Weg is weg toch?quote:Op vrijdag 26 januari 2007 15:26 schreef sizzler het volgende:
[..]
Nee, maar er is een groot verschil tussen "niet bij onze cultuur passen" en "naar de gaskamers met dat tuig!"
[..]
Alleen in de Synagoge en als Ajax thuis speeltquote:Draag je een keppeltje?![]()
Jij vindt het dus prima dat er iemand als een Joker op de foto gaat.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 16:25 schreef SCH het volgende:
Snap niet waarom de TS het voortrekken noemt. Het is gewoon een manier van omgaan met de verschillen in de samenleving, ik vind dat een overheid er juist ook voor is om daar rekening mee te houden en uit te gaan van de diversiteit.
Het is geen levensovertuiging, dit gaat om een foutje in de regelgeving.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 16:28 schreef Corelli het volgende:
[..]
Jij vindt het dus prima dat er iemand als een Joker op de foto gaat.
wie bepaalt dat?quote:Op vrijdag 26 januari 2007 16:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is geen levensovertuiging, dit gaat om een foutje in de regelgeving.
Het is een foutje in de regelgeving dat de burger niet de overheid hoeft te vertellen wélke levensovertuiging hij heeft? Aantonen dat deze voldoende levensovertuigd is? Of dat de overheid geen lijst met goedgekeurde levensovertuigingen en bijbehorende hoofddeksels heeft?quote:Op vrijdag 26 januari 2007 16:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is geen levensovertuiging, dit gaat om een foutje in de regelgeving.
Dat is in grote lijnen waar. Ik kan even geen voorbeeld verzinnen waarin de bescherming van een vrijheidsrecht verstoring van de openbare orde tot gevolg heeft.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 17:38 schreef Kjew het volgende:
Naar mijn mening: Levensovertuigingen horen niet boven de staat te staan. De staat dient rekening te houden met levensovertuigingen, maar in zoverre dat deze niet tot overlast zijn van de openbare orde.
euh, nee, op zichzelf niet.quote:Het niet herkenbaar op een ID staan en/of het zich niet willen tonen (bijvoorbeeld bij een controle) aan een daartoe bevoegde ambtenaar in functie is aantasting van de openbare orde.
Nee, ook niet. Als die vrijheid er is, dient de overheid deze vrijheid te garanderen en dat betekent dus ook dat je er gebruik van mag maken, voorzover het gaat om regelgeving die ondergeschikt is aan dat vrijheidsrecht.quote:Op basis van levensovertuiging dit weigeren is misbruik maken van je godsdienstvrijheid.
Ik begrijp die gedachtegang niet: dat de overheid de vrijheid van godsdienst- of levensovertuiging garandeert, betekent dat de overheid het individu vertelt welke overtuiging hij heeft of moet hebben? Hoe werkt dat?quote:Op vrijdag 26 januari 2007 18:23 schreef sigme het volgende:
[..]
Het is een foutje in de regelgeving dat de burger niet de overheid hoeft te vertellen wélke levensovertuiging hij heeft? Aantonen dat deze voldoende levensovertuigd is? Of dat de overheid geen lijst met goedgekeurde levensovertuigingen en bijbehorende hoofddeksels heeft?
Ik begrijp dat dat wettelijk gezien misschien niet zo is, maar ik vind dat persoonlijk. Je liet al weten dat wat ik vind er niet zoveel toe doet, maar zo zou het mi kunnen (en beter) zijn.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 19:07 schreef Argento het volgende:
[..]
Dat is in grote lijnen waar. Ik kan even geen voorbeeld verzinnen waarin de bescherming van een vrijheidsrecht verstoring van de openbare orde tot gevolg heeft.
[..]
euh, nee, op zichzelf niet.
Het is niet nodig om toegekende vrijheid te misbruiken voor zoiets onzinnigs. Het is onzinnig om onderscheid te maken tussen een willekeurige hoofddoek en bijvoorbeeld een baseballpetje, wanneer men in beide gevallen herkenbaar is. Geloof is voor jezelf, op je ID ben je gewoon een staatsburger, net als ieder ander. Je creeert onderscheid en ongelijkheid door alleen het dragen van hoofddeksels uit overtuiging toe te staan.quote:Nee, ook niet. Als die vrijheid er is, dient de overheid deze vrijheid te garanderen en dat betekent dus ook dat je er gebruik van mag maken, voorzover het gaat om regelgeving die ondergeschikt is aan dat vrijheidsrecht.
Van mij mag iemand wel met een hoofddoek op op de foto, maar dan moet iemand anders ook rustig met een petje op de foto kunnen als deze dat wenst. Overtuiging of niet. Jij bepaalt in dat geval hoe je op de foto wilt, mits herkenbaar.quote:En waarom zou iemand die met een hoofddoek op de foto gaat, per definitie onherkenbaar zijn? Het lijkt mij nog steeds dat juist die mensen sowieso met hoofddoek om door het leven gaan.
