abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45561078
quote:
Op zondag 21 januari 2007 15:08 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik weet nog steeds niet wat die "mildste" vorm van besnijdenis inhoudt. Levert dat nu permanente schade op of niet? Iemand?
quote:
'Veel meisjes nog steeds besneden'
RIJSWIJK - Somalische en Soedanese meisjes in Nederland worden nog steeds besneden. Het gebeurt vaker dan gedacht. Dat zeggen hulpverleners en betrokkenen zaterdag in Trouw.

„Tachtig procent van de meisjes wordt besneden en dan heb ik het over de lichtste vorm”, aldus sociologe Zahra Naleie van de Federatie Somalische Associaties Nederland. Agnes Verhulst van het landelijk kenniscentrum migranten en gezondheid Pharos bevestigde dat. „In de herkomstlanden wordt nog 95 procent van de meisjes besneden, en je kunt ervan uitgaan dat die traditie niet zomaar wordt losgelaten”, zei zij zaterdag. Verhulst pleit voor intensieve voorlichting aan ouders, artsen en imams.

De methode van het besnijden is wel veranderd. In plaats van dat meisjes worden dichtgenaaid, wordt tegenwoordig vaak gekozen voor een snee of speldeprik in de clitoris. Besnijdenis is in Nederland verboden. Daarom gaan meisjes, ook vaak afkomstig uit onder meer Eritrea, Ethiopië en Egypte, in hun vakantie vaak naar hun thuisland om het toch te laten doen.

De PvdA wil opheldering van minister Hans Hoogervorst (Volksgezondheid). Volgens Tweede Kamerlid Samira Bouchibti maakt de vorm van de besnijdenis niet uit. „Verminking is verminking en dat moet aangepakt worden.” Ook haar VVD-collega Edith Schippers is resoluut. „Dit vraagt een harde aanpak.” Ze wil bovendien dat ouders die hun dochter in het buitenland laten besnijden bestraft worden.

Bron: De Telegraaf
Ik neem aan het vetgedrukte. Ook niet normaal.
  zondag 21 januari 2007 @ 15:31:14 #62
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45561161
quote:
Op zondag 21 januari 2007 15:29 schreef rutger05 het volgende:

[..]

[..]

Ik neem aan het vetgedrukte. Ook niet normaal.
Nee, maar welke lange-termijnconsequenties heeft dat?
pi_45561286
quote:
Op zondag 21 januari 2007 15:31 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nee, maar welke lange-termijnconsequenties heeft dat?
Dat weet ik ook niet en ik weet ook niet of daar al onderzoek naar is gedaan. Het lijkt mij in elk niet goed om met een speld te prikken of een snee te maken in de clitoris van een vrouw. De achterliggende gedachte is al even weerzinwekkend.
pi_45561406
quote:
Op zondag 21 januari 2007 14:38 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Jij hebt in een grot gezeten.

Zelfs DenHaagConnection begrijpt haar.
Ooooh.... ik dacht iets recents.
  zondag 21 januari 2007 @ 15:38:27 #65
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45561429
quote:
Op zondag 21 januari 2007 15:34 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Dat weet ik ook niet en ik weet ook niet of daar al onderzoek naar is gedaan. Het lijkt mij in elk niet goed om met een speld te prikken of een snee te maken in de clitoris van een vrouw. De achterliggende gedachte is al even weerzinwekkend.
Dat ben ik met je eens, maar dat heeft natuurlijk wel consequenties voor het vervolgen van de familie en de controleerbaarheid ervan.

Overigens is besnijdenis natuurlijk de hoogste vorm van misogynie
pi_45561541
jammer jammer.
pi_45561557
Raar geloof dat vind dat "gods/Allah's schepping" aangepast dient te worden.
Heeft eindelijk een wii :) Friendcode: 7558 6230 3193 8605
Waarschuwing: Ik post meestal alleen op het forum als ik zwaar over de zeik ben.
  zondag 21 januari 2007 @ 15:45:19 #68
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45561718
quote:
Op zondag 21 januari 2007 15:41 schreef RoelRoel het volgende:
Raar geloof dat vind dat "gods/Allah's schepping" aangepast dient te worden.
Ten eerste is het geen religieuze, maar een culturele uiting.
Ten tweede besnijden joden en christenen ook.
pi_45562313
quote:
Op zondag 21 januari 2007 15:45 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ten eerste is het geen religieuze, maar een culturele uiting.
Ten tweede besnijden joden en christenen ook.
Keur jij besnijdenis bij vrouwen nou goed of niet
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zondag 21 januari 2007 @ 16:09:07 #70
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45562366
quote:
Op zondag 21 januari 2007 16:07 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Keur jij besnijdenis bij vrouwen nou goed of niet
quote:
Op zondag 21 januari 2007 15:38 schreef Floripas het volgende:
Overigens is besnijdenis natuurlijk de hoogste vorm van misogynie
Geef jij nou één zier om moslima's of niet?
pi_45562470
quote:
Op zondag 21 januari 2007 16:09 schreef Floripas het volgende:

[..]

[..]

Geef jij nou één zier om moslima's of niet?
een stuk meer dan jij
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zondag 21 januari 2007 @ 16:25:31 #72
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45562966
quote:
Op zondag 21 januari 2007 16:12 schreef JohnDope het volgende:

[..]

een stuk meer dan jij
Ik gok dat ik er met meer het bed heb gedeeld dan jij.
Overigens nog nooit een besneden pruimpje gezien.
pi_45563173
quote:
Op zondag 21 januari 2007 16:25 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik gok dat ik er met meer het bed heb gedeeld dan jij.
Overigens nog nooit een besneden pruimpje gezien.
De kans is groot dat dat bi-zijn van jou, weer 1 of andere trendybevlieging is, die voortkomt uit een identiteitscrisis.
pi_45565073
quote:
Op zondag 21 januari 2007 16:31 schreef JohnDope het volgende:

[..]

De kans is groot dat dat bi-zijn van jou, weer 1 of andere trendybevlieging is, die voortkomt uit een identiteitscrisis.
Dit word een reltopic.
pi_45565395
Nee hoor. Het is al klaar, check de tijden van de berichten.

En dan moet je natuurlijk niet weer even olie op het vuur gaan gooien door zo'n bericht te posten, maar dat is dan iets waar je de volgende keer op moet letten
pi_45565512
Juist.
  zondag 21 januari 2007 @ 18:03:00 #77
151582 A_L_N_F
Blanche-Meki :')
pi_45565800
quote:
Op zondag 21 januari 2007 11:21 schreef IHVK het volgende:
Hoi, vrouwenbesnijdenis is niet iets islamitisch maar het is een Afrikaans gebruik. (Het komt niet voor bij Marokkanen en Turken dus, dus veel tegenreacteis zul je erop niet krijgen)

Mannenbesnijdenis is geen lichaamsverminking, je hebt er verder in je leven totaal geen last van, eerder profijt.
ook complete onzin.

dat mannen werden besneden is iets voor woestijnbewoners.
bij gebrek aan water om te douchen en veel zand was het gezonder om je te laten besnijden.

ik mag toch hopen dat moslims een paar maal per week douche of bad zien waardoor besnijdenis overbdoig is.
ik ben lief :)
pi_45567014
quote:
Op zondag 21 januari 2007 15:08 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik weet nog steeds niet wat die "mildste" vorm van besnijdenis inhoudt. Levert dat nu permanente schade op of niet? Iemand?
Nee, dat levert geen permanente schade op. Minder dan de gebruikelijke mannenbesnijdenis. Een mildste vorm van besnijdenis is het zetten van een sneetje, dat voel je natuurlijk, maar er blijft geen litteken, en er wordt ook niets verwijderd.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 21 januari 2007 @ 18:58:23 #79
3542 Gia
User under construction
pi_45567531
quote:
Op zondag 21 januari 2007 11:46 schreef Beelzebub85 het volgende:
[bewerk] Besnijdenis in de Bijbel
In Genesis 17 geeft God aan Abraham het bevel dat alle mannen in zijn huis besneden moeten worden. Bij pasgeborenen gebeurt dat op de achtste dag. zie briet mila

Mozes besneed zijn zoon niet, en de Here wilde Mozes daarom doden.

Tijdens de Uittocht werd de besnijdenis nagelaten, maar na aankomst in Palestina, in Jozua 5, werd dat verzuim goedgemaakt.

In de tijd van het Nieuwe Testament was het gebruikelijk dat een kind bij de besnijdenis een naam kreeg, zoals blijkt uit Lukas 1.
Kan me er iets bij voorstellen dat besnijdenis noodzakelijk en dus verplicht was voor mannen die in een zandbak wonen. Dat kriegelige zand gaat echt overal tussen zitten. Vind het fout dat zowel Joden als Moslims vasthouden aan die regel op plaatsen in de wereld waar het dus helemaal niet nodig is. In die gevallen vind ik het onnodige verminking.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gia op 21-01-2007 19:04:27 ]
  zondag 21 januari 2007 @ 19:00:35 #80
3542 Gia
User under construction
pi_45567607
quote:
Op zondag 21 januari 2007 13:27 schreef IHVK het volgende:

[..]

Je medische uitleg slaat kant noch wal, het is wel degelijk schoner.

Maar in een land als Nederland maakt dat niet zoveel uit, omdat men hier de mogelijkheid heeft zich elke dag te wassen.
Dat bedoel ik toch ook!! Als het niet nodig is, is het dus onnodige verminking. Het bederft een hoop pret voor die mannen. Laat jongens die dat willen er dan voor kiezen als ze 16 zijn. Eens zien of ze dan nog zo graag hun huidje kwijt willen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')