abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45552455
quote:
Een Londense politieagente heeft geweigerd haar hoogste baas een hand te geven vanwege haar strikte islamitische geloofsopvattingen.

Pisnijdig
Het incident gebeurde tijdens een ceremonie waar nieuwe rekruten een ontmoeting hadden met Sir Ian Blair, de Londense korpscommandant. "Dit is nog nooit eerder voorgekomen en hij was pisnijdig", zegt een hoge politiefunctionaris de krant Mail On Sunday over Blairs reactie. "Maar hij ging ermee akkoord om geen scène te schoppen."

Hét gesprek
Een politiewoordvoerster benadrukte dat de vrouw ontslagen zal worden als ze haar werk niet naar behoren uitvoert. De handweigering was desondanks hét gesprek tijdens de ceremonie en velen vroegen zich af hoe de vrouw iemand zou kunnen arresteren 'als ze weigert mannen aan te raken'.

Rel
Vorig jaar ontstond in Groot-Brittannië een rel over een 24-jarige lerares die ook voor de klas haar nikab, een doek die haar volledige hoofd bedekte, wilde dragen. Haar werkgever ontsloeg haar in november. In Nederland weigerde eem imam twee jaar geleden minister Verdonk een hand te geven.
http://www.rtl.nl/(/actue(...)eigert_hand_chef.xml

Onbegrijpelijk dat mensen met zo'n geloofsovertuiging voor een dergelijke functie aangenomen worden. Die kunnen toch niet goed functioneren? Straks moet ze om een collega te redden een man in bedwang houden met haar lichaam....ze aarzelt vanwege haar geloof...en haar collega gaat eraan. En zo zijn er nog wel meer voorbeelden te geven. Beetje het idee van een christen die in een abortuskliniek gaat werken.
Waarom menen mensen met dit soort geloofsovertuigingen dat ze de gewoontes van het land waar ze wonen en werken maar even met de voeten kunnen treden? Er moet wel respect worden getoond voor het geloof wat iemand aanhangt maar respect vanuit het geloof voor andersdenkenden kan men vergeten.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  zondag 21 januari 2007 @ 10:03:30 #2
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_45552644
Niks dan ellende met die figuren, en wij maar proberen om ze het zoveel mogelijk naar de zin te maken door ons aan te passen aan hun.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  zondag 21 januari 2007 @ 11:11:32 #3
3542 Gia
User under construction
pi_45553372
What's next? Een verpleegkundige moslima die geen mannen wil wassen? Moeten we dan maar alles accepteren?
pi_45554088
Ach, het is volslagen menselijk wat ze doen. Ze krijgen rechten in de schoot geworpen waar ze totaal niet mee om kunnen gaan en als ze een beetje klagen krijgen ze nog meer rechten! Welk mens zou daar nou geen misbruik van maken? Het is beter om de instanties die zo gek zijn om die rechten te verstrekken eens hard aan te pakken.
  zondag 21 januari 2007 @ 11:54:54 #5
8369 speknek
Another day another slay
pi_45554278
quote:
Op zondag 21 januari 2007 11:11 schreef Gia het volgende:
What's next? Een verpleegkundige moslima die geen mannen wil wassen? Moeten we dan maar alles accepteren?
Of een Christelijke ambtenaar die geen homo's wil trouwen?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_45554279
Dat ze geen hand willen geven, prima, daar kan ik wel mee leven. Maar het levert wel problemen op in haar functie idd als de achterliggende gedachte is geen andere mannen aan te raken. Sowieso vind ik dat eng apatisch gedrag van zo'n vrouw.
pi_45554314
Ik snap eigenlijk niet hoe ze politieagente is geworden. Dat wordt je niet zomaar. De opleiding is best wel pittig en dan doel ik op het fysieke gedeelte waarbij je ook wordt opgeleid door middel van trainingen. Althans in Nederland. Had ze toen ook balen stof om en allerlei belemmerde hoofddoeken? Of heeft ze de opleiding apart met mede moslima's gevolgd? Het doet me denken aan die lerares die na de vakantie opeens geen hand meer wilde geven. Worden die vrouwen opeens religieus belijdend nadat ze eenmaal 'binnen' zijn? Er klopt iets niet voor mijn gevoel. De regels zullen moeten worden aangepast, waarvan ik vind dat elk geloof nooit in de werksituatie (zeker niet bij de overheid of een andere publieke functie) mag worden uitgedragen, dat doe je maar privé, punt uit. Het voorkomt situaties zoals deze, volstrekt belachelijk voor woorden.
  zondag 21 januari 2007 @ 12:02:04 #8
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_45554448
Nou nou ze geeft geen hand

Dit is nou typsch weer een geval van iets zoeken om een moslim zwart te maken..
pi_45554579
quote:
Op zondag 21 januari 2007 12:02 schreef TimmyAsd het volgende:

Flikker toch op..typisch geval van zich beroepen op een geloofsafwijking in een situatie waar dat niet past. Ga lekker in het gebedshuis de trouwe gelovige uithangen maar niet in een dergelijke functie.
  zondag 21 januari 2007 @ 12:09:26 #10
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_45554617
quote:

Moslims maken zichzelf al zwart.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_45554657
Die kuthoer hoort duidelijk niet thuis daar.
Ga godverdomme ergens wonen waar zulks rare opvattingen volgens de daar geldende waarden en normen te doen gebruikelijk zijn

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 21 januari 2007 @ 12:14:20 #12
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_45554756
Hé get, nou hebben we wéér een werkloze Moslima erbij.
Ik ga naar huis.
  zondag 21 januari 2007 @ 12:14:38 #13
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_45554765
Terecht natuurlijk, dat wel.
Ik ga naar huis.
pi_45554886
quote:

In dit geval niet. Mevrouw is politie-agente, en het zou nog wel eens levensgevaarlijk kunnen worden als zij mannen een hand weigert. *Ziet Bruce Willis-scenario voor zich, waar iemand met één hand aan de dakrand van een wolkenkrabber bungelt, en zij daar staan van: "Euh... Allah?"
pi_45554920
Niet mis met moslims,
Alleen vreemd dat iemand die zich niet aan onze maatschappij/cultuur wil passen alsnog zo'n baan krijgt..
Niet goed gescreend.
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
  zondag 21 januari 2007 @ 12:29:53 #16
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_45555175
Wauw schokkend nieuws, deze (views en post) onderwerpen doen het beter dan de verkrachtte/vermoorde lieve Suzanne
Schijt aan iedereen
pi_45555258
quote:
Op zondag 21 januari 2007 10:03 schreef Kadesh het volgende: door ons aan te passen aan hun.
Vertel eens hoe wij ons aanpassen aan hun?
  zondag 21 januari 2007 @ 12:34:13 #18
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_45555271
Maak van Moslim eens Christen en bedenk dan s wat we zouden doen?
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
pi_45555383
Och, jeetje, dus ze weigert die man een hand te geven, omdat dat volgens haar geloof een teken van disrespect is? Ik dacht nu juist dat de hele symboliek van het iemand groeten dmv een handdruk ging om het betuigen van respect aan degene die je groet.

Ik snap werkelijk niet waarom het mensen interesseert of iemand je nu een hand wil geven of op een andere manier wilt groeten. Dit is gewoon pure intolerantie.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_45555403
quote:
Op zondag 21 januari 2007 12:34 schreef arneaux het volgende:
Maak van Moslim eens Christen en bedenk dan s wat we zouden doen?
Hetzelfde...dat gezeik met die gelovigen die zichzelf meer rechten toekennen dan ze hebben moet maar eens afgelopen zijn.
pi_45555596
Vuurpeloton.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 21 januari 2007 @ 12:47:51 #22
46946 Sklasse
DoWn met jou !!
pi_45555649
quote:
Op zondag 21 januari 2007 12:29 schreef Deadre het volgende:
Wauw schokkend nieuws, deze (views en post) onderwerpen doen het beter dan de verkrachtte/vermoorde lieve Suzanne
De beesT
pi_45555691
quote:
Das gewoon een heel ander onderwerp wat net zoveel aandacht krijgt in een topic wat daaraan gerelateerd is, dus zout effe een stuk op met je muggezifterij en zoek een een topic op waar je over die Suzanne kan gaan zitten zeiken.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_45555731
quote:
Is dat zo? Triest als dat het geval is.
pi_45556102
Moet maar eens afgelopen zijn met dat gezeik van gelovigen. Dat is een strikt privé-aangelegenheid. Het woord zegt het al, geloof. Je gelooft iets of niet, kan mij niets schelen zolang het buitenshuis maar niet aan de orde komt door middel van kleding en gedrag in een beroepssituatie en eigenlijk ook niet in het dagelijks leven maar dat mag ik allang niet meer zeggen. Hier in het westen is het geloof gescheiden van de staat, dat moet ook zo worden opgevolgd. Als men dat onverenigbaar vind dan dient men terstond een ander beroep te zoeken waar dat wél mag (hopelijk nergens) en anders verhuizen naar het land van herkomst of een land met dezelfde gewoonten. Ik, als ongelovige hond (maar daar merk je op m'n werk én daarbuiten niks van), begin mij almeer te ergeren aan dat benadrukken van je geloof door gedrag/kleding maar daar hoor je niemand (meer) over...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')