hmz daar heb ik overheen gekeken danquote:Op donderdag 15 februari 2007 11:34 schreef arneaux het volgende:
In Breda hebben pamfletten gehangen van de film, ik weet alleen niet of daar ook een kijkdatum op stond.
lijkt me ook leuk om origineel te hebben maja, weinig info...quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:40 schreef Henkmanz het volgende:
is ie uberhaupt al verschenen op dvd of ander medium? het lijkt me nou ook niet echt een release waar alle groepen achteraan zitten om te uppen, dus de kans dat ie uberhaupt te downloaden wordt lijkt me niet zo groot.
Maar als ie uitkomt op dvd koop ik hem denk ik gewoon, zal toch wel niet te duur zijn.
Bij de Vlaszak heeft er 1 heel erg lang gehangen.quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:37 schreef Brun0 het volgende:
[..]
hmz daar heb ik overheen gekeken danmsschien een x langs chasse lopen dan maar...
quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:45 schreef arneaux het volgende:
[..]
Bij de Vlaszak heeft er 1 heel erg lang gehangen.
Vind het een nietszeggende recentie. En Mike Skinner is een gemiddelde MC die druk en opgefokt klinktquote:Op donderdag 15 februari 2007 18:56 schreef manny het volgende:
Van nu.nl
Kubus & BangBang - Learning Curve
Uitgegeven: 14 februari 2007 19:26
Laatst gewijzigd: 15 februari 2007 17:55
Kubus staat als producer van beats (of biets, zoals hij ze zelf noemt) eenzaam aan de Nederlandse top. Samen met de half-Iers/Half-Jamaicaanse BangBang nu een album dat misschien de weg naar het buitenland opent.
Kubus is vooral bekend van zijn werk met de mannen van Opgezwolle en Jawat!, maar Bart van de Werken, zoals de echte naam van Kubus luidt, doet veel meer dan dat. Met een gezonde werklust vuurt hij met grote regelmaat nieuw werk op ons af. Waar andere producers te veel Amerikaanse collega's kopiëren, weet Kubus een geheel eigen stijl te creëren. Zijn muzikale wereld stopt niet bij hiphop alleen, maar zit vol met invloeden uit electro en drum 'n bass.
Op Learning Curve werkt hij samen met BangBang, een hevig getatoeëerde rapper die vanuit Londen in Amsterdam terecht kwam. De stijl van BangBang is typisch Engels, mede door zijn vette accent, maar nergens klinkt hij zo druk of opgefokt als de gemiddelde Engelse mc als Dizzee Rascal of Mike Skinner. BangBang is veel meer ingetogen en laidback, alsof hij aan zijn teksten meer dan genoeg heeft.
Bewogen
BangBang heeft ook genoeg te vertellen: hij heeft een zeer bewogen leven achter de rug, waarbij hij regelmatig in grote problemen terecht kwam. Dieptepunt was een steekpartij waar hij een onregelmatige hartslag heeft overgehouden. Dit vreemde ritme is volgens eigen zeggen verantwoordelijk voor zijn rapstijl, die hij de term city speak geeft.
Het resultaat van de samenwerking van de twee mannen is een plaat vol vette electronica gemixt met verhalen in dik Engels accent. De plaat klinkt absoluut niet als een Nederlandse productie, maar lijkt rechtstreeks afkomstig uit de Engelse underground. Met hiphop heeft het heel weinig te maken, dus of alle Kubus-fans hier iets mee kunnen is nog maar af te vragen, maar wie op zoek is naar het Nederlandse antwoord op Grime is hier aan het goede adres.
Om echt een goed beeld te krijgen van dit bijzonder klinkende samenwerkingsverband kun je het best de clip van U Ain't Like Me bekijken op YouTube.
Dat is niet eens een recentie, dat is gewoon gekopieerd van http://myspace.com/kubusbangbang . Matig.quote:
*dlt*quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:35 schreef _petjan het volgende:
Kubus, Jawat en Sticks - live @ state launchparty
http://rapidshare.com/fil(...)Launchparty.rar.html
Wie heeft het geschreven dan?quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:47 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Dat is niet eens een recentie, dat is gewoon gekopieerd van http://myspace.com/kubusbangbang . Matig.
Ik weet niet, hij stond vorig jaar op albumbase, en ik heb nooit de moeite genomen om die titels aan te passenquote:Op donderdag 15 februari 2007 20:49 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
*dlt*
Van wanneer is deze? En wie heeft die filenames gedaan? Ombegrijpbaar, en die andere titels die niet kloppen?
edit: Thnx btw.
Dunno, heb 't alleen nog maar daar gelezen. Alsnog raar van nu.nl.quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:58 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Wie heeft het geschreven dan?
Waarom?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 23:03 schreef _petjan het volgende:
http://rapidshare.com/fil(...)rning_Curve.rar.html
[ code verwijderd ]
Ahhh, dan kunnen we ook eens verstaan wat die allemaal zegtquote:Op dinsdag 20 februari 2007 09:46 schreef _petjan het volgende:
Deze link is mischien wel leuk voor in de OP: DuvelDuvel - Aap-O-Theek lyrics
En dan nog snap ik er geen flikker vanquote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:13 schreef Robzilla het volgende:
[..]
Ahhh, dan kunnen we ook eens verstaan wat die allemaal zegt![]()
Goede tip. Misschien doe ik het Simplon ook weer eens aan.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:53 schreef S-Two het volgende:
Typhoon dacht ik 16 maart in Simplon Groningen, hem maar weer eens ff chekke dan. Eens kijken of z'n album dan misschien uitkomt.
Dat is altijd de vraag idd, ook met Fakkelteit..Gewoon afwachten dus. Top-Notch probeert iig die releases een beetje te verspreiden over een jaar altijd.quote:Op woensdag 21 februari 2007 14:50 schreef superjules het volgende:
Weet iemand wanneer R=1 van Ty gaat komen? Wacht er al een tijdje op, en ik heb net Learning Curve gekauft, erg dope, erg dope!
ik klap het ff in mn agendaquote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:53 schreef S-Two het volgende:
Typhoon dacht ik 16 maart in Simplon Groningen, hem maar weer eens ff chekke dan. Eens kijken of z'n album dan misschien uitkomt.
Ik dacht al, waar bijft ie danquote:Op donderdag 22 februari 2007 17:38 schreef arneaux het volgende:
Done.
Gmail doet een beetje raar, hold on.
Thanks.quote:Op donderdag 22 februari 2007 18:10 schreef arneaux het volgende:
Ik vind t wel dope eigenlijk, ik snap alleen niet waarom je de achtergrond nog donkerder hebt gemaakt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |