Jarno, als een kind zich normaal ontwikkelt taalt het niet meer naar bv als het 7 jaar is.quote:Op donderdag 25 januari 2007 09:19 schreef Jarno het volgende:
[..]
Er zitten aardige punten in, en ieder moet lekker doen wat -ie zelf wil, maar ik vind het juist voornamelijk tégen de natuur indruisen, deze theorie. Een kind hóórt zelfstandig te worden, zelf dingen te kunnen, niet tot het extreme afhankelijk te zijn van mama (of papa). Er gebeuren veranderingen in het darmstelsel en de spijsvertering waardoor het geven van BV op 7 jarige leeftijd (hoewel ik voorstander ben van BV) eigenlijk gewoon waanzin is, biologisch gezien. Dus nee, natural is het zeker niet wat mij betreft.
En samen slapen? Nooooooooo thank you!.
Maar nogmaals, doe wat je zelf wilt.

Bij AP gaat het om het kijken naar en reageren op de signalen van je kind. Als je kind niet (meer) in de draagdoek wil, als je kind niet samen wil slapen, als je kind niet meer aan de borst wil, dan laat je het gaan en pas je een en ander aan op de nieuwe situatie.quote:Op donderdag 25 januari 2007 11:14 schreef PM-girl het volgende:
Iets wat mij een struikelblok lijkt bij (gedeeltelijk) AP is het loslaten. Dat is als ouder altijd iets moeilijks denk ik, om op een dag meer en meer te moeten vertrouwen op het kunnen van je kind en daarom jezelf terug te trekken. Bij AP kies je in bepaalde gebieden veel later voor het loslaten, zoals het alleen slapen. Het lijkt me dat dat dan moeilijker kan zijn, omdat je het moment uit stelt. (hier wordt het heel praktisch nog uitgesteld, nu pas het wiegje nog, maar geen maanden meer).
Dat geldt misschien ook voor de draagdoek? Dichtbij jou kan een kindje zich kruipend of lopend niet zo makkelijk bezeren, maar een keer moeten ze die dingen toch gaan ervaren. Ik denk dat ik heel makkelijk voor de veilige weg zou kiezen en misschien te lang zou wachten met het laten ervaren van dingen.

Ja, zo zit dat bij ons ook.quote:Op donderdag 25 januari 2007 11:25 schreef YPPY het volgende:
Wat betreft die doek zorgt het er nu idd voor dat Anna zich niet kan bezeren PM, maar ik zie het als alternatief voor de wandelwagen, of de buggy misschien zelfs straks.

Toch weerhoudt dat eerste mij er niet van om te grasduinen op AP sites en binnen AP lijsten. Ik kom er interessante dingen tegen. En soms ook dingen waar ik het niet mee eens ben.quote:Op donderdag 25 januari 2007 12:19 schreef Igraine het volgende:
Ja maar naar mijn idee staan dat soort dingen zoals "AP komt uit het hart" er alleen maar voor mensen die zich daarmee willen identificeren. Die zich dus daadwerkelijk AP-er willen noemen. Zo van "Ik ben iets, namelijk AP-er". Als jij je aan wilt sluiten bij een groep, heb je ook iets nodig waardoor 'jouw groep' beter lijkt dan een andere.
Je hebt ook vrouwen die zich gewoon 'moeder' noemen en zelf de keuze uit allerlei verschillende parenting manieren kiezen. En daarbij wel of geen raakvlakken hebben met AP.

Nou, dan zal ik als eerste hier dat stickertje plakken en wel op mezelf: ik ben een AP-moeder! In vol ornaat.quote:Op donderdag 25 januari 2007 12:11 schreef _evenstar_ het volgende:
Wat ik begrijp van heel het Ap is dat het juist is het uit het gevoel opvoeden, en dat er eigenlijk geen vaste regeltjes bij horen.

Omdat ik niet alles doe volgens de "regels" en manier van leven van een AP-moeder.quote:Op donderdag 25 januari 2007 20:42 schreef Sugar het volgende:
[..]
Nou, dan zal ik als eerste hier dat stickertje plakken en wel op mezelf: ik ben een AP-moeder! In vol ornaat.
Waarom veel moeders hier nu steeds zo bij zetten dat ze geen echte AP-moeders zijn.![]()

Je gevoel volgt toch wat jij voelt wat je kind nodig heeft? alleen vertolk jij dat gevoel voor hem/haarquote:Op donderdag 25 januari 2007 20:49 schreef Randa_v het volgende:
Nee, niet alleen. Het staat eigenlijk meer voor een epaalde manier van leven. Met als onderdeel het volgen van je kindje, niet per sé je eigen gevoel.Zo zie ik het tenminste.

Bron: http://www.attachmentparenting.org/index.htmlquote:The mission of Attachment Parenting International (API) is to promote parenting practices that create strong, healthy emotional bonds between children and their parents. We believe these practices nurture and fulfill a child's need for trust, empathy, and affection, providing a lifelong foundation for healthy, enduring relationships.

Of vaders.quote:Op donderdag 25 januari 2007 20:42 schreef Sugar het volgende:
Waarom veel moeders hier nu steeds zo bij zetten dat ze geen echte AP-moeders zijn.![]()

ja juist alhoewel ik nog niks gezegd hadquote:

er wordt gezegd in dat stukje dat de ouders het promoten een sterkere gezonde band tussen kind(eren) en ouder(s) omdat deze vorm voed in de behoeftes van het kinds vertrouwen, empathie affectie en ze een goede gezonde basis voor een (levens)lange gezonde band met iemand.quote:Op donderdag 25 januari 2007 20:59 schreef Randa_v het volgende:
Het echte AP is meer en uitgebreider dan hier beschreven en niet alleen je eigen gevoel. Sorry, kan het niet goed verwoorden.
"
[..]
Bron: http://www.attachmentparenting.org/index.html
The mission of Attachment Parenting International (API) is to promote parenting practices that create strong, healthy emotional bonds between children and their parents. We believe these practices nurture and fulfill a child's need for trust, empathy, and affection, providing a lifelong foundation for healthy, enduring relationships.
Het is waar dat we ons gevoel volgen maar dat is niet waar AP voor staat.

Nee, http://www.attachmentparenting.org/index.htmlquote:Op donderdag 25 januari 2007 21:14 schreef poemojn het volgende:
http://www.empathicparenting.org/attach.htm , Randa?

Dan vraag ik mij af als het kind nu al vrij snel aangeeft dat het haar eigen ruimte nodig heeft, wel haar huiltjes nodig heeft om iets te verwerken. door ziektes/aandoeningen via schema gevoed moet worden.quote:Op donderdag 25 januari 2007 21:15 schreef Randa_v het volgende:
Het is vooral je kind dicht bij je houden. Borstvoeding geven en als je fles geeft, dan het liefst je baby tegen je blote huid, net als bij borstvoeding. Alles op zijn natuurlijke beloop laten, dus je kind zichzelf laten spenen. Bij je dragen en ga zo maar verder, dat betekent die vertrouwensband opbouwen. Lees de guidelines maar in de OP, die moet je volgen en dat doe ik niet.De engelse site omschrijft ze toch wat diepen vind ik.

Wel een mooie link.quote:Op donderdag 25 januari 2007 21:14 schreef poemojn het volgende:
http://www.empathicparenting.org/attach.htm , Randa?

dat boeit geen reet want iedereen wil uiteindelijk hetzelfde..quote:Op donderdag 25 januari 2007 21:19 schreef Magneet het volgende:
Even andere opmerking en deze is op geen enkele manier negatief bedoeld :
Wat boeit het eigenlijk hoe het heet en of je bij een bepaalde stroming hoort als het neerkomt hoe je je kind opvoedt? Het gaat er toch om dat je je er goed bij voelt? De ene voelt zich er blijkbaar goed bij om 5 jaar bv te geven en de andere niet. Hetzelfde voor luiers : wat boeit het welke je gebruikt, katoen of weggooi: als je er zelf maar blij mee bent. Ook wij maken nog steeds mee dat mensen uit onze omgeving het er niet mee eens zijn hoe wij sommige dingen doen : fuck them ( sorry mam) wij voelen ons er lekker bij en daar gaat het om.
Eigenlijk is dit natuurlijk iets wat niet helemaal hier thuis hoort maar ik kon het niet laten.
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |