referendum was voor (ik heb wel tegen gestemdquote:Op vrijdag 26 januari 2007 01:19 schreef Jesse- het volgende:
wanneer willen ze eigenlijk beginnen met bouwen?
(en ik dacht dat er met een referendum tegen gestemd was?)
Had je niet voor moeten stellen. Want een beetje sneaky verstopt ging het referendum om een plan voor de oostwand waarvan een modern vormgegeven forum onderdeel uitmaakt. Was voor mij de reden om tegen te stemmen ondanks dat ik een aantal ontwerpen wel zeer geslaagd vindquote:Op vrijdag 26 januari 2007 01:32 schreef Loki.Nya het volgende:
Ik had wel voor gestemd.
Wat er nu staat is natuurlijk ook niks... maar waar ik nu tussen moet kiezen is ook bagger. Te groot en modern.
Ergens anders zou ik het prima vinden maar niet op de grote markt
Ik had gehoopt op iets in een mooie oude stijl.... smaken verschillen natuurlijk.
Mooie oude stijl is de Oostwand nou eenmaal niet meer omdat de Duitsers zoveel munitie in het Scholtenshuis op moesten slaan. Oud is mooi omdat het oud is, en een nieuw gebouw in oude stijl blijft toch altijd 'nep'.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 01:32 schreef Loki.Nya het volgende:
Ik had gehoopt op iets in een mooie oude stijl....
Ik denk dat ik voor de tweede van die ga, maar vind deze ook wel okay:quote:Op vrijdag 26 januari 2007 00:58 schreef du_ke het volgende:
Twijfel tussen
[afbeelding] en
[afbeelding]
hier precies zo.... dat lelijke vindigebouw past daar echt niet, maar van de nieuwe plannen wordt ik ook niet echt opgewondenquote:Op vrijdag 26 januari 2007 01:32 schreef Loki.Nya het volgende:
Ik had wel voor gestemd.
Wat er nu staat is natuurlijk ook niks... maar waar ik nu tussen moet kiezen is ook bagger. Te groot en modern.
Ergens anders zou ik het prima vinden maar niet op de grote markt
Ik had gehoopt op iets in een mooie oude stijl.... smaken verschillen natuurlijk.
De openbare bibliotheek, een dependance van het groninger museum (de historische collectie gaat erheen geloof ik) verder nog wat expostieruimte, een groot dakterras en wat horeca enzo.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 11:20 schreef DevilsAndDust het volgende:
Vast een heel stomme vraag dit hoor, maar wat komt er dan IN die enórme gebouwen?
Een beetje zoals dat Springs restaurant nu bedoel je?quote:Op vrijdag 26 januari 2007 11:39 schreef du_ke het volgende:
Een mooi Grand-Café op grote hoogte is wel prima natuurlijk
Wat zijn al die kleinere gebouwtjes erom heen dan?quote:Op vrijdag 26 januari 2007 11:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
De openbare bibliotheek, een dependance van het groninger museum (de historische collectie gaat erheen geloof ik) verder nog wat expostieruimte, een groot dakterras en wat horeca enzo.
De bestaande bebouwing van de poelestraat en sint-jansstraatquote:Op vrijdag 26 januari 2007 12:13 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Wat zijn al die kleinere gebouwtjes erom heen dan?
Grotendeels de al bestaande gebouwen. Dus een deel Poelestraat en het Feithhuis enzo. Daarnaast komt er richting Grote Markt natuurlijk geheel nieuwe bebouwing. Maar ga maar eens in de martinikerk kijken daar staan wel maquettes waar een en ander wel duidelijk door wordt.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 12:13 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Wat zijn al die kleinere gebouwtjes erom heen dan?
quote:foto - De oostzijde van de Grote Markt en de achterliggende bebouwing. De gekleurde gebouwen worden afgebroken: 1. parkeergarage, 2. Naberpassage, 3. Kantoren achterzijde Vindicat, 4. Friesland Bank, 5. VVV, 6. Achterste filmzalen Images, 7. Dependance Werkmancollege
quote:Op vrijdag 26 januari 2007 12:21 schreef Renesite het volgende:
Ik heb gekozen voor
[afbeelding] al vind ik dat het meer een oud hoog gebouw moet zijn waar je onderdoor kan lopen dmv. boogjes. Daarachter met een plantsoen in het midden staan met bomen en een vijfer, cafeetjes en een aantal winkels. Het moet gezelligheid uitstralen.
