Slecht voorbeeld zeg gewervelden dieren zijn helemaal niet uit insecten ontstaan. Lees je eerst even in voordat je wat zegt.quote:Op maandag 29 januari 2007 16:06 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Het IS ook geen boom. Het zijn plaatjes bij elkaar gezet die theoretisch evolutie van bijv insect naar hond naar paard moeten voorstellen. Al het 'bewijs' wat daarvoor aangevoerd wordt is gelul in de ruimte, bijv het vergelijken van skeletten. Dat is geen bewijs, dat is een bewijs dat die skeletten blijkbaar goed werken, niet dat ze uit elkaar voortgekomen zijn. Als je dat niet wil zien dan houdt het gewoon op.
Goed dan slaan we de insecten over. Paarden zouden wel van honden komen, nog steeds even absurd.quote:Op maandag 29 januari 2007 19:14 schreef switchboy het volgende:
[..]
Slecht voorbeeld zeg gewervelden dieren zijn helemaal niet uit insecten ontstaan. Lees je eerst even in voordat je wat zegt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Eohippusquote:Op maandag 29 januari 2007 19:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Goed dan slaan we de insecten over. Paarden zouden wel van honden komen, nog steeds even absurd.
quote:Vermoedelijk stammen alle paardachtigen af van het "Dageraadspaard" (Eohippus) een niet meer dan 50 cm hoog zoogdier dat zo'n 50 miljoen jaar geleden leefde. Via verschillende stadia, waarbij onder andere het aantal tenen afnam, het gebit zich wijzigde en het dier groter werd, ontwikkelde zich uiteindelijk Equus caballus.
De evolutie van het paard is begonnen in Noord-Amerika, van waaruit verschillende soorten paardachtigen in de afgelopen paar miljoen jaar naar Eurazië emigreerden.
Merkwaardig genoeg is het paard in Amerika kort na het einde van de laatste ijstijd uitgestorven (zie: megafauna en Cloviscultuur). Waarschijnlijk kwam dit doordat de eerste mensen enkele duizenden jaren eerder hun intrede in Amerika hadden gedaan. De paarden, niet gewend aan mensen, moesten het afleggen tegen de inmiddels goed ontwikkelde jachttechnieken van de Clovis-jagers. Het zou trouwens onlogisch zijn dat de wilde Amerikaanse paarden, na 22 IJstijden te hebben overleefd, er bij de 23e allemaal de brui aan zouden geven. De tamme en verwilderde paarden die thans in Amerika leven, stammen af van dieren die door de Spanjaarden vanaf ca. 1500 werden ingevoerd.
... of je stelt dat alle zoogdieren een gemeenschappelijke voorouder hebben, wat wél correct is.quote:Op maandag 29 januari 2007 19:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Goed dan slaan we de insecten over. Paarden zouden wel van honden komen, nog steeds even absurd.
Dat staat in het artikel dat je zelf gafquote:Op maandag 29 januari 2007 19:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Kijk hier kan ik wat mee. Hoezo zou er niet genoeg zonlicht zijn voor zoveel algen? Hoeveel algen? Hoeveel zonlicht? Zal het eens verder nazoeken.
Er waren in ieder geval genoeg voedingsstoffen, het water lag vol met rottende planten en dieren.
Dat komt alleen maar omdat die mensen die dat zeggen de evolutietheorie niet begrijpenquote:Op maandag 29 januari 2007 19:20 schreef Frezer het volgende:
Toch grappig dat evolutie topics altijd voor 2/3e over zondvloeden en big-bangs gaan. Darwin heeft toch mooi zonder het zelf te beseffen een alles omvattende theorie neer gezet!
Dan verzwijgt toch een flink deel daarvan hun bedenksels...quote:Op maandag 29 januari 2007 19:02 schreef switchboy het volgende:
[..]
Ja iedereen kan wel bedenken dat als je de aarde een perfecte bol zou maken dat het water er dan op zou komen te liggen
Maar je gelooft wel dat er uit 2 honden alle verschillende soorten honden zijn voortgekomen die er nu zijn? Ik bedoel, Ark van Noach, elk type dier van elk geslacht 1 dier mee, dus 2 honden, laten we voor de grap 2 herders noemen. Die wippen en die wippen en die wippen, en tada! een goldenretriever, een bulldog,een pitbull en een irritant jack russell, COME ON, niet in 4400 jaar tijd.quote:Op maandag 29 januari 2007 19:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ah ja, al die biologen die van de evolutietheorie uitgaan zijn natuurlijk enorme idioten.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 08:56 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
De evolutie is al tig keer ontkracht, maar sommigen hebben zo'n enorme plaat voor hun kop dat het geen zin heeft om er nog meer energie in te steken.
Gek dat wij exact zo denken van gelovigen, evolutie is verre van ontkracht. En als je de naam Kent Hovind noemt schop ik je ballen helemaal blauw, want die kerel lult echt alleen maar onzin en is ook echt allemaal ontkracht wat ie ooit heeft lopen blaten.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 08:56 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
De evolutie is al tig keer ontkracht, maar sommigen hebben zo'n enorme plaat voor hun kop dat het geen zin heeft om er nog meer energie in te steken.
Je bent lief.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 08:56 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
* Pietverdriet neemt nog een plakje hamquote:Op dinsdag 30 januari 2007 08:56 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik wilde gewoon even weten of dat klopt?quote:Op maandag 29 januari 2007 17:57 schreef switchboy het volgende:
Het maakt niet uit in welke maat je het opschrijft het is gewoon heel veel.
Mwah... Roodkapje doet 't anders best goed in de Eftelingquote:Op dinsdag 30 januari 2007 09:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Okay, aan de ene kant hebben we een theorie die de oorsprong van soorten verklaard, met veel, heel veel bewijs en geen enkele falsificatie. Aan de andere kant hebben we een boek met sprookjes, mythen en legenden vol geflipte verhalen, zonder enig spoor van bewijs...
Hmmm, Wie heeft er de sterkste casus?
Die vraag is niet zo moeilijk te beantwoorden. Dat boek waar je het over hebt, dat is het woord van God. Blader er maar eens doorheen, kijk daar staat het: 'Dit boek is het woord van God.' Dat moet dus wel kloppen!quote:Op dinsdag 30 januari 2007 09:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Okay, aan de ene kant hebben we een theorie die de oorsprong van soorten verklaard, met veel, heel veel bewijs en geen enkele falsificatie. Aan de andere kant hebben we een boek met sprookjes, mythen en legenden vol geflipte verhalen, zonder enig spoor van bewijs...
Hmmm, Wie heeft er de sterkste casus?
Dan blijf je toch weg?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 08:56 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
quote:Op dinsdag 30 januari 2007 08:56 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Je zou er van staan te kijken in hoe weinig generaties verschillende variaties kunnen ontstaan, en hoe snel dieren zelf van uiterlijk kunnen veranderen afhankelijk van de natuurlijke omstandigheden.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 08:43 schreef bigore het volgende:
[..]
Maar je gelooft wel dat er uit 2 honden alle verschillende soorten honden zijn voortgekomen die er nu zijn? Ik bedoel, Ark van Noach, elk type dier van elk geslacht 1 dier mee, dus 2 honden, laten we voor de grap 2 herders noemen. Die wippen en die wippen en die wippen, en tada! een goldenretriever, een bulldog,een pitbull en een irritant jack russell, COME ON, niet in 4400 jaar tijd.
Als ik er gewoon logisch over nadenk, kan het gewoonweg niet, maar ik ben blij dat je toegeeft dat evolutie mogelijk is in een korte periode.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 10:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Je zou er van staan te kijken in hoe weinig generaties verschillende variaties kunnen ontstaan, en hoe snel dieren zelf van uiterlijk kunnen veranderen afhankelijk van de natuurlijke omstandigheden.
Dat is VARIATIE, geen evolutie van hond naar een ander beest.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 10:20 schreef bigore het volgende:
[..]
Als ik er gewoon logisch over nadenk, kan het gewoonweg niet, maar ik ben blij dat je toegeeft dat evolutie mogelijk is in een korte periode.
Nou is een hond nét ff een verkeerd voorbeeld om aan te halen. Is het je ooit opgevallen dat een hond aan z'n voorpoten wél een vijfde teen heeft en aan z'n achterpoten niet ?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 10:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat is VARIATIE, geen evolutie van hond naar een ander beest.
Daar heb je een goed punt, dat is iets wat ik me ook altijd heb afgevraagd. Persoonlijk heb ik gewoon als mening dat de evolutiegang perfect synchroniseerd. Dus stel dat er een dier in 1 keer een staart nodig heeft, dat niet die staart generatie op generatie groeit. maar dat er in 1 keer eentje wordt geboren met een staart. Maar goed, dit is puur speculatie en is een goed punt wat je aangeeft.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 10:24 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Maar nogmaals, als ik het goed begrijp gebeuren genetische veranderingen puur toevallig toch? Mutaties? En toevallig zouden dan bepaalde mutaties een voordeel hebben boven anderen toch? Waarom zijn er dan zo weinig mislukte mutaties die geen voordeel geven? Waarom zijner niet honderdduizendenmiljoenen voorbeelden van de geleidelijke overgangsvormen tussen een of ander landzoogdier en een walvis? Dat eekhoorn/ratachtige dier en de vleermuis zoals ik al eerder had genoemd? Al die geleidelijke over de miljoenen jaren ontstane overgangsvormen met minimale veranderingen zijn er niet, niet in fossielen, niet in levende lijven. Alleen maar perfect 'aangepaste' dieren.
Je hebt echt geen idee wat evolutie inhoudt he? Dus jij zegt dat voor de zondvloed, alleen maar "basic" dieren bestonden zonder enige variatie? Maar pas NA de zondvloed kwamen er verschillende dieren. Ik krijg echt steeds meer het idee dat je gewoon geen idee hebt waar je het over hebt.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 10:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat is VARIATIE, geen evolutie van hond naar een ander beest.
De eerste 2 honden hadden alle genen in zich om al die mogelijke variatie te produceren. Maar niet om een ander dier dan een hond te produceren snap je. En hoe vaker je kopieert hoe meer genetische informatie verloren gaat, dus op een gegeven moment zal je een chihuahua en een golden retriever niet echt meer met elkaar kunnen matchen, maar ze hebben wel dezelfde 2 ouders als je helemaal teruggaat met de genen in zich om beide te produceren.
Waar heb ik het mis dan?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 10:31 schreef bigore het volgende:
[..]
Je hebt echt geen idee wat evolutie inhoudt he?
Evolutie houdt in het verbeteren van het specifieke dier door bijvoorbeeld omstandigheden. Dus honden die veranderen door omstandigheden zijn geevolueerd tot een golden retriever of wat dan ook. Wat jij zegt houdt in dat God een zooi dieren op aarde heeft gepland, allemaal standaard dieren wat alle genen in zich heeft. En pas NA de zondvloed tot uiting zijn gekomen blijkbaar. Want als dat voor de zondvloed was geweest, had je al geevolueerde honden op je Ark van Noach gehad.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |