quote:Op woensdag 24 januari 2007 15:33 schreef Pjetr het volgende:
ik was echt verrast toen ik gistermorgen rond 9uur sneeuw zag..
't Is duidelijk waar jij op focustquote:Op donderdag 25 januari 2007 14:46 schreef Pjetr het volgende:
sneeuw!!
Soms wel eens, maar niet atmquote:Op donderdag 25 januari 2007 14:48 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
[..]
't Is duidelijk waar jij op focust
Zitten er atm nog mensen in de computerruimte van de ub?
Och, dat vast wel. Maar ik heb een aantal malen geleerd in de UB en ik het niet het idee dat ik er nou zo veel meer leer. Ik heb meestal om het uur wel ff wat afleiding nodig in de vorm van pc/eten enzo, en dat vind ik thuis dan gewoon relaxterquote:Op donderdag 25 januari 2007 15:18 schreef DevilsAndDust het volgende:
Er is altijd nog wel érgens een plekje, en als je die hebt, dan is het toch goed?
Niet in de UB, maar wel dicht in de buurtquote:Op donderdag 25 januari 2007 14:48 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
[..]
't Is duidelijk waar jij op focust
Zitten er atm nog mensen in de computerruimte van de ub?
In de ub is ook wel afleiding hoorquote:Op donderdag 25 januari 2007 15:23 schreef S-Two het volgende:
[..]
Och, dat vast wel. Maar ik heb een aantal malen geleerd in de UB en ik het niet het idee dat ik er nou zo veel meer leer. Ik heb meestal om het uur wel ff wat afleiding nodig in de vorm van pc/eten enzo, en dat vind ik thuis dan gewoon relaxter.
das ook niet erg maar ze hoeven niet over al met dat gebrrrral te zittenquote:Op donderdag 25 januari 2007 12:11 schreef Joppy het volgende:
[..]
tsja,studenten vormen nou eenmaal de grootste groep in Groningen.
quote:Op donderdag 25 januari 2007 16:42 schreef manou het volgende:
[..]
das ook niet erg maar ze hoeven niet over al met dat gebrrrral te zitten![]()
Prutsers? Watan?quote:Op donderdag 25 januari 2007 21:46 schreef Loki.Nya het volgende:
Iemand al een keuze gemaakt voor de grote markt?![]()
http://grotemarkt.groningen.nl/
Prutsers![]()
Ja man, naast iets ouds moet je juíst iets bizars en moderns neerplempen, kijk hoe goed het museum het doet met die oude woningen ernaast. (En dan die moderne zooi ernaast bij het busstation even wegdenken, dát is pas lelijk. De huidige oostwand is al een gedrocht, dus het kan alleen maar beter worden.quote:Op donderdag 25 januari 2007 22:02 schreef Loki.Nya het volgende:
Wil je mij dan vertellen dat die zooi mooi staat naast d' Olle Grieze![]()
Waar gaan die Vindicatters eigenlijk heen? Worden die weer ondergebracht in het nieuwe gebeuren?quote:Op donderdag 25 januari 2007 22:39 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ja man, naast iets ouds moet je juíst iets bizars en moderns neerplempen, kijk hoe goed het museum het doet met die oude woningen ernaast. (En dan die moderne zooi ernaast bij het busstation even wegdenken, dát is pas lelijk. De huidige oostwand is al een gedrocht, dus het kan alleen maar beter worden..)
Ik vind er echt hele stoere ontwerpen tussen zitten, ik kan eigenlijk niet zo goed kiezen..
Zeeheldenbuurtquote:Op woensdag 24 januari 2007 19:40 schreef Luco het volgende:
Ewaldus, doe die meid een plezier en voeg haar toe... Alleen jammer dat ik dus NIET in de OP sta, terwijl ik mezelf tijdens het vorige deeltje in de Wiki had gezet..
Ja denk dat het zeker wel mooi kan worden. Het is niet direct naast de d'Olle Grieze ofzo. En alles is beter dan die ouwe zooi die er nu staat.quote:Op donderdag 25 januari 2007 22:02 schreef Loki.Nya het volgende:
Wil je mij dan vertellen dat die zooi mooi staat naast d' Olle Grieze![]()
Hou het een beetje in een oude stijl![]()
referendum was voor (ik heb wel tegen gestemdquote:Op vrijdag 26 januari 2007 01:19 schreef Jesse- het volgende:
wanneer willen ze eigenlijk beginnen met bouwen?
(en ik dacht dat er met een referendum tegen gestemd was?)
Had je niet voor moeten stellen. Want een beetje sneaky verstopt ging het referendum om een plan voor de oostwand waarvan een modern vormgegeven forum onderdeel uitmaakt. Was voor mij de reden om tegen te stemmen ondanks dat ik een aantal ontwerpen wel zeer geslaagd vindquote:Op vrijdag 26 januari 2007 01:32 schreef Loki.Nya het volgende:
Ik had wel voor gestemd.
Wat er nu staat is natuurlijk ook niks... maar waar ik nu tussen moet kiezen is ook bagger. Te groot en modern.
Ergens anders zou ik het prima vinden maar niet op de grote markt
Ik had gehoopt op iets in een mooie oude stijl.... smaken verschillen natuurlijk.
Mooie oude stijl is de Oostwand nou eenmaal niet meer omdat de Duitsers zoveel munitie in het Scholtenshuis op moesten slaan. Oud is mooi omdat het oud is, en een nieuw gebouw in oude stijl blijft toch altijd 'nep'.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 01:32 schreef Loki.Nya het volgende:
Ik had gehoopt op iets in een mooie oude stijl....
Ik denk dat ik voor de tweede van die ga, maar vind deze ook wel okay:quote:Op vrijdag 26 januari 2007 00:58 schreef du_ke het volgende:
Twijfel tussen
[afbeelding] en
[afbeelding]
hier precies zo.... dat lelijke vindigebouw past daar echt niet, maar van de nieuwe plannen wordt ik ook niet echt opgewondenquote:Op vrijdag 26 januari 2007 01:32 schreef Loki.Nya het volgende:
Ik had wel voor gestemd.
Wat er nu staat is natuurlijk ook niks... maar waar ik nu tussen moet kiezen is ook bagger. Te groot en modern.
Ergens anders zou ik het prima vinden maar niet op de grote markt
Ik had gehoopt op iets in een mooie oude stijl.... smaken verschillen natuurlijk.
De openbare bibliotheek, een dependance van het groninger museum (de historische collectie gaat erheen geloof ik) verder nog wat expostieruimte, een groot dakterras en wat horeca enzo.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 11:20 schreef DevilsAndDust het volgende:
Vast een heel stomme vraag dit hoor, maar wat komt er dan IN die enórme gebouwen?
Een beetje zoals dat Springs restaurant nu bedoel je?quote:Op vrijdag 26 januari 2007 11:39 schreef du_ke het volgende:
Een mooi Grand-Café op grote hoogte is wel prima natuurlijk
Wat zijn al die kleinere gebouwtjes erom heen dan?quote:Op vrijdag 26 januari 2007 11:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
De openbare bibliotheek, een dependance van het groninger museum (de historische collectie gaat erheen geloof ik) verder nog wat expostieruimte, een groot dakterras en wat horeca enzo.
De bestaande bebouwing van de poelestraat en sint-jansstraatquote:Op vrijdag 26 januari 2007 12:13 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Wat zijn al die kleinere gebouwtjes erom heen dan?
Grotendeels de al bestaande gebouwen. Dus een deel Poelestraat en het Feithhuis enzo. Daarnaast komt er richting Grote Markt natuurlijk geheel nieuwe bebouwing. Maar ga maar eens in de martinikerk kijken daar staan wel maquettes waar een en ander wel duidelijk door wordt.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 12:13 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Wat zijn al die kleinere gebouwtjes erom heen dan?
quote:foto - De oostzijde van de Grote Markt en de achterliggende bebouwing. De gekleurde gebouwen worden afgebroken: 1. parkeergarage, 2. Naberpassage, 3. Kantoren achterzijde Vindicat, 4. Friesland Bank, 5. VVV, 6. Achterste filmzalen Images, 7. Dependance Werkmancollege
quote:Op vrijdag 26 januari 2007 12:21 schreef Renesite het volgende:
Ik heb gekozen voor
[afbeelding] al vind ik dat het meer een oud hoog gebouw moet zijn waar je onderdoor kan lopen dmv. boogjes. Daarachter met een plantsoen in het midden staan met bomen en een vijfer, cafeetjes en een aantal winkels. Het moet gezelligheid uitstralen.
Ja 1 t/m 7 worden afgebroken, de oostwand van de grote markt gaat iets van 12 meter naar voren (de grote markt wordt dus kleiner) zodat er ruimte komt voor dat grote gebouw en een nieuw stadsplein. En door de Poelestraat mag je toch al niet fietsen. Je zou niet de eerste zijn die ik daar een boete zie ontvangenquote:Op vrijdag 26 januari 2007 12:23 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oooh, ik snap het nu geloof ik. En dat nieuwe moet dus komen op de plek waar nu die nummers 1 t/m 7 staan, die afgebroken worden? Zolang ik nog maar wel door Poelestraat kan blijven fietsen tijdens dat gesloop en gebouw...![]()
Graag gedaanquote:Op vrijdag 26 januari 2007 12:25 schreef DevilsAndDust het volgende:
Bedankt voor de uitleg trouwens du_ke![]()
En sowieso, ik race ook zo de grote markt over hoor, als ik vanuit de vismarkt naar het damsterdiep moet ga ik echt niet omfietsen voor de V&D langs, ff over de 'tussen de markten' en voila.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 12:27 schreef DevilsAndDust het volgende:
Say what? Ik fietste er laatst lángs een politiewagen, geen probleem. Anders moet ik een heeeel end omfietsen naar mn kamer!
Schijnbaar wel.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 12:30 schreef Gollemrulez het volgende:
Het vindi gebouw blijft toch niet staan?
Oh het komt ook wel veel voor dat er mensen fietsen maar het mag toch echt niet volgens mijquote:Op vrijdag 26 januari 2007 12:27 schreef DevilsAndDust het volgende:
Say what? Ik fietste er laatst lángs een politiewagen, geen probleem. Anders moet ik een heeeel end omfietsen naar mn kamer!
Toch wel maar hoe dat precies opgelost gaat worden is nog niet bekend volgens mij. Want ze willen en hun gebouw niet kwijt maar wel aan de grote markt blijven zitten, bij voorkeur met balkon.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 12:30 schreef Gollemrulez het volgende:
Het vindi gebouw blijft toch niet staan?
Ja dat is mijn uitzicht inderdaadquote:Op vrijdag 26 januari 2007 12:41 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wow, du_ke, is die foto in je fobo je uitzicht? Dat is daar waar de Poelestraat overgaat in de Nieuweweg toch? Ik zal eens naar je zwaaien
leuke plekquote:Op vrijdag 26 januari 2007 12:44 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja dat is mijn uitzicht inderdaad. En ik zal terugzwaaien
.
Woon je in zo'n zeecontainer ofzo?quote:Op vrijdag 26 januari 2007 13:15 schreef DevilsAndDust het volgende:
Heel wat mooier dan
[afbeelding]
Of mijn licht in de duisternis
[afbeelding]
En dat bedoel ik letterlijk. Het licht brandt er altijd, non stop, 24/7. Gelukkig heb ik zwarte gordijnen.
Nee, daarvoor moet je nog een stukje verder fietsen. Ik woon 'gewoon' op een bovenhuis.quote:
Ik vind dat zo op dat natuursteen lijkenquote:Op vrijdag 26 januari 2007 17:30 schreef maok het volgende:
Ik ben vanmiddag even kijken in de martinikerk.
Ik ga voor deze:
[afbeelding]
Nu moet ik ook nog een 2e en een 3e keuze maken, moeilijk....![]()
Wordt iets keramiek achtigs aan de buitenkant.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 17:31 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ik vind dat zo op dat natuursteen lijken![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |