"» Er is al 1106 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk goed of het nuttig is dit topic omhoog te schoppen!"
Ik ga het toch maar even doen. Dit topic staat vol toffe tips, die niet gaan werken hier.... Ik heb in mijn kamer een caviaflat staan: een grote kast (2m40 breed, 1m70 hoog), met links daarvan een kast met daarin de tv. Sinds gisteren heb ik mijn kitten al 3 keer van de kast vandaan kunnen plukken, ze hebben vannacht ook op de gang moeten slapen. Ik heb niet gezien hoe ze erop komt, maar het is gevaarlijk om allerlei redenen:
1) Ik wil niet dat ze bij de cavia's in het hok gaat, de cavia's zijn doodsbang van de katten als de zichtbij komen
2) Op de kast ligt een net, dat normaal omlaag gaat om voor de cavia's te doen, maar daar trekt ze zich sinds gisteren niets meer van aan, maar haar halsband kan daarin vast komen te zitten
3) Ze komt er niet meer vanaf omdat het te hoog is! Er staat namelijk niets tegen die kast aan, ze moet echt een sprong van 1m70 maken en ja, dat doet een kat ook niet zo snel.
Kortom, risico's risico's en ik heb geen flauw idee hoe ik moet voorkomen dat ze op de kast springt....
Situatieschets:
![]()
Ik vermoed dat ze via de tv gaat, dan het boekenplankje op, en via het caviahok linksboven (want daar ligt de bodembedekking steeds alle kanten op) op de kast springt.... zeker weten doe ik het niet......
Help!
I had a signature once. It was awful.