quote:Op maandag 6 november 2006 22:30 schreef Oversight het volgende:
Ik ga een geldig legitiematiebewijs laten maken terwijl ik een toverhoed en diverse schmink draag op de foto van mijn te verkrijgen id-kaart, en ook uiteraard tijdens het aanvragen...
Zie eerder onderzoek in o.a.
make-up en identificatie / en Identificatie en Make-up ivm tijdelijke bug..
http://forum.fok.nl/topic/936942
hoofddoeken en toverhoeden, overeenkomst.
Acceptatiecriteria voor de pasfoto op reisdocumenten
Hiervoor zoek ik nog grimeurs (of Lotus-deskundigen) die we willen helpen om zo onherkenbaar mogelijk te worden, ten opzichte van mijn normale uiterlijk, zonder de ambtenaar te laten twijfelen over de echtheid van mijn eventuele littekens en andere verfraaingen....
Uiteraard zullen we echt tot de limit gaan, en waar mogelijk die net even verder leggen...
quote:Op maandag 22 januari 2007 22:33 schreef crossover het volgende:
En wat stond er nu in die TR??
Ik wacht ook met smart op het hele verhaal.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 09:36 schreef hierissiedan het volgende:
Super, maar vraag me nu echt af met welk verhaal hij dit geflikt heeft!
Da's nou juist de lol. Er bestaat identificatieplicht en dit IS een goedgekeurde id-kaart.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 10:56 schreef Robar het volgende:
En als je nu eens aangehouden wordt?
Ik denk niet dat de politie hier om kan lachen, het is een soort van bedrog . . .quote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:00 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Da's nou juist de lol. Er bestaat identificatieplicht en dit IS een goedgekeurde id-kaart.
Stel je dan eens vragen bij wat die id-plicht dan voorstelt![]()
Interessant...quote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:14 schreef sigme het volgende:
Wonderschoon!
Heel goed Oversight, succes met het paspoort met toverhoed (en lok ooit een proefproces uit door een bisexueel wegens geaardheid te ontslaan).
Wat? Dat van die bisexueel? Heeft Oversight ooit aangekaart: Discimineren van bisexuelen NIET strafbaarquote:
lol, nouja.. wel logisch, stel je zou praktiserend biseksueel zijn, dan kun je juridisch maar een relatie hebben, of een school moet een docent weigeren omdat deze een driehoeksverhouding heeftquote:Op dinsdag 23 januari 2007 13:20 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat? Dat van die bisexueel? Heeft Oversight ooit aangekaart: Discimineren van bisexuelen NIET strafbaar
Hoezo? Ik lijk ook voor geen meter meer op mijn paspoortfoto. Vraagt nooit iemand naar.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:35 schreef Repeat het volgende:
geweldig
zo even teruglezen in evt andere topic
Maar je paspoort is toch nutteloos om zo'n foto op te zetten? dan kan je nooit op reis, zo eigenlijk ook met je rijbewijs en deze is denk ik ook niet geldig omdat je er niet meer op lijkt... Dit snap ik nog steeds niet
en jij denkt dat dat vergelijkbaar is met deze absurde foto?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:47 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Hoezo? Ik lijk ook voor geen meter meer op mijn paspoortfoto. Vraagt nooit iemand naar.
Deze is ook de moeite: Gratis Treinreizen [SLOT]quote:Op dinsdag 23 januari 2007 13:20 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat? Dat van die bisexueel? Heeft Oversight ooit aangekaart: Discimineren van bisexuelen NIET strafbaar
gelukkig staat dat er niet opquote:Op dinsdag 23 januari 2007 16:43 schreef Puckzzz het volgende:
die foto!
hoe lang is zo'n kaart geldig eigenlijk?
Jij zegt dat een document niet meer geldig is omdat je er niet meer op lijkt.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:18 schreef Repeat het volgende:
[..]
en jij denkt dat dat vergelijkbaar is met deze absurde foto?
Prachtig!quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:08 schreef Drugshond het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Nog 2 foto's.
Tss tuurlijk niet, lachen op je paspoortfoto is verboten!quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:15 schreef Drugshond het volgende:
Wat kunnen we straks voor het paspoort verwachten ?
[afbeelding]
Nope the real deal.quote:Op woensdag 24 januari 2007 00:29 schreef TerroRobbie het volgende:
Photoshop?
quote:
Ja, op z'n OV.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:59 schreef Locusta het volgende:
Whehhehe
Een vriend van mij heeft een petje opgehouden en een peuk half in z'n mondhoek, maar dan op z'n OV
quote:Beste xxx,
Dank voor je bericht aan Jan Marijnissen. De SP heeft zich altijd verzet tegen de identificatieplicht alszijnde een middel tegen terrorisme, dus wat dat betreft is dit - bijzondere - verhaal zeker een illustratie ervan.
Ik stuur het door naar onze medewerkers Binnenlandse Zaken, zodat die kunnen kijken of hier verdere actie op gewenst is.
Met vriendelijke groet,
namens Jan Marijnissen
Bas Stoffelsen
Persoonlijk medewerker
Kijk ook eens op:
www.janmarijnissen.nl
www.sp.nl
quote:----- Original Message ----- From: xxxxx
To: <jan@janmarijnissen.nl>
Cc: <oversiggie@gmail.com>
Sent: Tuesday, January 23, 2007 9:00 PM
Subject: ID-plicht anno 2007 een lachertje.
Beste Jan M,
De overheid is in sneltrein bezig met de digitale samenleving en de privancy beperkingen daarop.
Het is iemand gelukt om dit systeem op een zodanige manier te ontkrachten dat je nauwelijks kunt spreken van een preventieve werking met betrekking tot terrorisme.
Op de community-site FOK! heeft Oversight (zie CC) middels een [LEF]-topic bewezen dat als je de grenzen van de wet een beetje kent (hij is zelf ook ambtenaar) de digitale ID-plicht met scan vrij eenvoudig kunt omzeilen.
Zie ook de topics
Rijbewijs met hoed op en schmink (Eerste 10 postings + posting 280-300 : als samenvatting)
Rijbewijs met hoed en schmink. #2 (De user reakties).
Humor is het zeker, maar ook een beetje met een lange neus naar al die digitale maatregelingen die nog op ons af moeten komen. Als zoiets al mogelijk is anno 2007, wat hebben die beloofde maatregelingen dan nog als surplus voor de bestrijding van het terrorisme behalve een duurder prijskaartje voor de burger met minder privancy gerelateerde rechten.
Wie het weet mag het zeggen.
Met vriendelijke groet,
Drugshond (moderator FOK!).
Whehehehe.quote:
quote:Op woensdag 24 januari 2007 20:37 schreef Breuls het volgende:
[..]
Altijd handig, ex-crew op de juiste plaatsen.
quote:
Ze gaan um vast hartelijk bedanken en een baan aanbieden.quote:Ik stuur het door naar onze medewerkers Binnenlandse Zaken, zodat die kunnen kijken of hier verdere actie op gewenst is.
quote:Op maandag 6 november 2006 23:01 schreef Burbo het volgende:
Je krijgt van mij 5 euro als het lukt.
ik vind het geweldig !!quote:
quote:Op donderdag 25 januari 2007 06:14 schreef Mirage het volgende:
ooooooh ik hoor over OS op de radio.... ik lees over hem op de NOS site.......![]()
http://www.nos.nl/nos/art(...)1C7402A97594A76.html
en er werd net aandacht aan besteed 06.01 uur op de radiooooooooooo nos
Nou hoor je het eens van een ander, Oversiggie is een joker!quote:Op donderdag 25 januari 2007 06:14 schreef Mirage het volgende:
ooooooh ik hoor over OS op de radio.... ik lees over hem op de NOS site.......![]()
http://www.nos.nl/nos/art(...)1C7402A97594A76.html
en er werd net aandacht aan besteed 06.01 uur op de radiooooooooooo nos
quote:Op donderdag 25 januari 2007 06:26 schreef Petre het volgende:
FOK!ker vindt maas in Wet op de identificatieplicht
quote:Op donderdag 25 januari 2007 06:46 schreef JeRa het volgende:
Pagina 103 op teletekst, gaat dit op het journaal komen?
ja, vastquote:Op donderdag 25 januari 2007 06:48 schreef Oversight het volgende:
[..]
![]()
ik gok zo vanaf 07:00 uur op nos journaal
![]()
quote:Op donderdag 25 januari 2007 06:53 schreef vamperotica het volgende:
ghehehe
Nu te zien op het nosjournaal... ghehehequote:Op donderdag 25 januari 2007 07:00 schreef goa.the-god het volgende:
hoe zie je er in het dagelijks leven uit ?
quote:Op donderdag 25 januari 2007 07:04 schreef nokwanda het volgende:![]()
Dat eerste trillende handje met kaart in beeld.
De bijpassende rugzak
Geweeeeldig... kom niet meer bij
Ja dat viel mij ook al op, Jatpack ofzoquote:
Waarom verscherpen, iemand kan toch niet zien hoe je in realiteit er uit ziet.quote:Op donderdag 25 januari 2007 07:18 schreef nokwanda het volgende:
Hoop alleen niet dat dit juist aanleiding is om wetgeving juist aan te scherpen.
Mwoah, het staat mensen vrij om van levensovertuiging te veranderen. Je kan een moslima ook niet verplichten dat ze altijd een hoofddoek op heeft. Evenmin kan je een gothic (of whatever) verplichten om make-up te dragen. Dus je kan onder het mom van levensovertuiging op een bepaalde manier op de foto gaan. (als hare krishna bijv) en vervolgens van levensovertuiging veranderen.quote:Op donderdag 25 januari 2007 07:18 schreef nokwanda het volgende:
Hoop alleen niet dat dit juist aanleiding is om wetgeving juist aan te scherpen.
nee hoor.quote:Op donderdag 25 januari 2007 07:20 schreef goa.the-god het volgende:
[..]
Waarom verscherpen, iemand kan toch niet zien hoe je in realiteit er uit ziet.
Is wel grappig om te zien, maar inprinciepe is hij illigaal in nederland als hij niet er uit ziet als op de foto.![]()
quote:Op donderdag 25 januari 2007 07:21 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Mwoah, het staat mensen vrij om van levensovertuiging te veranderen. Je kan een moslima ook niet verplichten dat ze altijd een hoofddoek op heeft. Evenmin kan je een gothic (of whatever) verplichten om make-up te dragen. Dus je kan onder het mom van levensovertuiging op een bepaalde manier op de foto gaan. (als hare krishna bijv) en vervolgens van levensovertuiging veranderen.
Je ziet er niet het zelfde uit als op de foto op het legetematie bewijs.quote:Op donderdag 25 januari 2007 07:23 schreef Mirage het volgende:
[..]
nee hoor.
hij ziet er toch uit als op de foto
Ik mag ook make up opdoen..
en de ene dag roze, de andere dag groen.. wie bepaald hoeveel make up ik mag dragen ?
Wie bepaald dat ik niet de ene dag een vampierstijl mag aannemen, de dag erna voor kicky roze gaan ?
ik toch ook niet ??quote:Op donderdag 25 januari 2007 07:30 schreef goa.the-god het volgende:
[..]
Je ziet er niet het zelfde uit als op de foto op het legetematie bewijs.
quote:Op donderdag 25 januari 2007 07:33 schreef FOKradio het volgende:
Tsssk, het was afgelopen maandag al op de radio
echt ?quote:
Lijkt me wel. Ik heb het daar ook gehoord, dat moet om 7 uur zijn geweest. Of misschien al om half 7, nu ga ik zelf twijfelen.quote:
kan best hoorquote:Op donderdag 25 januari 2007 07:44 schreef Light het volgende:
[..]
Lijkt me wel. Ik heb het daar ook gehoord, dat moet om 7 uur zijn geweest. Of misschien al om half 7, nu ga ik zelf twijfelen.
uhuquote:Op donderdag 25 januari 2007 07:44 schreef slikheks het volgende:
Ik vind zijn andere actie anders ook erg strak![]()
25 januari fok!s Oversight dag lijkt me
volkskrantquote:Man krijgt identiteitskaart met clown als pasfoto
ANP
HELLEVOETSLUIS - Een man uit Hellevoetsluis heeft een identiteitskaart bemachtigd met een pasfoto waar hij als clown op staat afgebeeld. Dat bleek donderdag in het Radio 1 Journaal. De man schminkte zichzelf als de Joker, naar het personage in de Batman-films. Ook zette hij een hoedje op. De strenge regels waaraan een pasfoto moet voldoen, omzeilde hij door te zeggen dat het zijn levensovertuiging was. De gemeente ging daarmee akkoord.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |