Jolie heeft een imaginary friend. Ze heet Mimi en is ergens vorige week ontstaan. Het volgende filmpje is gemaakt op de eerste dag dat Mimi bij ons thuis was en hier is Mimi (niet) te zien
http://www.youtube.com/watch?v=0ZcOpKRDe3w (wel lelijk filmpje maar ik was er niet helemaal bij en stond eigenlijk nog steeds versteld van euh Mimi)
Ze heeft Mimi nu een week en Mimi is overal en nergens in allerhande gedaantes. Ze is al omschreven als kat, hamster en meisje met twee staartjes. Over het algemeen zit ze op Jolies hand. Ze beleeft van alles, vooral tijdens het rustuurtje tussen de middag. Jolie slaapt dan niet meer maar ligt wel in bed en iedere keer hoor ik (of de oppas) haar praten met Mimi. Soms raakt ze in paniek 'Mimi heeft zich pijn gedaan' en soms hoor je 'Wil je nie alleen zijn Mimi? Kom maar bij Jolie' En soms maken ze grapjes samen. Soms gebeuren er merkwaardige dingen. Laatst zat Mimi in een boom en mijn zus die toen toevallig binnenkwam kon haar niet pakken. Ze dacht het op te lossen door te zeggen dat ze Mimi had meegenomen van boven en hield haar hand op. Jolie keek bedenkelijk naar de hand: tante, dat bent andere Mimi.
Nu zijn er dus twee Mimi's maar eentje is er minder vaak. De eerste Mimi maakt van alles mee en moet ook uitgebreid verzorgd worden, soms door Jolie, soms door iemand anders. En ze wordt met van alles belast: Mimi is haar muts vergeten. Mimi moet nodig plassen. Mimi heeft de kralen in de bank gestopt. Ze kan nie meer erbij. Jolie kan niet meer rijgen.
![]()
Maar als Jolie één op één aandacht krijgt dan mag Mimi gauw wieberen. Hoewel ze laatst wel ook bij mama in bed heeft geslapen en wel aangehaald wordt tijdens spelletjes. Thee drinken enzo. Maar van de week waren we met Jolie taart eten in de stad en Mimi en Mimi hoefden geen taart. Ze konden beter gaan, volgens Jolie. En als ik Jolie in bad ga doen s avonds ofzo dan legt ze gauw eerst Mimi in bed. Die kan ze daar niet bij gebruiken.
Maar zodra iets saai, minder leuk of spannend/ eng is dan wordt Mimi erbij gehaald.
Van de week op de peuterspeelzaal vond ze het nog veel te eng om in een kring te gaan zingen en handjes te geven. Het jongetje naast haar vond het wel best maar de juf vroeg het nog een keer. 'Pak de hand van Mimi,' zei Jolie 'Ik heb de andere hand van Mimi'
![]()
en daar zaten ze dan. Jolie en juf met handen uitgestoken naar in het niets.
Voor de mensen die het niet meteen zien: Mimi geniet van de zon.Het is een lief meisje maar een beetje gek is ze wel........zucht.
[ Bericht 1% gewijzigd door Luchtbel op 27-01-2007 22:14:04 ]