Lieve Luchtbel
Als jij ineens bij mij op msn verschijnt, met de vraag "gaat het wel met je" Dan ben ik "blij"
Hoe jij me een aantal aanvonden achterelkaar geholpen hebt, met een stukje tekst, wat ik voor wilde lezen op de begrafenis bij Thijs.
Keer op keer sta je onverwacht weer met een kaartje in de brievenbus, even hallo op msn, gewoon zomaar ineens.
Telkens lees ik dan jou warme woorden, woorden die soms de tranen laten rollen.
Je reageerd niet raar als ik weer eens mijn hart lucht bij je, omdat ik het even veel te moeilijk heb.
Als die eigenschappen, maken jou tot Luchtbel, ik vind het knap dat je dat kunt, zeker nu je met jezelf ook in de knoop zit,
En ergens begrjip ik het ook wel, want je hoeft heel even niet bij je eigen dingen bezig te houden, even een ander helpen, even geen eigen "ellende"
Ik deed en doe soms nog precies het zelfde.
Als ik je hoor praten en zie schrijven over Jolie dan lees ik daar een heleboel liefde, een heleboel geluk.
Dat het nu al even voor jou niet lekker loopt, dat je jolie regelmatig even naar anderen brengt omdat je het even nodig hebt,
Lijken mij alleen maar "goed"
Je stelt op die mannier bepaalde grenzen voor jezelf, omdat ik even die rust nodig heb, omdat ik even teveel aan mijn hoofd heb, om even die lieve mama van Jolie te zijn.
Daarna haal je haar weer op, en probeer je toch een mama te zijn, je doet leuke dingen met haar, knutseld prachtige kerstbomen.
Jolie voelt die liefde ook, en ziet op haar mannier daar ergens haar geluk met jou in.
Op een dag kun jij Jolie uitleggen, waarom je afentoe zo was, waarom, en zal ze het begrijpen
![]()
Lieve Luchtbel je bent niet alleen een lieve meid om tegen aan te kletsen, om je hart bij uit te storten, je bent ook een ontzettend lieve mama, de mama van Jolie, dat meisje wat stralend op de foto's staat