abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45736535
Oudste/Jongste verhaal.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_45751198
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 12:29 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Stelletje jankerds! Mijn zus heeft 8000,- geleend bij mijn ouders en zegt rustig dat het maar van haar erfenis afgetrokken moet worden later. Bovendien krijgt ze van mijn ouders de gelegenheid om op hun erf (lekker buitenaf maar toch dichtbij een stad) in een verbouwde boerderij te gaan wonen. Echter: ik neem mijn ouders niets kwalijk. Ik neem het mijn zus kwalijk dat ze geen aanstalten neemt om ook maar iets terug te betalen.
Hier gaat het om een bedrag van 17000 euro die ze wel eens zal terugbetalen... Ondertussen is dat ook al 4 jaar geleden ofzo.
Mijn zus kreeg daarnaast 5 jaar geleden 7500 euro omdat ze verhuisde. Leuk Zou ik ook krijgen, behalve dat mijn ma er nu problemen begint van te maken.

Eerlijk is het niet, maar om er ruzie van te maken... Ik hoop nog altijd dat mijn zus haar verstand gaat krijgen en zal beginnen terugbetalen...
pi_46800083
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 15:24 schreef Meneer_Poep het volgende:

[..]

Dit kan ik me voorstellen. Maar je moet je natuurlijk wel afvragen of een dergelijk feit de relatie met je zus zou gaan bepalen. Geld is ook maar een bedenksel natuurlijk. Los daarvan: ik zou mijn zus denk ik zeer duidelijk maken hoe ik erover dacht en het daarna laten rusten. Het dus uitspreken en daarna accepteren tenzij er echt aanleiding is haar weer te confronteren. In de gedachte dat je een ander persoon bent dan je zus en het verder dus haar zaken zijn. Je vrienden kies je maar je familie is je familie.
Ik pas ervoor om een kleine 8000 eurootjes tussen mij en mijn zus te laten komen. Ze weet wel hoe ik erover denk en dat ik dat niet waardeer maar 8000 euro is mij niet bepaald een contactbreuk waard. Want ik hou wel ontzettend van haar.
pi_46800905
quote:
Op zondag 28 januari 2007 11:24 schreef leonieke het volgende:
[..]
Hier gaat het om een bedrag van 17000 euro die ze wel eens zal terugbetalen... Ondertussen is dat ook al 4 jaar geleden ofzo.
Mijn zus kreeg daarnaast 5 jaar geleden 7500 euro omdat ze verhuisde. Leuk Zou ik ook krijgen, behalve dat mijn ma er nu problemen begint van te maken.

Eerlijk is het niet, maar om er ruzie van te maken... Ik hoop nog altijd dat mijn zus haar verstand gaat krijgen en zal beginnen terugbetalen...
Enne... voor wie hoop je dat dan, voor je ouders of voor jezelf (je eigen erfenis)?
Want dat geld is dus foetsie als je ouders overlijden en jij denkt even 17K méér uit de erfenis te kunnen halen. Dat kun je op je buik schrijven, dat wordt vette ruzie want je zus gaat gewoon voor 50/50.

Dit zou ik eens bij je ouders aankaarten (en NIET bij je zus, want die gaat het toch nooit terugbetalen).
  donderdag 1 maart 2007 @ 11:33:07 #55
64781 bonke
pipo koeie
pi_46801051
je zal maar jaloers zijn op je eigen zusje omdat ze iets meer krijgt dan jezelf

sad
pies on joe toe
  donderdag 1 maart 2007 @ 11:51:57 #56
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_46801621
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 11:33 schreef bonke het volgende:
je zal maar jaloers zijn op je eigen zusje omdat ze iets meer krijgt dan jezelf

sad
Heel sad:

Zusje (19) rookt 'stiekem'

Het volgende "zusje" klaagtopic
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_46803750
ouders die één van hun kinderen financieel bevoordelen, dat is pas sad. Dat doe je als ouder gewoon niet

mijn ouders geven consequent even veel aan mij en mijn broer, en ik ben van plan om met mijn kinderen later hetzelfde te doen. Hoe kan je het als ouder verantwoorden dat je aan één kind een auto geeft terwijl je de ander er voor laat betalen.

Ik kan me dat echt niet inbeelden, ik ben echt blij dat mijn ouder zo niet met mij en mijn broer omgaan.
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
pi_46804270
Ik heb dat ook maar ben gewoon blij dat ik alles red zonder dat ik hulp nodig heb van iemand!!
like most people said.. Live with it
pi_46804664
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 12:58 schreef petitlapin2 het volgende:
ouders die één van hun kinderen financieel bevoordelen, dat is pas sad. Dat doe je als ouder gewoon niet

mijn ouders geven consequent even veel aan mij en mijn broer, en ik ben van plan om met mijn kinderen later hetzelfde te doen. Hoe kan je het als ouder verantwoorden dat je aan één kind een auto geeft terwijl je de ander er voor laat betalen.

Ik kan me dat echt niet inbeelden, ik ben echt blij dat mijn ouder zo niet met mij en mijn broer omgaan.
Dan heb je gruwelijk veel geluk. Het levert de nodige frustraties op als je ouders wel zulke dingen doen. TS heeft inmiddels begrepen dat voor de achtergestelde partij wel veel voldoening kan liggen in het feit dat diegene het wél allemaal zelf doet. Ik ben echt onafhankelijk van mijn ouders en ik ben er trots op.
pi_46805795
T is een herkenbaar punt, maar je bent wel een hullie!

Ik heb zelf een zussie dat 2 jaar jonger is en ook vanalles krijgt.... ze heeft meer dan 4000 E van me pa gekregen om o.a. haar telefoonkosten en auto te kunnen betalen. Ik maal er niet om, ik ben juist blij dat ik voor mezelf kan 'providen'. geeft me ook wel een gevoel van eigenwaarde.

Ook ben ik de oudste en moest dus in 'thuiskom tijden' de weg 'vrij' maken voor m'n zussie en broertje. Die mochten al snel een hoop meer dan ik. mja, dat loopt gewoon zo als je de oudste bent, ouders zijn altijd het meest beschermend bij de oudste denk ik.
Nee, neem jezelf niet te serieus, dat doe ik ook niet....
Work like you don't need the money; dance like no one is watching; sing like no one is listening; love like you've never been hurt; fuck like you're on film
  donderdag 1 maart 2007 @ 14:29:12 #61
58039 Domai
heeft slaap nodig
pi_46807149
Ik denk dat ik voor allen spreek als ik vraag:

Is t een lekker wijf?
Tis ammoal wah. En di, da dn dieje en da is, godverdomme!
  donderdag 1 maart 2007 @ 14:29:37 #62
58039 Domai
heeft slaap nodig
pi_46807166
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 14:29 schreef Domai het volgende:
Ik denk dat ik voor allen spreek als ik vraag:

Is t een lekker wijf?
Tis ammoal wah. En di, da dn dieje en da is, godverdomme!
  donderdag 1 maart 2007 @ 15:05:59 #63
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_46808311
Ik denk dat t vanzelf wel een keer rechtgetrokken wordt en je je zusje dat gewoon moet gunnen...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_46813405
Vrijwel iedereen met een broer of zus maakt dit soort situaties mee.

100% verdelen kan gewoon weg niet.

Mijn zus heeft ook meer geld gekost mbt studies dan dat ze aan mij kwijt waren.
Maar ik weet 100% zeker dat mn ouders dat ook voor mij zouden betalen als ik in dezelfde schoenen zou staan als mn zus.

Als het echter om "luxe" goederen zou gaan dan wordt het een ander verhaal.
Zo iets zou ik moeilijk kunnen accepteren en dat zal ongetwijfeld consequenties hebben voor de familie verhouding op latere leeftijd.
pi_46816971
Zeer herkenbaar.
pi_46817054
Jalours kreng, sjongejonge, soms krijgt zij iets, soms krijg jij iets... Zo is het leven, deal with it
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  donderdag 1 maart 2007 @ 23:18:27 #67
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_46827777
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 19:13 schreef HostiMeister het volgende:
Jalours kreng, sjongejonge, soms krijgt zij iets, soms krijg jij iets... Zo is het leven, deal with it
Tot de ene veel meer krijgt dan de ander. Dan ben je als ouders onverstandig bezig. Je drijft dan een wig.
pi_46835047
Tis niet altijd leuk, en zeker niet eerlijk, maar op een dag kom je erachter dat het 't niet waard is om je daar druk over te maken.....Je moet het maar zien dat je trots bent dat jij het wel allemaal zelf voor elkaar kunt krijgen, en zij niet. Daardoor denk ik dat jij later beter tegen problemen opgewassen bent, als er misschien geen ouders meer zijn om je te redden.....

Er zijn zoveel leukere dingen
The greatest thing you'll ever learn, is how to love and be loved in return
pi_46835154
Volgens mij is het eigenlijk maar het beste als je ouders geen geld hebben en je dit soort zaken na je 18e gewoon zelf moet betalen. Ook geen gezeik over erfenis etc. Want ja, daar wordt veel ruzie over gemaakt zeg.

Mijn ouders zijn altijd vrij arm geweest. Mijn zussen en ik hebben na ons 18e kostgeld moeten betalen thuis. Ik ging studeren en mijn studie heb ik zelf betaald. Kreeg ook wel aanvullende stufi omdat mijn ouders te weinig verdienden om 'officieel' bij te moeten dragen. Dat ik het allemaal zelf heb gedaan, mbv van de staat natuurlijk en leningen, geeft me nu wel een goed gevoel: ik ben niemand iets verschuldigd en het geld dat ik moest lenen voor mijn studie betaal ik netjes terug aan de stufi. En tussen mij en mijn zussen spelen nooit dit soort gevoelens, omdat we allemaal NIETS gekregen hebben.
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog (Gummbah)
pi_46835361
ik begrijp al die mensen niet die zeggen " je mag trots zijn dat je het zelf kan betalen ", wat heeft dat er mee te maken, het neemt niet weg dat die ouders toch aan elk kind hetzelfde bedrag moeten geven.

en duurdere studies moet je niet meerekenen... daar heb je als kind zelf geen "genot" van. Je had dan ook maar een langere duurdere studie moeten kiezen...
pi_46836245
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 14:29 schreef Domai het volgende:

[..]

jezelf quoten is zoooooo 1998
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_46837494
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 07:30 schreef petitlapin2 het volgende:
ik begrijp al die mensen niet die zeggen " je mag trots zijn dat je het zelf kan betalen ", wat heeft dat er mee te maken, het neemt niet weg dat die ouders toch aan elk kind hetzelfde bedrag moeten geven.
Ik vind helemaal niet dat mijn ouders aan alle kinderen eenzelfde bedrag moeten betalen. Het is namelijk ook niet zo dat alle kinderen evenveel voor hun ouders doen (hoe zou je dat trouwens willen meten?)
Ik ben de jongste thuis, dus heb ik het minst moeten "vechten" voor zakgeld / hoe laat ik weer thuis moest zijn / vriendjes e.d. Mijn zus is op haar 19de het huis uitgegaan en kreeg wel wat geld toegestopt, maar niet zoveel als wanneer ze thuis blijven wonen was.
Mijn broer en ik hebben het langer uitgehouden, dus meer kunnen "profiteren".

Intussen wonen we allemaal op onszelf, maar mijn broer woont het dichtst bij mijn ouders. Het is dus niet meer dan logisch dat hij het vaakst wat extra's toegestopt krijgt.
Het is werkelijk nooit bij me opgekomen dat mijn ouders mij ook evenveel zouden moeten geven - ik ben er wel degelijk trots op dat ik hun geld niet meer nodig heb en perfect voor mezelf kan zorgen.
pi_46838075
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 10:02 schreef rupicola het volgende:

Ik vind helemaal niet dat mijn ouders aan alle kinderen eenzelfde bedrag moeten betalen. Het is namelijk ook niet zo dat alle kinderen evenveel voor hun ouders doen (hoe zou je dat trouwens willen meten?)
Ik ben de jongste thuis, dus heb ik het minst moeten "vechten" voor zakgeld / hoe laat ik weer thuis moest zijn / vriendjes e.d. Mijn zus is op haar 19de het huis uitgegaan en kreeg wel wat geld toegestopt, maar niet zoveel als wanneer ze thuis blijven wonen was.
Mijn broer en ik hebben het langer uitgehouden, dus meer kunnen "profiteren".

Intussen wonen we allemaal op onszelf, maar mijn broer woont het dichtst bij mijn ouders. Het is dus niet meer dan logisch dat hij het vaakst wat extra's toegestopt krijgt.
Het is werkelijk nooit bij me opgekomen dat mijn ouders mij ook evenveel zouden moeten geven - ik ben er wel degelijk trots op dat ik hun geld niet meer nodig heb en perfect voor mezelf kan zorgen.
akkoord, als je dichter woont, en je ouders meer ziet, is het normaal dat je eens iets meer toegestopt krijgt, maar een auto is niet zomaar een klein cadeautje dat je aan een kind geeft en niet aan het ander. Dat is echt onredelijk, en heeft niets met toevallig dichterbij wonen, zodat je meer kan profiteren van gaan eten bij je ouders en samen gaan shoppen waardoor je kleren van je ouders krijgt enz
pi_46838367
Mijn broer heeft een jaar of 3 geleden 5000 EUR cadeau gekregen om een auto te kopen - mijn zus en ik niks nada noppes. Omdat wij het gewoon niet nodig hadden.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 10:56:10 #75
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_46839016
Mijn zusje heeft een jaar in Barcelona gezeten op kosten van mijn ouders en 4 maanden in Granada. En ik niet.

Nou ja, big deal. Soms komt het toevallig zo uit dat de een het wel kan betalen en de ander niet. Of dat de situatie van je ouders is veranderd in de tussentijd. Sowieso is het alstiger om je oudste te matsen met geld omdat je dan nog 2 studerende kinderen hebt. En vaak is de oudste al klaar en aan het werk als de jongere iets nodig heeft en is er dus meer financiele ruimte.

Jammer dan.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')