Dat reken ik goed.quote:Op donderdag 25 januari 2007 16:22 schreef Attitude het volgende:
het onstaan, hoofddeel, rode reus en als laatste witte dwerg
waar een verplicht verslag ervan maken goed voor is![]()
Da's wel verder dan 42 kmquote:Op donderdag 25 januari 2007 16:27 schreef TradeMarkie het volgende:
dat was de afstand die een boodscaapper van het romeinse rijk liep van marathon naar rome om te vertellen dat er een oorlogsvloot aankwam
in de gauwigheid om het antwoord als eerste te willen geven een behoorlijke fout gemaaktquote:
Dat zei ik niet (en jij overigens wel in je eerste antwoord)quote:Op donderdag 25 januari 2007 16:31 schreef SaskiaR het volgende:
ik, want de anderen zeiden dat er van athene naar marathon gelopen werd en dat is niet zo
Klopt, dat geef ik ook toe als dat fout isquote:Op donderdag 25 januari 2007 16:32 schreef SaskiaR het volgende:
je zei: die NAAR marathon werd afgelegd...
Dat dacht ik ook, nadat David letterman het had gepostquote:Op donderdag 25 januari 2007 16:33 schreef DiviFilius het volgende:
Dat van Marathon - Athene klopt niet, daar is de marathon zelf wel op gebaseerd, maar de precieze afstand is pas veel later op de Olympische spelen van Londen vastgesteld. ( dit was vorig jaar nog bij de Geschiedenisquiz, had iedereen het ook fout )
dat klopt ook ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Marathon_(sport) )quote:Op donderdag 25 januari 2007 16:33 schreef Mark het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, nadat David letterman het had gepost
Een leuk verhaal maakt het nog niet waarquote:Op donderdag 25 januari 2007 16:34 schreef SaskiaR het volgende:
Dat is waar... maar de traditie wil dat het zo is, en het is ook wel een leuk verhaal![]()
idd...quote:Op donderdag 25 januari 2007 16:34 schreef DiviFilius het volgende:
[..]
dat klopt ook ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Marathon_(sport) )
Van mij mag je die 2 punten hebben, hoorquote:
gedachtquote:Op donderdag 25 januari 2007 16:42 schreef Attitude het volgende:
heb altijd geweten dat 42km door afstand tussen marathon en athene kwam, ik heb niks opgezocht. toen iemand zei dat het anders was door een geschiedenisquiz ofzo , ik was daar niet bij en heb nooit van iets anders gehoord.
de afstand van 42 is idd gebaseerd op Marathon - Athene, maar jij vraagt om waar de precieze afstand van 42.195 km vandaan komt, en die komt uit Londen.quote:Op donderdag 25 januari 2007 16:42 schreef Attitude het volgende:
heb altijd geweten dat 42km door afstand tussen marathon en athene kwam, ik heb niks opgezocht. toen iemand zei dat het anders was door een geschiedenisquiz ofzo , ik was daar niet bij en heb nooit van iets anders gehoord.
De vraag is inderdaad om, maar we kunnen nog wel de punten geven aan diegene die ze verdiend heeft, David Letterman dusquote:Op donderdag 25 januari 2007 16:46 schreef Attitude het volgende:
we kunnen hier nog lang door discussieren, maar het is al gebeurd dus... sorry maar dacht dat ik t geod had, stel nu maar de volgnde vraag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |