abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45638668
deel 1: Werk je in de ICT? Wat verdien je dan?
deel 2: Werk je in de ICT? Wat verdien je dan? #2
En verder

==================================================
Wat standaard informatie:

Detacheerders & afstudeerders
Veel (grote) bedrijven kennen young talent programs voor afstudeerders. Dit zijn opleidingstrajecten waarin je wordt opgeleid tot bijv een Java/.NET ontwikkelaar, tester, whatever, het is er allemaal.

Deze trajecten zijn zeer interessant om te kiezen, mits je bereid bent om je voor enkele jaren te binden aan het bedrijf. Je krijgt vaak immers een contract waarin clausules zijn opgenomen, dat je een deel van de kosten moet dragen wanneer jij vroegtijdig weg gaat. Dit soort opleidingstrajecten zijn vaak verbonden aan half jaar/jaar contracten, waarna deze omgezet worden in contracten voor onbepaalde tijd.
pi_45638708
tvp
wil er ook in gaan werken
alleen mijn opleiding is niet veel soeps maar ik heb wel genoeg ervaring.kennis om er wat mee te doen.
niet meer
pi_45643537
Wat heb je gestudeerd dan??

GAAAAF, deel 3 alweer!
"De bloemetjes en de byte-jes"
Werken in de ICT? Stuur me een PM !
pi_45645033
quote:
Zo zo Justin_Time, je verdient dus het gemiddelde loon van een IT-manager op je 25e voor Detacheringswerk?
"Detacheringswerk" klinkt zo.... negatief?

Niet iedere detacheerder is een peak-it... En zoveel is het echt niet. Ik vraag me af of de "gemiddelde" IT-manager nog zoveel studeerd na zijn werk.

PS:Neverending: Ik krijg pijn in mijn nek van je avatar... wel leuk
  woensdag 24 januari 2007 @ 21:49:09 #5
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_45645254
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 21:43 schreef Justin_Time het volgende:

[..]

Niet iedere detacheerder is een peak-it... En zoveel is het echt niet. Ik vraag me af of de "gemiddelde" IT-manager nog zoveel studeerd na zijn werk.
Negatief is 't zeker niet, ik ben zelf ook wat op zoek naar een leuke detacheerder waar ik ook door kan groeien, huidige baan is toch niet mijn ding heb ik besloten..

En; studeren hoort erbij in de IT zegt men, zeker als je door wilt groeien in salaris en bij bedrijven..
pi_45646085
Ik ken ook die horror verhalen maar zoals je ziet is het bij ons bijvoorbeeld niet zo slecht geregeld.

Begon er 3.5 jaar geleden met 2000 euro + auto, dat is nu 3000 + (25% onregelmatigheidsdiensten)

In deze tijd hebben ze me volledig ondersteunt door m'n boeken + examens te betalen. Mag nu ook op een drie weekse cursus (+/- 9000 euro)

Je moet alleen wel beseffen dat ze veel aan je willen verdienen en dat kan alleen maar door certificering en werkervaring. Dus als je niet zo leergierig bent dan krijg je hoogst waarschijnlijk veel minder vaak een bonus dan degene die dat wel zijn.
pi_45649162
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 21:43 schreef Justin_Time het volgende:

[..]

PS:Neverending: Ik krijg pijn in mijn nek van je avatar... wel leuk
Zoveel zit ik niet van jou af als je de onregelmatigheidstoeslag niet mee neemt. Ik heb dan ook regelmaat . Dus ik vind het wel mee vallen.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_45649803
onregelmatiheid kan ook zeer fijn zijn.

Ik werk 6 dagen 4 vrij, 6 dagen, vier vrij etc.. (ochtend,avond,nacht) dus als ik bijvoorbeeld er 6 vrij neem heb ik er eigenlijk 14. En boodschappen doen op dinsdag middag is lekker rustig
pi_45652859
Hoi, ik zie dit topic voor het eerst (ben ook niet zo lang geleden geregistreerd op fok) en heb gelijk een vraagje.
Ik wil eind dit jaar terug verhuizen naar nederland, ben dan slechts in het bezit van MCDST en enkele MOS en ITIL certificaten plus twee jaar werkervaring op een helpdesk. Eén jaar daarvan gewerkt met data acces, maar dat is al 5 jaar terug.
Heeft iemand enig idee of ik hiermee aan de bak kom in Nederland en zo ja, wat voor salaris etc kan ik ongeveer op rekenen?
pi_45653189
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 06:20 schreef HumbertoT het volgende:
Hoi, ik zie dit topic voor het eerst (ben ook niet zo lang geleden geregistreerd op fok) en heb gelijk een vraagje.
Ik wil eind dit jaar terug verhuizen naar nederland, ben dan slechts in het bezit van MCDST en enkele MOS en ITIL certificaten plus twee jaar werkervaring op een helpdesk. Eén jaar daarvan gewerkt met data acces, maar dat is al 5 jaar terug.
Heeft iemand enig idee of ik hiermee aan de bak kom in Nederland en zo ja, wat voor salaris etc kan ik ongeveer op rekenen?
Aan de bak kom je vast wel, maar het ligt er toch echt aan wat je zelf wilt gaan doen. Als je een ontwikkelaar/consultant wilt worden denk ik niet dat je het gaat halen. Maar misschien iets met helpdesk of ontwikkel zelf iets voor je gaat solliciteren. Het staat goed op de CV als iets aan een toekomstige werkgever kan laten zien.
Danmark: more usefull every day!
pi_45653299
Ontwikkelaar/consultant verwacht ik ook echt niet. Maar ik zit bijv. niet op een werkgever als peak it of q-magic te wachten na de verhalen die ik daar over gelezen heb.
pi_45653451
>> Wilde HumbertoT een PM sturen, maar PM lijkt momenteel niet te werken ofzo??

Aan de bak kom je wel... ik denk met een salaris van euh... 1600-1700 euro bruto per maand.
Je zal wel afhankelijk zijn van de bedrijven die schoolverlaters aannemen, maar dat is niet per definitie slecht.
Mocht je behoefte hebben aan een tip, let me know

[ Bericht 52% gewijzigd door Neverending op 25-01-2007 08:35:03 ]
"De bloemetjes en de byte-jes"
Werken in de ICT? Stuur me een PM !
pi_45653553
Kunnen we er niet bij zetten bij welke bedrijven/detacheerders er wordt gewerkt??
pi_45653668
Eh sorry, heb het er niet bijgezet maar ik heb een tijd terug ook m'n MBO (slechts MBI helaas) diploma behaald en enige tijd als change coordinator gewerkt.
  donderdag 25 januari 2007 @ 09:02:21 #15
140991 sledge5hammer
poesjes zijn beter dan katers.
pi_45653929
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 08:20 schreef Neverending het volgende:
>> Wilde HumbertoT een PM sturen, maar PM lijkt momenteel niet te werken ofzo??

Aan de bak kom je wel... ik denk met een salaris van euh... 1600-1700 euro bruto per maand.
Je zal wel afhankelijk zijn van de bedrijven die schoolverlaters aannemen, maar dat is niet per definitie slecht.
Mocht je behoefte hebben aan een tip, let me know
ik ben 1,5 jaar geleden begonnen bij LogicaCMG als junior testanalist. Had toen een startsalaris van 1950 bruto omdat ik 1 jaar ervaring had anders is het startsalaris 1850.

Nu ga ik voor mezelf beginnen als freelancer.......en ik heb de eerste opdracht binnen met een uurtarief van boven de 50 euro. reken zelf maar uit wat je in de ICT kan verdienen.
Trust me, I know what I'm doing......
  donderdag 25 januari 2007 @ 09:27:20 #16
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_45654323
Ik werk als systeembeheerder op een school.

Dit betekent dat ik 12 weken per jaarvrij ben en een werkweek van 38 uur heb.
Ook nog 5 dagen adv.

Ik verdien rond de 2100 bruto.

Ik vind zelf dat het weinig is, maar door de compensatie van het aantal weken vrij, zit ik er op mijn plek.
Ik vind de vrijheid echt heerlijk!

Wat vinden jullie?
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
  donderdag 25 januari 2007 @ 09:31:53 #17
140991 sledge5hammer
pi_45654390
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 09:27 schreef Henk-B het volgende:

Ook nog 5 dagen adv.

Ik vind zelf dat het weinig is, maar door de compensatie van het aantal weken vrij, zit ik er op mijn plek.

Wat vinden jullie?
hoe oud ben je? 2100 bruto voor een systeembeheerder is niet bijster veel maar zeker niet weinig. Ik ken er die zo 400-500 euro minder krijgen.
  donderdag 25 januari 2007 @ 09:33:55 #18
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_45654423
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 09:31 schreef sledge5hammer het volgende:

[..]

hoe oud ben je? 2100 bruto voor een systeembeheerder is niet bijster veel maar zeker niet weinig. Ik ken er die zo 400-500 euro minder krijgen.
Ik ben 27 jaar.
  donderdag 25 januari 2007 @ 09:38:40 #19
140991 sledge5hammer
pi_45654493
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 09:33 schreef Henk-B het volgende:

[..]

Ik ben 27 jaar.
ik zou dan toch wel voor een 300 euro meer gaan denk ik. Maargoed je vrije dagen aantal is ook vrij hoog. Je moet voor je vrije dagen ongeveer 75 euro per dag rekenen.....schroef die eens terug naar 27-28 dagen wat vrij normaal is en reken uit hoeveel je dan overhoud......dat is dan ongeveer wat je elders zal verdienen
  donderdag 25 januari 2007 @ 09:46:39 #20
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_45654652
Dan zou ik 230 euro per maand meer hebben, dus ik vind het wel redelijk zo.
Ik hou niet zo van dat gestress!
pi_45654855
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 09:02 schreef sledge5hammer het volgende:

[..]

ik ben 1,5 jaar geleden begonnen bij LogicaCMG als junior testanalist. Had toen een startsalaris van 1950 bruto omdat ik 1 jaar ervaring had anders is het startsalaris 1850.

Nu ga ik voor mezelf beginnen als freelancer.......en ik heb de eerste opdracht binnen met een uurtarief van boven de 50 euro. reken zelf maar uit wat je in de ICT kan verdienen.
En wat voor voor opleiding heb je voor dat je bij LogicaCMG begon gevolgd?
  donderdag 25 januari 2007 @ 10:02:00 #22
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_45654977
Ik ben in september begonnen bij LogicaCMG als test analist en heb de masterclass eerst doorlopen.
Start salaris is nog steeds 1850. (Hoewel ik er per 1-1 100 euro bij heb gekregen.)
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  donderdag 25 januari 2007 @ 11:35:08 #23
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_45656566
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 09:27 schreef Henk-B het volgende:

Ook nog 5 dagen adv.

Wat vinden jullie?
een goed pakket alles bij elkaar..
je hebt als werknemer op een school het nadeel dat je onder de onderwijs cao valt...
dus dat je automatisch minder zal krijgen.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  donderdag 25 januari 2007 @ 11:36:11 #24
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_45656598
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 09:02 schreef sledge5hammer het volgende:

[..]

ik wil je niet al te veel bashen.. maareh.. 50 euro per uur vind ik niet veel geld... daar hou je als je het goed doet niet zo heel veel aan over.

Maar ik vind het dapper dat je als junior al voor je zelf gaat.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  donderdag 25 januari 2007 @ 11:56:22 #25
140991 sledge5hammer
pi_45657219
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 11:36 schreef avotar het volgende:

[..]

ik wil je niet al te veel bashen.. maareh.. 50 euro per uur vind ik niet veel geld... daar hou je als je het goed doet niet zo heel veel aan over.

Maar ik vind het dapper dat je als junior al voor je zelf gaat.
nee ik hou er 'slechts' 4500 netto aan over.......als je dat niet genoeg vind.....

ooh ja ik heb HTS-bedrijfskundige informatica gedaan voordat ik bij LogicaCMG begon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')