Het recht in uniform te marcheren?quote:Op vrijdag 26 januari 2007 19:07 schreef Argento het volgende:
[..]
Dat is in grote lijnen waar. Ik kan even geen voorbeeld verzinnen waarin de bescherming van een vrijheidsrecht verstoring van de openbare orde tot gevolg heeft.
Wat een levensgrote aanname is, die op geen enkele wijze wordt voorgeschreven om in aanmerking te komen voor het recht een hoofddoek te mogen dragen op een pasfoto.quote:En waarom zou iemand die met een hoofddoek op de foto gaat, per definitie onherkenbaar zijn? Het lijkt mij nog steeds dat juist die mensen sowieso met hoofddoek om door het leven gaan.
Maar dat gebeurt toch ook helemaal niet?quote:Op vrijdag 26 januari 2007 17:38 schreef Kjew het volgende:
Naar mijn mening: Levensovertuigingen horen niet boven de staat te staan. De staat dient rekening te houden met levensovertuigingen, maar in zoverre dat deze niet tot overlast zijn van de openbare orde. Het niet herkenbaar op een ID staan en/of het zich niet willen tonen (bijvoorbeeld bij een controle) aan een daartoe bevoegde ambtenaar in functie is aantasting van de openbare orde. Op basis van levensovertuiging dit weigeren is misbruik maken van je godsdienstvrijheid.
Wat zijn de aanvullende criteria?quote:Op vrijdag 26 januari 2007 19:20 schreef sigme het volgende:
Voor zowel die verzekering als die dienstweigering goldt méér dan alleen een beroep op levensovertuiging, terwijl voor de geldigheid van een pasfoto (want dáár gaat dit over), niets anders geldt.
Hoe herkenbaar was Oversight? (of is dit nu achterhaald)quote:Op vrijdag 26 januari 2007 19:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar dat gebeurt toch ook helemaal niet?
Iedereen moet herkenbaar op een ID-foto staan.
Dat recht bestaat niet. Een vrijheidsrecht beschermt bepaalde vrijheden, maar creeert daarmee nog geen rechten.quote:
Als de ambtenaar in kwestie het beroep op levensovertuiging honoreert, dan is er niks aan de hand. Honoreert hij niet en blijft het individu zich erop beroepen dan zal uiteindelijk, lijkt mij, de rechter een uitspraak moeten doen over de afweging van het vrijheidsrecht van het individu en het belang van de regel waarop de ambtenaar zich beroept.quote:Wat een levensgrote aanname is, die op geen enkele wijze wordt voorgeschreven om in aanmerking te komen voor het recht een hoofddoek te mogen dragen op een pasfoto.
ik ken die knaap niet, maar iemand die alleen op de pasfoto in Joker uitdossing te zien is en verder helemaal nooit, is niet herkenbaar.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 19:39 schreef Kjew het volgende:
[..]
Hoe herkenbaar was Oversight? (of is dit nu achterhaald)
Voor niet hoeven te zorgverzekeren: je mag geen enkele andere verzekering hebben.quote:
Er bestaat wel een actief verbod op.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 19:39 schreef Argento het volgende:
[..]
Dat recht bestaat niet. Een vrijheidsrecht beschermt bepaalde vrijheden, maar creeert daarmee nog geen rechten.
Dat is achterhaald, al is het goed dat hij het gedaan heeft zodat de regels helderder en wat minder stringent kunnen worden.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 19:39 schreef Kjew het volgende:
[..]
Hoe herkenbaar was Oversight? (of is dit nu achterhaald)
Kom nou, hij heeft dat gezicht, dat beetje lippestift maakt 'm niet onherkenbaar. En een hoedje kan je makkelijk over iemand gezicht denken, desnoods een hoedje opdoen, ter vergelijk.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 19:41 schreef Argento het volgende:
[..]
ik ken die knaap niet, maar iemand die alleen op de pasfoto in Joker uitdossing te zien is en verder helemaal nooit, is niet herkenbaar.
BS-vergelijking. Oversight was onacceptabel onherkenbaar.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 19:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Kon nou, hij heeft dat gezicht, dat beetje lippestift maakt 'm niet onherkenbaar. En een hoedje kan je makkelijk over iemand gezicht denken, desnoods een hoedje opdoen, ter vergelijk.
Een dame met hoofdoek, bijgetekende & gestifte lippen, kohlomrande ogen, geëpileerde wenkbrouwen met een mooi getekend boogje en een weggeharste snor mag óók op maandagochtend met krulspelden, stoppels, kunstgebit uit, bleek, even naar d'r moeder wandelen. Of willekeurig wat doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |