abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 januari 2007 @ 14:13:45 #1
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_45558506
Wat?

Atlantis is een eilandenrijk waarvan men niet zeker weet of het ooit heeft bestaan. Door een catastrofe zou het rijk plotseling zijn verdwenen. De Atlantische oceaan dankt zijn naam aan dit hypothetische gebied.

Volgens de overlevering leefden de bewoners van Atlantis in een gouden tijd. Ze waren begaafde zeelieden die een rijke zeevloot bezaten. Verder zouden ze een grote kennis hebben gehad van onder andere: de astronomie, bouwkunst en wiskunde. De bewoners van Atlantis zouden gebonden geweest zijn aan de goden: de Atlantiërs moesten haar wetten volgen.

Hoe weten wij dat?

De Griekse filosoof Plato (427-347 voor Christus) was de eerste die over Atlantis schreef, waarbij hij ervan overtuigd leek dat dit land werkelijk heeft bestaan, omdat de overgrootvader van Plato hierover verhalen had gehoord van Solon, die het weer van een Egyptische priester had gehoord. Hoe het land eruit zag, is door Plato in detail beschreven. Onder andere was er op het eiland een tempel gewijd aan de god Poseidon, de god van de zee. Het eiland Atlantis, lag buiten de Middellandse Zee, dus nog verder dan de Zuilen van Hercules (de straat van Gibraltar).

In zijn dialogen 'Timaeos' en vooral 'Kritias' vertelt Plato uitgebreid over een eiland, "groter dan Noord-Afrika en Klein-Azië bij elkaar", waarvan de bevolking in overvloed en weelde leefde, zo'n 11.000 jaar geleden. De wijsgeer Plato zegt dat zijn verhaal op waarheid berustte. De beroemde dichter en staatsman Solon uit Athene had het 200 jaar voordien aan zijn overgrootvader verteld. Tijdens een bezoek aan Egypte had Solon namelijk in de stad Saïs een priester ontmoet. Die vertelde hem uitvoerig over de overwinning van de Grieken op "een machtig leger dat, vanuit een ver punt in de Atlantische Oceaan, oprukte om Europa te veroveren. De indringers kwamen van een eiland Atlantis, buiten de Zuilen van Hercules (de huidige straat van Gibraltar)".

In de onvoltooide dialoog "Kritias" geeft Plato een zeer gedetailleerde beschrijving van het centrum van het machtige Atlantis-rijk. Omstreeks 9.500 voor Christus verdween het door een wereldwijde catastrofe naar de bodem van de zee en wiste daarmee haast ieder spoor van zijn bestaan uit: "De oude hoofdstad was rijk aan natuurlijke bronnen en er was voedsel in overvloed. Hoge bergen boden beschutting tegen de noordenwind en over de weiden zwierven dieren zoals olifanten en paarden, die dronken uit meren en rivieren. Er regeerden 10 koningen over dit paradijselijke eiland en de bewoners leefden er in volmaakte harmonie".

What happened?

Volgens Plato verdween het rijk ongeveer 9500 voor Christus door een wereldwijde catastrofe, een soort zondvloed, waardoor ieder spoor van het land werd weggewist.

Het verhaal van Plato over een mythisch eiland komt over de hele wereld in vele verhalen voor, in de vorm van een aards paradijs, dat ten ondergaat aan natuurrampen, zoals aardbevingen of vloedgolven. Sommigen denken dat Plato geïnspireerd was door de vulkanische gebeurtenissen op het eiland Santorini.

In tal van geschriften zijn er vermeldingen gemaakt over de vernietiging van Atlantis, dat ten onder ging door de zonvloed, vuur & aardbevingen rond 10.500 v chr. De Egyptenaren spraken hier over, de Maya's, de Indiers en zelfs sommige Afrikaanse stammen kennen de legende. Dit kan toch geen toeval zijn. Als je al die geschriften naast elkaar legt, hebben ze het allemaal over een machtig mooi land dat zich in de oceaan bevond. De bewoners die daar leefden, de weinig overlevenden na de ramp, zijn gevlucht naar andere landen. Met andere woorden de Egyptenaren, Indiers, Maya's en de afrikaanse stammen zijn allen waarschijnlijk afstammelingen van de Atlantiers. Dit zou natuurlijk heel juist zijn als Atlantis in de Atlantische oceaan lag want dan zijn Egypte, Afrika, en Zuid Amerika de naburige landen. Van daaruit trokken ze door naar Indie.

Bewijzen voor Atlantis?

In al die landen schijnen er ook muurschilderingen en prehistorische bouwwerken te zijn ontdekt die verwijzen naar de Atlantiers (vergevorderde beschaving). Zoals onder de Sfinx daar is een verborgen onderaardse Gallerij, het zogeheten " zaal der archieven" (hall of recorts). Hierin zou de volledige wijsheid van de beschaving uit lang vervlogen tijden bewaard zijn gebleven (Atlantiers).

In 1991 begonnen Thomas Dobecki, geoloog Joseph Schoch en archeloog John West met hun onderzoek naar de Sfinx. Ze hebben toen in 1993 een rechthoekige kamer ontdekt van ongeveer 9 bij 12 meter, 5 meter onder de poot van de sfinx. Hier is toen door de Amerikaanse t.v. keten NBC een documentaire over gemaakt genaamd " the Mystery of de Sfinx. Direct werd door zahi Hawass, de opzichter van oudheikundige werken van Gizeh, alle werkzaamheden betreft de Sfinx stilgelegd. Er werd verklaard dat West te weinig wetenschappelijk te werk ging. Maar misschien was de echte reden wel dat de Egyptische autoriteiten niet naar buiten wilden hebben dat de Sfinx en de piramiden waarschijnlijk niet door de Egyptenaren waren gebouwd maar door de overlevenden van Atlantis

Waar zou Atlantis liggen dan?

Door de jaren heen zijn er talloze theorieën over de ligging van Atlantis verschenen. Er is wel beweerd dat Atlantis gevonden zou zijn in de buurt van de Azoren, Amerika, Scandinavië, de Noordzee, de Britse eilanden, het eiland Cuba, Zuid-Spanje, Kreta, Cyprus, Santorini, de Canarische Eilanden en Antarctica. Ook worden wel Egypte, Indonesië, Madagaskar en Australië genoemd als mogelijke plaatsen van Atlantis.

Okay, leuk. En nu?

Sinds een aantal jaar is er een meneer die denkt Atlantis gevonden te hebben. En wel in Cyprus.

Shortly after the publication of the book, Robert traveled to Cyprus and spent the next year preparing for a scientific expedition, which occurred in November of 2004. The astonishing results of this expedition (sonar generated images of the seafloor) created headlines around the world as the images showed clear evidence of man-made structures fifty miles from the nearest shore, and one mile under water, exactly where Robert had been predicted they would be.

Cyprus in its current form appears to be the mountaintop of what used be a larger island, most of which is currently under water. An underwater valley stretching between Cyprus and Syria appears to be the "great plain" of Atlantis, and an underwater mountain in the middle of this valley appears to be the Acropolis Hill of Atlantis City, our main target area.

The first Atlantis expedition succeeded in gathering sonar-generated images of the seafloor where the purported man-made structures were found. Robert and his team are now working towards organizing a second expedition where an ROV (Remote Operated Vehicle) will be sent to the depths to actually film the great wall of Atlantis. A sub-bottom profiler will also be used to see what lies beneath the mud sitting on top of these massive structures. The team plans to execute the second expedition sometime in the summer of 2006.

http://www.discoveryofatlantis.com/synopsis/index.htm

Dit is een lijst van dingen die zouden kloppen met wat de historie zegt, en met de huidige vindplaats Cyprus.

[ Bericht 50% gewijzigd door Queen_Bee op 21-01-2007 16:09:38 ]
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_45558532
Maak eens een openingspost dat onwetende weten waar het over gaat
  zondag 21 januari 2007 @ 14:15:10 #3
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_45558559

Als het zo groot zou zijn was het allang gevinden lijkt mij...
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  zondag 21 januari 2007 @ 14:15:19 #4
150152 Queen_Bee
pi_45558564
Was ik nog van plan ja
I'm super sonic man
  zondag 21 januari 2007 @ 14:15:40 #5
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45558575
Goed zo

Zo hoef ik het niet te openen

Atlantis

Wat was er zo bijzonder aan atlantis? Was die beschaving zover de tijd vooruit? Waar hield die beschaving zich mee bezig in het dagelijkse leven en nog meer vragen die ik me stel

Van het spel Indiana Jones & the fate of atlantis heb ik dus meegekregen dat ze zich bezig hielden met het maken van robots en dat ze al super moderne gebouwen hadden voor hun tijd.

Maar dan ga ik uit van een spel, hoewel dat spel ook beweerd dat het in Kreta ligt, in dat spel komen toch zaken naar voren die ook echt gebeurt konden zijn. Daarom is dat spel zo leuk om te spelen.

Alsnog is het maar een spel uiteraard

Wie weet neem ik dat spel te serieus?
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_45558582
Tvp
  zondag 21 januari 2007 @ 14:16:21 #7
166318 ta1lormad3
Do you get my drift?
pi_45558604
Stargate Atlantis
What we got here, is a failure to communicate. Some men you just can't reach.
So you get what we had here last week. Which is the way he wants it. Well, he gets it.
I don't like it anymore than you men.
  zondag 21 januari 2007 @ 14:19:19 #8
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_45558693
Kep hier een documentaire over Atlantis van Discovery Channel. Heb m nog niet gezien, maar jullie wekken wel mijn nieuwsgierigheid.

Atlantis.... Atlantis, had dat niets met Indiana Jones te maken?? (of was dat Suske en Wiske??)
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
  zondag 21 januari 2007 @ 14:19:40 #9
150152 Queen_Bee
pi_45558707
quote:
Op zondag 21 januari 2007 14:16 schreef ta1lormad3 het volgende:
Stargate Atlantis
Mooi hè
I'm super sonic man
  zondag 21 januari 2007 @ 14:20:11 #10
150152 Queen_Bee
pi_45558729
quote:
Op zondag 21 januari 2007 14:19 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Kep hier een documentaire over Atlantis van Discovery Channel. Heb m nog niet gezien, maar jullie wekken wel mijn nieuwsgierigheid.

Atlantis.... Atlantis, had dat niets met Indiana Jones te maken?? (of was dat Suske en Wiske??)
Is dat die ik nergens meer kan vinden? Met een dude die in 2006 dacht ik meende Atlantis gevonden te hebben?
I'm super sonic man
  zondag 21 januari 2007 @ 14:20:27 #11
165848 SoupNazi
No soup for you!
pi_45558736
Het zou leuk zijn als het echt was.
A.F.C. Ajax
  zondag 21 januari 2007 @ 14:20:52 #12
150152 Queen_Bee
pi_45558751
quote:
Op zondag 21 januari 2007 14:14 schreef Keiichi het volgende:
Maak eens een openingspost dat onwetende weten waar het over gaat
Goed genoeg?
I'm super sonic man
  zondag 21 januari 2007 @ 14:20:53 #13
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45558753
quote:
Op zondag 21 januari 2007 14:19 schreef RoodWitBlauw het volgende:

Indiana Jones & the fate of atlantis is een oudere game van Lucasarts Ben dat spel aan het spelen deze week, ondertussen ben ik al in atlantis en daar gaat het over urichalcum beans, van die gouden dingen waar veel kracht in zit. En dan komen de NAZI's die willen een atoombom maken en nog meer.

Ook robots en een trein is in atlantis te vinden daar en beelden van bijzondere wezens.

Maar het is maar een spel, hoewel het wel bij Indiana Jones past
pi_45558860
vroeger las ik er een boek over.
zo mysterieus, spannend en mooi
pi_45558862
tvp Atlantis is vet, ik heb wel vaak nagedacht welk eiland het dan zou moeten zijn
  zondag 21 januari 2007 @ 14:26:05 #16
150152 Queen_Bee
pi_45558915
quote:
Op zondag 21 januari 2007 14:15 schreef -skippybal- het volgende:
[afbeelding]
Als het zo groot zou zijn was het allang gevinden lijkt mij...
Dat hoeft niet waar te zijn. Overwoekerd ed, je moet maar net op de juiste plek zoeken
I'm super sonic man
pi_45558929
quote:
Op zondag 21 januari 2007 14:20 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Indiana Jones & the fate of atlantis is een oudere game van Lucasarts
* Dat spel ook gespeeld heeft*

Ik heb het fenomeen Atlantis altijd al erg intrigerend gevonden. Hopelijk heeft het ooit bestaan en wordt het ook daadwerkelijk gevonden
Pesez le matin que vous n'irez peut-être pas jusqu'au soir,
Et au soir que vous n'irez peut-être pas jusqu'au matin.
pi_45558945
Atlantis ligt onder Antartica. Als het ijs gesmolten is, krijgen we het pas te zien.
  zondag 21 januari 2007 @ 14:27:03 #19
166318 ta1lormad3
Do you get my drift?
pi_45558955
quote:
Op zondag 21 januari 2007 14:19 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Mooi hè
En spannend! Een goede SGC kloon in ieder geval!
So you get what we had here last week. Which is the way he wants it. Well, he gets it.
  zondag 21 januari 2007 @ 14:27:27 #20
150152 Queen_Bee
pi_45558967
Maar als Atlantis echt zo zn tijd voor uit was hè, en stel dat wij het vinden dan
I'm super sonic man
  zondag 21 januari 2007 @ 14:27:59 #21
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_45558989
quote:
Stargate Atlantis
  zondag 21 januari 2007 @ 14:28:13 #22
150152 Queen_Bee
pi_45558993
quote:
Op zondag 21 januari 2007 14:27 schreef ta1lormad3 het volgende:

[..]

En spannend! Een goede SGC kloon in ieder geval!
SGC? Gewone SG vind ik niks. Alleen SG A

Alleen die Atlantiers die terug kwamen, wat een hoeren zeg
I'm super sonic man
  zondag 21 januari 2007 @ 14:28:13 #23
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_45558995
quote:
Op zondag 21 januari 2007 14:26 schreef avw1982 het volgende:
Atlantis ligt onder Antartica. Als het ijs gesmolten is, krijgen we het pas te zien.
* Keiichi geeft nog wat extra gas met z'n auto om het broeikaseffect sneller te laten verlopen

pi_45559064
  zondag 21 januari 2007 @ 14:31:13 #25
150152 Queen_Bee
pi_45559082
Oh yeah.

Ze hebben het er ook over dat er onder de Sfinx kamers zitten vol info over Atlantis enzo. En ze waren daar aan t graven, maar toen zette Egypte dat stop. Want als men erachter komt dat zij daar eerder waren, dan zijn de schatten niet meer van Egypte

Zoiets was het :@

[ Bericht 5% gewijzigd door Harajuku. op 22-02-2011 20:13:03 ]
I'm super sonic man
  zondag 21 januari 2007 @ 14:31:29 #26
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45559092
quote:
Op zondag 21 januari 2007 14:26 schreef gathering_storm het volgende:

[..]

* Dat spel ook gespeeld heeft*

Ik heb het fenomeen Atlantis altijd al erg intrigerend gevonden. Hopelijk heeft het ooit bestaan en wordt het ook daadwerkelijk gevonden

Dat spel is super De hele sfeer van dat spel met de world-stone, moon-stone and sun-stone. Ook azores wordt genoemd in het spel en ook kreta en Antartica waar die ene onderzoeker bevriesd tijdens het vinden van een oud voorwerp. Dus het is ook nog eens een spel dat een beetje op "waarheid' is berust. Daarom is het ook een van mijn favourite games. Het is nep maar het zou echt kunnen zijn. Hier liggen overigens meer games over atlantis en Egypte, toch maar eens beginnen met die games

In de spel ga je dus met die onderzeeër atlantis binnen via een kleine opening onder de zee, stel nou de poorten naar atlantis zijn helemaal bedolven door het zand onder de zeedbodem mocht het onder de zeebodem liggen.

Stel er ligt 100 meter zand boven de ingang, dan is het toch bijna onmogelijk om de overgebleven resten terug te vinden of niet?

Ga maar eens op de bodem van de oceaan zoeken

Wie weet zal het nooit gevonden worden, tenzij ze nieuwe apparatuur hebben om de zeebodem te onderzoeken van bovenaf.
  zondag 21 januari 2007 @ 14:31:39 #27
150152 Queen_Bee
pi_45559097
quote:
Op zondag 21 januari 2007 14:30 schreef AbeSapien het volgende:
[afbeelding]
dat beeld lijkt me niet geheel kloppend
I'm super sonic man
pi_45559100
quote:
Op zondag 21 januari 2007 14:27 schreef Queen_Bee het volgende:
Maar als Atlantis echt zo zn tijd voor uit was hè, en stel dat wij het vinden dan
Schitterend toch? De Verzonken stad vinden!
  zondag 21 januari 2007 @ 14:32:15 #29
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_45559121
atlantisch is cool
zullen we het mysterie hier even gaan oplossen??
ga maar even met die witte meneer mee...
[b]best bekeken topic, ooit[/b]
  zondag 21 januari 2007 @ 14:32:39 #30
150152 Queen_Bee
pi_45559135
quote:
Op zondag 21 januari 2007 14:31 schreef Beelzebub85 het volgende:

[..]

