abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45552344
quote:
'Veel meisjes nog steeds besneden'
RIJSWIJK - Somalische en Soedanese meisjes in Nederland worden nog steeds besneden. Het gebeurt vaker dan gedacht. Dat zeggen hulpverleners en betrokkenen zaterdag in Trouw.

„Tachtig procent van de meisjes wordt besneden en dan heb ik het over de lichtste vorm”, aldus sociologe Zahra Naleie van de Federatie Somalische Associaties Nederland. Agnes Verhulst van het landelijk kenniscentrum migranten en gezondheid Pharos bevestigde dat. „In de herkomstlanden wordt nog 95 procent van de meisjes besneden, en je kunt ervan uitgaan dat die traditie niet zomaar wordt losgelaten”, zei zij zaterdag. Verhulst pleit voor intensieve voorlichting aan ouders, artsen en imams.

De methode van het besnijden is wel veranderd. In plaats van dat meisjes worden dichtgenaaid, wordt tegenwoordig vaak gekozen voor een snee of speldeprik in de clitoris. Besnijdenis is in Nederland verboden. Daarom gaan meisjes, ook vaak afkomstig uit onder meer Eritrea, Ethiopië en Egypte, in hun vakantie vaak naar hun thuisland om het toch te laten doen.

De PvdA wil opheldering van minister Hans Hoogervorst (Volksgezondheid). Volgens Tweede Kamerlid Samira Bouchibti maakt de vorm van de besnijdenis niet uit. „Verminking is verminking en dat moet aangepakt worden.” Ook haar VVD-collega Edith Schippers is resoluut. „Dit vraagt een harde aanpak.” Ze wil bovendien dat ouders die hun dochter in het buitenland laten besnijden bestraft worden.

Bron: De Telegraaf
Haast niet te bevatten. Nog 80% van de meisjes wordt voor het leven verminkt door deze geloofsidiote barbaren. Eindelijk wordt hier wat aan gedaan en hopelijk met zeer zware straffen voor de ouders.
pi_45552353
Prima, straffen voor ouders die dit hun dochter aandoen, maar hoe ga je controleren dan?

Alle Somalische meisjes moeten eerst hun onderbroek laten zakken ofzo?

Lijkt me niet de meest handige methode.
pi_45552360
quote:
Op zondag 21 januari 2007 09:05 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Haast niet te bevatten. Nog 80% van de meisjes wordt voor het leven verminkt door deze geloofsidiote barbaren. Eindelijk wordt hier wat aan gedaan en hopelijk met zeer zware straffen voor de ouders.
wat ik schokkend vind is dat dit in nederland kan. is het wettelijk uberhaupt toegestaan? zo nee dan wordt het blijkbaar hoogtijd dat er mensen een rechtzaak aan hun broek krijgen en er aan deze niet-westerse verminkingen wat gedaan wordt
pi_45552379
Ik zag het vrijdag op Discovery, Sex Sense ofzo.... Gewoon met een roestig oud scheermesje....heel pijnlijk en nog veel triester.
pi_45552463
quote:
Op zondag 21 januari 2007 09:08 schreef nummer_zoveel het volgende:
Prima, straffen voor ouders die dit hun dochter aandoen, maar hoe ga je controleren dan?

Bestaat een schoolarts dan niet meer?
  zondag 21 januari 2007 @ 09:39:04 #6
92279 N.icka
Windforce 11
pi_45552501
Ze mogen wat mij betreft het besnijden van jongens ook strafbaar maken
pi_45552544
quote:
Op zondag 21 januari 2007 09:39 schreef N.icka het volgende:
mja dat haalt niet echt essentiele dingen weg... vind het zelf wat onzin (het is traditie omdat het in warme landen relevant is vanuit hygienisch (lees onstekingsverminderend) opzicht.

vrouwenbesnijdenis daarentegen....
pi_45552578
quote:
Op zondag 21 januari 2007 09:39 schreef N.icka het volgende:
Daar ben ik het niet echt mee eens. Dat die keuze niet gemaakt dient te worden door de ouders, oke. Tenzij het uit medisch oogpunt is... met dichtgroeien ofzoiets. Qua geloofsovertuiging....mwah... ik weet het niet. Het is niet echt nodig op die manier.
pi_45552584
Jongensbesnijdenissen zijn ook heel wat anders dan bij een vrouw/meisje. Qua gevoel enzo....denk ik.
pi_45552997
De methode van het besnijden is wel veranderd. In plaats van dat meisjes worden dichtgenaaid, wordt tegenwoordig vaak gekozen voor een snee of speldeprik in de clitoris.

Dat is wel degelijk vergelijkbaar met de jongensbesnijdenis.

Het is ronduit misdadig te stellen dat de vorm van de besnijdenis niet uitmaakt. Dat maakt wél uit, doe in godsnaam iets aan wegsnijden van hele onderdelen en dat gruwelijke dichtnaaien, uitdragen dat een rituele (dus voor de vorm, weinig lichamelijk sporen nalatende) "besnijdenis" éven erg is, is te idioot voor woorden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 21 januari 2007 @ 10:50:57 #11
92279 N.icka
Windforce 11
pi_45553079
quote:
Op zondag 21 januari 2007 09:55 schreef Beelzebub85 het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet echt mee eens. Dat die keuze niet gemaakt dient te worden door de ouders, oke. Tenzij het uit medisch oogpunt is... met dichtgroeien ofzoiets. Qua geloofsovertuiging....mwah... ik weet het niet. Het is niet echt nodig op die manier.
Het is helemaal nergens voor nodig om in een gezond piemeltje te gaan snijden , achterlijk gedoe
  zondag 21 januari 2007 @ 10:55:37 #12
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_45553139
quote:
Op zondag 21 januari 2007 09:56 schreef Beelzebub85 het volgende:
Jongensbesnijdenissen zijn ook heel wat anders dan bij een vrouw/meisje. Qua gevoel enzo....denk ik.
Think again.
  zondag 21 januari 2007 @ 10:57:45 #13
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_45553166
quote:
Op zondag 21 januari 2007 10:50 schreef N.icka het volgende:
Het is helemaal nergens voor nodig om in een gezond piemeltje te gaan snijden , achterlijk gedoe
Exact. Het is een gotspe dat in Nederland een dergelijk onderscheid gemaakt wordt tussen vrouwen- en mannenbesnijdenis. Bij afwezigheid van enige medische noodzaak heb je met je tengels van een kind af te blijven. Punt.
pi_45553171
quote:
Op zondag 21 januari 2007 10:55 schreef Lithion het volgende:

[..]

Think again.
Ik weet het ook niet. Ik heb alles nog in ieder geval.
Maar bij een jongensbesnijdenis word toch alleen het velletje weggehaald? En bij meisjes halen ze toch alles weg?
pi_45553180
quote:
Op zondag 21 januari 2007 10:44 schreef sigme het volgende:
De methode van het besnijden is wel veranderd. In plaats van dat meisjes worden dichtgenaaid, wordt tegenwoordig vaak gekozen voor een snee of speldeprik in de clitoris.

Dat is wel degelijk vergelijkbaar met de jongensbesnijdenis.

Het is ronduit misdadig te stellen dat de vorm van de besnijdenis niet uitmaakt. Dat maakt wél uit, doe in godsnaam iets aan wegsnijden van hele onderdelen en dat gruwelijke dichtnaaien, uitdragen dat een rituele (dus voor de vorm, weinig lichamelijk sporen nalatende) "besnijdenis" éven erg is, is te idioot voor woorden.
Je vindt dus dat als een meisje voor het leven beroofd wordt van haar sexuele gevoelens geen misdaad?
  zondag 21 januari 2007 @ 10:59:08 #16
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_45553187
quote:
Op zondag 21 januari 2007 09:49 schreef rainbow2007 het volgende:
mja dat haalt niet echt essentiele dingen weg...
Hey, Ayaan Hirsi Ali leeft toch ook nog? Me dunkt dat bij haar dus ook geen essentiële delen zijn weggehaald.
pi_45553196
quote:
Op zondag 21 januari 2007 10:57 schreef Lithion het volgende:

[..]

Exact. Het is een gotspe dat in Nederland een dergelijk onderscheid gemaakt wordt tussen vrouwen- en mannenbesnijdenis. Bij afwezigheid van enige medische noodzaak heb je met je tengels van een kind af te blijven. Punt.
Precies!
  zondag 21 januari 2007 @ 11:00:24 #18
3542 Gia
User under construction
pi_45553202
quote:
Op zondag 21 januari 2007 10:50 schreef N.icka het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. En het maakt qua gevoel wel degelijk uit. Doordat die eikel niet meer beschermd wordt, raakt ie op den duur ongevoeliger. Moslims claimen dat dat juist beter is, omdat ze dan niet zo snel klaar komen. Ze snappen niet dat iemand met een voorhuid, een eikel heeft die zo gevoelig is, dat die persoon gewoon veel vaker achter elkaar kan. Persoonlijk heb ik liever dat laatste.

Wat betreft vrouwenbesnijdenis. Als het op te lossen is met een ritueel speldeprikje, heb ik er niet zo'n probleem mee. Denk niet dat dát iets afdoet aan de gevoeligheid. Er zijn meiden die er een piercing door laat zetten en er nog gewoon gevoel in hebben. Sneetje of echte besnijdenis moet echt streng bestraft worden.

Ben dus ook voor controle hierop bij consultatiebureau.
pi_45553225
quote:
Op zondag 21 januari 2007 11:00 schreef Gia het volgende:

Wat betreft vrouwenbesnijdenis. Als het op te lossen is met een ritueel speldeprikje, heb ik er niet zo'n probleem mee. Denk niet dat dát iets afdoet aan de gevoeligheid. Er zijn meiden die er een piercing door laat zetten en er nog gewoon gevoel in hebben. Sneetje of echte besnijdenis moet echt streng bestraft worden.
Maar een piercing word vrijwillig gezet, en een speldenprikje/besnijdenis niet.
  zondag 21 januari 2007 @ 11:02:12 #20
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_45553227
quote:
Op zondag 21 januari 2007 10:57 schreef Beelzebub85 het volgende:
Maar bij een jongensbesnijdenis word toch alleen het velletje weggehaald? En bij meisjes halen ze toch alles weg?
Dat is per cultuur verschillend. Hoe het ook zij, in beide gevallen worden lichaamsdelen verwijderd die van belang zijn voor het sexueel genot van het individu en daarbij ook nog eens op een kind worden uitgevoerd (uiteraard weer gevallen van medische noodzaak buiten beschouwing gelaten). Het is volslagen absurd om het voor jongens wél toe te staan om vervolgens wanneer het bij meisjes gebeurt aan de bel gaat trekken. Belachelijk.
  zondag 21 januari 2007 @ 11:05:41 #21
3542 Gia
User under construction
pi_45553280
quote:
Op zondag 21 januari 2007 11:02 schreef Beelzebub85 het volgende:

[..]

Maar een piercing word vrijwillig gezet, en een speldenprikje/besnijdenis niet.
Ben dus ook heel erg tegen besnijdenis, van zowel jongens als meisjes.

Er zijn in Nederland ook genoeg mensen die bij hun dochtertje op 1-jarige leeftijd al gaatjes in de oren laten prikken. Heeft dat kind dan ook niks over te zeggen gehad!

Heb ook dat speldeprikje liever niet, maar als daarmee een complete slachting voorkomen kan worden, dan liever dat.
pi_45553286
quote:
Op zondag 21 januari 2007 10:57 schreef Beelzebub85 het volgende:

[..]

In dat "velletje" zitten anders wel miljoenen zenuwen die bijdragen in het sexuele genot.
  zondag 21 januari 2007 @ 11:07:13 #23
3542 Gia
User under construction
pi_45553304
quote:
Op zondag 21 januari 2007 11:02 schreef Lithion het volgende:
Het is volslagen absurd om het voor jongens wél toe te staan om vervolgens wanneer het bij meisjes gebeurt aan de bel gaat trekken. Belachelijk.
Ben ik met je eens. Daarom moet het voor jongens ook verboden worden, in Nederland. En strafbaar stellen als een Nederlands jongetje in het buitenland wordt besneden, omdat het hier niet mag.
  zondag 21 januari 2007 @ 11:08:48 #24
3542 Gia
User under construction
pi_45553328
quote:
Op zondag 21 januari 2007 11:06 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

In dat "velletje" zitten anders wel miljoenen zenuwen die bijdragen in het sexuele genot.
Plus dat het voorkomt dat de eikel de hele dag tegen de onderbroek aanschuurt en daardoor ongevoelig wordt. De eikel wordt met voorhuid ook beter beschermd tegen bacteriën. Indien goed schoongehouden is een voorhuid beter dan geen voorhuid. (medische noodzaak daargelaten)
pi_45553353
quote:
Op zondag 21 januari 2007 11:07 schreef Gia het volgende:

[..]

Ben ik met je eens. Daarom moet het voor jongens ook verboden worden, in Nederland. En strafbaar stellen als een Nederlands jongetje in het buitenland wordt besneden, omdat het hier niet mag.
Edit: verkeerd gelezen Gia
pi_45553408
quote:
Op zondag 21 januari 2007 11:02 schreef Lithion het volgende:

[..]

Dat is per cultuur verschillend. Hoe het ook zij, in beide gevallen worden lichaamsdelen verwijderd die van belang zijn voor het sexueel genot van het individu en daarbij ook nog eens op een kind worden uitgevoerd (uiteraard weer gevallen van medische noodzaak buiten beschouwing gelaten). Het is volslagen absurd om het voor jongens wél toe te staan om vervolgens wanneer het bij meisjes gebeurt aan de bel gaat trekken. Belachelijk.
Ik vind zowieso dat je gelijk hebt, iedereen hier trouwens die zegt dat het voor jongens en meisjes niet kan/zou mogen.
Medische zaken daargelaten.
  zondag 21 januari 2007 @ 11:14:09 #27
3542 Gia
User under construction
pi_45553431
quote:
Op zondag 21 januari 2007 11:12 schreef Beelzebub85 het volgende:

[..]

Ik vind zowieso dat je gelijk hebt, iedereen hier trouwens die zegt dat het voor jongens en meisjes niet kan/zou mogen.
Medische zaken daargelaten.
Nu nog wel. Denk dat de moslims nog aan 't bidden zijn of nog niet wakker zijn. De tegenreacties zullen straks wel komen.
pi_45553486
quote:
Op zondag 21 januari 2007 11:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Nu nog wel. Denk dat de moslims nog aan 't bidden zijn of nog niet wakker zijn. De tegenreacties zullen straks wel komen.
Dan wacht ik nog wel effe
pi_45553583
Hoi, vrouwenbesnijdenis is niet iets islamitisch maar het is een Afrikaans gebruik. (Het komt niet voor bij Marokkanen en Turken dus, dus veel tegenreacteis zul je erop niet krijgen)

Mannenbesnijdenis is geen lichaamsverminking, je hebt er verder in je leven totaal geen last van, eerder profijt.
pi_45553705
quote:
Op zondag 21 januari 2007 11:21 schreef IHVK het volgende:
Mannenbesnijdenis is geen lichaamsverminking, je hebt er verder in je leven totaal geen last van, eerder profijt.
Een piercing is lichaamsverminking. Een tattoo en oorbellen ook.... maar een besnijdenis niet?
3 bovenstaande zijn dan wel vrijwillig, maar dat is een besnijdenis (vaak) niet.
pi_45553820
quote:
Op zondag 21 januari 2007 11:21 Mannenbesnijdenis is geen lichaamsverminking, je hebt er verder in je leven totaal geen last van, eerder profijt.
Scheppingsfabricagefout?
  zondag 21 januari 2007 @ 11:36:41 #32
3542 Gia
User under construction
pi_45553878
quote:
Hoi, vrouwenbesnijdenis is niet iets islamitisch maar het is een Afrikaans gebruik. (Het komt niet voor bij Marokkanen en Turken dus, dus veel tegenreacteis zul je erop niet krijgen)

Okay, wat is het profijt?
Schoner? Nee. Een blote eikel is weliswaar makkelijker te wassen, maar moet net als een onbesneden eikel gewoon ook elke dag gewassen worden. Daarbij wordt een blote eikel de hele dag blootgesteld aan bacteriën. Een onbesneden eikel, dankzij de voorhuid, niet.

Langer volhouden voordat je een orgasme krijgt? Daarmee geef je dus toe dat de eikel ongevoeliger wordt.
Een onbesneden man komt de eerste keer weliswaar sneller klaar, maar kan daarentegen veel vaker tijdens dezelfde vrijpartij.

Dus, wat is het profijt?
pi_45553928
Mooi woord/scheldwoord. Naakte Eikel.
  zondag 21 januari 2007 @ 11:43:10 #34
3542 Gia
User under construction
pi_45554003
Staat het trouwens in de koran dat mannen zich moeten laten besnijden? Zo niet, wie heeft dat dan bedacht? Of is dat net zoiets als: Jezus was niet getrouwd, dus mogen pastoors niet trouwen? De mensen droegen in die tijd doeken in die woestijn, dus moeten vrouwen nu nog steeds een hoofddoek dragen? Mohammed was besneden, dus moet iedere moslim besneden worden?
pi_45554070
[bewerk] Besnijdenis in de Bijbel
In Genesis 17 geeft God aan Abraham het bevel dat alle mannen in zijn huis besneden moeten worden. Bij pasgeborenen gebeurt dat op de achtste dag. zie briet mila

Mozes besneed zijn zoon niet, en de Here wilde Mozes daarom doden.

Tijdens de Uittocht werd de besnijdenis nagelaten, maar na aankomst in Palestina, in Jozua 5, werd dat verzuim goedgemaakt.

In de tijd van het Nieuwe Testament was het gebruikelijk dat een kind bij de besnijdenis een naam kreeg, zoals blijkt uit Lukas 1.
pi_45554097
[bewerk] Vrouwenbesnijdenis in de islam
In de Koran komt het begrip vrouwenbesnijdenis niet voor. Vrouwenbesnijdenis wordt wel genoemd in enkele uitspraken die aan de profeet Mohammed worden toegeschreven. De hadith die besnijdenis bij mannen voorschrijft, zegt dat besnijdenis een eer is voor vrouwen. De authenticiteit van deze hadith wordt echter betwist. Zie ook sharia voor meer uitleg over vrouwenbesnijdenis in de islam. De meerderheid van vrouwen in islamitische landen wordt ook niet besneden, dit gebeurt met name in landen in Oost-Afrika en dan niet uitsluitend bij moslims.
pi_45554099
Van de Wiki.
  zondag 21 januari 2007 @ 12:26:08 #38
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_45555050
quote:
Op zondag 21 januari 2007 11:43 schreef Gia het volgende:
Staat het trouwens in de koran dat mannen zich moeten laten besnijden? Zo niet, wie heeft dat dan bedacht? Of is dat net zoiets als: Jezus was niet getrouwd, dus mogen pastoors niet trouwen? De mensen droegen in die tijd doeken in die woestijn, dus moeten vrouwen nu nog steeds een hoofddoek dragen? Mohammed was besneden, dus moet iedere moslim besneden worden?
Joden evenmin sukkel
Schijt aan iedereen
  zondag 21 januari 2007 @ 12:43:47 #39
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_45555535
quote:
Maar hey, dat mag iedereen voor zich uitmaken (ook al is het lulkoek die je hier verkoopt)... Laat een kind dat dan ook doen en ga em niet bij voorbaat al besnijden!
pi_45556676
quote:
Op zondag 21 januari 2007 09:08 schreef nummer_zoveel het volgende:

Bij het consultatiebureau is het tegenwoordig een checkpunt. Maar dat gaat maar tot 4 jaar, terwijl het in veel gevallen later gebeurt. Huisarts dus, maar die heeft weer beroepsgeheim. Blijft over de schoolarts. Bij ons keek die vroeger ook even in de onderbroek om te kijken of alles recht groeide etc. En jongetjes worden toch gecontroleerd op ingedaalde balletjes? Kunnen ze bij meisjes vast ook wel even op aanwezigheid van flamoes checken dunkt me.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_45556910
quote:
Op zondag 21 januari 2007 13:19 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Bij het consultatiebureau is het tegenwoordig een checkpunt. Maar dat gaat maar tot 4 jaar, terwijl het in veel gevallen later gebeurt. Huisarts dus, maar die heeft weer beroepsgeheim. Blijft over de schoolarts. Bij ons keek die vroeger ook even in de onderbroek om te kijken of alles recht groeide etc. En jongetjes worden toch gecontroleerd op ingedaalde balletjes? Kunnen ze bij meisjes vast ook wel even op aanwezigheid van flamoes checken dunkt me.
Je hebt gelijk... en je drukt je geweldig uit!
pi_45556949
quote:
Op zondag 21 januari 2007 11:36 schreef Gia het volgende:

[..]

Okay, wat is het profijt?
Schoner? Nee. Een blote eikel is weliswaar makkelijker te wassen, maar moet net als een onbesneden eikel gewoon ook elke dag gewassen worden. Daarbij wordt een blote eikel de hele dag blootgesteld aan bacteriën. Een onbesneden eikel, dankzij de voorhuid, niet.

Langer volhouden voordat je een orgasme krijgt? Daarmee geef je dus toe dat de eikel ongevoeliger wordt.
Een onbesneden man komt de eerste keer weliswaar sneller klaar, maar kan daarentegen veel vaker tijdens dezelfde vrijpartij.

Dus, wat is het profijt?
Je medische uitleg slaat kant noch wal, het is wel degelijk schoner.

Maar in een land als Nederland maakt dat niet zoveel uit, omdat men hier de mogelijkheid heeft zich elke dag te wassen.
pi_45556996
quote:
Op zondag 21 januari 2007 12:43 schreef Lithion het volgende:

[..]

Maar hey, dat mag iedereen voor zich uitmaken (ook al is het lulkoek die je hier verkoopt)... Laat een kind dat dan ook doen en ga em niet bij voorbaat al besnijden!
Daar heb je een punt. Maar zo zit dat gewoon inelkaar, zowel bij joden als bij moslims.
  zondag 21 januari 2007 @ 13:37:45 #44
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45557278
quote:
Op zondag 21 januari 2007 13:27 schreef IHVK het volgende:

[..]

Maar in een land als Nederland maakt dat niet zoveel uit, omdat men hier de mogelijkheid heeft zich elke dag te wassen.
Amerikanen zijn ook bijna allemaal besneden uit hygienisch oogpunt.

Lijkt me nog steeds nergens voor nodig.
  zondag 21 januari 2007 @ 13:38:23 #45
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45557297
quote:
Op zondag 21 januari 2007 13:19 schreef Mwanatabu het volgende:
Kunnen ze bij meisjes vast ook wel even op aanwezigheid van flamoes checken dunkt me.
Kun je het zien als het om een ritueel prikje gaat?
  zondag 21 januari 2007 @ 13:39:42 #46
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45557348
quote:
Op zondag 21 januari 2007 11:43 schreef Gia het volgende:
Het is een vast ritueel bij volkeren die weinig water tot de beschikking hebben om zich te wassen en bij volkeren die erg veel waarde hechten aan hygiene.
pi_45557628
Ik hoop dat men nu eindelijk een beetje begrip voor Hirsi Ali kan opbrengen.

Het is vreselijk wat haar is overkomen.

Mannen worden ook niet echt besneden. Als ze consequent zouden zijn, dan zouden ze de eikel bij de man er af snijden.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  Donald Duck held zondag 21 januari 2007 @ 13:48:49 #48
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_45557667
Dat zulke primitieve culturen tegenwoordig nog bestaan zeg.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_45557772
quote:
Op zondag 21 januari 2007 13:48 schreef __Saviour__ het volgende:
Als je het over mannenbesnijdenis hebt heb je het over de meerderheid van: Amerikanen, moslims en joden.
  zondag 21 januari 2007 @ 13:53:21 #50
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45557813
quote:
Op zondag 21 januari 2007 13:48 schreef __Saviour__ het volgende:
Zoals Belgische pedofielenpop, ja.
pi_45557846
quote:
Op zondag 21 januari 2007 13:37 schreef Floripas het volgende:

[..]

Amerikanen zijn ook bijna allemaal besneden uit hygienisch oogpunt.

Lijkt me nog steeds nergens voor nodig.
Het zou de kans op AIDS verkleinen volgens een of ander rapport van de WHO, maar goed, ik weet niet of dat waar is natuurlijk.

http://www.planet.nl/plan(...)tid=706985/sc=bd2535
pi_45558063
quote:
Op zondag 21 januari 2007 13:54 schreef IHVK het volgende:

[..]

Het zou de kans op AIDS verkleinen volgens een of ander rapport van de WHO, maar goed, ik weet niet of dat waar is natuurlijk.

http://www.planet.nl/plan(...)tid=706985/sc=bd2535
  Donald Duck held zondag 21 januari 2007 @ 14:01:21 #53
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_45558090
quote:
Op zondag 21 januari 2007 13:52 schreef IHVK het volgende:
Als je het over mannenbesnijdenis hebt heb je het over de meerderheid van: Amerikanen, moslims en joden.
Dat is natuurlijk totaal wat anders en dat weet je zelf ook wel. Vrouwenbesnijdenis is enorm destructief.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_45558111
quote:
Op zondag 21 januari 2007 14:00 schreef Beelzebub85 het volgende:

[..]

quote:
Op zondag 21 januari 2007 14:01 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]
Vrouwenbesnijdenis is enorm destructief.
Dat zei ik ook dus net. Iedereen met een beetje EQ moet het gedrag van Hirsi Ali kunnen begrijpen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_45558228
quote:

[..]

Dat is natuurlijk totaal wat anders en dat weet je zelf ook wel. Vrouwenbesnijdenis is enorm destructief.
Daar ben ik het ook mee eens hoor, ik dacht dat je het over mannenbesnijdenis had.
  zondag 21 januari 2007 @ 14:07:05 #56
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45558297
quote:

[..]

Dat ben ik met je eens, en het zou onder kindermishandeling moeten vallen.
pi_45558320
quote:
Op zondag 21 januari 2007 14:01 schreef JohnDope het volgende:
Dat zei ik ook dus net. Iedereen met een beetje EQ moet het gedrag van Hirsi Ali kunnen begrijpen.
Ik heb volgens mij iets gemist.... Wat heeft ze gedaan dan>?
pi_45559318
quote:
Op zondag 21 januari 2007 14:07 schreef Beelzebub85 het volgende:

[..]

Ik heb volgens mij iets gemist.... Wat heeft ze gedaan dan>?
Jij hebt in een grot gezeten.

Zelfs DenHaagConnection begrijpt haar.
pi_45559392
Erg triest. Deze vrouwen blijven hun hele leven lang met deze gruwelijke verminking zitten van hun geslachtsdelen.
  zondag 21 januari 2007 @ 15:08:45 #60
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45560352
quote:
Op zondag 21 januari 2007 14:40 schreef rutger05 het volgende:
Erg triest. Deze vrouwen blijven hun hele leven lang met deze gruwelijke verminking zitten van hun geslachtsdelen.
Ik weet nog steeds niet wat die "mildste" vorm van besnijdenis inhoudt. Levert dat nu permanente schade op of niet? Iemand?
pi_45561078
quote:
Op zondag 21 januari 2007 15:08 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik weet nog steeds niet wat die "mildste" vorm van besnijdenis inhoudt. Levert dat nu permanente schade op of niet? Iemand?
quote:
'Veel meisjes nog steeds besneden'
RIJSWIJK - Somalische en Soedanese meisjes in Nederland worden nog steeds besneden. Het gebeurt vaker dan gedacht. Dat zeggen hulpverleners en betrokkenen zaterdag in Trouw.

„Tachtig procent van de meisjes wordt besneden en dan heb ik het over de lichtste vorm”, aldus sociologe Zahra Naleie van de Federatie Somalische Associaties Nederland. Agnes Verhulst van het landelijk kenniscentrum migranten en gezondheid Pharos bevestigde dat. „In de herkomstlanden wordt nog 95 procent van de meisjes besneden, en je kunt ervan uitgaan dat die traditie niet zomaar wordt losgelaten”, zei zij zaterdag. Verhulst pleit voor intensieve voorlichting aan ouders, artsen en imams.

De methode van het besnijden is wel veranderd. In plaats van dat meisjes worden dichtgenaaid, wordt tegenwoordig vaak gekozen voor een snee of speldeprik in de clitoris. Besnijdenis is in Nederland verboden. Daarom gaan meisjes, ook vaak afkomstig uit onder meer Eritrea, Ethiopië en Egypte, in hun vakantie vaak naar hun thuisland om het toch te laten doen.

De PvdA wil opheldering van minister Hans Hoogervorst (Volksgezondheid). Volgens Tweede Kamerlid Samira Bouchibti maakt de vorm van de besnijdenis niet uit. „Verminking is verminking en dat moet aangepakt worden.” Ook haar VVD-collega Edith Schippers is resoluut. „Dit vraagt een harde aanpak.” Ze wil bovendien dat ouders die hun dochter in het buitenland laten besnijden bestraft worden.

Bron: De Telegraaf
Ik neem aan het vetgedrukte. Ook niet normaal.
  zondag 21 januari 2007 @ 15:31:14 #62
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45561161
quote:
Op zondag 21 januari 2007 15:29 schreef rutger05 het volgende:

[..]

[..]

Ik neem aan het vetgedrukte. Ook niet normaal.
Nee, maar welke lange-termijnconsequenties heeft dat?
pi_45561286
quote:
Op zondag 21 januari 2007 15:31 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nee, maar welke lange-termijnconsequenties heeft dat?
Dat weet ik ook niet en ik weet ook niet of daar al onderzoek naar is gedaan. Het lijkt mij in elk niet goed om met een speld te prikken of een snee te maken in de clitoris van een vrouw. De achterliggende gedachte is al even weerzinwekkend.
pi_45561406
quote:
Op zondag 21 januari 2007 14:38 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Jij hebt in een grot gezeten.

Zelfs DenHaagConnection begrijpt haar.
Ooooh.... ik dacht iets recents.
  zondag 21 januari 2007 @ 15:38:27 #65
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45561429
quote:
Op zondag 21 januari 2007 15:34 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Dat weet ik ook niet en ik weet ook niet of daar al onderzoek naar is gedaan. Het lijkt mij in elk niet goed om met een speld te prikken of een snee te maken in de clitoris van een vrouw. De achterliggende gedachte is al even weerzinwekkend.
Dat ben ik met je eens, maar dat heeft natuurlijk wel consequenties voor het vervolgen van de familie en de controleerbaarheid ervan.

Overigens is besnijdenis natuurlijk de hoogste vorm van misogynie
pi_45561541
jammer jammer.
pi_45561557
Raar geloof dat vind dat "gods/Allah's schepping" aangepast dient te worden.
Heeft eindelijk een wii :) Friendcode: 7558 6230 3193 8605
Waarschuwing: Ik post meestal alleen op het forum als ik zwaar over de zeik ben.
  zondag 21 januari 2007 @ 15:45:19 #68
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45561718
quote:
Op zondag 21 januari 2007 15:41 schreef RoelRoel het volgende:
Raar geloof dat vind dat "gods/Allah's schepping" aangepast dient te worden.
Ten eerste is het geen religieuze, maar een culturele uiting.
Ten tweede besnijden joden en christenen ook.
pi_45562313
quote:
Op zondag 21 januari 2007 15:45 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ten eerste is het geen religieuze, maar een culturele uiting.
Ten tweede besnijden joden en christenen ook.
Keur jij besnijdenis bij vrouwen nou goed of niet
  zondag 21 januari 2007 @ 16:09:07 #70
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45562366
quote:
Op zondag 21 januari 2007 16:07 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Keur jij besnijdenis bij vrouwen nou goed of niet
quote:
Op zondag 21 januari 2007 15:38 schreef Floripas het volgende:
Overigens is besnijdenis natuurlijk de hoogste vorm van misogynie
Geef jij nou één zier om moslima's of niet?
pi_45562470
quote:
Op zondag 21 januari 2007 16:09 schreef Floripas het volgende:

[..]

[..]

Geef jij nou één zier om moslima's of niet?
een stuk meer dan jij
  zondag 21 januari 2007 @ 16:25:31 #72
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45562966
quote:
Op zondag 21 januari 2007 16:12 schreef JohnDope het volgende:

[..]

een stuk meer dan jij
Ik gok dat ik er met meer het bed heb gedeeld dan jij.
Overigens nog nooit een besneden pruimpje gezien.
pi_45563173
quote:
Op zondag 21 januari 2007 16:25 schreef Floripas het volgende:

[..]

Overigens nog nooit een besneden pruimpje gezien.
De kans is groot dat dat bi-zijn van jou, weer 1 of andere trendybevlieging is, die voortkomt uit een identiteitscrisis.
pi_45565073
quote:
Op zondag 21 januari 2007 16:31 schreef JohnDope het volgende:

[..]

De kans is groot dat dat bi-zijn van jou, weer 1 of andere trendybevlieging is, die voortkomt uit een identiteitscrisis.
Dit word een reltopic.
pi_45565395
Nee hoor. Het is al klaar, check de tijden van de berichten.

En dan moet je natuurlijk niet weer even olie op het vuur gaan gooien door zo'n bericht te posten, maar dat is dan iets waar je de volgende keer op moet letten
pi_45565512
Juist.
  zondag 21 januari 2007 @ 18:03:00 #77
151582 A_L_N_F
Blanche-Meki :')
pi_45565800
quote:

ook complete onzin.

dat mannen werden besneden is iets voor woestijnbewoners.
bij gebrek aan water om te douchen en veel zand was het gezonder om je te laten besnijden.

ik mag toch hopen dat moslims een paar maal per week douche of bad zien waardoor besnijdenis overbdoig is.
ik ben lief :)
pi_45567014
quote:
Op zondag 21 januari 2007 15:08 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nee, dat levert geen permanente schade op. Minder dan de gebruikelijke mannenbesnijdenis. Een mildste vorm van besnijdenis is het zetten van een sneetje, dat voel je natuurlijk, maar er blijft geen litteken, en er wordt ook niets verwijderd.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 21 januari 2007 @ 18:58:23 #79
3542 Gia
User under construction
pi_45567531
quote:
Op zondag 21 januari 2007 11:46 schreef Beelzebub85 het volgende:
[bewerk] Besnijdenis in de Bijbel
In Genesis 17 geeft God aan Abraham het bevel dat alle mannen in zijn huis besneden moeten worden. Bij pasgeborenen gebeurt dat op de achtste dag. zie briet mila

Mozes besneed zijn zoon niet, en de Here wilde Mozes daarom doden.

Tijdens de Uittocht werd de besnijdenis nagelaten, maar na aankomst in Palestina, in Jozua 5, werd dat verzuim goedgemaakt.

In de tijd van het Nieuwe Testament was het gebruikelijk dat een kind bij de besnijdenis een naam kreeg, zoals blijkt uit Lukas 1.
Kan me er iets bij voorstellen dat besnijdenis noodzakelijk en dus verplicht was voor mannen die in een zandbak wonen. Dat kriegelige zand gaat echt overal tussen zitten. Vind het fout dat zowel Joden als Moslims vasthouden aan die regel op plaatsen in de wereld waar het dus helemaal niet nodig is. In die gevallen vind ik het onnodige verminking.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gia op 21-01-2007 19:04:27 ]
  zondag 21 januari 2007 @ 19:00:35 #80
3542 Gia
User under construction
pi_45567607
quote:
Op zondag 21 januari 2007 13:27 schreef IHVK het volgende:

[..]

Dat bedoel ik toch ook!! Als het niet nodig is, is het dus onnodige verminking. Het bederft een hoop pret voor die mannen. Laat jongens die dat willen er dan voor kiezen als ze 16 zijn. Eens zien of ze dan nog zo graag hun huidje kwijt willen.
pi_45569947
De schuldigen 10 jaar de cel ingooien, net als in de VS.

Oh wacht, dat is in NL natuurlijk dieskriemienasjie!
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  maandag 22 januari 2007 @ 05:42:25 #82
154952 spoor4
Spoort niet
pi_45570013
quote:
Op maandag 22 januari 2007 04:52 schreef StefanP het volgende:
De schuldigen 10 jaar de cel ingooien, net als in de VS.

Oh wacht, dat is in NL natuurlijk dieskriemienasjie!
Er is geen enkele (linkse) partij in Nederland die deze zaken onder het mom van cultuurrelativisme goedkeurt.
  maandag 22 januari 2007 @ 07:13:55 #83
3542 Gia
User under construction
pi_45570148
quote:
Op zondag 21 januari 2007 16:25 schreef Floripas het volgende:

[..]

Potverdorie, doe dat nou niet. Moeten ze weer een maagdenvlieshersteloperatie.

Mooi woord voor scrabble, trouwens.
pi_45570184
quote:
Op maandag 22 januari 2007 05:42 schreef spoor4 het volgende:

[..]

Er is geen enkele (linkse) partij in Nederland die deze zaken onder het mom van cultuurrelativisme goedkeurt.
Waarom gebeurt deze praktijk dan nog steeds in enorme aantallen? De politiek houdt zich er verre van, omdat ze A) het niet erg vinden, want het is 'cultuurverrijking' of B) bang zijn voor racisten uigemaakt te worden.

De dag dat zo'n barbaar 10 jaar cel krijgt en het niet blijft bij wat lullen in de kamer, geef ik je gelijk.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_45570380
Zeg Stefan P, in de VS en Canada wonen ook moslims die vast ook wel aan besnijdenissen doen. Bemoeit de politiek daar zich ermee?
pi_45570420
quote:
Op zondag 21 januari 2007 18:03 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

ook complete onzin.

dat mannen werden besneden is iets voor woestijnbewoners.
bij gebrek aan water om te douchen en veel zand was het gezonder om je te laten besnijden.

ik mag toch hopen dat moslims een paar maal per week douche of bad zien waardoor besnijdenis overbdoig is.
Wat is er precies onzin dan?

Je herhaalt mijn woorden namelijk.
pi_45570421
quote:
Op maandag 22 januari 2007 08:16 schreef nummer_zoveel het volgende:
Zeg Stefan P, in de VS en Canada wonen ook moslims die vast ook wel aan besnijdenissen doen. Bemoeit de politiek daar zich ermee?
De meeste niet-moslimmannen in de VS zijn besneden. Nee, dat is geen punt van zorg. Men vindt het normaal. Ook al schroeit er af een toe een babypiemeltje tot op de buik af. Waar gehakt wordt vallen spaanders, elke medisch ingreep kent risico's.
pi_45570481
quote:
Op zondag 21 januari 2007 18:58 schreef Gia het volgende:

[..]

Kan me er iets bij voorstellen dat besnijdenis noodzakelijk en dus verplicht was voor mannen die in een zandbak wonen. Dat kriegelige zand gaat echt overal tussen zitten. Vind het fout dat zowel Joden als Moslims vasthouden aan die regel op plaatsen in de wereld waar het dus helemaal niet nodig is. In die gevallen vind ik het onnodige verminking.
Tja, ik vind tattoo's en een bek vol piercings ook onnodige verminking.

Het boeit me verder niet zo. Als mensen zich met een besneden lul beter voelen moeten ze dat zeker doen. Ja, jammer dat jongentjes vaak op zo'n jonge leeftijd besneden worden maar de 3-jarige Kevin's met oorbel zegt weer niemand wat van.

En het gaat hier toch om vrouwebesnijdenis, waarvan ik dacht dat iedereen het daarover wel eens dat dat echte verminking is!
pi_45570600
quote:
Op maandag 22 januari 2007 08:31 schreef nummer_zoveel het volgende:

En het gaat hier toch om vrouwebesnijdenis, waarvan ik dacht dat iedereen het daarover wel eens dat dat echte verminking is!
Maar dat is een beetje raar.

Veel vrouwenbesnijdenis is minder verminkend dan mannenbesnijdenis.

Doordat sommige vrouwenbesnijdenis opzettelijk véél verminkender is dan mannenbesnijdenis blijft onderbelicht dat er veel niet-verminkende vrouwenbesnijdenis is.
Doordat mannenbesnijdenis vrij breed als 'normaal' gezien wordt blijft onderbelicht dat het wel degelijk *altijd* verminkend is, en er met regelmaat complicaties optreden die zwaar verminkend zijn.
  † In Memoriam † maandag 22 januari 2007 @ 08:47:50 #90
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_45570616
quote:
Op maandag 22 januari 2007 08:46 schreef sigme het volgende:

[..]

Maar dat is een beetje raar.

Veel vrouwenbesnijdenis is minder verminkend dan mannenbesnijdenis.

Doordat sommige vrouwenbesnijdenis opzettelijk véél verminkender is dan mannenbesnijdenis blijft onderbelicht dat er veel niet-verminkende vrouwenbesnijdenis is.
Doordat mannenbesnijdenis vrij breed als 'normaal' gezien wordt blijft onderbelicht dat het wel degelijk *altijd* verminkend is, en er met regelmaat complicaties optreden die zwaar verminkend zijn.
Mooi gezegd
  maandag 22 januari 2007 @ 08:49:44 #91
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45570640
quote:
Op maandag 22 januari 2007 07:13 schreef Gia het volgende:

[..]

Potverdorie, doe dat nou niet. Moeten ze weer een maagdenvlieshersteloperatie.
Zo'n lange tong heeft Floripasje nu ook weer niet, hoor!
  maandag 22 januari 2007 @ 08:50:34 #92
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45570649
quote:
Op maandag 22 januari 2007 08:31 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Tja, ik vind tattoo's en een bek vol piercings ook onnodige verminking.
Maar dat doen volwassenen bij zichzelf. Héél wat anders.
  maandag 22 januari 2007 @ 08:53:49 #93
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45570682
quote:
Op maandag 22 januari 2007 07:26 schreef StefanP het volgende:

[..]

Waarom gebeurt deze praktijk dan nog steeds in enorme aantallen? De politiek houdt zich er verre van, omdat ze A) het niet erg vinden, want het is 'cultuurverrijking' of B) bang zijn voor racisten uigemaakt te worden.
Wat een stropop. Vrouwenbesnijdenis is verboden bij wet en valt onder verminking. Jouw beschuldiging raakt kant noch wal.

[ Bericht 1% gewijzigd door Floripas op 22-01-2007 09:16:17 ]
  maandag 22 januari 2007 @ 08:55:26 #94
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45570700
Over mannenbesnijdenis: ik ben daar geen voorstander van, maar dat verbieden heeft denk ik meer negatieve dan positieve consequenties. Het komt op zo'n grote schaal voor bij joden, moslims en Amerikanen dat je ófwel illegale zolderkamerbesnijdingen krijgt óf dat iedereen naar het buitenland gaat.
pi_45570760
quote:
Op maandag 22 januari 2007 08:55 schreef Floripas het volgende:
Over mannenbesnijdenis: ik ben daar geen voorstander van, maar dat verbieden heeft denk ik meer negatieve dan positieve consequenties. Het komt op zo'n grote schaal voor bij joden, moslims en Amerikanen dat je ófwel illegale zolderkamerbesnijdingen krijgt óf dat iedereen naar het buitenland gaat.
En voor meisjesbesnijdenis ligt dat anders?
  maandag 22 januari 2007 @ 09:04:04 #96
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45570796
quote:
Op maandag 22 januari 2007 09:00 schreef sigme het volgende:

[..]

En voor meisjesbesnijdenis ligt dat anders?
Zeker. Meisjesbesnijdenis vindt op veel kleinere schaal plaats, dat ten eerste. Ten tweede blijken Somalische ouders vrij snel af te willen stappen van het idee van meisjesbesnijdenis.
  maandag 22 januari 2007 @ 09:07:52 #97
154952 spoor4
Spoort niet
pi_45570841
quote:
Op maandag 22 januari 2007 08:55 schreef Floripas het volgende:
Als vrouwenbesnijdenis net zo veel zou voorkomen als mannenbesnijdenis dan zou je het dus toestaan?
  maandag 22 januari 2007 @ 09:10:21 #98
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45570877
quote:
Op maandag 22 januari 2007 09:07 schreef spoor4 het volgende:

[..]

Als vrouwenbesnijdenis net zo veel zou voorkomen als mannenbesnijdenis dan zou je het dus toestaan?
Nee, ik denk het niet, maar ik geef toe dat het een lastig punt is.
Als de keuze aan jou zou zijn: ieder meisje een prikje dat geen permanente schade oplevert, of honderden dode meisjes per jaar wegens ondeugdelijke procedures? Ik zou er niet uit zijn, eerlijk gezegd.
pi_45570900
quote:
Op maandag 22 januari 2007 09:04 schreef Floripas het volgende:

[..]

Zeker. Meisjesbesnijdenis vindt op veel kleinere schaal plaats, dat ten eerste. Ten tweede blijken Somalische ouders vrij snel af te willen stappen van het idee van meisjesbesnijdenis.
Me dunkt dat we weinig Amerikanen hier hebben, het probleem van de joden is ook grotendeels opgelost. Houden we over de moslims. Zouden we die niet kunnen opleggen dat er niet zonder medische noodzaak in kinderpiemeltjes gesneden mag worden? Zij doen het sowieso al niet 8 dagen na de geboorte van een jongetje, dus zouden we ze niet kunnen leren te wachten tot hun 18e verjaardag?
  maandag 22 januari 2007 @ 09:18:04 #100
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45570998
quote:
Op maandag 22 januari 2007 09:11 schreef sigme het volgende:

[..]

Me dunkt dat we weinig Amerikanen hier hebben, het probleem van de joden is ook grotendeels opgelost.
Ik denk dat je joods moet zijn om je deze woordgrap te veroorloven
quote:
Houden we over de moslims. Zouden we die niet kunnen opleggen dat er niet zonder medische noodzaak in kinderpiemeltjes gesneden mag worden? Zij doen het sowieso al niet 8 dagen na de geboorte van een jongetje, dus zouden we ze niet kunnen leren te wachten tot hun 18e verjaardag?
Weet ik niet, het is nogal een ritueel, he? In elk geval gebeurt het op je dertiende, niet als je nog een baby bent.
En wat doe je met ouders die hun kinderen in het buitenland laten besnijden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')