wat ik me van vorige winter kan herinneren...quote:Op donderdag 25 januari 2007 15:36 schreef 61neorej het volgende:
Ben ik het toch niet mee eens. 5 a 6 dagen is toch wel behoorlijk betrouwbaar.
Kijk naar de 5-daagse van het KNMI die zit over het algemeengewoon goed.
een enkele graad afwijking kan natuurlijk altijd en iets meer zon ook.
Zelfs in de 9-daagse word bij een situatie waarin de voorspelbaarheid groot is nog een behoorlijke score behaald.
Het enige wat je niet kunt voorzien zijn fenomen als Polar Lows.
Het enkel de grote lijnen kunnen ontdekken begint bij dag 8-10 meestal
Overigens zat deze prik in deze vorm al voor de storm in de kaarten.
Toen werden er voor het oosten ijsdagen berekend en voor met name het westen kans op wat sneeuw.
Dat is toch redelijk uitgekomen.
als de neerslag er dus al is in het Oosten dan gaat het lekker sneeuwen??quote:
de buien drukken warme lucht met snelle wind dus ben bang dat alleen limburg sneeuw krijgt. En misschien tussen 4 uur & 9 uur waar er op dat moment neerslag valtquote:Op donderdag 25 januari 2007 16:29 schreef leroytje het volgende:
[..]
als de neerslag er dus al is in het Oosten dan gaat het lekker sneeuwen??![]()
Ik hoop et!!!
![]()
kontrol doet wel ineens heel raarquote:
quote:De eerste neerslag valt in de vorm van sneeuw. In het westen en noorden van het land gaat deze snel over in regen. In het zuidoostelijk deel van het land kan het wat langer sneeuwen. De sneeuw kan voor gladheid zorgen. Ook de regen kan voor gladheid zorgen als die valt op een bevroren ondergrond. De
buienradar werkt hier nog wel. Af en toe een update, niet elke 5 minuten, de laatste is van 23:45 uur.quote:Op donderdag 25 januari 2007 23:58 schreef Jodelaar het volgende:
klopt ook geen hol meer van, nergens is er meer de neerslag te volgen omdat de radar kapot is
alle radars doen raar op het moment. Maar als ik het mag geloven komt er neerslag hier heen en het is inmiddels weer -1.2quote:Op vrijdag 26 januari 2007 00:00 schreef highway101 het volgende:
[..]
buienradar werkt hier nog wel. Af en toe een update, niet elke 5 minuten, de laatste is van 23:45 uur.
Dat eerste lijntje is nu overgetrokken, maar daar is geen vlok uit gevallen.
valse ego dus en ik maar turen naar de radarquote:Op donderdag 25 januari 2007 23:58 schreef Jodelaar het volgende:
klopt ook geen hol meer van, nergens is er meer de neerslag te volgen omdat de radar kapot is
werkt weerquote:Op vrijdag 26 januari 2007 00:04 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
valse ego dus en ik maar turen naar de radar![]()
quote:Op donderdag 25 januari 2007 15:42 schreef Keromane het volgende:
Kijk ook naar ensembles van andere plaatsen in Europa. Dat geeft een beter beeld van de context. Dat kan ook bij het bekijken van de afzonderlijke ensemblekaarten (wetterzentrale -> ens -> alle member) en gemiddelden (mittel). Vergelijk verder verschillende modellen.
vind ik eigenlijk niet eens zo'n slecht idee!quote:Op donderdag 25 januari 2007 15:58 schreef indahnesia.com het volgende:
Ik heb vorig jaar een paar weken de KNMI-5-daagse vergeleken. Steeds de 5e dag pakken en dan kijken wat het word. Ik kan je zeggen dat er maar bar weinig in de richting zat. Misschien moeten we dat hier ook eens gaan doen. Simpel vergelijken en punten toekennen als het goed is, 1 jaar lang, dan hebben we alle seizoenen gehad en weten we een beetje of het betrouwbaar is.
Klinkt interessant.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 09:06 schreef addie het volgende:
[..]
vind ik eigenlijk niet eens zo'n slecht idee!
quote:Op vrijdag 26 januari 2007 09:18 schreef Lariekoek het volgende:
Nauwkeurigheid lange termijn voorspellingen
iig wel sneeuw althans daar in gelderland vriest het nog lichtjesquote:Op vrijdag 26 januari 2007 10:14 schreef -skippybal- het volgende:
Nou, die 3 centimeters gaan dus ook niet door![]()
1000 km noordelijker gaan wonenquote:Op vrijdag 26 januari 2007 11:20 schreef Jodelaar het volgende:
Tis alleen maar verdomde waterkoud vandaag en dat is kouder dan -10 vind ik. ik tril de hele dag al. Gister vond ik het warmer met -4 in de ochtend dan nu met +2 .. Winters in nederland.. yeah right geloof er nu niet meer in.. Winters in nederland = misschien een ijsdag, korrelsneeuw, industriesneeuw, mist, altijd overgang naar warm were met regen zones die niet effe eerder in sneeuw konden vallen..
* koopt een sneeuwspuiter*
Wind Chill factorquote:Op vrijdag 26 januari 2007 11:20 schreef Jodelaar het volgende:
Tis alleen maar verdomde waterkoud vandaag en dat is kouder dan -10 vind ik. ik tril de hele dag al. Gister vond ik het warmer met -4 in de ochtend dan nu met +2 .. Winters in nederland.. yeah right geloof er nu niet meer in.. Winters in nederland = misschien een ijsdag, korrelsneeuw, industriesneeuw, mist, altijd overgang naar warm were met regen zones die niet effe eerder in sneeuw konden vallen..
* koopt een sneeuwspuiter*
Of zuiderlijker.quote:
Idd, juist een van de leuke kanten van het Nederlandse klimaat.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 20:30 schreef Keromane het volgende:
[..]
Of zuiderlijker.
Dat maakt het op zich ook weer leuk.
Nu maarhopen dat wij de 25% krijgenquote:knmi schreef het volgende:
vrijdag 02 februari tot en met maandag 05 februari 2007
Kans op het aanhouden van het zachte weertype is ongeveer drie keer zo groot dan de overgang naar een koud weertype.
zaterdag 27 januari 2007 05.12 uur
haha maar niet meer hierneerzetten die kaartenquote:
whehe.. 6 uur later weg wintertjequote:Op zaterdag 27 januari 2007 18:41 schreef leroytje het volgende:
[..]
haha maar niet meer hierneerzetten die kaarten, nu issie weer bagger
quote:Op zaterdag 27 januari 2007 20:45 schreef leroytje het volgende:
Mensen kijken we ook ff op pagina 5 naar de ensemble?? Die staat me toch een bokkesprongen te maken in ons voordeel!!, hij staat nu al 3 dagen op temperaturen dik onder 0 na ongeveer 5,6 februari, met uitschieters naar -10, -15, dus ik ben nog wel hoopvol !!!!!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
de kans lijkt dus redelijk dat er weer een nieuw winterdipje aan zit te komenquote:
die koude is net zo hoopvol als warmte als je eventjes kijkt. Net zo veel van die slierten gaan bovengemiddeld als ondergemiddeld. Dus de conclusie is dan dat er grofweg evenveel kans is op warm als koud weer.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 20:45 schreef leroytje het volgende:
Mensen kijken we ook ff op pagina 5 naar de ensemble?? Die staat me toch een bokkesprongen te maken in ons voordeel!!, hij staat nu al 3 dagen op temperaturen dik onder 0 na ongeveer 5,6 februari, met uitschieters naar -10, -15, dus ik ben nog wel hoopvol !!!!!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nou er zitten toch echt meer lijntjes onder de 0 graden dan boven of kijk ik nu verkeerd ?quote:Op zondag 28 januari 2007 10:10 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
die koude is net zo hoopvol als warmte als je eventjes kijkt. Net zo veel van die slierten gaan bovengemiddeld als ondergemiddeld. Dus de conclusie is dan dat er grofweg evenveel kans is op warm als koud weer.
Weer veranderd dus: was ook erg onrealistisch.quote:Op zondag 28 januari 2007 00:31 schreef Jodelaar het volgende:
wow!
[afbeelding]
-16 in nederland op 850 meter.. zal dus overdag zoon -8 worden dan.. Achja maar is zo ver veranderd weer morgen naar warm ben ik bang
![]()
![]()
volgens mij is het nu redelijk zeker dat er halverwege volgende week een nieuwe winterprik komt, de vraag is alleen of die het ook lang zal volhoudenquote:Op dinsdag 30 januari 2007 09:53 schreef Jodelaar het volgende:
[afbeelding]
Nog te ver, maar tog kijk die blokkade en dat hoog!
Hogedruk gebied onder ons is ook bijna weg in ieder geval niet meer zo rood, heb meer vertrouwe in de afloop![]()
[afbeelding]
laag op belgie
woootquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |