Is dat die ik nergens meer kan vinden? Met een dude die in 2006 dacht ik meende Atlantis gevonden te hebben?quote:Op zondag 21 januari 2007 14:19 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Kep hier een documentaire over Atlantis van Discovery Channel. Heb m nog niet gezien, maar jullie wekken wel mijn nieuwsgierigheid.
Atlantis.... Atlantis, had dat niets met Indiana Jones te maken?? (of was dat Suske en Wiske??)
Goed genoeg?quote:Op zondag 21 januari 2007 14:14 schreef Keiichi het volgende:
Maak eens een openingspost dat onwetende weten waar het over gaat![]()
Indiana Jones & the fate of atlantis is een oudere game van Lucasartsquote:Op zondag 21 januari 2007 14:19 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Kep hier een documentaire over Atlantis van Discovery Channel. Heb m nog niet gezien, maar jullie wekken wel mijn nieuwsgierigheid.
Atlantis.... Atlantis, had dat niets met Indiana Jones te maken?? (of was dat Suske en Wiske??)
Dat hoeft niet waar te zijn. Overwoekerd ed, je moet maar net op de juiste plek zoekenquote:Op zondag 21 januari 2007 14:15 schreef -skippybal- het volgende:
[afbeelding]
Als het zo groot zou zijn was het allang gevinden lijkt mij...
* Dat spel ook gespeeld heeft*quote:Op zondag 21 januari 2007 14:20 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Indiana Jones & the fate of atlantis is een oudere game van Lucasarts
quote:
SGC? Gewone SG vind ik niks. Alleen SG Aquote:Op zondag 21 januari 2007 14:27 schreef ta1lormad3 het volgende:
[..]
En spannend! Een goede SGC kloon in ieder geval!
* Keiichi geeft nog wat extra gas met z'n auto om het broeikaseffect sneller te laten verlopenquote:Op zondag 21 januari 2007 14:26 schreef avw1982 het volgende:
Atlantis ligt onder Antartica. Als het ijs gesmolten is, krijgen we het pas te zien.
quote:Op zondag 21 januari 2007 14:26 schreef gathering_storm het volgende:
[..]
* Dat spel ook gespeeld heeft*![]()
Ik heb het fenomeen Atlantis altijd al erg intrigerend gevonden. Hopelijk heeft het ooit bestaan en wordt het ook daadwerkelijk gevonden
Schitterend toch? De Verzonken stad vinden!quote:Op zondag 21 januari 2007 14:27 schreef Queen_Bee het volgende:
Maar als Atlantis echt zo zn tijd voor uit was hè, en stel dat wij het vinden dan![]()
Ja, dan krijgen we al die info in handen. De verkeerde handen waarschijnlijk, maar goedquote:Op zondag 21 januari 2007 14:31 schreef Beelzebub85 het volgende:
[..]
Schitterend toch? De Verzonken stad vinden!
Overdreven doen evenquote:Op zondag 21 januari 2007 14:27 schreef Queen_Bee het volgende:
Maar als Atlantis echt zo zn tijd voor uit was hè, en stel dat wij het vinden dan![]()
Wie weet, in de toekomst.... Atlantis wordt gevonden.... drooggelegt en een toeristenoord.... alle kostbaarheden vertrapt. Denk dat het nu beter af is.quote:Op zondag 21 januari 2007 14:32 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Ja, dan krijgen we al die info in hadden. De verkeerde handen waarschijnlijk, maar goed
Denk toch niet dat ze gelijk toeristen toe latenquote:Op zondag 21 januari 2007 14:34 schreef Beelzebub85 het volgende:
[..]
Wie weet, in de toekomst.... Atlantis wordt gevonden.... drooggelegt en een toeristenoord.... alle kostbaarheden vertrapt. Denk dat het nu beter af is.
Nee, zeker niet in het begin... Maar ze zullen er toch komen. Van die Duitsers weet je....quote:Op zondag 21 januari 2007 14:35 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Denk toch niet dat ze gelijk toeristen toe laten
Als het gevonden wordt ga ik zeker wel heenquote:Op zondag 21 januari 2007 14:36 schreef Beelzebub85 het volgende:
[..]
Nee, zeker niet in het begin... Maar ze zullen er toch komen. Van die Duitsers weet je....
Zelfde geval in Egypte waar ze overal het graf hebben open gegooid en de inhoud van de graven in een museum hebben gestopt.quote:Op zondag 21 januari 2007 14:38 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Als het gevonden wordt ga ik zeker wel heenMaar tegen die tijd zullen de belangrijkste dingen toch al weggehaald zijn
![]()
Ja, maar veel mensen willen dan kijken met de handjes ;Pquote:Op zondag 21 januari 2007 14:42 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Zelfde geval in Egypte waar ze overal het graf hebben open gegooid en de inhoud van de graven in een museum hebben gestopt.
Dan gaan ze alles leeg roven en moet je naar een museum waar je achter glas mag kijken naar de schatten
Dan wil ik liever het origineel zien in originele staat.
Inderdaad met de handjes kijken, en af en toe wat in de zak steken ook. Dan kun je nog beter alles veilig achter glas opstallen. Maar in een museum is dan ook de beleving van het origineel weg.quote:Op zondag 21 januari 2007 14:43 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Ja, maar veel mensen willen dan kijken met de handjes ;P
Ja dat zou mooier zijn, absoluut. Maar leer mij de mensheid kennenquote:Op zondag 21 januari 2007 14:44 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Inderdaad met de handjes kijken, en af en toe wat in de zak steken ook. Dan kun je nog beter alles veilig achter glas opstallen. Maar in een museum is dan ook de beleving van het origineel weg.
Als iedereen nu netjes met de ogen zou kijken.
Zullen we allemaal archeoloog worden
Gaan we in een team op zoek boven de atlantische oceaan en gaan we diepzee duiken![]()
De laatste waarvan ik hoorde die het dacht te hebben gevonden zat op land geloof ikquote:Op zondag 21 januari 2007 14:44 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Inderdaad met de handjes kijken, en af en toe wat in de zak steken ook. Dan kun je nog beter alles veilig achter glas opstallen. Maar in een museum is dan ook de beleving van het origineel weg.
Als iedereen nu netjes met de ogen zou kijken.
Zullen we allemaal archeoloog worden
Gaan we in een team op zoek boven de atlantische oceaan en gaan we diepzee duiken![]()
En dan eisen wij die stad op en zorgen wij ervoor dat het allemaal in originele staat blijft. Mensen die met de handen kijken die hakken we de handen af ter plekke![]()
Zeker als het gaat om oude schatten van heel lang geleden. Daar blijf je toch vanaf?quote:Op zondag 21 januari 2007 14:45 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Ja dat zou mooier zijn, absoluut. Maar leer mij de mensheid kennenNah, dat wordt m niet. Ik vind het altijd nog triest dat mensen zich zomaar dingen van anderen willen toe eigenen
Halls of Amentiquote:Ze hebben het er ook over dat er onder de Sfinx kamers zitten vol info over Atlantis enzo. En ze waren daar aan t graven, maar toen zette Atlantis dat stop. Want als men erachter komt dat zij daar eerder waren, dan zijn de schatten niet meer van Egypte
En fietsen, die wilden ze ook jatten.quote:Op zondag 21 januari 2007 14:47 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Zeker als het gaat om oude schatten van heel lang geleden. Daar blijf je toch vanaf?
In de film Indiana Jones & the last crusade zijn het de NAZI's die alles willen stelen. Ook the holy grail in die film willen ze stelen.
Levert veel doekoes op he... en dat ligt gevoelig bij veel mensen.quote:Op zondag 21 januari 2007 14:47 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Zeker als het gaat om oude schatten van heel lang geleden. Daar blijf je toch vanaf?
In de film Indiana Jones & the last crusade zijn het de NAZI's die alles willen stelen. Ook the holy grail in die film willen ze stelen.
Boven land is toch alles al bekend of is hij gaan graven onder de grond?quote:Op zondag 21 januari 2007 14:46 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
De laatste waarvan ik hoorde die het dacht te hebben gevonden zat op land geloof ikMisschien ook een deel in t water, het was heel groot natuurlijk, maar dat weet ik niet zeker. Hij zei volgens mij muren gevonden te hebben in ringen, net zoals Plato Atlantis beschreef
![]()
Fietsen en auto's en het schilderij de schreeuwquote:Op zondag 21 januari 2007 14:47 schreef arneaux het volgende:
[..]
En fietsen, die wilden ze ook jatten.
Yep, als het om geld draait dan stelen ze alles dat los en vast zit. Ze zouden zelfs de nachtwacht stelen en ga zo door. Alle musea leegplunderen, en wat kopen ze vervolgens met dat geld?quote:Op zondag 21 januari 2007 14:48 schreef Beelzebub85 het volgende:
[..]
Levert veel doekoes op he... en dat ligt gevoelig bij veel mensen.
Overwoekerd. Net zoals laatst die piramide. Het kan allemaal bestquote:Op zondag 21 januari 2007 14:48 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Boven land is toch alles al bekend of is hij gaan graven onder de grond?
Boven land zijn er toch amper mysteries die nog niet verklaard zijn? We hebben toch alles al op de grote map staan wat boven land bevindt? Of zijn er plekken op deze wereld ergens in de woestijn die nog niet door mensen betreden is?
Zo ziet het ook in het spel uit dat ik nu speel. Een soort labyrinth in de vorm van een circel. Een soort doolhof ook.quote:
Dus wie weet leef ik wel boven een piramide als ik nu ga graven onder de grond?quote:Op zondag 21 januari 2007 14:51 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Overwoekerd. Net zoals laatst die piramide. Het kan allemaal best![]()
Goed werkquote:Op zondag 21 januari 2007 14:51 schreef Queen_Bee het volgende:
OP aangepast trouwens
Ik zal meer info die ik vind er telkens bij gooien
Je komt vast wat oude dingen tegen, maar een piramide, dat betwijfel ikquote:Op zondag 21 januari 2007 14:52 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Dus wie weet leef ik wel boven een piramide als ik nu ga graven onder de grond?
Zal ik morgen beginnen met de tuin om te spitten en te graven richting het middelpunt van de aarde? Kan van alles zijn dat ik ga tegen komen op mijn pad
Nou, ik denk dat er toch wel aardig wat plekken zijn waar nog nooit iemand geweest is.quote:Op zondag 21 januari 2007 14:48 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Boven land is toch alles al bekend of is hij gaan graven onder de grond?
Boven land zijn er toch amper mysteries die nog niet verklaard zijn? We hebben toch alles al op de grote map staan wat boven land bevindt? Of zijn er plekken op deze wereld ergens in de woestijn die nog niet door mensen betreden is?
quote:Op zondag 21 januari 2007 14:53 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Je komt vast wat oude dingen tegen, maar een piramide, dat betwijfel ik![]()
Toch vreemd dat we nog steeds de oppervlakte niet helemaal verkend hebben.quote:Op zondag 21 januari 2007 14:53 schreef Beelzebub85 het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat er toch wel aardig wat plekken zijn waar nog nooit iemand geweest is.
Als ik archeoloog was dan zou ik daar best mijn hobby van willen maken, maar je moet toch wel over de kennis en de middelen beschikken en zeker ook over de licenties. Je mag niet zomaar ergens met graafmachines te werk gaan in een willekeurig land.quote:Op zondag 21 januari 2007 14:56 schreef Beelzebub85 het volgende:
Heheh Dromenvanger heeft een nieuwe hobby! The Search for Atlantis!
Hehehe wie weet, wie weet....quote:Op zondag 21 januari 2007 14:56 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Toch vreemd dat we nog steeds de oppervlakte niet helemaal verkend hebben.
En dan heb je nog hetgeen onder de oppervlakte en onder de zee-bodem. Gezien het feit dat de wereld al miljoenen jaren bestaat kun je van alles tegen komen daar.
Wie weet wel een UFO van lang geleden zoals in het boek The tommyknockers het geval is.
Loop je op Cran Canaria richting het strand over de heuvels van zand, stoot je je teen tegen een stuk metaal, begin je te graven met je schep en ga je vervolgens een ruimte-schip bloot leggen
Als kind, na het zien van Jurassic Park..... wilde ik ook archeoloog worden....quote:Op zondag 21 januari 2007 14:58 schreef Dromenvanger het volgende:
Maar je hebt gelijk, zo'n beroep zou mij wel wat lijken. Maar dan wel vinden en niet mijn hele leven zoeken en af en toe een dinosaurus bot vinden.
Dat geeft toch op zekere gebieden wel hoop dat er ooit wat gevonden gaat worden dat staat voor een doorbraak of niet?quote:Op zondag 21 januari 2007 14:58 schreef Beelzebub85 het volgende:
[..]
Hehehe wie weet, wie weet....
Maar inderdaad....we zijn zover op technologisch gebied... en toch is er nog niemand op de bodem van de Marianentrog geweest.... zover ik weet tenminste. Dus er zullen zekers nog andere plekken zijn waar nog nooit iemand geweest is.
Ik heb altijd al interesse in Ancient Egypt gehad, na JP in dinos, en toen ik van Atlantis hoorde dat ook.quote:Op zondag 21 januari 2007 14:59 schreef Beelzebub85 het volgende:
[..]
Als kind, na het zien van Jurassic Park..... wilde ik ook archeoloog worden....
Ik nog steeds bij het lezen van een topic als deze, maar ik besef me dan ook dat het archeoloog zijn ook niet alles is. Je bent dan nog steeds gebonden aan regels waar je wel en niet mag graven.quote:Op zondag 21 januari 2007 14:59 schreef Beelzebub85 het volgende:
[..]
Als kind, na het zien van Jurassic Park..... wilde ik ook archeoloog worden....
ambitieusquote:Op zondag 21 januari 2007 15:01 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Ik heb altijd al interesse in Ancient Egypt gehad, na JP in dinos, en toen ik van Atlantis hoorde dat ook.
Als kind wilde ik al archeologe worden, gespecialliseerd in EgypteTot ik erachter kwam dat dat niet verdiend als je niks vindt
En like Dromenvanger said, ik wil belangrijke grootste dingen vinden
![]()
Eigenlijk is het niet voor te stellen... we vliegen sneller dan het geluid... kunnen machines laten denken....mensen klonen....genetisch manipuleren.....water koken....maar niet de bodem van de oceaan in kaart brengen?quote:Op zondag 21 januari 2007 15:00 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Waarom is het niet mogelijk om met een scanner de hele bodem te scannen? Dat je met een sateliet bijvoorbeeld tot 10,000 meter onder de oppervlakte kunt kijken wereldwijd, en dan ook onder de zee-bodem.
Water kokenquote:Op zondag 21 januari 2007 15:02 schreef Beelzebub85 het volgende:
[..]
Eigenlijk is het niet voor te stellen... we vliegen sneller dan het geluid... kunnen machines laten denken....mensen klonen....genetisch manipuleren.....water koken....maar niet de bodem van de oceaan in kaart brengen?
Beetje raar....
Ja oke, een prestatiegerichte archeoloog..... dat gaat bijna niet samen.quote:Op zondag 21 januari 2007 15:01 schreef Queen_Bee het volgende:
Als kind wilde ik al archeologe worden, gespecialliseerd in EgypteTot ik erachter kwam dat dat niet verdiend als je niks vindt
En like Dromenvanger said, ik wil belangrijke grootste dingen vinden
![]()
Zou je denken? Ik weet het niet....quote:Op zondag 21 januari 2007 15:04 schreef ta1lormad3 het volgende:
We weten bekant meer van het heelal dan van onze zeeen.
Ach, moet je eens gaa nkijken hoeveel archeologen er zijn en hoeveel daadwerkelijk opgravingen doenquote:Op zondag 21 januari 2007 15:04 schreef Beelzebub85 het volgende:
[..]
Ja oke, een prestatiegerichte archeoloog..... dat gaat bijna niet samen.
Nou, ik denk wel dat het ongeveer gelijk looptquote:Op zondag 21 januari 2007 15:05 schreef Beelzebub85 het volgende:
[..]
Zou je denken? Ik weet het niet....
Net schreef je dattie niks verdiend als hij/zij niks vind.... maar ze krijgen toch zeker gewoon salaris? En een bonus bij een T-rex ofzo?quote:Op zondag 21 januari 2007 15:05 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Ach, moet je eens gaa nkijken hoeveel archeologen er zijn en hoeveel daadwerkelijk opgravingen doenIk ga maar een ander beroep kiezen
Dat ben ik met je eens, maar wat weten we van het heelal? Van de oceanen weten we in ieder geval hoe groot ze zijn.quote:Op zondag 21 januari 2007 15:07 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Nou, ik denk wel dat het ongeveer gelijk looptWe hebben echt weinig, heel weinig kennis van onze zeeen
quote:Op zondag 21 januari 2007 15:08 schreef Beelzebub85 het volgende:
[..]
Net schreef je dattie niks verdiend als hij/zij niks vind.... maar ze krijgen toch zeker gewoon salaris? En een bonus bij een T-rex ofzo?
Inderdaad is dat raar, wie weet is het wel mogelijk en doen ze net alsof het niet bestaat?quote:Op zondag 21 januari 2007 15:02 schreef Beelzebub85 het volgende:
[..]
Eigenlijk is het niet voor te stellen... we vliegen sneller dan het geluid... kunnen machines laten denken....mensen klonen....genetisch manipuleren.....water koken....maar niet de bodem van de oceaan in kaart brengen?
Beetje raar....
Dinos zijn zoooo 1998quote:Op zondag 21 januari 2007 15:11 schreef Dromenvanger het volgende:
Of je moet met een theelepel het zand weggraven bij een dinosaurs skelet
Ben je 3 jaar met een theelepel een skelet aan het bloot leggen
Volgens mij zitten we wel op 1 lijn... maar weet jij het beter te verwoordenquote:Op zondag 21 januari 2007 15:10 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Inderdaad is dat raar, wie weet is het wel mogelijk en doen ze net alsof het niet bestaat?
Inderdaad erg vreemd.....
quote:
Zoals zoveel achter gehouden wordt ook. Zonder conspiracy te zijn. Maar ik denk dus echt dat ze niet alles doorspelen richting de bevolking.quote:Op zondag 21 januari 2007 15:12 schreef Beelzebub85 het volgende:
[..]
Volgens mij zitten we wel op 1 lijn... maar weet jij het beter te verwoorden
Interessantquote:Op zondag 21 januari 2007 15:11 schreef Queen_Bee het volgende:
Maar ehm, http://www.discoveryofatlantis.com/ dus
Misschien is het wel conspiracy.... wie weet wat er allemaal te vinden is daar beneden.quote:Op zondag 21 januari 2007 15:15 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Zoals zoveel achter gehouden wordt ook. Zonder conspiracy te zijn. Maar ik denk dus echt dat ze niet alles doorspelen richting de bevolking.
Wie weet is het onmogelijke al mogelijk en houden ze het achter omdat
Waarom zouden ze een doorbraak achter houden? Omdat we er niet klaar voor zijn? Wie weet is het wel nieuws wat we liever niet horen
Is ie niet goed dan?quote:Op zondag 21 januari 2007 15:17 schreef Queen_Bee het volgende:
Ik ga er trouwens straks een georganiseerderederdere OP van maken
quote:Op zondag 21 januari 2007 15:17 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Interessant
Die site komt tevens over alsof je per direct een reis kunt boeken ernaar
Perfectionistisch aangelegd zekerquote:
Inderdaad, wie weet wel apparatuur en uitvindingen waarmee je de hele wereld tot ontploffing kan brengenquote:Op zondag 21 januari 2007 15:17 schreef Beelzebub85 het volgende:
[..]
Misschien is het wel conspiracy.... wie weet wat er allemaal te vinden is daar beneden.
Effe onder het genot van nicotine filosoferen![]()
Wie weet is de interesse niet aanwezig voor zulke onderwerpen in het Westen? Dat we tegenwoordig compleet andere bezigheden hebben, dat het meer gaat om de realiteit ook. Hoewel dat van de Maya's ook realiteit is maar van lang geleden. Dat het gaat om het heden misschien wel inplaats van het verre verleden. Ik ben dan nieuwsgierig hoe complete culturen verdwijnen na verloop van tijd. Of is dat normaal te noemen dat een bepaalde stroming ten einde komt? Gaat de huidige stroming ook nog weg een keer of niet?quote:Op zondag 21 januari 2007 15:30 schreef Beelzebub85 het volgende:
En de Maya's? Die waren toch ook verrekte ver?
Er is in ieder geval veel meer mogelijk dan ons word voorhouden.
Ahzoquote:Op zondag 21 januari 2007 15:48 schreef Queen_Bee het volgende:
Trouwens, de Mayas of de Azteken, weet niet meer welke. Die zijn uitgestorven door droogte
Bij mijn weten is tot vandaag de dag nog niet bekend wat er met Egypte gebeurd isquote:Op zondag 21 januari 2007 15:51 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Ahzo
En de Egyptenaren?
Hoe kwam Christus ineens naar voren? Ik begrijp dat nog steeds niet helemaal![]()
4000 voor Christus had je Egypte en toen ineens was het allemaal 0 ?
Bij mijn weten is tot vandaag de dag nog niet bekend wat er met Egypte gebeurd isquote:Op zondag 21 januari 2007 15:51 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Ahzo
En de Egyptenaren?
Hoe kwam Christus ineens naar voren? Ik begrijp dat nog steeds niet helemaal![]()
4000 voor Christus had je Egypte en toen ineens was het allemaal 0 ?
De Egyptische cultuur is echt niet ineens weggevaagd. Tot aan de Romeinse tijd is die min of meer intact gebleven. Uiteraard zit er wel een ontwikkeling in, en is die van rond het jaar 0 niet meer vergelijkbaar met die van 3000 v.C.quote:Op zondag 21 januari 2007 15:22 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Je weet nooit of ze vroeger meer verstand van techniek hadden dan nu. Ik vind het dus ook tevens vreemd dat een cultuur als Egypte met al die dynasties ineens weg gevaagd is zomaar. 4000 voor Christus waren ze met astronomie al behoorlijk ver gevorderd, daarna kwamen tijdperken die zich bezig hielden met?
Een terugval voor en na Christus? Vertel?quote:Vind het ook vreemd vaker dat het allemaal zo ......traag kan gaan. Uitgaande van een bestaan van de mensheid van 20,000 jaar of nog langer. Dan lijkt het wel alsof er altijd een terugval komt. Net zoals er een terugval was van voor Christus en na Christus. Maar dan zal ik de hele geschiedenis moeten bekijken en dan vanaf het eerste begin richting nu gaan met studie daarin. ( daar is internet dus mooi voor, je hoeft niet eens naar de bibliotheek om de tijdlijn te onderzoeken vanaf het begin tot nu)
Mooie OPquote:Op zondag 21 januari 2007 16:02 schreef Queen_Bee het volgende:
Zeggen jullie helemaal niks over mn nieuwe OP?
Waarom nu ineens welquote:Op zondag 21 januari 2007 16:04 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit zoveel werk in OP gestopt![]()
En zo spontaanquote:Op zondag 21 januari 2007 16:06 schreef Beelzebub85 het volgende:
Nou, ik moet zeggen..... wat een schitterende OP!
You got it. En het feit dat ik meestal alleen onzin openquote:Op zondag 21 januari 2007 16:06 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Waarom nu ineens wel
Omdat het topic je aanspreekt zeker of niet
Het is dan ook een goed verhaal geworden, op 1 ding na:quote:Op zondag 21 januari 2007 16:04 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit zoveel werk in OP gestopt![]()
Hiermee geef je een omstreden mening als waarheid, waardoor eigenlijk je hele verhaal ongeloofwaardig wordt.quote:Maar de echte reden was dat de Egyptische autoriteiten niet naar buiten wilden hebben dat de Sfinx en de piramiden waarschijnlijk niet door de Egyptenaren waren gebouwd maar door de overlevenden van Atlantis
Oh ja! Zo zat dat met Egypte. Die lijers kwamen het even overnemenquote:Op zondag 21 januari 2007 16:02 schreef nerd4sale het volgende:
Je hebt gelijk.quote:Op zondag 21 januari 2007 16:07 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Het is dan ook een goed verhaal geworden, op 1 ding na:
[..]
Hiermee geef je een omstreden mening als waarheid, waardoor eigenlijk je hele verhaal ongeloofwaardig wordt.
Daarna kwam nog de Ptolemaische dynastie, van Ptolemaeus I tot en met Cleopatra VII (en je zou haar zoon van Julius Caesar, Caesarion ook nog mee kunnen rekenen), maar die wordt in Wikipedia zo te zien niet als Egyptische dynastie gerekend.quote:Op zondag 21 januari 2007 16:05 schreef Dromenvanger het volgende:
Thanks for the information Nerd4Sale
Ik was tijdens de uitval op fok! even op internet aan het zoeken over de verschillende Dynasties, de 31e was de laatste zo te zien.
http://nl.wikipedia.org/wiki/31e_Dynastie_van_Egypte
Afwisseling van spijs doet eten zullen we maar denkenquote:Op zondag 21 januari 2007 16:07 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
You got it. En het feit dat ik meestal alleen onzin open
Misschien zijn juist jouw flarden wel wat wij niet weten ;Pquote:Op zondag 21 januari 2007 16:16 schreef Beelzebub85 het volgende:
Ik wil er zo graag over meepraten... maar ik weet alleen maar flarden!
Wel leuk om te volgen.... dat wel.
had ik trouwens al gezegt hoe prachtig mooi de OP is?
WAt weet je over Imhotep?quote:Op zondag 21 januari 2007 16:22 schreef Beelzebub85 het volgende:
[..]
Nu is het leuk geweest he
Ik zal, waar mogelijk iets toevoegen!
Hij was een poeet (puntjes doen het hier niet), architect, priester, en had verstand van medicijnen. Leefde van 2667 bc tot 2647bcquote:
Ik ben dus toch niet gekquote:Op zondag 21 januari 2007 16:27 schreef Beelzebub85 het volgende:
[..]
Hij was een poeet (puntjes doen het hier niet), architect, priester, en had verstand van medicijnen. Leefde van 2667 bc tot 2647bc
Ook was hij architect voor Farao Djoser, en heeft verschillende dingen voor hem ontworpen/gebouwd.
Ik zie jou ook geen piramde bouwen maar okayquote:Op zondag 21 januari 2007 16:29 schreef Beelzebub85 het volgende:
[..]
20 jaar oud, en dan priester, poweet, en architect? mwah.
Ben benieuwd.quote:Op zondag 21 januari 2007 16:23 schreef Beelzebub85 het volgende:
Ik heb trouwens een hele mooie Sphinx op mijn kamer staan.... een kilo of 20 en van porselein. Had al in een ander topic ergens gezet dat ik een foto zou plaatsen.... zal me er maar eens aan gaan houden en hem hier ook neerplempen.
Morgen.
Heheh, wil je zeggen dat ik lui ben?quote:Op zondag 21 januari 2007 16:32 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Ik zie jou ook geen piramde bouwen maar okay
Je hebt me door ;Pquote:Op zondag 21 januari 2007 16:37 schreef Beelzebub85 het volgende:
[..]
Heheh, wil je zeggen dat ik lui ben?
quote:Op zondag 21 januari 2007 17:03 schreef Beelzebub85 het volgende:
Heheh " hier lijkt ie op"![]()
Alsof we niet weten hoe een Sphinx eruit ziet
Jawel jawel. Gaat nu mijn agenda in.quote:Op zondag 21 januari 2007 17:06 schreef ta1lormad3 het volgende:
[..]
!!
Morgen willen we wel de enige echte foto natuurlijk!
Mooi mooi! Jammer dat ze invalide zijn geworden...quote:Op zondag 21 januari 2007 17:09 schreef Queen_Bee het volgende:
Ik heb ook een paar Egyptische beelden. Sfinx had ik, Tutankhamun, Nefertiti, 2 Anubis en die kat en nog 1
Van de Kijkshop toen zon serieAlleen een paar missen een paar lichaamsdelen door mn verhuizing
Mogelijk, maar Atlantis zou onder water moeten liggen toch? Maar aan de andere kant....wij hebben ook ooit onder water gelegen.quote:Op zondag 21 januari 2007 17:27 schreef Queen_Bee het volgende:
Dat wilde ik dus ook nog zeggen. Over kan het wel bestaan, dan zouden we toch al wat gezien moeten hebben?
Niemand dacht dat Troje echt bestond, en toen werd het ineens gevonden
Is wel moeilijk vinden als je e rnieuwe steden overheen bouwt natuurlijk.
Een deel meen ik. En dat hoeft nou ook niet echt waar te zijn natuurlijk.quote:Op zondag 21 januari 2007 17:29 schreef Beelzebub85 het volgende:
[..]
Mogelijk, maar Atlantis zou onder water moeten liggen toch? Maar aan de andere kant....wij hebben ook ooit onder water gelegen.
Ehm?quote:Op zondag 21 januari 2007 17:31 schreef Beelzebub85 het volgende:
True...Ergens in Nederland is toch ook een stad/dorp wat zo rond gebouwd is? Mischien.....
Was ik maar in Egypte geweestquote:Op zondag 21 januari 2007 18:02 schreef alsem het volgende:
naar egypte gaan om op een touristenmarkt zinloze touristenspulletjes te kopen![]()
oh, die ga ik lezen!!quote:Op zondag 21 januari 2007 16:12 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Daarna kwam nog de Ptolemaische dynastie, van Ptolemaeus I tot en met Cleopatra VII (en je zou haar zoon van Julius Caesar, Caesarion ook nog mee kunnen rekenen), maar die wordt in Wikipedia zo te zien niet als Egyptische dynastie gerekend.
Als je meer wilt weten over de Egyptische geschiedenis kan ik je "Egypte, Greece and Rome, Civilizations of the Ancient Mediterranean" van Charles Freeman (Oxford University Press) aanraden. Ik weet niet of er een Nederlandse vertaling van is.
Over Antartica heb ik ook gelezen idd. Maar imo zou Cyprus het nog wel eens kunnen zijn. En daar zijn ze tenmisnte bezig dus daar komen we geheid achterquote:Op zondag 21 januari 2007 18:45 schreef chatter het volgende:
Om even terug op Atlantis te komen.
Er zijn mensen die zeggen dat Atlantis op Antarctica was.
Men heeft met behulp van sateliet foto's ontdekt, dat er onder het ijs, structuren zijn, die niet door de natuur gevormd zouden kunnen worden.
Deze zouden dus door een beschaving gemaakt moeten zijn.
Dit wordt uiteraard door een heleboel wetenschappers tegengesproken en naar het schijnt, zijn niet alle sateliet foto's van Antarctica vrijgegeven.
Dit zou natuurlijk allelei speculaties hierover kunnen versterken.
Wel is het zo, dat Antarctica niet altijd bedenkt is geweest met ijs.
Men schat dat het nog "ijsloos" was, rond 15.000 jaar geleden.
Tevens zijn er schetsen bekend, die volgens de "carbondating methode" ouder dan 500 jaar zijn, die een bijna perfecte weergave geven van hoe de kuststrook er onder het ijs uit ziet.
Dat is vergeleken met wat de sateliet foto's, die wel vrijgegeven waren, hebben kunnen bevestigen.
Echter, zelfs dat wordt door een heleboel geschiedkundige als puur toeval afgewimpeld.
En zo blijft ook dat nog even afwachten.
hoelang geleden is dit?quote:Op zondag 21 januari 2007 18:45 schreef chatter het volgende:
Om even terug op Atlantis te komen.
Er zijn mensen die zeggen dat Atlantis op Antarctica was.
Men heeft met behulp van sateliet foto's ontdekt, dat er onder het ijs, structuren zijn, die niet door de natuur gevormd zouden kunnen worden.
Deze zouden dus door een beschaving gemaakt moeten zijn.
Dit wordt uiteraard door een heleboel wetenschappers tegengesproken en naar het schijnt, zijn niet alle sateliet foto's van Antarctica vrijgegeven.
Dit zou natuurlijk allelei speculaties hierover kunnen versterken.
Wel is het zo, dat Antarctica niet altijd bedenkt is geweest met ijs.
Men schat dat het nog "ijsloos" was, rond 15.000 jaar geleden.
Tevens zijn er schetsen bekend, die volgens de "carbondating methode" ouder dan 500 jaar zijn, die een bijna perfecte weergave geven van hoe de kuststrook er onder het ijs uit ziet.
Dat is vergeleken met wat de sateliet foto's, die wel vrijgegeven waren, hebben kunnen bevestigen.
Echter, zelfs dat wordt door een heleboel geschiedkundige als puur toeval afgewimpeld.
En zo blijft ook dat nog even afwachten.
Zo is het! ik ga eens kijken of de batterijen vol genoeg zijn....quote:Op woensdag 24 januari 2007 13:46 schreef Queen_Bee het volgende:
Ik dacht er net aan
Great minds think alike
Welke docu is dat..? wie wat waar en waarom graag!quote:Op woensdag 24 januari 2007 14:15 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik ben een documentaire aan het bekijken over Egypte en Atlantis op dit moment tussen het fokken door.
Schijnt dat ze vroeger aangedreven boormachines hadden die sneller kunnen boren dan wat wij nu hebbenAangedreven machines dus en dat voor 7000 jaar geleden?
Ook hoe ze stenen opstapelden in Mexico, met een naald niet eens tussen de stenen kunnen komen. En dan waterpas gelegd.
Die documentaire is dus echt okeyOok hoe ze schrijven over wetenschappers die bepaalde feiten niet meenemen en dat de wetenschap zelf vooruitgang tegen doet houden op bepaalde opzichten omdat ze niet naar afwijkende feiten kijken. Afwijkende feiten worden genegeerd door de wetenschap, zelfs al zijn die feiten op waarheid berust.
Even een copy paste uit het ouwehoer topic waar ik er ook al over schreef.quote:Op woensdag 24 januari 2007 15:22 schreef Ticker het volgende:
[..]
Welke docu is dat..? wie wat waar en waarom graag!
Ja klopt! Ik vind zelf ook dat ik mijn kamer mooi ingericht heb!quote:Op woensdag 24 januari 2007 16:40 schreef Queen_Bee het volgende:
Dat is geen bureau, dat is een plank
Oh boy, wat heb jij een leuke kamerquote:Op woensdag 24 januari 2007 16:44 schreef Beelzebub85 het volgende:
[..]
Ja klopt! Ik vind zelf ook dat ik mijn kamer mooi ingericht heb!
Het is inderdaad een plank![]()
Hier ga je al de mist in.quote:Op zondag 21 januari 2007 14:13 schreef Queen_Bee het volgende:
Wat?
De Griekse filosoof Plato (427-347 voor Christus) was de eerste die over Atlantis schreef, waarbij hij ervan overtuigd leek dat dit land werkelijk heeft bestaan,
Ik haal het van internet.quote:
Nee maar goed. MIsschien is het ook wel waarquote:Op woensdag 24 januari 2007 16:55 schreef nietzman het volgende:
Plato was inderdaad de eerste die over Atlantis schreef, (9000 jaar na dato.. ) maar hij was dan ook de enige. Alle andere verhalen zijn op die van Plato gebaseerd, en dat Plato na 9000 jaar de eerste en enige zou zijn die er iets over zou schrijven komt z'n geloofwaardigheid niet echt ten goede.
Nou ja op internet staat wel meer. Ik zeg niet dat Atlantis wel of niet heeft bestaan. Wat ik wel weet is dat het absoluut niet zo is dat algemeen wordt aangemomen dat Plato het verhaal over Atlantis letterlijk bedoelde. In tegendeel zelfs. Ik heb het boek van Plato waarin hij spreekt over Atlantis hier ook thuis liggen en gelezen. En het beeld wat ik krijg uit het verhaal is dat het bedoeld is om Plato zijn pleidooi voor zijn ideale staatsvorm kracht bij te zetten.quote:Op woensdag 24 januari 2007 16:51 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Ik haal het van internet.
Als je fout ziet, zeg er dan ook bij wat er fout is.
Spaar je dan ook de moeite om dazzle123 te vragen wat er fout is aan de informatie die je net zogoed niet op had hoeven zoeken.quote:Op woensdag 24 januari 2007 16:57 schreef Queen_Bee het volgende:
Nee maar goed. MIsschien is het ook wel waarEn misschien niet. Dat is t m nou juist hè
Jaja dat weet ik allemaal. Dat verhaaltje met die grieken en alles eromheen negeer ik dan ookquote:Op woensdag 24 januari 2007 16:59 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Nou ja op internet staat wel meer. Ik zeg niet dat Atlantis wel of niet heeft bestaan. Wat ik wel weet is dat het absoluut niet zo is dat algemeen wordt aangemomen dat Plato het verhaal over Atlantis letterlijk bedoelde. In tegendeel zelfs. Ik heb het boek van Plato waarin hij spreekt over Atlantis hier ook thuis liggen en gelezen. En het beeld wat ik krijg uit het verhaal is dat het bedoeld is om Plato zijn pleidooi voor zijn ideale staatsvorm kracht bij te zetten.
Het verhaal gaat ook helemaal niet over Atlantis opzich maar meer over de oude Grieken die zogenaamd in staat waren om deze grote welvarende en technologisch superieure macht te verslaan.
Omdat het misschien waar is, maar misschien ook niet. Hoef ik de fout niet te weten?quote:Op woensdag 24 januari 2007 17:00 schreef nietzman het volgende:
[..]
Spaar je dan ook de moeite om dazzle123 te vragen wat er fout is aan de informatie die je net zogoed niet op had hoeven zoeken.
Nou nee, alles komt bij Plato's verhaal vandaan, en die heeft 't uit z'n duim. Dat was zo'n beetje m'n punt.quote:Op woensdag 24 januari 2007 17:07 schreef Queen_Bee het volgende:
Over zulke dingen gaan natuurlijk meer dan 1 verhaal,
Ik weet dat alles bij Plato vandaan komt, maar er zijn wel verschillende verhalen over. Dat was mijn punt.quote:Op woensdag 24 januari 2007 17:14 schreef nietzman het volgende:
[..]
Nou nee, alles komt bij Plato's verhaal vandaan, en die heeft 't uit z'n duim. Dat was zo'n beetje m'n punt.
overgrootvader of niet..het bovenstaande is dus niet juist !quote:Nou nee, alles komt bij Plato's verhaal vandaan, en die heeft 't uit z'n duim. Dat was zo'n beetje m'n punt.
Ja maar Plato is wel de enige die het vast gelegd heeft.quote:Op woensdag 24 januari 2007 18:31 schreef merlin693 het volgende:
[..]
overgrootvader of niet..het bovenstaande is dus niet juist !
Ja, dit staat allemaal in de OP.quote:Op woensdag 24 januari 2007 18:54 schreef merlin693 het volgende:
Solon had het van een Egyptische priester ..dus als dit waar is zouden we ervan uit kunnen gaan dat het ook door de egyptenaren vast gelegd zou moeten zijn (bieb van alexandrie die door de Romeinen vernietigd is )
Teveel von Daniken gelezen?quote:Op maandag 29 januari 2007 10:31 schreef Athalon1951 het volgende:
Er is nooit geen rook zonder vuur, persoonlijk zou ik eens onder de ijskap van Antartica gaan spitten, dat is vroeger tropisch geweest en als het bestond, geef ik daar de meeste kans om het te vinden. Gelovig ben ik niet, maar dat de mens van de aap afstamt geloof ik al helemaal niet, dus misschien wel buitenaards en was atlantis een planetaire haven![]()
ik heb een aantal boeken van hem , en die zijn zeer goed.quote:
weleens van zijsprongetjes gehoord die mogelijk van belang kunnen zijn of atlantis echt is of niet ?quote:Op maandag 29 januari 2007 12:54 schreef Queen_Bee het volgende:
Niemand hier leest het topic hè?
Compleet vol poep bedoel jequote:Op maandag 29 januari 2007 12:43 schreef huupia het volgende:
[..]
ik heb een aantal boeken van hem , en die zijn zeer goed.![]()
Wel eens van lezen gehoord zodat mensen niet dingen gaan posten die al gepost zijn?quote:Op maandag 29 januari 2007 12:56 schreef huupia het volgende:
[..]
weleens van zijsprongetjes gehoord die mogelijk van belang kunnen zijn of atlantis echt is of niet ?
niet alles was al gepost, en zeker niet in de context dat ik dat deed .quote:Op maandag 29 januari 2007 13:04 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Wel eens van lezen gehoord zodat mensen niet dingen gaan posten die al gepost zijn?
zo zonde van die vette OPquote:Op maandag 29 januari 2007 12:54 schreef Queen_Bee het volgende:
Niemand hier leest het topic hè?
Als ik het specifiek over jou had was je wel gequote.quote:Op maandag 29 januari 2007 21:41 schreef huupia het volgende:
[..]
je reageerde toch op mijn post, of niet dan ?
![]()
okayquote:Op maandag 29 januari 2007 21:56 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Als ik het specifiek over jou had was je wel gequote.
Maar laten we het als misunderstanding opvatten en weer ontopic gaan. Het zal iig wel tof zijn als men het tpic doorleest eer te posten. Thats all I ask![]()
Klopt.quote:Op woensdag 24 januari 2007 16:59 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Nou ja op internet staat wel meer. Ik zeg niet dat Atlantis wel of niet heeft bestaan. Wat ik wel weet is dat het absoluut niet zo is dat algemeen wordt aangemomen dat Plato het verhaal over Atlantis letterlijk bedoelde. In tegendeel zelfs. Ik heb het boek van Plato waarin hij spreekt over Atlantis hier ook thuis liggen en gelezen. En het beeld wat ik krijg uit het verhaal is dat het bedoeld is om Plato zijn pleidooi voor zijn ideale staatsvorm kracht bij te zetten.
Het verhaal gaat ook helemaal niet over Atlantis opzich maar meer over de oude Grieken die zogenaamd in staat waren om deze grote welvarende en technologisch superieure macht te verslaan.
Hele kleine opschoon actie gedaan.quote:Op maandag 29 januari 2007 21:53 schreef chatter het volgende:
Misschien is een opschoon actie welkom in dit topic.
Alles wat offtopic is, ff weg type' xen graag.
volgens mij heb ik die docu een aantal jaren geleden gezien.quote:Op zondag 4 februari 2007 16:41 schreef InsaneM666 het volgende:
Ik heb een keer een docu op National Geographic gezien over Atlantis. Paar mannekes gingen dus Atlantis zoeken. En ze kwamen uiteindelijk uit in Zuid-Amerika bij het Atlas gebergte..iemand dit wel is gezien? Hele tijd geleden dat ik het heb gezien..
Atlas gebergte in Zuidamerika?quote:Op zondag 4 februari 2007 16:41 schreef InsaneM666 het volgende:
Ik heb een keer een docu op National Geographic gezien over Atlantis. Paar mannekes gingen dus Atlantis zoeken. En ze kwamen uiteindelijk uit in Zuid-Amerika bij het Atlas gebergte..iemand dit wel is gezien? Hele tijd geleden dat ik het heb gezien..
quote:The island was the site of one of the largest volcanic eruptions of the last several thousand years when it erupted cataclysmically about 3,500 years ago during the mycenian epoch. The eruption left a large caldera surrounded by volcanic ash deposits hundreds of feet deep, and its effects may have indirectly led to the collapse of the Minoan civilization on the island of Crete, 110 km (70 mi) to the south. One popular theory holds that the Thera eruption is the source of the legend of Atlantis (see below for detail).
santorini ligt niet voorbij de zuilen van hercules ( gibraltar) , ook de tijd klopt niet. plato had het over 9000 jaar voor solonquote:Op zondag 25 februari 2007 13:11 schreef Beathoven het volgende:
Nu ben ik even de naam van het eiland vergeten maar er ligt in de buurt van Griekenland of Italie ergens een (vanaf de kust gezien) rond eiland waarbij meer dan de helft was weggezakt in een vroegere vulkaanuitbarsting.
Op dit eiland deed men ook aan het aanbidden van stieren en het had dezelfde steensoort-samenstelling (rood, wit en zwart) die Plato beschreef.
Edit: gevonden, was ook al in de openingspost genoemd zag ik
De grootste 'kanshebber' is het eiland Santorini, het komt op bijna alle punten overeen met de beschrijving van plato.. behalve op het punt dat er olifanten geleefd hebben. Maar misschien vinden ze daar nog restanten van op de zeebodem
Ik vond Antarctica hiervoor wel een logische locatie omdat het qua landoppervlak voldoende ruimte biedt voor een groot volk met kennis en technologie, het is tenslotte een werelddeel. Santorini is in dat opzicht wat 'mythischer', maar qua bewijs heeft het heel wat streepjes voor op Antarctica (al zal de laatste nog wat beter onderzocht moeten worden)
klik
artikel 2
[afbeelding]
[..]
[afbeelding]
Ik geef Cyprus een goede kansquote:Op maandag 26 maart 2007 21:53 schreef -scorpione- het volgende:
Ik ga ook voor Antarctica![]()
Cyprus kan het noooooit zijn![]()
Cyprus juist niet. Cyprus ligt BINNEN de zuilen van heracles [straat van gibraltar] (Plato beschreef erbuiten). Cyprus is VEEL kleiner dan Noord-afrika en Saudi-Arabie bij elkaar.quote:Op maandag 26 maart 2007 21:29 schreef Queen_Bee het volgende:
Ja, Cyprus ook. En daar hebben ze tenmisnte meerdere punten die overeenkomen.
Ga naar OP, Check een van de laatste zinnen. Klik op link, scroll iets naar beneden.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 06:44 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Cyprus juist niet. Cyprus ligt BINNEN de zuilen van heracles [straat van gibraltar] (Plato beschreef erbuiten). Cyprus is VEEL kleiner dan Noord-afrika en Saudi-Arabie bij elkaar.
dat dat bouwwwerken zijn lijkt mij geen twijfel. of het ook atlantis is ? aan het einde van de laatste ijstijd lag het zeeniveau een metertje of honderd lager dan tegenwoordig. dus er zullen nog veel meer plekken zijn met onderwater structures.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 09:35 schreef Ticker het volgende:
Denken jullie niet dat de Bimini road er iets mee te maken heeft?
Het ziet er in ieder geval niet uit als iets 'natuurlijks'!
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
As we speak is Hawass bezig met een grote muur om de piramides en de sphynx te bouwen. Als die zelfs niet al klaar zijn.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 09:45 schreef staticdata het volgende:
ik vraag me af wanneer ze die sphinx nu een keer gaan openhakken om te kijken of er echt wat in zit.
een miniscuul gaatje zou toch gewoon mogelijk moeten zijn. dan een mini camera erin. mocht er wat in zitten kan je atlijd extra gaan boren
De sphinx werkte Egypte toch tegen? Medunkt dat ze dat zo lang mogelijk vol houden?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 09:56 schreef Ticker het volgende:
[..]
As we speak is Hawass bezig met een grote muur om de piramides en de sphynx te bouwen. Als die zelfs niet al klaar zijn.
Daar is al meer gevonden dat ons verteld is. Zeker dat graf van Osiris heeft vele gangetjes die niet verklapt zijn. En jaren lang niet in die gangen kijken geloof ik nou ook niet echt.
Hij komt ook alleen naar buiten als hij weer een leuke mummie vindt of iets wat duidt op de egyptische tijd.
Dat weet ik. Dat was mijn vraag ook niet.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 10:09 schreef staticdata het volgende:
hmmm jammer dat het allemaal "geheim" moet blijven. terwijl heel de wereld er van zou kunnen leren.
@QB de Sphinx schijnt veel ouder te zijn dan de egyptische cultuur. er wordt zelfs gezegd dat er eerst een andere kop opstond die later is bijgewerkt door de egyptenaren. mocht blijken dat er nog een beschaving voorwas dan is dat groot nieuws en overschaduwd dat misschien de huidige onderzoeken.
Cyprus was toch ook gewoon bekend in die tijden? Geen mythisch land of zo? Ik heb ook wel een boeiend stuk gelezen die Atlantis plaatst in de Zwarte Zee, en dat de zuilen van Herakles eigenlijk slaan op de monding van de Bosporus. Ben de titel vergeten alleen...quote:
heb dat boek ook gelezen , maar dat is fictie, een roman dusquote:Op dinsdag 27 maart 2007 15:22 schreef freud het volgende:
[..]
Cyprus was toch ook gewoon bekend in die tijden? Geen mythisch land of zo? Ik heb ook wel een boeiend stuk gelezen die Atlantis plaatst in de Zwarte Zee, en dat de zuilen van Herakles eigenlijk slaan op de monding van de Bosporus. Ben de titel vergeten alleen...
Het principe daar ging het mij om. Er wordt veels te veel gekeken naar huidige geografie bij het kijken naar Atlantis.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 16:21 schreef huupia het volgende:
[..]
heb dat boek ook gelezen , maar dat is fictie, een roman dus
Er was ook een non-fictie versie van als ik me niet vergis.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 16:21 schreef huupia het volgende:
[..]
heb dat boek ook gelezen , maar dat is fictie, een roman dus
Ik ken het boek, wil het misschien ooit nog eens lezen. Ik heb er echter voor gekozen eerste Raising Atlantis (Atlantis herrezen) te lezen.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 22:21 schreef huupia het volgende:
it boek bedoelde ik
http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?BOL_OWNER_ID=1001004004718994&Section=BOOK
was iig wel vermakelijk
Yup.quote:Op donderdag 5 april 2007 10:25 schreef RickySway het volgende:
Die damn Hawas moet afgezet worden. Waarom is het altijd hij die op de Giza plateau het voor het zeggen heeft? Laat eens een andere archeoloog daar graven?
Onder de Sphinx is allang een kamer gevonden, maar veel erover te lezen is er niet. ook de gangen tussen de sphinx en de "cheops"-piramide worden weinig besproken.
Misschien moeten we eens met 100 man tegelijkertijd die plekken bestormen en alles als een gek opengraven voordat de egyptische geheimhouders kunnen reageren
Toch kenden de Azteken een verhaal over hun voorvaders, die kwamen van over de zee, van Aztlan.quote:Op dinsdag 10 april 2007 16:36 schreef Knipoogje het volgende:
Antarctica lijkt me in elk geval geen goede kanshebber. Dat ligt te ver weg van de Middellandse zee beschavingen waar de verhalen voor het eerst bekendheid genoten. Dan hadden we wel veel meer 'ontdekt' in Zuid-Afrika, Argentinie en Australie enzo.
Ik gok op Kanarische eilanden of Santorini.
En aangezien zij Chinese voorvaderen hebben geeft dan wellicht voeding aan het feit dat Atlantis in de buurt van Japan ofzo lag.quote:Op dinsdag 10 april 2007 18:21 schreef DionysuZ het volgende:
Toch kenden de Azteken een verhaal over hun voorvaders, die kwamen van over de zee, van Aztlan.
Je vergeet misschien hoe lang het geleden is? Verder kun je overal ter wereld wel invloeden zien. En de Atlantiers hadden volgens Plato een gigantische zeevloot. Ik vind Antarctica een zeer goede kandidaat (buiten de zuilen van herakles, juiste omvang, juiste vorm, te midden van een gigantische wereldzee, overeenkomsten piramiden e.d. China, Afrika, Zuid-Amerika), maar dat is natuurlijk persoonlijk.quote:Op dinsdag 10 april 2007 19:03 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
En aangezien zij Chinese voorvaderen hebben geeft dan wellicht voeding aan het feit dat Atlantis in de buurt van Japan ofzo lag.
Antarctica is nog steeds niet plausibel. De afstand van de Zuidpool naar Midden-Amerika is een paar keer de afstand Noorwegen - Griekenland gok ik. De Noormannen hebben toch ook geen Griekse invloeden?
Als er al een vergevorderde beschaving op de Zuidpool was geweest, dan hadden er flinke invloeden van merkbaar moeten zijn in Argentinie, Zuid-Afrika en Australie. En dat is niet het geval.
Naar deze beschrijving zou Antarctica niet zo'n goede kandidaat zijn. Het hele amerikaanse continent of Azoren/Cuba/Canarische eilanden komen dan dichter in de buurt.quote:Many great and wonderful deeds are recorded of your state in our histories. But one of them exceeds all the rest in greatness and valour. For these histories tell of a mighty power which unprovoked made an expedition against the whole of Europe and Asia, and to which your city put an end. This power came forth out of the Atlantic Ocean, for in those days the Atlantic was navigable; and there was an island situated in front of the straits which are by you called the Pillars of Heracles; the island was larger than Libya and Asia put together, and was the way to other islands, and from these you might pass to the whole of the opposite continent which surrounded the true ocean; for this sea which is within the Straits of Heracles is only a harbour, having a narrow entrance, but that other is a real sea, and the surrounding land may be most truly called a boundless continent. Now in this island of Atlantis there was a great and wonderful empire which had rule over the whole island and several others, and over parts of the continent, and, furthermore, the men of Atlantis had subjected the parts of Libya within the columns of Heracles as far as Egypt, and of Europe as far as Tyrrhenia. This vast power, gathered into one, endeavoured to subdue at a blow our country and yours and the whole of the region within the straits; and then, Solon, your country shone forth, in the excellence of her virtue and strength, among all mankind. She was pre-eminent in courage and military skill, and was the leader of the Hellenes. And when the rest fell off from her, being compelled to stand alone, after having undergone the very extremity of danger, she defeated and triumphed over the invaders, and preserved from slavery those who were not yet subjugated, and generously liberated all the rest of us who dwell within the pillars. But afterwards there occurred violent earthquakes and floods; and in a single day and night of misfortune all your warlike men in a body sank into the earth, and the island of Atlantis in like manner disappeared in the depths of the sea. For which reason the sea in those parts is impassable and impenetrable, because there is a shoal of mud in the way; and this was caused by the subsidence of the island.
Dat doet er mijns insziens niet veel toe. Je ziet de invloeden altijd afnemen naarmate men verder van de bakermat van de beschaving afstaat. De meeste Griekse ruines bevinden zich toch echt in Griekenland. Naarmate je verder van Griekenland afkomt, des te minder kom je tegen. Er zit niet ineens een gat van een paar 1000km tussen. Hoe zuidelijker je komt in Europa en hoe westelijker je Amerika binnengaat, hoe minder sporen van de Noormannen. Maar geen plots gat van Nederland tot Spanje en dan ineens weer een Noorse Nederzetting in Algerije.quote:Op woensdag 11 april 2007 06:56 schreef DionysuZ het volgende:
Je vergeet misschien hoe lang het geleden is? Verder kun je overal ter wereld wel invloeden zien.[..]
Er zijn ook Engelse invloeden in Frankrijk en NL. Er zijn echter geen Atlantis-achtige overblijfselen in Z-Afrika enzo. Het gat is gewoon te groot. Bovendien was de zuidpool al veel te koud en onherbergzaam ten tijde van Atlantis, of Atlantis moet al miljoenen jaren oud zijn.quote:Op woensdag 11 april 2007 17:18 schreef DionysuZ het volgende:
Er zijn veel meer engelse invloeden in Australië dan in Iran, ook al ligt dat beduidend dichter bij engeland in de buurt.
antartica was tienduizend v.chr ijsvrijquote:Op donderdag 12 april 2007 09:34 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Er zijn ook Engelse invloeden in Frankrijk en NL. Er zijn echter geen Atlantis-achtige overblijfselen in Z-Afrika enzo. Het gat is gewoon te groot. Bovendien was de zuidpool al veel te koud en onherbergzaam ten tijde van Atlantis, of Atlantis moet al miljoenen jaren oud zijn.
Ik ga 'em checken, dank voor de tipquote:Op vrijdag 20 april 2007 21:02 schreef NorthernStar het volgende:
Straks om 22.00 op BBC2 een docu over "Atlantis"
The Wave That Destroyed Atlantis
Als je UPC hebt kun je BBC ook online bekijken.quote:Op vrijdag 20 april 2007 21:14 schreef Queen_Bee het volgende:
Ja maak me maar lekker net nu mn tv het vorige week begeven heeft
UPC was toch alleen beneden in NL ofzo?quote:Op vrijdag 20 april 2007 21:19 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Als je UPC hebt kun je BBC ook online bekijken.
http://www.chello.nl/Entertainment/TV/Live_TV/BBC_2/quote:Op vrijdag 20 april 2007 21:23 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
UPC was toch alleen beneden in NL ofzo?
Ik ben een meisje, weet ik veel wat ik heb
Die link maakt verbdining, dan gereed en dan nietsquote:Op vrijdag 20 april 2007 21:28 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
http://www.chello.nl/Entertainment/TV/Live_TV/BBC_2/
En anders moet je even wachten tot iemand hem online zet.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |