abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 januari 2007 @ 22:45:44 #1
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_45615002
En hier verder...
Het peutertopic [2-4 jaar] deel 3
Peuters:

5 maart 2003: Bram, zoon van Karin
01 april 2003 : Duncan, zoon van Angel22
01 april 2003: Lara, dochter van CarOnline
12 april 2003: Jasper, zoon van NT-T.Bartman (papa)
27 april 2003: Chiara Rosan, dochter van melonovy &Ocmerda
28 april 2003: Wilyan Ayrton Quinn, zoon van Jonnetje
22 mei 2003: Sven, zoon van easy-going
***15 juni 2003: Isa Donna, dochter van Phileine en Voyeur***
16 juni 2003: Carmen, dochter van Dylan Dog (papa)
24 juni 2003: Tom, zoon van coolbabe
30 juni 2003: Noa, dochter van basset
8 juli 2003: Norah, dochter van Tanne en Sc0rPi0n
***24 juli 2003: Merlyn Mirage Mandrake, zoon van Mirage en Overzichie***
11 augustus 2003: Jasper, zoon van Logician en gemeenkaboutertje
14 augustus 2003: Fleur, dochter van Chacama
***15 augustus 2003: Max, zoon van Eska en BugsBunny***
***26 augustus 2003: Piet, zoon van bixister & GHaven***
31 augustus 2003: Janneke, dochter van Jessie
5 september 2003: Lune, dochter van Genuivere en bastardhost
5 september 2003: Samara, dochter van senesta
9 september 2003: Iris Julia, dochter van Lois
17 september 2003: Daan, zoon van Quinny en Chocobo
21 september 2003: Elise, dochter van Bright (papa)
26 september 2003: Eleni, dochter van rameijer
23 oktober 2003: Judith Johanna, dochter van Grijs en K3
6 november 2003: Pascalle Isabel, dochter van Meaghan
6 november 2003: Susanne Chantal, dochter van Ireth
19 november 2003: Job, zoon van Livelink
20 december 2003: Joshua, zoon van Lewis.de.boxer
24 januari 2004: Liam Francis, zoon van Belana en Kbot2000
***21 februari 2004: Saskia Janne, dochter van ET en Swets ***
23 februari 2004: Danielle, dochter van Catootje
25 februari 2004: Kim, dochter van Itsmylife en Days-Of
24 maart 2004: Melvin, zoon van Jambo
25 maart 2004: Jonne, zoon van Kozakken
2 april 2004: Dylan Nathan, zoon van beefcake en ShaoliN
14 mei 2004: Jenthe, dochter van Jepali
08 juni 2004: Léon, zoon van dutchie
23 juni 2004: Myrthe, dochter van poemojn
29 juni 2004: Zoë, dochter van Rottdog en Berkery
***02 juli 2004: Tobias, zoon van pluisje en rickmans***
13 juli 2004: Isa, dochter van Sjeen en To_Davy
***13 juli 2004: Glenn William, zoon van Elegantly Wasted en Digger***
15 juli 2004: Amber, dochter van LadyS
25 juli 2004: Jolie, dochter van Luchtbel
06 augustus 2004: Morris, zoon van snoopy
11 augustus 2004: Morgaine Chevanity, dochter van Faja-Lobi (Little-Angel)
12 augustus 2004: Thomas Gerhard Adrianus, zoon van Tinkepink
1 september 2004: Jeremy, zoon van MiSs-TaKe
2 september 2004: Maria, dochter van Sugar
***3 september 2004: Jonathan-Dane Aaron, zoon van Danny en Knorretje***
19 september 2004: Kian, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
08 oktober 2004: Kai, zoon van m@x
24 november 2004: Benthe, dochter van Stiekemurd
6 december 2004: Noa Deborah, dochter van Suzanna
*** 17 december 2004: Tijmen Noah, zoon van Micha en Texelonia***
4 januari 2005: Maxim Diëgo, zoon van Martineke
7 januari 2005: Luuke, dochter van Lishe
23 januari 2005: David, zoon van lily
25 januari 2005: Myrthe Esmée, dochter van Ladybos
26 januari 2005: Ela, dochter van Jdee
01 februari 2005: Jordy, zoon van Githa en Spooky4u

[ Bericht 1% gewijzigd door Lois op 01-02-2007 19:39:57 ]
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 23 januari 2007 @ 23:00:50 #2
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_45615688
Ze hebben bij de bristol ook dora rugzakjes
  woensdag 24 januari 2007 @ 13:16:22 #3
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_45627691
Ireth klaar, wasmachine klaar, Suus klaar... zindelijk zijn kom maar op!

Ze wilde net geen luier meer om, ze wilde een 'onnebroek net als mama' dus nu loopt mijn grietje in een onderbroekje en een pyamabroekje. Stapeltjes verschoning liggen klaar. Ben heel benieuwd!

Dat kleine kontje in dat broekkie nu!
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  woensdag 24 januari 2007 @ 13:41:50 #4
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_45628464
Succes dames. Hopelijk gaat het net zo goed als bij Liam. Fijn Belana, dat het ineens zo goed en snel ging

Poemojn, Jolie heeft het naar d'r zin op de peuterspeelzaal. Ze durft alleen nog niet zo goed iets te pakken als ze zelf mogen beslissen met spelen. Met de juf iets pakken durft ze dan ook niet. Dan gaat ze bij het raam staan of zitten want dat wil ze dan het liefste. Zal wel een keer komen. De juf noemde Jolie 'een aanwinst voor de groep' dat is heel fijn.
pi_45628566
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 13:16 schreef Ireth het volgende:
Ireth klaar, wasmachine klaar, Suus klaar... zindelijk zijn kom maar op!

Ze wilde net geen luier meer om, ze wilde een 'onnebroek net als mama' dus nu loopt mijn grietje in een onderbroekje en een pyamabroekje. Stapeltjes verschoning liggen klaar. Ben heel benieuwd!

Dat kleine kontje in dat broekkie nu!
ja is echt grappig ik werk op een kdv en dan ineens zie je dat veel broeken te groot zijn voor de kids en dat ouders zich daar zo in vergist hebben
pi_45633260
Lang leve de broeken met verstelbare band. Succes met de zindelijkheid Ireth. En Jolie...lekker naar buitenkijken en even helemaal niets hoeven. Dat lijkt me toch wel heeeeel erg lekker. Een aanwinst voor de klas, dat is me toch een mooi compliment.
  Jubileum moderator donderdag 25 januari 2007 @ 19:12:56 #7
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_45670034
Iris zat vanmorgen naast me op de bank en ik zag een bekend vlekje in haar nek. Toch maar even buikje en rugje bekeken en daar zag ik nog wat kleine vlekjes. Ik zei heel blij tegen Iris dat ik dacht dat ze nu toch wel de waterpokken had en prompt begint ze ontroostbaar te huilen. Ze wil niet waterpokken, van waterpokken wordt je ziek en ze is echt echt echt beter nu hoor mama!
Oke......
Na een half uur zag ik nog een tiental vlekjes verschijnen, ook in haar oren, haar etc. dus ik nogmaals uitgelegd dat dat komt omdat ze de waterpokken heeft. Nou woest werd ze "ik heb niet waterpokkies, ik heb gewoon vlekkies jah?"
Okee jij hebt gewoon vlekkies. Ze is erg boos op haar lichaam wat haar zo in de steek laat, elk nieuw vlekje wordt boos toegesproken "weg jij domme vlekkie!" en ze wil het absoluut niet hebben dat wij per ongeluk waterpokken zeggen.
Het zalfje voor de vlekkies vind ze gelukkig wel weer mega-interessant, de calenda emulsie wordt geduldig op elk vlekje gesmeerd ook al jeukt het nog helemaal niet.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_45671400
Iris Nu maar hopen dat de vlekjes niet al te erg gaan jeuken!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_45671863
Iris... Hier worden ze stippels genoemd. Achja, zo lang het helpt. Succes hoor!

Jolie, aanwinst voor de groep. Ik vind het een ontzettend compliment MamaBel. Het pakken en kiezen komt vast vanzelf, wanneer ze zich ook deel van de groep vóelt.
  donderdag 25 januari 2007 @ 20:11:20 #10
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_45672559
Iris

Ik hoop dat je er niet te veel last van gaat krijgen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_45672836
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 19:12 schreef Lois het volgende:
Iris zat vanmorgen naast me op de bank en ik zag een bekend vlekje in haar nek. Toch maar even buikje en rugje bekeken en daar zag ik nog wat kleine vlekjes. Ik zei heel blij tegen Iris dat ik dacht dat ze nu toch wel de waterpokken had en prompt begint ze ontroostbaar te huilen. Ze wil niet waterpokken, van waterpokken wordt je ziek en ze is echt echt echt beter nu hoor mama!
Oke......
Na een half uur zag ik nog een tiental vlekjes verschijnen, ook in haar oren, haar etc. dus ik nogmaals uitgelegd dat dat komt omdat ze de waterpokken heeft. Nou woest werd ze "ik heb niet waterpokkies, ik heb gewoon vlekkies jah?"
Okee jij hebt gewoon vlekkies. Ze is erg boos op haar lichaam wat haar zo in de steek laat, elk nieuw vlekje wordt boos toegesproken "weg jij domme vlekkie!" en ze wil het absoluut niet hebben dat wij per ongeluk waterpokken zeggen.
Het zalfje voor de vlekkies vind ze gelukkig wel weer mega-interessant, de calenda emulsie wordt geduldig op elk vlekje gesmeerd ook al jeukt het nog helemaal niet.
Iris Je klinkt wel heeeel stoer hoor dame

Enne die vlekkies gaan uiteindelijk echt wel weg hoor

Beterschap niet ziek vlekkies meisje
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_45673517
Wat een fijn verhaal Luchtbel!

Iris Succes met t wegjagen!
pi_45675481
Iris

Djulian heeft de oficiele uitnodiging binnen van de PSZ. Maandagmiddag gaan we kennismaken en donderdag mag hij voor het eerst. Alleen moet hij nog wel leren te delen want gister gaf hij zijn neefje een klap voor het hoofd toen hij hetzelfde boekje wou lezen.
  donderdag 25 januari 2007 @ 22:50:45 #14
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_45680786
Arme Iris, die stomme vlekjes. Ik ga heel hard duimen dat je er niet ziek van wordt nu je eigenlijk net weer beter bent.

Djulian ook al naar de psz! En wees maar niet bang, Anitra, daar zal hij best wel leren delen. In theorie althans. Katja en Job kennen het zinnetje 'Samen spelen, Samen delen' uit hun hoofd, maar weten het altijd precies te gebruiken als het net in hun voordeel is.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 25 januari 2007 @ 23:00:47 #15
61800 Rottdog
pi_45681211
Hier ook van die taferelen Anitra 1 van de redenen om aan de psz te beginnen. Al zal het hier nog wel ff gaan duren ivm wachtlijst

Iris sneu

LB best compliment
pi_45683142
Dat is blen van de wachtlijst Rottdog, hier in het dorp is de gelukkig vrij kort.
Samen spelen kent hij wel e hij weet wat we bedoelen Livelink, maar volgens Djulian is samen spelen zijn neefjeop zijn hoofd rammen met het boekje e dan hebben ze samen gelezen Djulian word hier natuurlijk gruwelijk verwend met zo'n grote zus en ons, dus eigenlijk eigen schuld
Alhoewel bij Arwen was het na 2x zeggen oke en ging dat goed, maar met Twan dus niet.nu is Twan ook erg snel op zjn tenen getrapt want hij kan elk moment grote broer worden en hij voelt het gewoon aan dat er iets te gebeuren staat

Ik vind het zo leuk voor Djulian dat hij straks lekker kan spelen en buiten kan spelen!! Ben helemaal blij voor hem
  vrijdag 26 januari 2007 @ 00:29:56 #17
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45684083
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 23:52 schreef Anitra het volgende:
Dat is blen van de wachtlijst Rottdog, hier in het dorp is de gelukkig vrij kort.
Samen spelen kent hij wel e hij weet wat we bedoelen Livelink, maar volgens Djulian is samen spelen zijn neefjeop zijn hoofd rammen met het boekje e dan hebben ze samen gelezen Djulian word hier natuurlijk gruwelijk verwend met zo'n grote zus en ons, dus eigenlijk eigen schuld
Alhoewel bij Arwen was het na 2x zeggen oke en ging dat goed, maar met Twan dus niet.nu is Twan ook erg snel op zjn tenen getrapt want hij kan elk moment grote broer worden en hij voelt het gewoon aan dat er iets te gebeuren staat

Ik vind het zo leuk voor Djulian dat hij straks lekker kan spelen en buiten kan spelen!! Ben helemaal blij voor hem
Djulian heb arwen wel een tik gegeven, maar Arwen mag geen spulletjes afpakken ook. en hij deed haar wel weer heel lief troosten " gaat het ammen" hihi.
Denk dat dit gedrag kind eigen is en als je het gewoon corrigeert op het moment, en dat gebeurt op de PSZ ook wel niets aan de hand.
Djulian is echt niet de enige die dat doet
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 26 januari 2007 @ 05:50:16 #18
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_45686159
hier nog 1 1/2 week en dan mag Maxim ook naar de psz ik heb er goede hoop in, hij vond dat uurtje mee spelen zo leuk laatst
en ik vind het zo'n leuke psz ook heel klein en gemoedelijk, 1 klasje met max 16 kindjes en 2 juffies, in een heel klein gehucht grenzend aan r'dam. tis zo leuk.

das kind eigen, dat afpakken. althans...de leeftijd. ik zie hier heel vaak als Romijn iets vastheeft, Maxim dat nou net toevallig ook moet hebben. gelukkig ramt hij zijn broertje dan niet, maar pakt hij netjes een ander speeltje en ruilt het om

Maxim is weer ziek, erg zere keel. klinkt als een zeehond dat geluid wat eruit komt als hij hoest. en als hij praat moet je heel goed luisteren, het is ineens zon hoog piepstemmetje. en net had hij 38.8 koorts. flinke bacterie te pakken die arme jongen.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 05:51:16 #19
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_45686160
en Iris met vlekjes
  vrijdag 26 januari 2007 @ 06:51:53 #20
24188 Belana
kloon van belana
pi_45686220
Iris beterschap!

jeetje Djulian en Maxim ook al naar PSZ! Nou ja, Liam gaat er rijkelijk laat heen natuurlijk. Hij vind het geweldig trouwens! en hij moet idd ook leren delen Het is wel goed voor hem
Gisteren ging het al een stuk beter. Ik ga lekker wandelen heb ik besloten, het is met flink doorstappen 12 minuten lopen en dan doe ik meteen aan beweging Gisteren ging Liam vrolijk weer mee naar huis, hij had het erg leuk gehad

Maxim, ook beterschap!

Jolie een aanwinst voor de groep, meid ze is een aanwinst voor de wereld
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 26 januari 2007 @ 07:55:16 #21
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_45686410
Tja Noah gaat al sinds ie 3 maanden is naar een kinderdagverblijf en hij kan ook nog niet delen hoor Hoort bij de leeftijd, hou ik mezelf maar voor
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  † In Memoriam † vrijdag 26 januari 2007 @ 08:14:37 #22
81992 Githa
pi_45686516
Even een vraagje over PSZ, hoeveel daagjes van hoeveel uur gaan jullie kleintjes.
Ik ga dinsdag even kijken naar één van de psz-en hier, maar ze gaven al aan dat het 3 dagen is van 3 uur!
Dat vind ik persoonlijk best veel.
Hopelijk kan en mag hij ook maar 2 dagen komen, anders moeten we even verder kijken.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 08:21:18 #23
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_45686561
Hier is het standaard 2 ochtenden (ma-do of di-vr) en na hun derde jaar mogen (dus niet moeten!) ze ook op de woensdagochtend komen. Dat is dan alleen de 3+ groep. Het zijn dan ochtenden van half 9 tot half 12.

Aaahh.. Arme Iris!! Hoe is het met je vlekkies meis??
  vrijdag 26 januari 2007 @ 08:24:05 #24
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_45686585
Oja, de score so far..

4x daadwerkelijk op de plee geplast, al 48 uur niet gepoept (volgens mij durft ze het niet? Ze moet wel, gaat zitten, krijg een koude rilling en zegt dan dat ze klaar is?) en verder allemaal natte broeken. Als haar afstreepkaart vol is mag ze een kadootje bij de speelgoedwinkel uitzoeken, ze wil een My Little Pony!

Gisteren is ze voor het eerst bij de tandarts geweest en dat is hartstikke goed gegaan! Ze was zo dapper en stoer en ze vond het allemaal heel erg leuk
pi_45686770
Dylan gaat maar een ochtend in de week naar de psz en dat is van 9 tot half 12. Dat vind ik wel zat, hij is ook al een dag in de week op het kdv

Suus wat goed van je, zo stoer bij de tandarts! En ook al 4 keer op de wc geplast, gaat goed daar

Beterschap voor Iris
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  † In Memoriam † vrijdag 26 januari 2007 @ 08:49:58 #26
81992 Githa
pi_45686808
Ik vind hetz elf ook wel heel veel Beef. Ik werk zelf 3 dagen en soms nog een dag in het weekend. A) wordt het met 3x p.w. een probleem met mijn werk, i.v.m. halen en brengen en B) Ik wil hem eigenlijk niet zomaar 3 dagen missen
Maar ik denk wel dat hij er aan toe is. Het zal nog wel even duren gezien de wachtlijst, maar goed het is zo voorjaar natuurlijk

We shall see
  vrijdag 26 januari 2007 @ 10:40:23 #27
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_45688842
Kai gaat al 2 dagen p/w naar het kdv. Ik vraag me af wat voor meerwaarde een psz dan heeft? Kan iemand mij dat toevallig uitleggen? Ik had het ook al bij het kdv en het consultatiebureau nagevraagd maar krijg eigenlijk nergens antwoord.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_45688927
Goeie vraag M@x, laatste hoorde ik ook al iemand die het kindje extra naar psz brengt en ook al 2 dagen naar kdv gaat.
Eik wil ik Benthe daar niet naar toe brengen omdat ze al naar kdv gaat.....
  vrijdag 26 januari 2007 @ 10:45:46 #29
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_45688980
De enige meerwaarde die ik dan zou kunnen bedenken is dat het een psz is die bij een basisschool hoort en dat ze dan al meestromen met hun (grotendeels) 'toekomstige klasgenootjes'.

De groep waar Suus nu in zit gaan ook allemaal als ze 4 zijn letterlijk 5 meter verderop naar de kleuters. Het is dan bekend terrein zeg maar. Verder zou ik geen meerwaarde kunnen bedenken als ze ook al op een kdv zitten.
pi_45689204
ik vind 2 dagen kdv per week ook voldoende om ervaring met andere kinderen enzo op te doen hoor m@x en stiekemerd. de dagen dat ik thuis ben wil ik ze ook helemaal niet wegbrengen.

iris, beterschap met die eh vlekken!
pi_45689420
Wij hebben ouders die de psz tijd gebruiken (2 uur) om de weekboodschappen rustig en snel te kunnen doen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 26 januari 2007 @ 11:04:15 #32
3142 m@x
pi_45689475
Ik vind 2 dagen kdv eigenlijk ook wel genoeg. Ik vraag me altijd af wat ze op een psz anders doen dan op een kdv? Okay, op het kdv doen ze ook hun middagslaapje en eten ze tussen de middag een boterham maar verder zullen de activiteiten toch een beetje op hetzelfde neerkomen? Buitenspelen, knutselen, met auto's op elkaars hoofd slaan , etc.

Bij dat van die weekboodschappen kan ik me overigens ook wel wat voorstellen hoor. Kai haat winkelen dus we nemen hem bij voorkeur niet mee naar de supermarkt. Ik heb echt in geen maanden een winkel van binnen gezien zonder er doorheen te moeten rennen. Lijkt me heerlijk om op je gemak even rond te kunnen kijken.
pi_45689563
In een kring zitten, samen zingen, verhaaltje luisteren, samen werkjes maken, dat soort dingen nog. Hangt van jou af of je dat belangrijk vindt, en van je kdv of ze dat daar ook doen, kdv is meestal wat losser en wat minder 'schools' van opzet. Sommige kdv's hebben voor de 3-jarigen een speciaal 'clubje' om ze voor te bereiden op de basisschool.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 11:09:13 #34
3142 m@x
pi_45689618
Als ik het zo lees wijkt dat niet veel af van wat Kai's kdv al doet. Ze hebben daar best veel activiteiten voor de kinderen (peutergym, dansgroepjes, voorleesmiddagen en werkjes maken samen met de andere kindjes van dezelfde leeftijd).
pi_45689662
Ja idd Poemojn dat is bij ons ook. Als Benthe 3 wordt gaat ze naar de kleutergroep van het KDV. Ik denk trouwens ook niet dat Benthe het "nodig" heeft om naar een psz te gaan. Maar omdat ik het laatst dus ook al hoorde en M@x met die vraag kwam, wilde ik het ook wel graag weten
  vrijdag 26 januari 2007 @ 11:19:28 #36
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_45689926
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 11:02 schreef YPPY het volgende:
Wij hebben ouders die de psz tijd gebruiken (2 uur) om de weekboodschappen rustig en snel te kunnen doen.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 11:30:16 #37
3142 m@x
pi_45690217
even heel ot hoor Stiekemurd, maar stopt bus 37 toevallig ergens bij jullie in de buurt?
pi_45690322
haha bij ons toevallig wel m@x. maar da's vast een andere bus 37
pi_45690812
Djulian gaat niet naar een KDV, dus voor hem is het erg lekker om naar de PSZ te gaan. Het is 1 ochtend van 3 uurtjes en 1 middag van 2uurtjes.
pi_45690817
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 11:30 schreef m@x het volgende:
even heel ot hoor Stiekemurd, maar stopt bus 37 toevallig ergens bij jullie in de buurt?
ik weet niet hoe die bus rijdt M@X, maar moet je bij mij in de buurt zijn?
  vrijdag 26 januari 2007 @ 12:59:54 #41
37150 livelink
pi_45692804
Die bus 37 van jou zit ik bijna dagelijks in, Bix. Of zitten, zeg maar liever staan
  vrijdag 26 januari 2007 @ 13:03:00 #42
3142 m@x
pi_45692883
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 12:59 schreef livelink het volgende:
Die bus 37 van jou zit ik bijna dagelijks in, Bix. Of zitten, zeg maar liever staan
Dan is dat vast een andere bus 37. Deze is bijna altijd zo goed als leeg
  vrijdag 26 januari 2007 @ 13:48:50 #43
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_45694322
Stiekemurd, hier ook vanaf 3 jaar naar een speciaal groepje. Dat groepje gaat dan weer eens naar de opa's en oma's van het bejaardentehuis en dan weer de psz en verder spelen ze op de gang samen. Alleen 's ochtends trouwens, 's middags is de groep weer samen. Knutselen doen ze nu al erg veel. Hoe vaak ik wel niet iets meekrijg wat Léon nu weer in elkaar heeft geflanst. Ben echt blij met dit kdv.
Ik zou ook niet weten wanneer hij naar de psz zou moeten. Op de dagen dat ik vrij ben zeker, dat vind ik gewoon jammer.
Als je niet lacht, ben je dood.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 13:54:22 #44
3142 m@x
pi_45694490
Wij krijgen bijna nooit iets mee wat Kai heeft gemaakt. Eigenlijk alleen met speciale dagen zoals bijv. kerst, moederdag, vaderdag. De andere werkjes hangen in het lokaal en worden op gegeven moment in een boek geplakt. In dat boek wordt ook Kai's ontwikkeling bijgehouden. Als Kai vier is krijgen we dat boek. Ik heb nu al zin om het door te gaan bladeren
  vrijdag 26 januari 2007 @ 13:59:11 #45
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_45694622
We gingen net boodschappen doen, dus had ze een luierbroekje aan. Sta ik op mijn gemak een pond spruiten te scheppen, ineens paniek!

"Mama ik moet een plasje!!" Gelukkig doen ze daar bij mijn vaste supermarkt helemaal niet moeilijk over dus rende ik direct met haar naar de personeelsplee, broek naar benee, luierbroek naar benee en hoppa! Een hele grote plas!!

Het kassameisje werd door Suus naderhand uitgebreid op de hoogte gebracht door haar en ook de slager en de bakker moesten haar aanhoren. Het leverde haar nog een krentenbol en 2 plakjes worst op!
  vrijdag 26 januari 2007 @ 14:00:11 #46
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_45694647
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 12:59 schreef livelink het volgende:
Diezelfde bus 37 reed mij daarstraks bijna omver
  vrijdag 26 januari 2007 @ 14:01:39 #47
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_45694687
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:48 schreef dutchie het volgende:
Stiekemurd, hier ook vanaf 3 jaar naar een speciaal groepje. Dat groepje gaat dan weer eens naar de opa's en oma's van het bejaardentehuis en dan weer de psz en verder spelen ze op de gang samen. Alleen 's ochtends trouwens, 's middags is de groep weer samen. Knutselen doen ze nu al erg veel. Hoe vaak ik wel niet iets meekrijg wat Léon nu weer in elkaar heeft geflanst. Ben echt blij met dit kdv.
Ik zou ook niet weten wanneer hij naar de psz zou moeten. Op de dagen dat ik vrij ben zeker, dat vind ik gewoon jammer.
Aahh!! Wat lief!!
pi_45694895
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:54 schreef m@x het volgende:
Wij krijgen bijna nooit iets mee wat Kai heeft gemaakt. Eigenlijk alleen met speciale dagen zoals bijv. kerst, moederdag, vaderdag. De andere werkjes hangen in het lokaal en worden op gegeven moment in een boek geplakt. In dat boek wordt ook Kai's ontwikkeling bijgehouden. Als Kai vier is krijgen we dat boek. Ik heb nu al zin om het door te gaan bladeren
Ja dat is bij ons ook! Ook met foto's erbij.

Benthe gaat sinds een klein jaartje op de vrijdag naar KDV. Dan is het heel rustig en doen ze echt allerlei leuke dingen. Zoals naar een speeltuin in de wijk, naar de C1000 om knakworstjes te halen, dan weer zelf worstenbroodjes maken. Kinderboerderij doen ze ook Overigens hebben wij ook voor moeten tekenen dat wij het goed vinden dat ze naar een bejaardenhuis oid gaat.
Hier hebben ze een atelier en wordt er standaar 1 keer per 2 weken daar geknutseld. Daar is zelfs een speciaal iemand voor die met de kinderen daar bezig is.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 14:14:18 #49
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_45695075
Hebben jullie dat nou ook, dat je gewoon eens stiekum eens mee wil kijken daar?
Ik kan me nog een verhaal herinneren van E.T. die Saskia tegenkwam toen ze met een groepje van het kdv aan het wandelen waren. Dat klonk zo lief.
Gewoon eens meespieken hoe je kind daar meedraait. Volgens mij zou ik alleen maar staan te glunderen.
pi_45695127
Ja absoluut. Zet me maar in een hoekje en niemand heeft last van me
Dat van ET staat mij ook nog bij.
Ik sta heel vaak van een afstandje te kijken als Benthe nog niet door heeft dat ik er ben. De leidsters laten haar dan ook doorrommelen zonder te zeggen dat ik er ben.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 14:20:16 #51
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_45695236
Ik zit in de schoolkrantredactie en loop dus vrij vaak door de school heen als Suus op de psz is, kan het dan ook niet laten om even stil te staan en te gluren
  vrijdag 26 januari 2007 @ 14:22:07 #52
3142 m@x
pi_45695306
Als ik Kai op ga halen gluur ik altijd stiekem vanuit het gangetje naar binnen om te kijken wat hij aan het doen is. Van de zomer kwamen de kindjes van Kai's groep bij ons voor op het plantsoen spelen. Het was mijn vrije dag dus ik was samen met Kai thuis. Hij was echt helemaal in de war omdat hij het zo raar vond dat ik er was en de juffies ook en dan ook nog al die kindjes die helemaal niet op 'zijn' schommel mochten en ook niet in 'zijn' speelhuisje mogen spelen. Hij is trouwens vreselijk bezitterig de laatste tijd. Alles is 'mijn'. Af en toe heb ik het idee of ik middenin "Finding Nemo" zit. Mine, mine, mine, mine
  vrijdag 26 januari 2007 @ 15:45:03 #53
3011 E.T.
pi_45698224
Vanwege de oudercommissie was ik een tijdje geleden ook regelmatig overdag even op het kdv (zwangerschapsverlof) op de dagen dat Saskia er gewoon was. Zo leuk om dan even om het hoekje te gluren

Hier trouwens ook een plakboek wat we mee krijgen als ze weggaat. Vanaf de eerste dag worden er dingen in bijgehouden. Lijkt me zo leuk om als aandenken te hebben
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_45699539
Woensdag ging ik Anna ophalen en ze was nog aan het drinken. Ik heb bijna een half uur naar de grotere kindjes staan kijken (ze mocht me niet zien, dan drinkt ze niet). Echt leuk hoe ze daar mee bezig zijn. Nog twee jaar, dan kan Anna dat ook.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 26 januari 2007 @ 21:02:04 #55
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45707824
*komt even binnen vallen*

Fleur is verliefd. Tot over d'r oren. Een jongen bij d'r op de psz. En het is al vanaf voor de kerst. En nog steeds niet over. En het mooie is....het is wederzijds. Zodra ze elkaar zien zijn ze samen. Samen spelen, samen eten en samen naar buiten. Vanmiddag met het naar huis lopen ging het als volgt:

mama, J en ik gaan trouwen.
oh?
Ja dan gaan we samen op vakantie
ok
En J. komt dan ook bij mij logeren
in mijn onderbed
Dat mag toch wel he mama?

Ja, hoor schat, maar eerst komt J maar een keertje bij ons spelen, lijkt je dat geen goed idee?
Ja, is goed mama..
  vrijdag 26 januari 2007 @ 22:02:01 #56
37150 livelink
pi_45709898
Lief he
  † In Memoriam † vrijdag 26 januari 2007 @ 22:25:16 #57
81992 Githa
pi_45710704
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 10:40 schreef m@x het volgende:
Kai gaat al 2 dagen p/w naar het kdv. Ik vraag me af wat voor meerwaarde een psz dan heeft? Kan iemand mij dat toevallig uitleggen? Ik had het ook al bij het kdv en het consultatiebureau nagevraagd maar krijg eigenlijk nergens antwoord.
Ik wil Jordy naar de psz doen ivm het contact met andere kinderen. Hij gaat niet naar een kdv dus vandaar leek het me een goed idee, maar 3 dagen vind ik dan weer veel.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 22:32:34 #58
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_45710980
Ik heb hetzelfde Githa. Juul gaat ook niet naar een kdv, dus ik wil echt dat ie zo snel mogelijk naar een psz kan, het liefst heb ik wel drie dagen eerlijk gezegd. Het zijn alleen de ochtenden, toch? Ik geloof alleen dat de kindjes pas met een jaar en drie maanden mogen, of is dat bij jullie anders? Best jammer, vind ik, want dan wordt het voor ons pas na de zomer en dat vind ik erg laat. Ik geloof dat Juul er op z'n tweede echt al wel aan toe is.

Ik moest trouwens vandaag ineens aan iets denken. Hoe is het met de tandjes van Jordy? Misschien heb je er laatst nog over gepost hoor, maar het was hier weer even gekkenhuis qua werk, dus ik heb niet alles gevolgd lately...
  † In Memoriam † vrijdag 26 januari 2007 @ 22:35:55 #59
81992 Githa
pi_45711094
Hier gewoon vanaf 2 jaar hoor Renzell.
Jordy zou dus al gelijk kunnen beginnen, maarja de wachtlijst loopt zeker tot het voorjaar dus zullen we moeten wachten.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 22:38:51 #60
105888 renzell
pi_45711196
Hmmm, ik ga dat toch maar eens navragen dan. Ik geloof dat het hier2 jr en 3 mnd is, maar misschien valt er wel te praten over eerder gaan. Zou volgens mij echt heel goed zijn voor d'n Juul.
pi_45711275
Ik denk dat het per psz verschilt of je kind alleen ochtenden gaat of ook middagen. Hier is het in principe zo dat je kind twee dagdelen gaat en dat is dan een ochtend en een middag. Ik zou als ik jou was even navragen in de buurt. Hier in het dorp bijvoorbeeld zit een stichting peuterspeelzalen, waar je je kindje opgeeft. Je krijgt dan vanzelf bericht wanneer hij terecht kan en bij welke vestiging (meestal degene die het dichtst bij je in de buurt is).
  vrijdag 26 januari 2007 @ 22:45:57 #62
105888 renzell
pi_45711473
Dank je Beef, maar ik heb meal (heel lang geleden... ) ingeschreven bij een heel specifieke. De vrije school hier in Eindhoven heeft ook een peutergroep en ik wil heel graag dat Juul daarheen gaat. Dus ik zal ergens de komende tijd wel eens informeren hoe het zit, ook met die twee dagdelen. Een ochtend plus middag zou ook wel fijn zijn namelijk.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 22:54:11 #63
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_45711785
M@x, mij is eens verteld dat de peuterspeelzaal meer voorbereidend op de basisschool zou zijn dan het KDV. Voor mij niet de argumentatie om haar buiten de 1,5 dag KDV ook nog naar de peuterspeelzaal te brengen. En dan krijg ik weer buikpijn want denk ik aan de basisschool. Ik MOET me gaan orienteren maar ik weet niks van de scholen in onze wijk. Ik kies perse niet automatisch de dichtst bijgelegen school. Dat stelde de buurvrouw voor. Ik wil graag een bewuste keuze maken en het type onderwijs kiezen wat bij Luuk en ons past. Maar vind het heel moeilijk er wegwijs in te worden. Er zit zoveel bij ons. katholiek, christelijk, iederwijs (die valt af), Dalton, en weetikveel wat nog meer. Ik krijg er echt buikpjin van. Want er wonen zoveel kinderen in de wijk dat er enorme wachtlijsten zijn. (Nouja, 2 jaar geloof ik.)
pi_45711901
Lishe, toen Morris 2 werd kregen we automatisch een gids met alle scholen van onze woonplaats met informatie. Dat is wel handig.
En op het KDV van Morris is er een speciale peuterplus groep die peuters voorbereiden op de basisschool. Is dat bij jullie niet?
  vrijdag 26 januari 2007 @ 23:00:16 #65
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_45712003
Nee, ze zit op een verticale groep. Maar als ze 3,5 is mag ze wel af en toe een middag met de kinderen van de BSO meespelen. Dus ik vind dat eigenlijk al voldoende. Zelf bereid ik haar wel voor op de echte overgang.
Die gids, ik ga eens bellen met de gemeente of ze die ook hebben. Verder wou ik de onderwijstypen eens precies gaan opzoeken op internet. En de open dagen in de gaten houden, die zijn ook bijna volgens mij.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 23:43:51 #66
61800 Rottdog
pi_45713531
Nadat ik gister nog schreef over een wachtlijst en nog lang niet aan de beurt kwam er dan toch een schok deze ochtend, telefoon Zoë kan per februari naar school daar had ik niet op gerekend Wel erg leuk voor haar en denk ook wel dat ze er aan toe is. Meer contact met kindertjes en eens weg van der mammie aangezien Zoë dus ook niet naar een kdv gaat.

Bij deze psz gaat ze 3 dagdelen, de woensdagochtend, vrijdagochtend en nog een middag maar dat heb ik in mijn enthousiasme niet meegekregen Krijg er binnenkort dus bericht van hoe ze het gaan aanpakken van juffrouw Ina.

Mijn moppie wordt groot en ik zit nu al te denken wat moet ik toch eens gaan doen in die tijd
  zaterdag 27 januari 2007 @ 08:32:45 #67
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45719480
Rottdog spannend. Hier zit het KDV en de peuterspeelzaal in 1 gebouw. Alle dagen is er psz behalve op de woensndagochtend. Veel KDV-kindjes gaan eerst hun niet-thuis ochtend naar de psz en lopen dan door naar het KDV. Zo hebben ze toch de psz ervaring maar geen mindere mama-dag.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 08:55:31 #68
24188 Belana
kloon van belana
pi_45719570
wow rottdog! wat lekker! en wel 3 dagdelen! lekker voor Zoë

vandaag vieren wij Liam's verjaardag Hij heeft net van ons een Dora "pjoeter" gekregen en de slingers vind ie geweldig. Zometeen gaat Nick de taart halen
Ik vind dit echt de eerste leuke verjaardag omdat hij het nu zelf bewust meemaakt
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 27 januari 2007 @ 08:56:38 #69
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45719575
Belana gefeliciteerd met de verjaardag van Liam. Heerlijk he, dat ze het nu echt beseffen. Zo mooi
  zaterdag 27 januari 2007 @ 09:46:34 #70
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45719819
Oeh, verjaardagsfoto's!
  zaterdag 27 januari 2007 @ 09:51:54 #71
3142 m@x
pi_45719861
Ik heb het er thuis nog eens over gehad maar wij slaan de psz lekker over. Twee dagen kdv is mooi en druk genoeg voor Kai. Dat van die voorbereiding op school is mij trouwens ook wel eens verteld. Wat ik alleen niet zo goed snap is hoe ze dat dan doen. Op het kdv mogen ze welliswaar heel vaak doen waar ze zin in hebben maar er zit wel degelijk structuur in de dag. Op vaste tijden met z'n alleen eten, op vaste tijden slapen, samen opdrachtjes maken. Ik kan het verschil dus nog steeds niet zo goed terugvinden. Het zal er ongetwijfeld zijn hoor anders zouden veel kdv inderdaad niet van de voorbereidende groepen hebben. Kai gaat trouwens naar de Montessorischool hier om de hoek. We hebben hem al een hele tijd geleden in moeten schrijven omdat ze gigantische wachtlijsten hebben (die heeft vanwege de grote vraag en het geringe aanbod trouwens elke school hier in de buurt).

Belaan, foto's en nog gefeliciteerd met je grote,kleine knul
  zaterdag 27 januari 2007 @ 10:03:22 #72
24188 Belana
kloon van belana
pi_45719965
heej wat leuk, Liam gaat ook naar de montessori geen wachtlijsten hier gelukkig!
Ik heb Liam nu naar PSZ omdat we oppas thuis hebben, als hij naar het kdv zou gaan zou ik het ook niet doen hoor.
stormy waters...
sailin'
pi_45720147
Lishe, je kan Luuke ook alvast inschrijven op meerdere scholen. Mijn zus vertelde dat veel scholen je zelfs pas uitnodigen als je je kind al hebt ingeschreven. Ik heb tijdje geleden naar 3 scholen bij ons in de buurt gemaild met paar vragen, o.a. over open dagen. Ik heb maar van één school iets terug gehoord. (Okay bellen is misschien beter dan mailen, maar ik vond mailen makkelijker, en als zij dat niet vinden moeten ze geen mail adres op de site zetten!)
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 10:25:22 #74
3142 m@x
pi_45720186
Ons werd juist verteld dat je je kind maar op één school in mag schrijven. Hier in de buurt worden de wachtlijsten van de diverse scholen met elkaar vergeleken en als je je bij meerdere scholen hebt ingeschreven kan je een flinke boete krijgen. Ik zou dus wel even van tevoren informeren of het echt geen problemen kan opleveren wanneer je je kindje bij meerdere scholen inschrijft.
pi_45720867
Hee dat wist ik niet M@x Ik wilde Morris op meerdere scholen inschrijven omdat we gaan verhuizen. Ik heb hem al hier om de hoek ingeschreven voor het geval er iets geks gebeurd met het nieuwe huis. En als hij 2 jaar en 9 maanden is kunnen we hem inschrijven voor de school die bijna naast ons nieuwe huis staat.

Oh ja en ik zat me te bedenken waarom kinderen tegenwoordig voorbereid moeten worden op de basisschool. Vroeger ging je vaak niet naar een psz of kdv en was de kleuterschool (nu groep 1 en 2) voorbereiding op de basisschool. En daat ging toch ook goed?
pi_45720905
Hallo allemaal, Myrthe is nu 2 jaar dus we komen ons hier officieel melden

Myrthe gaat niet naar een kdv en staat dus wel ingeschreven bij de psz, ik merk dat ze echt geniet van het spelen met andere kindjes, dat doen we dus ook regelmatig maar als we naar de supermarkt gaan (waar de psz naast ligt) dan wil ze altijd met de kindjes 'pelen'. Ze staat nu bovenaan de wachtlijst en als er dus een kindje weggaat dan is ze aan de beurt. Ik vind het ook wel heel spannend hoor, heel leuk voor haar (denk ik) maar het is weer een stapje verder bij mama vandaan. Als ze nu bij de oppas is af en toe vind ik het al moeilijk. De oppas mag namelijk wel staartjes en vlechtjes maken bij Myrthe, maar mama mag absoluut niet aan haar haar komen. En dat steekt dan best wel stiekem een beetje.
pi_45720937
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 11:12 schreef snoopy het volgende:
Oh ja en ik zat me te bedenken waarom kinderen tegenwoordig voorbereid moeten worden op de basisschool. Vroeger ging je vaak niet naar een psz of kdv en was de kleuterschool (nu groep 1 en 2) voorbereiding op de basisschool. En daat ging toch ook goed?
Vind ik ook. Alleen maakt het denk ik wel uit of je kindje al naar een kdv/oppas gaat of niet, ik merk dat Myrthe echt verlangt naar spelen met andere kindjes / ander speelgoed, en dat is voor mij de reden dat ik haar naar de psz breng.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 11:17:29 #78
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45720944
Hoi Ladybos en Myrthe,

Spannend hoor naar de psz, maar wat zal ze genieten. Zeker als nu al zo graag wil.

Dat van de oppas herken ik ook. En dan vooral de dochter van de oppas krijgt veel meer gedaan dan ik. Dit is dan ook de reden dat Fleur geen staartjes meer heeft, maar korte haren. Kon toch moeilijk elke ochtend eerst naar de oppasdochter om staarten te laten maken
  zaterdag 27 januari 2007 @ 12:35:03 #79
37150 livelink
pi_45722522
Wat fijn dat Zoë toch al snel naar de psz kan! Hopelijk vindt ze het ook leuk.
Onze kinderen zaten al drie dagen op het kdv, dus wij hebben er nooit over nagedacht.

Liam, alsnog van harte gefeliciteerd en een heel leuk verjaardagsfeest gewenst, maar dat zal vast wel lukken.

Bij ons mag je je kinderen wel bij meerdere scholen inschrijven, maar dat moet je dan op je inschrijfformulier aangeven (waarbij dreigend staat geschreven dat ze er ook onderzoek naar doen) en dat maakt je kansen voor de school van je keuze niet bepaald beter. Maar bij ons worden alle inschrijvingen dan ook centraal naar de gemeente gestuurd die de plaatsing bepaalt.

[ Bericht 0% gewijzigd door livelink op 27-01-2007 13:15:36 ]
  zaterdag 27 januari 2007 @ 12:58:31 #80
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_45723057
Wow Myrthe ook al 2! Gefeliciteerd.

Liam kerel jij potdorie ineens alweer 3 jaar! Jij ook gefeliciteerd!

Hier hebben we dus de Open Dag van de scholen gemist doordat het mannetje ineens naar het zh moest. Gelukkig zijn onze beide overburen leraar en lerares en hebben we gisteravond een hoop van hun te horen gekregen. De school vlak achter ons heeft echt een paar voordelen op de andere, waaronder dat het zo ontzettend dichtbij is. Dus daar gaan we van de week nog even een kijkje nemen en dan schrijven we Léon in. Buuf en ik zullen dan om beurten de kinderen ophalen ivm onze kleintjes die nog slapen 's middags. Anders wordt dat zo'n gesleep met jengelende kinderen. Dit is voor iedereen erg makkelijk.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 21:44:52 #81
24188 Belana
kloon van belana
pi_45738141
geweldige verjaardag gehad
echt heeeeel druk en de kindjes zijn alle 2 doorgedraaid maar het was wel echt heel leuk en fijn!
foto's in het fototopic
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 27 januari 2007 @ 21:45:56 #82
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_45738181
Jolie gaat wel naar de peuterspeelzaal, ondanks de vier dagen dat ze naar de oppas gaat. Nu brneg en haal ik haar maar als ik straks weer werk, breng ik haar en haalt de oppas haar op. Misschien gaat m'n zus dat doen, afhankelijk van de planning. Zou wel leuk zijn, als ze daarna gewoon thuis was. Het contact met de kinderen bij de oppas is voor haar gewoon. Voor haar zijn die kinderen er altijd al geweest. Overigens een heel fijn iets voor haar vind ik. Voor Jolie is het wel belangrijk dat ze leert omgaan met andere kinderen, vaak wil ze niet aangeraakt worden door andere kinderen (ik bent Jolie en jullie hoeft mij niet aan te raken) Het zou fijn zijn als dat iets natuurlijker wordt maar dat heeft verder geen haast. Ook is het fijn dat ze er dingetjes leert, die mij thuis niet lukken. Zo konden we thuis nooit schilderen omdat Jolie alle kwasten kapot maakte. Ik mocht haar niet helpen, dan werd ze kwaad en dan moesten we stoppen. Nu heeft ze op school geleerd hoe het wel moet en heeft ze vanmorgen thuis 2 uur!!! zitten schilderen. Dat soort dingen hebben wij alletwee nu best wel nodig. Dus dat is heel goed.
Ze gaat overigens ook naar de psz van de Vrije School. of ze daar naar school zal gaan is nog maar de vraag. Voor nu is het fijn voor haar. Klein groepje, warme ruimte, juf die erg per kind kan kijken en veel bezig met materialen. Jolie is daar zelf ook nog steeds erg mee bezig. Voelt altijd alles en als ze het niet herkent dan gata ze ruiken (en soms zelfs likken) Voor nu is het goed zo.

Over die voorbereiding op de basisschool en vroeger (trouwens in mijn vroeger ging echt iedereen naar de psz) De scholen van nu zijn natuurlijk ook anders. De indeling is anders en ook de opzet. Kleuterklassen van vroeger waren inderdaad vooral voorbereidend voor de rest van de school, eerst kleuteren daarna naar klas 1. Nu is dat onderscheid minder. De verwachtingen die men van het kind heeft zijn vaak ook anders, daardoor. Net als het type juf dat er vroeger en nu bij de kleuters voor de klas stond. Het afgelopen jaar zijn er veel onderzoeken geweest naar langer kleuteren en meer spelen om later beter te leren enzo. Niet dat ik daar direct een voorstander van ben maar ze geven wel een beeld van het verschil tussen groep 1 en 2 nu en de kleuterklassen van toen. Is het nog maar de vraag of het nodig is om aan voorbereiding te doen natuurlijk maar die vergelijking met vroeger is misschien net even wat anders.

Oh Belana nog gefeliciteerd klinkt als een echte verjaardag!
  zaterdag 27 januari 2007 @ 21:50:54 #83
103793 kozakken
Living the life
pi_45738354
Hier niet eens naar een open dag geweest, maar gewoon gevraagd om een gesprek bij de school van onze keuze. rondleiding gehad, lekker rustig gepraat (zonder desbetreffende peuter trouwens) en daarna alle materialen nog eens rustig doorgelezen.
Paar weken terug aangemeld en vervolgens de brief in huis gekregen dat Jonne welkom is op 26 maart 2008

En Liam alweer drie Wat is het toch een echt heerlijke (dolgedraaide ) kleuter!
pi_45738547
Bij de school hier om de hoek kunnen we pas een rondleiding krijgen als hij wordt toegelaten. Echt heel raar vind ik dat.

LB, je hebt wel gelijk hoor dat het tegenwoordig allemaal anders is dan mijn vroeger. Ik denk dat er idd wel een verschuiving is geweest van eerste klas naar groep 1. Maar ja, als ze naar de basisschool gaan zijn ze nog maar 4 en het lijkt of ze gewoon sneller groot moeten worden.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 22:07:13 #85
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_45738829
Jolie heeft een imaginary friend. Ze heet Mimi en is ergens vorige week ontstaan. Het volgende filmpje is gemaakt op de eerste dag dat Mimi bij ons thuis was en hier is Mimi (niet) te zien http://www.youtube.com/watch?v=0ZcOpKRDe3w (wel lelijk filmpje maar ik was er niet helemaal bij en stond eigenlijk nog steeds versteld van euh Mimi)

Ze heeft Mimi nu een week en Mimi is overal en nergens in allerhande gedaantes. Ze is al omschreven als kat, hamster en meisje met twee staartjes. Over het algemeen zit ze op Jolies hand. Ze beleeft van alles, vooral tijdens het rustuurtje tussen de middag. Jolie slaapt dan niet meer maar ligt wel in bed en iedere keer hoor ik (of de oppas) haar praten met Mimi. Soms raakt ze in paniek 'Mimi heeft zich pijn gedaan' en soms hoor je 'Wil je nie alleen zijn Mimi? Kom maar bij Jolie' En soms maken ze grapjes samen. Soms gebeuren er merkwaardige dingen. Laatst zat Mimi in een boom en mijn zus die toen toevallig binnenkwam kon haar niet pakken. Ze dacht het op te lossen door te zeggen dat ze Mimi had meegenomen van boven en hield haar hand op. Jolie keek bedenkelijk naar de hand: tante, dat bent andere Mimi.

Nu zijn er dus twee Mimi's maar eentje is er minder vaak. De eerste Mimi maakt van alles mee en moet ook uitgebreid verzorgd worden, soms door Jolie, soms door iemand anders. En ze wordt met van alles belast: Mimi is haar muts vergeten. Mimi moet nodig plassen. Mimi heeft de kralen in de bank gestopt. Ze kan nie meer erbij. Jolie kan niet meer rijgen. Maar als Jolie één op één aandacht krijgt dan mag Mimi gauw wieberen. Hoewel ze laatst wel ook bij mama in bed heeft geslapen en wel aangehaald wordt tijdens spelletjes. Thee drinken enzo. Maar van de week waren we met Jolie taart eten in de stad en Mimi en Mimi hoefden geen taart. Ze konden beter gaan, volgens Jolie. En als ik Jolie in bad ga doen s avonds ofzo dan legt ze gauw eerst Mimi in bed. Die kan ze daar niet bij gebruiken.
Maar zodra iets saai, minder leuk of spannend/ eng is dan wordt Mimi erbij gehaald.
Van de week op de peuterspeelzaal vond ze het nog veel te eng om in een kring te gaan zingen en handjes te geven. Het jongetje naast haar vond het wel best maar de juf vroeg het nog een keer. 'Pak de hand van Mimi,' zei Jolie 'Ik heb de andere hand van Mimi' en daar zaten ze dan. Jolie en juf met handen uitgestoken naar in het niets.

Voor de mensen die het niet meteen zien: Mimi geniet van de zon.

Het is een lief meisje maar een beetje gek is ze wel........zucht.

[ Bericht 1% gewijzigd door Luchtbel op 27-01-2007 22:14:04 ]
pi_45738931
Ik zie Mimi heel duidelijk hoor
  zaterdag 27 januari 2007 @ 22:11:56 #87
103793 kozakken
Living the life
pi_45738970

Mimi kan in ieder geval ook niet worden kwijtgemaakt
Dat kan met dat vissebeest van Jonne dus wel
Ik herken wel veel dingetjes hoor. Lekker veiligheid zoeken bij zo'n heerlijk onzichtbaar/zichtbaar vriendje Er is een meisje bij Jonne op de psz die altijd haar grote Nijntje mee heeft. Heerlijk steun zoekend
Wat klinkt de juf trouwens leuk!

Gek lief meiske. Mimi
pi_45738982
Mimo en jolie
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 22:16:05 #89
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_45739089
Ja oh Snoop ik bedoelde het ook helemaal niet als een ding hoor, bedoelde echt alleen die vergelijking. Ik vind vier jaar namelijk echt ook nog heel klein. Dat ben ik met je eens.
pi_45739554
Heerlijk die fantasie van Jolie Ik vind dat altijd een mooi iets en vind denkbeeldige vriendjes zeker niet gek
  zondag 28 januari 2007 @ 12:02:09 #91
24188 Belana
kloon van belana
pi_45751979
wat vreselijk schattig die Mimi

Liam heeft het wel veel over walvissen in de gang en monsters en spoken, maar ze zijn wel lief
stormy waters...
sailin'
  Jubileum moderator zondag 28 januari 2007 @ 19:13:42 #92
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_45766610
Ahhhhhhhh Jolie wat ontzettend lief. Het klinkt allemaal vreselijk bekend LB, zo heeft Iris heel lang Mimo gehad als onzichtbaar babietje/hamstertje/babypoesje/broertje etc.
Al die dingen die jij opschrijft over Mimi zijn hier volledig van toepassing op Mimo.
Hoe vaak ik niet per ongeluk op Mimo ben gaan staan
Eva ♥ en Iris ♥
  Jubileum moderator zondag 28 januari 2007 @ 19:54:49 #93
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_45767800
Iris heeft trouwens erg weinig last van de waterpokken, tenminste veel minder dan ik me had voorgesteld. Ik kan me nog zo goed herinneren hoe ziek ik ervan was (ik was 16) en verwachtte iets soortgelijks.
Ze zit wel helemaal onder de korstjes, blaasjes en nieuwe vlekjes maar gaat vrolijk 2-3 per dag in een havermoutbadje en heeft zodoende bijzonder weinig jeuk.
Alleen de blaasjes op haar schaamlippen geven erg veel overlast, vooral bij het plassen. Dat is wel erg zielig.
Ze heeft lichte koorts en op wat slaapproblemen en enge dromen gisteravond na mogen we echt niet klagen. Ze is gewoon haar vrolijke zelf, alleen wat hangeriger.
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 28 januari 2007 @ 19:57:18 #94
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_45767888
Oh gelukkig Lois! Soms kunnen ze er echt hondsberoerd van zijn, ben blij dat het meevalt voor Iris . Eva heeft ze al jong gehad hè? Als ik het me goed herinner?
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zondag 28 januari 2007 @ 19:59:07 #95
24188 Belana
kloon van belana
pi_45767948
wat fijn lois dat ze zo weinig last heeft!
stormy waters...
sailin'
  Jubileum moderator zondag 28 januari 2007 @ 19:59:11 #96
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_45767951
Ja Eva heeft ze volgens mij al gehad alleen zag dat op sommige plekken er weer zo anders uit dat we niet helemaal zeker zijn of dat wel echt alleen de waterpokken waren.
We houden gewoon een slag om de arm voor de zekerheid
Eva ♥ en Iris ♥
pi_45774559
mimi & mimo!
pi_45815444
Agos... waterpokken... ben blij dat ik dat verhaal hier gehad heb zeg!!!

Met duncan gaat alles nog steeds lekker
Volgende week eindelijk naar het CB weer.
Zou in december al gaan maar 5 dec kwam niet zo best uit ivm sinterklaas viering op het KDV.
Toen werd het 3 januari maar toen was de arts ziek... en nu dus 6 februari.
Nog twee maandjes en dan issie alweer vier. Wat gaat dat hard zeg... hij mag 5 ochtenden komen wennen op school en hij komt in de klas waar Damien ook in heeft gezeten. Dus ik heb twee dolfijnen kindjes strax!!!!
15 mrt mag hij de eerste keer komen wennen... en hij heeft er ontzettend veel zin in!!!
  dinsdag 30 januari 2007 @ 13:46:24 #99
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_45821950
Schattig, Jolie!
Judith kan heerlijk spelen met haar vingertjes. Heel handig, ze heeft ze altijd bij haar en (dat realiseerde ik me n.a.v. Lois' post) je kunt ze zien! Helaas lopen ze nogal eens de verkeerde kant op, bijv. als ze moet eten. Ze lopen zelden naar de vork...
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_45823817
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 14:22 schreef m@x het volgende:
Als ik Kai op ga halen gluur ik altijd stiekem vanuit het gangetje naar binnen om te kijken wat hij aan het doen is. Van de zomer kwamen de kindjes van Kai's groep bij ons voor op het plantsoen spelen. Het was mijn vrije dag dus ik was samen met Kai thuis. Hij was echt helemaal in de war omdat hij het zo raar vond dat ik er was en de juffies ook en dan ook nog al die kindjes die helemaal niet op 'zijn' schommel mochten en ook niet in 'zijn' speelhuisje mogen spelen. Hij is trouwens vreselijk bezitterig de laatste tijd. Alles is 'mijn'. Af en toe heb ik het idee of ik middenin "Finding Nemo" zit. Mine, mine, mine, mine
Duncan noemt de meeuwen standaard MINE!!!!
  dinsdag 30 januari 2007 @ 22:15:57 #101
103793 kozakken
Living the life
pi_45840019
Hier is Jonne dus vlak voor bedtijd van een krukje (a la pianokrukhoogte) afgemieterd met zijn hoofd op de houten vloer. Achter de adem en huilen! Bult op zijn hoofd en daarna toch maar naar bed.
Maar hij viel zo snel in slaap en zo diep..
Toch maar even met de huisartsenpost gebeld en het vannacht en morgen toch nog maar even in de gaten houden. Dus het wordt gezellig de wekker zetten.
Nu nog het idee dat het wel meevalt. Maar goed, toch voor de zekerheid maar eens zien hoe wel een diep slapend jongetje weer iets bij de positieven weten te krijgen zo gezellig midden in de nacht.

Morgen op het werk geen internet, dus ik meld me morgenavond wel even af over onze leuk nacht
  dinsdag 30 januari 2007 @ 22:57:07 #102
37150 livelink
pi_45841800
Sterkte vannacht, Kozakken! En kusje voor Jonne Hopelijk valt het allemaal toch nog mee.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 23:19:35 #103
61800 Rottdog
pi_45842591
Oejoejjj Jonne vent sterkte ermee kozakken.

Mimi van Jolie erg lief vindt

Eva met der pokkies

Zo lopen er hier in huis dinosaurussen en blauwe konijnen geen idee waar ze het weg heeft maar mama wil er nog wel eens op gaan zitten

Zoë gaat aanstaande dinsdag dan voor het eerst naar school
  dinsdag 30 januari 2007 @ 23:21:34 #104
37150 livelink
pi_45842656
Weer een nieuwe mijlpaal, Rottdog
  woensdag 31 januari 2007 @ 06:47:12 #105
24188 Belana
kloon van belana
pi_45847059
kozakken, wat schrikken zeg met Jonne, ik hoop dat alles ok is vandaag!

Zoë ook naar de PSZ dus het is erg leuk rottdog Liam is nu 3 keer geweest en hij stapt al zo lief aan mijn hand mee naar buiten als ie klaar is
stormy waters...
sailin'
  woensdag 31 januari 2007 @ 07:02:00 #106
103793 kozakken
Living the life
pi_45847081
Drukke nacht van wakker maken, huilen, spugen (keer of drie) en weer gaan slapen.. Wakker worden, huillen, spugen, bang zijn dat mama weggaat en na veel gedoe weer gaan slapen [repeat]

Hij lijkt er nu redelijk doorheen. Maar ik wacht nog even met de papfles totdat de oppas gearriveerd is en het niet tijdens mijn weggaan nogmaals een pandemonium wordt.
  woensdag 31 januari 2007 @ 08:36:31 #107
3011 E.T.
pi_45847691
Och jee.. Jonne toch Kozakken succes met het open houden van je ogen vandaag

Allemaal kindjes hier naar de psz.. leuk

Wij hebben hier geen blauwe konijnen of Mimo's.. wij hebben monsters En Swieber wil ook nog wel eens wat stelen, maar dat mag niet (hoor de hele dag dus "Swieber, niet stelen!"
  † In Memoriam † woensdag 31 januari 2007 @ 09:05:46 #108
81992 Githa
pi_45848009
Gos Jonne! Een dikke voor jou...
  woensdag 31 januari 2007 @ 09:48:37 #109
3142 m@x
pi_45848650
Ach Jonne, wat een pech. Jammer dat onder de kruk niet zo'n zachte ondergrond was als bij die koe waar je vanaf viel

Wij hebben ook geen Mimi's, Mimo's of konijnen. Wij hebben "pokies" en slangen. "Siebah de pos" komt hier ook af en toe langs maar die laat zich gelukkig vrij makkelijk afschepen.

Kai had gisteren voorleesontbijt op het kdv. Volgende week woensdag is er een voorleesochtend in de bieb en daar gaan we ook naartoe. Nu wil hij alleen nog maar lezen. "Mama, roodkappie lesuh"
  † In Memoriam † woensdag 31 januari 2007 @ 09:51:52 #110
81992 Githa
pi_45848716
Het was gister nationale voorleesdag hé
Wij hebben gister een kijkje genomen op de psz waar Jordy medio maart mag starten en daar waren ze ook net bezig met de voorleesochtend.
  woensdag 31 januari 2007 @ 09:55:32 #111
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_45848794
Jeetje Jonne vent toch.
Kozakken, misschien moet je toch nog even bellen met de ha, omdat hij ook spuugt. Klinkt mij toch als een kleine hersenschudding. Of overdrijf ik nou? Nou ja, het kan geen kwaad om er even naar te laten kijken. Sterkte.
  woensdag 31 januari 2007 @ 20:14:29 #112
103793 kozakken
Living the life
pi_45861115
We denken ook dat het een kleine hersenschudding is. We houden hem strak in de gaten.
We hebben gisteravond al met de ha gebeld. Die dacht ook aan een hersenschudding. Dus daarom ook in de gaten houden en daarom hebben we hem ook elke drie uur wakker gemaakt. (En tussendoor deed hij zelf nog pogingen om de sfeer te verhogen )
Alhoewel hij vannacht toch ook bijzonder heldere momenten had. (Terwijl ik m'n best deed om warm te worden door ook maar in zijn bed te gaan liggen. 'Gezellig he mama". Wat is geel op z'n engels? jjjjjjjellowwwww )
Gek van ons.

Hij wilde vanmorgen geen pap, maar wel water. En hij heeft dus de hele dag door veel gedronken en niet zo heel veel gegeten. Maar is lekker vrolijk, wel alert en ook niet meer misselijk.
(En nog steeds akelig bijdehand Hij heeft vanmiddag goed geslapen. )
  woensdag 31 januari 2007 @ 20:24:20 #113
24188 Belana
kloon van belana
pi_45861517
voor Jonne
stormy waters...
sailin'
pi_45861766
Beterschap voor Jonne
Best schrikken toch nog zo'n hersenschudding
  woensdag 31 januari 2007 @ 20:55:13 #115
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45862634
Jonne beterschap...

Fleur is gisteren naar de bibliotheek geweest voor de voorleesochtend. Ze kwam de psz al binnen met die woorden. We gaan naar de blibliotheek...ze kijkt rond, ziet dat d'r vriendje er nog niet is en meldt dus aan de juf dat ze nog niet wegkunnen want haar vriendje is er nog niet. Nee, zegt de juf we wachten nog wel even. Zo lief....gelukkig is het vriendje ook in de zomer jarig en gaan ze samen van de psz af. Of ze ook naar dezelfde school gaan is afwachten.
  woensdag 31 januari 2007 @ 21:03:14 #116
61800 Rottdog
pi_45862928
Jonne voorzichtig aan

Liefff Fleur
  woensdag 31 januari 2007 @ 23:07:32 #117
37150 livelink
pi_45868158
Het zou wel leuk zijn als ze ook naar dezelfde school zouden gaan, Chacama. Heb je Fleur nog niet in moeten schrijven voor een school? Wij hebben Job net vorige week ingeschreven.

Jonne, hopelijk voel je je weer wat beter. Zo zielig om 's nachts wakker gemaakt te worden en dat je dan ook nog zoveel moet spugen.

Hier heeft mijn stoere peuter vandaag voor het eerst geschaatst en heeft zijn DKTP-prik gehad. Het schaatsen vond hij leuk, hoewel hij wel veel gevallen is. Maar dat vond hij ook nog wel leuk.
De prik heeft hij glansrijk doorstaan. Hij heeft niet gehuild en het deed volgens hem ook helemaal geen pijn. Het is zo'n stoere knul. We waren afgelopen zondag in Monkeytown in Amersfoort en daar zit bij het gedeelte voor de grote kinderen zo'n hele enge glijbaan. Die gaat eerst loodrecht naar beneden en dan ga je pas glijden. Al die grote kinderen zaten te twijfelen en durfden niet en Job komt eraan en roetsjt zo van die glijbaan af

Hier nog een fotootje van een schaatsende Job

[ Bericht 6% gewijzigd door livelink op 31-01-2007 23:45:00 ]
  donderdag 1 februari 2007 @ 05:55:20 #118
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_45873509
Wat een held, Livelink! Leuk dat je even zo wat langer over 'm vertelt!

En Jonne, arme jongen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 1 februari 2007 @ 07:45:02 #119
24188 Belana
kloon van belana
pi_45873730
livelink, wat goed zeg! Job you the Man
stormy waters...
sailin'
  donderdag 1 februari 2007 @ 08:36:31 #120
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45874109
Job, gaaf is dat he..schaatsen. Fleur vind het ook geweldig. En als het op de tv is, moet ze dus altijd even vertellen dat zij dat ook doet.

Inschrijven...ja moet ik inderdaad nog doen. (toch nog een beetje in de ontkenning dat ze al zo groot is).

Vanochtend wilde ze trouwens weer klein worden. Dus toen ik vroeg wat ze leuk vind aan klein zijn kreeg ik een kleine opsomming

- in mijn ledikant slapen
- in de box spelen
- bij mama aan de borst drinken
- ook tv kijken, toch mama?
- kroelen met papa? en maud?

Toen ik echter de opsomming gaf van wat allemaal niet meer mocht....
- niet meer naar school
- niet meer koekjes bakken met mama
- geen snoep meer
- niet meer wakker zijn 's middags

.....toen moest ze toch even hard nadenken, maar wilde ze toch maar weer groot zijn.

Tot ik de babygym naar beneden haalde., toen wilde toch weer heel even klein zijn. Maar dat mag ook wel. Zo af en toe mag je best even klein zijn. Het is immers niet makkelijk om altijd groot te moeten zijn.
pi_45874618
Jonne dat is schrikken.

Djulian is vandaag voor het eerst naar de psz gegaan. Hij is helemaal gek van zijn rugtas en ging dus heel vrolijk de deur uit. Binnen was hij gelijk gaan spelen. Net heb ik hem opgehaald en toen hij de andere kindjes hoorden roepen naar hun moeder riep hij ook heel enthousiast mamaaaaaaaa en liep vervolgens mij straal voorbij
Hij wil zijn rugtas niet meer afdoen nu en hij zegt dat hij helemaal niet moe is. Maar het is moeilijk je ogen open houden als je een lekkere fles pap hebt en net van buiten af komtze hadden buiten gespeeld net voor ze opgehaald werden
Wat een heerlijk ventje is het toch en wat voelde ik me trots toen hij over het schoolpleintje liep En wat word hij groot ineens

[ Bericht 84% gewijzigd door Anitra op 01-02-2007 12:07:31 ]
  donderdag 1 februari 2007 @ 12:40:50 #122
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45879147
Ammen is trots op nuninan

was foto's aan het kijken zegt ze bij djulians fotos telkens nuninan )
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_45879490
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 12:40 schreef _evenstar_ het volgende:
Ammen is trots op nuninan

was foto's aan het kijken zegt ze bij djulians fotos telkens nuninan )
Wat lief
Arwen leert babbelen en zegt als eerste de naam van d'r vriendje, dat moet echte liefde zijn, kan nit anders
pi_45900802
Randy is nu 2 jaar en 1 maand en ik moet hem ook in gaan schrijven voor een psz. Ik zie daar eerlijk gezegd best wel tegenop, want wat wordt hij dan al groot! Bovendien vind ik het moeilijk om hem los te laten omdat ik 24-7 bij hem ben als thuisblijvende moeder. Maar juist daarom vind ik het wel goed voor zowel hem als mezelf. Bovendien denk ik dat hij het wel heel erg leuk vindt om met andere kinderen spelen en het maakt de overgang naar de echte school wat minder groot. Nou heb ik een beetje gekeken naar een psz hier in de buurt, maar de psz die het meest voor de hand ligt, heeft een schoolplein die niet af te sluiten is?! Dat verbaast me en boezemt me angst in. Er ligt namelijk en redelijk drukke weg vlakbij en een groot water, bijna de hele weg waar hij langs moet naar huis. Ik ben echt als de dood dat hij op een onbewaakt ogenblik wegloopt. Hoe zit dat bij jullie psz? Is dat normaal dat zo'n plein niet afsluitbaar is???

Herkenbaar Chacama! Randy wil ook regelmatig weer 'kleine baby' zijn en doet dan precies zijn babyzusje na! Het leukst vindt hij het als hij haar fopspeen te pakken heeft gekregen, hij komt dan ergens bij mij in de buurt zitten en slist door de speen heen; "Mama, mag niet kleine baby, doos pakken!", om vervolgens de doos te pakken! De bedoeling is dan dat ik zeg: "potverdikkie kleine baby, dat mag niet", hem oppak en ga kietelen of hem in de box leg! Dat vindt hij helemaal het einde!
  donderdag 1 februari 2007 @ 22:56:26 #125
37150 livelink
pi_45901231
Ik denk dat je het beste een keer een afspraak kan maken met de psz, Mammietje. Wie weet hebben ze wel een oplossing voor dat speelplein. Ik ken geen peuterspeelzalen waarbij het speelplein niet afgesloten kan worden. Dus ik vermoed dat ze misschien een andere afgesloten plek hebben of zo.

Djulian, fijn dat je zo'n leuke dag hebt gehad op de psz. Ik vond het zelf als kind altijd vreselijk, weet ik nog. En tegenwoordig vinden de kinderen het allemaal hardstikke leuk. Gelukkig maar.
  donderdag 1 februari 2007 @ 23:17:40 #126
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_45902144
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 09:21 schreef Anitra het volgende:

Djulian is vandaag voor het eerst naar de psz gegaan.
Hey, op dezelfde dag als Tobias

Hier waren er een paar traantjes (bij hem, ik heb me wonderwel weten in te houden ), maar die waren snel gedroogd hoorde ik. Hij heeft lekker gespeeld, en zat toen we hem na afloop op gingen halen keurig op zijn stoeltje in de kring. Zo onder de indruk van alles dat we hem daar volgens mij nog rustig een uur op hadden kunnen laten zitten
Eenmaal buiten heeft ie zomaar uit het niets een minuut heel hard staan te huilen, alles kwam er even uit, en daarna had ie de dag blijkbaar verwerkt en was ie helemaal happy.
Ik vond hem zo dapper, zo in het klasje met al die kindjes en juffen die hij niet kent, niet wetend wat hem boven zijn hoofd hangt, nog niet zo goed kunnen praten... en het dan toch maar mooi redden

Mammietje, ik vond het ook heel moeilijk hoor, ben 2,5 jaar bijna 24 uur per dag bij hem geweest en dan laat je hem zomaar opeens achter bij vreemden
Maar wat je zelf ook al zegt: het is zo goed voor hun ontwikkeling, en ook voor jezelf, om ook een soort van 'eigen leven' op te bouwen.

(tot zover weer deze 'pluis komt ook weer eens aanwaaien update' )
pi_45902790
Pluis leuk dat Tobias ook gaat!!
Rick bracht hem vanmorgen en die had het er ook moelijk zag ik toen hij ff snel ht fototoestel af kwam geven. Idd ook dat je hem bij vreemden achterlaat. Ik had er minder moeite mee Ik heb de hele ochtend tegen het ophalen opgezien. Ik moest op krukkenwant nog geen goede stoel en ik had een zware nacht gehad en dan kom je daar en dan al ie moeders die je aan staan te kijken Maar ik heb het wel mooi ff geflikt Ik heb wel Djulian zelf opgehaald
pi_45908443
Iemand ervaring met (pseudo) kroep?
Vannacht heeft Benthe daar last van gehad. In een stomende badkamer gezeten en ging toen goed. Ze heeft weer geslapen en vanmorgen ook weer gestoomd. Ze is nu wel naar de creche toe, omdat ze helemaal de oude is. Vraag me af of ik misschien toch maar ff naar de huisarts moet of ff aankijken?
  vrijdag 2 februari 2007 @ 09:33:24 #129
37150 livelink
pi_45908615
Volgens mij heeft Rottdog daar laatst een tijd mee lopen tobben met Zoë, Stiekemurd.
pi_45908684
Ik heb net toch maar ff naar de huisarts gebeld. Benthe was helemaal overstuur dat ze zo slecht ademhaalde. Ontzettend zielig. Assistente gaat ff overleggen en dan belt ze terug.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')