Ja 1 t/m 7 worden afgebroken, de oostwand van de grote markt gaat iets van 12 meter naar voren (de grote markt wordt dus kleiner) zodat er ruimte komt voor dat grote gebouw en een nieuw stadsplein. En door de Poelestraat mag je toch al niet fietsen. Je zou niet de eerste zijn die ik daar een boete zie ontvangenquote:Op vrijdag 26 januari 2007 12:23 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oooh, ik snap het nu geloof ik. En dat nieuwe moet dus komen op de plek waar nu die nummers 1 t/m 7 staan, die afgebroken worden? Zolang ik nog maar wel door Poelestraat kan blijven fietsen tijdens dat gesloop en gebouw...![]()
Graag gedaanquote:Op vrijdag 26 januari 2007 12:25 schreef DevilsAndDust het volgende:
Bedankt voor de uitleg trouwens du_ke![]()
En sowieso, ik race ook zo de grote markt over hoor, als ik vanuit de vismarkt naar het damsterdiep moet ga ik echt niet omfietsen voor de V&D langs, ff over de 'tussen de markten' en voila.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 12:27 schreef DevilsAndDust het volgende:
Say what? Ik fietste er laatst lángs een politiewagen, geen probleem. Anders moet ik een heeeel end omfietsen naar mn kamer!
Schijnbaar wel.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 12:30 schreef Gollemrulez het volgende:
Het vindi gebouw blijft toch niet staan?
Oh het komt ook wel veel voor dat er mensen fietsen maar het mag toch echt niet volgens mijquote:Op vrijdag 26 januari 2007 12:27 schreef DevilsAndDust het volgende:
Say what? Ik fietste er laatst lángs een politiewagen, geen probleem. Anders moet ik een heeeel end omfietsen naar mn kamer!
Toch wel maar hoe dat precies opgelost gaat worden is nog niet bekend volgens mij. Want ze willen en hun gebouw niet kwijt maar wel aan de grote markt blijven zitten, bij voorkeur met balkon.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 12:30 schreef Gollemrulez het volgende:
Het vindi gebouw blijft toch niet staan?
Ja dat is mijn uitzicht inderdaadquote:Op vrijdag 26 januari 2007 12:41 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wow, du_ke, is die foto in je fobo je uitzicht? Dat is daar waar de Poelestraat overgaat in de Nieuweweg toch? Ik zal eens naar je zwaaien
leuke plekquote:Op vrijdag 26 januari 2007 12:44 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja dat is mijn uitzicht inderdaad. En ik zal terugzwaaien
.
Woon je in zo'n zeecontainer ofzo?quote:Op vrijdag 26 januari 2007 13:15 schreef DevilsAndDust het volgende:
Heel wat mooier dan
[afbeelding]
Of mijn licht in de duisternis
[afbeelding]
En dat bedoel ik letterlijk. Het licht brandt er altijd, non stop, 24/7. Gelukkig heb ik zwarte gordijnen.
Nee, daarvoor moet je nog een stukje verder fietsen. Ik woon 'gewoon' op een bovenhuis.quote:
Ik vind dat zo op dat natuursteen lijkenquote:Op vrijdag 26 januari 2007 17:30 schreef maok het volgende:
Ik ben vanmiddag even kijken in de martinikerk.
Ik ga voor deze:
[afbeelding]
Nu moet ik ook nog een 2e en een 3e keuze maken, moeilijk....![]()
Wordt iets keramiek achtigs aan de buitenkant.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 17:31 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ik vind dat zo op dat natuursteen lijken![]()
Dat is ook mijn eerste keusquote:Op vrijdag 26 januari 2007 14:38 schreef MaxMark het volgende:
Ik ga denk ik ook voor [afbeelding] ga.
Beetje zo'n Hangende Tuinen idee [afbeelding]
Nog wel een paar weken iets van 16 februari ofzo meen ik.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 18:58 schreef Whizzkith het volgende:
Hmm, ik ga ook maar eens een keer kijken in de martinikerk, tot wanneer is het daar te zien?
nee t/m 31 januari, stemmen kan t/m 1 februari 12.00 uur en op 2 februari is de uitslagquote:Op vrijdag 26 januari 2007 19:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nog wel een paar weken iets van 16 februari ofzo meen ik.
Waar jij maar wilt, hoe laat moet ik je ophalen?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 12:48 schreef manou het volgende:
en waar gaan wij naar toe vanavond??
Is er een feestje?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 13:52 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Waar jij maar wilt, hoe laat moet ik je ophalen?
Dat was vandaag 2 uur..quote:Op zaterdag 27 januari 2007 02:08 schreef MaxMark het volgende:
Volgens mij komen deze zondag alle ontwerpers van de gebouwen langs in de Martinikerk om persoonlijk tekst en uitleg te geven.
Klopt, anders moet je de Martinitoren op (dat zal dan vast al wel kunnen over 10 jaar).quote:Op zaterdag 27 januari 2007 17:19 schreef Mereltje het volgende:
Ik heb ook gekozen voor NL Architects/Bureau Bouwkunde. Las dat Vindicat toch denkt aan vernieuwen van het pand ergens anders.. (in Dvhn) dat zou mooi zijn want dan kan je het Groninger Forum tenminste zien.
Volgens mij kun je het zowiezo wel zien, het wordt behoorlijk hoog.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 17:19 schreef Mereltje het volgende:
Ik heb ook gekozen voor NL Architects/Bureau Bouwkunde. Las dat Vindicat toch denkt aan vernieuwen van het pand ergens anders.. (in Dvhn) dat zou mooi zijn want dan kan je het Groninger Forum tenminste zien.
Oh daar! Ik heb nu misschien wel spijt dat ik niet echt geinteresseerd was in die kamer haha, dat is echt de perfecte locatie voor mij! ( Kom er nu bijna elke dag langsquote:Op vrijdag 26 januari 2007 13:15 schreef DevilsAndDust het volgende:
Heel wat mooier dan
[afbeelding]
Of mijn licht in de duisternis
[afbeelding]
En dat bedoel ik letterlijk. Het licht brandt er altijd, non stop, 24/7. Gelukkig heb ik zwarte gordijnen.
Is dat nou de doktersdienst die je daar op de foto ziet?quote:Op zondag 28 januari 2007 20:10 schreef Jajong het volgende:
[..]
Oh daar! Ik heb nu misschien wel spijt dat ik niet echt geinteresseerd was in die kamer haha, dat is echt de perfecte locatie voor mij! ( Kom er nu bijna elke dag langs)
Si.quote:Op zondag 28 januari 2007 20:23 schreef Jesse- het volgende:
[..]
Is dat nou de doktersdienst die je daar op de foto ziet?
Hmm, jammer voor je! Het IS ook een geweldige locatiequote:Op zondag 28 januari 2007 20:10 schreef Jajong het volgende:
[..]
Oh daar! Ik heb nu misschien wel spijt dat ik niet echt geinteresseerd was in die kamer haha, dat is echt de perfecte locatie voor mij! ( Kom er nu bijna elke dag langs)
Ieuw dan woont er een Fok!ker bij mij om de hoekquote:
That would be me. Ieuw.quote:Op zondag 28 januari 2007 23:31 schreef Jesse- het volgende:
[..]
Ieuw dan woont er een Fok!ker bij mij om de hoek![]()
Helaas pindakaas voor mij. ( En voor jullie ofcourse, wie wil mij nou niet in zijn of haar huis! )quote:Op zondag 28 januari 2007 23:05 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Hmm, jammer voor je! Het IS ook een geweldige locatieEn dan nog zulke huisgenotes ook!
Jij hebt het echt zwaarquote:Op maandag 29 januari 2007 00:10 schreef Jajong het volgende:
Ik woon nu naast die grote oranje driehoekige Rabobank, dus in principe wonen er 2 om te hoekwtfomg
Ik voel me toch enigszins beledigd door je.quote:
Toch niet bij mij om de hoek hè? Want dat is ieuw.quote:Op maandag 29 januari 2007 09:24 schreef Allantois het volgende:
Ik ga verhuizen naar groningenergens dit jaar
Jottem![]()
Oh dat hoeft niet hoorquote:Op maandag 29 januari 2007 08:54 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik voel me toch enigszins beledigd door je.
Klik maar, komt meteen in het goede forum terechtquote:Op maandag 29 januari 2007 09:45 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hmm, er zou een PMS-post icon moeten zijn.
quote:Op maandag 29 januari 2007 09:45 schreef DevilsAndDust het volgende:
Kom jij es met een beter idee op de vroege ochtendquote:Op maandag 29 januari 2007 12:22 schreef MaxMark het volgende:
Dat is gewoon boos. Niet alles dat rood is staat gelijk aan PMS
12:09 is niet de vroege ochtendquote:Op maandag 29 januari 2007 12:50 schreef Cassius het volgende:
[..]
Kom jij es met een beter idee op de vroege ochtend![]()
Haha echt. Is iets te ver om 'even' te gaan kijken. Heb je geen cameraphone?quote:Op maandag 29 januari 2007 17:30 schreef Astherushcomes het volgende:
Op dit moment wordt er in de Lijnbaanstraat een wietplantage opgerolt, maar ik heb geen camera![]()
nope vriend van me heeft net wel pics geschoten wie weet komen die nog onlinequote:Op maandag 29 januari 2007 17:31 schreef Jajong het volgende:
[..]
Haha echt. Is iets te ver om 'even' te gaan kijken. Heb je geen cameraphone?
Wat is daar zo ieuw aan?quote:Op maandag 29 januari 2007 09:45 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Toch niet bij mij om de hoek hè? Want dat is ieuw.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |