abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 23 januari 2007 @ 22:45:44 #1
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_45615002
En hier verder...
Het peutertopic [2-4 jaar] deel 3
Peuters:

5 maart 2003: Bram, zoon van Karin
01 april 2003 : Duncan, zoon van Angel22
01 april 2003: Lara, dochter van CarOnline
12 april 2003: Jasper, zoon van NT-T.Bartman (papa)
27 april 2003: Chiara Rosan, dochter van melonovy &Ocmerda
28 april 2003: Wilyan Ayrton Quinn, zoon van Jonnetje
22 mei 2003: Sven, zoon van easy-going
***15 juni 2003: Isa Donna, dochter van Phileine en Voyeur***
16 juni 2003: Carmen, dochter van Dylan Dog (papa)
24 juni 2003: Tom, zoon van coolbabe
30 juni 2003: Noa, dochter van basset
8 juli 2003: Norah, dochter van Tanne en Sc0rPi0n
***24 juli 2003: Merlyn Mirage Mandrake, zoon van Mirage en Overzichie***
11 augustus 2003: Jasper, zoon van Logician en gemeenkaboutertje
14 augustus 2003: Fleur, dochter van Chacama
***15 augustus 2003: Max, zoon van Eska en BugsBunny***
***26 augustus 2003: Piet, zoon van bixister & GHaven***
31 augustus 2003: Janneke, dochter van Jessie
5 september 2003: Lune, dochter van Genuivere en bastardhost
5 september 2003: Samara, dochter van senesta
9 september 2003: Iris Julia, dochter van Lois
17 september 2003: Daan, zoon van Quinny en Chocobo
21 september 2003: Elise, dochter van Bright (papa)
26 september 2003: Eleni, dochter van rameijer
23 oktober 2003: Judith Johanna, dochter van Grijs en K3
6 november 2003: Pascalle Isabel, dochter van Meaghan
6 november 2003: Susanne Chantal, dochter van Ireth
19 november 2003: Job, zoon van Livelink
20 december 2003: Joshua, zoon van Lewis.de.boxer
24 januari 2004: Liam Francis, zoon van Belana en Kbot2000
***21 februari 2004: Saskia Janne, dochter van ET en Swets ***
23 februari 2004: Danielle, dochter van Catootje
25 februari 2004: Kim, dochter van Itsmylife en Days-Of
24 maart 2004: Melvin, zoon van Jambo
25 maart 2004: Jonne, zoon van Kozakken
2 april 2004: Dylan Nathan, zoon van beefcake en ShaoliN
14 mei 2004: Jenthe, dochter van Jepali
08 juni 2004: Léon, zoon van dutchie
23 juni 2004: Myrthe, dochter van poemojn
29 juni 2004: Zoë, dochter van Rottdog en Berkery
***02 juli 2004: Tobias, zoon van pluisje en rickmans***
13 juli 2004: Isa, dochter van Sjeen en To_Davy
***13 juli 2004: Glenn William, zoon van Elegantly Wasted en Digger***
15 juli 2004: Amber, dochter van LadyS
25 juli 2004: Jolie, dochter van Luchtbel
06 augustus 2004: Morris, zoon van snoopy
11 augustus 2004: Morgaine Chevanity, dochter van Faja-Lobi (Little-Angel)
12 augustus 2004: Thomas Gerhard Adrianus, zoon van Tinkepink
1 september 2004: Jeremy, zoon van MiSs-TaKe
2 september 2004: Maria, dochter van Sugar
***3 september 2004: Jonathan-Dane Aaron, zoon van Danny en Knorretje***
19 september 2004: Kian, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
08 oktober 2004: Kai, zoon van m@x
24 november 2004: Benthe, dochter van Stiekemurd
6 december 2004: Noa Deborah, dochter van Suzanna
*** 17 december 2004: Tijmen Noah, zoon van Micha en Texelonia***
4 januari 2005: Maxim Diëgo, zoon van Martineke
7 januari 2005: Luuke, dochter van Lishe
23 januari 2005: David, zoon van lily
25 januari 2005: Myrthe Esmée, dochter van Ladybos
26 januari 2005: Ela, dochter van Jdee
01 februari 2005: Jordy, zoon van Githa en Spooky4u

[ Bericht 1% gewijzigd door Lois op 01-02-2007 19:39:57 ]
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 23 januari 2007 @ 23:00:50 #2
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_45615688
Ze hebben bij de bristol ook dora rugzakjes
  woensdag 24 januari 2007 @ 13:16:22 #3
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_45627691
Ireth klaar, wasmachine klaar, Suus klaar... zindelijk zijn kom maar op!

Ze wilde net geen luier meer om, ze wilde een 'onnebroek net als mama' dus nu loopt mijn grietje in een onderbroekje en een pyamabroekje. Stapeltjes verschoning liggen klaar. Ben heel benieuwd!

Dat kleine kontje in dat broekkie nu!
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  woensdag 24 januari 2007 @ 13:41:50 #4
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_45628464
Succes dames. Hopelijk gaat het net zo goed als bij Liam. Fijn Belana, dat het ineens zo goed en snel ging

Poemojn, Jolie heeft het naar d'r zin op de peuterspeelzaal. Ze durft alleen nog niet zo goed iets te pakken als ze zelf mogen beslissen met spelen. Met de juf iets pakken durft ze dan ook niet. Dan gaat ze bij het raam staan of zitten want dat wil ze dan het liefste. Zal wel een keer komen. De juf noemde Jolie 'een aanwinst voor de groep' dat is heel fijn.
pi_45628566
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 13:16 schreef Ireth het volgende:
Ireth klaar, wasmachine klaar, Suus klaar... zindelijk zijn kom maar op!

Ze wilde net geen luier meer om, ze wilde een 'onnebroek net als mama' dus nu loopt mijn grietje in een onderbroekje en een pyamabroekje. Stapeltjes verschoning liggen klaar. Ben heel benieuwd!

Dat kleine kontje in dat broekkie nu!
ja is echt grappig ik werk op een kdv en dan ineens zie je dat veel broeken te groot zijn voor de kids en dat ouders zich daar zo in vergist hebben
pi_45633260
Lang leve de broeken met verstelbare band. Succes met de zindelijkheid Ireth. En Jolie...lekker naar buitenkijken en even helemaal niets hoeven. Dat lijkt me toch wel heeeeel erg lekker. Een aanwinst voor de klas, dat is me toch een mooi compliment.
  Jubileum moderator donderdag 25 januari 2007 @ 19:12:56 #7
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_45670034
Iris zat vanmorgen naast me op de bank en ik zag een bekend vlekje in haar nek. Toch maar even buikje en rugje bekeken en daar zag ik nog wat kleine vlekjes. Ik zei heel blij tegen Iris dat ik dacht dat ze nu toch wel de waterpokken had en prompt begint ze ontroostbaar te huilen. Ze wil niet waterpokken, van waterpokken wordt je ziek en ze is echt echt echt beter nu hoor mama!
Oke......
Na een half uur zag ik nog een tiental vlekjes verschijnen, ook in haar oren, haar etc. dus ik nogmaals uitgelegd dat dat komt omdat ze de waterpokken heeft. Nou woest werd ze "ik heb niet waterpokkies, ik heb gewoon vlekkies jah?"
Okee jij hebt gewoon vlekkies. Ze is erg boos op haar lichaam wat haar zo in de steek laat, elk nieuw vlekje wordt boos toegesproken "weg jij domme vlekkie!" en ze wil het absoluut niet hebben dat wij per ongeluk waterpokken zeggen.
Het zalfje voor de vlekkies vind ze gelukkig wel weer mega-interessant, de calenda emulsie wordt geduldig op elk vlekje gesmeerd ook al jeukt het nog helemaal niet.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_45671400
Iris Nu maar hopen dat de vlekjes niet al te erg gaan jeuken!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_45671863
Iris... Hier worden ze stippels genoemd. Achja, zo lang het helpt. Succes hoor!

Jolie, aanwinst voor de groep. Ik vind het een ontzettend compliment MamaBel. Het pakken en kiezen komt vast vanzelf, wanneer ze zich ook deel van de groep vóelt.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  donderdag 25 januari 2007 @ 20:11:20 #10
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_45672559
Iris

Ik hoop dat je er niet te veel last van gaat krijgen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_45672836
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 19:12 schreef Lois het volgende:
Iris zat vanmorgen naast me op de bank en ik zag een bekend vlekje in haar nek. Toch maar even buikje en rugje bekeken en daar zag ik nog wat kleine vlekjes. Ik zei heel blij tegen Iris dat ik dacht dat ze nu toch wel de waterpokken had en prompt begint ze ontroostbaar te huilen. Ze wil niet waterpokken, van waterpokken wordt je ziek en ze is echt echt echt beter nu hoor mama!
Oke......
Na een half uur zag ik nog een tiental vlekjes verschijnen, ook in haar oren, haar etc. dus ik nogmaals uitgelegd dat dat komt omdat ze de waterpokken heeft. Nou woest werd ze "ik heb niet waterpokkies, ik heb gewoon vlekkies jah?"
Okee jij hebt gewoon vlekkies. Ze is erg boos op haar lichaam wat haar zo in de steek laat, elk nieuw vlekje wordt boos toegesproken "weg jij domme vlekkie!" en ze wil het absoluut niet hebben dat wij per ongeluk waterpokken zeggen.
Het zalfje voor de vlekkies vind ze gelukkig wel weer mega-interessant, de calenda emulsie wordt geduldig op elk vlekje gesmeerd ook al jeukt het nog helemaal niet.
Iris Je klinkt wel heeeel stoer hoor dame

Enne die vlekkies gaan uiteindelijk echt wel weg hoor

Beterschap niet ziek vlekkies meisje
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_45673517
Wat een fijn verhaal Luchtbel!

Iris Succes met t wegjagen!
pi_45675481
Iris

Djulian heeft de oficiele uitnodiging binnen van de PSZ. Maandagmiddag gaan we kennismaken en donderdag mag hij voor het eerst. Alleen moet hij nog wel leren te delen want gister gaf hij zijn neefje een klap voor het hoofd toen hij hetzelfde boekje wou lezen.
  donderdag 25 januari 2007 @ 22:50:45 #14
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_45680786
Arme Iris, die stomme vlekjes. Ik ga heel hard duimen dat je er niet ziek van wordt nu je eigenlijk net weer beter bent.

Djulian ook al naar de psz! En wees maar niet bang, Anitra, daar zal hij best wel leren delen. In theorie althans. Katja en Job kennen het zinnetje 'Samen spelen, Samen delen' uit hun hoofd, maar weten het altijd precies te gebruiken als het net in hun voordeel is.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 25 januari 2007 @ 23:00:47 #15
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_45681211
Hier ook van die taferelen Anitra 1 van de redenen om aan de psz te beginnen. Al zal het hier nog wel ff gaan duren ivm wachtlijst

Iris sneu

LB best compliment
pi_45683142
Dat is blen van de wachtlijst Rottdog, hier in het dorp is de gelukkig vrij kort.
Samen spelen kent hij wel e hij weet wat we bedoelen Livelink, maar volgens Djulian is samen spelen zijn neefjeop zijn hoofd rammen met het boekje e dan hebben ze samen gelezen Djulian word hier natuurlijk gruwelijk verwend met zo'n grote zus en ons, dus eigenlijk eigen schuld
Alhoewel bij Arwen was het na 2x zeggen oke en ging dat goed, maar met Twan dus niet.nu is Twan ook erg snel op zjn tenen getrapt want hij kan elk moment grote broer worden en hij voelt het gewoon aan dat er iets te gebeuren staat

Ik vind het zo leuk voor Djulian dat hij straks lekker kan spelen en buiten kan spelen!! Ben helemaal blij voor hem
  vrijdag 26 januari 2007 @ 00:29:56 #17
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45684083
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 23:52 schreef Anitra het volgende:
Dat is blen van de wachtlijst Rottdog, hier in het dorp is de gelukkig vrij kort.
Samen spelen kent hij wel e hij weet wat we bedoelen Livelink, maar volgens Djulian is samen spelen zijn neefjeop zijn hoofd rammen met het boekje e dan hebben ze samen gelezen Djulian word hier natuurlijk gruwelijk verwend met zo'n grote zus en ons, dus eigenlijk eigen schuld
Alhoewel bij Arwen was het na 2x zeggen oke en ging dat goed, maar met Twan dus niet.nu is Twan ook erg snel op zjn tenen getrapt want hij kan elk moment grote broer worden en hij voelt het gewoon aan dat er iets te gebeuren staat

Ik vind het zo leuk voor Djulian dat hij straks lekker kan spelen en buiten kan spelen!! Ben helemaal blij voor hem
Djulian heb arwen wel een tik gegeven, maar Arwen mag geen spulletjes afpakken ook. en hij deed haar wel weer heel lief troosten " gaat het ammen" hihi.
Denk dat dit gedrag kind eigen is en als je het gewoon corrigeert op het moment, en dat gebeurt op de PSZ ook wel niets aan de hand.
Djulian is echt niet de enige die dat doet
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 26 januari 2007 @ 05:50:16 #18
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_45686159
hier nog 1 1/2 week en dan mag Maxim ook naar de psz ik heb er goede hoop in, hij vond dat uurtje mee spelen zo leuk laatst
en ik vind het zo'n leuke psz ook heel klein en gemoedelijk, 1 klasje met max 16 kindjes en 2 juffies, in een heel klein gehucht grenzend aan r'dam. tis zo leuk.

das kind eigen, dat afpakken. althans...de leeftijd. ik zie hier heel vaak als Romijn iets vastheeft, Maxim dat nou net toevallig ook moet hebben. gelukkig ramt hij zijn broertje dan niet, maar pakt hij netjes een ander speeltje en ruilt het om

Maxim is weer ziek, erg zere keel. klinkt als een zeehond dat geluid wat eruit komt als hij hoest. en als hij praat moet je heel goed luisteren, het is ineens zon hoog piepstemmetje. en net had hij 38.8 koorts. flinke bacterie te pakken die arme jongen.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 05:51:16 #19
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_45686160
en Iris met vlekjes
  vrijdag 26 januari 2007 @ 06:51:53 #20
24188 Belana
kloon van belana
pi_45686220
Iris beterschap!

jeetje Djulian en Maxim ook al naar PSZ! Nou ja, Liam gaat er rijkelijk laat heen natuurlijk. Hij vind het geweldig trouwens! en hij moet idd ook leren delen Het is wel goed voor hem
Gisteren ging het al een stuk beter. Ik ga lekker wandelen heb ik besloten, het is met flink doorstappen 12 minuten lopen en dan doe ik meteen aan beweging Gisteren ging Liam vrolijk weer mee naar huis, hij had het erg leuk gehad

Maxim, ook beterschap!

Jolie een aanwinst voor de groep, meid ze is een aanwinst voor de wereld
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 26 januari 2007 @ 07:55:16 #21
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_45686410
Tja Noah gaat al sinds ie 3 maanden is naar een kinderdagverblijf en hij kan ook nog niet delen hoor Hoort bij de leeftijd, hou ik mezelf maar voor
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  † In Memoriam † vrijdag 26 januari 2007 @ 08:14:37 #22
81992 Githa
pi_45686516
Even een vraagje over PSZ, hoeveel daagjes van hoeveel uur gaan jullie kleintjes.
Ik ga dinsdag even kijken naar één van de psz-en hier, maar ze gaven al aan dat het 3 dagen is van 3 uur!
Dat vind ik persoonlijk best veel.
Hopelijk kan en mag hij ook maar 2 dagen komen, anders moeten we even verder kijken.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 08:21:18 #23
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_45686561
Hier is het standaard 2 ochtenden (ma-do of di-vr) en na hun derde jaar mogen (dus niet moeten!) ze ook op de woensdagochtend komen. Dat is dan alleen de 3+ groep. Het zijn dan ochtenden van half 9 tot half 12.

Aaahh.. Arme Iris!! Hoe is het met je vlekkies meis??
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  vrijdag 26 januari 2007 @ 08:24:05 #24
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_45686585
Oja, de score so far..


4x daadwerkelijk op de plee geplast, al 48 uur niet gepoept (volgens mij durft ze het niet? Ze moet wel, gaat zitten, krijg een koude rilling en zegt dan dat ze klaar is?) en verder allemaal natte broeken. Als haar afstreepkaart vol is mag ze een kadootje bij de speelgoedwinkel uitzoeken, ze wil een My Little Pony!

Gisteren is ze voor het eerst bij de tandarts geweest en dat is hartstikke goed gegaan! Ze was zo dapper en stoer en ze vond het allemaal heel erg leuk
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
pi_45686770
Dylan gaat maar een ochtend in de week naar de psz en dat is van 9 tot half 12. Dat vind ik wel zat, hij is ook al een dag in de week op het kdv

Suus wat goed van je, zo stoer bij de tandarts! En ook al 4 keer op de wc geplast, gaat goed daar

Beterschap voor Iris
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  † In Memoriam † vrijdag 26 januari 2007 @ 08:49:58 #26
81992 Githa
pi_45686808
Ik vind hetz elf ook wel heel veel Beef. Ik werk zelf 3 dagen en soms nog een dag in het weekend. A) wordt het met 3x p.w. een probleem met mijn werk, i.v.m. halen en brengen en B) Ik wil hem eigenlijk niet zomaar 3 dagen missen
Maar ik denk wel dat hij er aan toe is. Het zal nog wel even duren gezien de wachtlijst, maar goed het is zo voorjaar natuurlijk

We shall see
  vrijdag 26 januari 2007 @ 10:40:23 #27
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_45688842
Kai gaat al 2 dagen p/w naar het kdv. Ik vraag me af wat voor meerwaarde een psz dan heeft? Kan iemand mij dat toevallig uitleggen? Ik had het ook al bij het kdv en het consultatiebureau nagevraagd maar krijg eigenlijk nergens antwoord.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_45688927
Goeie vraag M@x, laatste hoorde ik ook al iemand die het kindje extra naar psz brengt en ook al 2 dagen naar kdv gaat.
Eik wil ik Benthe daar niet naar toe brengen omdat ze al naar kdv gaat.....
  vrijdag 26 januari 2007 @ 10:45:46 #29
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_45688980
De enige meerwaarde die ik dan zou kunnen bedenken is dat het een psz is die bij een basisschool hoort en dat ze dan al meestromen met hun (grotendeels) 'toekomstige klasgenootjes'.

De groep waar Suus nu in zit gaan ook allemaal als ze 4 zijn letterlijk 5 meter verderop naar de kleuters. Het is dan bekend terrein zeg maar. Verder zou ik geen meerwaarde kunnen bedenken als ze ook al op een kdv zitten.
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
pi_45689204
ik vind 2 dagen kdv per week ook voldoende om ervaring met andere kinderen enzo op te doen hoor m@x en stiekemerd. de dagen dat ik thuis ben wil ik ze ook helemaal niet wegbrengen.

iris, beterschap met die eh vlekken!
pi_45689420
Wij hebben ouders die de psz tijd gebruiken (2 uur) om de weekboodschappen rustig en snel te kunnen doen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 26 januari 2007 @ 11:04:15 #32
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_45689475
Ik vind 2 dagen kdv eigenlijk ook wel genoeg. Ik vraag me altijd af wat ze op een psz anders doen dan op een kdv? Okay, op het kdv doen ze ook hun middagslaapje en eten ze tussen de middag een boterham maar verder zullen de activiteiten toch een beetje op hetzelfde neerkomen? Buitenspelen, knutselen, met auto's op elkaars hoofd slaan , etc.

Bij dat van die weekboodschappen kan ik me overigens ook wel wat voorstellen hoor. Kai haat winkelen dus we nemen hem bij voorkeur niet mee naar de supermarkt. Ik heb echt in geen maanden een winkel van binnen gezien zonder er doorheen te moeten rennen. Lijkt me heerlijk om op je gemak even rond te kunnen kijken.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_45689563
In een kring zitten, samen zingen, verhaaltje luisteren, samen werkjes maken, dat soort dingen nog. Hangt van jou af of je dat belangrijk vindt, en van je kdv of ze dat daar ook doen, kdv is meestal wat losser en wat minder 'schools' van opzet. Sommige kdv's hebben voor de 3-jarigen een speciaal 'clubje' om ze voor te bereiden op de basisschool.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 11:09:13 #34
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_45689618
Als ik het zo lees wijkt dat niet veel af van wat Kai's kdv al doet. Ze hebben daar best veel activiteiten voor de kinderen (peutergym, dansgroepjes, voorleesmiddagen en werkjes maken samen met de andere kindjes van dezelfde leeftijd).
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_45689662
Ja idd Poemojn dat is bij ons ook. Als Benthe 3 wordt gaat ze naar de kleutergroep van het KDV. Ik denk trouwens ook niet dat Benthe het "nodig" heeft om naar een psz te gaan. Maar omdat ik het laatst dus ook al hoorde en M@x met die vraag kwam, wilde ik het ook wel graag weten
  vrijdag 26 januari 2007 @ 11:19:28 #36
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_45689926
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 11:02 schreef YPPY het volgende:
Wij hebben ouders die de psz tijd gebruiken (2 uur) om de weekboodschappen rustig en snel te kunnen doen.
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  vrijdag 26 januari 2007 @ 11:30:16 #37
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_45690217
even heel ot hoor Stiekemurd, maar stopt bus 37 toevallig ergens bij jullie in de buurt?
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_45690322
haha bij ons toevallig wel m@x. maar da's vast een andere bus 37
pi_45690812
Djulian gaat niet naar een KDV, dus voor hem is het erg lekker om naar de PSZ te gaan. Het is 1 ochtend van 3 uurtjes en 1 middag van 2uurtjes.
pi_45690817
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 11:30 schreef m@x het volgende:
even heel ot hoor Stiekemurd, maar stopt bus 37 toevallig ergens bij jullie in de buurt?
ik weet niet hoe die bus rijdt M@X, maar moet je bij mij in de buurt zijn?
  vrijdag 26 januari 2007 @ 12:59:54 #41
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_45692804
Die bus 37 van jou zit ik bijna dagelijks in, Bix. Of zitten, zeg maar liever staan
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 13:03:00 #42
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_45692883
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 12:59 schreef livelink het volgende:
Die bus 37 van jou zit ik bijna dagelijks in, Bix. Of zitten, zeg maar liever staan
Dan is dat vast een andere bus 37. Deze is bijna altijd zo goed als leeg
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  vrijdag 26 januari 2007 @ 13:48:50 #43
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_45694322
Stiekemurd, hier ook vanaf 3 jaar naar een speciaal groepje. Dat groepje gaat dan weer eens naar de opa's en oma's van het bejaardentehuis en dan weer de psz en verder spelen ze op de gang samen. Alleen 's ochtends trouwens, 's middags is de groep weer samen. Knutselen doen ze nu al erg veel. Hoe vaak ik wel niet iets meekrijg wat Léon nu weer in elkaar heeft geflanst. Ben echt blij met dit kdv.
Ik zou ook niet weten wanneer hij naar de psz zou moeten. Op de dagen dat ik vrij ben zeker, dat vind ik gewoon jammer.
Als je niet lacht, ben je dood.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 13:54:22 #44
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_45694490
Wij krijgen bijna nooit iets mee wat Kai heeft gemaakt. Eigenlijk alleen met speciale dagen zoals bijv. kerst, moederdag, vaderdag. De andere werkjes hangen in het lokaal en worden op gegeven moment in een boek geplakt. In dat boek wordt ook Kai's ontwikkeling bijgehouden. Als Kai vier is krijgen we dat boek. Ik heb nu al zin om het door te gaan bladeren
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  vrijdag 26 januari 2007 @ 13:59:11 #45
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_45694622
We gingen net boodschappen doen, dus had ze een luierbroekje aan. Sta ik op mijn gemak een pond spruiten te scheppen, ineens paniek!

"Mama ik moet een plasje!!" Gelukkig doen ze daar bij mijn vaste supermarkt helemaal niet moeilijk over dus rende ik direct met haar naar de personeelsplee, broek naar benee, luierbroek naar benee en hoppa! Een hele grote plas!!

Het kassameisje werd door Suus naderhand uitgebreid op de hoogte gebracht door haar en ook de slager en de bakker moesten haar aanhoren. Het leverde haar nog een krentenbol en 2 plakjes worst op!
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  vrijdag 26 januari 2007 @ 14:00:11 #46
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_45694647
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 12:59 schreef livelink het volgende:
Die bus 37 van jou zit ik bijna dagelijks in, Bix. Of zitten, zeg maar liever staan
Diezelfde bus 37 reed mij daarstraks bijna omver
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  vrijdag 26 januari 2007 @ 14:01:39 #47
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_45694687
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:48 schreef dutchie het volgende:
Stiekemurd, hier ook vanaf 3 jaar naar een speciaal groepje. Dat groepje gaat dan weer eens naar de opa's en oma's van het bejaardentehuis en dan weer de psz en verder spelen ze op de gang samen. Alleen 's ochtends trouwens, 's middags is de groep weer samen. Knutselen doen ze nu al erg veel. Hoe vaak ik wel niet iets meekrijg wat Léon nu weer in elkaar heeft geflanst. Ben echt blij met dit kdv.
Ik zou ook niet weten wanneer hij naar de psz zou moeten. Op de dagen dat ik vrij ben zeker, dat vind ik gewoon jammer.
Aahh!! Wat lief!!
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
pi_45694895
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:54 schreef m@x het volgende:
Wij krijgen bijna nooit iets mee wat Kai heeft gemaakt. Eigenlijk alleen met speciale dagen zoals bijv. kerst, moederdag, vaderdag. De andere werkjes hangen in het lokaal en worden op gegeven moment in een boek geplakt. In dat boek wordt ook Kai's ontwikkeling bijgehouden. Als Kai vier is krijgen we dat boek. Ik heb nu al zin om het door te gaan bladeren
Ja dat is bij ons ook! Ook met foto's erbij.

Benthe gaat sinds een klein jaartje op de vrijdag naar KDV. Dan is het heel rustig en doen ze echt allerlei leuke dingen. Zoals naar een speeltuin in de wijk, naar de C1000 om knakworstjes te halen, dan weer zelf worstenbroodjes maken. Kinderboerderij doen ze ook Overigens hebben wij ook voor moeten tekenen dat wij het goed vinden dat ze naar een bejaardenhuis oid gaat.
Hier hebben ze een atelier en wordt er standaar 1 keer per 2 weken daar geknutseld. Daar is zelfs een speciaal iemand voor die met de kinderen daar bezig is.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 14:14:18 #49
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_45695075
Hebben jullie dat nou ook, dat je gewoon eens stiekum eens mee wil kijken daar?
Ik kan me nog een verhaal herinneren van E.T. die Saskia tegenkwam toen ze met een groepje van het kdv aan het wandelen waren. Dat klonk zo lief.
Gewoon eens meespieken hoe je kind daar meedraait. Volgens mij zou ik alleen maar staan te glunderen.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_45695127
Ja absoluut. Zet me maar in een hoekje en niemand heeft last van me
Dat van ET staat mij ook nog bij.
Ik sta heel vaak van een afstandje te kijken als Benthe nog niet door heeft dat ik er ben. De leidsters laten haar dan ook doorrommelen zonder te zeggen dat ik er ben.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 14:20:16 #51
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_45695236
Ik zit in de schoolkrantredactie en loop dus vrij vaak door de school heen als Suus op de psz is, kan het dan ook niet laten om even stil te staan en te gluren
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  vrijdag 26 januari 2007 @ 14:22:07 #52
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_45695306
Als ik Kai op ga halen gluur ik altijd stiekem vanuit het gangetje naar binnen om te kijken wat hij aan het doen is. Van de zomer kwamen de kindjes van Kai's groep bij ons voor op het plantsoen spelen. Het was mijn vrije dag dus ik was samen met Kai thuis. Hij was echt helemaal in de war omdat hij het zo raar vond dat ik er was en de juffies ook en dan ook nog al die kindjes die helemaal niet op 'zijn' schommel mochten en ook niet in 'zijn' speelhuisje mogen spelen. Hij is trouwens vreselijk bezitterig de laatste tijd. Alles is 'mijn'. Af en toe heb ik het idee of ik middenin "Finding Nemo" zit. Mine, mine, mine, mine
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  vrijdag 26 januari 2007 @ 15:45:03 #53
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_45698224
Vanwege de oudercommissie was ik een tijdje geleden ook regelmatig overdag even op het kdv (zwangerschapsverlof) op de dagen dat Saskia er gewoon was. Zo leuk om dan even om het hoekje te gluren

Hier trouwens ook een plakboek wat we mee krijgen als ze weggaat. Vanaf de eerste dag worden er dingen in bijgehouden. Lijkt me zo leuk om als aandenken te hebben
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_45699539
Woensdag ging ik Anna ophalen en ze was nog aan het drinken. Ik heb bijna een half uur naar de grotere kindjes staan kijken (ze mocht me niet zien, dan drinkt ze niet). Echt leuk hoe ze daar mee bezig zijn. Nog twee jaar, dan kan Anna dat ook.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 26 januari 2007 @ 21:02:04 #55
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45707824
*komt even binnen vallen*

Fleur is verliefd. Tot over d'r oren. Een jongen bij d'r op de psz. En het is al vanaf voor de kerst. En nog steeds niet over. En het mooie is....het is wederzijds. Zodra ze elkaar zien zijn ze samen. Samen spelen, samen eten en samen naar buiten. Vanmiddag met het naar huis lopen ging het als volgt:

mama, J en ik gaan trouwen.
oh?
Ja dan gaan we samen op vakantie
ok
En J. komt dan ook bij mij logeren
in mijn onderbed
Dat mag toch wel he mama?

Ja, hoor schat, maar eerst komt J maar een keertje bij ons spelen, lijkt je dat geen goed idee?
Ja, is goed mama..
  vrijdag 26 januari 2007 @ 22:02:01 #56
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_45709898
Lief he
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † vrijdag 26 januari 2007 @ 22:25:16 #57
81992 Githa
pi_45710704
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 10:40 schreef m@x het volgende:
Kai gaat al 2 dagen p/w naar het kdv. Ik vraag me af wat voor meerwaarde een psz dan heeft? Kan iemand mij dat toevallig uitleggen? Ik had het ook al bij het kdv en het consultatiebureau nagevraagd maar krijg eigenlijk nergens antwoord.
Ik wil Jordy naar de psz doen ivm het contact met andere kinderen. Hij gaat niet naar een kdv dus vandaar leek het me een goed idee, maar 3 dagen vind ik dan weer veel.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 22:32:34 #58
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_45710980
Ik heb hetzelfde Githa. Juul gaat ook niet naar een kdv, dus ik wil echt dat ie zo snel mogelijk naar een psz kan, het liefst heb ik wel drie dagen eerlijk gezegd. Het zijn alleen de ochtenden, toch? Ik geloof alleen dat de kindjes pas met een jaar en drie maanden mogen, of is dat bij jullie anders? Best jammer, vind ik, want dan wordt het voor ons pas na de zomer en dat vind ik erg laat. Ik geloof dat Juul er op z'n tweede echt al wel aan toe is.

Ik moest trouwens vandaag ineens aan iets denken. Hoe is het met de tandjes van Jordy? Misschien heb je er laatst nog over gepost hoor, maar het was hier weer even gekkenhuis qua werk, dus ik heb niet alles gevolgd lately...
  † In Memoriam † vrijdag 26 januari 2007 @ 22:35:55 #59
81992 Githa
pi_45711094
Hier gewoon vanaf 2 jaar hoor Renzell.
Jordy zou dus al gelijk kunnen beginnen, maarja de wachtlijst loopt zeker tot het voorjaar dus zullen we moeten wachten.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 22:38:51 #60
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_45711196
Hmmm, ik ga dat toch maar eens navragen dan. Ik geloof dat het hier2 jr en 3 mnd is, maar misschien valt er wel te praten over eerder gaan. Zou volgens mij echt heel goed zijn voor d'n Juul.
pi_45711275
Ik denk dat het per psz verschilt of je kind alleen ochtenden gaat of ook middagen. Hier is het in principe zo dat je kind twee dagdelen gaat en dat is dan een ochtend en een middag. Ik zou als ik jou was even navragen in de buurt. Hier in het dorp bijvoorbeeld zit een stichting peuterspeelzalen, waar je je kindje opgeeft. Je krijgt dan vanzelf bericht wanneer hij terecht kan en bij welke vestiging (meestal degene die het dichtst bij je in de buurt is).
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  vrijdag 26 januari 2007 @ 22:45:57 #62
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_45711473
Dank je Beef, maar ik heb meal (heel lang geleden... ) ingeschreven bij een heel specifieke. De vrije school hier in Eindhoven heeft ook een peutergroep en ik wil heel graag dat Juul daarheen gaat. Dus ik zal ergens de komende tijd wel eens informeren hoe het zit, ook met die twee dagdelen. Een ochtend plus middag zou ook wel fijn zijn namelijk.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 22:54:11 #63
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_45711785
M@x, mij is eens verteld dat de peuterspeelzaal meer voorbereidend op de basisschool zou zijn dan het KDV. Voor mij niet de argumentatie om haar buiten de 1,5 dag KDV ook nog naar de peuterspeelzaal te brengen. En dan krijg ik weer buikpijn want denk ik aan de basisschool. Ik MOET me gaan orienteren maar ik weet niks van de scholen in onze wijk. Ik kies perse niet automatisch de dichtst bijgelegen school. Dat stelde de buurvrouw voor. Ik wil graag een bewuste keuze maken en het type onderwijs kiezen wat bij Luuk en ons past. Maar vind het heel moeilijk er wegwijs in te worden. Er zit zoveel bij ons. katholiek, christelijk, iederwijs (die valt af), Dalton, en weetikveel wat nog meer. Ik krijg er echt buikpjin van. Want er wonen zoveel kinderen in de wijk dat er enorme wachtlijsten zijn. (Nouja, 2 jaar geloof ik.)
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_45711901
Lishe, toen Morris 2 werd kregen we automatisch een gids met alle scholen van onze woonplaats met informatie. Dat is wel handig.
En op het KDV van Morris is er een speciale peuterplus groep die peuters voorbereiden op de basisschool. Is dat bij jullie niet?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 26 januari 2007 @ 23:00:16 #65
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_45712003
Nee, ze zit op een verticale groep. Maar als ze 3,5 is mag ze wel af en toe een middag met de kinderen van de BSO meespelen. Dus ik vind dat eigenlijk al voldoende. Zelf bereid ik haar wel voor op de echte overgang.
Die gids, ik ga eens bellen met de gemeente of ze die ook hebben. Verder wou ik de onderwijstypen eens precies gaan opzoeken op internet. En de open dagen in de gaten houden, die zijn ook bijna volgens mij.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  vrijdag 26 januari 2007 @ 23:43:51 #66
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_45713531
Nadat ik gister nog schreef over een wachtlijst en nog lang niet aan de beurt kwam er dan toch een schok deze ochtend, telefoon Zoë kan per februari naar school daar had ik niet op gerekend Wel erg leuk voor haar en denk ook wel dat ze er aan toe is. Meer contact met kindertjes en eens weg van der mammie aangezien Zoë dus ook niet naar een kdv gaat.

Bij deze psz gaat ze 3 dagdelen, de woensdagochtend, vrijdagochtend en nog een middag maar dat heb ik in mijn enthousiasme niet meegekregen Krijg er binnenkort dus bericht van hoe ze het gaan aanpakken van juffrouw Ina.

Mijn moppie wordt groot en ik zit nu al te denken wat moet ik toch eens gaan doen in die tijd
  zaterdag 27 januari 2007 @ 08:32:45 #67
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45719480
Rottdog spannend. Hier zit het KDV en de peuterspeelzaal in 1 gebouw. Alle dagen is er psz behalve op de woensndagochtend. Veel KDV-kindjes gaan eerst hun niet-thuis ochtend naar de psz en lopen dan door naar het KDV. Zo hebben ze toch de psz ervaring maar geen mindere mama-dag.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 08:55:31 #68
24188 Belana
kloon van belana
pi_45719570
wow rottdog! wat lekker! en wel 3 dagdelen! lekker voor Zoë

vandaag vieren wij Liam's verjaardag Hij heeft net van ons een Dora "pjoeter" gekregen en de slingers vind ie geweldig. Zometeen gaat Nick de taart halen
Ik vind dit echt de eerste leuke verjaardag omdat hij het nu zelf bewust meemaakt
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 27 januari 2007 @ 08:56:38 #69
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45719575
Belana gefeliciteerd met de verjaardag van Liam. Heerlijk he, dat ze het nu echt beseffen. Zo mooi
  zaterdag 27 januari 2007 @ 09:46:34 #70
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45719819
Oeh, verjaardagsfoto's!
***
  zaterdag 27 januari 2007 @ 09:51:54 #71
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_45719861
Ik heb het er thuis nog eens over gehad maar wij slaan de psz lekker over. Twee dagen kdv is mooi en druk genoeg voor Kai. Dat van die voorbereiding op school is mij trouwens ook wel eens verteld. Wat ik alleen niet zo goed snap is hoe ze dat dan doen. Op het kdv mogen ze welliswaar heel vaak doen waar ze zin in hebben maar er zit wel degelijk structuur in de dag. Op vaste tijden met z'n alleen eten, op vaste tijden slapen, samen opdrachtjes maken. Ik kan het verschil dus nog steeds niet zo goed terugvinden. Het zal er ongetwijfeld zijn hoor anders zouden veel kdv inderdaad niet van de voorbereidende groepen hebben. Kai gaat trouwens naar de Montessorischool hier om de hoek. We hebben hem al een hele tijd geleden in moeten schrijven omdat ze gigantische wachtlijsten hebben (die heeft vanwege de grote vraag en het geringe aanbod trouwens elke school hier in de buurt).

Belaan, foto's en nog gefeliciteerd met je grote,kleine knul
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  zaterdag 27 januari 2007 @ 10:03:22 #72
24188 Belana
kloon van belana
pi_45719965
heej wat leuk, Liam gaat ook naar de montessori geen wachtlijsten hier gelukkig!
Ik heb Liam nu naar PSZ omdat we oppas thuis hebben, als hij naar het kdv zou gaan zou ik het ook niet doen hoor.
stormy waters...
sailin'
pi_45720147
Lishe, je kan Luuke ook alvast inschrijven op meerdere scholen. Mijn zus vertelde dat veel scholen je zelfs pas uitnodigen als je je kind al hebt ingeschreven. Ik heb tijdje geleden naar 3 scholen bij ons in de buurt gemaild met paar vragen, o.a. over open dagen. Ik heb maar van één school iets terug gehoord. (Okay bellen is misschien beter dan mailen, maar ik vond mailen makkelijker, en als zij dat niet vinden moeten ze geen mail adres op de site zetten!)
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 10:25:22 #74
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_45720186
Ons werd juist verteld dat je je kind maar op één school in mag schrijven. Hier in de buurt worden de wachtlijsten van de diverse scholen met elkaar vergeleken en als je je bij meerdere scholen hebt ingeschreven kan je een flinke boete krijgen. Ik zou dus wel even van tevoren informeren of het echt geen problemen kan opleveren wanneer je je kindje bij meerdere scholen inschrijft.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_45720867
Hee dat wist ik niet M@x Ik wilde Morris op meerdere scholen inschrijven omdat we gaan verhuizen. Ik heb hem al hier om de hoek ingeschreven voor het geval er iets geks gebeurd met het nieuwe huis. En als hij 2 jaar en 9 maanden is kunnen we hem inschrijven voor de school die bijna naast ons nieuwe huis staat.

Oh ja en ik zat me te bedenken waarom kinderen tegenwoordig voorbereid moeten worden op de basisschool. Vroeger ging je vaak niet naar een psz of kdv en was de kleuterschool (nu groep 1 en 2) voorbereiding op de basisschool. En daat ging toch ook goed?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_45720905
Hallo allemaal, Myrthe is nu 2 jaar dus we komen ons hier officieel melden

Myrthe gaat niet naar een kdv en staat dus wel ingeschreven bij de psz, ik merk dat ze echt geniet van het spelen met andere kindjes, dat doen we dus ook regelmatig maar als we naar de supermarkt gaan (waar de psz naast ligt) dan wil ze altijd met de kindjes 'pelen'. Ze staat nu bovenaan de wachtlijst en als er dus een kindje weggaat dan is ze aan de beurt. Ik vind het ook wel heel spannend hoor, heel leuk voor haar (denk ik) maar het is weer een stapje verder bij mama vandaan. Als ze nu bij de oppas is af en toe vind ik het al moeilijk. De oppas mag namelijk wel staartjes en vlechtjes maken bij Myrthe, maar mama mag absoluut niet aan haar haar komen. En dat steekt dan best wel stiekem een beetje.
pi_45720937
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 11:12 schreef snoopy het volgende:
Oh ja en ik zat me te bedenken waarom kinderen tegenwoordig voorbereid moeten worden op de basisschool. Vroeger ging je vaak niet naar een psz of kdv en was de kleuterschool (nu groep 1 en 2) voorbereiding op de basisschool. En daat ging toch ook goed?
Vind ik ook. Alleen maakt het denk ik wel uit of je kindje al naar een kdv/oppas gaat of niet, ik merk dat Myrthe echt verlangt naar spelen met andere kindjes / ander speelgoed, en dat is voor mij de reden dat ik haar naar de psz breng.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 11:17:29 #78
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45720944
Hoi Ladybos en Myrthe,

Spannend hoor naar de psz, maar wat zal ze genieten. Zeker als nu al zo graag wil.

Dat van de oppas herken ik ook. En dan vooral de dochter van de oppas krijgt veel meer gedaan dan ik. Dit is dan ook de reden dat Fleur geen staartjes meer heeft, maar korte haren. Kon toch moeilijk elke ochtend eerst naar de oppasdochter om staarten te laten maken
  zaterdag 27 januari 2007 @ 12:35:03 #79
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_45722522
Wat fijn dat Zoë toch al snel naar de psz kan! Hopelijk vindt ze het ook leuk.
Onze kinderen zaten al drie dagen op het kdv, dus wij hebben er nooit over nagedacht.

Liam, alsnog van harte gefeliciteerd en een heel leuk verjaardagsfeest gewenst, maar dat zal vast wel lukken.

Bij ons mag je je kinderen wel bij meerdere scholen inschrijven, maar dat moet je dan op je inschrijfformulier aangeven (waarbij dreigend staat geschreven dat ze er ook onderzoek naar doen) en dat maakt je kansen voor de school van je keuze niet bepaald beter. Maar bij ons worden alle inschrijvingen dan ook centraal naar de gemeente gestuurd die de plaatsing bepaalt.

[ Bericht 0% gewijzigd door livelink op 27-01-2007 13:15:36 ]
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 12:58:31 #80
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_45723057
Wow Myrthe ook al 2! Gefeliciteerd.

Liam kerel jij potdorie ineens alweer 3 jaar! Jij ook gefeliciteerd!

Hier hebben we dus de Open Dag van de scholen gemist doordat het mannetje ineens naar het zh moest. Gelukkig zijn onze beide overburen leraar en lerares en hebben we gisteravond een hoop van hun te horen gekregen. De school vlak achter ons heeft echt een paar voordelen op de andere, waaronder dat het zo ontzettend dichtbij is. Dus daar gaan we van de week nog even een kijkje nemen en dan schrijven we Léon in. Buuf en ik zullen dan om beurten de kinderen ophalen ivm onze kleintjes die nog slapen 's middags. Anders wordt dat zo'n gesleep met jengelende kinderen. Dit is voor iedereen erg makkelijk.
Als je niet lacht, ben je dood.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 21:44:52 #81
24188 Belana
kloon van belana
pi_45738141
geweldige verjaardag gehad
echt heeeeel druk en de kindjes zijn alle 2 doorgedraaid maar het was wel echt heel leuk en fijn!
foto's in het fototopic
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 27 januari 2007 @ 21:45:56 #82
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_45738181
Jolie gaat wel naar de peuterspeelzaal, ondanks de vier dagen dat ze naar de oppas gaat. Nu brneg en haal ik haar maar als ik straks weer werk, breng ik haar en haalt de oppas haar op. Misschien gaat m'n zus dat doen, afhankelijk van de planning. Zou wel leuk zijn, als ze daarna gewoon thuis was. Het contact met de kinderen bij de oppas is voor haar gewoon. Voor haar zijn die kinderen er altijd al geweest. Overigens een heel fijn iets voor haar vind ik. Voor Jolie is het wel belangrijk dat ze leert omgaan met andere kinderen, vaak wil ze niet aangeraakt worden door andere kinderen (ik bent Jolie en jullie hoeft mij niet aan te raken) Het zou fijn zijn als dat iets natuurlijker wordt maar dat heeft verder geen haast. Ook is het fijn dat ze er dingetjes leert, die mij thuis niet lukken. Zo konden we thuis nooit schilderen omdat Jolie alle kwasten kapot maakte. Ik mocht haar niet helpen, dan werd ze kwaad en dan moesten we stoppen. Nu heeft ze op school geleerd hoe het wel moet en heeft ze vanmorgen thuis 2 uur!!! zitten schilderen. Dat soort dingen hebben wij alletwee nu best wel nodig. Dus dat is heel goed.
Ze gaat overigens ook naar de psz van de Vrije School. of ze daar naar school zal gaan is nog maar de vraag. Voor nu is het fijn voor haar. Klein groepje, warme ruimte, juf die erg per kind kan kijken en veel bezig met materialen. Jolie is daar zelf ook nog steeds erg mee bezig. Voelt altijd alles en als ze het niet herkent dan gata ze ruiken (en soms zelfs likken) Voor nu is het goed zo.

Over die voorbereiding op de basisschool en vroeger (trouwens in mijn vroeger ging echt iedereen naar de psz) De scholen van nu zijn natuurlijk ook anders. De indeling is anders en ook de opzet. Kleuterklassen van vroeger waren inderdaad vooral voorbereidend voor de rest van de school, eerst kleuteren daarna naar klas 1. Nu is dat onderscheid minder. De verwachtingen die men van het kind heeft zijn vaak ook anders, daardoor. Net als het type juf dat er vroeger en nu bij de kleuters voor de klas stond. Het afgelopen jaar zijn er veel onderzoeken geweest naar langer kleuteren en meer spelen om later beter te leren enzo. Niet dat ik daar direct een voorstander van ben maar ze geven wel een beeld van het verschil tussen groep 1 en 2 nu en de kleuterklassen van toen. Is het nog maar de vraag of het nodig is om aan voorbereiding te doen natuurlijk maar die vergelijking met vroeger is misschien net even wat anders.

Oh Belana nog gefeliciteerd klinkt als een echte verjaardag!
  zaterdag 27 januari 2007 @ 21:50:54 #83
103793 kozakken
Living the life
pi_45738354
Hier niet eens naar een open dag geweest, maar gewoon gevraagd om een gesprek bij de school van onze keuze. rondleiding gehad, lekker rustig gepraat (zonder desbetreffende peuter trouwens) en daarna alle materialen nog eens rustig doorgelezen.
Paar weken terug aangemeld en vervolgens de brief in huis gekregen dat Jonne welkom is op 26 maart 2008

En Liam alweer drie Wat is het toch een echt heerlijke (dolgedraaide ) kleuter!
pi_45738547
Bij de school hier om de hoek kunnen we pas een rondleiding krijgen als hij wordt toegelaten. Echt heel raar vind ik dat.

LB, je hebt wel gelijk hoor dat het tegenwoordig allemaal anders is dan mijn vroeger. Ik denk dat er idd wel een verschuiving is geweest van eerste klas naar groep 1. Maar ja, als ze naar de basisschool gaan zijn ze nog maar 4 en het lijkt of ze gewoon sneller groot moeten worden.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zaterdag 27 januari 2007 @ 22:07:13 #85
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_45738829
Jolie heeft een imaginary friend. Ze heet Mimi en is ergens vorige week ontstaan. Het volgende filmpje is gemaakt op de eerste dag dat Mimi bij ons thuis was en hier is Mimi (niet) te zien http://www.youtube.com/watch?v=0ZcOpKRDe3w (wel lelijk filmpje maar ik was er niet helemaal bij en stond eigenlijk nog steeds versteld van euh Mimi)

Ze heeft Mimi nu een week en Mimi is overal en nergens in allerhande gedaantes. Ze is al omschreven als kat, hamster en meisje met twee staartjes. Over het algemeen zit ze op Jolies hand. Ze beleeft van alles, vooral tijdens het rustuurtje tussen de middag. Jolie slaapt dan niet meer maar ligt wel in bed en iedere keer hoor ik (of de oppas) haar praten met Mimi. Soms raakt ze in paniek 'Mimi heeft zich pijn gedaan' en soms hoor je 'Wil je nie alleen zijn Mimi? Kom maar bij Jolie' En soms maken ze grapjes samen. Soms gebeuren er merkwaardige dingen. Laatst zat Mimi in een boom en mijn zus die toen toevallig binnenkwam kon haar niet pakken. Ze dacht het op te lossen door te zeggen dat ze Mimi had meegenomen van boven en hield haar hand op. Jolie keek bedenkelijk naar de hand: tante, dat bent andere Mimi.

Nu zijn er dus twee Mimi's maar eentje is er minder vaak. De eerste Mimi maakt van alles mee en moet ook uitgebreid verzorgd worden, soms door Jolie, soms door iemand anders. En ze wordt met van alles belast: Mimi is haar muts vergeten. Mimi moet nodig plassen. Mimi heeft de kralen in de bank gestopt. Ze kan nie meer erbij. Jolie kan niet meer rijgen. Maar als Jolie één op één aandacht krijgt dan mag Mimi gauw wieberen. Hoewel ze laatst wel ook bij mama in bed heeft geslapen en wel aangehaald wordt tijdens spelletjes. Thee drinken enzo. Maar van de week waren we met Jolie taart eten in de stad en Mimi en Mimi hoefden geen taart. Ze konden beter gaan, volgens Jolie. En als ik Jolie in bad ga doen s avonds ofzo dan legt ze gauw eerst Mimi in bed. Die kan ze daar niet bij gebruiken.
Maar zodra iets saai, minder leuk of spannend/ eng is dan wordt Mimi erbij gehaald.
Van de week op de peuterspeelzaal vond ze het nog veel te eng om in een kring te gaan zingen en handjes te geven. Het jongetje naast haar vond het wel best maar de juf vroeg het nog een keer. 'Pak de hand van Mimi,' zei Jolie 'Ik heb de andere hand van Mimi' en daar zaten ze dan. Jolie en juf met handen uitgestoken naar in het niets.


Voor de mensen die het niet meteen zien: Mimi geniet van de zon.

Het is een lief meisje maar een beetje gek is ze wel........zucht.

[ Bericht 1% gewijzigd door Luchtbel op 27-01-2007 22:14:04 ]
pi_45738931
Ik zie Mimi heel duidelijk hoor
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zaterdag 27 januari 2007 @ 22:11:56 #87
103793 kozakken
Living the life
pi_45738970

Mimi kan in ieder geval ook niet worden kwijtgemaakt
Dat kan met dat vissebeest van Jonne dus wel
Ik herken wel veel dingetjes hoor. Lekker veiligheid zoeken bij zo'n heerlijk onzichtbaar/zichtbaar vriendje Er is een meisje bij Jonne op de psz die altijd haar grote Nijntje mee heeft. Heerlijk steun zoekend
Wat klinkt de juf trouwens leuk!

Gek lief meiske. Mimi
pi_45738982
Mimo en jolie
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 22:16:05 #89
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_45739089
Ja oh Snoop ik bedoelde het ook helemaal niet als een ding hoor, bedoelde echt alleen die vergelijking. Ik vind vier jaar namelijk echt ook nog heel klein. Dat ben ik met je eens.
pi_45739554
Heerlijk die fantasie van Jolie Ik vind dat altijd een mooi iets en vind denkbeeldige vriendjes zeker niet gek
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  zondag 28 januari 2007 @ 12:02:09 #91
24188 Belana
kloon van belana
pi_45751979
wat vreselijk schattig die Mimi

Liam heeft het wel veel over walvissen in de gang en monsters en spoken, maar ze zijn wel lief
stormy waters...
sailin'
  Jubileum moderator zondag 28 januari 2007 @ 19:13:42 #92
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_45766610
Ahhhhhhhh Jolie wat ontzettend lief. Het klinkt allemaal vreselijk bekend LB, zo heeft Iris heel lang Mimo gehad als onzichtbaar babietje/hamstertje/babypoesje/broertje etc.
Al die dingen die jij opschrijft over Mimi zijn hier volledig van toepassing op Mimo.
Hoe vaak ik niet per ongeluk op Mimo ben gaan staan
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Jubileum moderator zondag 28 januari 2007 @ 19:54:49 #93
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_45767800
Iris heeft trouwens erg weinig last van de waterpokken, tenminste veel minder dan ik me had voorgesteld. Ik kan me nog zo goed herinneren hoe ziek ik ervan was (ik was 16) en verwachtte iets soortgelijks.
Ze zit wel helemaal onder de korstjes, blaasjes en nieuwe vlekjes maar gaat vrolijk 2-3 per dag in een havermoutbadje en heeft zodoende bijzonder weinig jeuk.
Alleen de blaasjes op haar schaamlippen geven erg veel overlast, vooral bij het plassen. Dat is wel erg zielig.
Ze heeft lichte koorts en op wat slaapproblemen en enge dromen gisteravond na mogen we echt niet klagen. Ze is gewoon haar vrolijke zelf, alleen wat hangeriger.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 28 januari 2007 @ 19:57:18 #94
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_45767888
Oh gelukkig Lois! Soms kunnen ze er echt hondsberoerd van zijn, ben blij dat het meevalt voor Iris . Eva heeft ze al jong gehad hè? Als ik het me goed herinner?
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zondag 28 januari 2007 @ 19:59:07 #95
24188 Belana
kloon van belana
pi_45767948
wat fijn lois dat ze zo weinig last heeft!
stormy waters...
sailin'
  Jubileum moderator zondag 28 januari 2007 @ 19:59:11 #96
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_45767951
Ja Eva heeft ze volgens mij al gehad alleen zag dat op sommige plekken er weer zo anders uit dat we niet helemaal zeker zijn of dat wel echt alleen de waterpokken waren.
We houden gewoon een slag om de arm voor de zekerheid
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_45774559
mimi & mimo!
pi_45815444
Agos... waterpokken... ben blij dat ik dat verhaal hier gehad heb zeg!!!

Met duncan gaat alles nog steeds lekker
Volgende week eindelijk naar het CB weer.
Zou in december al gaan maar 5 dec kwam niet zo best uit ivm sinterklaas viering op het KDV.
Toen werd het 3 januari maar toen was de arts ziek... en nu dus 6 februari.
Nog twee maandjes en dan issie alweer vier. Wat gaat dat hard zeg... hij mag 5 ochtenden komen wennen op school en hij komt in de klas waar Damien ook in heeft gezeten. Dus ik heb twee dolfijnen kindjes strax!!!!
15 mrt mag hij de eerste keer komen wennen... en hij heeft er ontzettend veel zin in!!!
  dinsdag 30 januari 2007 @ 13:46:24 #99
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_45821950
Schattig, Jolie!
Judith kan heerlijk spelen met haar vingertjes. Heel handig, ze heeft ze altijd bij haar en (dat realiseerde ik me n.a.v. Lois' post) je kunt ze zien! Helaas lopen ze nogal eens de verkeerde kant op, bijv. als ze moet eten. Ze lopen zelden naar de vork...
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_45823817
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 14:22 schreef m@x het volgende:
Als ik Kai op ga halen gluur ik altijd stiekem vanuit het gangetje naar binnen om te kijken wat hij aan het doen is. Van de zomer kwamen de kindjes van Kai's groep bij ons voor op het plantsoen spelen. Het was mijn vrije dag dus ik was samen met Kai thuis. Hij was echt helemaal in de war omdat hij het zo raar vond dat ik er was en de juffies ook en dan ook nog al die kindjes die helemaal niet op 'zijn' schommel mochten en ook niet in 'zijn' speelhuisje mogen spelen. Hij is trouwens vreselijk bezitterig de laatste tijd. Alles is 'mijn'. Af en toe heb ik het idee of ik middenin "Finding Nemo" zit. Mine, mine, mine, mine
Duncan noemt de meeuwen standaard MINE!!!!
  dinsdag 30 januari 2007 @ 22:15:57 #101
103793 kozakken
Living the life
pi_45840019
Hier is Jonne dus vlak voor bedtijd van een krukje (a la pianokrukhoogte) afgemieterd met zijn hoofd op de houten vloer. Achter de adem en huilen! Bult op zijn hoofd en daarna toch maar naar bed.
Maar hij viel zo snel in slaap en zo diep..
Toch maar even met de huisartsenpost gebeld en het vannacht en morgen toch nog maar even in de gaten houden. Dus het wordt gezellig de wekker zetten.
Nu nog het idee dat het wel meevalt. Maar goed, toch voor de zekerheid maar eens zien hoe wel een diep slapend jongetje weer iets bij de positieven weten te krijgen zo gezellig midden in de nacht.

Morgen op het werk geen internet, dus ik meld me morgenavond wel even af over onze leuk nacht
  dinsdag 30 januari 2007 @ 22:57:07 #102
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_45841800
Sterkte vannacht, Kozakken! En kusje voor Jonne Hopelijk valt het allemaal toch nog mee.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 23:19:35 #103
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_45842591
Oejoejjj Jonne vent sterkte ermee kozakken.

Mimi van Jolie erg lief vindt

Eva met der pokkies

Zo lopen er hier in huis dinosaurussen en blauwe konijnen geen idee waar ze het weg heeft maar mama wil er nog wel eens op gaan zitten

Zoë gaat aanstaande dinsdag dan voor het eerst naar school
  dinsdag 30 januari 2007 @ 23:21:34 #104
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_45842656
Weer een nieuwe mijlpaal, Rottdog
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 31 januari 2007 @ 06:47:12 #105
24188 Belana
kloon van belana
pi_45847059
kozakken, wat schrikken zeg met Jonne, ik hoop dat alles ok is vandaag!

Zoë ook naar de PSZ dus het is erg leuk rottdog Liam is nu 3 keer geweest en hij stapt al zo lief aan mijn hand mee naar buiten als ie klaar is
stormy waters...
sailin'
  woensdag 31 januari 2007 @ 07:02:00 #106
103793 kozakken
Living the life
pi_45847081
Drukke nacht van wakker maken, huilen, spugen (keer of drie) en weer gaan slapen.. Wakker worden, huillen, spugen, bang zijn dat mama weggaat en na veel gedoe weer gaan slapen [repeat]

Hij lijkt er nu redelijk doorheen. Maar ik wacht nog even met de papfles totdat de oppas gearriveerd is en het niet tijdens mijn weggaan nogmaals een pandemonium wordt.
  woensdag 31 januari 2007 @ 08:36:31 #107
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_45847691
Och jee.. Jonne toch Kozakken succes met het open houden van je ogen vandaag

Allemaal kindjes hier naar de psz.. leuk

Wij hebben hier geen blauwe konijnen of Mimo's.. wij hebben monsters En Swieber wil ook nog wel eens wat stelen, maar dat mag niet (hoor de hele dag dus "Swieber, niet stelen!"
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † woensdag 31 januari 2007 @ 09:05:46 #108
81992 Githa
pi_45848009
Gos Jonne! Een dikke voor jou...
  woensdag 31 januari 2007 @ 09:48:37 #109
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_45848650
Ach Jonne, wat een pech. Jammer dat onder de kruk niet zo'n zachte ondergrond was als bij die koe waar je vanaf viel

Wij hebben ook geen Mimi's, Mimo's of konijnen. Wij hebben "pokies" en slangen. "Siebah de pos" komt hier ook af en toe langs maar die laat zich gelukkig vrij makkelijk afschepen.

Kai had gisteren voorleesontbijt op het kdv. Volgende week woensdag is er een voorleesochtend in de bieb en daar gaan we ook naartoe. Nu wil hij alleen nog maar lezen. "Mama, roodkappie lesuh"
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  † In Memoriam † woensdag 31 januari 2007 @ 09:51:52 #110
81992 Githa
pi_45848716
Het was gister nationale voorleesdag hé
Wij hebben gister een kijkje genomen op de psz waar Jordy medio maart mag starten en daar waren ze ook net bezig met de voorleesochtend.
  woensdag 31 januari 2007 @ 09:55:32 #111
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_45848794
Jeetje Jonne vent toch.
Kozakken, misschien moet je toch nog even bellen met de ha, omdat hij ook spuugt. Klinkt mij toch als een kleine hersenschudding. Of overdrijf ik nou? Nou ja, het kan geen kwaad om er even naar te laten kijken. Sterkte.
Als je niet lacht, ben je dood.
  woensdag 31 januari 2007 @ 20:14:29 #112
103793 kozakken
Living the life
pi_45861115
We denken ook dat het een kleine hersenschudding is. We houden hem strak in de gaten.
We hebben gisteravond al met de ha gebeld. Die dacht ook aan een hersenschudding. Dus daarom ook in de gaten houden en daarom hebben we hem ook elke drie uur wakker gemaakt. (En tussendoor deed hij zelf nog pogingen om de sfeer te verhogen )
Alhoewel hij vannacht toch ook bijzonder heldere momenten had. (Terwijl ik m'n best deed om warm te worden door ook maar in zijn bed te gaan liggen. 'Gezellig he mama". Wat is geel op z'n engels? jjjjjjjellowwwww )
Gek van ons.

Hij wilde vanmorgen geen pap, maar wel water. En hij heeft dus de hele dag door veel gedronken en niet zo heel veel gegeten. Maar is lekker vrolijk, wel alert en ook niet meer misselijk.
(En nog steeds akelig bijdehand Hij heeft vanmiddag goed geslapen. )
  woensdag 31 januari 2007 @ 20:24:20 #113
24188 Belana
kloon van belana
pi_45861517
voor Jonne
stormy waters...
sailin'
pi_45861766
Beterschap voor Jonne
Best schrikken toch nog zo'n hersenschudding
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 31 januari 2007 @ 20:55:13 #115
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45862634
Jonne beterschap...

Fleur is gisteren naar de bibliotheek geweest voor de voorleesochtend. Ze kwam de psz al binnen met die woorden. We gaan naar de blibliotheek...ze kijkt rond, ziet dat d'r vriendje er nog niet is en meldt dus aan de juf dat ze nog niet wegkunnen want haar vriendje is er nog niet. Nee, zegt de juf we wachten nog wel even. Zo lief....gelukkig is het vriendje ook in de zomer jarig en gaan ze samen van de psz af. Of ze ook naar dezelfde school gaan is afwachten.
  woensdag 31 januari 2007 @ 21:03:14 #116
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_45862928
Jonne voorzichtig aan

Liefff Fleur
  woensdag 31 januari 2007 @ 23:07:32 #117
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_45868158
Het zou wel leuk zijn als ze ook naar dezelfde school zouden gaan, Chacama. Heb je Fleur nog niet in moeten schrijven voor een school? Wij hebben Job net vorige week ingeschreven.

Jonne, hopelijk voel je je weer wat beter. Zo zielig om 's nachts wakker gemaakt te worden en dat je dan ook nog zoveel moet spugen.

Hier heeft mijn stoere peuter vandaag voor het eerst geschaatst en heeft zijn DKTP-prik gehad. Het schaatsen vond hij leuk, hoewel hij wel veel gevallen is. Maar dat vond hij ook nog wel leuk.
De prik heeft hij glansrijk doorstaan. Hij heeft niet gehuild en het deed volgens hem ook helemaal geen pijn. Het is zo'n stoere knul. We waren afgelopen zondag in Monkeytown in Amersfoort en daar zit bij het gedeelte voor de grote kinderen zo'n hele enge glijbaan. Die gaat eerst loodrecht naar beneden en dan ga je pas glijden. Al die grote kinderen zaten te twijfelen en durfden niet en Job komt eraan en roetsjt zo van die glijbaan af

Hier nog een fotootje van een schaatsende Job



[ Bericht 6% gewijzigd door livelink op 31-01-2007 23:45:00 ]
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 1 februari 2007 @ 05:55:20 #118
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_45873509
Wat een held, Livelink! Leuk dat je even zo wat langer over 'm vertelt!

En Jonne, arme jongen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 1 februari 2007 @ 07:45:02 #119
24188 Belana
kloon van belana
pi_45873730
livelink, wat goed zeg! Job you the Man
stormy waters...
sailin'
  donderdag 1 februari 2007 @ 08:36:31 #120
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45874109
Job, gaaf is dat he..schaatsen. Fleur vind het ook geweldig. En als het op de tv is, moet ze dus altijd even vertellen dat zij dat ook doet.

Inschrijven...ja moet ik inderdaad nog doen. (toch nog een beetje in de ontkenning dat ze al zo groot is).

Vanochtend wilde ze trouwens weer klein worden. Dus toen ik vroeg wat ze leuk vind aan klein zijn kreeg ik een kleine opsomming

- in mijn ledikant slapen
- in de box spelen
- bij mama aan de borst drinken
- ook tv kijken, toch mama?
- kroelen met papa? en maud?

Toen ik echter de opsomming gaf van wat allemaal niet meer mocht....
- niet meer naar school
- niet meer koekjes bakken met mama
- geen snoep meer
- niet meer wakker zijn 's middags

.....toen moest ze toch even hard nadenken, maar wilde ze toch maar weer groot zijn.

Tot ik de babygym naar beneden haalde., toen wilde toch weer heel even klein zijn. Maar dat mag ook wel. Zo af en toe mag je best even klein zijn. Het is immers niet makkelijk om altijd groot te moeten zijn.
pi_45874618
Jonne dat is schrikken.

Djulian is vandaag voor het eerst naar de psz gegaan. Hij is helemaal gek van zijn rugtas en ging dus heel vrolijk de deur uit. Binnen was hij gelijk gaan spelen. Net heb ik hem opgehaald en toen hij de andere kindjes hoorden roepen naar hun moeder riep hij ook heel enthousiast mamaaaaaaaa en liep vervolgens mij straal voorbij
Hij wil zijn rugtas niet meer afdoen nu en hij zegt dat hij helemaal niet moe is. Maar het is moeilijk je ogen open houden als je een lekkere fles pap hebt en net van buiten af komtze hadden buiten gespeeld net voor ze opgehaald werden
Wat een heerlijk ventje is het toch en wat voelde ik me trots toen hij over het schoolpleintje liep En wat word hij groot ineens

[ Bericht 84% gewijzigd door Anitra op 01-02-2007 12:07:31 ]
  donderdag 1 februari 2007 @ 12:40:50 #122
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45879147
Ammen is trots op nuninan

was foto's aan het kijken zegt ze bij djulians fotos telkens nuninan )
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_45879490
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 12:40 schreef _evenstar_ het volgende:
Ammen is trots op nuninan

was foto's aan het kijken zegt ze bij djulians fotos telkens nuninan )
Wat lief
Arwen leert babbelen en zegt als eerste de naam van d'r vriendje, dat moet echte liefde zijn, kan nit anders
pi_45900802
Randy is nu 2 jaar en 1 maand en ik moet hem ook in gaan schrijven voor een psz. Ik zie daar eerlijk gezegd best wel tegenop, want wat wordt hij dan al groot! Bovendien vind ik het moeilijk om hem los te laten omdat ik 24-7 bij hem ben als thuisblijvende moeder. Maar juist daarom vind ik het wel goed voor zowel hem als mezelf. Bovendien denk ik dat hij het wel heel erg leuk vindt om met andere kinderen spelen en het maakt de overgang naar de echte school wat minder groot. Nou heb ik een beetje gekeken naar een psz hier in de buurt, maar de psz die het meest voor de hand ligt, heeft een schoolplein die niet af te sluiten is?! Dat verbaast me en boezemt me angst in. Er ligt namelijk en redelijk drukke weg vlakbij en een groot water, bijna de hele weg waar hij langs moet naar huis. Ik ben echt als de dood dat hij op een onbewaakt ogenblik wegloopt. Hoe zit dat bij jullie psz? Is dat normaal dat zo'n plein niet afsluitbaar is???

Herkenbaar Chacama! Randy wil ook regelmatig weer 'kleine baby' zijn en doet dan precies zijn babyzusje na! Het leukst vindt hij het als hij haar fopspeen te pakken heeft gekregen, hij komt dan ergens bij mij in de buurt zitten en slist door de speen heen; "Mama, mag niet kleine baby, doos pakken!", om vervolgens de doos te pakken! De bedoeling is dan dat ik zeg: "potverdikkie kleine baby, dat mag niet", hem oppak en ga kietelen of hem in de box leg! Dat vindt hij helemaal het einde!
  donderdag 1 februari 2007 @ 22:56:26 #125
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_45901231
Ik denk dat je het beste een keer een afspraak kan maken met de psz, Mammietje. Wie weet hebben ze wel een oplossing voor dat speelplein. Ik ken geen peuterspeelzalen waarbij het speelplein niet afgesloten kan worden. Dus ik vermoed dat ze misschien een andere afgesloten plek hebben of zo.

Djulian, fijn dat je zo'n leuke dag hebt gehad op de psz. Ik vond het zelf als kind altijd vreselijk, weet ik nog. En tegenwoordig vinden de kinderen het allemaal hardstikke leuk. Gelukkig maar.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 1 februari 2007 @ 23:17:40 #126
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_45902144
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 09:21 schreef Anitra het volgende:


Djulian is vandaag voor het eerst naar de psz gegaan.
Hey, op dezelfde dag als Tobias

Hier waren er een paar traantjes (bij hem, ik heb me wonderwel weten in te houden ), maar die waren snel gedroogd hoorde ik. Hij heeft lekker gespeeld, en zat toen we hem na afloop op gingen halen keurig op zijn stoeltje in de kring. Zo onder de indruk van alles dat we hem daar volgens mij nog rustig een uur op hadden kunnen laten zitten
Eenmaal buiten heeft ie zomaar uit het niets een minuut heel hard staan te huilen, alles kwam er even uit, en daarna had ie de dag blijkbaar verwerkt en was ie helemaal happy.
Ik vond hem zo dapper, zo in het klasje met al die kindjes en juffen die hij niet kent, niet wetend wat hem boven zijn hoofd hangt, nog niet zo goed kunnen praten... en het dan toch maar mooi redden

Mammietje, ik vond het ook heel moeilijk hoor, ben 2,5 jaar bijna 24 uur per dag bij hem geweest en dan laat je hem zomaar opeens achter bij vreemden
Maar wat je zelf ook al zegt: het is zo goed voor hun ontwikkeling, en ook voor jezelf, om ook een soort van 'eigen leven' op te bouwen.

(tot zover weer deze 'pluis komt ook weer eens aanwaaien update' )
pi_45902790
Pluis leuk dat Tobias ook gaat!!
Rick bracht hem vanmorgen en die had het er ook moelijk zag ik toen hij ff snel ht fototoestel af kwam geven. Idd ook dat je hem bij vreemden achterlaat. Ik had er minder moeite mee Ik heb de hele ochtend tegen het ophalen opgezien. Ik moest op krukkenwant nog geen goede stoel en ik had een zware nacht gehad en dan kom je daar en dan al ie moeders die je aan staan te kijken Maar ik heb het wel mooi ff geflikt Ik heb wel Djulian zelf opgehaald
pi_45908443
Iemand ervaring met (pseudo) kroep?
Vannacht heeft Benthe daar last van gehad. In een stomende badkamer gezeten en ging toen goed. Ze heeft weer geslapen en vanmorgen ook weer gestoomd. Ze is nu wel naar de creche toe, omdat ze helemaal de oude is. Vraag me af of ik misschien toch maar ff naar de huisarts moet of ff aankijken?
  vrijdag 2 februari 2007 @ 09:33:24 #129
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_45908615
Volgens mij heeft Rottdog daar laatst een tijd mee lopen tobben met Zoë, Stiekemurd.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_45908684
Ik heb net toch maar ff naar de huisarts gebeld. Benthe was helemaal overstuur dat ze zo slecht ademhaalde. Ontzettend zielig. Assistente gaat ff overleggen en dan belt ze terug.
pi_45909147
Wel fijn dat 't nu beter gaat Stiekemurd.

Wat een peuterspeelzaalverhalen hier ineens. Myrthe vindt 't er ook erg leuk nog, al heeft ze soms verhalen dat de juf geen leuke spelletjes doet of niet aardig is. Gewoonlijk gaat ze er wel met veel plezier naar toe en heeft ook geen moeite met het afscheid. Volgens de juf speelt ze er lekker, is heel zorgend in de weer met de babypopjes daar dus dat klinkt iig wel goed.
En verder wil ze ab-so-luut geen baby zijn, juist GROOT. Je kunt haar niet meer beledigen dan door te zeggen dat ze klein is.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 10:38:19 #132
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45909967
Fleur heeft gisteren van d'r eigen centjes rolschaatsen gekochten. En die moesten dus mee naar bed. Lag ze in bed, hoorde ik van achter de deur:

-dank je Fleur ik ben er echt heel blij om....

Zo lief
pi_45912857
ik ken ook een jongetje dat heel veel van die pseudo-kroep aanvallen heeft gehad, erg naar. die moest soms echt met gillende sirenes naar 't ziekenhuis door de benauwdheid. beterschap voor benthe!

haha die fleur, zichzelf bedanken. leuk!
pi_45913105
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 12:20 schreef bixister het volgende:
ik ken ook een jongetje dat heel veel van die pseudo-kroep aanvallen heeft gehad, erg naar. die moest soms echt met gillende sirenes naar 't ziekenhuis door de benauwdheid. beterschap voor benthe!


HA wil Benthe toch even zien. Om 4 uur afspraak......
Op de creche gaat het goed en was ze lekker eigenwijs. Of te wel de ouwe Benthe
Maar toch maar ff voor de zekerheid, zeker nu dat het bijna weekend is.
pi_45913920
Een van mijn broertjes heeft dat ook vaak gehad. Later astma, nu is hij volwassen en overal overheen gegroeid. Hij hoefde trouwens nooit naar het ziekenhuis ervoor hoor.
Succes bij de huisarts vanmiddag.
pi_45914131
Het komt ook vaker bij jongens voor dan bij meisjes. Heb idd op internet gelezen dat ze er overheen groeien.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 13:25:31 #137
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45914753
Benthe ik hoop dat het goed blijft gaan.

Succes vanmiddag.
pi_45914994
ze groeien er normaal gesproken overheen, maar het jongetje dat ik ken is al 10 en hij heeft vorig jaar ook nog zo'n aanval gehad. echt vreselijk naar. maar goed, hij is dus wel een extreem geval, en zit lichamelijk sowieso nogal complex in elkaar, hij heeft nog een aantal andere lastige aandoeningen. ik hoop voor jullie dat dit eenmalig was voor Benthe. wel goed dat de huisarts dr nog even ziet.) was niet mijn bedoeling je te ongerust te maken!
pi_45915639
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 13:32 schreef bixister het volgende:
ze groeien er normaal gesproken overheen, maar het jongetje dat ik ken is al 10 en hij heeft vorig jaar ook nog zo'n aanval gehad. echt vreselijk naar. maar goed, hij is dus wel een extreem geval, en zit lichamelijk sowieso nogal complex in elkaar, hij heeft nog een aantal andere lastige aandoeningen. ik hoop voor jullie dat dit eenmalig was voor Benthe. wel goed dat de huisarts dr nog even ziet.) was niet mijn bedoeling je te ongerust te maken!
Hehe neej ben ik ook niet
  vrijdag 2 februari 2007 @ 14:42:27 #140
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_45917097
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 12:28 schreef Stiekemurd het volgende:

HA wil Benthe toch even zien. Om 4 uur afspraak......
Op de creche gaat het goed en was ze lekker eigenwijs. Of te wel de ouwe Benthe
Maar toch maar ff voor de zekerheid, zeker nu dat het bijna weekend is.
Het speelt ook tegen de avond op overdag ging het allemaal wel alleen erg moe maar tegen 5 uur begon het feest. Stomen is goed buiten lopen nog beter al zit je daar s'nachts niet op te wachten. Er is niets tegen te doen dan neusspray, zetpillen en heel veel moederliefde.

Sterkte stiekemerd het is namelijk heel naar om te zien.
  † In Memoriam † vrijdag 2 februari 2007 @ 15:30:29 #141
81992 Githa
pi_45918573
En dan is het zover Jordy is een heuze peuter geworden!
Wij komen ons aanmelden in dit topic

Hieper de piep Hoeraaaaaaaaaaaaaa !
pi_45920167
Jaaaa Jordy is ook 2 Nog gefeliciteerd Githa, Jordy en Spooky !
  vrijdag 2 februari 2007 @ 16:37:01 #143
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_45920336
Hiep, hiep hoerraaa
Wat leuk Jordy, dat jij je hier komt melden. En wat zie je er heerlijk jarig uit op die foto
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 17:04:00 #144
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_45921175
Jordy ook alweer 2 Nog gefeliciteerd en Githa en Spooky ook natuurlijk
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 17:15:34 #145
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_45921482
Benthe, beterschap

Jordy, welkom hier
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  vrijdag 2 februari 2007 @ 19:51:17 #146
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_45923898
Yeah!!!! Jordy! 2 jaar! Gefeliciteed lieve knapperd, ook voor jullie Githa en Spook!!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  vrijdag 2 februari 2007 @ 21:07:28 #147
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_45925700
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 15:30 schreef Githa het volgende:
En dan is het zover Jordy is een heuze peuter geworden!
Wij komen ons aanmelden in dit topic

Hieper de piep Hoeraaaaaaaaaaaaaa !
[afbeelding]
Vandaar dat hij er vannacht niet bij was. Jordy en Githa welkom en van harte!
(had op het bankje al even verteld dat ik over jou gedroomd had Githa, maar je had Jordy niet mee)

Vandaag voor het eerst met Léon bij de logopedist geweest. Hij moest even de kat uit de boom kijken, maar het ijs was snel gebroken. Ze gaat de aankomende tijd spelenderwijs hem leren zijn tong anders te gebruiken waardoor hij minder gaat slissen. Volgens mij gaat hij het hartstikke leuk vinden die sessies. Ze gaan lezen, spelen, werkjes maken en hij krijgt ook stickers. In ieder geval zie ik het wel zitten.
Als je niet lacht, ben je dood.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 21:45:39 #148
24188 Belana
kloon van belana
pi_45926961
hawwow jordy
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 2 februari 2007 @ 21:57:42 #149
103793 kozakken
Living the life
pi_45927384
Hoera voor Jordy
Wat is hij alweer groot
  † In Memoriam † vrijdag 2 februari 2007 @ 22:16:13 #150
81992 Githa
pi_45927987
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 21:07 schreef dutchie het volgende:

[..]

Vandaar dat hij er vannacht niet bij was. Jordy en Githa welkom en van harte!
(had op het bankje al even verteld dat ik over jou gedroomd had Githa, maar je had Jordy niet mee)

Vandaag voor het eerst met Léon bij de logopedist geweest. Hij moest even de kat uit de boom kijken, maar het ijs was snel gebroken. Ze gaat de aankomende tijd spelenderwijs hem leren zijn tong anders te gebruiken waardoor hij minder gaat slissen. Volgens mij gaat hij het hartstikke leuk vinden die sessies. Ze gaan lezen, spelen, werkjes maken en hij krijgt ook stickers. In ieder geval zie ik het wel zitten.
Ohw dat heb ik niet meegekregen, ik zal zo eens gaan lezen
  zaterdag 3 februari 2007 @ 10:12:21 #151
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_45936875
Stiekumerd, wat zei de huisarts en hoe is het vannacht gegaan met Benthe?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_45936880
Welkom Jordy

Gisteren naar HA met Benthe, en wat deed ze het daar goed. Luisterde goed naar de dokter zonder waterlanders. Maar ze heeft pseudo-kroep gehad en ze hoorde niets raars meer. Haar keeltje was wel een beetje rood. Maar vannacht is er niets gebeurd, dus we hopen maar dat het eenmalig was.
  † In Memoriam † zaterdag 3 februari 2007 @ 10:43:55 #153
81992 Githa
pi_45937229
Nou gelukkig maar Stiekemurd, hopelijk is het idd maar een eenmalig iets.

Jordy is druk bezig met zijn nieuwe speelgoed ondekken, wat is dat toch leuk om te zien
  zaterdag 3 februari 2007 @ 15:38:35 #154
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_45943235
Ja Jordy, jarig zijn is geweldig! Gefeliciteerd nog familie Jordy!!
  zaterdag 3 februari 2007 @ 19:47:57 #155
144006 chacama
Ondernemend!
  † In Memoriam † zaterdag 3 februari 2007 @ 19:56:44 #156
81992 Githa
pi_45950323
Dank jullie wel!
  maandag 5 februari 2007 @ 13:42:26 #157
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46005398
Vanmorgen samen met Léon zijn toekomstige school bezichtigd. Wat is hij dan nog lekker klein zeg! Eerst wist hij niet hoe hard hij naar binnen moest lopen, maar toen kwam de directeur naar ons toe en hij kroop veilig tussen mij en de wandelwagen. De man was lang en Léon is klein. Toch zijn het vrienden geworden. Hij wist precies hoe hij Léon moest ontdooien, dat was zo vertederend. (ook door het lengte-verschill)
Een school die wat Dalton-principes heeft overgenomen, maar verder hun eigen gang gaan. Met een heerlijke ruime hal vol speelgoed, muziek, boeken en plekjes waar je je fijn in kunt gaan nestelen. Een lokaaltje met alle stoeltjes in een kring klaar voor het kringgesprek en klauterhok/rek en alle namen op de muur met kleine taakjes en vol kleine kunstwerkjes.
Een school die vooral warmte uitstraalt en waar Léon rode wangen en stralende ogen van kreeg. Léon die braaf ( ) bij mama op schoot zat toen ze koffie gingen drinken met de directeur en op zijn beurt wachtte met praten ( ). Nog even ben je dan bang dat er wel iets moet gebeuren waardoor dit idyllische plaatje verstoord zou raken. Speelgoed wat hij niet op zou willen ruimen, of het speelplein niet af zou willen. Maar niks, hij gaf netjes iedereen een hand en ging keurig met mama mee.
Hand in hand ,terwijl hij vol zit van wat hij gezien heeft en over zijn woorden struikelt.
Hij gaat het daar nog heel fijn krijgen, wat een fijn gevoel is dat.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_46005501
Wat lief Dutchie...wat een lief verhaal
  maandag 5 februari 2007 @ 13:47:06 #159
144006 chacama
Ondernemend!
pi_46005559
Dutchie wat een mooie omschrijving geef je. Dat moet gewoon echt een geweldige school zijn....

*wordt herinnerd aan het feit dat ze nog moet bellen voor Fleur*
pi_46006041
Dat klinkt heel goed Dutchie
Wij gaan begin maart bij een paar scholen op gesprek waarschijnlijk, dan heeft m'n man vakantie en kunnen we tenminste samen gaan kijken.
Gek idee he, dat ze het komend schooljaar al naar school zullen gaan?
  maandag 5 februari 2007 @ 14:12:50 #161
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_46006334
Wat klinkt dat leuk zeg. Wij hadden een intakegesprek bij Kai's toekomstige school toen hij een maand of 20 was. Heel gek om met zo'n klein mannetje naar zo'n groot gebouw te moeten.

Heeft iemand nog tips over hoe om te gaan met kinderangsten? Kai ziet overal "pokies". Eerst was het alleen op zijn slaapkamer als hij in bed lag maar nu zitten ze bijvoorbeeld ook al bij opa en oma in de gang. Hij wordt er echt heel angstig van en ik vind dat zo zielig.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  maandag 5 februari 2007 @ 14:25:03 #162
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_46006711
Boeken kopen die over monsters gaan en de angst relativeren. Hier helpt dat wel een beetje.
En maar telkens de spoken wegjagen. Ik weet niet of je huisdieren hebt, maar bij mij hielp het heel goed om te zeggen dat de wolven (onze spoken zijn wolven)nooit bij ons naar binnen durfden omdat onze kat die ging wegjagen.

Ik heb het arme beest 1 keer door het kattenluikje geduwd toen er weer wolven voor de deur stonden en daarna heel uitbundig gespeeld dat alle wolven keihard wegrenden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_46006790
quote:
Op maandag 5 februari 2007 14:25 schreef livelink het volgende:
Ik heb het arme beest 1 keer door het kattenluikje geduwd toen er weer wolven voor de deur stonden en daarna heel uitbundig gespeeld dat alle wolven keihard wegrenden.


(hielp het?)
  maandag 5 februari 2007 @ 14:32:08 #164
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_46006926
Ja hoor, hielp heel goed. Als de wolven nu binnen willen komen, roepen de kinderen zelf al dat ze Kimba op hen af gaan sturen als ze niet weggaan.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 5 februari 2007 @ 14:33:18 #165
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_46006971
Geweldig verhaal Livelink. Boe roepen helpt hier wel heel goed tegen de slangen in de tuin en ook de pokies vertrekken dan wel maar voor ik er achter ben dat er weer eentje zit is Kai al zielig in een hoekje gedoken. Dat boek is inderdaad wel een goede tip.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  Jubileum moderator maandag 5 februari 2007 @ 20:26:41 #166
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_46019098
Ik heb weleens gehoord als je een kind een waterpistool of plantenspuit geeft oid dat je dat het kind de controle terug geeft over de pokies.
Je doet er bijv. pokiesweggaanwater in en dan kan hij ze zelf weg spuiten.
Misschien is dat iets M@x?

Iris was vorige week ineens hartverscheurend aan het snikken. Heel bezorgd vroeg ik wat er was en kreeg het volgende antwoord:
" ik wil zo graag als engeltje geboren zijn, dan had ik vleugels"
...... oke..... ik stond even met het pedagogische zweet in mijn handen.....
Lang gesprek gehad en beloofd dat ik zou zorgen voor vleugels, als ik die kon vinden in Amsterdam. (volgens Iris heeft Amsterdam alles, ik kom immers met van alles thuis wat ik in mijn pauze koop.)
Een collega van mij had nog een tas vol prinsessenspul over en daarbij zaten toevallig ook vleugels.
Iris helemaal enthousiast vrijdag, deed gelijk de vleugeltjes om toen ik thuis was. Klom vervolgens bovenop de bank en sprong er keihard vanaf.
Heel droog hoorde ik vervolgens "deze doen het niet hoor mam"

Dat had ik nou niet verwacht kinderlogica
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 5 februari 2007 @ 20:34:07 #167
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_46019428
M@x, je kan ook toverspuitdrank maken! Plantenspuit vullen met water, paar drupjes van jouw parfum er in en voor hij gaat slapen wat spuiten. Pokies en andere enge monsters zijn namelijk heel erg bang voor mama's en durven dan echt niet meer te komen! Voor pokies onderweg kan je wat op een doekje spuiten! Even wapperen met het doekje en weg zijn alle pokies!
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  maandag 5 februari 2007 @ 21:10:37 #168
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46020882
Ik maak alvast even wat notities voor als we hier boemannen krijgen.

Iris, lieve mafkees.

M@x, ik weet niet of jullie lidzijn van de bieb, maar daar hebben ze ook boekjes waarmee je ze kunt leren omgaan met hun angsten. Succes.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_46021736
Iris

M@x ik ken ook alleen het waterpistool-oplossing dat werkte hier goed. alleen halverwege de nacht je bed uitgroepen worden omdat de mosters terug waren en het waterpistool leeg was wat minder

[ Bericht 17% gewijzigd door Anitra op 06-02-2007 00:26:24 ]
pi_46026418
Hahaha, ik lach me slap hier om de pokie-wegjaagverhalen!
Wij hebben nog geen last van pokies, maar merk dat Randy wel steeds vaker angstig wordt van dingen waar hij geen grip op heeft, dus ik maak ook alvast aantekeningen!
*schrijft ff op de to-do-list:
*kat leren niet hysterisch te doen als ie onverwacht buiten wordt gezet!
*kat leren te jagen i.p.v. zichzelf te laten verjagen (of tenminste te doen alsof!
*waterpistool kopen die aansluitbaar is op de waterkraan!

Doet me eraan denken: ik heb Randy het begrip "gevaarlijk" proberen uit te leggen met 'gevaarlijke leeuw' door te doen alsof ik dat toch wel erg eng vond. Sindsdien zag hij regelmatig een 'valuku leeuw' buiten, eerst om mama te plagen, later meer als mededeling... Ze zaten zelfs bij papa in de auto volgens hem als die aan het werk was! Nog later kon de valuku leeuw ook zelf autorijden en daar sprong ik meteen op in door te zeggen dat ie op vakantie ging! We hebben hem niet terug gezien!
  dinsdag 6 februari 2007 @ 07:46:20 #171
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_46031016
Pokies...
Heel sneu, maar ook echt té schattig!
  dinsdag 6 februari 2007 @ 12:21:01 #172
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46036481
Poeh, Léon krijgt dus logopedie. Er was alleen 1 voorwaarde (die we van mijlenver al aan zagen komen, maar struisvogelpolitiek is soms wel zo prettig voor de sfeer in huis): de speen moet weg. Nu zijn we dus sinds vrijdag Léon aan het voorbereiden dat hij straks zonder speen moet gaan slapen. Vrijdag is het zover. Blgh... Volgens mij kunnen we beter vooruit gaan slapen, want dat worden me een paar nachten doorhalen.
Dan zeg je tegen hem: "Léon nog maar een paar nachtjes slapen en dan ga je zonder speen slapen hè?"
Léon proestend van het lachen: "Nee!!"
"Je bent toch al een grote jongen?"
"Nee, ik ben een kleine baby."
"Julian, Maud en Donald (om maar wat van zijn helden te noemen) slapen ook zonder speen."
"...., nu nog niet hè?"
"Nee vrijdag pas, oké?"
"Tuuuuuurlijk!"
Het klinkt zo makkelijk, maar dat is het niet volgens mij. Hij mag dan wel iets uitzoeken in de speelgoedzaak als hij 3 dagen zonder speen geslapen heeft. We hebben zelfs een kinderplanbord voor dit hele gedoe gekocht.
Maar ik zie er best tegenop.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_46036563
Jeetje, ben benieuwd, Dutchie. Hopenlijk valt het mee...

David heeft nooit een speen gehad (wilde hij niet) dus wij blijven voor deze perikelen bespaard
  dinsdag 6 februari 2007 @ 12:26:44 #174
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_46036645
Wij zijn duimen aan het afleren, maar dies erg lastig om weg te leggen

Ze heeft nu al een lichte overbeet door het duimen aldus de tandarts, en we hebben haar nu zover dat ze in bed mag duimen. Zodra ze dus ook overdags haar duim in haar mond doet roepen we dat het bedtijd is
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  dinsdag 6 februari 2007 @ 12:36:51 #175
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_46036900
Lune had ook altijd een speentje, maar ze begon hem kapot te kauwen rond haar derde verjaardag. Toen hebben we samen nog één keer een nieuwe speen gekocht en de voorwaarde eraan gesteld dat we na deze geen nieuwe speen meer zouden kopen. Dat wist ze heel goed en toen na een paar weken de speen weer kapot was heeft ze hem zelf in haar tonnetje op slaapkamer gedaan. Toen werd ie er snachts natuurlijk weer uitgehaald, dus de volgende dag speen in de afvalton beneden gegooid en toen zonder. De eerste avond was best even moeilijk, toch zoeken in bedje waar de speen was, even huilen, maar gelukkig hebben Storm en Sverre ook geen speen, dus Lune ging nu als een hele grote meid slapen die geen speen meer nodig had. Na een week taalde ze eigenlijk ook niet meer maar en na twee weken heb ik het woord speen volgens mij niet meer gehoord. Hopelijk gaat het bij jullie ook meevallen Dutch en gaat Léon gauw wennen aan slapen zonder speen.
As het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...
Mama van Storm (10-12-2000), Sverre (19-08-2002) en Lune (05-09-2003)
pi_46036910
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 12:26 schreef Ireth het volgende:
Wij zijn duimen aan het afleren, maar dies erg lastig om weg te leggen
Ja, bij David blijven we bespaard maar Damon (bijna 6) duimt ook (hardnekkig) (struisvogel enzo)
  dinsdag 6 februari 2007 @ 12:38:54 #177
24188 Belana
kloon van belana
pi_46036952
van een speen kom je ook niet zo makkelijk af hoor

laatst geprobeerd met liam ook vanwege het stuk kouwen maar jees het huilen was echt hartverscheurend...
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 6 februari 2007 @ 13:10:03 #178
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_46037646
Wel goed dat ze er zo vroeg bij zijn met logopedie. Ik heb ook altijd gezegd dat Daan slist (eigenlijk vrijwel alle mogelijke medeklinkers tussen z'n tanden maakte), maar het CB vond dat hij nog niet lang genoeg van de speen af was en het zou vanzelf wel bijtrekken. Dat deed het ook wel een beetje, maar niet genoeg vond ik. Op school heeft hij een logopedistische screening gehad (standaard bij 5-jarigen, dacht ik) en daar werd geconstateerd dat hij veel medeklinkers tussen zijn tanden maakte. Uiteindelijk dus toch bij de logopedist terecht gekomen en nu is het goed, maar ik vond dat dat al veel eerder kon.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  dinsdag 6 februari 2007 @ 13:33:13 #179
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46038285
Grijs, dat vond onze huisarts dus ook.
1 van mijn neefjes liep ook bij de logopedist en daar werd ook gezegd dat het makkelijker was als ze er wat eerder bij waren. Toen hij begon was hij nl. 4 - 5 jaar.
Op Léons leeftijd zijn ze nog veel kneedbaarder, hebben zich nog niet allerlei manieren aangeleerd. Dus hoop dat we snel resultaat krijgen.

Belana, jouw verhaal is nou niet echt moedgevend.
Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 13:43:17 #180
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_46038609
ik breek even in,

ik wil een fietsstoeltje kopen voor Maxim voor achterop de fiets. ik zit te twijfelen tussen gmg of bobike, wat is de beste en fijnste om te gebruiken? of wat hebben jullie voor iets?
  dinsdag 6 februari 2007 @ 13:46:33 #181
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_46038695
@Martineke: Ik ben voor een Bobike gegaan. Een gmg moet op het achterrekje vast gezet worden en ik zag al die kleine rotschroefjes afbreken waarna achterrekje + stoeltje + Suus achterover zouden gaan.

Een Bobike zit onder je zadel aan het frame vast en die kunnen zelfs gemonteerd worden op fietsen zonder achterrekje. De keuze was voor mij dus vrij simpel.
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  dinsdag 6 februari 2007 @ 13:49:50 #182
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_46038785
dat klinkt indd wat veiliger als het aan het frame vastzit. stel je voor dat die schroefjes losgaan
en Bobike is ook nog vrij makkelijk eraf te halen om op een andere fiets te kunnen zetten? hier zal nog wel eens gewisseld worden als manlief mee gaat fietsen
pi_46039366
Ik vind die aan de zadelding vast zit juist vreselijk eng. Hier zit een gmg zitje op de fiets en die is er met geen mogelijkheid van af te krijgen terwijl ik wel een keer een fiets gezien heb bij de supermarkt waar die stang van zadel naar zitje krom was.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 15:10:51 #184
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_46041195
uh ok tegenstrijdig dus.
nou ja thanks anyway. ik kijk zoiezo zelf even wat ik ervan vind in de winkel. ik weet nu de aandachtspunten in ieder geval
  dinsdag 6 februari 2007 @ 15:49:24 #185
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_46042538
Martineke, volgens mij kan je voor de bobike een beugel ofzoiets kopen voor op een andere fiets. Het stoeltje schijn je dan op zowel de ene als de andere fiets te kunnen gebruiken. Heb het zelf nooit geprobeerd, maar werd me in de fietsenwinkel verteld.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
Zo oud is Melvin
  FOK!fossiel dinsdag 6 februari 2007 @ 21:24:01 #186
2628 Karin
pi_46054909
O dutchie sterkte! En ik leef me je mee! Vrijdag gaat hier de speen er namelijk ook uit. Heb hier al jaren struisvogel gespeeld en wel 10 x voorgenomen dat ding echt weg te doen maar elke keer had ik wel een goede reden voor mezelf om het niet door te zetten. We hadden verleden jaar het idee de speen aan sinterklaas mee te geven. Uiteindelijk alle spenen in de schoen behalve 1, kon ie vast wennen. Jahoor meneer zo bang van Sinterklaas dat ik het weer zielig vond en sindsdien heeft hij maar 1 speen wat voornamelijk irritant is voor mezelf, elke keer als dat ding uit bed valt moet ik eruit. Toen nog een keer bedacht het in de vakantie te doen, toen was hij ziek. Enz enz.
Maargoed nu hadden het toch echt de uiterste datum bereikt, hij wordt over 4 weken 4 en een kind op de basisschool kan toch echt geen speen meer vind ik. Vind het al veel te laat eigenlijk. We zijn vandaag op school geweest voor kennismaking met de juf en volgende week gaat hij wennen. Dus dan maar dit weekend eraf, dan is dat tenminste een keer consequent. Ook hij mag wat uitzoeken bij "mijn lievelingswinkel Bart Smit" als hij 3 nachten zonder speen heeft geslapen, dat vind hij wel heel erg interessant. Maar ik zie er nu al vreselijk tegenop, dat worden echt een paar slapeloze nachten (en ik kan helaas niet echt bijslapen met het hele weekend klussers over de vloer). We gaan de speen bovenop de kast leggen want hij wil hem niet weggooien maar bewaren voor de baby volgens Bram. Ook goed, als hij maar hoog genoeg ligt.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 21:55:09 #187
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_46056257
Nou succes vrijdag. Lijkt me echt heftig zoiets.

Wij hadden afgelopen weekend echt een drama met Jolie. Ze had een verstopping. Ze kreeg vrijdagavond al buikpijn. De hele zaterdag draaide om poepen, de hele nacht draaide om poepen. Maar het deed pijn en waarschijnlijk heeft ze het daarom nog langer opgehouden. Zondag huilde ze echt als een kleine baby, hoog en scherp. Zo zielig en zag helemaal bleek. Bij de huisartsenpost hebben ze even gevoeld maar met iets anders dan haar voedingspatroon checken kwamen ze niet. Uiteindelijk heeft ze van die roosvicee gedronken en wat olie in d'r melk. Toen kon ze pas weer. Na vijf dagen.
Ik vraag me af of ik naar de huisarts moet hiermee. Ze heeft het al eens eerder gehad maar nooit zo erg als dit keer. Met haar voeding is denk ik niks mis. Ze eet eigenlijk heel gezond. Drinken ook goed. Bewegen genoeg. Dit was wel echt zielig. Maar ik wil er ook verder niets ergers van maken, ze zegt nu al dat ze nooit meer wil gaan poepen.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 21:58:09 #188
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_46056393
Oh en vanavond heeft ze patat gegeten, omdat Mimi daar zo'n zin in had....
  dinsdag 6 februari 2007 @ 22:05:03 #189
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_46056669
Die Mimi heeft het ook wel goed voor elkaar op d'r logeeradres hè ?

Ik zou d'r gewoon nog een keer die roosvicee geven LB, als ze weer een dag niet poept. In de eerste instantie dan verder niet zoveel aandacht aan besteden, poepen wordt al snel een hot item bij die kleintjes.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 22:14:36 #190
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_46057023
Ja maar ze poept nooit iedere dag. Is dat dan wel normaal?
Ik ben ook zo dom met zoiets, ik voel me echt opgelaten als het over poep gaat enzo.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 22:21:17 #191
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_46057319
Nee, ze hoeft niet iedere dag te poepen, als ze er maar geen last van heeft .

Ach joh, poep, pies, kots, who cares
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 22:23:00 #192
103793 kozakken
Living the life
pi_46057399
hier wordt er vaak dagelijks gepoept. Maar ik ken ook een kindje dat maar eens in de drie/vier dagen een 'gooote boosap' doet hoor. Net wat leah zegt, zolang ze er maar geen last van heeft.
(mss gewoon een tijdje elke dag wat van de roosvice om de boel smeuig te houden, zeg maar )
  dinsdag 6 februari 2007 @ 22:26:30 #193
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_46057535
Ja maar dat is toch ook niet goed eigenlijk? Dan zomaar van dat spul geven? Voor d'r darmen enzo. Of kan dat geen kwaad?

I care ik krijg rillingen bij het woord smeuig en ik ben daar gewoon een trut in.
pi_46057607
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 22:26 schreef Luchtbel het volgende:
I care ik krijg rillingen bij het woord smeuig en ik ben daar gewoon een trut in.
Jij hebt zo'n mazzel dat je Morris niet hebt als kind. Die poept wel 3x per dag
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 6 februari 2007 @ 22:31:48 #195
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_46057730
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 22:26 schreef Luchtbel het volgende:
Ja maar dat is toch ook niet goed eigenlijk? Dan zomaar van dat spul geven? Voor d'r darmen enzo. Of kan dat geen kwaad?

I care ik krijg rillingen bij het woord smeuig en ik ben daar gewoon een trut in.
Die roosvicee Laxo (want ik denk dat je het daar over hebt?) kan niet zoveel kwaad hoor. Daar zitten volgens mij alleen natuurlijke stofjes in (idd pruimen enzo). Je hoeft het ook niet standaard te geven, maar gewoon als ze naar jou idee al lang niet gepoept heeft.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 22:41:16 #196
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_46058122
Ja Snooop ik weet het, ik weet het.

Leah, dat ja. Nou dat maar gewoon doen als het erg is. Vaak is het ook gewoon zo dat ik het eerst niet door heb. Omdat ze natuurlijk veel bij de oppas is. Dan kom ik er later pas achter, wat er aan de hand is. Misschien moeten we even goed communiceren daarover zodat het niet uit de hand loopt weer.Thanks.
pi_46058572
Luchtbel Djen heeft nooit veel gepoept, nu nog niet. We hebben laxeermidde gehad toen ze 3 tot ze 6 was en hielp voor geen meter. Nu doen we als ze 6 dagen niet geweest is een lepl olijfolie drinken (erg smerig) en als dat niet helpt dan een laxeer tabletje voor "grote" mensen, maar de olijfolie is meestal genoeg, daar door glijd alles wat makkelijker.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 23:48:37 #198
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_46060799
* pas op kijk uit aanstormend trotse moeder *

De allereerste schoolmiddag zit erop en wat was deze moeder trots op haar kind, ze was gewoon helemaal geweldig We kwamen op het schoolplein aan en daar stond mijn meisje al te wuiven naar de kindjes binnen zo enthousiast. Ze is een strandballetje zo toevallig daar was ze vroeger nl giga gek op, netjes jasje ophangen en toen naar binnen. Laten we het zo stellen dat mams voor de katse K daar stond, ik zat dus gelijk al alleen met de juf. Kind vloog gewoon het lokaal door om te stranden en te gaan spelen in de poppenhoek Ze heeft in die tijd een vriendje gemaakt en daar ging ze samen mee boekjes lezen, zo lieffffff. Netjes in de kring luisterend naar een verhaal van de juf, heerlijk zingen ook al zingt zij hele andere liedjes en naar mij kijken en zeggen "mama leuk he "

Op de terug weg naar huis lopen we langs de zijkant van het gebouw, ze draait zich om en zegt heel trots "kijk mama das mijn school " Kortom een geslaagd project en ze, en ze wordt gewoon groot

Gossie die pokies ook zeg nare dingen.

Iris engel

Dutchie en Karin alvast succes gewenst

Ach gossie die Jolie
  dinsdag 6 februari 2007 @ 23:53:33 #199
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_46060966
Ach, wat leuk dat Zoe het zo naar haar zin heeft gehad
Het zijn echte sociale wezentjes, die kinderen van ons. En ze worden allemaal zo snel groot.

Iris , ik moest wel lachen om je verhaal, maar ben erg blij dat je het eerst maar eens van de bank hebt geprobeerd en niet hoger.

Jolie, wat zielig dat je zo'n buikpijn had. Wat een drama kan dat poepen toch zijn. Fijn dat het toch gelukt is, maar jammer dat ze nu zo'n negatieve associatie met het poepen heeft.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 23:56:32 #200
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_46061050
quote:
Op maandag 5 februari 2007 20:26 schreef Lois het volgende:

Heel droog hoorde ik vervolgens "deze doen het niet hoor mam"

Dat had ik nou niet verwacht kinderlogica
Daar las ik bijna overheen . Nou ja, niet overheen, maar ik vergat te reageren... Wat een geweldig lekker wijfje heb je toch Lois! Opschrijven hoor!
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  woensdag 7 februari 2007 @ 07:41:23 #201
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_46064885
LB, hier nog een weinig-poeper hoor. Kai doet dat lang niet elke dag en het kost hem bijna altijd heel erg veel moeite. Soms is de boel zo hard dat ik bijna denk dat je er een ruit mee in kan gooien. Wij geven hem soms ook laxo, als het echt te lang duurt.

Wat goed dat Zoë het zo naar haar zin heeft. Op die manier laat je haar in ieder geval met een gerust hart daar.

Irisje, slimmerik

Wij moeten ook nodig van die speen af. Kai is er zo ongeveer mee vergroeid. Het ding is alleen bedoeld voor in bed maar hij heeft ze volgens mij overal verstopt dus elke keer als ik er eentje weghaal haalt hij gelijk een andere tevoorschijn. De laatste tijd wil hij er zelfs meerdere mee naar bed nemen. "saap lekkah, peentje" Ik denk dat de peentjes dit jaar aan Sinterklaas worden meegegeven ofzo. Dat duurt dan nog even. Door het niet lopen is hij al zo onzeker. Ik ben bang dat ik door nu zijn speentjes af te pakken een stukje houvast wegneem.

Vandaag gaan we naar de bieb om monsterboekjes te halen en we gaan, op advies van een wijze kozakkendame , samen een pokiesverjager in elkaar knutselen. Misschien dat het werkt. Vannacht zijn de pokies niet langsgeweest. Vanmorgen verging de wereld want meneer wilde persee bruine sokken aan
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  woensdag 7 februari 2007 @ 09:40:23 #202
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46066257
Zöe wat is je moeder trots zeg, heerlijk!

Kai .
Ik kan me voorstellen dat je nog even wilt wachten met de speen M@x.
Wij hadden trouwens ook het idee om de speen aan Sinterklaas te geven. Maar toen hoorden we via mijn schoonzus van haar tandarts (en daar weer een broer van die kende iemand...) dat de speen nog helemaal niet zo slecht was bij een melkgebitje. Dus ha! lekker onze hoofden weer in het zand gestoken.
Maar in je achterhoofd weet je eigenlijk best dat hij er toch een keer vanaf moet.
Ik ben benieuwd hoe het jullie vergaat met de pokiesverjager en de boeken. Succes!

Karin, ik steek mijn arm in die van jou en samen gaan wij vrijdag die varkentjes wassen. Het gaat ons gewoon lukken. Misschien kunnen we elkaar wat moed inspreken, ook als we met 2 hysterisch schreeuwende jongentjes zitten.
Ze kunnen het!
'mijn lievelingswinkel Bart Smit', da's ook Léons lievelingswinkel
Als je niet lacht, ben je dood.
  woensdag 7 februari 2007 @ 10:43:47 #203
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_46067733
Rottdog, wat heerlijk dat Zoë het zo naar haar zin had. En wat worden ze groot dan he

Amber moet ook nodig van de speen, ze mag hem nu alleen in bed of aan het einde van de dag als ze erg moe is en op de bank gaat hangen. Maar ik vrees dat het een waar drama wordt om haar zonder speen te laten slapen. Ik denk dat wij ook Sinterklaas gaan gebruiken, dan heb ik nog alle tijd om haar voor te bereiden en dan is ze toch ook alweer een jaartje ouder.

Amber is vandaag voor de 2e keer naar de psz (in de nieuwe woonplaats dus) en het gaat echt prima. Ze heeft de juf die ik vroeger ook had, en ze is echt zo lief (zowel de juf als Amber ) Ze heeft me vanmorgen enthousiast uitgezwaaid en over een minuut of 20 ga ik haar weer ophalen
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  woensdag 7 februari 2007 @ 10:50:35 #204
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_46067929
Over de speen, heb nooit tegen Zoë gezegt dat ik hem ging weghalen. Heb hem gewoon weggehaalt en we zijn samen gaan zoeken en konden hem gewoon nooit weervinden. Ze heeft een paar moeilijke avonden gehad en toen was het gewoon over. Zo kon ze er ook gewoon nooit tegenop zien om hem weg te "moeten" doen.

Pffffff zit ik hier alleen raar hoor je kind ergens anders als je bedenkt dat wij altijd samen zijn. Vanmorgen was ze wel wat moeilijk uit bed en in de kleren te krijgen, we kijken nl samen altijd nog even tv in bed en worden dan rustig wakker. Totdat school ter sprake kwam beetje chantage en waren we zo klaar. Ik mag der gelukkig alweer bijna ophalen nog een min of 20
  woensdag 7 februari 2007 @ 10:54:31 #205
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46068042
Wat leuk al die kindjes die naar de psz gaan.

Rottdog, we hebben hier bewust gekozen om Léon erop voor te bereiden. Hij kan nl. moeilijk omgaan met veranderingen. Je moet hem, overdreven gezegd, alles voorkauwen. Dan kan hij aan het idee wennen en kan er dan makkelijker mee omgaan.
Of het de juiste methode is voor de speen, dat zullen we dus moeten zien. Maar zo werkt het vaak voor hem het best. Dan kan hij wat moed verzamelen (want het is best een piekeraartje).
Als je niet lacht, ben je dood.
  † In Memoriam † woensdag 7 februari 2007 @ 11:01:46 #206
81992 Githa
pi_46068235
Ik denk dat ik de tactiek van Rottdog zou gebruiken, dat zou voor Jordy nog het beste werken denk ik
Ik zie hem al lopen door zijn kamertje 'kwijt'

Jordy ligt even op bed voor een slaapje en ik hoor door de babyfoon 'Booooooooooooobuh Bouwuuuuuuuh, kunnnenenene maaaakuuuuuh, Booooooobuh bouwuuuuuh, nounouo. soepuh uh uh, ooooooli ooook'.
Wat geweldig hé
  woensdag 7 februari 2007 @ 11:37:13 #207
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46069228
Idd Githa.
Als je niet lacht, ben je dood.
  woensdag 7 februari 2007 @ 12:26:09 #208
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_46070623
mijn mooie grote vent was vandaag voor het eerst naar de psz
ik werd vanmorgen heeeeeeeeeeeeeeel enthousiast uitgezwaaid " daaaaaaaaaaaaag mama". en hups van schoot af van de juf en weer spelen. geen tijd meer om verder te zwaaien
en toen ik hem kwam ophalen kreeg ik een lieve glimlach naar me toe met een mooie dikkie dik tekening die hij gekleurd had. hij had het heel goed gedaan bleef keurig op zn stoel zitten tijdens het drinkmomentje en kleurmoment.
en toen we naar buiten liepen zwaaide hij nog even naar elk kindje wat hij zag en zei " daaaag kindje".
en toen kwamen we thuis en ging hij gelijk heel baldadig zn werkbankje omgooien, hij moest zich even afreageren denk ik
  † In Memoriam † woensdag 7 februari 2007 @ 12:30:51 #209
81992 Githa
pi_46070758
Maxim wat goed he!
Fijn Martineke dat die eerste ervaring zo goed is geweest.
pi_46070862
Wat worden ze allemaal groot!! Zoe e Maxim ook al naar de psz e Amber naar een nieuwe! Heerlijk dat de kinderen ht zo leuk vinden!

Dutchie succes met de speen, ik steek hier mijn hoofd nog even in het zand
pi_46070967
Myrthe zou gewoon naar de winkel willen voor een nieuwe speen denk ik dus voor haar zou voorbereiden dan ook 't beste zijn. Succes vrijdag Dutchie!
  woensdag 7 februari 2007 @ 13:10:44 #212
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_46071800
ze worden indd snel groot

wat een speenperikelen allemaal, ben blij dat wij er zo 1 niet hebben bij beide jongens niet.
alleen ze hebben wel allebei een duim die ooit uit hun mond zou moeten
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 7 februari 2007 @ 15:21:25 #213
95752 crew  Chell
Kluns
pi_46075744
Wat gaan alle kindjes hard ineens zeg! Allemaal al naar de PSZ Fijn dat ze het allemaal zo leuk vinden

LadyS, nieuwe woonplaats? Hebben jullie een huis gevonden dan? Heb iets gemist denk ik ergens...
  woensdag 7 februari 2007 @ 15:58:17 #214
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_46076857
Leuk al die kindjes die naar 'school' gaan

Wij hebben a.s. dinsdag een open dag op één van de basisscholen hier in de buurt. Ik heb alleen geen idee waar ik op moet letten. Iemand tips?
Het zijn 3 basisscholen bij elkaar, net alsof het één gebouw is (althans, het wordt nu flink verbouwd dus zitten ze tijdelijk ergens anders). Eén openbare, één christelijke en één katholieke. De open dag is van de katholieke.

Overigens kregen we laatst een brief van de gemeente met een lijst van alle basisscholen in de buurt en daar stonden er nóg meer op. Om het even nog moeilijker te maken...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  woensdag 7 februari 2007 @ 16:29:12 #215
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_46077893
Peuterspeelzaalkindjes !

Speentjes.. Sterkte aan alle ouders..

Op welke speelzaal zit Maxim.. Martineke?
Want volgens mij wonen wij indezelfde Rotterdamse Wijk!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_46078193
succes tex. ik heb nog steeds twijfels over de school die wij gekozen hebben (ook een katholieke), erg he. vaak als ik langs die school loop vind ik 't de sfeer op het schoolplein niet leuk. te hard, te lawaaiig, er wordt vrij ruw gespeeld. en de juffen staan ergens op een kluitje wat met elkaar te ouwebeppen. dan denk ik 'och jee moet onze piet zich daar straks zien te redden... '. ik dacht echt dat het met het doorhakken van de knoop wel weg zou trekken ( ) maar 't is alleen maar erger geworden. toen ik er net geweest was had ik er een heel positief gevoel over, dus dat moet ik toch ook maar blijven onthouden.
  woensdag 7 februari 2007 @ 16:44:59 #217
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_46078449
Wij gaan in maart ook naar een open middag op de school hier aan het eind van de straat. Een interconfessionele school, jaja.

Ik zou letten op: grootte van de klassen (aantal leerlingen), bijzondere aspecten in de onderwijsvorm (zelf dingen plannen, veel werken in groepjes, dat soort dingen), aanspreekvorm van juffen en meesters, sfeer van het gebouw, aandacht voor creatieve vakken, verhouding autochtoon-allochtoon, ehm... Ga er zelf ook nog over nadenken.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 7 februari 2007 @ 16:45:35 #218
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_46078471
Oh bix, dat lijkt me een rotgevoel. Ga je er nog een keertje kijken? Misschien helpt dat?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 7 februari 2007 @ 16:46:23 #219
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46078495
Oei, da's ook niet prettig Bix. Wanneer wordt Piet ook alweer 4?
En je bent wel bij andere scholen gaan kijken ook? Zo ja, hoe was daar de sfeer, voelde je daar meer 'aansluiting'?
Bij ons hebben ze 2 schoolpleintjes, eentje voor de onderbouw en een voor de bovenbouw. Is wel een prettig idee.
Als je niet lacht, ben je dood.
  FOK!fossiel woensdag 7 februari 2007 @ 16:47:14 #220
2628 Karin
pi_46078516
Dutchie we gaan het redden We gaan er gewoon voor.
Ook hier de nodige voorbereiding hoor want Bram is ook zo slim om dan naar de winkel te willen of dan iig de volgende keer dat we boodschappen gaan doen.

LadyS dat dacht ik dus ook van Sinterklaas maar die tijd is al spannend genoeg, tenminste hier in huis wel. Hij kon er al amper van slapen dus vandaar dat wij de laatste speen toch maar gehouden hebben.

Tex ik zou gewoon op je gevoel afgaan, hoe vind jij de sfeer op school. Wij hebben in eerste instantie ook wat naar het lesprogramma gekeken maar eigenlijk zat dat op de 2 scholen waar wij geweest waren wel goed, voor zover ik daar verstand van heb. De sfeer op de school waar Bram nu heengaat sprak ons wat meer aan en dat gaf de doorslag. Bram en ik zijn gisteren samen geweest voor een intakegesprek met de juf en volgende week gaat hij wennen. Vraag me af wie het spannender vind..... Misschien wel papa, die heeft echt veel moeite met het loslaten. "hoe moet dat dan als hij opgehaald wordt door de BSO, ze geven hem toch niet zomaar aan iemand mee, ze zullen het toch wel in de gaten houden" enz. Spannende tijd.
  woensdag 7 februari 2007 @ 16:47:51 #221
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_46078541
Tex, ik ben bij 2 open dagen geweest en bij beide kreeg ik een positief beeld van de school, maar hoe het er nu werkelijk is of aan toe gaat, dat weet je natuurlijk niet van zo'n dag alleen.

Uiteindelijk heb ik heel praktisch gekozen voor de dichtstbijzijnde school en dan voor de openbare school. De 2 dichtstbijzijnde scholen waren nl. een openbare en een christelijke school. Op de christelijke school begonnen ze en sloten ze de dag nog echt met een dagopening en een dagsluiting en dat was me toch eigenlijk een beetje te religieus.
Als er een katholieke school dichtbij was geweest, was dat waarschijnlijk ook prima geweest. Ken je misschien mensen die al kinderen op 1 van die scholen hebben? Dan zou ik hen vragen hoe het bevalt. Het is wel lastig als je dichtstbijzijnde school tegelijk 3 scholen zijn.

Bix, wel erg ja, als je twijfels hebt. Het is best wel bepalend, zo'n schooltijd. Ken jij geen kinderen die er al op zitten, zodat je wat meer informatie kan vragen? Ik denk trouwens dat op elk schoolplein er wel lawaaierig en ruw wordt gespeeld tegenwoordig. Ik ben in ieder geval wel erg blij dat die kleintjes zoals Katja nog een apart speelkwartier hebben en een apart gedeelte van de speelplaats.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 7 februari 2007 @ 16:52:44 #222
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_46078714
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 16:29 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Peuterspeelzaalkindjes !

Speentjes.. Sterkte aan alle ouders..

Op welke speelzaal zit Maxim.. Martineke?
Want volgens mij wonen wij indezelfde Rotterdamse Wijk!
dat idee kreeg ik ook al een keer ja
doe trouwens even pm-en, wil eigenlijk niet dat iedereen dat ziet
  woensdag 7 februari 2007 @ 16:53:37 #223
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_46078737
Karin op mn gevoel afgaan doe ik sowieso Ik wilde eigenlijk ook meer doen dan dat. Bij het zoeken van een kdv zijn we maar bij 1 geweest en vonden we alles wel best min of meer, oa omdat Noah al gebeoren was toen we daar überhaupt kwamen kijken Waren dus ook al lang blij dat ie daar terecht kon enzow. Wilde nu íets meer aan voorbereiding doen.

Sugars punten ga ik alvast opschrijven

Livelink, ik zal eens aan de buren vragen waar die kinderen heengaan. En ben ook wel benieuwd waar Melvin van Jambo naartoe gaat (als ze dat al weet)
Omdat het een cluster is van 3 scholen, zag ik het altijd min of meer als één school. Moeilijk om te zien waarin ze zich van elkaar onderscheiden. Dat is dus zeker ook een aandachtspuntje.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  woensdag 7 februari 2007 @ 16:54:52 #224
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46078774
En praat ook met andere ouders. Het is dus handig om af te spreken rond de tijd dat andere kinderen gebracht worden. Of als je buren hebt met kinderen, ook altijd handig om te informeren.
Als je niet lacht, ben je dood.
  woensdag 7 februari 2007 @ 16:55:24 #225
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_46078789
Ik had trouwens ook op de grootte van de klassen gelet en op de openbare school was dat gereguleerd door de gemeente op maximaal 25 kinderen. Op de christelijke school waren de klassen een stuk groter. Maar inmiddels is er 1 openbare school bij ons in de stad gesloten en die kinderen zijn overgeplaatst naar de andere openbare scholen. Katja zit dus nu in een klas met meer dan 30 kinderen (en dan komen er nog t/m juli kinderen bij)
Dus het is en blijft een momentopname op basis waarvan je je keuze moet maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door livelink op 07-02-2007 17:09:03 ]
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 7 februari 2007 @ 16:56:59 #226
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_46078842
Owjah en op zo'n open dag doen ze natuurlijk heel erg hun best alles er zo goed mogelijk uit te laten zien en over te laten komen. Dus was ook al van plan om bij de school/scholen die ins wel lijken te bevallen, gewoon een keer een afspraak te maken en een rondleiding ofzow, zodat je idd een wat realistischer beeld krijgt van hoe het écht op die school is.

Overigens heb ik zelf op een montesorischool gezeten en kan me totaal geen voorstelling van maken hoe het op andere soorten scholen gaat
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_46079087
ik ken wel een paar kinderen die er op zitten en die vinden het heel leuk. hier zijn ook aparte tijden (en pleintjes) voor 't speelkwartier voor de kleintjes en de groteren. maar dan nog vind ik 't altijd wat heftig als ik er langs loop. wij hadden uiteindelijk 2 scholen waartussen we twijfelden. de Jenaplan school iets verder weg en de Katholieke school dichtbij. die Jenaplan vond ik wel iets prettiger qua sfeer maar de Katholieke viel me eigenlijk ook reuze mee toen ik daar rondliep bij de kennismaking. eigenlijk kon ik toen niks verzinnen waarom die school niet goed genoeg zou zijn, en dat ie zo dichtbij is heeft dus uiteindelijk de doorslag gegeven. ik kom dagelijks langs die Katholieke school op ons rondje wandelen/boodschappen doen, en ik had dus al een indruk van dat schoolplein. tegelijkertijd kom ik bijna nooit langs dat andere (jena) schoolplein, dus misschien idealiseer ik dat andere daardoor ook wat makkelijker. Sugar, ik vind 't wel een goede tip om er nog eens te gaan kijken. heb net meteen gekeken wanneer er weer een open dag is.
Dutchie, eind augustus wordt Piet 4. hij zou er dus vanaf september naar toe gaan.
pi_46079221
jeetje iedereen al met scholen bezig. Wij hebben er nog niks van gehoord eik.....
pi_46086848
Wij kregen rond Morris z'n 2e verjaardag een scholengids van Amsterdam met alle scholen en de beschrijvingen erin. Ik vind het ook heel erg moeilijk. Bij ons nieuwe huis is een school op 2 minuten afstand en dat spreekt me wel aan.heb aan verschillende vrienden uit de buurt gevraagd wat hun ervaringen zijn en in maart is er een rondleiding. Ik heb vandaag ook een gratis DVD van de gemeente ontvangen die ik heb aangevraagd via internet. Die DVD schijnt te helpen bij het maken van een schoolkeuze maar ik ik heb hem nog niet bekeken.

En misschien is deze gids wat?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 7 februari 2007 @ 21:31:46 #230
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_46087194
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 15:21 schreef Yoni het volgende:
LadyS, nieuwe woonplaats? Hebben jullie een huis gevonden dan? Heb iets gemist denk ik ergens...
ja, maar je kunt het eigenljik geen huis noemen Het is een grote ruimte, waarvan we een gedeelte hebben afgesloten met kasten. en in dat gedeelte slapen we met zijn allen. Gelukkig gaat dat goed, maar het is verre van ideaal. Maar het feit dat we wat voor ons zelf hebben maakt een hoop goed. Dit is echt een opstapje naar een "echte" woning hier in het dorp
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_46087267
Als ik het zo allemaal lees over de scholen ben ik zo blij dat wij niet meer hoeven te kijken en dat Djulian straks naar de school kan waar Djen nu op zit. Succes iig!
pi_46087306
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 21:31 schreef LadyS het volgende:

[..]

ja, maar je kunt het eigenljik geen huis noemen Het is een grote ruimte, waarvan we een gedeelte hebben afgesloten met kasten. en in dat gedeelte slapen we met zijn allen. Gelukkig gaat dat goed, maar het is verre van ideaal. Maar het feit dat we wat voor ons zelf hebben maakt een hoop goed. Dit is echt een opstapje naar een "echte" woning hier in het dorp
mijn Wii doet eigenwijs en heeft niks ontvangen. Het kan ook door Djulian komen die op knopjes heeft zitten drukken
  woensdag 7 februari 2007 @ 22:53:04 #233
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_46089305
Maxim ook al zo'n grote knul

Zou ook willen weten of er wat begeleiding is als je kind niet mee kan komen.
  woensdag 7 februari 2007 @ 23:29:47 #234
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_46090135
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 22:53 schreef Rottdog het volgende:
Maxim ook al zo'n grote knul

Zou ook willen weten of er wat begeleiding is als je kind niet mee kan komen.
Of als je kind juist 'te snel' gaat. Lang niet alle scholen hebben daar een (goed werkend) beleid voor.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  donderdag 8 februari 2007 @ 08:13:23 #235
24188 Belana
kloon van belana
pi_46095306
Liam is nu ook 's nachts zindelijk Hij wilde geen luier meer om, nou dan niet dan proberen we dat Vannacht riep ie me, hij had geplast grote jongen is het

ook een brutale schreeuwlelijk dat ook... het is kwart over 8 en meneer zit alweer op de gang
stormy waters...
sailin'
  donderdag 8 februari 2007 @ 08:21:26 #236
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_46095392
wow Liam wat goed best snel he Belana, of zie ik dat nu verkeerd?
en das vroeg, nu al op de gang Maxim heeft het nog te druk met tv kijken.
  † In Memoriam † donderdag 8 februari 2007 @ 08:42:51 #237
81992 Githa
pi_46095669
Liam goed man....

Jordy wilde vanmorgen op de wc zitten 'poepen' zei hij, maar eenmaal op de wc wilde hij er ook weer heel snel af maar goed, het is een beginnetje hé van het potje moet hij helemaal niks weten.

Jordy zit nog van zijn ontbijt te genieten, die komt net uit bed gerold.
en en en hij had zijn spalk nog aan en de silicone zat niet tegen de muur geplakt unicum!
pi_46095740
Wow Liam, dat is echt goed zeg

Schoolperikelen, pfff
Damon gaat na de vakantie alweer naar groep 3 maar we zijn niet tevreden over de school...(maar goed, verkeerde topic)

In ieder geval; succes met het kiezen van een school allemaal (gelukkig loopt het meestal wel los).
  donderdag 8 februari 2007 @ 08:59:55 #239
24188 Belana
kloon van belana
pi_46095931
ja, hij is ineens als een speer gegaan ja binnen een maand helemaal zindelijk ben blij dat ik er nog 1 heb, want ik heb nog 2 pakken luiers staan

Liam is echt enorm wild en brutaal en schreeuwerig en "ik wil" en grrrrr
het is de leeftijd

ow jee, school perikelen lees ik. Bix, moeilijk lijkt me dat als je er toch niet helemaal een goed gevoel bij hebt... nog een keer kijken bij de jenaplanschool lijkt me wel goed ja
wij gaan in maart naar de open dag van de montessori, die is ook nog een het dichst bij gelukkig.
stormy waters...
sailin'
  donderdag 8 februari 2007 @ 09:39:06 #240
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_46096764
wauw, wat goed van Liam

en dat brutaal en schreeuwerig?.. Hoort idd bij de leeftijd denk ik (al zal t hier ook wel versterkt worden door de veranderingen in het gezin... saskia weet iig weer waar alle pluisjes op de trap liggen )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 8 februari 2007 @ 10:02:23 #241
24188 Belana
kloon van belana
pi_46097306
Het ging een tijdje wat beter hier, maar de laatste dagen is het weer pet... het zal het weer zijn dan ook ach, straks gaat ie lekker even naar de PSZ
stormy waters...
sailin'
  donderdag 8 februari 2007 @ 10:08:32 #242
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_46097469
Even rust voor mama (de twee dagen die Saskia ook nog gewoon naar het kdv gaat zijn ook echt van die uitrust en oplaad-dagen hier )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 8 februari 2007 @ 11:32:37 #243
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_46099837
Liam

Hier nog zo'n brutaal mormel. Alles moet op zijn manier en normaal vragen is er niet bij. "Drinkuh" en "soesengel" wordt er regelmatig richting mijn hoofd of dat van geslingerd. Nu hebben we hem geleerd dat hij het gewoon netjes moet vragen en dat het antwoord dan nog niet altijd ja is maar het lijkt nog niet helemaal door te dringen

Gisteren zijn we naar de voorleesochtend in de bibliotheek geweest. Het ging over een kleine kangoeroe (wat een verrassing ) en hij vond het geweldig. Hij heeft aandachtig zitten luisteren, beantwoorde alle vragen die er werden gesteld met volume 10 en op het eind kregen alle kindjes een kangoeroebuideltje om en ging hij op zijn manier meedansen en springen. Over twee weken is er een theatervoorstelling over hetzelfde onderwerp en dan gaan we weer. Gisteren heb ik trouwens ook een dappere poging gedaan om koekjes te bakken en te versieren met Kai en buurjongetje (3) en buurmeisje (1). Nooit meer
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  donderdag 8 februari 2007 @ 11:37:18 #244
24188 Belana
kloon van belana
pi_46099980
ow wat vre-se-lijk herkenbaar m@x
stormy waters...
sailin'
pi_46100651
haha m@x, dat koekjesbakken is ook eigenlijk bijna altijd teleurstellend. zo'n onmogelijke opgave ook, zeker als je meerdere kinderen tegelijk erin moet 'begeleiden'.

en ET dat lijkt me heerlijk, dat je op die dagen dat saskia naar 't gaat wat tijd alleen met tijn hebt. dat had ik niet toen anna er net was, omdat mijn contract toen was afgelopen. vond ik zo rot om zo weinig exclusieve tijd met anna te hebben. af en toe wel natuurlijk, als hun slaapjes om en om vielen. maar dat is niet heel lang structureel zo geweest.
pi_46104458
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 10:08 schreef E.T. het volgende:
Even rust voor mama (de twee dagen die Saskia ook nog gewoon naar het kdv gaat zijn ook echt van die uitrust en oplaad-dagen hier )
Met een baby alleen is het net alsof je de hele dag voor jezelf hebt. Althans, zo voelde dat hier. Heerlijk

M@x, hier krijg ik ook commando's hoor. Gisteren werd er alleen 'melluk' geroepen. Dus ik vond dat Morris dit keer netjes 'dankjewel mama' moest zeggen. Dat zeg ik er normaal ook bij maar dan geef ik het evengoed. Dit keer eiste ik dat hij dat eerst zou zeggen voor hij zijn melk kreeg. Nou, dramaaaaaaa Hij heeft een kwartier kwaad op de grond gelegen en ik voet bij stuk houden. Het werkte niet
Maar verder is ie wel lief hoor

Koekjes bakken gaat hier wel goed. Het makkelijkste zijn die pakken met die plaatjes van Alfred J. Kwak
Vooral die plaatjes die er bij zitten zijn leuk want die kan hij leuk zelf op de koekjes plakken.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_46104854
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:48 schreef snoopy het volgende:

[..]

Met een baby alleen is het net alsof je de hele dag voor jezelf hebt. Althans, zo voelde dat hier. Heerlijk
Idd, dan heb je echt een makkie. Eik best gek, want toen Benthe net geboren was, vond ik echt dat ik nergens aan toe kwam.

Hier trouwens ook een dametje die wel eens in de gebiedende wijs praat. Van de week ging ze zelfs in de supermarkt languit op de grond liggen. Mevrouw wilde niet meer met het karretje lopen en wilde gedragen worden. Jaaa daaaaggg.
Soms lach ik me rot, maar soms wil ik ze echt achter 10 rollen behang plakken. Ik wil ook dat ze sorry mama gaat zeggen als ze stout is geweest, alleen krijg ik dat er ook niet echt in....
  donderdag 8 februari 2007 @ 14:47:19 #248
24188 Belana
kloon van belana
pi_46106520
babies zijn zoooooo makkelijk achteraf dan he, ik dacht toen met Liam ook.... wow! wat heb ik het druk ach ja....
Liam is nu naar PSZ, ik heb even gevraagd heo het gaat met hem, nou ze vinden hem erg lief, hij is wel druk, maar ook erg enthousiast en ze vinden hem erg slim
tijdje naar hem staan kijken... leuk en ook niet leuk. wilde bij vanalles ingrijpen, maar dat is mijn plaats niet daar, dus hem laten gaan. hij wordt zo groot
stormy waters...
sailin'
pi_46106606
Myrthe kan heeeeel zeurderig me steeds met 'mammie' aanspreken als ze in een normale bui is is het 'mama', zeurbui is 'mammie'.
Sorry zeggen doet ze iig wel, en ze lijkt nu ook af te zijn van het idee dat ze alles kan doen als ze maar eindigt met 'sorry' zeggen. Al zal dat vast tijdelijk zijn.
Hier heb ik ook privetijd voor Juliette als Myrthe naar de psz is, maar ze slaapt zo veel dat dat eigenlijk meer tijd voor mezelf is nog.
pi_46106711
Nu hebben ze idd een leeftijd waar j dus echt geen sec voor jezelf hebt.
Djulian is erg verkouden en grieperig dus niet naar de psz vandaag.
Vanavond gaan we zijn kamer verbouwen en de hoge kast voor het raam neerzettn. Meneer wil niet slapen als hij naar buiten kan kijken en dat is niet zo'n ramp, maar die autootjes teen het raam aan iedere keer vind ik geen succes. Er blijft nog genoeg daglicht binnen komen door het lange bovenraam.
pi_46106829
Mijn kind is sinds een week volledig zindelijk, ook 's nachts blijft zij droog!!!
  donderdag 8 februari 2007 @ 15:02:45 #252
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_46106995
Ik herken dat 'lastige' maar voor een klein deel. Maria is echt zo'n braaf meisje!
We hebben bijvoorbeeld nooit dingen weggezet voor haar (vazen, laatjes met pennen, keukenkastjes zijn gewoon open te maken). Maria doet er gewoon niks gevaarlijks mee. Dat wordt nog wat als Storm straks wat groter is, moeten we misschien ineens wél dat soort dingen weghalen.
Maar we hebben ook wel heel consequent "nee" gezegd altijd tegen dingen die niet mochten. Vanaf het begin, dus wie weet heeft dat toch ook gewoon goed uitgepakt. Maar ze ís ook gewoon een braafje.

Ze wordt soms wel kwaad, als er iets niet mag. In de supermarkt en ze mag geen karretje bijvoorbeeld (omdat het er niet is of ik geen muntje heb). Maar als ik dan uitleg hoe het zit en daarbij meteen een leuk voorstel doe, werkt het wel. (Bijvoorbeeld een voorstel dat ze zelf moet afmaken, dus: "Als we nou 'ns heel vlug samen door de winkel lopen en eerst die meneer zoeken die jou altijd iets geeft...? Wat krijg je daar dan, weet je dat nog? Een...." en Maria vult enthousiast "kaaaaaaaaaasssssje" aan.) Afleiden, oftewel meteen met iets komen wat de "nee" verzacht, dat doe ik echt heel veel. Dat werkt goed en fijn. Ik geef niet toe, maar hoef haar ook niet de hele dag alleen maar teleur te stellen. Fijn vind ik dat.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_46107038
Sugar, en toch kan het geen kwaad om op te passen met permanente markeerstiften en nieuwe eettafels...
  donderdag 8 februari 2007 @ 15:05:39 #254
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_46107098
Hebben we niet.
Weet je dat ik Maria trouwens echt een beetje op Myrthe vind lijken, op die foto die je plaatste? En sowieso al eens eerder op foto's. Zie jij dat ook?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_46107203
Oh maar dat hebben we hier ook nooit gedaan, dingen wegzetten. En ik denk dat consequent corrigeren bij dat soort dingen hier ook heel goed heeft geholpen. Hij zit nooit zo maar aan boeken of andere dingen.
En afleiden vind ik ook een hele fijne. Dat helpt heel goed en kan dingen zelfs leuk maken. Ook bij het aankleden, als hij niet wil dan vraag ik bijvoorbeeld: kan je dit zelf uit- of aantrekken? laat eens zien...
En mama of papa helpen is natuurlijk helemaal geweldig. Helpen met koken of met de was. Alleen heel soms vergeet ik het wel eens dat het ook zo kan omdat ik moe ben en ongeduldig. Stom is dat, dat ik dan gewoon vergeet hoe het ook kan
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_46107209
Wij hebben precies zo gedaan. 100000000 keer nee zeggen is vermoeiend, maar daar plukken we nu de vruchten van. Heb ook nooi echt dingen we hoeven halen. Toen z in de supermarkt ging liggen duurde dat maar 4 sec. (maar toch..) en toen ik anders voorstelde om te gaan halen, liep ze vrolijk door met haar karretje. Vaak leid ik haar af van het negatieve door het naar een positiefs iets te laten doen. Eik precies net als jij Sjoeg
pi_46107253
Of als ze haar kleren niet aan of uit wil, stel ik voor om het samen te doen. Helpt ook altijd goed.
pi_46107333
Hier hebben we ook nooit iets uit de weg gehaald, maar het raam op zijn kamer vind ik te gevaarlijk want ik kan niet elke 5 sec naar boven rennen en dan dus maar die kast er voor.
  donderdag 8 februari 2007 @ 16:20:20 #259
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46109580
Hier ook de truuk van het consequent corrigeren.
Léon is wel een donderstraal, maar hij luistert best goed. Als hij echt niet luistert dan beginnen we tot 3 te tellen. Maar tussen 2 en 3 besluit hij toch te luisteren.
En we hebben hem zover dat hij als hij iets wil, hij begint met: "Mag ik astebief...."
Goed hè?

Morgaine en Liam kleine helden
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 8 februari 2007 @ 16:31:16 #260
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_46110042
ik heb Maxim al zover dat hij netjes "sorry mama" zegt als hij iets fout heeft gedaan, zo ook tegen zn broertje of de poes of wat dan ook. zelfs een keer "sorry henstebank" (vensterbank).
in principe blijft Maxim overal af, heb altijd nee gezegd, maar ook van die dichthoud dingen op de keukenkastjes gedaan, was niet van plan om 20.000 x naar de keuken toe te moeten.
Maxim is wel een ontzettende klimmer, de vensterbanken zijn de laatste 2 weken erg in trek, hoe vaak ik hem daar al niet vanaf heb getrokken
  donderdag 8 februari 2007 @ 18:17:12 #261
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_46113768
* m@x komt even asociaal binnenvallen

We hebben 4 losse stapjes
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  donderdag 8 februari 2007 @ 18:21:08 #262
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_46113872
woehoeee Kai
  donderdag 8 februari 2007 @ 18:51:17 #263
24188 Belana
kloon van belana
pi_46114824
Kai woei!!!
stormy waters...
sailin'
  donderdag 8 februari 2007 @ 18:57:01 #264
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_46115060
K@i!!! Wat goed!!! Dit is toch wel het nieuws van de dag! M@x, ook een dikke zoen voor u, voor de opluchting!!!!!

Jeetje, wat hebben jullie keurige kinders.... Ik probeer wel consequent te zijn maar ik vind heel veel dingen gewoon niet erg. Wat ik wel erg en moeilijk vind is dat ze kindjes krabt, als ze boos, enthousiast of moe is, haalt ze soms gewoon uit naar andere kindjes. Eerst deed ze het bij haarzelf. Dat ging met negeren wel over, nu doet ze het dus bij anderen. Straffen, terugkrabben, negeren. Niks lijkt te werken. En ik vind het zo vervelend voor andere mensen. Dat ze mijn kind dan minder lief vinden ofzo. En hun kind gehavend natuurlijk.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  donderdag 8 februari 2007 @ 19:07:25 #265
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46115452
K@i woehoei!

Lishe, ik las laatst in de Kinderen een artikel die slaan, krabben of wat dan ook. Er stond in dat je dan je kind moest confronteren met het 'slachtoffer'. Ik zag laatst wel dat je van alles probeerde om Luuke te laten stoppen, maar had je dat ook al geprobeerd?
Blijft moeilijk hoor, een andere vriendin van mij heeft dat ook met haar dochtertje. Ik geloof dat het minder geworden is. Afgezien dat ze soms een klein katje is, is het absoluut een schatje die Luuke van jou.
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 8 februari 2007 @ 19:13:26 #266
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_46115694
Confronteren met het slachtoffer? Ik probeer haar altijd sorry te laten zeggen, bedoel je dat? En ik vertel ook altijd dat ze een ander kindje pijn doet en dat die daarom verdriet heeft, nu. Maar bij andere mensen wil ik haar niet graag op de gang zetten als ze dat niet doet. Met haar nichtje kan het wel, schoonzus snapt ook dat het voor mij belangrijk is dat Luuke het goed 'afsluit', ook al duurt het wat langer. Ik vind het vervelend een hoop gedoe te maken bij andere mensen. Ben bang dat Luuke zich dan niet op haar gemak voelt terwijl ik dat juist weer zo fijn aan haar vind, dat ze zich zo snel op haar gemak voelt.

Ik kan het niet zo goed uitleggen. Ik vind er vanalles van, ook een hoop niet . Kun je 's uitleggen wat er met het confronteren bedoelt werd?
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  donderdag 8 februari 2007 @ 19:22:28 #267
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46116030
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 19:13 schreef Lishe het volgende:
Confronteren met het slachtoffer? Ik probeer haar altijd sorry te laten zeggen, bedoel je dat? En ik vertel ook altijd dat ze een ander kindje pijn doet en dat die daarom verdriet heeft, nu. Maar bij andere mensen wil ik haar niet graag op de gang zetten als ze dat niet doet. Met haar nichtje kan het wel, schoonzus snapt ook dat het voor mij belangrijk is dat Luuke het goed 'afsluit', ook al duurt het wat langer. Ik vind het vervelend een hoop gedoe te maken bij andere mensen. Ben bang dat Luuke zich dan niet op haar gemak voelt terwijl ik dat juist weer zo fijn aan haar vind, dat ze zich zo snel op haar gemak voelt.

Ik kan het niet zo goed uitleggen. Ik vind er vanalles van, ook een hoop niet . Kun je 's uitleggen wat er met het confronteren bedoelt werd?
Nou dus precies wat jij zegt eigenlijk. Je doet echt alles al. Mijn idee kende je dus ook al. En nu herinner ik me ook dat je dat hier ook gedaan hebt.
Blijven volhouden maar? Ik wou dat ik het wist joh.

Ik zou haar trouwens wel gewoon als je ergens anders bent haar in de gang zetten. Als ze dat thuis ook gewend is. Het is maar een gedachte hoor, maar ms weet ze dat als ze ergens anders is niet op de gang gezet wordt. Waardoor ze haar en jouw grenzen weer op zoekt. Snap je wat ik bedoel?
Als je niet lacht, ben je dood.
  † In Memoriam † donderdag 8 februari 2007 @ 19:56:34 #268
81992 Githa
pi_46117316
Jordy heb ik dinsdag nog in de bart smit in de hoek gezet
Hij was echt onmogelijk en begon als een wervelwind alles uit de rekken te trekken. Ik had hem al een paar keer gewaarschuwd, maar bij de vraag of hij nu ging luisteren kreeg ik gewoon een 'neej' Op een moment moet je de daad bij het woord zetten en dus maar even in een hoekje op de grond gaan zitten en mama stond heel 'nochelant' een paar meter verder te 'snuffelen' en dat hoeft dan nog geen minuut te duren, maar de ernst was hem wel duidelijk.
  donderdag 8 februari 2007 @ 20:07:26 #269
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46117688
Jordy! Maar idd soms word je wel gedwongen om dat te doen. Het zijn kleine monsters zeg ik je!
Als je niet lacht, ben je dood.
  † In Memoriam † donderdag 8 februari 2007 @ 20:14:53 #270
81992 Githa
pi_46117957
Maar door dat ene minuutje kun je de rest van de middag wel leuk maken anders loop ik alleen de mopperen en te doen op hem en dat is zowel voor hem als voor mij niet leuk.
  donderdag 8 februari 2007 @ 20:24:35 #271
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46118261
Klopt.

Nog eventjes:
Karin kom je nog even moed inspreken voor morgen (en mezelf ook een beetje). Morgen is D-day. Operation Desert Speen.
Succes op deze missie!
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 8 februari 2007 @ 20:40:53 #272
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_46118851
Jeetje Kai, wat goed joh!!! Fijn M@x!!!
  donderdag 8 februari 2007 @ 20:47:52 #273
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_46119058
Ja, wat een heerlijk nieuws, m@x!!!!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 8 februari 2007 @ 20:52:16 #274
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_46119208
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] Ja, Kanjer Kai!! [afbeelding] [afbeelding]


grmblgrmbl ik krijg die hysterische smileys niet voor elkaar grmblgrmbl
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  donderdag 8 februari 2007 @ 20:54:35 #275
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_46119288
Goed zo Kai!!!!
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_46119308
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 18:17 schreef m@x het volgende:
* m@x komt even asociaal binnenvallen

We hebben 4 losse stapjes
Goed zo!!!!
pi_46119368
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 18:17 schreef m@x het volgende:
* m@x komt even asociaal binnenvallen

We hebben 4 losse stapjes
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 8 februari 2007 @ 20:58:10 #278
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_46119399
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 20:47 schreef Sugar het volgende:
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] Ja, wat een heerlijk nieuws, m@x!!!! [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
En mevrouw heeft de flipsmiley gevonden hoor...
pi_46119574
jaaa Kai!! geweldig!!!!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 8 februari 2007 @ 21:07:11 #280
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_46119692
Kai Wat super
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_46120016
Wat fijn Max! Goed van Kai!

@Sugar: Ja, soms wel, maar ik kan ze wel uit elkaar houden.
Onze eettafel is dus wel creatief bewerkt. Maar braaf is ze meestal wel hoor, ze had gisteren van m'n moeder een snoepketting gekregen en kwam vanmorgen netjes vragen of ze er eentje van mocht opeten.

Lishe, 't gaat vast wel over.. Meestal zijn het gewoon fases. Sterkte ermee.
  donderdag 8 februari 2007 @ 21:21:35 #282
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46120178
Kai wat goehoed
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 8 februari 2007 @ 21:29:05 #283
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_46120489
Ohw M@x wat goed 4 stappen van Kai
  donderdag 8 februari 2007 @ 21:31:43 #284
24188 Belana
kloon van belana
pi_46120591
dutch, succes met de spenenkwestie morgen!
stormy waters...
sailin'
  donderdag 8 februari 2007 @ 21:33:35 #285
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_46120662
Nou ik vind een kind met 'lastig' gedrag opvoeden echt moeilijk momenteel. Ik kan echt geen balans vinden tussen ingrijpen, meegaand zijn en consequent zijn. Ik vind het zwaar. Terwijl ik denk dat Jolie nog best zoet is.

M@x wat fijn is dat!
  donderdag 8 februari 2007 @ 21:36:51 #286
24188 Belana
kloon van belana
pi_46120800
LB, ik heb daar ook moeite mee hoor. er wordt hier momenteel te veel geschreeuwd in huis, ook door mij. ik kan in alle drukte de rust niet vinden om rustig en geduldig te reageren. er hier over babbelen is grappig, maar regelmatig kun je me opvegen hoor, dan weet ik het gewoon niet meer
stormy waters...
sailin'
  donderdag 8 februari 2007 @ 21:42:12 #287
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_46120972
Kai, wat goed!

Dutch en Karin, succes morgen met het spenengebeuren.

Ik heb laatst ook staan janken in de keuken terwijl Saskia op de trap zat. Ik was 't (of eigenlijk: haar) zoooo zat. Die dag was ik de hele dag al boos geweest voor mijn idee, er was echt niks positiefs Bij het naar bed brengen hebben we 't wel weer goedgeknuffeld, maar die dag heeft er behoorlijk ingehakt bij mij..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 8 februari 2007 @ 21:43:31 #288
103793 kozakken
Living the life
pi_46121027
kai hoera!! WAt geweldig zeg!!


En succes met Speenday

LB, 'lastig gedrag' als in gedrag dat lastig lijkt voor mij herken ik heel goed. Ik ben ook zo druk bezig met het zoeken naar balans enzo. Ik weet gewoon niet altijd hoe ik het moet aanpakken. Ik frobel soms ook maar gewoon raak. Dan doe ik maar wat.
Al met al heb ik een jongetje dat het goed doet, maar of het dankzij of ondanks mij is...
  donderdag 8 februari 2007 @ 21:46:53 #289
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_46121168
Belana:* Erg is dat soms he. Ik probeer de hele tijd geduldig te blijven en ik weet dat het ook komt met hoe ik me nu voel. Maar vandaag was het weer zo'n dag. S morgens alles goed en het was best gezellig, ondanks het grote 'ik wil een jurkje aan' drama, dat er iedere ochtend is. Maar s middags ben ik om iets anders zo in de war geraakt weer, moe en op. En dan luistert zij natuurlijk helemaal niet. Dan is het zo erg dat ik denk dat ik voel dat ik haar haat soms dat ik helemaal niet meer weet dat ik haar lief vind. En wie ze eigenlijk is en dan hoeven er helemaal geen grote dingen te gebeuren. Maar gewoon stampen als ik iets van haar vraag. Boos worden als ik iets met haar wil doen, ik mag nooit ergens aankomen. Ik kan dat dan niet oplossen, ik kan geen creatieve oplossing bedenken. Niets anders dan mijn ex bellen om te vragen of hij komt voor haar. En dat vind ik dan weer erg, want ik wil haar toch opvoeden en met haar zijn. En de dingen die ze doet zijn helemaal niet erg eigenlijk en de meeste dingen liggen bij mij en niet bij haar. Toch kan ik m'n weg daar helemaal niet in vinden en kan nu al weer huilen om de dingen waar we morgen vast weer ruzie over moeten maken.

En dan is ze buiten geweest en heeft ze sneeuw ontdekt: 'mama voor mahiea's storrum bent het koud, als de baby op de grond moet liggen nu' Dan weet ik weer waarom ik haar zo lief vind maar ook hoe klein ze nog is en van niks wat af weet. En hoe slecht ik daarmee om ga.
  donderdag 8 februari 2007 @ 21:55:02 #290
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_46121478
Ik heb wat dat betreft echt grote problemen met Job. Hij is zo'n charmeur, hij steelt mijn hart steeds weer opnieuw, maar ik heb geen enkele vat op hem. Hij is absoluut ongrijpbaar (letterlijk en figuurlijk). Hij gaat precies zijn eigen gang en noch beloning, noch straf doet hem iets.
Hij is volstrekt autonoom en dat bewonder ik wel in hem, maar dat maakt het tegelijkertijd ook zo lastig. Eigenlijk is hij niet opvoedbaar, geloof ik.
Ik heb het nu al een paar keer aangekaart bij het cb, maar daar weten ze er ook niks zinnigs op te zeggen. Op het kinderdagverblijf verzuchtte een leidster eens tegen me: Het is het liefste en ook meest ondeugende jongetje wat we hier ooit gehad hebben.
En eerlijk gezegd ben ik bang dat dat ook echt problemen gaat geven op school straks.

Maar ja, genoeg geklaagd. Ik vergeet helemaal om Kai en M@x en meneerM@x te feliciteren met de stapjes
En natuurlijk Karin en Dutchie alvast veel succes gewenst voor morgen . Het gaat vast lukken
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † donderdag 8 februari 2007 @ 21:59:06 #291
81992 Githa
pi_46121685
Ik heb Kai zijn stappen gewoon over het hoofd gezien

Kai! wat goed en dat op zo'n glibberige dag
  donderdag 8 februari 2007 @ 22:01:35 #292
103793 kozakken
Living the life
pi_46121819
Maar LB, lief meiske. Heel veel van de mama's alhier hebben nog een papa die kan helpen. Die juist de druk kan wegnemen door bv. die lieve stouterds even bij je weg te halen.
Daar kan ik op terugvallen en daar maak ik ook driftig gebruik van. Dan is het toch heel logisch dat ook jij iemand nodig hebt om op terug te vallen.
Uit alles lees en hoor ik dat je juist zo intens bezig bent met haar geluk en dat ze ook zo vaak gelukkig is. Peuterdrama's horen, denk ik, bij alle kinderen. Op zoek naar haar grenzen enzo..

Want geen ruzie maken betekent dat ze haar zin krijgt in alles. En dan heb je een bijzonder verwend wereldvreemd meiskje.

Jullie redden het wel. Echt.. Het heeft tijd nodig. Gewoon veel tijd.
  donderdag 8 februari 2007 @ 22:08:11 #293
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_46122100
moeilijk hoor peuters

zo heb ik moeite met het negatieve te negeren van Maxim. ik zat gisteren bijv smorgens met ze te spelen op Maxim's kamer, Romijn had iets vast wat Maxim vervolgens afpakt, ik pak het weer af en geef het terug aan Romijn, hij was eerst en Maxim moet wachten tot Romijn klaar is. dan word meneer boos en gaat met dingen gooien. ik zet hem op de gang en doe de deur dicht, dat werkt dus boven niet, meneer doet gewoon de deur open.
ik ga verder met Romijn spelen en denk " ik negeer hem, hij wil nu negatieve aandacht en die krijgt hij niet", wat gebeurt er........hij begint weer met dingen te gooien....sja....dat kan ik toch echt niet negeren...en ik word boos en verhef mijn stem ook flink, heb ik helemaal niks aan dat ik dat doe, maxim interesseert dat geen moer en gaat gewoon door.
lastige situaties vind ik dat
  donderdag 8 februari 2007 @ 22:18:09 #294
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_46122536
Het is een moeilijke leeftijdsgroep inderdaad. Dat lees ik hier wel uit alle verhalen. En als je dan als moeder of vader zelf niet al te lekker in je vel zit, wordt het wel heel moeilijk.

Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 8 februari 2007 @ 22:19:21 #295
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_46122596
Wat kozakken zegt, is zo waar Luchtbel. Ik merk het, nu ik 9 dagen alleen met Juul ben, maar al te goed. 'Normaal' gesproken zijn er zoveel momenten dat ik hem even kan 'overdragen'aan de Sander. Soms maar tien minuten, maar dat is vaak al genoeg om even op te laden en weer verder te kunnen. Ik word soms gek van hem, echt gek! Dan wil ik niets met hem, wil ik dat ie z'n bek houdt en stil gaat zitten spelen. Maar dat doet ie NOOIT! Dus ik moet! En tegelijkertijd voel ik me schuldig, omdat ik dat voel soms. Vooral dat drammerige inderdaad, op de grond gaan liggen krijsen als een speenvarken als je hem z'n jas aan wil trekken, is om dol van te worden soms. Dat je niets goed kunt doen, aaaargh!!! En meestal kan ik dat heel goed hebben, lach ik erom, trek ik hem overeind en prop hem in z'n jas. Maar soms, als ik zelf even niet lekker in m'n vel zit, kan ik wel huilen op dat soort momenten. En dan voel ik me nog goed, ik bedoel... in principe voel ik me goed en sterk, terwijl jij je juist zo rot voelt in heel veel dingen. Kortom; ik kan gewoonweg NIET vinden dat je het slecht doet. Echt, niet!!! Dat die momenten er zijn, maken jou geen slechte moeder. Hooguit een moeder die het zwaar heeft, en soms weinig geduld heeft. Maar ook een die zo graag zou willen dat het anders was. Dat moet je niet vergeten Luchtbel. Dat je het ziet, en anders wil! En jezus, zo'n peutertje kan echt het bloed onder je nagels vandaan halen. Geen mens is altijd creatief of sterk, vrolijk of geduldig, echt niet. Waarmee ik je probleem absoluut niet wil bagatelliseren, maar dat begrijp je wel. Het altijd samen zijn met een kindje betekent nu eenmaal dat er soms (of soms vaak) minder leuke momenten zijn. Momenten waarop jij geen lieve, leuke, begrijpende, geduldige, sprankelende en creatieve moeder kunt zijn omdat je dat niet kunt opbrengen. Maar die momenten heb je ook WEL. Toch? Of voel je dat je ze helemaal niet hebt? Dat het een in geen enkel opzicht opweegt tegen het ander? Dat geloof ik bijna niet. Als ik jou hoor over je meisje, dan hoor ik liefde, en vertedering, en onbegrip en frustratie ook soms, maar vooral zo veel liefde!!!

Livelink; wat klinkt ie als een heerlijk creatuur!!! Ik herken er ook wel wat in, hoewel Juultje nog veel kleiner is natuurlijk, maar dat totaal niet opvoedbare, ja, dat herken ik nu al volgens mij.

[ Bericht 0% gewijzigd door renzell op 08-02-2007 23:43:00 ]
  donderdag 8 februari 2007 @ 22:29:30 #296
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_46123034
Herkenbaar jongens .
Ik hou mezelf in slechte tijden, (waarin ik graag wil dat alles leuk en gezellig is, maar mijn kinderen hele andere plannen hebben), maar voor dat het ook gewoon nodig is. Peuters en kleuters maken zich nu eenmaal op die manier "los" van jou, door lastig en dwars te zijn.
Het is de enige manier om hun eigen ikje te ontdekken.
Dus eigenlijk zou ik me veel meer zorgen maken als ze het niet deden .

Dat helpt, soms . Bij gebrek aan behang .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  donderdag 8 februari 2007 @ 22:44:08 #297
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_46123627
Ik weet het ook, dat peuterdrama's horen en ik doe m'n best me dat te blijven realiseren. Maar het lukt gewoon vaak niet. Het komt ook vooral doordat ik echt lijfelijk veel last heb van stress op die momenten, alles doet me dan zeer. En zij gaat dan hangen, onverwacht doen, zwaar maken als ik haar op moet rapen. Dat kan dan echt niet. Dan moet ik gewoon bijna huilen. Want als ik het dan probeer uit te leggen dan luistert ze gewoon niet. En waarom zou ze ook, ze is twee jaar oud. Waarom in godsnaam zou ze zulke dingen moeten begrijpen? Maar ik kan haar ook vaak niet bereiken, Jolie moet altijd overal aan voelen en aan likken als ze dingen niet herkent. Dat is echt iets van haar maar ook hartstikke gevaarlijk. En hoe vaak ik dat ook uitleg, ze doet het steeds weer. Het grote 'ik wil een jurkje aan' drama. Iedere keer weer. En ja ik probeer dan haar een keuze te laten maken uit twee andere dingen, zodat ze toch iets kan kiezen. Maar dat werkt niet, ze wil perse een jurk aan. Maar het is nu ijskoud buiten, je kunt niet met een maillot en een rokje naar buiten. Dan is ze boos en blijft ze boos. Ze eet vaak haar eten niet als ik er wat van zeg of haar wil helpen. Het is een tijdje zo erg geweest dat ik haar bordje op de grond moest zetten in de keuken. Dan bracht ze het zelf naar de tafel en dan konden we eten. Er mag geen moment zijn waarop we samen met haar eten bezig zijn want dan eet ze niks. Wat moet je dan nog doen? Alle jurkjes de deur uitdoen? Ik vind het fijn dat ze haar eigen smaak aan het ontwikkelen is. Nee niet weg doen dus.
Moet ze dan maar niks eten en wachten tot het overgaat? Nee want dan gaat ze s nachts huilen van de honger. Ik weet gewoon niet meer wie zich waar moet aanpassen aan wat en wat redelijk is. Het valt me nu gewoon echt zwaar. En de fijne momenten zijn er wel maar vaak niet bij ons thuis. Als er minder gevraagd wordt van mij als moeder, dan kan ik beter zien wat er fijn is aan haar. Maar niet aan ons. Ik word echt misselijk van die gevoelens vaak. Ik weet dat het hoort. Het boek van Supernanny zegt geloof ik zelfs dat het normaal is dat je een peuter geen drie minuten alleen kan laten zonder dat er iets gebeurd dat eigenlijk niet mag of kan of zonder dat je het hoeft te corrigeren. Ik weet het feitelijk allemaal maar het voelt niet zo. Het voelt alsof ik haar de hele tijd dwing zich te moeten aanpassen/ luisteren/ braaf zijn/ dingen leren. Terwijl ik dat helemaal niet wil. En aan het eind van de dag, bij het naar bed gaan zingt ze iedere avond een liedje van de Sesamstraat dvd. Met een heel klein kwetsbaar stemmetje.

De zon is door de stad gezakt
De daken gloeien na
er brandt iets aan de horizon
zie ik van waar ik sta
Ik kijk nog even door het raam
en zie het avondrood
dan ga ik slapen en ik droom
een lichtblauw kleurpotlood
en in de morgen is het donker
stilletjes weggegaan
de lucht is licht en heel misschien
heb ik dat wel gedaan.


Ze heeft geen idee over al die dingen nog maar ze is echt vaak mijn enige lichtpunt. En toch voelt het ontzettend zwaar.
  donderdag 8 februari 2007 @ 23:00:22 #298
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_46124299
Lieve schat, dat is het ook! Het is ook ontzettend zwaar, voor jou misschien nog ontelbaar keer meer dan voor mij of een ander. En ik heb ook geen antwoorden voor je. Ik kan wel honderd dingen zeggen, maar ik ken jou niet goed genoeg, en Jolie ook niet. Het is een situatie waarin niet te winnen valt. Niks is vaak goed, en dat is tegelijkertijd natuurlijk het frustrerende. Ik zou denk ik in sommige gevallen kiezen voor mijn eigen 'gemak', goed of niet goed. Dan maar wel dat jurkje. Is helemaal niet perse een tip ofzo, gewoon iets wat ik zou doen om mezelf niet gek te laten maken. Gewoon proberen soms samen te zijn met haar, in plaats van jij steeds haar opvoeder en zij steeds het kind dat opvoeding nodig heeft. Maar misschien doe je dat al wel zo veel dat je voelt dat je dat echt niet nog meer kan doen. Pfff, ik weet het ook niet Luchtbel, het ligt zo genuanceerd allemaal, is afhankelijk van zo veel factoren. Sorry. Damn meisje!
  donderdag 8 februari 2007 @ 23:23:45 #299
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_46125297
Oh nee het waren ook geen directe vragen in jouw richting hoor maar meer frustraties ik vind het gewoon echt lastig om daar een weg in te vinden. En ik weet niet of dat is om hoe het nu is of om hoe ik ben of om hoe zij is of omdat zij nu een peuter is. Ik vind haar heus niet altijd lastig hoor, over het algemeen wel een rare kwibus. En een lieveling. Misschien moet ik maar stoppen met denken hierover voor vandaag. Morgen gaat ze toch maar een dag naar de oppas en dan hopelijk een fijn weekend samen.
  donderdag 8 februari 2007 @ 23:24:59 #300
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_46125339
Ik ben nog helemaal hyper van vanmiddag. Vier stappen! VIER STAPPEN! En dan net de dag voor we met hem naar de orthopeed moeten

LB, ik vind je verhaal moeilijk omdat ik er zoveel herkenbare dingen in terugzie. Het verhaal van Renzell had trouwens woord voor woord door mij geschreven kunnen zijn. Dat soort dingen horen gewoon bij een peuter maar als je dan zelf niet lekker in je vel zit dan is het extra zwaar. Ik heb geen raad, geen slimme tips, helemaal niks omdat ik er zelf ook zo weinig mee kan op het moment. Kop op
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  donderdag 8 februari 2007 @ 23:31:33 #301
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_46125590
Nee, dat weet ik wel gek! Ik voelde me gewoon geroepen om te reageren op je.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')