abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45636169
quote:
Rotterdammers moeten 'stadsburgers' worden
ANP

ROTTERDAM - Met de introductie van het begrip stadsburger wil het Rotterdamse college van burgemeester en wethouders de participatie en integratie een nieuwe impuls geven. Verantwoordelijk wethouder Orhan Kaya (GroenLinks) presenteerde woensdag zijn langverwachte nota ‘Stadsburgerschap: het motto is meedoen’.
De 600.000 inwoners van de stad moeten trots zijn Rotterdammer te zijn. ‘Trots is als je iemand een ansichtkaart stuurt met de skyline van Rotterdam’, aldus Kaya. De wethouder presenteerde het stadsburgerschap als nieuw, maar de term kwam eerder voor in Rotterdam. In de Middeleeuwen was het stadsburgerschap te koop, door 3000 stenen bij te dragen voor de bouw van de Laurenskerk.

Wie meedoet is betrokken bij de samenleving, vindt Kaya. Iedereen heeft rechten en plichten, Rotterdammer zijn is de gemeenschappelijke identiteit voor de 168 verschillende nationaliteiten in de stad en iedereen moet respectvol met elkaar omgaan, meldt de tien pagina's tellende nota. Onder het kopje normbesef geeft Kaya aan dat ouders hun kinderen opvoeden tot volwaardige burgers. ‘Je laat je kinderen niet zonder ontbijt naar school gaan’, gaf de wethouder als voorbeeld.

Het stadsbestuur wil met elf actiepunten de participatie en integratie een nieuwe wending geven. Extra aandacht krijgen de aanpak van discriminatie, het personeelsbeleid van de gemeente als afspiegeling van de samenleving, de brede school en de emancipatie van vrouwen. Kaya wil vooral in gesprek gaan met de burger, bij voorkeur in de wijken en buurten. "We willen meer gebruik gaan maken van de ideeën en talenten van de stadsburgers", aldus de wethouder.

In de gemeenteraad klonk de laatste maanden steeds meer gemor over het uitblijven van de nota van wethouder Kaya, die hij ooit aankondigde als baanbrekend. De fracties van Leefbaar Rotterdam en de PvdA kwamen onlangs met hun eigen nota's.

Bron: de Volkskrant
Het wordt steeds gekker in Nederland. Wanneer wordt NL afgeschaft tbv de multiculturele drama?

Hebben die swanshoofden niets beters te doen in Rotterdam dan dergelijke idioterie te verzinnen? En dat nog van belastinggeld!
  woensdag 24 januari 2007 @ 17:36:46 #2
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_45636229
Baanbrekende nota hoor!
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_45636247
De drama? Deporteer hem, HIJ IS EEN ALLOCHTOON!
Zyggie.
  woensdag 24 januari 2007 @ 17:37:28 #4
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_45636251
God, wat een crap
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_45636298
Rotterdaaaaam ech wel!
Dit forum heeft alles in huis!!!!
Remlof: Kap eens met je bagger.
pi_45636300
wacht ff dus ik zou geen trotse rotterdammer zijn omdat ik goddomme geen kerstkaart met de erasmus erop verstuurd heb?? Laat die GLhond ff buitenspelen!!
pi_45636465
- knip -
quote:
Extra aandacht krijgen de aanpak van discriminatie
Met als vuistregel natuurlijk: "alleen blanke mensen kunnen discrimineren"
quote:
het personeelsbeleid van de gemeente als afspiegeling van de samenleving
Fijn is dat, mensen neem je aan op basis van kwaliteiten en NIET op basis van afkomst. Over discriminatie gesproken

[ Bericht 35% gewijzigd door sp3c op 24-01-2007 20:13:56 (flamebait) ]
  woensdag 24 januari 2007 @ 17:46:48 #8
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_45636527
quote:
...(GroenLinks)
Toen stopte ik met lezen
Ik ben inmiddels overleden
pi_45636548
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 17:44 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]

[..]

Fijn is dat, mensen neem je aan op basis van kwaliteiten en NIET op basis van afkomst. Over discriminatie gesproken
  woensdag 24 januari 2007 @ 17:47:52 #10
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_45636559
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 17:46 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Toen stopte ik met lezen
Niet dat er verder veel in stond.

Kun je uitleggen wat er precies zo schokkend en onacceptabel is aan dat verhaal, TS? Op het eerste gezicht lijkt dit van motto tot implementatie puur een beschrijving van hoe het eigenlijk al tijden is? Hoewel ik het wel eens ben met de ondertoon van dat 'stadsburger'. Het zal een utopie blijven maar je moet er wel naar streven.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  woensdag 24 januari 2007 @ 17:50:12 #11
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_45636618
Jullie je stellen je wel weer erg aan. Leefbaar Rotterdam en de PvdA zijn ook met nota's gekomen. Evident dat een linkse partij als groenlinks naar bindende factoren en waarden zoekt en deze wil stimuleren.
Zyggie.
  woensdag 24 januari 2007 @ 17:51:07 #12
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_45636644
Jeetje, als dit geen wereldnieuws wordt. En die conclusie van de topicstarter, werkelijk briljant, maar vertel eens, wat wordt er precies steeds gekker in Nederland?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_45636727
‘Trots is als je iemand een ansichtkaart stuurt met de skyline van Rotterdam

Mag ik mn eigen kaarten uitzoeken dat hoeft die eikel van GL niet te doen......en ja ik ben TROTS op Rotterdam maar verlang steeds meer naar het Rotterdam uit de verhalen van vroeger!!
pi_45636854
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 17:51 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Jeetje, als dit geen wereldnieuws wordt. En die conclusie van de topicstarter, werkelijk briljant, maar vertel eens, wat wordt er precies steeds gekker in Nederland?
Heb je het bericht goed gelezen of zitten de oogkleppen in de weg

Het is absoluut onaanvaardbaar om een personeelsbestand te maken dat een goede afspiegeling is van de samenleving . Dan zouden ze ook schoonmaakbedrijven moeten gaan verplichten voor 90% Nederlanders aan te nemen .

Edit: daarbij zeg ik niet dat er nergens allochtonen mogen werken. Sterker nog: was ik de recruiter dan maakt het mij echt niet uit of de sollicitant wit geel bruin of zwart of pimpelpaars met rode stippen is. Puur de kwaliteiten tellen.
  woensdag 24 januari 2007 @ 17:58:07 #15
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_45636878
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 17:53 schreef TJDoornbos het volgende:
en ja ik ben TROTS op Rotterdam maar verlang steeds meer naar het Rotterdam uit de verhalen van vroeger!!
Je moet niet al te veel naar verhalen luisteren... Over 10 jaar heb jij over vandaag de dag ook de mooiste verhalen..

Vroeger werd je de kenker in geslagen 's avonds op de Lijnbaan, vroeger was er veel minder te doen in de binnenstad, vroeger had je VEEL meer last van junks, vroeger had je Perron 0 bij CS, vroeger was er niks qua cultuur, vroeger had je de zwaan niet, vroeger was de skyline grotendeels ruk, vroeger waren de pillen er onwijs duur, vroeger was er veel meer bureaucratie en veel minder stimulering van kleine bedrijven door het ontwikkelingsfonds, vroeger won Feyenoord zelden of nooit.. okee okee nog steeds niet...

Anyway... Er is vast ook wat slechter geworden... Het is maar waar je op let...

Ik vind de stad steeds mooier worden eigenlijk Woon er nou een paar km vandaan i.v.m. studie maar het is er altijd weer een feestje.

[ Bericht 8% gewijzigd door eleusis op 24-01-2007 18:05:01 ]
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_45636975
Tja... Het komt van een GroenLinkser he....

Daar moet je ook niks van verwachten. Leipe achterlijken.
  woensdag 24 januari 2007 @ 18:03:10 #17
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_45637040
Ik ben eigenlijk wel voor een ambtenarenapparaat die een beetje lijkt op de samenleving, anders krijg je zo'n vies aristocratisch blank smaakje eraan.
Zyggie.
pi_45637280
Een nietszeggend "plan" van mevr. kaya.
Er wordt weer iets gemompled over dizkrininazie en emanziepazie, maar geen concrete plannen.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_45637285
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 18:03 schreef Zyggie het volgende:
Ik ben eigenlijk wel voor een ambtenarenapparaat die een beetje lijkt op de samenleving, anders krijg je zo'n vies aristocratisch blank smaakje eraan.
  woensdag 24 januari 2007 @ 18:12:52 #20
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_45637332
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 17:57 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Heb je het bericht goed gelezen of zitten de oogkleppen in de weg

Het is absoluut onaanvaardbaar om een personeelsbestand te maken dat een goede afspiegeling is van de samenleving .
Ik zie er niks nieuws in, noch iets schokkends.

En een beetje zeuren over een uitspraak over een ansichtkaart. Kan men niks beters bedenken om over te zeiken?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_45637341
Maak ze Kansendammers!
Eigen brokjes eerst.
  woensdag 24 januari 2007 @ 18:19:41 #22
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_45637520
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 18:11 schreef Oud_student het volgende:
Een nietszeggend "plan" van mevr. kaya.
Sinds wanneer is Orhan Kaya een mevr.?
Gaat weer lekker met je leeskwaliteiten, je oordeel zal vast net zo gefundeerd zijn, blij dat je het met ons hebt gedeeld.
pi_45637603
Is kakkerlakken niet meer goed genoeg ?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 24 januari 2007 @ 19:04:04 #24
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_45638837
Je kan wel weer merken dat links aan de macht is in Rotterdam

Geld wordt weer verspild om het multiculturele drama bij de mensen door de strot te duwen.
"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
pi_45639809
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 17:44 schreef ThaMadEd het volgende:
- knip -

en waar haal je dat vandaan .. of is dat alleen maar wat je hoopt dat "hun" denken want dan kan jij weer lekker slachtoffer spelen ?
quote:
bedoel je hiermee te zeggen dat allochtonen per definitie oerstom zijn en het normale criterium niet kunnen halen en dat daarom de toelatingseisen en opleidingsniveau maar verlaagd gaan worden ?

[ Bericht 24% gewijzigd door sp3c op 24-01-2007 20:14:34 ]
pleased to meet you
pi_45650424
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 19:30 schreef moussie het volgende:

[..]

en waar haal je dat vandaan .. of is dat alleen maar wat je hoopt dat "hun" zij denken want dan kan jij weer lekker slachtoffer spelen ?
[..]

Ik speel geen slachtoffer, ik ben niet in een slachtofferpositie. En ga nou niet lopen ontkennen dat het zo is, want hier in West-Europa (vooral bij Groenlinks) heerst de gedachte dat alleen blanken kunnen discrimineren en niet andersom (kijk maar eens naar al de uitspraken van de commisie gelijke behandeling).
quote:
bedoel je hiermee te zeggen dat allochtonen per definitie oerstom zijn en het normale criterium niet kunnen halen en dat daarom de toelatingseisen en opleidingsniveau maar verlaagd gaan worden ?
Als jij dat uit mijn woorden haalt

Nee, ik bedoel dat er door dit plan dus positieve discriminatie (evengoed discriminatie) gaat plaats vinden. Als een allochtoon solliciteert voor een baan bij de gemeente zal hij eerder worden aangenomen dan een Nederlander en dat is zeer kwalijk. Mensen neem je namelijk aan op basis van kwaliteiten en opleiding en niet op basis van afkomst.
  donderdag 25 januari 2007 @ 00:17:26 #27
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_45650495
Ik zou liever DOOD zijn, dan Rotterdams stadsburger. Wat een kankerstad is dat zeg. .
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  donderdag 25 januari 2007 @ 00:17:52 #28
37950 JAM
pi_45650507
Trots zijn op je Rotterdammerschap! !
Je zou je de ogen uit de kop moeten schamen!
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_45651292
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 00:17 schreef JAM het volgende:
Den Haag
  donderdag 25 januari 2007 @ 00:50:51 #30
37950 JAM
pi_45651307
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 00:50 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Den Haag
Juischt, .
  donderdag 25 januari 2007 @ 00:51:07 #31
37950 JAM
pi_45651309
HAAGSE TROTS ENDE GLORIE, HEREN, WAARVAN AKTE.
pi_45654593
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 00:17 schreef JAM het volgende:
Er staat Rotterdammerschap geen Amsterdammerschap hoor pino!!

ow wacht jij bent trots op den haag

kansloos
  donderdag 25 januari 2007 @ 09:46:30 #33
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45654647
Ik moest gelijk aan citizinship > Starship Troopers denken.
Systeem invoeren zoals in 'starship troopers'! .

Maar het idee burgerschap is op zich goed.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  donderdag 25 januari 2007 @ 09:58:54 #34
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_45654911
quote:

[..]

Toen stopte ik met lezen
You can say that again!
  donderdag 25 januari 2007 @ 10:00:04 #35
93744 Finder_elf_towns
pi_45654933
Ik ben overigens nog nooit in zo'n depressieve stad als Rotterdam geweest. Bah, gatver.
  donderdag 25 januari 2007 @ 10:05:36 #36
242 Pinball
Electric Monk
pi_45655036
quote:
Extra aandacht krijgen de aanpak van discriminatie, het personeelsbeleid van de gemeente als afspiegeling van de samenleving, de brede school en de emancipatie van vrouwen.
Wat een achterhaald gelul.
quote:

Toen stopte ik met lezen
En dat is niks minder sneu. Over vooroordelen gesproken.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  donderdag 25 januari 2007 @ 10:06:18 #37
93744 Finder_elf_towns
pi_45655051
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 18:01 schreef smash789 het volgende:
Tja... Het komt van een GroenLinkser he....

Daar moet je ook niks van verwachten. Leipe achterlijken.
Van GroenLinksers heeft geen zinnig mens hoge verwachtingen, maar dit zakt toch echt beneden elk niveau. Straks komt deze mevrouw erachter dat bedrijven voor de banen zorgen en niet de overheid. Dat zou wat worden, zeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')