abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45692560

De serie "Wie is... de Mol" is iedere donderdag om 20.30 uur op Nederland 1 te zien. De herhaling is op maandag om 15.10 uur op Nederland 2.

Onder leiding van Karel voeren de tien kandidaten tal van opdrachten uit. Slaagt de opdracht, dan verdient de groep steeds geld voor de groepspot. Om de proeven tot een goed einde te brengen, moeten ze samenwerken en elkaar vertrouwen. Alleen: wie is te vertrouwen en wie niet? De Mol is altijd onder hen en probeert de opdrachten te saboteren, zodat er geen geld wordt verdiend voor de pot. De winnaar is degene die op het eind van de rit weet wie de Mol is.

De opdrachten zijn in vergelijking met voorgaande jaren nu nóg spectaculairder, angstaanjagender of ontroerender, maar altijd intrigerend. Er wordt een beroep gedaan op inventiviteit, stressbestendigheid, intelligentie, inzicht, lef en bovenal op mensenkennis. Want hoeveel vreugde er ook is over het slagen van een opdracht, de dreiging van de Mol blijft constant voelbaar. Wie van hen de Mol is houdt ook de kijker continu bezig, want de slimme kijker zal kunnen ontdekken waar en hoe de Mol heeft gesaboteerd.

In een bloedstollende finale wordt onthuld wie de Mol is, al zal dit voor de doortastende of oplettende kijker misschien geen verrassing zijn. De winnaar krijgt ook deze keer het volledige bedrag dat de groep onderweg heeft verdiend. De anderen krijgen niets. In de slotaflevering komt iedereen weer bij elkaar om te zien waar het fout is gegaan, waar de Mol heeft gesaboteerd en waar het mislukken van de opdracht vooral aan henzelf te wijten was?

De kijker is getuige van overwinningen, teleurstellingen, spelplezier, uitbarstingen, spanningen, ontluikende vriendschappen maar ook conflicten. Niet kijken betekent de volgende dag ook niet meepraten over de grote vraag: ... Wie is...de Mol?

Alex Klaassen, cabaratier

Dick Jol, scheidsrechter

Eva van der Gucht, actrice (o.a. BNN Kannibalen)

Inge Ipenburg, actrice

Liesbeth Kamerling, actrice

Menno Bentveld, presentator VARA

Nadja Hüpscher, actrice

Paul Rabbering, Radio DJ 3FM

Renate Verbaan, presentatrice RTL

Sander Lantinga, presentator BNN en radio DJ 3FM

Aflevering 1 (4 januari)
Aflevering 2 (11 januari)
Aflevering 3 (18 januari)
(25 januari)

WIDM-prono 2007: Aflevering #1
WIDM-prono 2007: Aflevering #2
WIDM-prono 2007: Aflevering #3
WIDM-prono 2007: Aflevering #4

WIDM 2007: Avrobode Puzzels

WIDM #18: De uitslag is bekend. (vorig seizoen)

WIDM 2007 #1: De kandidaten zijn bekend!
WIDM 2007 #2: Nog 0 nachtjes slapen!
WIDM 2007 #3: Dag [xxxxxxxx]!
WIDM 2007 #4: Sitting, waiting, thinking...
WIDM 2007 #5: de Mol in actie..
WIDM 2007 #6: Hij is het!
WIDM 2007 #7: Wat te doen met Paul

Deze OP is hier te vinden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Harmen1984 op 26-01-2007 12:56:47 ]
Xbox Live Gamertag: Harmen84
  vrijdag 26 januari 2007 @ 12:51:56 #2
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_45692585
#8 he .
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_45692751
OP is geupdate!

Aflevering van gisteren is nog niet online?
pi_45692793
Ik dacht dat in de TT niet meer de naam van de afvaller mocht?

Overigens moest ik gisteren wel om Dick lachen met zijn 'Ik verkoop mezelf niet'.
Zegt de scheidsrechter die betrapt is op geld inzetten op wedstrijden die hij zelf floot.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 13:03:23 #5
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_45692894
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 12:59 schreef JeroenV het volgende:
Ik dacht dat in de TT niet meer de naam van de afvaller mocht?

Overigens moest ik gisteren wel om Dick lachen met zijn 'Ik verkoop mezelf niet'.
Zegt de scheidsrechter die betrapt is op geld inzetten op wedstrijden die hij zelf floot.
Ho ho, hij is toch vrijgesproken?
pi_45692900
Dan maar verder in dit topique

Duimend dat Nadja niet de mol is
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_45693039
Of ze nou de mol is of niet maar Eva kan sowieso beter onder de grond gaan zitten.
Wij zijn billen brandt, moet blij zijn dat ie niet andersom stond.....
  vrijdag 26 januari 2007 @ 13:09:16 #8
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_45693084
Die Eva heeft ook een heel gek gezicht eigenlijk.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_45693194
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:09 schreef BVO het volgende:
Die Eva heeft ook een heel gek gezicht eigenlijk.
Mollig

Ik verdenk nog steeds Dick: heb er geen echte reden voor, maar het voelt zo...

Qua aanwijzingen zouden ze het allemaal best eens kunnen zijn.

Nog even een aanvulling waarom Dick: hij heeft de afgelopen 4 afleveringen zeer weinig als "mol" hoeven doen om geld uit de pot te spelen.

Hij is de meest relaxte mol ooit Hij is lekker vakantie daar in Thailand aan het vieren.
pi_45693297
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:03 schreef Heerlijkheid het volgende:

[..]

Is dat zo? Dacht van niet

Voor mij blijft Dick ook een grote kandidaat, al heb ik niet echt een goede reden.
pi_45693364
Wat ik me nog afvraag, kan Paul nu wel of niet de mol zijn? Hij had de test fout (je zou zeggen van niet dus) maar het kan ook wel weer een streek van de makers zijn. Maar dan kan alles wel anders zijn dan het is. Dus voor mij is paul niet meer de mol.
pi_45693484
Oh ja, iets wat ik me afvroeg:
Menno zei gisteren dat hij gespreid heeft met Nadja, Renate en Paul als mollen. Als een van die drie het is, waarom is Menno er dan uit?
Het verbaasde me trouwens wel dat Paul er nog inzit, die wist helemaal niks van de eerste opdracht en Alex zat al foute dingen door te geven.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 13:27:05 #13
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_45693631
Mijn lijst van mensen die een positieve bijdrage aan de opdrachten hebben geleverd (zie hier) kan ook weer bijgewerkt worden. Het zag er zo uit:

Paul Rabbering 3
Eva van der Gucht 2
Menno Bentveld 2
Inge Ipenburg 2
Sander Lantinga 1
Liesbeth Kamerling 1

Renate Verbaan 2
Alex Klaasen 0
Nadja Hüpsche 2
Dick Jol 2

Bij de eerste opdracht hebben Renate en Alex punten gescoord, door Dick en Menno neer te schieten. Bij de tweede opdracht heeft alleen Dick zich onthouden van het bieden. Dus Renate, Alex en Dick krijgen er een punt bij.

Paul Rabbering 3
Eva van der Gucht 2
Menno Bentveld 2
Inge Ipenburg 2
Sander Lantinga 1
Liesbeth Kamerling 1

Renate Verbaan 3
Alex Klaasen 1
Nadja Hüpsche 2
Dick Jol 3

Voorlopig blijft Alex dus erg slecht scoren. Gisteren was de eerste aflevering waarin hij punten scoorde voor de pot (!), terwijl het er in dezelfde middag aan werkte om het weer ongedaan te maken d.m.v. de veiling.

Bovendien: Karel heeft altijd een blauwe blouse aan, dus het moet een man zijn. Dick en Paul kunnen de mol niet zijn. Dick wil altijd winnen, werkte zelfs niet mee aan de veiling. Paul heeft zich ook niet echt destructief opgesteld, heeft al drie keer bijgedragen aan de pot terwijl hij niet eens met alles heeft meegedaan. Dan blijft Alex over.

Het is zo simpel
  vrijdag 26 januari 2007 @ 13:27:48 #14
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_45693655
Hoorde ik Renate na de veiling, in dat café waar ze met zijn allen proostten, nou iets zeggen als: "...de spullen waar we op hebben gebied"?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 26 januari 2007 @ 13:42:06 #15
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_45694119
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_45694314
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 10:51 schreef Stansfield het volgende:
Paul kan toch de mol niet meer zijn, aangezien hij de test als slechtste gemaakt heeft? Het lijkt me toch niet dat ze daar mee gaan kloten.
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 11:01 schreef LuQas het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Ze zouden ook net kunnen doen alsof hij de test het slechtste heeft gemaakt, en hem zo opzettelijk te isoleren om eventuele verdachtmaking tegen te gaan...
Dat kan volgens mij ook niet want ik las net nog de volgende argumenten van Kassenbouwer die dat wel uitsluiten:
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:37 schreef kassenbouwer het volgende:

[..]

Ik begrijp alleen niet de mogelijkheid dat Paul de mol zou kunnen zijn.
Ten eerste: stel dat het hem nou niet gelukt was die mollenboekjes te pakken, wat dan?!
En ten tweede: het programma zou toch nooit het risico lopen, dat Paul niet gekocht zou worden tijdens de veiling?
  vrijdag 26 januari 2007 @ 14:16:10 #17
13465 eesch
Bijna weekend !!!
pi_45695120
Dit is super.... alle theorieën tot nu toe kunnen overboord: de mol wist immers al lang dat deze veiling er aan zou komen dus hoefde er niet eens gemold te worden aangezien het zeer aannemelijk was dat de pot toch wel op zou gaan. Alle tellers kunnen weer op nul.

Enige houvast nu is te achterhalen welke kandidaat/kandidaten als eerste op items hebben geboden: tenslotte is het zo dat het op 1 na hoogste bod telde, oftewel, de tweede kandidaat die bood zorgde dat er geld uit de pot ging, de eerste kandidaat heeft die kans in elk geval flink vergroot. Jammergenoeg werd dat niet duidelijk in beeld gebracht.
Is a dream a lie, when it don't come true, or is it something worse?
pi_45695464
ik snap niet waarom het Dick niet zou kunnen zijn. Zoals gezegd de Mol heeft voorkennis en wist dus ook van de veiling. Hij kon dus feitelijk de eerste afleveringen meedoen zonder al te veel te mollen (muziekhint - money doesn't matter tonight, it SURE didn't matter yesterday).

Daarnaast hebben we alleen de verklaring van dick (en de montage) dat hij niet geboden heeft. ALs hij telkens in het begin bij een nieuw voorwerp bood liep hij geen enkel risico om met iets over te blijven.

Ook was hij de bestuurder van de wagen, en maar mopperen. ondertussen zelf het pedaal niet fatsoenlijk indrukken, ofzo.

Ik heb flashbacks aan sjors, elke keer als ik Dick Jol hoor. ik ga m heel erg in de gaten houden.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 14:41:02 #19
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_45696006
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:03 schreef Heerlijkheid het volgende:

[..]

Nee hoor, Nadja is vrijgesproken
pi_45696578
Heeft de Mol dan voorkennis m.b.t. aankomende opdrachten?
pi_45696672
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 14:16 schreef eesch het volgende:
Dit is super.... alle theorieën tot nu toe kunnen overboord: de mol wist immers al lang dat deze veiling er aan zou komen dus hoefde er niet eens gemold te worden aangezien het zeer aannemelijk was dat de pot toch wel op zou gaan. Alle tellers kunnen weer op nul.

Enige houvast nu is te achterhalen welke kandidaat/kandidaten als eerste op items hebben geboden: tenslotte is het zo dat het op 1 na hoogste bod telde, oftewel, de tweede kandidaat die bood zorgde dat er geld uit de pot ging, de eerste kandidaat heeft die kans in elk geval flink vergroot. Jammergenoeg werd dat niet duidelijk in beeld gebracht.
Het eerste is het punt waar Dick gelijk in had. Als niemand ook maar iets had geboden tijdens de veiling had de mol misschien wel uit zijn hol gekropen.
Bij de veiling viel het mij op dat Inge veel bood, maar uiteindelijk toch met lege handen stond.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 15:20:53 #22
132411 Mr_Booze
Mollenklem leggen met Jantien
pi_45697358
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 14:57 schreef Harmen1984 het volgende:
Heeft de Mol dan voorkennis m.b.t. aankomende opdrachten?
Ja is altijd al geweest.
This signature was placed by Mr_Booze, and not FA ;)
  vrijdag 26 januari 2007 @ 15:29:27 #23
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_45697655
Zo meteen Menno bij Hans Schiffers op Radio2.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_45697868
Nu op de radio!
pi_45697941
Menno denkt ook dat Dick het zou kunnen zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')