abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45686306
Poll: Ik word ook Jokeriaan
  • Ja
  • Nee
  • Ik twijfel nog
    Tussenstand:
  •   vrijdag 26 januari 2007 @ 07:29:39 #162
    3542 Gia
    User under construction
    pi_45686316
    Die drie vragen over zijn levensbeschouwing:
    quote:
    Vraag 3
    Is er een bezwaar dat ik de overtuigingen die ik heb, op basis waarvan ik mijn dagelijkse leven leid, als "mijn levensovertuiging" definieer? En zo ja, welk?

Vraag 4
    Is er een bezwaar dat ik de overtuigingen die ik heb, op basis waarvan ik mijn dagelijkse leven leid, en om die reden als "mijn levensovertuiging" definieer, op enig moment verander?

Vraag 5
    Is er ergens een minimale duur vastgesteld, dat mijn levensovertuiging ongewijzigd dient te blijven? En zo ja, welke?
    Wel beschouwd kan ik, wanneer ik een nieuw paspoort nodig heb, voor een dag moslim worden.
    Je hoeft alleen maar 3 keer te zeggen dat Allah de schepper is en mohammed zijn profeet, of zoiets. Naja, is wel ergens te vinden hoe dat precies zit.
    Kan ik dus een pasfoto laten maken met hoofddoek. En uiteraard mag ik, als vrouw, zwaar opgemaakt op de foto.
    De dag erna besluit ik dat de Islam toch niet was, wat ik ervan dacht.

Als ik mijn paspoort op ga halen, zonder make-up en zonder hoofddoek, lijk ik totaal niet meer op de foto.

Wat Oversight doet is dus eigenlijk hetzelfde. Alleen dan wat extremer.
    Maar een punt heeft hij wel.
    Hij mag om zijn extreme levensovertuiging niet gediscrimieerd worden.

Ben erg benieuwd naar de afloop.
    pi_45686352
    "Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
    -Mark Steyn
    pi_45686422
    Allemaal heel leuk hoor dit, maar ik vraag me af of Oversight zich ook gerealiseerd heeft wat voor concequenties het voor hem kan hebben in situaties met bijvoorbeeld de politie:
    quote:
    Paspoortwet:
    Artikel 54

1. Een reisdocument wordt ingehouden, indien:

a. het van rechtswege is vervallen ingevolge artikel 47 of 48;

b. het zodanig is beschadigd dat daarin opgenomen beveiligingskenmerken zijn aangetast, gegevens niet meer leesbaar zijn of een deel ervan ontbreekt;

c. in of aan het document wijzigingen zijn aangebracht of aantekeningen zijn gesteld door een onbevoegde;

d. de foto van de houder niet langer voldoende gelijkenis vertoont;

e. blijkt dat daarin abusievelijk verkeerde gegevens zijn vermeld dan wel anderszins fouten zijn gemaakt bij de vervaardiging van het reisdocument.

Paspoortwet
    Artikel 55

Bevoegd tot het inhouden van reisdocumenten, voor zover niet reeds in deze wet voorzien, zijn:
    a. de autoriteiten, die bevoegd zijn tot het in ontvangst nemen van een aanvraag voor reisdocumenten;
    b. de autoriteiten belast met de grensbewaking, de politie en de ambtenaren belast met het toezicht op vreemdelingen.
    Hij zal zeer vermoedelijk worden ingenomen dus!
      vrijdag 26 januari 2007 @ 08:04:17 #165
    3542 Gia
    User under construction
    pi_45686455
    quote:
    Op vrijdag 26 januari 2007 07:57 schreef kevin85 het volgende:
    Allemaal heel leuk hoor dit, maar ik vraag me af of Oversight zich ook gerealiseerd heeft wat voor concequenties het voor hem kan hebben in situaties met bijvoorbeeld de politie:
    [..]

Maar die onvoldoende gelijkenis heb je al als je lang blond haar kort knipt en rood of zwart verft. Plus daarbij het verschil van wel of geen make-up.
    Er is zelfs al veel verschil als je je haar op een staart draagt op de foto en los bij een controle.

Waar ligt de grens van het acceptabele?

En wie betaalt een nieuwe kaart als de oude wordt ingenomen omdat je je haar kort hebt geknipt en geverfd?
      † In Memoriam † vrijdag 26 januari 2007 @ 08:09:32 #166
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_45686487
    quote:
    Het is geen reisdocument, het is primair een ID-kaart. De rest is eraan geplakt.

Maar als dus de keuze tussen een nog strenger systeem of gewoon afschaffen en weer normaal doen overblijft, welke heeft dan jouw voorkeur?
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 januari 2007 @ 08:14:08 #167
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_45686511
    quote:
    Op vrijdag 26 januari 2007 08:09 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Het is geen reisdocument, het is primair een ID-kaart. De rest is eraan geplakt.

Maar als dus de keuze tussen een nog strenger systeem of gewoon afschaffen en weer normaal doen overblijft, welke heeft dan jouw voorkeur?
    Hoe naief ben je? Je denkt dat de incidenten politiek zover doorslaat dat er daadwerkelijk wat veranderd aan de procedure omdat een mongool uit Hellevoetsluis met een petje van zijn oma op een fotootje laat maken?
      † In Memoriam † vrijdag 26 januari 2007 @ 08:35:03 #168
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_45686671
    quote:
    Op vrijdag 26 januari 2007 08:14 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Hoe naief ben je? Je denkt dat de incidenten politiek zover doorslaat dat er daadwerkelijk wat veranderd aan de procedure omdat een mongool uit Hellevoetsluis met een petje van zijn oma op een fotootje laat maken?
    Nee ik ben niet zo naief dat ik dat denk

Wel ben ik nog steeds tegen de ID-plicht en juich burgelijke ongehoorzaamheid toe.
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 januari 2007 @ 08:44:28 #169
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_45686750
    quote:
    Op vrijdag 26 januari 2007 08:35 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Nee ik ben niet zo naief dat ik dat denk

Wel ben ik nog steeds tegen de ID-plicht en juich burgelijke ongehoorzaamheid toe.
    Waarom ben je zo tegen de id plicht dan? Uiteraard worden er geen terroristen opgepakt, maar je bent er als handhaver in ieder geval zeker van dat de groep dronken jongeren die de ambulance medewerker op zaterdagavond het werken onmogelijk maken geen valse naam opgeven. En anders heb je een extra handvat om mensen vast te houden.

De id plicht bestaat nu.., wat..., 2 jaar? Er is mij nog NOOIT om mijn id gevraagd.

Daarnaast gaat OS 'actie' al helemaal niet over de ID plicht opzich, maar over het feit dat er op basis van levensbeschouwelijkheid verschillen zijn in de procedure mbt correcte foto's. Dus waarom je de ID plicht ansich erbij sleept is me sowieso een raadsel.
      vrijdag 26 januari 2007 @ 08:54:31 #170
    145172 gronk
    adulescentulus carnifex
    pi_45686856
    quote:

Maar, daar ga je weer, dat is weer een subjectieve uitspraak. Als je de zeikerige agent wilt uithangen, dan neem je de pas in van iedereen die je vervelend vind onder het motto 'ja, in het donker vond ik 'm niet langer lijken op z'n pasfoto '
    I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
      vrijdag 26 januari 2007 @ 08:55:20 #171
    145172 gronk
    adulescentulus carnifex
    pi_45686866
    quote:
    Op vrijdag 26 januari 2007 08:44 schreef Swetsenegger het volgende:

Daarnaast gaat OS 'actie' al helemaal niet over de ID plicht opzich, maar over het feit dat er op basis van levensbeschouwelijkheid verschillen zijn in de procedure mbt correcte foto's. Dus waarom je de ID plicht ansich erbij sleept is me sowieso een raadsel.
    Da's inderdaad een zwak punt in z'n protest.
    I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
      † In Memoriam † vrijdag 26 januari 2007 @ 09:07:21 #172
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_45687022
    quote:
    Op vrijdag 26 januari 2007 08:44 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Waarom ben je zo tegen de id plicht dan?
    Ik ben tegen alle privacybeperkende maatregelen en dit maakt er deel vanuit. Het is onderdeel van een systeem dat straks (is al zo eigenlijk) alles van A tot Z van iedereen registreert.

Als je niet begrijpt waarom is dat misschien iets om een keer over na te denken?
    quote:
    . Dus waarom je de ID plicht ansich erbij sleept is me sowieso een raadsel.
    Omdat het over de ID-kaart (en het weigeren je als een mak schaap te gedragen) gaat.

En als er massaal een dikke vinger naar de overheid zou worden gemaakt wat betreft 'de regeltjes' was deze onzin morgen voorbij.

Heb je de "ik heb niks te verbergen, dus vind het allemaal goed wat ze doen" mensen niet eens nodig.
      Admin vrijdag 26 januari 2007 @ 09:08:50 #173
    2589 crew  yvonne
    On(t)deugend
    pi_45687040
    Artikel 54

1. Een reisdocument wordt ingehouden, indien:

a. het van rechtswege is vervallen ingevolge artikel 47 of 48;

b. het zodanig is beschadigd dat daarin opgenomen beveiligingskenmerken zijn aangetast, gegevens niet meer leesbaar zijn of een deel ervan ontbreekt;

c. in of aan het document wijzigingen zijn aangebracht of aantekeningen zijn gesteld door een onbevoegde;

e. blijkt dat daarin abusievelijk verkeerde gegevens zijn vermeld dan wel anderszins fouten zijn gemaakt bij de vervaardiging van het reisdocument.

art. 55:

Artikel 55

Bevoegd tot het inhouden van reisdocumenten, voor zover niet reeds in deze wet voorzien, zijn:

a. de autoriteiten, die bevoegd zijn tot het in ontvangst nemen van een aanvraag voor reisdocumenten;

b. de autoriteiten belast met de grensbewaking, de politie en de ambtenaren belast met het toezicht op vreemdelingen.

-------------------------------------------

Iedere agent in Nederland kan nu dat ID bewijs vorderen op deze regels.
    Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
    Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
    Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
    pi_45687083
    De joker zegt: "Het geld dat de Burgemeester de Gemeente Hellevoetsluis kost, wordt het beste besteed als hij zijn werk blijft doen zoals altijd".

Inderdaad, daar ben ik het mee eens. Dus zielig ventje met je rare foto, lever gewoon die kaart en en doe eens normaal. Je debiele grapje heeft nu wel lang genoeg geduurd vind je niet? Maar nee, meneer moet nog een stuk of 7 vragen stellen. Die kaarten blijven gewoon eigendom van de Staat, en als zij die terugwillen dan heb je je daar aan te houden. Doe je dat niet, dan hoop ik dat ze je echt een enorme boete geven die alle onkosten kan dekken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2007 09:12:24 ]
      vrijdag 26 januari 2007 @ 09:29:47 #175
    145172 gronk
    adulescentulus carnifex
    pi_45687352
    quote:
    Op vrijdag 26 januari 2007 09:11 schreef Nielsch het volgende:

Dus zielig ventje met je rare foto
    Als er hier iemand zielig is, dan zijn het humorloze kutkneuzen zoals jij.
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 januari 2007 @ 09:31:46 #176
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_45687380
    quote:
    Op vrijdag 26 januari 2007 09:07 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ik ben tegen alle privacybeperkende maatregelen en dit maakt er deel vanuit. Het is onderdeel van een systeem dat straks (is al zo eigenlijk) alles van A tot Z van iedereen registreert.
    Ah je bent paranoide
    quote:
    Als je niet begrijpt waarom is dat misschien iets om een keer over na te denken?
    Als jij niet begrijpt waarom die ID plicht er is is dat misschien iets om een keer over na te denken.
    quote:
    Omdat het over de ID-kaart (en het weigeren je als een mak schaap te gedragen) gaat.
    Nee het gaat over pasfoto regels of heb je het gedeelte gemist waar hij een rijbewijs aanvraagt?
    quote:
    En als er massaal een dikke vinger naar de overheid zou worden gemaakt wat betreft 'de regeltjes' was deze onzin morgen voorbij.
    Nee dan kwamen er nog meer regeltjes en betalen we per burger elk jaar nog meer belasting.
    quote:
    Heb je de "ik heb niks te verbergen, dus vind het allemaal goed wat ze doen" mensen niet eens nodig.
    Wat heeft dat ermee te maken?
      vrijdag 26 januari 2007 @ 09:38:15 #177
    145172 gronk
    adulescentulus carnifex
    pi_45687490
    quote:
    Op vrijdag 26 januari 2007 09:31 schreef Swetsenegger het volgende:

Wat heeft dat ermee te maken?
    Die kutkneuzen kruipen altijd onder hun stenen vandaan als de overheid weer eens een belachelijke regeling heeft ingevoerd. 'wuh, de overheid heeft een avondklok ingevoerd, maar ik hoef ook helemaal niet naar buiten na 10 uur 's avonds'. 'Wuh, de overheid heeft alcohol verboden, maar je hoeft toch ook geen bier te drinken?', 'Wuh, de overheid heeft een identificatieplicht ingevoerd, maar ik heb toch niets te verbergen'.

pi_45687552
    quote:
    Op vrijdag 26 januari 2007 09:38 schreef gronk het volgende:

[..]

Die kutkneuzen kruipen altijd onder hun stenen vandaan als de overheid weer eens een belachelijke regeling heeft ingevoerd. 'wuh, de overheid heeft een avondklok ingevoerd, maar ik hoef ook helemaal niet naar buiten na 10 uur 's avonds'. 'Wuh, de overheid heeft alcohol verboden, maar je hoeft toch ook geen bier te drinken?', 'Wuh, de overheid heeft een identificatieplicht ingevoerd, maar ik heb toch niets te verbergen'.

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
    It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 januari 2007 @ 09:48:52 #179
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_45687718
    quote:
    Op vrijdag 26 januari 2007 09:38 schreef gronk het volgende:

[..]

Ja, wat heeft dat met mijn post te maken
    Wat een bullshit argumentatie zeg.
    pi_45687759
    Ah, hier worden dus de serieuze vragen gesteld.

De wetsartikelen 54D en de daaraangekoppelde 55D geven dus aan dat een ID bewijs mag worden ingehouden door iedere diender wiens pet die dag misschien niet zo lekker zit?
    Staat in de wet.

De onzinnigheid van de ID plicht wordt door deze actie wel aangetoond omdat aannemelijk wordt gemaakt dat de ID niet doet wat ie moet doen, identificeren. Dit ondanks het feit dat er ik weet niet hoeveel geld is gepompt in een maatregel die dit zou moeten bewerkstelligen.
    Wat het nog meer aantoont is dat enkel nog verdere verscherpingen van deze wetgeving zal leiden tot het dwingen van mensen tot een totaal verlies van individualiteit.
    En dat is het bezwaar dat veel mensen juist hebben tegen deze wet.

Dat mensen, bang gemaakt door terroristische dreiging, als kuddedieren meegaan in de implementatie ervan is imo treurig. Bovendien doet die hele wet er niets aan als er kwaadwillenden zouden zijn.
    Schoften die bijvoorbeeld ambulancepersoneel aanvallen zijn meestal al lang weg tegen de tijd dat er iemand is om hun ID te checken.

De politieke partijen die vragen stellen heb ik helaas niet die vragen horen die gaan over de zinnigheid van de ID plicht maar helaas wel over de mazen in die wet.
    Umuntu Ngumuntu Ngabantu
    "Those who look before they leap, never leap".
    http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')