Schitterend toch? De Verzonken stad vinden!
Ja, dan krijgen we al die info in handen. De verkeerde handen waarschijnlijk, maar goed
I'm super sonic man
  zondag 21 januari 2007 @ 14:33:58 #31
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45559177
quote:
Op zondag 21 januari 2007 14:27 schreef Queen_Bee het volgende:
Overdreven doen even

Een nieuwe pentium processor, nieuwe vorm van kern-energie

Een nieuwe manier van leven

pi_45559181
quote:
Op zondag 21 januari 2007 14:32 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Ja, dan krijgen we al die info in hadden. De verkeerde handen waarschijnlijk, maar goed
Wie weet, in de toekomst.... Atlantis wordt gevonden.... drooggelegt en een toeristenoord.... alle kostbaarheden vertrapt. Denk dat het nu beter af is.
  zondag 21 januari 2007 @ 14:35:23 #33
150152 Queen_Bee
pi_45559221
quote:
Op zondag 21 januari 2007 14:34 schreef Beelzebub85 het volgende:

[..]

Wie weet, in de toekomst.... Atlantis wordt gevonden.... drooggelegt en een toeristenoord.... alle kostbaarheden vertrapt. Denk dat het nu beter af is.
Denk toch niet dat ze gelijk toeristen toe laten
I'm super sonic man
pi_45559260
quote:
Op zondag 21 januari 2007 14:35 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Denk toch niet dat ze gelijk toeristen toe laten
Nee, zeker niet in het begin... Maar ze zullen er toch komen. Van die Duitsers weet je....
  zondag 21 januari 2007 @ 14:38:27 #35
150152 Queen_Bee
pi_45559312
quote:
Op zondag 21 januari 2007 14:36 schreef Beelzebub85 het volgende:

[..]

Nee, zeker niet in het begin... Maar ze zullen er toch komen. Van die Duitsers weet je....
Als het gevonden wordt ga ik zeker wel heen Maar tegen die tijd zullen de belangrijkste dingen toch al weggehaald zijn
I'm super sonic man
pi_45559355
Dan worden er overal kuilen gegraven.
pi_45559414
Als het er is, en het is toegankelijk... dan ben ik er ook wel te vinden.
Maar goed, eerst de vraag of het bestaan heeft of niet oplossen.....
  zondag 21 januari 2007 @ 14:42:25 #38
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45559447
quote:
Op zondag 21 januari 2007 14:38 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Als het gevonden wordt ga ik zeker wel heen Maar tegen die tijd zullen de belangrijkste dingen toch al weggehaald zijn
Zelfde geval in Egypte waar ze overal het graf hebben open gegooid en de inhoud van de graven in een museum hebben gestopt.

Dan gaan ze alles leeg roven en moet je naar een museum waar je achter glas mag kijken naar de schatten

Dan wil ik liever het origineel zien in originele staat.

Ik ga nu fate of atlantis uitspelen

Daarna een ander spel over atlantis spelen, kijken hoe de makers van de game erover dachten. En natuurlijk het idee hebben dat ik zelf actief op zoek ben naar atlantis.

Keep on gaming and dreaming
  zondag 21 januari 2007 @ 14:42:31 #39
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_45559450
En daar komt Ariël vandaan?
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
  zondag 21 januari 2007 @ 14:43:13 #40
150152 Queen_Bee
pi_45559471
quote:
Op zondag 21 januari 2007 14:42 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Zelfde geval in Egypte waar ze overal het graf hebben open gegooid en de inhoud van de graven in een museum hebben gestopt.

Dan gaan ze alles leeg roven en moet je naar een museum waar je achter glas mag kijken naar de schatten

Dan wil ik liever het origineel zien in originele staat.
Ja, maar veel mensen willen dan kijken met de handjes ;P
I'm super sonic man
  zondag 21 januari 2007 @ 14:44:19 #41
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45559512
quote:
Op zondag 21 januari 2007 14:43 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Ja, maar veel mensen willen dan kijken met de handjes ;P
Inderdaad met de handjes kijken, en af en toe wat in de zak steken ook. Dan kun je nog beter alles veilig achter glas opstallen. Maar in een museum is dan ook de beleving van het origineel weg.

Als iedereen nu netjes met de ogen zou kijken.

Zullen we allemaal archeoloog worden

Gaan we in een team op zoek boven de atlantische oceaan en gaan we diepzee duiken

En dan eisen wij die stad op en zorgen wij ervoor dat het allemaal in originele staat blijft. Mensen die met de handen kijken die hakken we de handen af ter plekke
  zondag 21 januari 2007 @ 14:45:41 #42
150152 Queen_Bee
pi_45559567
quote:
Op zondag 21 januari 2007 14:44 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Inderdaad met de handjes kijken, en af en toe wat in de zak steken ook. Dan kun je nog beter alles veilig achter glas opstallen. Maar in een museum is dan ook de beleving van het origineel weg.

Gaan we in een team op zoek boven de atlantische oceaan en gaan we diepzee duiken
Ja dat zou mooier zijn, absoluut. Maar leer mij de mensheid kennen Nah, dat wordt m niet. Ik vind het altijd nog triest dat mensen zich zomaar dingen van anderen willen toe eigenen
I'm super sonic man
  zondag 21 januari 2007 @ 14:46:53 #43
150152 Queen_Bee
pi_45559617
quote:
Op zondag 21 januari 2007 14:44 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

En dan eisen wij die stad op en zorgen wij ervoor dat het allemaal in originele staat blijft. Mensen die met de handen kijken die hakken we de handen af ter plekke
De laatste waarvan ik hoorde die het dacht te hebben gevonden zat op land geloof ik Misschien ook een deel in t water, het was heel groot natuurlijk, maar dat weet ik niet zeker. Hij zei volgens mij muren gevonden te hebben in ringen, net zoals Plato Atlantis beschreef
I'm super sonic man
  zondag 21 januari 2007 @ 14:47:21 #44
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45559625
quote:
Op zondag 21 januari 2007 14:45 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Ja dat zou mooier zijn, absoluut. Maar leer mij de mensheid kennen Nah, dat wordt m niet. Ik vind het altijd nog triest dat mensen zich zomaar dingen van anderen willen toe eigenen
Zeker als het gaat om oude schatten van heel lang geleden. Daar blijf je toch vanaf?

In de film Indiana Jones & the last crusade zijn het de NAZI's die alles willen stelen. Ook the holy grail in die film willen ze stelen.
  zondag 21 januari 2007 @ 14:47:35 #45
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_45559636
quote:
Ze hebben het er ook over dat er onder de Sfinx kamers zitten vol info over Atlantis enzo. En ze waren daar aan t graven, maar toen zette Atlantis dat stop. Want als men erachter komt dat zij daar eerder waren, dan zijn de schatten niet meer van Egypte
Halls of Amenti
  zondag 21 januari 2007 @ 14:47:49 #46
150152 Queen_Bee
pi_45559649
I'm super sonic man
  zondag 21 januari 2007 @ 14:47:53 #47
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_45559653
quote:
Op zondag 21 januari 2007 14:47 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Zeker als het gaat om oude schatten van heel lang geleden. Daar blijf je toch vanaf?

In de film Indiana Jones & the last crusade zijn het de NAZI's die alles willen stelen. Ook the holy grail in die film willen ze stelen.
En fietsen, die wilden ze ook jatten.
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
pi_45559675
quote:
Op zondag 21 januari 2007 14:47 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Levert veel doekoes op he... en dat ligt gevoelig bij veel mensen.
  zondag 21 januari 2007 @ 14:48:46 #49
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45559682
quote:
Op zondag 21 januari 2007 14:46 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

De laatste waarvan ik hoorde die het dacht te hebben gevonden zat op land geloof ik Misschien ook een deel in t water, het was heel groot natuurlijk, maar dat weet ik niet zeker. Hij zei volgens mij muren gevonden te hebben in ringen, net zoals Plato Atlantis beschreef
Boven land is toch alles al bekend of is hij gaan graven onder de grond?

Boven land zijn er toch amper mysteries die nog niet verklaard zijn? We hebben toch alles al op de grote map staan wat boven land bevindt? Of zijn er plekken op deze wereld ergens in de woestijn die nog niet door mensen betreden is?
  zondag 21 januari 2007 @ 14:49:16 #50
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45559701
quote:
Op zondag 21 januari 2007 14:47 schreef arneaux het volgende:

[..]

En fietsen, die wilden ze ook jatten.
Fietsen en auto's en het schilderij de schreeuw Hoewel dat schilderij de schreeuw niet echt een mooi kunstwerk was in mijn ogen.

Maar dan nog, je blijft toch van een kunstwerk af? Ga dan auto's stelen
  zondag 21 januari 2007 @ 14:50:05 #51
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45559721
quote:
Op zondag 21 januari 2007 14:48 schreef Beelzebub85 het volgende:

[..]

Levert veel doekoes op he... en dat ligt gevoelig bij veel mensen.
Yep, als het om geld draait dan stelen ze alles dat los en vast zit. Ze zouden zelfs de nachtwacht stelen en ga zo door. Alle musea leegplunderen, en wat kopen ze vervolgens met dat geld?
  zondag 21 januari 2007 @ 14:51:22 #52
150152 Queen_Bee
pi_45559760
quote:
Op zondag 21 januari 2007 14:48 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Boven land zijn er toch amper mysteries die nog niet verklaard zijn? We hebben toch alles al op de grote map staan wat boven land bevindt? Of zijn er plekken op deze wereld ergens in de woestijn die nog niet door mensen betreden is?
Overwoekerd. Net zoals laatst die piramide. Het kan allemaal best
I'm super sonic man
  zondag 21 januari 2007 @ 14:51:33 #53
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45559762
quote:
Op zondag 21 januari 2007 14:47 schreef Queen_Bee het volgende:
[afbeelding]
Zo ziet het ook in het spel uit dat ik nu speel. Een soort labyrinth in de vorm van een circel. Een soort doolhof ook.
  zondag 21 januari 2007 @ 14:51:42 #54
150152 Queen_Bee
pi_45559769
OP aangepast trouwens

Ik zal meer info die ik vind er telkens bij gooien
I'm super sonic man
  zondag 21 januari 2007 @ 14:52:03 #55
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45559784
quote:
Op zondag 21 januari 2007 14:51 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Overwoekerd. Net zoals laatst die piramide. Het kan allemaal best
Dus wie weet leef ik wel boven een piramide als ik nu ga graven onder de grond?

Zal ik morgen beginnen met de tuin om te spitten en te graven richting het middelpunt van de aarde? Kan van alles zijn dat ik ga tegen komen op mijn pad
  zondag 21 januari 2007 @ 14:52:15 #56
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45559792
quote:
Op zondag 21 januari 2007 14:51 schreef Queen_Bee het volgende:
OP aangepast trouwens

Ik zal meer info die ik vind er telkens bij gooien
Goed werk
  zondag 21 januari 2007 @ 14:53:36 #57
150152 Queen_Bee
pi_45559824
quote:
Op zondag 21 januari 2007 14:52 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Dus wie weet leef ik wel boven een piramide als ik nu ga graven onder de grond?

Zal ik morgen beginnen met de tuin om te spitten en te graven richting het middelpunt van de aarde? Kan van alles zijn dat ik ga tegen komen op mijn pad
Je komt vast wat oude dingen tegen, maar een piramide, dat betwijfel ik
I'm super sonic man
pi_45559826
quote:
Op zondag 21 januari 2007 14:48 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Nou, ik denk dat er toch wel aardig wat plekken zijn waar nog nooit iemand geweest is.
  zondag 21 januari 2007 @ 14:53:52 #59
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_45559831
toevallig nu het boek atlantis aan het lezen van gibbons. dit is echter een fictie verhaal over atlantis wat op de bodem van de zwarte zee wordt gevonden. wel leuk verhaal, met veel weetjes en feitjes erin ala dan brown.
  zondag 21 januari 2007 @ 14:54:52 #60
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45559861
quote:
Op zondag 21 januari 2007 14:53 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Je komt vast wat oude dingen tegen, maar een piramide, dat betwijfel ik

Fantasie sloeg weer op hol
pi_45559920
Heheh Dromenvanger heeft een nieuwe hobby! The Search for Atlantis!
  zondag 21 januari 2007 @ 14:56:47 #62
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45559939
quote:
Op zondag 21 januari 2007 14:53 schreef Beelzebub85 het volgende:

[..]

Nou, ik denk dat er toch wel aardig wat plekken zijn waar nog nooit iemand geweest is.
Toch vreemd dat we nog steeds de oppervlakte niet helemaal verkend hebben.

En dan heb je nog hetgeen onder de oppervlakte en onder de zee-bodem. Gezien het feit dat de wereld al miljoenen jaren bestaat kun je van alles tegen komen daar.

Wie weet wel een UFO van lang geleden zoals in het boek The tommyknockers het geval is.

Loop je op Cran Canaria richting het strand over de heuvels van zand, stoot je je teen tegen een stuk metaal, begin je te graven met je schep en ga je vervolgens een ruimte-schip bloot leggen

Duizenden meters onder de oppervlakte dus.

Wie weet zoeken ze over 10,000 jaar wel naar resten van onze beschaving
  zondag 21 januari 2007 @ 14:58:08 #63
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45559986
quote:
Op zondag 21 januari 2007 14:56 schreef Beelzebub85 het volgende:
Heheh Dromenvanger heeft een nieuwe hobby! The Search for Atlantis!
Als ik archeoloog was dan zou ik daar best mijn hobby van willen maken, maar je moet toch wel over de kennis en de middelen beschikken en zeker ook over de licenties. Je mag niet zomaar ergens met graafmachines te werk gaan in een willekeurig land.

Maar je hebt gelijk, zo'n beroep zou mij wel wat lijken. Maar dan wel vinden en niet mijn hele leven zoeken en af en toe een dinosaurus bot vinden.

Als ik dan op zoek ga als archeoloog dan wil ik meteen de hele stad bloot leggen
pi_45559998
quote:
Op zondag 21 januari 2007 14:56 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Toch vreemd dat we nog steeds de oppervlakte niet helemaal verkend hebben.

En dan heb je nog hetgeen onder de oppervlakte en onder de zee-bodem. Gezien het feit dat de wereld al miljoenen jaren bestaat kun je van alles tegen komen daar.

Wie weet wel een UFO van lang geleden zoals in het boek The tommyknockers het geval is.

Loop je op Cran Canaria richting het strand over de heuvels van zand, stoot je je teen tegen een stuk metaal, begin je te graven met je schep en ga je vervolgens een ruimte-schip bloot leggen
Hehehe wie weet, wie weet....
Maar inderdaad....we zijn zover op technologisch gebied... en toch is er nog niemand op de bodem van de Marianentrog geweest.... zover ik weet tenminste. Dus er zullen zekers nog andere plekken zijn waar nog nooit iemand geweest is.
pi_45560027
quote:
Op zondag 21 januari 2007 14:58 schreef Dromenvanger het volgende:
Maar je hebt gelijk, zo'n beroep zou mij wel wat lijken. Maar dan wel vinden en niet mijn hele leven zoeken en af en toe een dinosaurus bot vinden.
Als kind, na het zien van Jurassic Park..... wilde ik ook archeoloog worden....
  zondag 21 januari 2007 @ 15:00:38 #66
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45560074
quote:
Op zondag 21 januari 2007 14:58 schreef Beelzebub85 het volgende:

[..]

Hehehe wie weet, wie weet....
Maar inderdaad....we zijn zover op technologisch gebied... en toch is er nog niemand op de bodem van de Marianentrog geweest.... zover ik weet tenminste. Dus er zullen zekers nog andere plekken zijn waar nog nooit iemand geweest is.
Dat geeft toch op zekere gebieden wel hoop dat er ooit wat gevonden gaat worden dat staat voor een doorbraak of niet?

Waarom is het niet mogelijk om met een scanner de hele bodem te scannen? Dat je met een sateliet bijvoorbeeld tot 10,000 meter onder de oppervlakte kunt kijken wereldwijd, en dan ook onder de zee-bodem.

In een paar tellen alles bloot leggen om vervolgens te beginnen met graven en diggen.

Of is het dan niet meer interessant om te zoeken en is het mysterie dan te snel voorbij?
  zondag 21 januari 2007 @ 15:01:25 #67
150152 Queen_Bee
pi_45560101
quote:
Op zondag 21 januari 2007 14:59 schreef Beelzebub85 het volgende:

[..]

Ik heb altijd al interesse in Ancient Egypt gehad, na JP in dinos, en toen ik van Atlantis hoorde dat ook.

Als kind wilde ik al archeologe worden, gespecialiseerd in Egypte :) Tot ik erachter kwam dat dat niet verdient als je niks vindt :') En like Dromenvanger said, ik wil belangrijke grootste dingen vinden c_/

[ Bericht 7% gewijzigd door Harajuku. op 22-02-2011 20:19:41 ]
I'm super sonic man
  zondag 21 januari 2007 @ 15:01:55 #68
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45560123
quote:
Op zondag 21 januari 2007 14:59 schreef Beelzebub85 het volgende:

[..]

Ik nog steeds bij het lezen van een topic als deze, maar ik besef me dan ook dat het archeoloog zijn ook niet alles is. Je bent dan nog steeds gebonden aan regels waar je wel en niet mag graven.

Maar dan laat ik het graaf-werk aan anderen over en is het open en bloot gelegd dan ga ik als toerist maar kijken

Een nieuw pretpark. Atlantis.
pi_45560140
quote:
Op zondag 21 januari 2007 15:01 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Ik heb altijd al interesse in Ancient Egypt gehad, na JP in dinos, en toen ik van Atlantis hoorde dat ook.

Als kind wilde ik al archeologe worden, gespecialliseerd in Egypte Tot ik erachter kwam dat dat niet verdiend als je niks vindt En like Dromenvanger said, ik wil belangrijke grootste dingen vinden
ambitieus
pi_45560146
quote:
Op zondag 21 januari 2007 15:00 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Waarom is het niet mogelijk om met een scanner de hele bodem te scannen? Dat je met een sateliet bijvoorbeeld tot 10,000 meter onder de oppervlakte kunt kijken wereldwijd, en dan ook onder de zee-bodem.
Eigenlijk is het niet voor te stellen... we vliegen sneller dan het geluid... kunnen machines laten denken....mensen klonen....genetisch manipuleren.....water koken....maar niet de bodem van de oceaan in kaart brengen?

Beetje raar....
  zondag 21 januari 2007 @ 15:03:19 #71
150152 Queen_Bee
pi_45560170
quote:
Op zondag 21 januari 2007 15:02 schreef Beelzebub85 het volgende:

[..]

Eigenlijk is het niet voor te stellen... we vliegen sneller dan het geluid... kunnen machines laten denken....mensen klonen....genetisch manipuleren.....water koken....maar niet de bodem van de oceaan in kaart brengen?

Beetje raar....
Water koken
I'm super sonic man
  zondag 21 januari 2007 @ 15:03:57 #72
150152 Queen_Bee
pi_45560187
quote:
Op zondag 21 januari 2007 15:02 schreef SlimShady het volgende:

[..]

ambitieus
Geld is best belangrijk
I'm super sonic man
pi_45560199
quote:
Op zondag 21 januari 2007 15:01 schreef Queen_Bee het volgende:

Als kind wilde ik al archeologe worden, gespecialliseerd in Egypte Tot ik erachter kwam dat dat niet verdiend als je niks vindt En like Dromenvanger said, ik wil belangrijke grootste dingen vinden
Ja oke, een prestatiegerichte archeoloog..... dat gaat bijna niet samen.
  zondag 21 januari 2007 @ 15:04:40 #74
166318 ta1lormad3
Do you get my drift?
pi_45560217
wie zegt dat er gegraven moet worden? Ik geloof dat de mensheid op nog geen 30% van de zeebodem is geweest en dus heeft onderzocht.. Wie weet ligt het wel ergens waar we nu nog niet (kunnen) komen gewoon lekker tussen de visjes en het koraal?

We weten bekant meer van het heelal dan van onze zeeen.
pi_45560227
quote:
Op zondag 21 januari 2007 15:03 schreef Queen_Bee het volgende:
Water koken
Huw? Ik bedoelde vast iets anders.....
pi_45560247
quote:
Op zondag 21 januari 2007 15:04 schreef ta1lormad3 het volgende:
We weten bekant meer van het heelal dan van onze zeeen.
Zou je denken? Ik weet het niet....
  zondag 21 januari 2007 @ 15:05:47 #77
150152 Queen_Bee
pi_45560258
quote:
Op zondag 21 januari 2007 15:04 schreef Beelzebub85 het volgende:

[..]

Ja oke, een prestatiegerichte archeoloog..... dat gaat bijna niet samen.
Ach, moet je eens gaa nkijken hoeveel archeologen er zijn en hoeveel daadwerkelijk opgravingen doen Ik ga maar een ander beroep kiezen
I'm super sonic man
  zondag 21 januari 2007 @ 15:07:33 #78
150152 Queen_Bee
pi_45560308
quote:
Op zondag 21 januari 2007 15:05 schreef Beelzebub85 het volgende:

[..]

Zou je denken? Ik weet het niet....
Nou, ik denk wel dat het ongeveer gelijk loopt We hebben echt weinig, heel weinig kennis van onze zeeen
I'm super sonic man
pi_45560337
quote:
Op zondag 21 januari 2007 15:05 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Ach, moet je eens gaa nkijken hoeveel archeologen er zijn en hoeveel daadwerkelijk opgravingen doen Ik ga maar een ander beroep kiezen
Net schreef je dattie niks verdiend als hij/zij niks vind.... maar ze krijgen toch zeker gewoon salaris? En een bonus bij een T-rex ofzo?
pi_45560363
quote:
Op zondag 21 januari 2007 15:07 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Nou, ik denk wel dat het ongeveer gelijk loopt We hebben echt weinig, heel weinig kennis van onze zeeen
Dat ben ik met je eens, maar wat weten we van het heelal? Van de oceanen weten we in ieder geval hoe groot ze zijn.
  zondag 21 januari 2007 @ 15:09:14 #81
150152 Queen_Bee
pi_45560368
I'm super sonic man
  zondag 21 januari 2007 @ 15:09:44 #82
150152 Queen_Bee
pi_45560378
quote:
Op zondag 21 januari 2007 15:08 schreef Beelzebub85 het volgende:

[..]

Net schreef je dattie niks verdiend als hij/zij niks vind.... maar ze krijgen toch zeker gewoon salaris? En een bonus bij een T-rex ofzo?
Das geen hoog salaris.
I'm super sonic man
  zondag 21 januari 2007 @ 15:10:11 #83
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45560398
quote:
Op zondag 21 januari 2007 15:02 schreef Beelzebub85 het volgende:

[..]

Beetje raar....
Inderdaad is dat raar, wie weet is het wel mogelijk en doen ze net alsof het niet bestaat?

Ze kunnen ook rontgen-foto's van mensen maken, in principe is dat ook graven met foto's door het lichaam van de mens. Waarom kunnen ze wel een rontgen-foto van mensen maken maar geen rontgen-foto van de hele aarde? Met 1 foto alles in kaart brengen dat zich in de aarde bevindt?

Even een kleine afslag. Door deze topic besef ik me ineens hoe klein de aarde is, maar dat ga ik verder uitwerken in mijn eigen topic hier binnen the truth. In principe is de aarde een zandkorrel in de woestijn, als je kijkt hoe groot het universum is.

Maar daar ga ik hier niet verder op in, die gedachte hoe klein de aarde is kwam ineens naar voren en toen legde ik het verband tussen problemen. Een probleem kan zo groot lijken als het hele universum terwijl een mens zo klein is als maar wat. Hoe een zulk klein wezen van een mug een olifant kan maken dus

Tot dusverre het offtopic karakter. Alsnog vraag ik me af waarom het in 2007 niet mogelijk is om foto's te maken van de bodem en dan duizenden meters diep te kijken. Of via films.

Inderdaad erg vreemd.....
  zondag 21 januari 2007 @ 15:10:25 #84
150152 Queen_Bee
pi_45560407
Meeste archeologen komen ook in bibliotheken enzo terecht
Nou zulks n werk hoef ik niet te doen. Wl niet constant in de boeken zitten zonder daadwerkelijk iets te doen
I'm super sonic man
  zondag 21 januari 2007 @ 15:11:04 #85
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45560432
Of je moet met een theelepel het zand weggraven bij een dinosaurs skelet

Ben je 3 jaar met een theelepel een skelet aan het bloot leggen

Zo komen archeologen in het nieuws dus, dan is er via een het graven iets naar voren gekomen toevallig en dan gaan ze daarna maanden bezig zijn met een wattentip.

En hoe groot is de kans dat je wat doet opgraven als je op plek X begint met graven?
  zondag 21 januari 2007 @ 15:11:31 #86
150152 Queen_Bee
pi_45560443
quote:
Op zondag 21 januari 2007 15:11 schreef Dromenvanger het volgende:
Of je moet met een theelepel het zand weggraven bij een dinosaurs skelet

Ben je 3 jaar met een theelepel een skelet aan het bloot leggen
Dinos zijn zoooo 1998
I'm super sonic man
  zondag 21 januari 2007 @ 15:11:53 #87
150152 Queen_Bee
pi_45560454
I'm super sonic man
pi_45560491
quote:
Op zondag 21 januari 2007 15:10 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Inderdaad is dat raar, wie weet is het wel mogelijk en doen ze net alsof het niet bestaat?

Inderdaad erg vreemd.....
Volgens mij zitten we wel op 1 lijn... maar weet jij het beter te verwoorden
  zondag 21 januari 2007 @ 15:13:59 #89
150152 Queen_Bee
pi_45560529
Waarom zouden ze doen of het niet bestaat
I'm super sonic man
  zondag 21 januari 2007 @ 15:14:16 #90
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45560545
quote:
Op zondag 21 januari 2007 15:11 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Dinos zijn zoooo 1998

Inderdaad

Alsnog zijn er archeologen die 3 jaar moeten afstoffen en graven om een heel skelet te bouwen. Is dat geen werk voor jou? Om in de vibe te komen

[ Bericht 31% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 21-01-2007 15:19:20 ]
  zondag 21 januari 2007 @ 15:15:20 #91
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45560583
quote:
Op zondag 21 januari 2007 15:12 schreef Beelzebub85 het volgende:

[..]

Volgens mij zitten we wel op 1 lijn... maar weet jij het beter te verwoorden
Zoals zoveel achter gehouden wordt ook. Zonder conspiracy te zijn. Maar ik denk dus echt dat ze niet alles doorspelen richting de bevolking.

Wie weet is het onmogelijke al mogelijk en houden ze het achter omdat

Waarom zouden ze een doorbraak achter houden? Omdat we er niet klaar voor zijn? Wie weet is het wel nieuws wat we liever niet horen
  zondag 21 januari 2007 @ 15:15:37 #92
150152 Queen_Bee
pi_45560595
After ten years of research and the creation of proprietary maps and 3D models, Robert Sarmast has discovered astounding evidence of the sunken isle of Atlantis (or some might call it Eden), a lost land mass that many believe to be the prehistoric cultural source of Western civilization. The theory put forth in Robert Sarmast's book: Discovery of Atlantis: the Startling Case for the Island of Cyprus was published by Origin Press in October of 2003 and caused a news sensation as it was the first time a real underwater landmass had been matched with Plato's detailed description of Atlantis. Over fifty physical matches were provided
I'm super sonic man
  zondag 21 januari 2007 @ 15:17:02 #93
150152 Queen_Bee
pi_45560653
Ik ga er trouwens straks een georganiseerderederdere OP van maken
I'm super sonic man
  zondag 21 januari 2007 @ 15:17:34 #94
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45560670
quote:
Op zondag 21 januari 2007 15:11 schreef Queen_Bee het volgende:
Maar ehm, http://www.discoveryofatlantis.com/ dus
Interessant

Die site komt tevens over alsof je per direct een reis kunt boeken ernaar
pi_45560684
quote:
Op zondag 21 januari 2007 15:15 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Zoals zoveel achter gehouden wordt ook. Zonder conspiracy te zijn. Maar ik denk dus echt dat ze niet alles doorspelen richting de bevolking.

Wie weet is het onmogelijke al mogelijk en houden ze het achter omdat

Waarom zouden ze een doorbraak achter houden? Omdat we er niet klaar voor zijn? Wie weet is het wel nieuws wat we liever niet horen
Misschien is het wel conspiracy.... wie weet wat er allemaal te vinden is daar beneden.

Effe onder het genot van nicotine filosoferen
pi_45560703
quote:
Op zondag 21 januari 2007 15:17 schreef Queen_Bee het volgende:
Ik ga er trouwens straks een georganiseerderederdere OP van maken
Is ie niet goed dan?
  zondag 21 januari 2007 @ 15:18:37 #97
150152 Queen_Bee
pi_45560717
quote:
Op zondag 21 januari 2007 15:17 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Interessant

Die site komt tevens over alsof je per direct een reis kunt boeken ernaar
!! Was het maar waar ;P

Nee maar dit is wel die kerel waar ik het over had. Die komt imo het dichstbij
I'm super sonic man
  zondag 21 januari 2007 @ 15:18:58 #98
150152 Queen_Bee
pi_45560730
quote:
Op zondag 21 januari 2007 15:18 schreef Beelzebub85 het volgende:

[..]

Is ie niet goed dan?
Ik vind van niet
I'm super sonic man
  zondag 21 januari 2007 @ 15:19:53 #99
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45560761
quote:
Op zondag 21 januari 2007 15:18 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Ik vind van niet
Perfectionistisch aangelegd zeker

zondag 21 januari 2007 @ 15:22:46 #100
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45560855
quote:
Op zondag 21 januari 2007 15:17 schreef Beelzebub85 het volgende:

[..]

Misschien is het wel conspiracy.... wie weet wat er allemaal te vinden is daar beneden.

Effe onder het genot van nicotine filosoferen
Inderdaad, wie weet wel apparatuur en uitvindingen waarmee je de hele wereld tot ontploffing kan brengen

Een atoombom op een andere manier.

Of ontwerpen en formules die moderner zijn dan de huidige.

Je weet nooit of ze vroeger meer verstand van techniek hadden dan nu. Ik vind het dus ook tevens vreemd dat een cultuur als Egypte met al die dynasties ineens weg gevaagd is zomaar. 4000 voor Christus waren ze met astronomie al behoorlijk ver gevorderd, daarna kwamen tijdperken die zich bezig hielden met?

Ik moet eens in de geschiedenis duiken want ik weet niet eens wat voor tijdperken er allemaal waren vanaf het jaar Christus. Verschillende stromingen in de tijd dus ook. Heb me een hele tijd in Egypte verdiept en ook niet helemaal tot de bodem, weet alleen dat in Egypte een hele andere cultuur was dan wat daarna kwam.

Egyptische cultuur was van het ene op het andere moment weg?

Hoe ziet Eygpte er nu uit? Toch heel anders met al dat tourisme?

Vind het ook vreemd vaker dat het allemaal zo ......traag kan gaan. Uitgaande van een bestaan van de mensheid van 20,000 jaar of nog langer. Dan lijkt het wel alsof er altijd een terugval komt. Net zoals er een terugval was van voor Christus en na Christus. Maar dan zal ik de hele geschiedenis moeten bekijken en dan vanaf het eerste begin richting nu gaan met studie daarin. ( daar is internet dus mooi voor, je hoeft niet eens naar de bibliotheek om de tijdlijn te onderzoeken vanaf het begin tot nu)

Nicotine inderdaad Ondertussen ben ik weer begonnen met roken na 13 dagen tussenstop
  zondag 21 januari 2007 @ 15:25:55 #101
150152 Queen_Bee
pi_45560974
Trouwens hè. We kunnen er ook aliens bij betrekken

Er schijnen tekeningen ed te zijn van ancient Egypt enzo die duiden op aliens. En ach, als aliens hierheen konden komen konden zij de piramide ook wel maken. Wat wij nog steeds niet kunnen

Dus, waren Atlantis, Egypte, Mayas, Azteken en weet ik het hun tijd vooruit door aliens?
I'm super sonic man
  zondag 21 januari 2007 @ 15:30:03 #102
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45561120
Aliens inderdaad, zoals dat ene boek uit de bibliotheek met die landingsbaan die ze in 3D lieten zien.

In de bibliotheek liggen genoeg boeken over Egypte en bijzondere verschijnselen. Mythes en verhalen over vroeger. Kan zijn dat ik daar eens mee bezig ga zijn. Een persoonlijke studie maken over wat zich vroeger afspeelde allemaal.

Die ene documentaire over hoe Cheops zijn piramide liet bouwen die ik een jaar geleden zag, dat was op de een of andere manier ook bovennatuurlijk. Dat zie ik de mensen tegenwoordig niet meer doen zomaar.

Tegenwoordig bouwen ze dan wel wolkenkrabbers met liften maar dat is iets heel anders.

Hoeveel waarde ze vroeger deden hechten aan een graf-kamer dus Tegenwoordig wordt je onder de grond gestopt tussen 6 planken en dan blijft het daarbij. Het leven na de dood was vroeger ook veel belangrijker te noemen. Hoe ze een grafkamer precies in de stand van de sterren deden bouwen om leven na de dood te garanderen.

Waarom wordt daar tegenwoordig geen aandacht meer aan geschonken? Een verloren cultuur dus?

Waar draaide het vroeger om en waar draait het nu om?

Leek wel alsof de mensen vroeger een vele diepere filosofie hadden over het leven en het leven na de dood.
pi_45561140
En de Maya's? Die waren toch ook verrekte ver?
Er is in ieder geval veel meer mogelijk dan ons word voorhouden.
  zondag 21 januari 2007 @ 15:30:55 #104
150152 Queen_Bee
pi_45561156
Ik noemde de Mayas
I'm super sonic man
pi_45561277
quote:
Op zondag 21 januari 2007 15:30 schreef Queen_Bee het volgende:
Ik noemde de Mayas
Ik zat na de refresh nog op pagina 2
pi_45561292
quote:
Stargate Atlantis
  zondag 21 januari 2007 @ 15:43:27 #107
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45561634
quote:
Op zondag 21 januari 2007 15:30 schreef Beelzebub85 het volgende:
En de Maya's? Die waren toch ook verrekte ver?
Er is in ieder geval veel meer mogelijk dan ons word voorhouden.
Wie weet is de interesse niet aanwezig voor zulke onderwerpen in het Westen? Dat we tegenwoordig compleet andere bezigheden hebben, dat het meer gaat om de realiteit ook. Hoewel dat van de Maya's ook realiteit is maar van lang geleden. Dat het gaat om het heden misschien wel inplaats van het verre verleden. Ik ben dan nieuwsgierig hoe complete culturen verdwijnen na verloop van tijd. Of is dat normaal te noemen dat een bepaalde stroming ten einde komt? Gaat de huidige stroming ook nog weg een keer of niet?

Ik zou best eens willen weten hoe de Egyptenaren dachten over leven na de dood en hoe ze een grafkamer precies zo onder de sterren deden bouwen dat het exact uitkomt om door te leven na de dood.

Dus dan ga ik misschien eens de bibliotheek in om te neuzen tussen al die boeken. Alleen al om te weten wat ze allemaal deden in die tijd. En dan even een boek erbij nemen waarom het ineens voorbij was allemaal.

Waar is de huidige generatie mee bezig op deze wereld? Bidden, vechten, mediteren en produceren en consumeren?

Alsof een diepe levensvisie of levenswijze ontbreekt.

En ook eens een boek over atlantis lenen. Op internet genoeg te vinden uiteraard maar internet heeft niet alles erop staan. Wordt tijd dat google eens begint met inscannen van alle boeken wereldwijd

Google bibliotheek, lees online al het materiaal
pi_45561674
Ik zie de helft van de topics niet meer.....
  zondag 21 januari 2007 @ 15:47:52 #109
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_45561819
quote:
Stargate Atlantis
is die stargate op antartica al gevonden dan?
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  zondag 21 januari 2007 @ 15:48:00 #110
150152 Queen_Bee
pi_45561828
Nieuwe OP
I'm super sonic man
  zondag 21 januari 2007 @ 15:48:53 #111
150152 Queen_Bee
pi_45561858
Trouwens, de Mayas of de Azteken, weet niet meer welke. Die zijn uitgestorven door droogte
I'm super sonic man
pi_45561862
kan mij iemand effe pm-en ofzo? dan weet ik in ieder geval dat het aan mij ligt en niet aan Fok!

Dankbaar.
  zondag 21 januari 2007 @ 15:50:25 #113
150152 Queen_Bee
pi_45561923
Ik heb je een PM gedaan
I'm super sonic man
  zondag 21 januari 2007 @ 15:51:15 #114
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45561959
quote:
Op zondag 21 januari 2007 15:48 schreef Queen_Bee het volgende:
Trouwens, de Mayas of de Azteken, weet niet meer welke. Die zijn uitgestorven door droogte
Ahzo

En de Egyptenaren?

Hoe kwam Christus ineens naar voren? Ik begrijp dat nog steeds niet helemaal

4000 voor Christus had je Egypte en toen ineens was het allemaal 0 ?
  zondag 21 januari 2007 @ 15:51:54 #115
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45561986
Beelzebub, ik zie ook de reacties niet verschijnen, dus het ligt niet alleen aan jou. Bij mij doet fok! ook vreemd dus.
  zondag 21 januari 2007 @ 15:52:44 #116
150152 Queen_Bee
pi_45561997
quote:
Op zondag 21 januari 2007 15:51 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Ahzo

En de Egyptenaren?

Bij mijn weten is tot vandaag de dag nog niet bekend wat er met Egypte gebeurd is Maar ik denk dat het bij al die beschavingen wel natuurrampen moeten zijn geweest
I'm super sonic man
  zondag 21 januari 2007 @ 15:55:36 #117
150152 Queen_Bee
pi_45562008
quote:
Op zondag 21 januari 2007 15:51 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Ahzo

En de Egyptenaren?

Bij mijn weten is tot vandaag de dag nog niet bekend wat er met Egypte gebeurd is Maar ik denk dat het bij al die beschavingen wel natuurrampen moeten zijn geweest

En qua god. Ik weet het niet, wie wel?

Het kan zijn dat nadat dat de Egyptenaren weg waren, de volgende generatie een paar dingen wist van hoe het was geweest. Atlantis - Eden Zoveel Goden? Maken we 1 van. En de rest hebben ze erbij verzonnen
I'm super sonic man
  zondag 21 januari 2007 @ 15:58:53 #118
150152 Queen_Bee
pi_45562020
Fok deed bij mij ook even raar ja
I'm super sonic man
pi_45562034
I'm back!

Het lag dus niet aan mij....
  zondag 21 januari 2007 @ 16:02:07 #120
150152 Queen_Bee
pi_45562109
Zeggen jullie helemaal niks over mn nieuwe OP?
I'm super sonic man
pi_45562128
quote:
Op zondag 21 januari 2007 15:22 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Je weet nooit of ze vroeger meer verstand van techniek hadden dan nu. Ik vind het dus ook tevens vreemd dat een cultuur als Egypte met al die dynasties ineens weg gevaagd is zomaar. 4000 voor Christus waren ze met astronomie al behoorlijk ver gevorderd, daarna kwamen tijdperken die zich bezig hielden met?
De Egyptische cultuur is echt niet ineens weggevaagd. Tot aan de Romeinse tijd is die min of meer intact gebleven. Uiteraard zit er wel een ontwikkeling in, en is die van rond het jaar 0 niet meer vergelijkbaar met die van 3000 v.C.
De Egyptische overheersing van (het oosten van) Noord-Afrika en het midden-oosten heeft maar een paar decennia geduurd (met Ramses II in het hoogtepunt als ik me niet vergis). Daarna is Egypte overheerst door diverse andere rijken, zoals de Nubiers, Perzen, Hellenen en Romeinen.
Ten tijde van Cleopatra werd Egypte gebruikt om Romeinse burgeroorlogen uit te vechten, en hield het uiteindelijk op te bestaan als rijk (het werd een Romeinse provincie). Tot die tijd werden de oude Egyptische goden en gebruiken in ere gehouden. De laatste dynastie, de Ptolemaische, werd gesticht door een Hellenistische generaal van Alexander de Grote (Ptolemaeus), maar deze farao's gedroegen zich als de oudere dynastieen, ook al waren ze van Griekse afkomst.
En vanaf de 7e eeuw werd Egypte overheerst door de Arabieren, waarna het vrij snel werd omgevormd tot een moslim land.
quote:
Vind het ook vreemd vaker dat het allemaal zo ......traag kan gaan. Uitgaande van een bestaan van de mensheid van 20,000 jaar of nog langer. Dan lijkt het wel alsof er altijd een terugval komt. Net zoals er een terugval was van voor Christus en na Christus. Maar dan zal ik de hele geschiedenis moeten bekijken en dan vanaf het eerste begin richting nu gaan met studie daarin. ( daar is internet dus mooi voor, je hoeft niet eens naar de bibliotheek om de tijdlijn te onderzoeken vanaf het begin tot nu)
Een terugval voor en na Christus? Vertel?
In de menselijke ontwikkeling, vanaf 4000 v. C. (van daarvoor weten we vrijwel niets) is toch een duidelijke voortgaande lijn te zien. Het gaat alleen niet lineair, maar met horten en stoten. Als er een wereldrijk opkomt gaat de ontwikkeling een tijdje weer snel (wat oorzaak en wat gevolg is laat ik maar in het midden), en zodra dat rijk weer instort volgt er meestal een (lokale) terugval. Dat laatste zie je bv. aan de middeleeuwen, de terugval na het instorten van het (west) Romeinse rijk. Maar juist in die middeleeuwen bloeide de beschaving in Noord-Afrika en het Midden-Oosten.
  zondag 21 januari 2007 @ 16:03:35 #122
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45562160
quote:
Op zondag 21 januari 2007 16:02 schreef Queen_Bee het volgende:
Zeggen jullie helemaal niks over mn nieuwe OP?
Mooie OP

Je weet hoe het moet
  zondag 21 januari 2007 @ 16:04:56 #123
150152 Queen_Bee
pi_45562201
quote:
Op zondag 21 januari 2007 16:03 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Mooie OP

Je weet hoe het moet
Ik heb nog nooit zoveel werk in OP gestopt
I'm super sonic man
  zondag 21 januari 2007 @ 16:05:59 #124
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45562238
Thanks for the information Nerd4Sale

Ik was tijdens de uitval op fok! even op internet aan het zoeken over de verschillende Dynasties, de 31e was de laatste zo te zien.

http://nl.wikipedia.org/wiki/31e_Dynastie_van_Egypte
pi_45562242
Nou, ik moet zeggen..... wat een schitterende OP!
  zondag 21 januari 2007 @ 16:06:22 #126
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45562259
quote:
Op zondag 21 januari 2007 16:04 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Waarom nu ineens wel

Omdat het topic je aanspreekt zeker of niet
  zondag 21 januari 2007 @ 16:06:49 #127
150152 Queen_Bee
pi_45562272
quote:
Op zondag 21 januari 2007 16:06 schreef Beelzebub85 het volgende:
Nou, ik moet zeggen..... wat een schitterende OP!
En zo spontaan
I'm super sonic man
  zondag 21 januari 2007 @ 16:07:18 #128
150152 Queen_Bee
pi_45562291
quote:
Op zondag 21 januari 2007 16:06 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Waarom nu ineens wel

Omdat het topic je aanspreekt zeker of niet
You got it. En het feit dat ik meestal alleen onzin open
I'm super sonic man
pi_45562294
quote:
Op zondag 21 januari 2007 16:04 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Het is dan ook een goed verhaal geworden, op 1 ding na:
quote:
Maar de echte reden was dat de Egyptische autoriteiten niet naar buiten wilden hebben dat de Sfinx en de piramiden waarschijnlijk niet door de Egyptenaren waren gebouwd maar door de overlevenden van Atlantis
Hiermee geef je een omstreden mening als waarheid, waardoor eigenlijk je hele verhaal ongeloofwaardig wordt.
  zondag 21 januari 2007 @ 16:08:07 #130
150152 Queen_Bee
pi_45562326
quote:
Op zondag 21 januari 2007 16:02 schreef nerd4sale het volgende:
Oh ja! Zo zat dat met Egypte. Die lijers kwamen het even overnemen
I'm super sonic man
  zondag 21 januari 2007 @ 16:08:35 #131
150152 Queen_Bee
pi_45562346
quote:
Op zondag 21 januari 2007 16:07 schreef nerd4sale het volgende:

[..]

Het is dan ook een goed verhaal geworden, op 1 ding na:
[..]

Hiermee geef je een omstreden mening als waarheid, waardoor eigenlijk je hele verhaal ongeloofwaardig wordt.
Je hebt gelijk.
I'm super sonic man
  zondag 21 januari 2007 @ 16:10:20 #132
150152 Queen_Bee
pi_45562404
Ik heb het aangepast. Hehehhe

WIl het er wel in houden
I'm super sonic man
  zondag 21 januari 2007 @ 16:10:36 #133
150152 Queen_Bee
pi_45562415
Over een uur deel 2
I'm super sonic man
  zondag 21 januari 2007 @ 16:11:04 #134
166318 ta1lormad3
Do you get my drift?
pi_45562428
Ja, stormlooptopic!
pi_45562492
quote:
Op zondag 21 januari 2007 16:05 schreef Dromenvanger het volgende:
Thanks for the information Nerd4Sale
Ik was tijdens de uitval op fok! even op internet aan het zoeken over de verschillende Dynasties, de 31e was de laatste zo te zien.
http://nl.wikipedia.org/wiki/31e_Dynastie_van_Egypte
Daarna kwam nog de Ptolemaische dynastie, van Ptolemaeus I tot en met Cleopatra VII (en je zou haar zoon van Julius Caesar, Caesarion ook nog mee kunnen rekenen), maar die wordt in Wikipedia zo te zien niet als Egyptische dynastie gerekend.

Als je meer wilt weten over de Egyptische geschiedenis kan ik je "Egypte, Greece and Rome, Civilizations of the Ancient Mediterranean" van Charles Freeman (Oxford University Press) aanraden. Ik weet niet of er een Nederlandse vertaling van is.
pi_45562628
Ik wil er zo graag over meepraten... maar ik weet alleen maar flarden!

Wel leuk om te volgen.... dat wel.

had ik trouwens al gezegt hoe prachtig mooi de OP is?

zondag 21 januari 2007 @ 16:18:52 #137
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45562708
quote:
Op zondag 21 januari 2007 16:07 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

You got it. En het feit dat ik meestal alleen onzin open
Afwisseling van spijs doet eten zullen we maar denken

Alsnog complimenten voor je hoogstandje dat je binnen the truth hebt weten te openen!!!!
  zondag 21 januari 2007 @ 16:20:32 #138
150152 Queen_Bee
pi_45562770
Omg, ik ben toch niet gek.

Op die Wiki staat Imhotep als farao. Maar Imhotep was toch een hoge priester die de eerste trappiramide uitvond?
I'm super sonic man
  zondag 21 januari 2007 @ 16:21:11 #139
150152 Queen_Bee
pi_45562795
quote:
Op zondag 21 januari 2007 16:16 schreef Beelzebub85 het volgende:
Ik wil er zo graag over meepraten... maar ik weet alleen maar flarden!

Wel leuk om te volgen.... dat wel.

had ik trouwens al gezegt hoe prachtig mooi de OP is?

Misschien zijn juist jouw flarden wel wat wij niet weten ;P

Och, wat aardig van je
I'm super sonic man
pi_45562852
quote:
Op zondag 21 januari 2007 16:21 schreef Queen_Bee het volgende:

Och, wat aardig van je
Nu is het leuk geweest he
Ik zal, waar mogelijk iets toevoegen!
  zondag 21 januari 2007 @ 16:23:24 #141
150152 Queen_Bee
pi_45562881
quote:
Op zondag 21 januari 2007 16:22 schreef Beelzebub85 het volgende:

[..]

Nu is het leuk geweest he
Ik zal, waar mogelijk iets toevoegen!
WAt weet je over Imhotep?
I'm super sonic man
pi_45562891
Ik heb trouwens een hele mooie Sphinx op mijn kamer staan.... een kilo of 20 en van porselein. Had al in een ander topic ergens gezet dat ik een foto zou plaatsen.... zal me er maar eens aan gaan houden en hem hier ook neerplempen.
Morgen.
pi_45563037
quote:
Op zondag 21 januari 2007 16:23 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

WAt weet je over Imhotep?
Hij was een poeet (puntjes doen het hier niet), architect, priester, en had verstand van medicijnen. Leefde van 2667 bc tot 2647bc
Ook was hij architect voor Farao Djoser, en heeft verschillende dingen voor hem ontworpen/gebouwd.
  zondag 21 januari 2007 @ 16:28:14 #144
150152 Queen_Bee
pi_45563061
quote:
Op zondag 21 januari 2007 16:27 schreef Beelzebub85 het volgende:

[..]

Hij was een poeet (puntjes doen het hier niet), architect, priester, en had verstand van medicijnen. Leefde van 2667 bc tot 2647bc
Ook was hij architect voor Farao Djoser, en heeft verschillende dingen voor hem ontworpen/gebouwd.
Ik ben dus toch niet gek
I'm super sonic man
pi_45563063
Jaartal klopt volgens mij niet helemaal....
  zondag 21 januari 2007 @ 16:29:15 #146
150152 Queen_Bee
pi_45563098
Jaartal wist ik toch al niet
I'm super sonic man
pi_45563121
quote:
Op zondag 21 januari 2007 16:29 schreef Queen_Bee het volgende:
Jaartal wist ik toch al niet
20 jaar oud, en dan priester, poweet, en architect? mwah.
  zondag 21 januari 2007 @ 16:32:00 #148
150152 Queen_Bee
pi_45563189
quote:
Op zondag 21 januari 2007 16:29 schreef Beelzebub85 het volgende:

[..]

20 jaar oud, en dan priester, poweet, en architect? mwah.
Ik zie jou ook geen piramde bouwen maar okay
I'm super sonic man
  zondag 21 januari 2007 @ 16:32:43 #149
150152 Queen_Bee
pi_45563219
Maar hij was idd ouder
I'm super sonic man
pi_45563241
quote:
Op zondag 21 januari 2007 16:23 schreef Beelzebub85 het volgende:
Ik heb trouwens een hele mooie Sphinx op mijn kamer staan.... een kilo of 20 en van porselein. Had al in een ander topic ergens gezet dat ik een foto zou plaatsen.... zal me er maar eens aan gaan houden en hem hier ook neerplempen.
Morgen.
Ben benieuwd.
pi_45563359
quote:
Op zondag 21 januari 2007 16:32 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Ik zie jou ook geen piramde bouwen maar okay
Heheh, wil je zeggen dat ik lui ben?
  zondag 21 januari 2007 @ 16:58:46 #152
150152 Queen_Bee
pi_45564054
quote:
Op zondag 21 januari 2007 16:37 schreef Beelzebub85 het volgende:

[..]

Heheh, wil je zeggen dat ik lui ben?
Je hebt me door ;P
I'm super sonic man
pi_45564201
Hier lijkt ie op.... maar niet helemaal. En je ziet niet hoe groot ie is.

pi_45564219
Heheh " hier lijkt ie op"
Alsof we niet weten hoe een Sphinx eruit ziet
  zondag 21 januari 2007 @ 17:06:36 #155
166318 ta1lormad3
Do you get my drift?
pi_45564299
quote:
Op zondag 21 januari 2007 17:03 schreef Beelzebub85 het volgende:
Heheh " hier lijkt ie op"
Alsof we niet weten hoe een Sphinx eruit ziet
!!

Morgen willen we wel de enige echte foto natuurlijk!
pi_45564330
quote:
Op zondag 21 januari 2007 17:06 schreef ta1lormad3 het volgende:

[..]

!!

Morgen willen we wel de enige echte foto natuurlijk!
Jawel jawel. Gaat nu mijn agenda in.
  zondag 21 januari 2007 @ 17:09:25 #157
150152 Queen_Bee
pi_45564373
Ik heb ook een paar Egyptische beelden. Sfinx had ik, Tutankhamun, Nefertiti, 2 Anubis en die kat en nog 1

Van de Kijkshop toen zon serie Alleen een paar missen een paar lichaamsdelen door mn verhuizing
I'm super sonic man
pi_45564725
quote:
Op zondag 21 januari 2007 17:09 schreef Queen_Bee het volgende:
Ik heb ook een paar Egyptische beelden. Sfinx had ik, Tutankhamun, Nefertiti, 2 Anubis en die kat en nog 1

Van de Kijkshop toen zon serie Alleen een paar missen een paar lichaamsdelen door mn verhuizing
Mooi mooi! Jammer dat ze invalide zijn geworden...
Was die sfinx ook een echte ?
  zondag 21 januari 2007 @ 17:23:59 #159
150152 Queen_Bee
pi_45564835
Weet ik veel Ze waren wel mooi donker
I'm super sonic man
  zondag 21 januari 2007 @ 17:25:16 #160
150152 Queen_Bee
pi_45564881
Volgen smij heb ik bij de laatste verhuizing de kapotte ook maar weggegooid Zal die anderen eens opzoeken en op de foto zetten, ooit
I'm super sonic man
  zondag 21 januari 2007 @ 17:27:01 #161
150152 Queen_Bee
pi_45564941
Dat wilde ik dus ook nog zeggen. Over kan het wel bestaan, dan zouden we toch al wat gezien moeten hebben?
Niemand dacht dat Troje echt bestond, en toen werd het ineens gevonden
Is wel moeilijk vinden als je e rnieuwe steden overheen bouwt natuurlijk.
I'm super sonic man
pi_45565018
quote:
Op zondag 21 januari 2007 17:27 schreef Queen_Bee het volgende:
Dat wilde ik dus ook nog zeggen. Over kan het wel bestaan, dan zouden we toch al wat gezien moeten hebben?
Niemand dacht dat Troje echt bestond, en toen werd het ineens gevonden
Is wel moeilijk vinden als je e rnieuwe steden overheen bouwt natuurlijk.
Mogelijk, maar Atlantis zou onder water moeten liggen toch? Maar aan de andere kant....wij hebben ook ooit onder water gelegen.
  zondag 21 januari 2007 @ 17:30:29 #163
150152 Queen_Bee
pi_45565060
quote:
Op zondag 21 januari 2007 17:29 schreef Beelzebub85 het volgende:

[..]

Mogelijk, maar Atlantis zou onder water moeten liggen toch? Maar aan de andere kant....wij hebben ook ooit onder water gelegen.
Een deel meen ik. En dat hoeft nou ook niet echt waar te zijn natuurlijk.
I'm super sonic man
pi_45565095
True...Ergens in Nederland is toch ook een stad/dorp wat zo rond gebouwd is? Mischien.....
  zondag 21 januari 2007 @ 17:32:29 #165
150152 Queen_Bee
pi_45565123
quote:
Op zondag 21 januari 2007 17:31 schreef Beelzebub85 het volgende:
True...Ergens in Nederland is toch ook een stad/dorp wat zo rond gebouwd is? Mischien.....
Ehm?
I'm super sonic man
pi_45565380
Ik zal het eens opzoeken.
  zondag 21 januari 2007 @ 17:55:07 #167
150152 Queen_Bee
pi_45565609

Die kat links, zo is die hele serie. Dat beeld van Tutankhamun is tzelfde idee, alleen dan zoals die kat zeg maar ;P
I'm super sonic man
  zondag 21 januari 2007 @ 17:56:33 #168
150152 Queen_Bee
pi_45565632
Dit is trouwens niet van mij hè
I'm super sonic man
pi_45565785
naar egypte gaan om op een touristenmarkt zinloze touristenspulletjes te kopen
  zondag 21 januari 2007 @ 18:03:48 #170
150152 Queen_Bee
pi_45565823
quote:
Op zondag 21 januari 2007 18:02 schreef alsem het volgende:
naar egypte gaan om op een touristenmarkt zinloze touristenspulletjes te kopen
Was ik maar in Egypte geweest
I'm super sonic man
  zondag 21 januari 2007 @ 18:08:18 #171
150152 Queen_Bee
pi_45565955
Meh, ik zit nu even wat te lezen

Toen Palestina onder de macht van Ptolemaeus I kwam in 1301 voor Christus, bracht hij Joodse huursoldaten mee terug naar Egypte. Joden die in Alexandrië woonden haalden koning Ptolemaeus II (285-247 v. Chr.) over een Griekse vertaling van de bijbel te laten maken. The Hogepriester van Jeruzalem stuurde toen 72 Ouderen naar Alexandrië; zes vertegenwoordigers van elk van de twaalf stammen van Israël, samen met een officiële kopie van het Pentateuch (de eerste vijf boeken van het oude testament). Ze hadden 72 dagen nodig om deze vijf werken te vertalen naar het Grieks. Later werden de andere boeken van het Oude Testament ook nog door anderen vertaald naar het Grieks en de totale werken werden bekend onder de naam Septuagint (De "zeventig", vernoemd naar de (Tweeën-) zeventig) vertalers.Omdat de Griekse teksten dus veel ouder zijn dan de Hebreeuwse, werd de Septuagint aangenomen als de bijbel van de vroege kerk.

Ptolemaeus gaf zijn huursoldaten (Syriërs, Grieken, Macedoniërs, Perzen en Griekse Aziaten) als compensatie stukken land tussen de Egyptische bevolking, in steden in de buurt van hoofdsteden van de provincies, waarin Egypte verdeeld was.

Deze gebieden met buitenlandse kolonisten zijn precies de gebieden waar vandaag de dag de Christelijke bevolking van Egypte woont.

De Romeinen en vroege Christenen in Egypte.

Toen de Romeinen aankwamen in Alexandrië, gaven zij een vookeursbehandeling aan de Joodse bevolking. Augustus gaf de Griekse Joden van Alexandrië zelfbestuur. Dit veroorzaakte grote onrust onder de Grieken, die de stad gesticht hadden. De Romeinen versterkten de buitenlandse nederzettingen door er nog meer buitenlanders te plaatsen. Men zegt dat de Joodse kolonie in Alexandrië in de eerste eeuw n. Chr. een bevolkingsaantal van 1 miljoen had.

Het christendom deed vrij vroeg zijn intrede in Alexandrië, vanuit Syrië en Judea. Tenslotte is het christendom een afgeleide van het Judeisme. Immigratie vanuit Syrië naar Egypte werd door de Romeinen aangemoedigd en gefinancierd.

Ik snap het nog niet heulemaal
I'm super sonic man
pi_45566178
quote:
Op zondag 21 januari 2007 16:12 schreef nerd4sale het volgende:

[..]

Daarna kwam nog de Ptolemaische dynastie, van Ptolemaeus I tot en met Cleopatra VII (en je zou haar zoon van Julius Caesar, Caesarion ook nog mee kunnen rekenen), maar die wordt in Wikipedia zo te zien niet als Egyptische dynastie gerekend.

Als je meer wilt weten over de Egyptische geschiedenis kan ik je "Egypte, Greece and Rome, Civilizations of the Ancient Mediterranean" van Charles Freeman (Oxford University Press) aanraden. Ik weet niet of er een Nederlandse vertaling van is.
oh, die ga ik lezen!!
dank je wel
  zondag 21 januari 2007 @ 18:23:01 #173
150152 Queen_Bee
pi_45566411
Marcus Antonius en Cleopatra werden verslagen door de Romeinen en keizer Augustus kwam aan de macht in het land dat ooit door farao's werd geregeerd. Hij voerde veranderingen door, maar liet de belangrijke hoofdstad Alexandrie voor een groot deel met rust. De keizer had vooral interesse in de graanoogst van het land. Hij herstelde de tempels in het land, de herinneringen aan de Egyptische oudheid, en Romeinse heersers lieten zich plaatsen in het Egyptische godenpatroon om nog meer aanzien te krijgen. De Egyptische beschaving leek onverslaanbaar totdat Sint-Marcus naar Egypte kwam en het christelijk geloof verkondigde. Veel Egyptenaren lieten zich bekeren. De religieuze teksten waren vertaald in het koptisch waardoor veel Egyptenaren het begrepen. Ook zagen zij overeenkomsten tussen het christelijk geloof en de Egyptische goden. In de 5e eeuw kwam de koptische kerk op zichzelf te staan, doordat steeds meer mensen vraagtekens zette bij het verhaal van Jezus.

Okay, zo kwam God dus in Egypte.
I'm super sonic man
pi_45567111
Om even terug op Atlantis te komen.

Er zijn mensen die zeggen dat Atlantis op Antarctica was.

Men heeft met behulp van sateliet foto's ontdekt, dat er onder het ijs, structuren zijn, die niet door de natuur gevormd zouden kunnen worden.
Deze zouden dus door een beschaving gemaakt moeten zijn.

Dit wordt uiteraard door een heleboel wetenschappers tegengesproken en naar het schijnt, zijn niet alle sateliet foto's van Antarctica vrijgegeven.
Dit zou natuurlijk allelei speculaties hierover kunnen versterken.

Wel is het zo, dat Antarctica niet altijd bedenkt is geweest met ijs.
Men schat dat het nog "ijsloos" was, rond 15.000 jaar geleden.

Tevens zijn er schetsen bekend, die volgens de "carbondating methode" ouder dan 500 jaar zijn, die een bijna perfecte weergave geven van hoe de kuststrook er onder het ijs uit ziet.
Dat is vergeleken met wat de sateliet foto's, die wel vrijgegeven waren, hebben kunnen bevestigen.

Echter, zelfs dat wordt door een heleboel geschiedkundige als puur toeval afgewimpeld.
En zo blijft ook dat nog even afwachten.
  zondag 21 januari 2007 @ 18:47:54 #175
150152 Queen_Bee
pi_45567177
quote:
Op zondag 21 januari 2007 18:45 schreef chatter het volgende:

Men heeft met behulp van sateliet foto's ontdekt, dat er onder het ijs, structuren zijn, die niet door de natuur gevormd zouden kunnen worden.

Dit wordt uiteraard door een heleboel wetenschappers tegengesproken en naar het schijnt, zijn niet alle sateliet foto's van Antarctica vrijgegeven.

Tevens zijn er schetsen bekend, die volgens de "carbondating methode" ouder dan 500 jaar zijn, die een bijna perfecte weergave geven van hoe de kuststrook er onder het ijs uit ziet.
Dat is vergeleken met wat de sateliet foto's, die wel vrijgegeven waren, hebben kunnen bevestigen.

Echter, zelfs dat wordt door een heleboel geschiedkundige als puur toeval afgewimpeld.
Over Antartica heb ik ook gelezen idd. Maar imo zou Cyprus het nog wel eens kunnen zijn. En daar zijn ze tenmisnte bezig dus daar komen we geheid achter
I'm super sonic man
pi_45567207
quote:
Op zondag 21 januari 2007 18:45 schreef chatter het volgende:

hoelang geleden is dit?
pi_45567494
@SlimShady:
Ze zijn al een jaar of 7 á 8 bezig met Antarctica beter in kaart te brengen, dmv sateliet beelden.

Er bevinden zich veel mineralen in de grond, maar de structuren (omtrekken van gebouwen en wegen) zijn een leuke bijkomstigheid, zou ik haast zeggen.

En met de huidige technieken, kunnen ze zelfs bepalen wat de hoogte/diepte is van een vorm, die ze onder het ijs hebben kunnen lokaliseren.
Zodra je foto's maakt, die het gehele spectrum omvatten, van een bepaalde omgeving, kan je goed zien, wat er zich onder sneeuw of ijs te vinden is.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 10:17:10 #178
29347 RickySway
Make your life Sway
pi_45589267
Atlantis.. Grootmeester Thoth, in latere incarnatie bekend als Jezus, kwam hier vandaan. Hij schreef the Emerald Tablets, bouwde de Giza pyramides en sloot de Hall of Records voor hij deze laag van bestaan verliet.

althans.... dat is de legende
¡ Experience Everything !
pi_45628576
Zo, de camera zit in de oplader.... dus zometeen effe een fotootje trekken. 2 dagen na de deadline.... i know. Spank me.
  woensdag 24 januari 2007 @ 13:46:43 #180
150152 Queen_Bee
pi_45628606
Ik dacht er net aan

Great minds think alike
I'm super sonic man
pi_45628691
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 13:46 schreef Queen_Bee het volgende:
Ik dacht er net aan

Great minds think alike
Zo is het! ik ga eens kijken of de batterijen vol genoeg zijn....
  woensdag 24 januari 2007 @ 13:53:02 #182
150152 Queen_Bee
pi_45628777
En toen ik half slapend Discovery lag te kijken hoor ik telkens Beezlebub
I'm super sonic man
pi_45628810
Ik ga effe snel naar de kapper en dan load ik de foto's up
pi_45628827
Beëlzebub has a devil put aside for meeeeee, for me.
  woensdag 24 januari 2007 @ 14:15:57 #185
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45629404
Ik ben een documentaire aan het bekijken over Egypte en Atlantis op dit moment tussen het fokken door.

Schijnt dat ze vroeger aangedreven boormachines hadden die sneller kunnen boren dan wat wij nu hebben Aangedreven machines dus en dat voor 7000 jaar geleden?

Ook hoe ze stenen opstapelden in Mexico, met een naald niet eens tussen de stenen kunnen komen. En dan waterpas gelegd.

Die documentaire is dus echt okey Ook hoe ze schrijven over wetenschappers die bepaalde feiten niet meenemen en dat de wetenschap zelf vooruitgang tegen doet houden op bepaalde opzichten omdat ze niet naar afwijkende feiten kijken. Afwijkende feiten worden genegeerd door de wetenschap, zelfs al zijn die feiten op waarheid berust.
  woensdag 24 januari 2007 @ 15:22:07 #186
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_45631610
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 14:15 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik ben een documentaire aan het bekijken over Egypte en Atlantis op dit moment tussen het fokken door.

Schijnt dat ze vroeger aangedreven boormachines hadden die sneller kunnen boren dan wat wij nu hebben Aangedreven machines dus en dat voor 7000 jaar geleden?

Ook hoe ze stenen opstapelden in Mexico, met een naald niet eens tussen de stenen kunnen komen. En dan waterpas gelegd.

Die documentaire is dus echt okey Ook hoe ze schrijven over wetenschappers die bepaalde feiten niet meenemen en dat de wetenschap zelf vooruitgang tegen doet houden op bepaalde opzichten omdat ze niet naar afwijkende feiten kijken. Afwijkende feiten worden genegeerd door de wetenschap, zelfs al zijn die feiten op waarheid berust.
Welke docu is dat..? wie wat waar en waarom graag!
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  woensdag 24 januari 2007 @ 15:30:42 #187
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45631900
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 15:22 schreef Ticker het volgende:

[..]

Welke docu is dat..? wie wat waar en waarom graag!
Even een copy paste uit het ouwehoer topic waar ik er ook al over schreef.

Mythen en Mysteriën heet de dvd, zonder verdere informatie, op de voorkant zie je mensen naakt overstormd worden door de zondvloed. Een 3 dvd box uit de bibliotheek is het. Zonder vermelding van regisseur. Dvd lag tussen de boeken over Egypte en atlantis.
Prime time entertainment is de uitgever en dat is het enige dat erop staat.

Inhoud staat wel op de achterkant van de dvd-box.

• De zondvloed en de zoektocht naar atlantis
  • De heilige graal, sprookjesschat of heilige mythe
  • Het gehem van de dode zeerollen.
  • De godenlijnen van Nazca
  • Het gestolen lam Gods.
  • Het geheim van de piramiden
  • De lijkwade van Turijn, relikwie of vervalsing?
  • Het wonder van Santiago de Compostella
  • Sinds 2007 anti depressiva vrij,
    pi_45633330
    Hier zijn ze dan!

Kijk hem eens staan!

Een mooi zij aanzicht.

De andere kant.

En zo staat ie er normaal bij.....mijn bureau te bewaken.
      woensdag 24 januari 2007 @ 16:28:23 #189
    84252 Verdwaalde_99
    Definitief uitgelogged.
    pi_45633999
    Waar heb je dat beeld gekocht? In Egypte?

Ziet er wel cool uit, alleen zou ik persoonlijk een andere plek geven voor het beeld, niet naast de marlboro

Zo heb je wel een stuk Egypte in je kamer staan
    pi_45634313
    Ik heb hem gekregen van mijn pa. Die werkt bij de Sphinx en daar hebben ze jaren geleden eens een aantal van deze jongens gemaakt. Schijnen bij verzamelaars erg in trek te zijn en er zou ook genoeg geld voor worden geboden. Maar ik vind hem te mooi om te verkopen, tenzij we over een aantal nullen praten

Wat betreft de plek waar hij staat heb je volkomen gelijk, maar ik heb geen andere plaats voor hem. Het bureau is de enige plek waar hij past, en zelfs daar steekt ie nog een centimeter of 2 uit.
      woensdag 24 januari 2007 @ 16:40:02 #191
    150152 Queen_Bee
    pi_45634406
    Dat is geen bureau, dat is een plank
    I'm super sonic man
    pi_45634574
    quote:
    Op woensdag 24 januari 2007 16:40 schreef Queen_Bee het volgende:
    Dat is geen bureau, dat is een plank
    Ja klopt! Ik vind zelf ook dat ik mijn kamer mooi ingericht heb!

Het is inderdaad een plank
    pi_45634599
    Het doet ook geen dienst als bureau (zoals je kunt zien) maar meer als opslagruimte
      woensdag 24 januari 2007 @ 16:46:46 #194
    150152 Queen_Bee
    pi_45634670
    quote:
    Op woensdag 24 januari 2007 16:44 schreef Beelzebub85 het volgende:

[..]

Ja klopt! Ik vind zelf ook dat ik mijn kamer mooi ingericht heb!

Het is inderdaad een plank
    Oh boy, wat heb jij een leuke kamer

I'm super sonic man
    pi_45634808
    quote:
    Op zondag 21 januari 2007 14:13 schreef Queen_Bee het volgende:
    Wat?

De Griekse filosoof Plato (427-347 voor Christus) was de eerste die over Atlantis schreef, waarbij hij ervan overtuigd leek dat dit land werkelijk heeft bestaan,
    Hier ga je al de mist in.
      woensdag 24 januari 2007 @ 16:51:42 #196
    150152 Queen_Bee
    pi_45634834
    quote:
    Op woensdag 24 januari 2007 16:50 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Hier ga je al de mist in.
    Ik haal het van internet.
    Als je fout ziet, zeg er dan ook bij wat er fout is.
    I'm super sonic man
      woensdag 24 januari 2007 @ 16:53:52 #197
    3288 MikeyMo
    jou are een essol!
    pi_45634901
    Ach volgens Al Gore is de helft van de wereld straks Atlantis
    [b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
    [..]
    Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
    U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
      woensdag 24 januari 2007 @ 16:55:12 #198
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_45634937
    Plato was inderdaad de eerste die over Atlantis schreef, (9000 jaar na dato. . ) maar hij was dan ook de enige. Alle andere verhalen zijn op die van Plato gebaseerd, en dat Plato na 9000 jaar de eerste en enige zou zijn die er iets over zou schrijven komt z'n geloofwaardigheid niet echt ten goede.
    Ik ga naar huis.
      woensdag 24 januari 2007 @ 16:57:07 #199
    150152 Queen_Bee
    pi_45634986
    quote:
    Op woensdag 24 januari 2007 16:55 schreef nietzman het volgende:
    Plato was inderdaad de eerste die over Atlantis schreef, (9000 jaar na dato. . ) maar hij was dan ook de enige. Alle andere verhalen zijn op die van Plato gebaseerd, en dat Plato na 9000 jaar de eerste en enige zou zijn die er iets over zou schrijven komt z'n geloofwaardigheid niet echt ten goede.
    Nee maar goed. MIsschien is het ook wel waar En misschien niet. Dat is t m nou juist hè
    I'm super sonic man
    pi_45635065
    quote:
    Op woensdag 24 januari 2007 16:51 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Ik haal het van internet.
    Als je fout ziet, zeg er dan ook bij wat er fout is.
    Nou ja op internet staat wel meer. Ik zeg niet dat Atlantis wel of niet heeft bestaan. Wat ik wel weet is dat het absoluut niet zo is dat algemeen wordt aangemomen dat Plato het verhaal over Atlantis letterlijk bedoelde. In tegendeel zelfs. Ik heb het boek van Plato waarin hij spreekt over Atlantis hier ook thuis liggen en gelezen. En het beeld wat ik krijg uit het verhaal is dat het bedoeld is om Plato zijn pleidooi voor zijn ideale staatsvorm kracht bij te zetten.

Het verhaal gaat ook helemaal niet over Atlantis opzich maar meer over de oude Grieken die zogenaamd in staat waren om deze grote welvarende en technologisch superieure macht te verslaan.
      woensdag 24 januari 2007 @ 17:00:39 #201
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_45635102
    quote:
    Op woensdag 24 januari 2007 16:57 schreef Queen_Bee het volgende:
    Nee maar goed. MIsschien is het ook wel waar En misschien niet. Dat is t m nou juist hè
    Spaar je dan ook de moeite om dazzle123 te vragen wat er fout is aan de informatie die je net zogoed niet op had hoeven zoeken.
    Ik ga naar huis.
      woensdag 24 januari 2007 @ 17:05:53 #202
    150152 Queen_Bee
    pi_45635255
    quote:
    Op woensdag 24 januari 2007 16:59 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Nou ja op internet staat wel meer. Ik zeg niet dat Atlantis wel of niet heeft bestaan. Wat ik wel weet is dat het absoluut niet zo is dat algemeen wordt aangemomen dat Plato het verhaal over Atlantis letterlijk bedoelde. In tegendeel zelfs. Ik heb het boek van Plato waarin hij spreekt over Atlantis hier ook thuis liggen en gelezen. En het beeld wat ik krijg uit het verhaal is dat het bedoeld is om Plato zijn pleidooi voor zijn ideale staatsvorm kracht bij te zetten.

Het verhaal gaat ook helemaal niet over Atlantis opzich maar meer over de oude Grieken die zogenaamd in staat waren om deze grote welvarende en technologisch superieure macht te verslaan.
    Jaja dat weet ik allemaal. Dat verhaaltje met die grieken en alles eromheen negeer ik dan ook

Maar wat betreft de OP heb ik gewoon het stuk aangehouden wat de meeste mensen kennen. En in het topic verder kun je het er wel over hebben als waar jij het nu over hebt.
    I'm super sonic man
      woensdag 24 januari 2007 @ 17:07:06 #203
    150152 Queen_Bee
    pi_45635305
    quote:
    Op woensdag 24 januari 2007 17:00 schreef nietzman het volgende:

[..]

Spaar je dan ook de moeite om dazzle123 te vragen wat er fout is aan de informatie die je net zogoed niet op had hoeven zoeken.
    Omdat het misschien waar is, maar misschien ook niet. Hoef ik de fout niet te weten?
    Over zulke dingen gaan natuurlijk meer dan 1 verhaal, en voor de OP kies ik er 1 uit. En over de andere wendingen van het verhaal discussier je maar in het topic over.
    I'm super sonic man
      woensdag 24 januari 2007 @ 17:14:12 #204
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_45635503
    quote:
    Op woensdag 24 januari 2007 17:07 schreef Queen_Bee het volgende:
    Over zulke dingen gaan natuurlijk meer dan 1 verhaal,
    Nou nee, alles komt bij Plato's verhaal vandaan, en die heeft 't uit z'n duim. Dat was zo'n beetje m'n punt.
    Ik ga naar huis.
      woensdag 24 januari 2007 @ 17:15:30 #205
    150152 Queen_Bee
    pi_45635529
    quote:
    Op woensdag 24 januari 2007 17:14 schreef nietzman het volgende:

[..]

Nou nee, alles komt bij Plato's verhaal vandaan, en die heeft 't uit z'n duim. Dat was zo'n beetje m'n punt.
    Ik weet dat alles bij Plato vandaan komt, maar er zijn wel verschillende verhalen over. Dat was mijn punt.

Maar goed, jij zegt nep. Okay, bedankt.
    I'm super sonic man
      woensdag 24 januari 2007 @ 17:17:17 #206
    45206 Pietverdriet
    Ik wou dat ik een ijsbeer was.
    pi_45635572
    Heeft hier eigenlijk iemand plato`s originele tekst over atlantis gelezen?
    In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
      woensdag 24 januari 2007 @ 17:17:50 #207
    150152 Queen_Bee
    pi_45635592
    Ja, een paar jaar geleden.
    I'm super sonic man
      woensdag 24 januari 2007 @ 17:21:40 #208
    150152 Queen_Bee
    pi_45635732
    En trouwens, ik ben er niet heilig van overtuigd dat Atlantis daadwerkelijk bestaan heeft. Dat het zou zijn om te laten zien hoe geweldig die Grieken wel niet waren zogenaamd klinkt ook erg plausibel. En zoveel andere verhalen erover ook
    I'm super sonic man
      woensdag 24 januari 2007 @ 18:24:41 #209
    45622 merlin693
    Huh ! Asmodeus & me
    pi_45637667
    Plato had het verhaal van Solon !!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Solon
      woensdag 24 januari 2007 @ 18:28:03 #210
    150152 Queen_Bee
    pi_45637742
    Nee, zijn overgrootvader had het van Solon
    I'm super sonic man
      woensdag 24 januari 2007 @ 18:31:38 #211
    45622 merlin693
    Huh ! Asmodeus & me
    pi_45637832
    quote:
    overgrootvader of niet..het bovenstaande is dus niet juist !
      woensdag 24 januari 2007 @ 18:36:05 #212
    150152 Queen_Bee
    pi_45637945
    quote:
    Op woensdag 24 januari 2007 18:31 schreef merlin693 het volgende:

[..]

overgrootvader of niet..het bovenstaande is dus niet juist !
    Ja maar Plato is wel de enige die het vast gelegd heeft.
    I'm super sonic man
      woensdag 24 januari 2007 @ 18:54:59 #213
    45622 merlin693
    Huh ! Asmodeus & me
    pi_45638574
    Solon had het van een Egyptische priester ..dus als dit waar is zouden we ervan uit kunnen gaan dat het ook door de egyptenaren vast gelegd zou moeten zijn (bieb van alexandrie die door de Romeinen vernietigd is )
      woensdag 24 januari 2007 @ 18:56:53 #214
    150152 Queen_Bee
    pi_45638637
    quote:
    Op woensdag 24 januari 2007 18:54 schreef merlin693 het volgende:
    Solon had het van een Egyptische priester ..dus als dit waar is zouden we ervan uit kunnen gaan dat het ook door de egyptenaren vast gelegd zou moeten zijn (bieb van alexandrie die door de Romeinen vernietigd is )
    Ja, dit staat allemaal in de OP.
    Maar omdat die bibliotheek vernietigd is kunnen we daar dus niet van uitgaan
    I'm super sonic man
    pi_45783141
    Er is nooit geen rook zonder vuur, persoonlijk zou ik eens onder de ijskap van Antartica gaan spitten, dat is vroeger tropisch geweest en als het bestond, geef ik daar de meeste kans om het te vinden. Gelovig ben ik niet, maar dat de mens van de aap afstamt geloof ik al helemaal niet, dus misschien wel buitenaards en was atlantis een planetaire haven
    World Order
      maandag 29 januari 2007 @ 12:25:46 #216
    2618 Beezz
    Criticaster
    pi_45785986
    De onderwater ruïnes voor de Japanse kust zijn voor veel archeologen ook nog een mysterie, bij het eiland Yonaguni. Ook die ben ik een keer tegen gekomen als de plaats waar Atlantis zou hebben kunnen liggen.

maandag 29 januari 2007 @ 12:33:04 #217
    45206 Pietverdriet
    pi_45786206
    quote:
    Op maandag 29 januari 2007 10:31 schreef Athalon1951 het volgende:
    Er is nooit geen rook zonder vuur, persoonlijk zou ik eens onder de ijskap van Antartica gaan spitten, dat is vroeger tropisch geweest en als het bestond, geef ik daar de meeste kans om het te vinden. Gelovig ben ik niet, maar dat de mens van de aap afstamt geloof ik al helemaal niet, dus misschien wel buitenaards en was atlantis een planetaire haven
    Teveel von Daniken gelezen?
      maandag 29 januari 2007 @ 12:39:07 #218
    64743 huupia
    debunk the debunkers !
    pi_45786376
    volgens edcar cayce (de slapende profeet) ligt de kennis over de wereld van voor de zondvloed ( dus ook over atlantis ) in een geheime ruimte tussen de poten van de sfinx.

dit voorspelde hij al in de jaren dertig van de vorige eeuw .

er blijken na metingen echt van die geheime ruimten te zijn ( iets wat ze in de jaren dertig echt nog niet wisten)

de zogenaamde "hall of records"

grote kans dat ze die dus allang hebben gevonden ( als de kennis te schokkend is , horen wij daar dus niks meer van)

zeker nu de schatbewaarder zahi hawas is , die leugenaar is zelf notabene in de vs opeleid met geld van de edcar cayce foundation .( de a.r.e. )

ziet u hier het verband
      maandag 29 januari 2007 @ 12:43:00 #219
    64743 huupia
    debunk the debunkers !
    pi_45786481
    quote:
    Op maandag 29 januari 2007 12:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Teveel von Daniken gelezen?
    ik heb een aantal boeken van hem , en die zijn zeer goed.

dat verhaal over die ijskap komt natuurlijk van de kaarten van piri reis , waarop antartica staat afgebeeld zonder ijskap ( dit was voor het laatst aan het einde van de laatste ijstijd , zo'' n 15.000 jaar geleden.

metingen gedaan in 1949 bevestigen die kustlijnen onder de ijskap . ( wie o wie maakte zoveel duizend jaar geleden die kaarten)
      maandag 29 januari 2007 @ 12:54:55 #220
    150152 Queen_Bee
    pi_45786808
    Niemand hier leest het topic hè?
    I'm super sonic man
      maandag 29 januari 2007 @ 12:56:28 #221
    64743 huupia
    debunk the debunkers !
    pi_45786859
    quote:
    Op maandag 29 januari 2007 12:54 schreef Queen_Bee het volgende:
    weleens van zijsprongetjes gehoord die mogelijk van belang kunnen zijn of atlantis echt is of niet ?
      maandag 29 januari 2007 @ 12:57:08 #222
    45206 Pietverdriet
    pi_45786879
    quote:
    Op maandag 29 januari 2007 12:43 schreef huupia het volgende:

[..]

ik heb een aantal boeken van hem , en die zijn zeer goed.
    Compleet vol poep bedoel je
      maandag 29 januari 2007 @ 13:04:43 #223
    150152 Queen_Bee
    pi_45787101
    quote:
    Op maandag 29 januari 2007 12:56 schreef huupia het volgende:

[..]

weleens van zijsprongetjes gehoord die mogelijk van belang kunnen zijn of atlantis echt is of niet ?
    Wel eens van lezen gehoord zodat mensen niet dingen gaan posten die al gepost zijn?
    I'm super sonic man
      maandag 29 januari 2007 @ 13:24:55 #224
    64743 huupia
    debunk the debunkers !
    pi_45787761
    quote:
    Op maandag 29 januari 2007 12:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Compleet vol poep bedoel je
    ik weet niet waar jij je boeken haalt ?
      maandag 29 januari 2007 @ 13:31:04 #225
    64743 huupia
    debunk the debunkers !
    pi_45787964
    quote:
    Op maandag 29 januari 2007 13:04 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Wel eens van lezen gehoord zodat mensen niet dingen gaan posten die al gepost zijn?
    niet alles was al gepost, en zeker niet in de context dat ik dat deed .

pi_45788005
    nep
      maandag 29 januari 2007 @ 15:18:34 #227
    44963 MadMarine
    geregistreerde gek
    pi_45791291
    quote:
    Op maandag 29 januari 2007 12:54 schreef Queen_Bee het volgende:
    zo zonde van die vette OP
    ga maar even met die witte meneer mee...
    [b]best bekeken topic, ooit[/b]
      maandag 29 januari 2007 @ 15:53:46 #228
    45622 merlin693
    Huh ! Asmodeus & me
    pi_45792344
    we mogen dus niet van de OP afwijken...nou dan is alles gezegd toch ?

voor andere visies

http://zoeken.fok.nl/index.php?q=atlantis&match=&ts=&sort=rel&f%5B%5D=28&type=alle&van=&tot=

[ Bericht 67% gewijzigd door merlin693 op 29-01-2007 16:00:12 ]
      maandag 29 januari 2007 @ 16:00:17 #229
    84252 Verdwaalde_99
    Definitief uitgelogged.
    pi_45792589
    Dat de mens van de aap afstamt geloof ik eerlijk gezegd ook niet zo. Een aap is toch een dier of niet soms

Ik zie apen en mensen als compleet afzonderlijke wezens. Dat de aap toevallig een beetje als een mens overkomt is gewoon humor.
      FOK!fotograaf maandag 29 januari 2007 @ 16:22:32 #230
    18921 freud
    Who's John Galt?
    pi_45793493
    Feit blijft dat er wel erg veel beschavingen zijn zonder onderling contact die het over eenzelfde mythe hebben. Een erg goed boek hierover is trouwens Decipher van Stel Pavlou. Kan ik echt HEEL erg aanraden. De basis stelling is dat hij de gemeenschappelijke mythen en sagen combineert met geloof en dat herleid tot een soort wereldcateclysme. Erg goed geschreven. Goed verhaal, maar ook zeker erg veel concepten om je even stil bij te laten staan.

Aanrader!
    Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
    If it's free, you're the product!
    pi_45806340
    Misschien is een opschoon actie welkom in dit topic.
    Alles wat offtopic is, ff weg type' xen graag.
      maandag 29 januari 2007 @ 21:56:40 #232
    150152 Queen_Bee
    pi_45806490
    quote:
    Op maandag 29 januari 2007 21:41 schreef huupia het volgende:

[..]

je reageerde toch op mijn post, of niet dan ?
    Als ik het specifiek over jou had was je wel gequote.

Maar laten we het als misunderstanding opvatten en weer ontopic gaan. Het zal iig wel tof zijn als men het tpic doorleest eer te posten. Thats all I ask
    I'm super sonic man
      maandag 29 januari 2007 @ 22:07:29 #233
    64743 huupia
    debunk the debunkers !
    pi_45806957
    quote:
    Op maandag 29 januari 2007 21:56 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Als ik het specifiek over jou had was je wel gequote.

Maar laten we het als misunderstanding opvatten en weer ontopic gaan. Het zal iig wel tof zijn als men het tpic doorleest eer te posten. Thats all I ask
    okay
      dinsdag 30 januari 2007 @ 10:25:46 #234
    142762 Mirri
    Tropische Honing
    pi_45817317
    Ik ben weleens naar een musical over Atlantis geweest

Ik wil wel even wat zeggen erover:
    Atlantis wordt ook beschreven in de bijbel. De zondvloed komt overeen met de ondergang van Atlantis, en Lemuria was de Hof van Eden, de periode waarin alles paas en vree was. In Atlantis zouden wij de energie verkeerd hebben gebruikt en zijn gaan klonen en de boel manipuleren. De bijbel heeft het over reuzen en dwergmensen, kortom over een periode waarin veel gezondigd werd.

En verder schijnt het zo te zijn dat Egypte dingen wist die ze niet geweten konden hebben, en de Inca's en Maya's en niet te vergeten die Soemeriers met hun spijkerschrift. Er zijn enkele mensen nu die dat kunnen lezen en de oude soemeriers zouden het hebben over een superieur godenras dat ze onder controle houdt afkomstig van een andere planeet Nibiru
    En verder zou de kennis van die oude volkeren afkomstig zijn van hoge priesters uit Atlantis.

Ik vind het wel fascinerend dat de bijbel zoveel overeenkomt met wat door archeaeologen enzo is ontdekt. Zelf geloof ik de vijf boeken van Mozes, maar misschien mede door mijn Joodse afkomst.
    Anyway, dit is een klein deel dat ik er van weet.
      dinsdag 30 januari 2007 @ 10:53:46 #235
    29347 RickySway
    Make your life Sway
    pi_45817906
    reuzen, draken, dwergmensen, eenhoorns, zeemeerminnen ...

De eerste "descendants" namen vormen aan welke het beste deden in hun pogingen te genieten van de materiele wereld. Doordat de geest hierbij deels 'vast' kwam in het menselijk lichaam en de 'verbinding' met de universele ziel verloren raakte, werd hierdoor het nieuwe bewustzijn inde materiele wereld ervaren zonder de kennis van hoe deze geschapen was. soorten incarnaties zijn reuzen, minotaurs, zeemeerminnen etc.

de tweede incarnatie die volgde was een reddingspoging. Deze nieuwe groep mensen hielden hun verbinding met de universele ziel beter en langer dan de eerste, maar ook zij verloren uiteindelijk dit universeel bewustzijjn. Door de tijden heen hebben zei de eerste incarnaties gered van hun vleselijke gevangenis. Met slechts enkelen over begonnen ook deze tweede groep 'redders' te merken hoe het bewustzijn van het materiele meer wou ervaren van de wonderlijke wereld van 3D en uiteindelijk verloren ze dan ook hun missie uit het oog en achtervolgdde ze hun eigen nieuwteervaren 'gevoelens' en verlangens. Om deze reden werden ook zij uitgeroeid met een zondvloed en het zinken van hun thuisbasis.

Slechts een enkel zagen dit aankomen en vluchtte onder leiding van Thoth naar Egypte en later Tibet.

[ Bericht 72% gewijzigd door RickySway op 31-01-2007 09:43:34 ]
    pi_45817933
    quote:
    Op zondag 21 januari 2007 14:15 schreef AbeSapien het volgende:
    Tvp
    pi_45819031
    quote:
    Op woensdag 24 januari 2007 16:59 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Klopt.
      † In Memoriam † dinsdag 30 januari 2007 @ 19:36:59 #238
    1576 BwennieBren
    1 + 1 = 11
    pi_45833659
    Ik ga hier even een ordinaire TVP neerplanten want ik vind het rete-interessant

Oh ja en Hawass vind ik een ontzettende
    Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
      † In Memoriam † dinsdag 30 januari 2007 @ 22:43:02 #239
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_45841161
    quote:
    Op maandag 29 januari 2007 21:53 schreef chatter het volgende:
    Misschien is een opschoon actie welkom in dit topic.
    Alles wat offtopic is, ff weg type' xen graag.
    Hele kleine opschoon actie gedaan.
    pi_45975340
    Ik heb een keer een docu op National Geographic gezien over Atlantis. Paar mannekes gingen dus Atlantis zoeken. En ze kwamen uiteindelijk uit in Zuid-Amerika bij het Atlas gebergte..iemand dit wel is gezien? Hele tijd geleden dat ik het heb gezien..
      zondag 4 februari 2007 @ 20:25:35 #241
    64743 huupia
    debunk the debunkers !
    pi_45984204
    quote:
    Op zondag 4 februari 2007 16:41 schreef InsaneM666 het volgende:
    Ik heb een keer een docu op National Geographic gezien over Atlantis. Paar mannekes gingen dus Atlantis zoeken. En ze kwamen uiteindelijk uit in Zuid-Amerika bij het Atlas gebergte..iemand dit wel is gezien? Hele tijd geleden dat ik het heb gezien..
    volgens mij heb ik die docu een aantal jaren geleden gezien.

over tiaunacu met de zonnepoort .
      maandag 5 februari 2007 @ 08:43:39 #242
    45206 Pietverdriet
    pi_45998769
    quote:
    Op zondag 4 februari 2007 16:41 schreef InsaneM666 het volgende:
    Atlas gebergte in Zuidamerika?
      maandag 5 februari 2007 @ 09:47:35 #243
    64743 huupia
    debunk the debunkers !
    pi_45999627
    de andes natuurlijk
      zondag 25 februari 2007 @ 00:56:09 #244
    167723 sanni
    Acima de seu
    pi_46643883
    Atlantis de plaats heeft bestaan alleen er wordt nu wel heel veel verdraaid
    en vanwege allerlei heresay verhalen en tv-beelden e.e.a voor zoete
    koek aangenomen die niets met het orginele verhaal van doen hebben.
      zondag 25 februari 2007 @ 02:40:10 #245
    150152 Queen_Bee
    pi_46645585
    En wat is het originele verhaal?
    I'm super sonic man
    pi_46652123
    Nu ben ik even de naam van het eiland vergeten maar er ligt in de buurt van Griekenland of Italie ergens een (vanaf de kust gezien) rond eiland waarbij meer dan de helft was weggezakt in een vroegere vulkaanuitbarsting.

Op dit eiland deed men ook aan het aanbidden van stieren en het had dezelfde steensoort-samenstelling (rood, wit en zwart) die Plato beschreef.

Edit: gevonden, was ook al in de openingspost genoemd zag ik

De grootste 'kanshebber' is het eiland Santorini, het komt op bijna alle punten overeen met de beschrijving van plato.. behalve op het punt dat er olifanten geleefd hebben. Maar misschien vinden ze daar nog restanten van op de zeebodem

Ik vond Antarctica hiervoor wel een logische locatie omdat het qua landoppervlak voldoende ruimte biedt voor een groot volk met kennis en technologie, het is tenslotte een werelddeel. Santorini is in dat opzicht wat 'mythischer', maar qua bewijs heeft het heel wat streepjes voor op Antarctica (al zal de laatste nog wat beter onderzocht moeten worden)

klik

artikel 2

quote:
    The island was the site of one of the largest volcanic eruptions of the last several thousand years when it erupted cataclysmically about 3,500 years ago during the mycenian epoch. The eruption left a large caldera surrounded by volcanic ash deposits hundreds of feet deep, and its effects may have indirectly led to the collapse of the Minoan civilization on the island of Crete, 110 km (70 mi) to the south. One popular theory holds that the Thera eruption is the source of the legend of Atlantis (see below for detail).

[ Bericht 36% gewijzigd door Beathoven op 25-02-2007 16:11:11 ]
      zondag 25 februari 2007 @ 17:27:14 #247
    64743 huupia
    debunk the debunkers !
    pi_46662398
    quote:
    Op zondag 25 februari 2007 13:11 schreef Beathoven het volgende:
    Nu ben ik even de naam van het eiland vergeten maar er ligt in de buurt van Griekenland of Italie ergens een (vanaf de kust gezien) rond eiland waarbij meer dan de helft was weggezakt in een vroegere vulkaanuitbarsting.

Op dit eiland deed men ook aan het aanbidden van stieren en het had dezelfde steensoort-samenstelling (rood, wit en zwart) die Plato beschreef.

Edit: gevonden, was ook al in de openingspost genoemd zag ik

De grootste 'kanshebber' is het eiland Santorini, het komt op bijna alle punten overeen met de beschrijving van plato.. behalve op het punt dat er olifanten geleefd hebben. Maar misschien vinden ze daar nog restanten van op de zeebodem

Ik vond Antarctica hiervoor wel een logische locatie omdat het qua landoppervlak voldoende ruimte biedt voor een groot volk met kennis en technologie, het is tenslotte een werelddeel. Santorini is in dat opzicht wat 'mythischer', maar qua bewijs heeft het heel wat streepjes voor op Antarctica (al zal de laatste nog wat beter onderzocht moeten worden)

klik

artikel 2

[afbeelding]
    [..]

[afbeelding]
    santorini ligt niet voorbij de zuilen van hercules ( gibraltar) , ook de tijd klopt niet. plato had het over 9000 jaar voor solon
      zondag 25 februari 2007 @ 18:33:38 #248
    150152 Queen_Bee
    pi_46664956
    Heeft iemand nog wat nieuws gehoord over die kerel uit de OP die als laatste tot nu toe zei Atlantis te hebben gevonden?
    I'm super sonic man
    pi_46667053
    Ik geloof wel dat Atlantis heeft bestaan

het boek 'Raising Atlantis', hoewel fictie, bracht wel een aardige theorie naar voren ook.
    pi_46679453
    Ik denk dat het 'ware' Atlantis alleen gevonden kan worden als men puur kijkt naar wat Plato beschreven heeft en dit ernaast houdt. Sommige locaties voldoen aan welgeteld 0 van de beschrijvingen. Maar wat niet is kan nog komen, het blijft iig een zaak van goed onderzoek
      vrijdag 23 maart 2007 @ 15:39:49 #251
    150152 Queen_Bee
    pi_47584088
    Ffs, via zoeken kon ik mn topic niet weer vinden, via TRU niet, heb de link uit MSN history moeten zoeken Ik kick m vanaf nu regelmatig
    I'm super sonic man
    pi_47589061
    For fuck sake? Let op je woorden dame
      vrijdag 23 maart 2007 @ 18:05:42 #253
    150152 Queen_Bee
    pi_47589406
    Ik schreef het tenminste niet voluit
    I'm super sonic man
    pi_47590164
    quote:
    Op vrijdag 23 maart 2007 18:05 schreef Queen_Bee het volgende:
    Ik schreef het tenminste niet voluit
    heb je Atlantis al gevonden?
      maandag 26 maart 2007 @ 09:44:27 #255
    29347 RickySway
    Make your life Sway
    pi_47663503
    De wetenschappelijke theorie welke aangehouden wordt in alle beredeneringen die ermee te maken hebben rondom de aardbodem en het 'drijven' van de continenten is één van de redenen waarom Atlantis door de wetenschap verworpen is in het verleden en alsnog altijd wordt.

De theorie claimt dat alle continenten drijven over de oceaanbodem. Het zinken van landmassa is daarom uitgesloten en zo dus ook Atlantis in elke discussie.

Nu is echter laatst deze theorie onder de loep genomen. Er is een andere theorie opgesteld welke zegt dat de aarde uitdijt. Door dit uitdijen zijn de oceanen ontstaan en dóór dit uitdijen is het mogelijk voor landmassa zowel te zinken als te herrijzen.

"Atlantis: Echt of Nep"
    De wetenschap heeft er nooit serieus naar gekeken. Wetenschappers die dit wel gedaan hebben komen op verschillende lokaties uit (meer dan 1 gezonken landmassa?) of zijn nog altijd op zoek naar dat gemeentebordje met 'atlantis' erop als onaanstotelijk bewijs. Dat deze wetenschappers door de "wetenschap" weer tot halve zolen of pseudowetenschappers omgevormd worden is niet meer dan reden genoeg om alle uitspraken rondom Atlantis eens opnieuw serieus te bezoeken.
    pi_47682370
      maandag 26 maart 2007 @ 21:29:00 #257
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_47688722
    Antarctica komt wel overeen met de beschrijvingen van Plato over Atlantis. Buiten de zuilen van Herakles, even groot als noord-afrika en saudi-arabie bij elkaar, en de beschreven vorm.
    □ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
    ■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
    □ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
      maandag 26 maart 2007 @ 21:29:54 #258
    150152 Queen_Bee
    pi_47688756
    Ja, Cyprus ook. En daar hebben ze tenmisnte meerdere punten die overeenkomen.
    I'm super sonic man
    pi_47690020
    Ik ga ook voor Antarctica

Cyprus kan het noooooit zijn
      maandag 26 maart 2007 @ 21:58:57 #260
    150152 Queen_Bee
    pi_47690261
    quote:
    Op maandag 26 maart 2007 21:53 schreef -scorpione- het volgende:
    Ik ga ook voor Antarctica

Cyprus kan het noooooit zijn
    Ik geef Cyprus een goede kans
    I'm super sonic man
    pi_47691372
    ik geef Atlantis een goede kans (verkapte tvp)

Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
    Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
      dinsdag 27 maart 2007 @ 06:44:01 #262
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_47700274
    quote:
    Op maandag 26 maart 2007 21:29 schreef Queen_Bee het volgende:
    Ja, Cyprus ook. En daar hebben ze tenmisnte meerdere punten die overeenkomen.
    Cyprus juist niet. Cyprus ligt BINNEN de zuilen van heracles [straat van gibraltar] (Plato beschreef erbuiten). Cyprus is VEEL kleiner dan Noord-afrika en Saudi-Arabie bij elkaar.
    ■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
      dinsdag 27 maart 2007 @ 08:02:28 #263
    150152 Queen_Bee
    pi_47700567
    quote:
    Op dinsdag 27 maart 2007 06:44 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Cyprus juist niet. Cyprus ligt BINNEN de zuilen van heracles [straat van gibraltar] (Plato beschreef erbuiten). Cyprus is VEEL kleiner dan Noord-afrika en Saudi-Arabie bij elkaar.
    Ga naar OP, Check een van de laatste zinnen. Klik op link, scroll iets naar beneden.

Wa tegenwoordige tijd? Da was vruugah kleiner eh

Anyway, wat hierboven staat. Dat zijn me nogal wat overeenkomsten eh
    I'm super sonic man
      dinsdag 27 maart 2007 @ 09:35:40 #264
    132152 Ticker
    En de Watskeburt?!
    pi_47701877
    Denken jullie niet dat de Bimini road er iets mee te maken heeft?

Het ziet er in ieder geval niet uit als iets 'natuurlijks'!

"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
      dinsdag 27 maart 2007 @ 09:37:52 #265
    150152 Queen_Bee
    pi_47701936
    Ik heb er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord
    I'm super sonic man
      dinsdag 27 maart 2007 @ 09:40:44 #266
    64743 huupia
    debunk the debunkers !
    pi_47702010
    quote:
    Op dinsdag 27 maart 2007 09:35 schreef Ticker het volgende:
    Denken jullie niet dat de Bimini road er iets mee te maken heeft?

Het ziet er in ieder geval niet uit als iets 'natuurlijks'!

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
    dat dat bouwwwerken zijn lijkt mij geen twijfel. of het ook atlantis is ? aan het einde van de laatste ijstijd lag het zeeniveau een metertje of honderd lager dan tegenwoordig. dus er zullen nog veel meer plekken zijn met onderwater structures.

de canarische eilanden zijn volgens mij ook nog een mogelijkheid.
    pi_47702121
    ik vraag me af wanneer ze die sphinx nu een keer gaan openhakken om te kijken of er echt wat in zit .

een miniscuul gaatje zou toch gewoon mogelijk moeten zijn. dan een mini camera erin. mocht er wat in zitten kan je atlijd extra gaan boren
      dinsdag 27 maart 2007 @ 09:56:30 #268
    132152 Ticker
    En de Watskeburt?!
    pi_47702431
    quote:
    Op dinsdag 27 maart 2007 09:45 schreef staticdata het volgende:
    ik vraag me af wanneer ze die sphinx nu een keer gaan openhakken om te kijken of er echt wat in zit .

een miniscuul gaatje zou toch gewoon mogelijk moeten zijn. dan een mini camera erin. mocht er wat in zitten kan je atlijd extra gaan boren
    As we speak is Hawass bezig met een grote muur om de piramides en de sphynx te bouwen. Als die zelfs niet al klaar zijn.

Daar is al meer gevonden dat ons verteld is. Zeker dat graf van Osiris heeft vele gangetjes die niet verklapt zijn. En jaren lang niet in die gangen kijken geloof ik nou ook niet echt.
    Hij komt ook alleen naar buiten als hij weer een leuke mummie vindt of iets wat duidt op de egyptische tijd.
      dinsdag 27 maart 2007 @ 10:09:11 #269
    150152 Queen_Bee
    pi_47702806
    quote:
    Op dinsdag 27 maart 2007 09:56 schreef Ticker het volgende:

[..]

As we speak is Hawass bezig met een grote muur om de piramides en de sphynx te bouwen. Als die zelfs niet al klaar zijn.

Daar is al meer gevonden dat ons verteld is. Zeker dat graf van Osiris heeft vele gangetjes die niet verklapt zijn. En jaren lang niet in die gangen kijken geloof ik nou ook niet echt.
    Hij komt ook alleen naar buiten als hij weer een leuke mummie vindt of iets wat duidt op de egyptische tijd.
    De sphinx werkte Egypte toch tegen? Medunkt dat ze dat zo lang mogelijk vol houden?
    I'm super sonic man
    pi_47702809
    hmmm jammer dat het allemaal "geheim" moet blijven. terwijl heel de wereld er van zou kunnen leren.

@QB de Sphinx schijnt veel ouder te zijn dan de egyptische cultuur. er wordt zelfs gezegd dat er eerst een andere kop opstond die later is bijgewerkt door de egyptenaren. mocht blijken dat er nog een beschaving voorwas dan is dat groot nieuws en overschaduwd dat misschien de huidige onderzoeken.
      dinsdag 27 maart 2007 @ 14:55:43 #272
    150152 Queen_Bee
    pi_47712799
    quote:
    Op dinsdag 27 maart 2007 10:09 schreef staticdata het volgende:
    hmmm jammer dat het allemaal "geheim" moet blijven. terwijl heel de wereld er van zou kunnen leren.

@QB de Sphinx schijnt veel ouder te zijn dan de egyptische cultuur. er wordt zelfs gezegd dat er eerst een andere kop opstond die later is bijgewerkt door de egyptenaren. mocht blijken dat er nog een beschaving voorwas dan is dat groot nieuws en overschaduwd dat misschien de huidige onderzoeken.
    Dat weet ik. Dat was mijn vraag ook niet.
    I'm super sonic man
    pi_47713334
    wat bedoel je dan met tegen werken
      dinsdag 27 maart 2007 @ 15:10:50 #274
    150152 Queen_Bee
    pi_47713381
    De gangen onder de sphinx, ze waren daarmee begonnen maar toen zei Egypte "Ja ho eens, dit gaat niet door" want stel je voor dat we achter de info komen dat Egyptenaren de sphinx niet gemaakt hebben. Maar dit staat ook in de OP.
    I'm super sonic man
      FOK!fotograaf dinsdag 27 maart 2007 @ 15:22:58 #275
    18921 freud
    Who's John Galt?
    pi_47713795
    quote:
    Op maandag 26 maart 2007 21:58 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Ik geef Cyprus een goede kans
    Cyprus was toch ook gewoon bekend in die tijden? Geen mythisch land of zo? Ik heb ook wel een boeiend stuk gelezen die Atlantis plaatst in de Zwarte Zee, en dat de zuilen van Herakles eigenlijk slaan op de monding van de Bosporus. Ben de titel vergeten alleen...
    Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
      dinsdag 27 maart 2007 @ 16:21:03 #276
    64743 huupia
    debunk the debunkers !
    pi_47715856
    quote:
    Op dinsdag 27 maart 2007 15:22 schreef freud het volgende:

[..]

Cyprus was toch ook gewoon bekend in die tijden? Geen mythisch land of zo? Ik heb ook wel een boeiend stuk gelezen die Atlantis plaatst in de Zwarte Zee, en dat de zuilen van Herakles eigenlijk slaan op de monding van de Bosporus. Ben de titel vergeten alleen...
    heb dat boek ook gelezen , maar dat is fictie, een roman dus
      dinsdag 27 maart 2007 @ 19:51:44 #277
    122170 ImmovableMind
    Beat your mind
    pi_47723302
    TVP
    Wie met niets tevreden is, bezit alles.
      FOK!fotograaf dinsdag 27 maart 2007 @ 21:14:01 #278
    18921 freud
    Who's John Galt?
    pi_47726847
    quote:
    Op dinsdag 27 maart 2007 16:21 schreef huupia het volgende:

[..]

Het principe daar ging het mij om. Er wordt veels te veel gekeken naar huidige geografie bij het kijken naar Atlantis.
    Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
    pi_47727792
    quote:
    Op dinsdag 27 maart 2007 16:21 schreef huupia het volgende:

[..]

Er was ook een non-fictie versie van als ik me niet vergis.
      dinsdag 27 maart 2007 @ 22:21:24 #280
    64743 huupia
    debunk the debunkers !
    pi_47760494
    quote:
    Ik ken het boek, wil het misschien ooit nog eens lezen. Ik heb er echter voor gekozen eerste Raising Atlantis (Atlantis herrezen) te lezen.
      donderdag 5 april 2007 @ 10:25:15 #282
    29347 RickySway
    Make your life Sway
    pi_48034070
    Die damn Hawas moet afgezet worden. Waarom is het altijd hij die op de Giza plateau het voor het zeggen heeft? Laat eens een andere archeoloog daar graven?

Onder de Sphinx is allang een kamer gevonden, maar veel erover te lezen is er niet. ook de gangen tussen de sphinx en de "cheops"-piramide worden weinig besproken.

Misschien moeten we eens met 100 man tegelijkertijd die plekken bestormen en alles als een gek opengraven voordat de egyptische geheimhouders kunnen reageren
      donderdag 5 april 2007 @ 10:57:11 #283
    150152 Queen_Bee
    pi_48035062
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 10:25 schreef RickySway het volgende:
    Die damn Hawas moet afgezet worden. Waarom is het altijd hij die op de Giza plateau het voor het zeggen heeft? Laat eens een andere archeoloog daar graven?

Onder de Sphinx is allang een kamer gevonden, maar veel erover te lezen is er niet. ook de gangen tussen de sphinx en de "cheops"-piramide worden weinig besproken.

Misschien moeten we eens met 100 man tegelijkertijd die plekken bestormen en alles als een gek opengraven voordat de egyptische geheimhouders kunnen reageren
    Yup.

Ja goed idee
    Ik houd die dingen graag heel
    I'm super sonic man
    pi_48181474
    Antarctica lijkt me in elk geval geen goede kanshebber. Dat ligt te ver weg van de Middellandse zee beschavingen waar de verhalen voor het eerst bekendheid genoten. Dan hadden we wel veel meer 'ontdekt' in Zuid-Afrika, Argentinie en Australie enzo.

Ik gok op Kanarische eilanden of Santorini.
    beter een knipoog dan een blauw oog
      dinsdag 10 april 2007 @ 18:21:52 #285
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_48185074
    quote:
    Op dinsdag 10 april 2007 16:36 schreef Knipoogje het volgende:
    Antarctica lijkt me in elk geval geen goede kanshebber. Dat ligt te ver weg van de Middellandse zee beschavingen waar de verhalen voor het eerst bekendheid genoten. Dan hadden we wel veel meer 'ontdekt' in Zuid-Afrika, Argentinie en Australie enzo.

Ik gok op Kanarische eilanden of Santorini.
    Toch kenden de Azteken een verhaal over hun voorvaders, die kwamen van over de zee, van Aztlan.

Santorini (Of Thera), maar ook Cyprus, is veel en veel en veel kleiner dan de beschrijving die Plato aan Atlantis gaf. Nou kan hij zich natuurlijk vergist hebben in de afmetingen, of in de ligging, of wanneer het onder is gegaan (de ramp op santorini was millennia later dan 9600 v.Chr) . Maar ik ga liever uit van de beschrijving die Plato gaf.
    pi_48186623
    quote:
    Op dinsdag 10 april 2007 18:21 schreef DionysuZ het volgende:

Toch kenden de Azteken een verhaal over hun voorvaders, die kwamen van over de zee, van Aztlan.
    En aangezien zij Chinese voorvaderen hebben geeft dan wellicht voeding aan het feit dat Atlantis in de buurt van Japan ofzo lag.

Antarctica is nog steeds niet plausibel. De afstand van de Zuidpool naar Midden-Amerika is een paar keer de afstand Noorwegen - Griekenland gok ik. De Noormannen hebben toch ook geen Griekse invloeden?

Als er al een vergevorderde beschaving op de Zuidpool was geweest, dan hadden er flinke invloeden van merkbaar moeten zijn in Argentinie, Zuid-Afrika en Australie. En dat is niet het geval.
      woensdag 11 april 2007 @ 06:56:31 #287
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_48203870
    quote:
    Op dinsdag 10 april 2007 19:03 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

En aangezien zij Chinese voorvaderen hebben geeft dan wellicht voeding aan het feit dat Atlantis in de buurt van Japan ofzo lag.

Antarctica is nog steeds niet plausibel. De afstand van de Zuidpool naar Midden-Amerika is een paar keer de afstand Noorwegen - Griekenland gok ik. De Noormannen hebben toch ook geen Griekse invloeden?

Als er al een vergevorderde beschaving op de Zuidpool was geweest, dan hadden er flinke invloeden van merkbaar moeten zijn in Argentinie, Zuid-Afrika en Australie. En dat is niet het geval.
    Je vergeet misschien hoe lang het geleden is? Verder kun je overal ter wereld wel invloeden zien. En de Atlantiers hadden volgens Plato een gigantische zeevloot. Ik vind Antarctica een zeer goede kandidaat (buiten de zuilen van herakles, juiste omvang, juiste vorm, te midden van een gigantische wereldzee, overeenkomsten piramiden e.d. China, Afrika, Zuid-Amerika), maar dat is natuurlijk persoonlijk.
    quote:
    Many great and wonderful deeds are recorded of your state in our histories. But one of them exceeds all the rest in greatness and valour. For these histories tell of a mighty power which unprovoked made an expedition against the whole of Europe and Asia, and to which your city put an end. This power came forth out of the Atlantic Ocean, for in those days the Atlantic was navigable; and there was an island situated in front of the straits which are by you called the Pillars of Heracles; the island was larger than Libya and Asia put together, and was the way to other islands, and from these you might pass to the whole of the opposite continent which surrounded the true ocean; for this sea which is within the Straits of Heracles is only a harbour, having a narrow entrance, but that other is a real sea, and the surrounding land may be most truly called a boundless continent. Now in this island of Atlantis there was a great and wonderful empire which had rule over the whole island and several others, and over parts of the continent, and, furthermore, the men of Atlantis had subjected the parts of Libya within the columns of Heracles as far as Egypt, and of Europe as far as Tyrrhenia. This vast power, gathered into one, endeavoured to subdue at a blow our country and yours and the whole of the region within the straits; and then, Solon, your country shone forth, in the excellence of her virtue and strength, among all mankind. She was pre-eminent in courage and military skill, and was the leader of the Hellenes. And when the rest fell off from her, being compelled to stand alone, after having undergone the very extremity of danger, she defeated and triumphed over the invaders, and preserved from slavery those who were not yet subjugated, and generously liberated all the rest of us who dwell within the pillars. But afterwards there occurred violent earthquakes and floods; and in a single day and night of misfortune all your warlike men in a body sank into the earth, and the island of Atlantis in like manner disappeared in the depths of the sea. For which reason the sea in those parts is impassable and impenetrable, because there is a shoal of mud in the way; and this was caused by the subsidence of the island.
    Naar deze beschrijving zou Antarctica niet zo'n goede kandidaat zijn. Het hele amerikaanse continent of Azoren/Cuba/Canarische eilanden komen dan dichter in de buurt.
    pi_48205933
    quote:
    Op woensdag 11 april 2007 06:56 schreef DionysuZ het volgende:
    Je vergeet misschien hoe lang het geleden is? Verder kun je overal ter wereld wel invloeden zien.[..]
    Dat doet er mijns insziens niet veel toe. Je ziet de invloeden altijd afnemen naarmate men verder van de bakermat van de beschaving afstaat. De meeste Griekse ruines bevinden zich toch echt in Griekenland. Naarmate je verder van Griekenland afkomt, des te minder kom je tegen. Er zit niet ineens een gat van een paar 1000km tussen. Hoe zuidelijker je komt in Europa en hoe westelijker je Amerika binnengaat, hoe minder sporen van de Noormannen. Maar geen plots gat van Nederland tot Spanje en dan ineens weer een Noorse Nederzetting in Algerije.

En dat is wat je impliceert met Antarctica als positie voor Atlantis. Je zult veel meer invloeden en overblijfselen in Z-Afrika, Australie en het uiterste puntje van Argentinie moeten hebben gevonden dan rond de Middellandse zee en midden-Amerika. Gewoon pure logica.
      woensdag 11 april 2007 @ 17:18:43 #289
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_48222472
    Er zijn veel meer engelse invloeden in Australië dan in Iran, ook al ligt dat beduidend dichter bij engeland in de buurt.
    pi_48245505
    quote:
    Op woensdag 11 april 2007 17:18 schreef DionysuZ het volgende:
    Er zijn veel meer engelse invloeden in Australië dan in Iran, ook al ligt dat beduidend dichter bij engeland in de buurt.
    Er zijn ook Engelse invloeden in Frankrijk en NL. Er zijn echter geen Atlantis-achtige overblijfselen in Z-Afrika enzo. Het gat is gewoon te groot. Bovendien was de zuidpool al veel te koud en onherbergzaam ten tijde van Atlantis, of Atlantis moet al miljoenen jaren oud zijn.
      donderdag 12 april 2007 @ 15:46:55 #291
    64743 huupia
    debunk the debunkers !
    pi_48257876
    quote:
    Op donderdag 12 april 2007 09:34 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Er zijn ook Engelse invloeden in Frankrijk en NL. Er zijn echter geen Atlantis-achtige overblijfselen in Z-Afrika enzo. Het gat is gewoon te groot. Bovendien was de zuidpool al veel te koud en onherbergzaam ten tijde van Atlantis, of Atlantis moet al miljoenen jaren oud zijn.
    antartica was tienduizend v.chr ijsvrij

check de kaarten van piri reis
      † In Memoriam † vrijdag 20 april 2007 @ 21:02:50 #292
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_48553247
    Straks om 22.00 op BBC2 een docu over "Atlantis"

The Wave That Destroyed Atlantis

New evidence from the island of Crete suggests that Europe's first great civilisation, the Minoans, was destroyed by a catacylismic natural disaster. Was the terrible fate of the Minoans the source of Plato's story of Atlantis, the city that disappeared beneath the waves? A team of archaeologists and scientists scour Crete for conclusive evidence.
      vrijdag 20 april 2007 @ 21:08:50 #293
    2618 Beezz
    Criticaster
    pi_48553466
    quote:
    Op vrijdag 20 april 2007 21:02 schreef NorthernStar het volgende:
    Straks om 22.00 op BBC2 een docu over "Atlantis"

The Wave That Destroyed Atlantis
    Ik ga 'em checken, dank voor de tip
      vrijdag 20 april 2007 @ 21:14:25 #294
    150152 Queen_Bee
    pi_48553689
    Ja maak me maar lekker net nu mn tv het vorige week begeven heeft
    I'm super sonic man
      † In Memoriam † vrijdag 20 april 2007 @ 21:19:31 #295
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_48553906
    quote:
    Op vrijdag 20 april 2007 21:14 schreef Queen_Bee het volgende:
    Ja maak me maar lekker net nu mn tv het vorige week begeven heeft
    Als je UPC hebt kun je BBC ook online bekijken.
      vrijdag 20 april 2007 @ 21:23:26 #296
    150152 Queen_Bee
    pi_48554063
    quote:
    Op vrijdag 20 april 2007 21:19 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Als je UPC hebt kun je BBC ook online bekijken.
    UPC was toch alleen beneden in NL ofzo?
    Ik ben een meisje, weet ik veel wat ik heb
    I'm super sonic man
      † In Memoriam † vrijdag 20 april 2007 @ 21:28:17 #297
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_48554258
    quote:
    Op vrijdag 20 april 2007 21:23 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

UPC was toch alleen beneden in NL ofzo?
    Ik ben een meisje, weet ik veel wat ik heb
    http://www.chello.nl/Entertainment/TV/Live_TV/BBC_2/

En anders moet je even wachten tot iemand hem online zet.
      vrijdag 20 april 2007 @ 21:47:22 #298
    150152 Queen_Bee
    pi_48555043
    quote:
    Op vrijdag 20 april 2007 21:28 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

http://www.chello.nl/Entertainment/TV/Live_TV/BBC_2/

En anders moet je even wachten tot iemand hem online zet.
    Die link maakt verbdining, dan gereed en dan niets
    Nu ben ik het beu

I'm super sonic man
      zaterdag 21 april 2007 @ 07:53:31 #299
    150152 Queen_Bee
    pi_48564191
    Het was zeker haske leuk
    I'm super sonic man
      woensdag 1 augustus 2007 @ 13:35:51 #300
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_52016341
    KICK
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')