quote:Op vrijdag 26 januari 2007 04:27 schreef DrDentz het volgende:
[afbeelding]
Is dit 'm nou? Zo gaan honderden gothics op hun pasfoto.Ik had een vette Joker met eeuwige smile verwacht![]()
Die is evilquote:Op vrijdag 26 januari 2007 04:32 schreef Oversight het volgende:
[..]
Beter dan?
[afbeelding]bij deze..
heheh alvast veel succes gewenst.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 04:35 schreef Oversight het volgende:
[..]
mijn rijbewijs... ik kan nauwelijks wachten...
Nog een dikke week, in ieder geval.
Wel beschouwd kan ik, wanneer ik een nieuw paspoort nodig heb, voor een dag moslim worden.quote:Vraag 3
Is er een bezwaar dat ik de overtuigingen die ik heb, op basis waarvan ik mijn dagelijkse leven leid, als "mijn levensovertuiging" definieer? En zo ja, welk?
Vraag 4
Is er een bezwaar dat ik de overtuigingen die ik heb, op basis waarvan ik mijn dagelijkse leven leid, en om die reden als "mijn levensovertuiging" definieer, op enig moment verander?
Vraag 5
Is er ergens een minimale duur vastgesteld, dat mijn levensovertuiging ongewijzigd dient te blijven? En zo ja, welke?
Hij zal zeer vermoedelijk worden ingenomen dus!quote:Paspoortwet:
Artikel 54
1. Een reisdocument wordt ingehouden, indien:
a. het van rechtswege is vervallen ingevolge artikel 47 of 48;
b. het zodanig is beschadigd dat daarin opgenomen beveiligingskenmerken zijn aangetast, gegevens niet meer leesbaar zijn of een deel ervan ontbreekt;
c. in of aan het document wijzigingen zijn aangebracht of aantekeningen zijn gesteld door een onbevoegde;
d. de foto van de houder niet langer voldoende gelijkenis vertoont;
e. blijkt dat daarin abusievelijk verkeerde gegevens zijn vermeld dan wel anderszins fouten zijn gemaakt bij de vervaardiging van het reisdocument.
Paspoortwet
Artikel 55
Bevoegd tot het inhouden van reisdocumenten, voor zover niet reeds in deze wet voorzien, zijn:
a. de autoriteiten, die bevoegd zijn tot het in ontvangst nemen van een aanvraag voor reisdocumenten;
b. de autoriteiten belast met de grensbewaking, de politie en de ambtenaren belast met het toezicht op vreemdelingen.
Maar die onvoldoende gelijkenis heb je al als je lang blond haar kort knipt en rood of zwart verft. Plus daarbij het verschil van wel of geen make-up.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 07:57 schreef kevin85 het volgende:
Allemaal heel leuk hoor dit, maar ik vraag me af of Oversight zich ook gerealiseerd heeft wat voor concequenties het voor hem kan hebben in situaties met bijvoorbeeld de politie:
[..]
Hij zal zeer vermoedelijk worden ingenomen dus!
Het is geen reisdocument, het is primair een ID-kaart. De rest is eraan geplakt.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 07:57 schreef kevin85 het volgende:
Allemaal heel leuk hoor dit, maar ik vraag me af of Oversight zich ook gerealiseerd heeft wat voor concequenties het voor hem kan hebben in situaties met bijvoorbeeld de politie:
quote:Op vrijdag 26 januari 2007 08:09 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Het is geen reisdocument, het is primair een ID-kaart. De rest is eraan geplakt.
Maar als dus de keuze tussen een nog strenger systeem of gewoon afschaffen en weer normaal doen overblijft, welke heeft dan jouw voorkeur?
Nee ik ben niet zo naief dat ik dat denkquote:Op vrijdag 26 januari 2007 08:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Hoe naief ben je? Je denkt dat de incidenten politiek zover doorslaat dat er daadwerkelijk wat veranderd aan de procedure omdat een mongool uit Hellevoetsluis met een petje van zijn oma op een fotootje laat maken?
Waarom ben je zo tegen de id plicht dan? Uiteraard worden er geen terroristen opgepakt, maar je bent er als handhaver in ieder geval zeker van dat de groep dronken jongeren die de ambulance medewerker op zaterdagavond het werken onmogelijk maken geen valse naam opgeven. En anders heb je een extra handvat om mensen vast te houden.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 08:35 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Nee ik ben niet zo naief dat ik dat denk![]()
![]()
Wel ben ik nog steeds tegen de ID-plicht en juich burgelijke ongehoorzaamheid toe.
Maar, daar ga je weer, dat is weer een subjectieve uitspraak. Als je de zeikerige agent wilt uithangen, dan neem je de pas in van iedereen die je vervelend vind onder het motto 'ja, in het donker vond ik 'm niet langer lijken op z'n pasfoto 'quote:Op vrijdag 26 januari 2007 07:57 schreef kevin85 het volgende:
d. de foto van de houder niet langer voldoende gelijkenis vertoont;
Hij zal zeer vermoedelijk worden ingenomen dus!
Da's inderdaad een zwak punt in z'n protest.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 08:44 schreef Swetsenegger het volgende:
Daarnaast gaat OS 'actie' al helemaal niet over de ID plicht opzich, maar over het feit dat er op basis van levensbeschouwelijkheid verschillen zijn in de procedure mbt correcte foto's. Dus waarom je de ID plicht ansich erbij sleept is me sowieso een raadsel.
Ik ben tegen alle privacybeperkende maatregelen en dit maakt er deel vanuit. Het is onderdeel van een systeem dat straks (is al zo eigenlijk) alles van A tot Z van iedereen registreert.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 08:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Waarom ben je zo tegen de id plicht dan?
Omdat het over de ID-kaart (en het weigeren je als een mak schaap te gedragen) gaat.quote:. Dus waarom je de ID plicht ansich erbij sleept is me sowieso een raadsel.
Als er hier iemand zielig is, dan zijn het humorloze kutkneuzen zoals jij.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |