abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45725428
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 14:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Pardon? Het is gewoon gebaseerd op een verhaal dat aan elkaar hangt van de veronderstellingen. En nu suggereert Vrijsen weer dat Heerts het moeilijker krijgt maar dat is nergens op gebaseerd.
Die worden met elkaar afgewisseld, zoals in dat artikel van de Volkskrant ook gebeurde.
De verklaring van Broertjes en Heerts komen niet overeen en dat is verre van een veronderstelling.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_45725539
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 14:05 schreef damian5700 het volgende:

[..]

De kop van het artikel en het beeld dat gecreëerd werd dat er sprake was van een doofpot; luitenant-admiraal Luuk Kroon, zou de affaire geheim hebben gehouden (terwijl het OM zich al over jouw genoemde feitelijke vaststellingen had uitgesproken).

Over welk artikel precies; de reconstructie of de latere artikelen?
Blijft staan dat Nederlandse militairen zich waarschijnlijk niet hebben gehouden aan de geweldinstructie. Dat beeld, waarover je het hebt, hebben Defensie en het OM zelf gecreeerd door voor en na het Volkskrantartikel totaal verschillende verklaringen te hebben afgegeven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Toad op 27-01-2007 16:26:02 ]
pi_45726369
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 14:31 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik ben niet vergeten dat ik 'het martelen' en de 'doofpot' het grootste gedeelte vond en dat dit aannames waren.
Veel deskundigen betitelen de praktijken nog steeds als martelen en het is wel degelijk onder de pet gehouden.

Waar concludeer jij uit dat Heerts en Broertjes elkaar tegenspreken?
  zaterdag 27 januari 2007 @ 16:19:35 #179
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_45727740
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 10:24 schreef mr.vulcano het volgende:

[..]

Zodat je voorkomt dat naderhand wordt gezegd, dat hij dit stiekem probeerde te doen.

Maar leg mij nu eens uit waarom hij meewerkt aan een verhaal, waardoor uitgezonden militairen een hoger risico gaan lopen, terwijl hij aangeeft het beste voor te hebben met de krijgsmacht? Had hij dit niet beter zelf bij de minister kunnen aankaarten? Waarom de publiciteit zoeken?
Joehoe SCH, ik wacht nog op een reactie.
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
pi_45728040
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 10:24 schreef mr.vulcano het volgende:

[..]

Zodat je voorkomt dat naderhand wordt gezegd, dat hij dit stiekem probeerde te doen.

Maar leg mij nu eens uit waarom hij meewerkt aan een verhaal, waardoor uitgezonden militairen een hoger risico gaan lopen, terwijl hij aangeeft het beste voor te hebben met de krijgsmacht? Had hij dit niet beter zelf bij de minister kunnen aankaarten? Waarom de publiciteit zoeken?
Het is een beetje een vreemde reactie die je geeft eerlijk gezegd. De journalist bepaalt zelf wel of hij erbij zet dat Heerts medewerking heeft verleent of niet. Maar Hoedeman heeft zelf ook al aangegeven dat Heerts niet de bron is van dit stuk.

Feit is en blijft dat mogelijk Nederlandse militairen zich niet aan de instructies hebben gehouden, dit moet in de openbaarheid en heeft volgens mij nauwelijks gevolgen voor de veiligheid van uitgezonden militairen. Tot slot: de Volkskrantjournalist heeft zelf gebeld met Heerts.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 17:58:56 #181
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_45730313
quote:
Affaire-Heerts: kabinet wil onderzoek

Er moet een onderzoek komen naar de manier waarop de publicatie in de Volkskrant over ‘martelingen in Irak’ tot stand is gekomen.

Daarvoor pleiten VVD-minster Henk Kamp van Defensie en zijn partijgenoot, vicepremier Gerrit Zalm. Volgens Zalm is het goed om alle twijfels over de oorsprong van dit verhaal weg te nemen, zo zei hij na afloop van de ministerraad.

Onvolledige beeld
Volgens Kamp is door het onvolledige beeld dat de Volkskrant heeft gegeven, de goede naam van de krijgsmacht aangetast en bovendien het verkiezingsproces mogelijk beïnvloed. In zijn weblog schrijft de minister dat uit het nieuwe onderzoek onder meer duidelijk moet worden ‘wie er interne informatie van Defensie aan de Volkskrant gaf’ en ‘op welke wijze (aspirant)kamerleden bij de publicatie betrokken waren’.

Ook wil Kamp weten waarom het artikel, waaraan de Volkskrant al in de zomer werkte, vijf dagen voor de verkiezingen werd gepubliceerd. Hij hoopt daarbij op de medewerking van de Volkskrant en de PvdA.

Elsevier onthulde deze week dat PvdA-kamerlid Ton Heerts nauw betrokken was bij de totstandkoming van de Volkskrantpublicatie. Heerts geeft toe dat hij contacten met de Volkskrant-journalist had, maar ontkent dat hij een actieve rol speelde (lees de Elsevier-reconstructie Onthulling met een luchtje).

In het gewraakte artikel, dat vijf dagen voor de verkiezingen verscheen, beweerde de Volkskrant dat Nederlandse militairen in Irak zich schuldig hadden gemaakt aan martelpraktijken en dat Defensie de zaak in de doofpot had gestopt. Later zwakte de krant de beschuldigingen flink af. Twee commissies doen momenteel onderzoek naar de vermeende ‘ martelingen’ .
Bron
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 27 januari 2007 @ 18:01:54 #182
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45730398
Ik snap eerlijk gezegd nog steeds niet waarom Heerts niet gewoon Kamervragen heeft gesteld, en waarom dit zo'n schandaal is. Misschien heb ik het allemaal een beetje gemist omdat ik in het buitenland zat...
pi_45730507
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 18:01 schreef Floripas het volgende:
Ik snap eerlijk gezegd nog steeds niet waarom Heerts niet gewoon Kamervragen heeft gesteld, en waarom dit zo'n schandaal is. Misschien heb ik het allemaal een beetje gemist omdat ik in het buitenland zat...
Heerts zit nog maar sinds 22 november in de kamer.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 19:30:13 #184
162483 Haaglander
Zoo ik iets ben ....
pi_45733142
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 13:02 schreef Tikorev het volgende:

[..]

[afbeelding]

De PvdA gaat wel heel erg ver om te scoren. Zelfs het leger wereldwijd onterecht te schande maken is geoorloofd. En dat daarmee de risico's voor soldaten in bijvoorbeeld Uruzgan worden vergroot zal ze wel niet veel kunnen schelen...
De PvdA doet er alles aan om Nederland een slecht imago te bezorgen. Dit landverraad zou in China met de dood worden bestraft,
Lekkeâh bèdehand. Nâh je zin?
pi_45733176
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 19:30 schreef Haaglander het volgende:

[..]

De PvdA doet er alles aan om Nederland een slecht imago te bezorgen. Dit landverraad zou in China met de dood worden bestraft,
In Syrië en Noord-Korea waarschijnlijk ook.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 19:41:12 #186
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_45733507
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 18:05 schreef Toad het volgende:

[..]

Dan LAAT ie ze stellen. Uit het feit dat ie nogal hoog op de kandidatenlijst van de PvdA wordt gekatapulteerd blijkt denk ik wel dat ie daar toch wel wat contacten heeft.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 19:43:28 #187
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45733586
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 19:30 schreef Haaglander het volgende:

[..]

Ben ik blij dat ik daar niet woon, wat jij?
  zaterdag 27 januari 2007 @ 19:44:48 #188
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45733643
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 18:05 schreef Toad het volgende:

[..]

Nou en? Ik heb ook weleens kamervragen laten stellen. Een telefoontje is genoeg.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 20:49:41 #189
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_45736183
ik ben inmiddels zo benieuwd waarom samsom niet naar voren wordt geschoven. 'zeiksnor' bos heeft zijn tijd wel gehad. net als jankzak halsema.

samsom is het verstandige equivalent van die twee.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_45743229
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 19:41 schreef freako het volgende:

[..]

Dan LAAT ie ze stellen. Uit het feit dat ie nogal hoog op de kandidatenlijst van de PvdA wordt gekatapulteerd blijkt denk ik wel dat ie daar toch wel wat contacten heeft.
Hoezo dan? Hij is niet de bron van het verhaal volgens de VK-journalist.
  zondag 28 januari 2007 @ 07:51:23 #191
162483 Haaglander
Zoo ik iets ben ....
pi_45749765
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 19:43 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ben ik blij dat ik daar niet woon, wat jij?
Maar de PvdA verheerlijkt communistische heilstaten waar mensen hun bek dienen te houden.
Lekkeâh bèdehand. Nâh je zin?
pi_45750419
quote:
Op zondag 28 januari 2007 07:51 schreef Haaglander het volgende:

[..]

Maar de PvdA verheerlijkt communistische heilstaten waar mensen hun bek dienen te houden.

Oh?
Zo leer je elke dag wat in POL.

[ Bericht 8% gewijzigd door IHVK op 28-01-2007 11:50:50 ]
pi_45751721
Het blijft een wonderlijk verhaal - en een slecht verhaal. Dat verhaal in Elsevier rammelt aan alle kanten, daarom brandt verder ook niemand zijn vingers er echt aan, behalve de Telegraaf.

Het valt me wel op hoe fanatiek Kamp hier in is, vanaf het begin al, terwijl er gewoon echt fouten zijn gemaakt door defensie.
pi_45751734
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 19:44 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nou en? Ik heb ook weleens kamervragen laten stellen. Een telefoontje is genoeg.
Er zijn ook kamervragen gesteld. Maar dat een (aankomend) kamerlid vragen van een journalist beantwoordt is niet bepaald ongebruikelijk.
pi_45759152
Ik verbaas me toch wel over de selectieve verontwaardiging van enkele fokkers hier. Begrijp me niet verkeerd, wat mij betreft mag best onderzocht worden of Heerts de bron was van het artikel. Maar dat lijkt me sterk, aangezien de Volkskrant -met Heerts- heeft aangegeven dat dat niet zo is. Nou nou, er wordt een hoop commotie over gemaakt, maar het verhaal dat mogelijk militairen zich hebben misdragen wordt gebagitaliseerd en vergeten.
  zondag 28 januari 2007 @ 15:55:51 #196
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45759266
quote:
Op zondag 28 januari 2007 07:51 schreef Haaglander het volgende:

[..]

Bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron bron
  zondag 28 januari 2007 @ 16:00:26 #197
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_45759445
ik denk toch stiekem, of eigenlijk openlijk, dat dit gedaan is om electoraal gewin destijds.

als je iets internationaal maakt, want je weet dat dat gebeurt met het gegeven, dan vind ik het slecht om dit voor nationale zelfzucht te doen.

pvda krijgt haar portie nog wel.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_45759519
quote:
Op zondag 28 januari 2007 16:00 schreef zoalshetis het volgende:
ik denk toch stiekem, of eigenlijk openlijk, dat dit gedaan is om electoraal gewin destijds.
Dat is een grove beschuldiging en ik heb daar nog geen enkele serieuze aanwijzing voor gezien, dat suggereren is zo ontzettend Elsevier
pi_45759567
quote:
Op zondag 28 januari 2007 16:00 schreef zoalshetis het volgende:

als je iets internationaal maakt, want je weet dat dat gebeurt met het gegeven, dan vind ik het slecht om dit voor nationale zelfzucht te doen.

pvda krijgt haar portie nog wel.
Maar had de Volkskrant het dan eigenlijk maar niet moeten publiceren?
Als je als krant achter dit soort zaken komt dan moet je het gewoon brengen volgens mij.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_45778427
Ik sta, in deze, voorlopig stand-by totdat de resultaten van het onafhankelijk onderzoek bekend zijn.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')