag 29 januari 2007 19:24 schreef peaceman het volgende:

[..]

Sorry hoor.. maar dit vind ik je reinste flauwekul. Wat jij doet met jouw kind moet jij weten, maar veroordeel een ander niet als ie incicenteel een tikje geeft....
Er werd hier in dit topic gesproken over het leren van respect aan het kind, maar het respect voor iemand die wel eens een tikje geeft is ver te zoeken hier... hoezo respect....
Als je dit al respectloos vindt.... Lekker makkelijk, als je niks meer terug weet te zeggen gaan zeuren dat ik geen respect toon. Ik geef alleen mijn mening en veroordeel niemand. Maar als het zo moet...
©Dumbo
  maandag 29 januari 2007 @ 19:33:09 #291
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_45800285
quote:
Op maandag 29 januari 2007 19:31 schreef texelonia het volgende:

[..]

Als je dit al respectloos vindt.... Lekker makkelijk, als je niks meer terug weet te zeggen gaan zeuren dat ik geen respect toon. Ik geef alleen mijn mening en veroordeel niemand. Maar als het zo moet...
Ach gut.... een algemene opmerking wordt weer zeer persoonlijk opgevat... jammer.
  maandag 29 januari 2007 @ 19:33:30 #292
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_45800301
Laat de heren lekker allerlei theorietjes bedenken joh .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  maandag 29 januari 2007 @ 19:34:30 #293
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_45800336
quote:
Op maandag 29 januari 2007 19:33 schreef Leah het volgende:
Laat de heren lekker allerlei theorietjes bedenken joh .
Mwah.. ik spreek toch echt wel uit de praktijk
  maandag 29 januari 2007 @ 19:35:45 #294
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_45800377
quote:
Op maandag 29 januari 2007 19:30 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

Nee, dat woordje heeft zoveel verschillende kleuren en intonaties, een kind snapt dat echt niet hoor. Ik ben ervan overtuigd dat een kind inderdaad wel iets kan voelen aan 't humeur van de ouder, maar het is ook afhankelijk van de situatie. Iets wat uitentreure vele malen is gezegd en toch gedaan wordt, puur alleen om negatieve aandacht te krijgen, want we weten immers nu allemaal, dat is OOK aandacht, dan geldt bij mij de regel: "wie niet horen wil, moet maar voelen."
Als een kind steeds iets blijft doen wat al 100 keer gezegd is dat het niet mag, ligt dat echt niet aan het feit dat het kind niet snapt dat het niet mag. Dan is het gewoon zijn grenzen aan het opzoeken, kijken hoe ver het kan gaan. Bij mij geldt dan de regel dat ie naar de gang gaat en dat werkt vooralsnog prima.
quote:
Het is natuurlijk ook wat je zelf wil, maar ik zie het in het licht van de opvoeding dat er gewoon geluisterd moet worden naar je meerdere, dat ben ik niet alleen als ouder, maar ook de politie, de leraar, de directeur, je manager, je baas, etc...
Helemaal mee eens, maar dat kan ook op andere manieren geleerd worden en niet perse door een pedagogische tik.
©Dumbo
pi_45800422
quote:
Op maandag 29 januari 2007 19:20 schreef texelonia het volgende:

[..]

Het is dus ook HOE, WANNEER en met welke MATE je die tik geeft. Als je het kind meteen en continue tikken uitdeelt dan krijg je inderdaad een vervormd beeld bij dat kind.

Een kind moet gewoon weten wat de grenzen zijn van het toelaatbare. Die grenzen mag je als ouder zelf stellen en soms zijn die bij de ene ouder wat stricter dan de ander, maar feit blijft wie de ouder.opvoeder is en wie het kind, dat gewoon moet luisteren.

Wel is belangrijk, en ik kan het niet vaak genoeg zeggen...uitleggen, uitleggen, uitleggen WAAROM je disciplinaire straffen geeft. Het kind moet gewenst gedrag koppelen aan de juiste situatie en de gevolgen van overtreding van die sociale structuren.

Zo laat je een kind duidelijk merken wat wel en niet kan in bepaalde situaties en zal het dit ook zo blijven doen.
  maandag 29 januari 2007 @ 19:37:12 #296
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_45800427
quote:
Op maandag 29 januari 2007 19:33 schreef peaceman het volgende:

[..]

Ach gut.... een algemene opmerking wordt weer zeer persoonlijk opgevat... jammer.
Jíj begint met persoonlijk op te vatten door te zeggen dat ik geen respect voor je toon

Daarnaast wijk je ook nog van de discussie af en dara heb ik geen zin in
©Dumbo
pi_45800493
quote:
Op maandag 29 januari 2007 19:24 schreef peaceman het volgende:

[..]

(ik kan het niet laten, deze inkopper) Misschien zelf te weinig tikken gehad?
  maandag 29 januari 2007 @ 19:39:36 #298
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_45800514
quote:
Op maandag 29 januari 2007 19:37 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

Het is dus ook HOE, WANNEER en met welke MATE je die tik geeft. Als je het kind meteen en continue tikken uitdeelt dan krijg je inderdaad een vervormd beeld bij dat kind.

Een kind moet gewoon weten wat de grenzen zijn van het toelaatbare. Die grenzen mag je als ouder zelf stellen en soms zijn die bij de ene ouder wat stricter dan de ander, maar feit blijft wie de ouder.opvoeder is en wie het kind, dat gewoon moet luisteren.

Wel is belangrijk, en ik kan het niet vaak genoeg zeggen...uitleggen, uitleggen, uitleggen WAAROM je disciplinaire straffen geeft. Het kind moet gewenst gedrag koppelen aan de juiste situatie en de gevolgen van overtreding van die sociale structuren.

Zo laat je een kind duidelijk merken wat wel en niet kan in bepaalde situaties en zal het dit ook zo blijven doen.
Helemaal mee eens. Maar waarom moet dat perse met een pedagogische tik? Hard of zacht, ik blijf erbij dat ik dat onnodig vind. Waarom is zo'n tik beter dan bijv de gang, of andere strafmaatregelen, volgens jou?
©Dumbo
pi_45800516
quote:
Op maandag 29 januari 2007 19:34 schreef peaceman het volgende:

[..]

Mwah.. ik spreek toch echt wel uit de praktijk
Me 2
  maandag 29 januari 2007 @ 19:43:03 #300
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_45800632
quote:
Op maandag 29 januari 2007 19:39 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

(ik kan het niet laten, deze inkopper) Misschien zelf te weinig tikken gehad?

Genoeg... en terecht. Werd ik daar geweldadig van? Geenzins!
quote:
Op maandag 29 januari 2007 19:37 schreef texelonia het volgende:

[..]

Jíj begint met persoonlijk op te vatten door te zeggen dat ik geen respect voor je toon

Daarnaast wijk je ook nog van de discussie af en dara heb ik geen zin in
Ik denk dat wij mijn bericht anders lezen... geeft niks hoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')