Ben dus ook heel erg tegen besnijdenis, van zowel jongens als meisjes.quote:Op zondag 21 januari 2007 11:02 schreef Beelzebub85 het volgende:
[..]
Maar een piercing word vrijwillig gezet, en een speldenprikje/besnijdenis niet.
In dat "velletje" zitten anders wel miljoenen zenuwen die bijdragen in het sexuele genot.quote:Op zondag 21 januari 2007 10:57 schreef Beelzebub85 het volgende:
[..]
Ik weet het ook niet. Ik heb alles nog in ieder geval.
Maar bij een jongensbesnijdenis word toch alleen het velletje weggehaald? En bij meisjes halen ze toch alles weg?
Ben ik met je eens. Daarom moet het voor jongens ook verboden worden, in Nederland. En strafbaar stellen als een Nederlands jongetje in het buitenland wordt besneden, omdat het hier niet mag.quote:Op zondag 21 januari 2007 11:02 schreef Lithion het volgende:
Het is volslagen absurd om het voor jongens wél toe te staan om vervolgens wanneer het bij meisjes gebeurt aan de bel gaat trekken. Belachelijk.
Plus dat het voorkomt dat de eikel de hele dag tegen de onderbroek aanschuurt en daardoor ongevoelig wordt. De eikel wordt met voorhuid ook beter beschermd tegen bacteriën. Indien goed schoongehouden is een voorhuid beter dan geen voorhuid. (medische noodzaak daargelaten)quote:Op zondag 21 januari 2007 11:06 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
In dat "velletje" zitten anders wel miljoenen zenuwen die bijdragen in het sexuele genot.
Edit: verkeerd gelezen Giaquote:Op zondag 21 januari 2007 11:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Ben ik met je eens. Daarom moet het voor jongens ook verboden worden, in Nederland. En strafbaar stellen als een Nederlands jongetje in het buitenland wordt besneden, omdat het hier niet mag.
Ik vind zowieso dat je gelijk hebt, iedereen hier trouwens die zegt dat het voor jongens en meisjes niet kan/zou mogen.quote:Op zondag 21 januari 2007 11:02 schreef Lithion het volgende:
[..]
Dat is per cultuur verschillend. Hoe het ook zij, in beide gevallen worden lichaamsdelen verwijderd die van belang zijn voor het sexueel genot van het individu en daarbij ook nog eens op een kind worden uitgevoerd (uiteraard weer gevallen van medische noodzaak buiten beschouwing gelaten). Het is volslagen absurd om het voor jongens wél toe te staan om vervolgens wanneer het bij meisjes gebeurt aan de bel gaat trekken. Belachelijk.
Nu nog wel. Denk dat de moslims nog aan 't bidden zijn of nog niet wakker zijn. De tegenreacties zullen straks wel komen.quote:Op zondag 21 januari 2007 11:12 schreef Beelzebub85 het volgende:
[..]
Ik vind zowieso dat je gelijk hebt, iedereen hier trouwens die zegt dat het voor jongens en meisjes niet kan/zou mogen.
Medische zaken daargelaten.
Dan wacht ik nog wel effequote:Op zondag 21 januari 2007 11:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Nu nog wel. Denk dat de moslims nog aan 't bidden zijn of nog niet wakker zijn. De tegenreacties zullen straks wel komen.
Een piercing is lichaamsverminking. Een tattoo en oorbellen ook.... maar een besnijdenis niet?quote:Op zondag 21 januari 2007 11:21 schreef IHVK het volgende:
Mannenbesnijdenis is geen lichaamsverminking, je hebt er verder in je leven totaal geen last van, eerder profijt.
Scheppingsfabricagefout?quote:Op zondag 21 januari 2007 11:21 Mannenbesnijdenis is geen lichaamsverminking, je hebt er verder in je leven totaal geen last van, eerder profijt.
Okay, wat is het profijt?quote:Op zondag 21 januari 2007 11:21 schreef IHVK het volgende:
Hoi, vrouwenbesnijdenis is niet iets islamitisch maar het is een Afrikaans gebruik. (Het komt niet voor bij Marokkanen en Turken dus, dus veel tegenreacteis zul je erop niet krijgen)
Mannenbesnijdenis is geen lichaamsverminking, je hebt er verder in je leven totaal geen last van, eerder profijt.
Joden evenmin sukkelquote:Op zondag 21 januari 2007 11:43 schreef Gia het volgende:
Staat het trouwens in de koran dat mannen zich moeten laten besnijden? Zo niet, wie heeft dat dan bedacht? Of is dat net zoiets als: Jezus was niet getrouwd, dus mogen pastoors niet trouwen? De mensen droegen in die tijd doeken in die woestijn, dus moeten vrouwen nu nog steeds een hoofddoek dragen? Mohammed was besneden, dus moet iedere moslim besneden worden?
Maar hey, dat mag iedereen voor zich uitmaken (ook al is het lulkoek die je hier verkoopt)... Laat een kind dat dan ook doen en ga em niet bij voorbaat al besnijden!quote:Op zondag 21 januari 2007 11:21 schreef IHVK het volgende:
Bij het consultatiebureau is het tegenwoordig een checkpunt. Maar dat gaat maar tot 4 jaar, terwijl het in veel gevallen later gebeurt. Huisarts dus, maar die heeft weer beroepsgeheim. Blijft over de schoolarts. Bij ons keek die vroeger ook even in de onderbroek om te kijken of alles recht groeide etc. En jongetjes worden toch gecontroleerd op ingedaalde balletjes? Kunnen ze bij meisjes vast ook wel even op aanwezigheid van flamoes checken dunkt me.quote:Op zondag 21 januari 2007 09:08 schreef nummer_zoveel het volgende:
Prima, straffen voor ouders die dit hun dochter aandoen, maar hoe ga je controleren dan?
Alle Somalische meisjes moeten eerst hun onderbroek laten zakken ofzo?
Lijkt me niet de meest handige methode.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |