heb je geen infinite loop in je script?quote:Op maandag 29 januari 2007 21:04 schreef JortK het volgende:
[..]
Nu wanneer ik de link aanklik naar het script... blijft deze oneindig laden
AppServ, XAMPPquote:Op maandag 29 januari 2007 22:43 schreef JortK het volgende:
Omdat Apache een fucking foutmelding geeft op de een of andere manier... Is er ook een pakket waarin Apache en PHP al in één zitten... dat net zo lief
IIS ookquote:Op maandag 29 januari 2007 22:43 schreef JortK het volgende:
Omdat Apache een fucking foutmelding geeft op de een of andere manier...
quote:Is er ook een pakket waarin Apache en PHP al in één zitten... dat net zo lief
Nee hoor, ik moest alleen even lachenquote:Op maandag 29 januari 2007 23:12 schreef JortK het volgende:
Ja sorry ik moet leren... dus kan zijn dat ik stomme vragen stel
Hoezo is dat strangequote:Nu heb ik XAMPP geinstalleerd.. Apache draait ook weer (how strange)
Je hebt een fout in je script. je bent een ; of een } ofzo vergeten.quote:Alleen nu als ik het PHP script run krijg ik een blank scherm, en als ik me source bekijk zie ik wel de code staan (de php code)
Iets gaat er dus nog niet goed
Je zit er telkens ééntje te hoogquote:Op maandag 29 januari 2007 19:48 schreef HuHu het volgende:
Het datatype TEXT kan maar 216+2 bytes aan, oftewel 65538 tekens. Je zou een MEDIUMTEXT (224+2) of LONGTEXT (232+2) kunnen nemen.
Je hebt deels gelijk, maar ik zie dus steeds meer scripts komen waarbij men apparte modules kan aanschaffen zoals een gastenboek, galerij, contact formulier, downloads, forum, etc etc etc... nu kun je deze scripts zo in een directory zetten en een installer draaien en klaar is kees!quote:Op maandag 29 januari 2007 20:05 schreef CraZaay het volgende:
[..]
CMS systemen kun je op ontelbare manieren bouwen. 'Externe modules' (wat dat ook moge zijn) ook. Hoe wil je hier dan ooit een tutorial over schrijven, tenzij je definieert wat voor externe module voor welk CMS?
Om het anders te stellen: als je naar een garage gaat en je vraagt of ze een uitbreiding voor een auto kunnen bouwen, wat denk je dat ze dan zeggen?
Je hebt nog nooit met classes gewerkt Chandler? Zie voor meer info: http://nl3.php.net/oopquote:Op dinsdag 30 januari 2007 10:33 schreef Chandler het volgende:
smesjz: ik ben zelf helaas nog niet erg into OOmaar zou je mij de voordelen daarvan kunnen vertellen en eventueel een voorbeeld?
Tuurlijk wel, maar dan wel simpele oplossingenquote:Op dinsdag 30 januari 2007 10:52 schreef CraZaay het volgende:
Je hebt nog nooit met classes gewerkt Chandler? Zie voor meer info: http://nl3.php.net/oop
ah, nu snap ik er helemaal de ballen meer van, maar ik ga php.net eens doorspitten.quote:Je kunt classes 'extenden', waardoor deze nieuwe class toegang heeft tot de methods van z'n 'parent'.
Je gebruikt dan dus 1 class voor het standaard werk (dbase, etc), en een extension voor iedere module die je eraan wilt knopen. Dit zou je kunnen gebruiken voor je 'het script heeft een paar verschillende functies die voor alle scripts hetzelfde zijn'-verhaal
Ik dacht dus altijd dat classes vooral makkelijk te gebruiken waren wanneer je vaak dezelfde functies moest aanroepen met verschillende waarden zodat je bv gemakkelijker een 3d berekening kon doen...quote:Op dinsdag 30 januari 2007 10:56 schreef smesjz het volgende:
Een vergelijking tussen OO en functioneel programmeren kan je met een beetje Google werk zelf ook wel vinden.
De verschillen zijn te groot vind ik om zo ff uit te leggen, dat is al door anderen duidelijker gedaan
Ah, nog niet helemaal duidelijk maar ik begin het wat meer te begrijpen.quote:Bij een CMS zou je kunnen een Pagina als een object kunnen beschouwen. Zo'n pagina kan je bijv. tonen, verwijderen, activeren e.d. (methods). En een pagina heeft wat eigenschappen zoals een titel, auteur, status, datum e.d. (properties).
En ieder Pagina object heeft een aantal Content elementen (children) die op hun beurt ook weer kunnen objecten zijn. Zo'n element heeft bijv. een type (video, tekst, link, e.d.) en kan verwijderd worden, gewijzigd, toegevoegd e.d. worden.
Hoeft natuurlijk niet, tis net waar je code voor gebruikt gaat worden...quote:Het brengt wat meer logica in je code denk ik.
Logica in de zin dat je niet OF een hoop variabele global hoeft te maken OF mee als parameter heen en weer hoeft te gooien.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 11:33 schreef Chandler het volgende:
Hoeft natuurlijk niet, tis net waar je code voor gebruikt gaat worden...
Dat heb ik ook. Bij c++, java en zelfs javascript kan ik zat toepassingen bedenken, maar bij php gaat het niet verder als $db->query("select blah from blah where bla='blabla'"); En zelfs daar is het nut tegenover gewone functies mij nauwelijks duidelijkquote:Op dinsdag 30 januari 2007 12:39 schreef Swetsenegger het volgende:
Het OO kwartje wil bij mij ook maar niet vallen.
Ik begrijp het concept, maar het goed toepassen blijft zo compleet anders denken dan dat ik na 25 jaar functioneel programmeren gewend ben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |