abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 januari 2007 @ 10:49:45 #201
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45689064
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 10:36 schreef Igen het volgende:
Je bedoelt waarschijnlijk het beperken van onze vrijheid, en niet van onze 'veiligheid'?
[..]

Is dat wel een waterdichte regel? Stel, een politieagent houdt hem aan en wil de ID-kaart inhouden. Wat kan die dan beginnen, als Oversight beweert dat hij zich verslapen heeft, snel naar een belangrijke vergadering / tandarts / weetikveelwat moet en daarom geen tijd had om zijn 'verfraaiing' van het persoonlijk uiterlijk aan te brengen?

Zo ja, hoe zit het dan met het omgekeerde? Ik neem aan dat beroeps-clowns gewoon, ongeschminkt en zonder hoofddeksel op de foto staan op hun ID-kaart. Mag dan de politie die ID-kaart inhouden zodra de clown zich heeft geschminkt, omdat de foto dan niet meer voldoende gelijkenis vertoont met de persoon in werkelijkheid?

Goed, hij heeft al toegegeven dat hij normaal gesproken niet zo als op de foto eruit ziet, dat maakt een dergelijk argument natuurlijk wat minder houdbaar, maar het gaat mij even om het principe.
Het is nu natuurlijk wachten op een politieagent die willekeurig IDs inneemt omdat ze niet geheel lijken en dat wil toetsen vor de rechter
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_45689327
Nou moet je maar als 'Joker' door het leven hey
pi_45689624

vrijdag 26 januari 2007 @ 11:10:03 #204
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_45689644
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 10:48 schreef Re het volgende:

[..]

daar valt makkelijk omheen te manouvreren hoor, politie agent hoef talleen maar te zeggen dat er een inbrak in de buurt was bijvoorbeeld, genoeg redenen om iemand zijn ID te vragen
Klopt. Politieagenten liegen nooit.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_45690531
Meneer de Joker heeft z'n rijbewijs/ID kaart onder valse voorwendselen aangevraagd. Ik hoop dat er snel onderzocht gaat worden of de kosten van dit grapje op hem verhaald kunnen worden.

Dit moet trouwens geen discussie gaan worden over het nut van de identificatieplicht, want dat heeft hier niets mee te maken. Het gaat om de regels van de pasfoto's. Ooowww, regels van de pasfoto's. Regels van de pasfoto's. Ja, als je het een paar keer zegt dan is er inderdaad niets belangrijkers meer in de wereld.

Beste Gronk, ik ben niet humorloos. En ook humor van andere kan ik wel waarderen. Dat zijn trouwens 2 verschillende dingen die jij door elkaar haalt. Maar goed, dat even terzijde.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 11:53:07 #206
11810 Dr_Greene
Code Blue! Clear!!!
pi_45690827
Trouwens, als onze Joker toch zijn ID-kaart moet inleveren...

...is hij wel in overtreding!!!

Hij kan dan namelijk niet aan de identificatieplicht voldoen omdat hij geen ID-kaart meer heeft
  vrijdag 26 januari 2007 @ 12:06:35 #207
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45691212
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 11:42 schreef Nielsch het volgende:
Meneer de Joker heeft z'n rijbewijs/ID kaart onder valse voorwendselen aangevraagd. Ik hoop dat er snel onderzocht gaat worden of de kosten van dit grapje op hem verhaald kunnen worden.

Dit moet trouwens geen discussie gaan worden over het nut van de identificatieplicht, want dat heeft hier niets mee te maken. Het gaat om de regels van de pasfoto's. Ooowww, regels van de pasfoto's. Regels van de pasfoto's. Ja, als je het een paar keer zegt dan is er inderdaad niets belangrijkers meer in de wereld.

Beste Gronk, ik ben niet humorloos. En ook humor van andere kan ik wel waarderen. Dat zijn trouwens 2 verschillende dingen die jij door elkaar haalt. Maar goed, dat even terzijde.
je klinkt als een verzuurde burger die niets anders doet dan in het gareel blijven omdat dat van boven af wordt opgedragen. Het is de verantwoordelijkheid van de burger om dingen aan het licht te brengen ook al gaat het om de absurde regels van een pasfoto en het verkrijgen van een ID-kaart
pi_45691275
Pff, hoeveel belastinggeld gaat deze onzin kosten. o.O
pi_45691318
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 12:06 schreef Re het volgende:

[..]

je klinkt als een verzuurde burger die niets anders doet dan in het gareel blijven omdat dat van boven af wordt opgedragen. Het is de verantwoordelijkheid van de burger om dingen aan het licht te brengen ook al gaat het om de absurde regels van een pasfoto en het verkrijgen van een ID-kaart
Dit is alleen superoud nieuws, het was allang bekend dat je onherkenbaar zo'n ding kon regelen.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 12:11:08 #210
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45691361
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 12:09 schreef pingu_ het volgende:

[..]

Dit is alleen superoud nieuws, het was allang bekend dat je onherkenbaar zo'n ding kon regelen.
Maar tot op heden niet in extreem uitgevoerd dat er kamervragen over gesteld worden
  vrijdag 26 januari 2007 @ 12:11:35 #211
3542 Gia
User under construction
pi_45691381
quote:
Het gaat om de regels van de pasfoto's. Ooowww, regels van de pasfoto's. Regels van de pasfoto's.
M.i. gaat het om de ongelijkheid tussen sommige mensen die vanwege een geloof wel met een hoofddoek en de oren bedekt op de foto mogen en het gezeik dat je krijgt als je als Westerse vrouw je haar over je oren hebt hangen, omdat DAN wel de ooraanzet zichtbaar moet zijn.

Dit, terwijl die westerse vrouw herkenbaarder op die foto staat dan de vrouw met hoofddoek.

Ook het al dan niet dragen van veel make-up kan iemand minder goed herkenbaar maken.

Feit is gewoon dat er sprake is van discriminatie. Immers, als IK een pasfoto laat maken waarop ik een hoofddoek draag, zoals moslima's dat doen, dan wordt de foto niet geaccepteerd. Van een moslima wel.
Waarom? Omdat zij dat doet vanwege een levensovertuiging.

Vandaar dus deze goede actie van Oversight. Hoewel hij het een en ander wat overdreven heeft, in het belachelijke getrokken. Maar dat is juist zo goed om je punt duidelijk te maken.

Eisen stellen aan pasfoto's prima!! Maar laat die eisen dan ook gewoon voor IEDEREEN gelden.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 12:11:39 #212
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45691382
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 12:08 schreef pingu_ het volgende:
Pff, hoeveel belastinggeld gaat deze onzin kosten. o.O
je bedoelt die gehele ID plicht enzo?... weet niet, best veel denk ik
pi_45691430
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 12:11 schreef Re het volgende:

[..]

je beodeloet die gehele ID plicht enzo?... weet niet, best veel denk ik
Beide idd.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 12:14:18 #214
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45691471
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 12:13 schreef pingu_ het volgende:

[..]

Beide idd.
ik denk dat OS actie ons weinig zal kosten hoor, miniem tov de kosten voor de invoering van de ID plicht
pi_45691637
quote:

Nee een terrorist liegt niet inderdaad.
pi_45691643
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 12:11 schreef Gia het volgende:

[..]

M.i. gaat het om de ongelijkheid tussen sommige mensen die vanwege een geloof wel met een hoofddoek en de oren bedekt op de foto mogen en het gezeik dat je krijgt als je als Westerse vrouw je haar over je oren hebt hangen, omdat DAN wel de ooraanzet zichtbaar moet zijn.

Dit, terwijl die westerse vrouw herkenbaarder op die foto staat dan de vrouw met hoofddoek.

Ook het al dan niet dragen van veel make-up kan iemand minder goed herkenbaar maken.

Feit is gewoon dat er sprake is van discriminatie. Immers, als IK een pasfoto laat maken waarop ik een hoofddoek draag, zoals moslima's dat doen, dan wordt de foto niet geaccepteerd. Van een moslima wel.
Waarom? Omdat zij dat doet vanwege een levensovertuiging.

Vandaar dus deze goede actie van Oversight. Hoewel hij het een en ander wat overdreven heeft, in het belachelijke getrokken. Maar dat is juist zo goed om je punt duidelijk te maken.

Eisen stellen aan pasfoto's prima!! Maar laat die eisen dan ook gewoon voor IEDEREEN gelden.
Ik WIST het
Men Gia zal ook eens geen gelegenheid onbenut laten om op moslims te zeiken
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  vrijdag 26 januari 2007 @ 12:27:52 #217
3542 Gia
User under construction
pi_45691912
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 12:19 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Ik WIST het
Ach, ik zeg het hardop. Maar eigenlijk is daar deze hele actie om begonnen. De rechtsongelijkheid m.b.t. de pasfoto.

Iedereen draait eromheen en gooit het op afzetten tegen de id-plicht, terwijl dat helemaal niet terzake doet. Het gaat vooral om het gezeik over die pasfoto regels en de uitzondering die gemaakt wordt voor bepaalde geloven/levensovertuigingen. DAAR gaat het allemaal om.

Ik zeg het gewoon hardop.
pi_45691956
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 12:19 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Ik WIST het
Ja, als dit ergens niet om gaat dan is het wel moslims inderdaad. Eng eigenlijk om te lezen hoeveel verongelijkte regelneukers er zijn die onze vrijheden willen opgeven.
pi_45691999
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 07:41 schreef StefanP het volgende:
Driver license prank

http://www.youtube.com/watch?v=_jOFf_KB3lI
http://www.youtube.com/watch?v=owvO640ODwA

dit >>>> die saaie joker onzin.
daar is het normaal.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 12:34:16 #220
3542 Gia
User under construction
pi_45692097
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 12:29 schreef Vagere_Hein het volgende:

[..]

Ja, als dit ergens niet om gaat dan is het wel moslims inderdaad. Eng eigenlijk om te lezen hoeveel verongelijkte regelneukers er zijn die onze vrijheden willen opgeven.
Indirect gaat deze actie daar wel over. Je MOET op een bepaalde manier op een foto staan, tenzij dat om geloof of levensovertuiging niet mogelijk is. Lijkt me toch duidelijk dat het Oversight om deze rechtsongelijkheid begonnen is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')