abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 6 februari 2007 @ 00:03:06 #101
25682 2cv
Niet subtiel
pi_46027672
Natte doek (zeiknat) op je kast leggen. Eventueel met een stuk plastic er onder, bijvoorbeeld een (opengeknipte) vuilniszak om de kast tegen het vocht te beschermen. Zorg ervoor dat de kat de doek niet ziet voor hij er op springt. Kat springt er op, krijgt gelijk kletspoten (ieuw!) en springt er meteen weer af. Als hij niet kan zien of die doek er al of niet op ligt, neemt hij het risico wellicht niet meer. Die doek wel een poosje (paar dagen) laten liggen en goed nat houden, zodat elke poging op de kast te springen gelijk afgestraft wordt en hij/zij het na een aantal dagen niet eens meer probeert.

Tenmiste, ik denk dat het zo werkt

Risico's: water trekt in het materiaal (hoogstwaarschijnlijk hout) van de kast en/of het water loopt uit de doek de kast in zodat hetgeen wat er in zit/ligt/hangt/staat waterschade oploopt.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_46034325
quote:
Op maandag 5 februari 2007 23:05 schreef klipper het volgende:
Mijn optie werkt veel beter.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 11:20:31 #103
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_46034564
plantensopuit op straalstand zetten, en op de loer gaan liggen.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_46034904
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 11:11 schreef doggiedog het volgende:

[..]
pi_46035207
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 11:31 schreef klipper het volgende:

[..]

pi_46037154
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 11:41 schreef doggiedog het volgende:

[..]

_____

Sorry senesta en ja verder ontopic.

[ Bericht 4% gewijzigd door klipper op 06-02-2007 13:12:59 ]
  Moderator dinsdag 6 februari 2007 @ 12:49:30 #107
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_46037189
Oke, zullen we nu weer ontopic gaan dan?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  woensdag 7 februari 2007 @ 23:24:38 #108
32543 Sammetje
Ik is ook lief!
pi_46089973
Ik wil mijn kast verkopen en er een dressoir voor kopen, dat beloofd nog wat dan.....hihi
Fun is a good thing, but only when it spoils nothing better!!!
pi_78129324
"» Er is al 1106 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk goed of het nuttig is dit topic omhoog te schoppen!"

Ik ga het toch maar even doen. Dit topic staat vol toffe tips, die niet gaan werken hier.... Ik heb in mijn kamer een caviaflat staan: een grote kast (2m40 breed, 1m70 hoog), met links daarvan een kast met daarin de tv. Sinds gisteren heb ik mijn kitten al 3 keer van de kast vandaan kunnen plukken, ze hebben vannacht ook op de gang moeten slapen. Ik heb niet gezien hoe ze erop komt, maar het is gevaarlijk om allerlei redenen:
1) Ik wil niet dat ze bij de cavia's in het hok gaat, de cavia's zijn doodsbang van de katten als de zichtbij komen
2) Op de kast ligt een net, dat normaal omlaag gaat om voor de cavia's te doen, maar daar trekt ze zich sinds gisteren niets meer van aan, maar haar halsband kan daarin vast komen te zitten
3) Ze komt er niet meer vanaf omdat het te hoog is! Er staat namelijk niets tegen die kast aan, ze moet echt een sprong van 1m70 maken en ja, dat doet een kat ook niet zo snel.

Kortom, risico's risico's en ik heb geen flauw idee hoe ik moet voorkomen dat ze op de kast springt....

Situatieschets:

Ik vermoed dat ze via de tv gaat, dan het boekenplankje op, en via het caviahok linksboven (want daar ligt de bodembedekking steeds alle kanten op) op de kast springt.... zeker weten doe ik het niet......

Help!
I had a signature once. It was awful.
  † In Memoriam † donderdag 18 februari 2010 @ 10:22:04 #110
25682 2cv
Niet subtiel
pi_78131049
24 uur op de kast laten zitten zodat het beest het op den duur echt, ECHT, ECHT zat is om op die kast te zitten en er nooit meer naar toe wil ?

Overigens denk ik dat 1,70m niet te hoog is hoor.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 18 februari 2010 @ 10:24:37 #111
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_78131108
Tja. Ik denk dat je er toch vanuit moet gaan dat je het haar niet kunt afleren. Dus de cavia's moeten er maar aan wennen en ik zou iets neerzetten zodat ze er ook weer gemakkelijk af kan komen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_78131131
Hoe meer fuss je er over gaat maken, hoe leuker de kat het gaat vinden. Het beste is zoals Lienekien zegt om er aan te wennen en e.e.a. zo in te richten dat het veilig is..
pi_78131313
Nja het punt is, ik doe geen oog dicht als ik op bed lig en weet dat de katten bij de cavia's in het hok zitten. Ik weet vrij zeker dat ze ze niet veel zullen doen (het zijn kittens, 4,5e maand, nooit buiten geweest, dus nog nooit buiten gejaagd). Ze vinden de cavia's erg interessant, maar als de cavia's bewegen dan vinden ze ze overwegend eng. Dus ik denk echt niet dat op een klein tikje hooguit na, ze ze echt aan zullen vallen. De meeste cavia's zijn ook groot genoeg om niet echt meer een gevaar te vormen.

Maar toch, ik hou zielsveel van al mijn beestjes en wil niet dat ze ook maar het risico lopen dat ze iets overkomt. Er moet dus echt een oplossing komen waarmee ik in ieder geval gerust kan slapen 's nachts, want op de bank slapen is ook niet echt ideaal.....
  donderdag 18 februari 2010 @ 10:33:06 #114
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_78131333
Dan zou ik de katten 's nachts in een andere ruimte doen.
pi_78131774
Ja, dat moet sowieso nu.... Maar het moet ook eens kunnen dat we een nachtje weg zijn, en dan moet ik de katjes ook alleen achterlaten. Als ze dan op de gang zitten (andere kamers zijn er niet waar ze in kunnen, zonder toezicht in de werkkamer is veel te gevaarlijk met alle kabels en snoeren) dan vliegen ze gelijk naar buiten als we de deur opendoen..... Ik weet het echt ff niet meer.

Ik moet zo ook de deur uit voor een paar uur, ik weet niet eens hoe ik het voor nu op ga lossen...
  donderdag 18 februari 2010 @ 10:51:57 #116
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_78131908
Heel goed oppassen als je de deur open doet. Ze met stemverheffing wegjagen en de deur niet te ver open doen.

Je zult het toch in dit soort oplossingen moeten zoeken, als je én cavia's én twee katten wilt.
pi_78131977
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 10:51 schreef Lienekien het volgende:
Je zult het toch in dit soort oplossingen moeten zoeken, als je én cavia's én twee katten wilt.
Een oplossing komt er zeker hoor, ik weiger om dieren weg te doen. toen ik de kittens kocht wist ik dat dit het risico was, ik had alleen niet verwacht dat ze zó behendig zouden zijn.... Ik heb nu omgedraaid tape op de rand voor de tv gedaan, dat heeft ze net ontdekt, maar toen ging ze langs het wiebelrandje van het deurtje.... daar zit nu ook tape op, en heeft ze niet geprobeerd nog, maar dat vond ze sowieso al hélemaal niks....

(ja, ze zit gewoon voor mijn neus plannetjes te smeden, het kreng )

(maar ik hou wel heel veel van ze hoor )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')