Vanuit waar uit Brabant moet je komen?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 01:11 schreef Nashje het volgende:
[..]
Me 2. Alleen zal dat denk ik niet op de training van Davids zijn.. zou me school er wel voor af willen zeggen, maar een andere vriend van me doet daar zo heilig over. En heb geen zin om in me eentje van brabant naar Mokum te reizen
Omgeving lampestad/Helmondquote:Op zaterdag 27 januari 2007 01:13 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Vanuit waar uit Brabant moet je komen?![]()
Van Geelquote:Op zaterdag 27 januari 2007 01:26 schreef devv05 het volgende:
Stam, Davids, Sneijder, Gabri, Huntelaar, Leonardo
20 jaaar sethjequote:
quote:Davids: het gif dat Ten Cate wil
De eerste flirt dateert al van maanden geleden, maar een hereniging tussen Ajax en Edgar Davids is eindelijk nabij. Club en speler zijn het al eens over een contract voor anderhalf jaar, het wachten is alleen nog op een akkoord met Tottenham Hotspur.
Henk ten Cate was afgelopen zomer amper trainer van Ajax, toen hij zijn eerste lijntje uitgooide in de richting van Edgar Davids.
De coach zag in de voetballer exact wat zijn nieuwe spelersgroep ontbeerde: gif, power, ervaring en een onvoorwaardelijke wil om te winnen. Davids en Ten Cate spraken uitgebreid, Ajax legde al wat geld opzij, maar tot een deal kwam het niet. De middenvelder koos voor een langer verblijf bij Tottenham Hotspur.
Deze week bereikte de Amsterdamse club alsnog een akkoord met de voetballer. Davids komt in Noord-Londen amper aan spelen toe en was nu wél over te halen voor een terugkeer naar de club die hij in 1996 verliet.
Met de verkoop van Markus Rosenberg aan Werder Bremen heeft Ajax bovendien de euro’s om Davids nog voor de transferdeadline op 31 januari vast te leggen.
De middenvelder heeft nog een contract voor een half jaar en Tottenham is de dure wisselspeler liever kwijt dan rijk. Als de onderhandelingen de komende dagen worden afgerond, is Davids in theorie beschikbaar voor de kraker tegen Feyenoord van volgende week zondag in de Arena. De vraag is echter of de middenvelder dan al wedstrijdfit is.
Davids speelde zijn laatste wedstrijd op 20 december, als invaller in het League Cup-duel met Southend United. In de Premier League kwam de middenvelder dit seizoen slechts tot negen optredens, waarvan het merendeel als invaller.
De rest van de tijd zat hij vooral op de tribune, of thuis. Spelers zoals Steed Malbranque, Didier Zokora, Tom Huddlestone en Teemu Tainio kregen steevast de voorkeur van trainer Martin Jol.
De Spurs-coach zei het niet hardop, maar de Hagenaar beschouwt Davids als overbodige ballast. Een contrast met het begin van vorig seizoen, toen de pitbull als een held werd binnengehaald op White Hart Lane en een vliegende start maakte.
Zó vliegend, dat Davids de ene gele kaart na de andere pakte. Naarmate de maanden vorderden, groeiden in Engeland de twijfels over de dertiger, die zelden zijn topniveau haalde. Bondscoach Marco van Basten deelde de scepsis en oordeelde hard over Davids: ,,Jan Wouters selecteren we toch ook niet meer?’’
Ajax gelooft wél in de middenvelder. Ten Cate zag de laatste maanden bevestigd dat zijn ploeg fysiek en mentaal nog altijd kwetsbaar is, ondanks de toegevoegde waarde van de aankopen Jaap Stam en Gabri. ,,We missen ervaring en fysieke kracht op het middenveld,’’ zei de trainer bij herhaling. ,,Ik weet wel een paar spelers, maar die kosten nogal wat. We zullen creatief moeten zijn.’’
Ten Cate weet wat hij binnenhaalt met Davids. In het seizoen 2003-04 was de voetballer het onbrekende stukje in de puzzel van Barcelona, toen hij op huurbasis overkwam van Juventus.
Met Davids in de rug van Ronaldinho bleken de Catalanen zo goed als onverslaanbaar. De band tussen speler en assistent-coach Ten Cate groeide. Op de vraag of hij Frank Rijkaard tot zijn favoriete trainers rekent, antwoordde de middenvelder in oktober 2005 veelzeggend: ,,Je bedoelt Ten Cate. Van Henk heb ik veel geleerd ja, zeker.’’
Davids sprak anderhalf jaar geleden ook al met toenmalig Ajax-coach Danny Blind, maar de voetballer bedankte voor de eer en koos niet veel later voor Spurs. Afgelopen maand werd hij ook gepolst door Dallas FC, dat hem een lucratief contract bood voor een avontuur in de Verenigde Staten. De voetballer gaat op 33-jarige leeftijd echter liever terug naar de stad waar hij opgroeide. Tien jaar geleden vertrok hij bij Ajax, na de verloren Champions League-finale van 1996 tegen Juventus.
Met de komst van Davids hoopt Ajax ook een positief signaal te geven aan spelers die twijfelen over een langer verblijf, zoals Ryan Babel. De aanvaller onderhandelt over een contract tot 2011. Net als eerder Jaap Stam, moet Davids een toonbeeld worden van de ambities van Ajax. Voor spelers én de buitenwacht.
Ik denk niet dat Shota nog terugkomt, Ericquote:Op zaterdag 27 januari 2007 04:23 schreef ericajax het volgende:
Zin in zn eerste trainingHeb dan nog OV dus kom zeker
![]()
![]()
en 4 februari![]()
genietennnnnnnnnnnn
![]()
![]()
Balen hequote:Op zaterdag 27 januari 2007 04:27 schreef Cantona_No.7 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Shota nog terugkomt, Eric
Cantonaquote:
quote:Op zaterdag 27 januari 2007 06:13 schreef PLAE@ het volgende:
Ik vind het heerlijk om weer eens echte toppers te kunnen aanschouwen![]()
Gewoon mannen met ervaring, ipv gasten die de absolute top nooit gaan halen en jonge jochies die zo snel mogelijk naar de grootste competities en het meeste geld willen.
Ik hoop dat hij er nog wat moois van kan maken![]()
Van Jol mag hij gaan dus, komt wel goed dan.quote:Davids akkoord met Ajax over terugkeer
Van onze verslaggever
AMSTERDAM - Edgar Davids keert na ruim tien jaar buitenlandse dienst vrijwel zeker per direct terug bij Ajax. Hij vervult daarmee de wens van trainer Ten Cate om een ervaren, defensieve middenvelder aan de selectie toe te voegen. Davids kwam nauwelijks aan spelen toe bij Tottenham Hotspur.
De 33-jarige Davids, die na Ajax bij AC Milan, Juventus, Barcelona, Inter en Tottenham speelde, is persoonlijk rond met Ajax voor anderhalf jaar. De clubs moeten voor woensdag, als de transfermarkt sluit, tot overeenstemming komen. Het contract in Noord-Londen liep nog een half jaar door.
Of de onderhandelingen moeilijk zijn? ‘Dat laat ik aan voorzitter Levy over’, aldus manager Jol. ‘Ik weet alleen dat Edgar niet meer de jongste is, en hij wil spelen.’ Jol maakte nauwelijks nog gebruik van de diensten van Davids, die in anderhalf seizoen veertig duels speelde en één keer scoorde.
‘Voor de uitstraling van Tottenham was het belangrijk dat spelers van zijn kaliber wilden komen’, aldus Jol. Davids onderhandelde eerder met FC Dallas.
Davids, 74-voudig international, behaalde bij Ajax zijn grootste successen. Hij won de Champions League, verscheidene landstitels en de wereldbeker voor clubs.
Dan weten we ook gelijk dat hij 2 miljoen per jaar krijgt bij Ajax.quote:Ajax-aanwinst Davids vroeg drie keer meer dan Dallas bood
Datum: 27-jan 00:56
De nieuwe aanwinst van Ajax Edgar Davids heeft een jaarsalaris van FC Dallas van $ 800.000,- (¤618.812,-) afgeslagen. Het gat tussen de salariseisen van Davids en tot hoever FC Dallas wilde gaan was te groot. ‘Hij vroeg meer salaris dan wij konden bieden. Niet zoals Beckham, maar wel drie keer meer dan wat wij boden’, aldus een woordvoerder van FC Dallas.
Stam krijgt 1 geloof ik, bij PSV kon hij dit seizoen meer verdienen geloof ikquote:Op zaterdag 27 januari 2007 10:24 schreef Jasza het volgende:
Stam krijgt toch ook 2?
Denk dat Davids hetzelfde als Stam krijgt.
Tsja, in die lijst stond ook dat Van der Vaart 2,4 miljoen kreeg, en ik geloof daar eigenlijk niet zo heel veel van.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 11:05 schreef Gelderland het volgende:
Stam krijgt kleine 2 miljoen... Sneijder/Huntelaar geloof ik 1.5.... Ik heb wel eens zo'n lijst gezien! Ik denk dat Edje ook zo rond de 1.5 gaat verdienen hier...
quote:Op zaterdag 27 januari 2007 11:05 schreef denthemen het volgende:
ik kan niet wachten op Davids VS buijs , die kontelikker van een buijs gaat flink aangepakt worden, ik zal Edje even instructies geven![]()
Gewoon een vriend ja, verder geen familie of zoquote:Op zaterdag 27 januari 2007 11:07 schreef Gelderland het volgende:
[..]![]()
miss heb je 't al eens verteld, maar wat is jouw relatie t.o.v Edgar? gewoon een goede vriend of wat
(bel je 'm regelmatig?)
ok, dus extra leuk datie terug naar ajax komt voor jouwquote:Op zaterdag 27 januari 2007 11:09 schreef denthemen het volgende:
[..]
Gewoon een vriend ja, verder geen familie of zo
Breek zijn been is een goede instructiequote:Op zaterdag 27 januari 2007 11:05 schreef denthemen het volgende:
ik kan niet wachten op Davids VS buijs , die kontelikker van een buijs gaat flink aangepakt worden, ik zal Edje even instructies geven![]()
Gelderland we gaan hier geen levens van mensen besprekenquote:Op zaterdag 27 januari 2007 11:09 schreef Gelderland het volgende:
[..]
ok, dus extra leuk datie terug naar ajax komt voor jouw(neem aan dat je hem uit A'dam kent, van vroeger)
nee niet uit a'dam, lang verhaal, zal ik je vast nog wel eens vertellenquote:Op zaterdag 27 januari 2007 11:09 schreef Gelderland het volgende:
[..]
ok, dus extra leuk datie terug naar ajax komt voor jouw(neem aan dat je hem uit A'dam kent, van vroeger)
Al moet ik het zelf doen, het gaat gebeuren, buijs gaat op krukken naar huisquote:Op zaterdag 27 januari 2007 11:10 schreef Jasza het volgende:
[..]
Breek zijn been is een goede instructie![]()
Ik dacht dat hij nog jonger was, en ik denk dat hij idd ook zeker niet meer dan 1,5 jaar mee gaat. Maar goed, ben toch blij dat hij komt. Als voetballer kan hij het team aanjagen, jonge spelers kunnen veel van hem leren, en het blijft natuurlijk gewoon een held.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 10:53 schreef twi het volgende:
Hij wordt trouwens over anderhalve maand al 34. Anderhalf seizoen leuk voetballen zou mooi zijn.
En als buijs dan op de grond ligt doet Edje z'n shirtje omhoog en dan staat er:quote:Op zaterdag 27 januari 2007 11:05 schreef denthemen het volgende:
Ik denk dat alleen al naast hem voetballen je als jonge voetballer zo´n kick krijgt dat je wilt presteren koste wat het kost, want wie wil nou geen schouderklopje van Stam of Davids?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 11:32 schreef S-Two het volgende:
[..]
Ik dacht dat hij nog jonger was, en ik denk dat hij idd ook zeker niet meer dan 1,5 jaar mee gaat. Maar goed, ben toch blij dat hij komt. Als voetballer kan hij het team aanjagen, jonge spelers kunnen veel van hem leren, en het blijft natuurlijk gewoon een held.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |