abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45638668
deel 1: Werk je in de ICT? Wat verdien je dan?
deel 2: Werk je in de ICT? Wat verdien je dan? #2
En verder

==================================================
Wat standaard informatie:

Detacheerders & afstudeerders
Veel (grote) bedrijven kennen young talent programs voor afstudeerders. Dit zijn opleidingstrajecten waarin je wordt opgeleid tot bijv een Java/.NET ontwikkelaar, tester, whatever, het is er allemaal.

Deze trajecten zijn zeer interessant om te kiezen, mits je bereid bent om je voor enkele jaren te binden aan het bedrijf. Je krijgt vaak immers een contract waarin clausules zijn opgenomen, dat je een deel van de kosten moet dragen wanneer jij vroegtijdig weg gaat. Dit soort opleidingstrajecten zijn vaak verbonden aan half jaar/jaar contracten, waarna deze omgezet worden in contracten voor onbepaalde tijd.
pi_45638708
tvp
wil er ook in gaan werken
alleen mijn opleiding is niet veel soeps maar ik heb wel genoeg ervaring.kennis om er wat mee te doen.
niet meer
pi_45643537
Wat heb je gestudeerd dan??

GAAAAF, deel 3 alweer!
"De bloemetjes en de byte-jes"
Werken in de ICT? Stuur me een PM !
pi_45645033
quote:
Zo zo Justin_Time, je verdient dus het gemiddelde loon van een IT-manager op je 25e voor Detacheringswerk?
"Detacheringswerk" klinkt zo.... negatief?

Niet iedere detacheerder is een peak-it... En zoveel is het echt niet. Ik vraag me af of de "gemiddelde" IT-manager nog zoveel studeerd na zijn werk.

PS:Neverending: Ik krijg pijn in mijn nek van je avatar... wel leuk
  woensdag 24 januari 2007 @ 21:49:09 #5
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_45645254
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 21:43 schreef Justin_Time het volgende:

[..]

Niet iedere detacheerder is een peak-it... En zoveel is het echt niet. Ik vraag me af of de "gemiddelde" IT-manager nog zoveel studeerd na zijn werk.
Negatief is 't zeker niet, ik ben zelf ook wat op zoek naar een leuke detacheerder waar ik ook door kan groeien, huidige baan is toch niet mijn ding heb ik besloten..

En; studeren hoort erbij in de IT zegt men, zeker als je door wilt groeien in salaris en bij bedrijven..
pi_45646085
Ik ken ook die horror verhalen maar zoals je ziet is het bij ons bijvoorbeeld niet zo slecht geregeld.

Begon er 3.5 jaar geleden met 2000 euro + auto, dat is nu 3000 + (25% onregelmatigheidsdiensten)

In deze tijd hebben ze me volledig ondersteunt door m'n boeken + examens te betalen. Mag nu ook op een drie weekse cursus (+/- 9000 euro)

Je moet alleen wel beseffen dat ze veel aan je willen verdienen en dat kan alleen maar door certificering en werkervaring. Dus als je niet zo leergierig bent dan krijg je hoogst waarschijnlijk veel minder vaak een bonus dan degene die dat wel zijn.
pi_45649162
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 21:43 schreef Justin_Time het volgende:

[..]

PS:Neverending: Ik krijg pijn in mijn nek van je avatar... wel leuk
Zoveel zit ik niet van jou af als je de onregelmatigheidstoeslag niet mee neemt. Ik heb dan ook regelmaat . Dus ik vind het wel mee vallen.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_45649803
onregelmatiheid kan ook zeer fijn zijn.

Ik werk 6 dagen 4 vrij, 6 dagen, vier vrij etc.. (ochtend,avond,nacht) dus als ik bijvoorbeeld er 6 vrij neem heb ik er eigenlijk 14. En boodschappen doen op dinsdag middag is lekker rustig
pi_45652859
Hoi, ik zie dit topic voor het eerst (ben ook niet zo lang geleden geregistreerd op fok) en heb gelijk een vraagje.
Ik wil eind dit jaar terug verhuizen naar nederland, ben dan slechts in het bezit van MCDST en enkele MOS en ITIL certificaten plus twee jaar werkervaring op een helpdesk. Eén jaar daarvan gewerkt met data acces, maar dat is al 5 jaar terug.
Heeft iemand enig idee of ik hiermee aan de bak kom in Nederland en zo ja, wat voor salaris etc kan ik ongeveer op rekenen?
pi_45653189
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 06:20 schreef HumbertoT het volgende:
Hoi, ik zie dit topic voor het eerst (ben ook niet zo lang geleden geregistreerd op fok) en heb gelijk een vraagje.
Ik wil eind dit jaar terug verhuizen naar nederland, ben dan slechts in het bezit van MCDST en enkele MOS en ITIL certificaten plus twee jaar werkervaring op een helpdesk. Eén jaar daarvan gewerkt met data acces, maar dat is al 5 jaar terug.
Heeft iemand enig idee of ik hiermee aan de bak kom in Nederland en zo ja, wat voor salaris etc kan ik ongeveer op rekenen?
Aan de bak kom je vast wel, maar het ligt er toch echt aan wat je zelf wilt gaan doen. Als je een ontwikkelaar/consultant wilt worden denk ik niet dat je het gaat halen. Maar misschien iets met helpdesk of ontwikkel zelf iets voor je gaat solliciteren. Het staat goed op de CV als iets aan een toekomstige werkgever kan laten zien.
Danmark: more usefull every day!
pi_45653299
Ontwikkelaar/consultant verwacht ik ook echt niet. Maar ik zit bijv. niet op een werkgever als peak it of q-magic te wachten na de verhalen die ik daar over gelezen heb.
pi_45653451
>> Wilde HumbertoT een PM sturen, maar PM lijkt momenteel niet te werken ofzo??

Aan de bak kom je wel... ik denk met een salaris van euh... 1600-1700 euro bruto per maand.
Je zal wel afhankelijk zijn van de bedrijven die schoolverlaters aannemen, maar dat is niet per definitie slecht.
Mocht je behoefte hebben aan een tip, let me know

[ Bericht 52% gewijzigd door Neverending op 25-01-2007 08:35:03 ]
pi_45653553
Kunnen we er niet bij zetten bij welke bedrijven/detacheerders er wordt gewerkt??
pi_45653668
Eh sorry, heb het er niet bijgezet maar ik heb een tijd terug ook m'n MBO (slechts MBI helaas) diploma behaald en enige tijd als change coordinator gewerkt.
  donderdag 25 januari 2007 @ 09:02:21 #15
140991 sledge5hammer
poesjes zijn beter dan katers.
pi_45653929
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 08:20 schreef Neverending het volgende:
>> Wilde HumbertoT een PM sturen, maar PM lijkt momenteel niet te werken ofzo??

Aan de bak kom je wel... ik denk met een salaris van euh... 1600-1700 euro bruto per maand.
Je zal wel afhankelijk zijn van de bedrijven die schoolverlaters aannemen, maar dat is niet per definitie slecht.
Mocht je behoefte hebben aan een tip, let me know
ik ben 1,5 jaar geleden begonnen bij LogicaCMG als junior testanalist. Had toen een startsalaris van 1950 bruto omdat ik 1 jaar ervaring had anders is het startsalaris 1850.

Nu ga ik voor mezelf beginnen als freelancer.......en ik heb de eerste opdracht binnen met een uurtarief van boven de 50 euro. reken zelf maar uit wat je in de ICT kan verdienen.
Trust me, I know what I'm doing......
  donderdag 25 januari 2007 @ 09:27:20 #16
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_45654323
Ik werk als systeembeheerder op een school.

Dit betekent dat ik 12 weken per jaarvrij ben en een werkweek van 38 uur heb.
Ook nog 5 dagen adv.

Ik verdien rond de 2100 bruto.

Ik vind zelf dat het weinig is, maar door de compensatie van het aantal weken vrij, zit ik er op mijn plek.
Ik vind de vrijheid echt heerlijk!

Wat vinden jullie?
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
  donderdag 25 januari 2007 @ 09:31:53 #17
140991 sledge5hammer
pi_45654390
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 09:27 schreef Henk-B het volgende:

Ook nog 5 dagen adv.

Ik vind zelf dat het weinig is, maar door de compensatie van het aantal weken vrij, zit ik er op mijn plek.

Wat vinden jullie?
hoe oud ben je? 2100 bruto voor een systeembeheerder is niet bijster veel maar zeker niet weinig. Ik ken er die zo 400-500 euro minder krijgen.
  donderdag 25 januari 2007 @ 09:33:55 #18
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_45654423
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 09:31 schreef sledge5hammer het volgende:

[..]

hoe oud ben je? 2100 bruto voor een systeembeheerder is niet bijster veel maar zeker niet weinig. Ik ken er die zo 400-500 euro minder krijgen.
Ik ben 27 jaar.
  donderdag 25 januari 2007 @ 09:38:40 #19
140991 sledge5hammer
pi_45654493
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 09:33 schreef Henk-B het volgende:

[..]

Ik ben 27 jaar.
ik zou dan toch wel voor een 300 euro meer gaan denk ik. Maargoed je vrije dagen aantal is ook vrij hoog. Je moet voor je vrije dagen ongeveer 75 euro per dag rekenen.....schroef die eens terug naar 27-28 dagen wat vrij normaal is en reken uit hoeveel je dan overhoud......dat is dan ongeveer wat je elders zal verdienen
  donderdag 25 januari 2007 @ 09:46:39 #20
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_45654652
Dan zou ik 230 euro per maand meer hebben, dus ik vind het wel redelijk zo.
Ik hou niet zo van dat gestress!
pi_45654855
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 09:02 schreef sledge5hammer het volgende:

[..]

ik ben 1,5 jaar geleden begonnen bij LogicaCMG als junior testanalist. Had toen een startsalaris van 1950 bruto omdat ik 1 jaar ervaring had anders is het startsalaris 1850.

Nu ga ik voor mezelf beginnen als freelancer.......en ik heb de eerste opdracht binnen met een uurtarief van boven de 50 euro. reken zelf maar uit wat je in de ICT kan verdienen.
En wat voor voor opleiding heb je voor dat je bij LogicaCMG begon gevolgd?
  donderdag 25 januari 2007 @ 10:02:00 #22
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_45654977
Ik ben in september begonnen bij LogicaCMG als test analist en heb de masterclass eerst doorlopen.
Start salaris is nog steeds 1850. (Hoewel ik er per 1-1 100 euro bij heb gekregen.)
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  donderdag 25 januari 2007 @ 11:35:08 #23
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_45656566
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 09:27 schreef Henk-B het volgende:

Ook nog 5 dagen adv.

Wat vinden jullie?
een goed pakket alles bij elkaar..
je hebt als werknemer op een school het nadeel dat je onder de onderwijs cao valt...
dus dat je automatisch minder zal krijgen.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  donderdag 25 januari 2007 @ 11:36:11 #24
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_45656598
quote:

[..]

ik wil je niet al te veel bashen.. maareh.. 50 euro per uur vind ik niet veel geld... daar hou je als je het goed doet niet zo heel veel aan over.

Maar ik vind het dapper dat je als junior al voor je zelf gaat.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  donderdag 25 januari 2007 @ 11:56:22 #25
140991 sledge5hammer
pi_45657219
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 11:36 schreef avotar het volgende:

[..]

ik wil je niet al te veel bashen.. maareh.. 50 euro per uur vind ik niet veel geld... daar hou je als je het goed doet niet zo heel veel aan over.

Maar ik vind het dapper dat je als junior al voor je zelf gaat.
nee ik hou er 'slechts' 4500 netto aan over.......als je dat niet genoeg vind.....

ooh ja ik heb HTS-bedrijfskundige informatica gedaan voordat ik bij LogicaCMG begon.
  donderdag 25 januari 2007 @ 14:17:49 #26
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_45661246
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 11:56 schreef sledge5hammer het volgende:

[..]

nee ik hou er 'slechts' 4500 netto aan over.......als je dat niet genoeg vind.....

ooh ja ik heb HTS-bedrijfskundige informatica gedaan voordat ik bij LogicaCMG begon.
zo'n opleiding geeft je niet meer ervaring dus sorry als ik niet op m'n knieen val..

ah... nee, dan weet ik hoe je rekent.. je wil je geld inderdaad niet verspillen aan pensioen premies of aan sparen of dat soort ongein..
ik snap het wel.
  donderdag 25 januari 2007 @ 14:53:40 #27
140991 sledge5hammer
pi_45662269
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 14:17 schreef avotar het volgende:

[..]

zo'n opleiding geeft je niet meer ervaring dus sorry als ik niet op m'n knieen val..

ah... nee, dan weet ik hoe je rekent.. je wil je geld inderdaad niet verspillen aan pensioen premies of aan sparen of dat soort ongein..
ik snap het wel.
de opleiding werd mij eerder gevraagd (niet door jou).....dus daar geef ik antwoord op.

ja zo reken ik idd. Pensioen wil ik er nog wel even vanaf halen. 250-300 euro per maand......dat is ongeveer de premie.
en voor je over ww en WIA gaat beginnen, ik ben in tijdelijke loondienst......dus die premies betaal ik en heb ik dus ook recht op wanneer ik werkloos of arbeidsongeschikt raak.

Sparen??? waarom zou ik sparen meerekenen, dat doe ik toch ook niet van mijn loon dat ik normaal in loondienst heb.
  donderdag 25 januari 2007 @ 15:46:53 #28
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_45663829
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 14:53 schreef sledge5hammer het volgende:

[..]

de opleiding werd mij eerder gevraagd (niet door jou).....dus daar geef ik antwoord op.

ja zo reken ik idd. Pensioen wil ik er nog wel even vanaf halen. 250-300 euro per maand......dat is ongeveer de premie.
en voor je over ww en WIA gaat beginnen, ik ben in tijdelijke loondienst......dus die premies betaal ik en heb ik dus ook recht op wanneer ik werkloos of arbeidsongeschikt raak.

Sparen??? waarom zou ik sparen meerekenen, dat doe ik toch ook niet van mijn loon dat ik normaal in loondienst heb.
oh nee.. maakt niet uit...
je hebt het goed doorgedacht. Mij hoef je verder niet te overtuigen hoor..
  donderdag 25 januari 2007 @ 15:49:25 #29
140991 sledge5hammer
pi_45663909
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 15:46 schreef avotar het volgende:

[..]

oh nee.. maakt niet uit...
je hebt het goed doorgedacht. Mij hoef je verder niet te overtuigen hoor..
je bent nog tevreden bij LCMG?
pi_45663996
hoe kom je aan 4500 netto met 50 euro per uur?

met 220 werkdagen en gemiddelde van 8 uur per dag komt ik uit op circa 1700 per week bruto.
  donderdag 25 januari 2007 @ 15:56:43 #31
140991 sledge5hammer
pi_45664129
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 15:52 schreef staticdata het volgende:
hoe kom je aan 4500 netto met 50 euro per uur?

met 220 werkdagen en gemiddelde van 8 uur per dag komt ik uit op circa 1700 per week bruto.
50 per uur
8 uur per dag
22 dagen per maand

50*8= 400
400*22=8800 bruto

je houdt hiervan ongeveer de helft over met alle premies en belastingen die je moet betalen. Reiskosten krijg je dan weer netto van je bruto loon uitgekeerd, al met al kom je op 4500 per maand netto.

Ik geef wel toe dat vakantiedagen/vrijedagen niet zijn meegerekend. Deze zul je dan dus zelf moeten 'kopen'.

pi_45668368
Maar ben je dan ook alle dagen dat je geen vakantie hebt ingehuurd?
pi_45670260
quote:

[..]

Je vergeet alleen ff een hoop kosten mee te rekenen, net als 90% van de overige mensen die starten met freelancen

+ vakantie dagen zijn 5x zo duur
+ pensioen opbouw ontbreekt
+ ziektekosten vergoeding ontbreekt
+ kilometer vergoeding / lease auto ontbreekt
+ eigen software / hardware ontbreekt (dient wel beschikbaar te zijn)
+ scholing uit eigen kosten
+ kosten voor accountant
+ kosten voor facturatie
enzovoorts...

En dan slinkt je salaris ineens snel . Ja, het blijft altijd meer dan bij een bedrijf in loondienst zijn. Alleen in de loondienst heb je:
a) baangarantie
b) Vele malen betere mogelijkheden voor leningen en hypotheken
c) enzovoorts...
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 08:02:33 #34
140991 sledge5hammer
pi_45686443
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 19:18 schreef existenz het volgende:

[..]

Je vergeet alleen ff een hoop kosten mee te rekenen, net als 90% van de overige mensen die starten met freelancen

+ vakantie dagen zijn 5x zo duur
+ pensioen opbouw ontbreekt
+ ziektekosten vergoeding ontbreekt
+ kilometer vergoeding / lease auto ontbreekt
+ eigen software / hardware ontbreekt (dient wel beschikbaar te zijn)
+ scholing uit eigen kosten
+ kosten voor accountant
+ kosten voor facturatie
enzovoorts...

En dan slinkt je salaris ineens snel . Ja, het blijft altijd meer dan bij een bedrijf in loondienst zijn. Alleen in de loondienst heb je:
a) baangarantie
b) Vele malen betere mogelijkheden voor leningen en hypotheken
c) enzovoorts...
+Vakantiedagen zijn duur dat klopt.
+Pensioen heb ik er niet bij staan kost ongeveer 250-300 per maand
+Bij ziekte krijg ik alleen de eerste 2 weken krijg ik niet uitbetaald, daarna krijg ik gewoon ziektegeld.
+KM vergoeding wordt van je bruto loon afgehaald en krijg je dan netto uitbetaald.
+egen software heb ik niet nodig, ik werk op de pc's van de klant
+scholing kan ik ook bruto-netto verrekend krijgen van het tussenburo
+accountant heb ik niet nodig, ik ben geen echte freelancer, ik ga in tijdelijke dienst bij een tussenburo waardoor wel het salaris van een freelancer niet de vervelende rompslomp....
+kosten voor facturatie heb ik dus ook niet

a) baangarantie??? je bent nu in de goeie tijden verzekerd van een baan. Wanneer een groot bedrijf echter moet bezuinigen lig je er net zo hard uit.
b) maakt niet uit die leningen, ik kan net zo goed lenen bij de bank, hiervoor ben ik al bij de bank geweest. Sterker nog ik kan meer lenen als dat ik in vaste dienst zou zijn voor een veeeel lager salaris.
c)..........
pi_45687942
En als je de werkzaamheden als eenmanszaak zou uitvoeren kan je nog genieten van aftrekposten en allerlei aftrekken. Heb de eerste zes maanden ook in "loondienst" gezeten, maar betaalde ontiegelijk veel voor de administratie bij die bureau's.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 10:04:25 #36
140991 sledge5hammer
pi_45688012
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 10:00 schreef Kai77 het volgende:
En als je de werkzaamheden als eenmanszaak zou uitvoeren kan je nog genieten van aftrekposten en allerlei aftrekken. Heb de eerste zes maanden ook in "loondienst" gezeten, maar betaalde ontiegelijk veel voor de administratie bij die bureau's.
klopt, maar dan moet je wel veel kosten maken. Dus voor sommige mensen is dit een hele goede oplossing.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 10:17:10 #37
140991 sledge5hammer
pi_45688277
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 18:18 schreef HumbertoT het volgende:
Maar ben je dan ook alle dagen dat je geen vakantie hebt ingehuurd?
Ik heb nu een opdracht waar ze me minimaal voor een jaar willen hebben, en ik weet dat er daar mensen zitten die er al 12,5 jaar onafgebroken als freelancer zitten........
pi_45696613
OVERHEID???
  vrijdag 26 januari 2007 @ 15:21:26 #39
140991 sledge5hammer
pi_45697383
yep of verzekeringswezen is net zo erg.....:)
  donderdag 1 februari 2007 @ 09:03:47 #40
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_45874392
Is het normaal dat een ICT bedrijf mij te oud vindt o.b.v mijn CV/werkervaring voor een nieuwe baan/sollicitatie? Heb dit namelijk vanochtend gehoord, en moest er behoorlijk om lachen
  donderdag 1 februari 2007 @ 09:06:58 #41
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_45874428
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 09:03 schreef Sjowhan het volgende:
Is het normaal dat een ICT bedrijf mij te oud vindt o.b.v mijn CV/werkervaring voor een nieuwe baan/sollicitatie? Heb dit namelijk vanochtend gehoord, en moest er behoorlijk om lachen
ligt eraan hoeveel ervaring je hebt met welke leeftijd..
en ja.. ik kan het me voorstellen.. zeker icm een evt. salariseis..
pi_45874461
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 09:03 schreef Sjowhan het volgende:
Hoe oud ben je?
  donderdag 1 februari 2007 @ 09:13:02 #43
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_45874495
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 09:06 schreef avotar het volgende:

[..]

ligt eraan hoeveel ervaring je hebt met welke leeftijd..
en ja.. ik kan het me voorstellen.. zeker icm een evt. salariseis..
Ze zeiden dat ik met mijn CV 22 zou moeten zijn, maar ik ben 24 (over 2 maanden 25). Ik had niet echt (in mijn ogen) een hoge eis (1700) bij het gesprek op gegeven.
Heb nu bijna 1 jaar (professionele) ervaring (helpdesker ), heb namelijk 2 MBO opleidingen gedaan (allebei succesvol afgerond) en kon pas met mijn 24e echt aan de slag..
  donderdag 1 februari 2007 @ 09:13:15 #44
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_45874499
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 09:09 schreef Koningin het volgende:

[..]

Hoe oud ben je?
24, bijna 25 (zie profiel)
  donderdag 1 februari 2007 @ 09:18:13 #45
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_45874563
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 09:13 schreef Sjowhan het volgende:

[..]

Ze zeiden dat ik met mijn CV 22 zou moeten zijn, maar ik ben 24 (over 2 maanden 25). Ik had niet echt (in mijn ogen) een hoge eis (1700) bij het gesprek op gegeven.
Heb nu bijna 1 jaar (professionele) ervaring (helpdesker ), heb namelijk 2 MBO opleidingen gedaan (allebei succesvol afgerond) en kon pas met mijn 24e echt aan de slag..
sja.. het gebeurt hoor.. en ik denk idd dat je eis niet te hoog was... misschien wel daarom...

Herken het wel.. mijn broertje had gisteren een solli bij AtosOrigin. Hij had als mbo'er gesolliciteerd als VB ontwikkelaar, iets waar hij toch al weer een jaar of 5 ervaring in had...
Wordt ie bij 2 verschillende divisies uitgenodigd. Gisteren werd hij bij de eerste afgewezen omdat hij te veel ontwikkelaar was.
Hij zo.. ja, waar kom ik dan voor solliciteren nerd?
  donderdag 1 februari 2007 @ 09:25:56 #46
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_45874675
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 09:18 schreef avotar het volgende:

[..]

sja.. het gebeurt hoor.. en ik denk idd dat je eis niet te hoog was... misschien wel daarom...
Nee, ze vonden de leeftijd in combinatie met de werkervaring te hoog.
quote:
Herken het wel.. mijn broertje had gisteren een solli bij AtosOrigin. Hij had als mbo'er gesolliciteerd als VB ontwikkelaar, iets waar hij toch al weer een jaar of 5 ervaring in had...
Wordt ie bij 2 verschillende divisies uitgenodigd. Gisteren werd hij bij de eerste afgewezen omdat hij te veel ontwikkelaar was.
Hij zo.. ja, waar kom ik dan voor solliciteren nerd?
Het lijkt soms wel alsof sommige bedrijven wel ict-ers nodig hebben, maar geen 'oudere' jongeren willen aannemen. Kwalijke zaak wat mij betreft.
  donderdag 1 februari 2007 @ 11:08:24 #47
140991 sledge5hammer
pi_45876649
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 09:25 schreef Sjowhan het volgende:

[..]

Nee, ze vonden de leeftijd in combinatie met de werkervaring te hoog.
[..]

Het lijkt soms wel alsof sommige bedrijven wel ict-ers nodig hebben, maar geen 'oudere' jongeren willen aannemen. Kwalijke zaak wat mij betreft.
LCMG zoekt nog mensen.
  donderdag 1 februari 2007 @ 11:24:03 #48
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_45877053
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 11:08 schreef sledge5hammer het volgende:

[..]

LCMG zoekt nog mensen.
Voor wat voor functies?
  donderdag 1 februari 2007 @ 11:26:44 #49
61660 Lariekoek
pi_45877122
LCMG doet weinig tot niks aan helpdesk gebeuren.
En je hebt MBO? Ook dan zie ik niet veel kans voor je bij LCMG.
  donderdag 1 februari 2007 @ 11:47:56 #50
140991 sledge5hammer
pi_45877629
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 11:26 schreef Lariekoek het volgende:
LCMG doet weinig tot niks aan helpdesk gebeuren.
En je hebt MBO? Ook dan zie ik niet veel kans voor je bij LCMG.
klopt, daar heb je wel de HBO studie voor nodig.

Ze zijn nog opzoek naar Software Testers....
  donderdag 1 februari 2007 @ 11:56:39 #51
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_45877868
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 11:47 schreef sledge5hammer het volgende:

[..]

klopt, daar heb je wel de HBO studie voor nodig.

Ik heb MBO+, dus dat schiet niet op
pi_45877932
Bij Logica CMG als technical software engineer, na een promotie in de technische natuurkunde. Aan welk bedrag moet ik dan aan denken?
Our Lady of Blessed Acceleration, don't fail me now!
  donderdag 1 februari 2007 @ 12:03:59 #53
61660 Lariekoek
pi_45878089
quote:
[b]Op donderdag 1 februari 2007 11:47 schreef

Jij bent Software tester?
  donderdag 1 februari 2007 @ 12:04:48 #54
61660 Lariekoek
pi_45878115
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 11:58 schreef geelhoed het volgende:
Bij Logica CMG als technical software engineer, na een promotie in de technische natuurkunde. Aan welk bedrag moet ik dan aan denken?
Start salaris voor een HBO'er ligt op ¤ 1850 bruto p/m
pi_45878248
TVP, als iemand nog een leuk detacheringsbedrijf in omgeving utrecht zoekt voor starters, let me know.
  donderdag 1 februari 2007 @ 12:11:13 #56
61660 Lariekoek
pi_45878278
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 12:10 schreef Scorpie het volgende:
TVP, als iemand nog een leuk detacheringsbedrijf in omgeving utrecht zoekt voor starters, let me know.
Premie hunter
pi_45878330
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 12:04 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Start salaris voor een HBO'er ligt op ¤ 1850 bruto p/m
HBO'er? Ik schrijf toch na promotie. Dus eerst universitaire Technische Natuurkunde en dan een PhD.
pi_45879831
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 12:11 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Premie hunter
Nee hoor, want ik ben nu weg bij dat bedrijf, ik krijg er dus niks voor terug
  donderdag 1 februari 2007 @ 13:09:49 #59
61660 Lariekoek
pi_45880048
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 12:13 schreef geelhoed het volgende:

[..]

HBO'er? Ik schrijf toch na promotie. Dus eerst universitaire Technische Natuurkunde en dan een PhD.
Ja dat lees ik.
Dus je startsalaris zal wellicht boven de 1850 liggen.
  donderdag 1 februari 2007 @ 13:40:42 #60
140991 sledge5hammer
pi_45880867
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 12:03 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Jij bent Software tester?
yep en ga per 5 maart voor mezelf beginnen.
pi_45881379
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 13:09 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Ja dat lees ik.
Dus je startsalaris zal wellicht boven de 1850 liggen.
Dat lijkt me wel anders ga ik daar dus niet werken, maar zet er eens een getal op!
pi_45882158
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 11:58 schreef geelhoed het volgende:
uhm als je nog niet bij LCMG werkt begin je gewoon op 1850. hbo of uni maakt hierin geen verschil
pi_45882322
Ze spraken inderdaad over 1900 voor een beginnende HBO'er. Maar dat gaat natuurlijk niet door! Ik ga niet inleveren! Ze zullen toch over de 3 moeten gaan.
  donderdag 1 februari 2007 @ 14:27:49 #64
61660 Lariekoek
pi_45882431
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 14:24 schreef geelhoed het volgende:
Ze spraken inderdaad over 1900 voor een beginnende HBO'er. Maar dat gaat natuurlijk niet door! Ik ga niet inleveren! Ze zullen toch over de 3 moeten gaan.
Hoeveel werkervaring heb je?
pi_45882550
Geen in de ICT, maar ze willen me juist voor de natuurkundige kant. Overigens heb ik wel voldoende programeer ervaring.
  donderdag 1 februari 2007 @ 14:38:45 #66
61660 Lariekoek
pi_45882775
Dan start je heus niet op 1850 hoor. Dat is echt alleen voor personen die zonder werkervaring instromen. Hoeveel dan wel, geen idee. Maar over de 3 kan je wel vergeten.
pi_45882923
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 14:31 schreef geelhoed het volgende:
Geen in de ICT, maar ze willen me juist voor de natuurkundige kant. Overigens heb ik wel voldoende programeer ervaring.
drie kan je denk ik wel vergeten, maar het starsalaris zal je ook niet ontvangen als dit niet je eerste werkgever is.
het bruto/netto verschil binnen LCMG is wel kleiner doordat pensioenpremies en ziektekosten voor je worden betaald.
pi_45882948
quote:
Maximaal net iets over de 2000, maar absoluut niet over de 3k. Als je over de 2k krijgt, mag je al je handjes samenknijpen....
pi_45883020
Dan mogen ze mij ook vergeten! Ik heb niet voor niks 4 jaar voor een hongerloontje lopen promoveren! Een kleine toename in mijn salaris lijkt niet onredelijk!:Y)

Wat is jouw expertise hierin trouwens?
pi_45883128
Ja de manager begon al direct over alle boni en premies die logica wel voor me zou betalen en een leaseauto natuurlijk. Ik wil gewoon dat mijn nettoloon een paar honderd euro omhoog gaat.
pi_45883167
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 14:44 schreef existenz het volgende:
Als je over de 2k krijgt, mag je al je handjes samenknijpen....
Ja dikke vinger! iEen startend promovendus zit tegenwoordig al aan de 2100!
  donderdag 1 februari 2007 @ 14:55:19 #72
619 pierce
We hebben een P.....
pi_45883300
tvp
  donderdag 1 februari 2007 @ 14:57:16 #73
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_45883368
Je kan ook echt wel rond de 2400 krijgen m.i.. Misschien alleen niet bij logica.
Wordt wel je eerste baan dus boven de 3k wordt het niet. Zorg eerst voor 2-3jaar werkervaring en kom dan terug, dan krijg je het waarschijnlijk wel.
One good thing about music. When it hits you feel no pain.
  donderdag 1 februari 2007 @ 14:58:36 #74
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_45883407
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 14:51 schreef geelhoed het volgende:

[..]

Ja dikke vinger! iEen startend promovendus zit tegenwoordig al aan de 2100!
ga werken bij een bedrijf waar je papieren wel op waarde schatten..
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
pi_45883444
Ik zit nu al boven de 2400. Volgens mij gaan jullie uit van een dikkebrillennerd die een beetje regels code loopt te debuggen. Mijn positie zou wat verder gaan dan dat, heren.
pi_45883473
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 14:58 schreef Sigmund_Freud het volgende:
ga werken bij een bedrijf waar je papieren wel op waarde schatten..
Dat is nou juist wat ze van me willen, daarom reken ik ook op een salaris toename en geen afname.
pi_45883551
quote:
Wat wil(de) je gaan doen bij LCMG dan?
programmeren of iets natuurkundigs?
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  donderdag 1 februari 2007 @ 15:04:55 #78
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_45883630
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 14:59 schreef geelhoed het volgende:
Ik zit nu al boven de 2400. Volgens mij gaan jullie uit van een dikkebrillennerd die een beetje regels code loopt te debuggen. Mijn positie zou wat verder gaan dan dat, heren.
Dacht dat je geen werkervaring had? Als echte starter krijg je in bijna geen enkele functiegebied meer dan 2400. Maar blijkbaar heb je wel werkervaring dus dan veranderd het wel.
Je werkt dus nu al voor 2400+? De meesten maken nog een stop bij rond de 2800 voordat ze de 3k passeren.
One good thing about music. When it hits you feel no pain.
pi_45883710
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 15:04 schreef DaMayan het volgende:

[..]

Dacht dat je geen werkervaring had? Als echte starter krijg je in bijna geen enkele functiegebied meer dan 2400. Maar blijkbaar heb je wel werkervaring dus dan veranderd het wel.
Je werkt dus nu al voor 2400+? De meesten maken nog een stop bij rond de 2800 voordat ze de 3k passeren.
Dat dus.
pi_45884013
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 15:00 schreef geelhoed het volgende:

[..]

Dat is nou juist wat ze van me willen, daarom reken ik ook op een salaris toename en geen afname.
Zonder IT ervaring kun je een stijging wel vergeten... Er is alleen een te kort aan testers op dit moment en daar heb je een IT opleiding voor nodig. Wij (grote concurrent van LCMG) zouden je max 2400 geven idd. Managerposities etc... kom je niet in zonder relevante werkervaring voor een dergelijke salaris.
pi_45884014
Ah! plus de ziektekosten verzekering en het pensioen zit ik dan dus ruim boven de 3 en dat is wat ik wilde weten.

Werkervaring is een lastig punt. Een PhD wordt wel betaald maar je wordt toch nog gezien als student.
  donderdag 1 februari 2007 @ 15:16:24 #82
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_45884019
Kun je niet beter gewoon een beetje gaan programeren bij bijv. ASML ofzo...

Hebben het toch over bruto maand salarissen neem ik aan
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
pi_45884122
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 15:16 schreef geelhoed het volgende:
Ah! plus de ziektekosten verzekering en het pensioen zit ik dan dus ruim boven de 3 en dat is wat ik wilde weten.

Werkervaring is een lastig punt. Een PhD wordt wel betaald maar je wordt toch nog gezien als student.
Je bent dus al op gesprek geweest, waarom heb je daar geen balletje opgegooid over de hoogte van je sallaris?
Fiets
pi_45884156
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 15:19 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Je bent dus al op gesprek geweest, waarom heb je daar geen balletje opgegooid over de hoogte van je sallaris?
Omdat ze dan altijd zeggen: "Komen we de volgende keer op terug".
pi_45884563
Ja precies! Hij sprak over 5 verschillende niveaus,:T1 tot T5 en 1900 tot 8000 per maand.
  donderdag 1 februari 2007 @ 15:31:32 #86
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_45884578
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 15:16 schreef geelhoed het volgende:

Ik zou gewoon eens een afspraak maken met een recruiter. Doorgaans zijn promovendi in zoiets technisch zeer gewild in het bedrijfsleven of de consultancy. Vooral als je sociaal ook nog enigszins capabel bent.

En die droefsnorren hier die het startsalaris van een HBO'er noemen snappen denk ik niet helemaal wat een PhD inhoudt.

Overigens word je in NL als AIO niet echt als student gezien, in het buitenland is dat imo nog wel zo.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_45884660
HBO ers mogen zich tegenwoordig ook studenten noemen. Ik vraag me af of ze zichzelf ook zo noemen als ze weer eens gymles hebben.
pi_45885094
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 15:31 schreef geelhoed het volgende:
Ja precies! Hij sprak over 5 verschillende niveaus,:T1 tot T5 en 1900 tot 8000 per maand.
Maar wat wil je nou gaan doen dan?
code kloppen, of onderzoeken?

Ik ben bang dat je bij LCMG toch snel in de programmeer hoek terecht komt.
We hebben wel wat mensen lopen bij Shell en ASML die zich bezig houden met onderzoek, maar volgens mij is dit maar een heel klein en select groepje.
Fiets
pi_45885252
Ik zou de physische modellen moeten gaan maken, en inderdaad bij een van de grote klanten . Ik neem aan dat dat het selecte groepje is wat jij bedoeld.
pi_45885397
tvp, doe nu een schakeljaar aan de EUR voor de master Economics & Informatics en wil dus ook in de ict gaan werken .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_45895320
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 15:31 schreef geelhoed het volgende:
die t1 t/m t5 waar jij het over hebt zijn zogenoemde levels. het ligt aan o.a. aan je ervaring waar je in begint. maar meeste consultants zitten in level 1 & 2. meer lead consultants met veel ervaring en specialisatie zitten in bijvoorbeeld 3. managers level 4 en directie in level 5.
Mocht je ervaring hebben zou je in 2 kunnen starten.

er zijn trouwens mensen die in een level 2 zitten en meer verdienen als level 3. dus het hoeft geen indicatie te zijn.
pi_45898463
Support Analyst en verdien 1800 bruto per maand. Ben 22 jaar en heb een MBO diploma, ga in maart een NIBE curcus doen omdat ik bij de bank werk, is wel handig want veel ICT'ers die een redelijke kennis van de Financiele wereld hebben zijn er nog niet echt veel.
West Ham supporters, check: Dutchirons
Dutch Football Manager Site!
Determined to deliver, destined to dominate. - The Third Movement
  vrijdag 2 februari 2007 @ 07:47:56 #93
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_45907401
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 15:33 schreef geelhoed het volgende:
HBO ers mogen zich tegenwoordig ook studenten noemen. Ik vraag me af of ze zichzelf ook zo noemen als ze weer eens gymles hebben.
Ik hoop dat je niet aangenomen wordt... goede instelling..
Probeer het bij Accenture.. daar pas je beter met die air van je.

Maar zonder gekheid. Ik heb geen idee waar je woont ed, maar je zou het eens in Groningen kunnen proberen. Daar zit vanuit LCMG een GEO-ict competence, waar je denk ik met je natuurkunde inslag wel eens op je plek zou kunnen zijn.
pi_45907522
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 20:32 schreef staticdata het volgende:

die t1 t/m t5 waar jij het over hebt zijn zogenoemde levels. het ligt aan o.a. aan je ervaring waar je in begint. maar meeste consultants zitten in level 1 & 2. meer lead consultants met veel ervaring en specialisatie zitten in bijvoorbeeld 3. managers level 4 en directie in level 5.
De T staat voor technical. Managers hebben een andere letter. Je verdeling klopt dus niet.

@avotar
en serieus: De plek is al bekend, ik wilde gewoon een indicatie van het salaris zodat ik vlgende week wat beter voorbereid ben. Ze handelen het namelijk in één dag af!
  vrijdag 2 februari 2007 @ 08:24:37 #95
140991 sledge5hammer
pi_45907722
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 08:02 schreef geelhoed het volgende:

[..]

De T staat voor technical. Managers hebben een andere letter. Je verdeling klopt dus niet.

@avotar
en serieus: De plek is al bekend, ik wilde gewoon een indicatie van het salaris zodat ik vlgende week wat beter voorbereid ben. Ze handelen het namelijk in één dag af!
Je moet niet teveel kijken wat anderen verdienen/krijgen. Gewoon een bedrag voor jezelf bepalen en dat proberen te krijgen. Wanneer je meteen voor een uiterste gaat word je gewoon gezien als iemand die het hoog in de bol heeft.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 08:25:56 #96
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_45907737
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 08:02 schreef geelhoed het volgende:

[..]

@avotar
Die verdeling klopt wel, alleen de benaming is net even wat anders. T5.. dan ben je toch echt onderdeel van het Corporate Management... of AD oid... dat kun je vanuit een Technical Path ook bereiken..
T3 is meer architecten niveau... icm een jaar of 8 tot 12 ervaring.. T4 is over het algemeen het niveau competence manager. Maar goed zoals ik al eerder zei, dat kun je dus vanuit elk path bereiken.

dat weet ik... ik werk zelf ook bij lcmg..
pi_45907886
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 08:25 schreef avotar het volgende:

[..]

dat weet ik... ik werk zelf ook bij lcmg..
jij ook al

en volgens mij zit avotar en ikzelf ook in de T. volgens mij zitten zo beetje alle consultants in T
pi_45907907
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 12:10 schreef Scorpie het volgende:
peak-it.. zeg dat je via mij bent gekomen en als je dan door je proeftijd bent gekomen krijg ik nog eens 400 bruto ofzo
pi_45907935
Ik werk sinds 2000 bij de ING.
Ik heb daarvoor Atheneum gedaan en vervolgens een half jaar op de VU gezeten en Informatica gestudeerd.
Ik ben daarna een duale HBO opleiding gaan doen bij de ING.
Half jaar fulltime naar school (betaald) en daarna de gehele opleiding 4 dagen werken en 1 dag naar school. (ook fulltime betaald).

De opleiding was "hogere/bedrijfsinformatica op de Haagse Hogeschool (I&I).
Ik ben nu twee jaar geleden afgestudeerd en zit op een salaris van 3200 euro per maand.
Ik werk 36 uur in de week, vakantiegeld, winstuitkering, dertiende maand en heb een OV ter waarde van ruim 3000 euro per jaar.

Ik ben begonnen als systeembeheerder/systeemontwikkelaar voor Intranet toepassingen.
Daarna heb ik steeds kleine opstapjes gemaakt.
systeembeheerder/systeemontwikkelaar --> webdesigner/webconsultant --> ass. projectleider --> project coordinator --> web consultant/projectmedewerker/domain expert --> projectleider/teamleider.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 09:02:34 #100
61660 Lariekoek
pi_45908120
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 08:48 schreef Robar het volgende:
Ik werk sinds 2000 bij de ING.
En, wanneer word je ge-outsourced?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: