abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 januari 2007 @ 01:16:03 #51
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_45684948
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 01:08 schreef TerroRobbie het volgende:
Vind het wel geinig eigenlijk. Die gastjes maken meer sfeer dan het nieuwe sfeerteam van de M-side.
Hebben we een nieuw sfeerteam?

Gemaakte sfeer is kut.
NAAR HET ANDERE FORUM!
  vrijdag 26 januari 2007 @ 01:17:29 #52
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_45684975
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 01:16 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

Gemaakte sfeer is kut.
Eens.
Sfeer hoort spontaan te ontstaan, zoals bijvoorbeeld thuis tegen RBC.
Het gebeurt helaas veel te weinig, maar ja we spelen dan ook vaak kut.
Bezochte-/geplande wedstrijden:
(104) 08-02-2014 WSV - ESC 2-0 (Districtsbeker Oost)
(105) 09-02-2014 Excelsior - FC Den Bosch 4-1 (Jupiler League)
(106) 14-02-2014 FC Den Bosch - Sparta (Jupiler League)
pi_45684984
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 01:16 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

Hebben we een nieuw sfeerteam?

Gemaakte sfeer is kut.
FCDB tifosi ofzo
  vrijdag 26 januari 2007 @ 01:19:18 #54
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_45685003
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 01:17 schreef fanneke het volgende:

[..]

Eens.
Sfeer hoort spontaan te ontstaan, zoals bijvoorbeeld thuis tegen RBC.
Dat bedoel ik.
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_45685091
Ach ik heb er niks op tegen als jongens op andere tribunes elkaar opzoeken met als een van de doelen om sfeer te maken. Dit zijn waarschijnlijk wel de jongens die er over 5-10 jaar nog steeds zijn terwijl een groot deel van die tribune dan is afgehaakt.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 01:34:16 #56
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_45685190
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 01:25 schreef TerroRobbie het volgende:
Dit zijn waarschijnlijk wel de jongens die er over 5-10 jaar nog steeds zijn terwijl een groot deel van die tribune dan is afgehaakt.
Ik wil het allemaal nog weleens zien.
Als ik ga kijken wat er nu nog bv. naar uitwedstrijden gaat die in '95 al gingen kan ik die op 1 hand tellen.
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_45685224
Dat is ook weer zo natuurlijk. We zullen zien. Al zijn we over 10 jaar natuurlijk een stabiele middenmoter in de eredivisie
  zaterdag 27 januari 2007 @ 21:36:34 #58
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_45737894
4-1, had meer te maken met de zwakte van Haarlem dan met onze sterkte

Haarlem scoort 2 maal tegen ons dit seizoen in de competitie en 2 maal dankzij onze geweldige Finse keeper
Beide zouden niet misstaan in de blunders top 3 van dit seizoen
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_45738027
Mäenpää
  zaterdag 27 januari 2007 @ 21:42:30 #60
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_45738075
Weinig opwindend voetbal idd.
Wel een sterke partij van Van den Berg, Peters en vooral (weer) Maguire.

En Dick Jol fluit weer weer.
Gelukkig maar.
Bezochte-/geplande wedstrijden:
(104) 08-02-2014 WSV - ESC 2-0 (Districtsbeker Oost)
(105) 09-02-2014 Excelsior - FC Den Bosch 4-1 (Jupiler League)
(106) 14-02-2014 FC Den Bosch - Sparta (Jupiler League)
pi_45738237
Dick Jol is de minst slechte scheidsrechter van Nederland.
Goed doen ze het nooit, maar Jol vind ik meestal prima fluiten.
pi_45744790
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 21:36 schreef DutchGooner het volgende:
4-1, had meer te maken met de zwakte van Haarlem dan met onze sterkte

Haarlem scoort 2 maal tegen ons dit seizoen in de competitie en 2 maal dankzij onze geweldige Finse keeper
Beide zouden niet misstaan in de blunders top 3 van dit seizoen
Denk dat deze wel ooit op een dvd komt te staan van sportbloopers.
Hoop voor hem dat de Finse bondscoach niet op de tribune zat..
En de sfeer was trouwens geweldig

Ga je trouwens naar Antwerp toe?
Bosschenaren Zie Je Overal!
Running To Stand Still
www.forza-fcdb.tk
  Trouwste user 2022 zondag 28 januari 2007 @ 00:50:02 #63
7889 tong80
Spleenheup
pi_45745015
Mooie uitslag

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_45773174
Iemand beelden van de tegengoal? Ik zat in Maastricht.
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_45773478
quote:
Op zondag 28 januari 2007 22:01 schreef Dylan Dog het volgende:
Iemand beelden van de tegengoal? Ik zat in Maastricht.
Vraag het Tien.
pi_45773509
Waarom wil je de goals voor niet zien

Het antwoord is in beide gevallen nee trouwens.
  zondag 28 januari 2007 @ 22:12:28 #68
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_45773749
Wie gaan er trouwens naar Deventer en op welke manier?
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_45778353
bus. Wil dat nieuwe uitvak wel eens van dichtbij meemaken
  Trouwste user 2022 maandag 29 januari 2007 @ 21:45:21 #70
7889 tong80
Spleenheup
pi_45806022
Trouwens weer een blunder van de doelman las ik.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_45807153
Echt waar tong, wanneer?

Dat je uitgerekend deze week met dat GAE-icoontje rond moet fokken DD .
pi_45807173
Oja, heb je een kaartje voor me als ik meega DG?
pi_45807289
Deze week niet hier posten DD
pi_45807964
Kut, zie nu pas dat de wedstrijd tegen de Eagles op het programma staat. Maar let op, het brengt geluk!
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
  maandag 29 januari 2007 @ 22:49:42 #75
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_45808741
quote:
Op maandag 29 januari 2007 22:31 schreef Dylan Dog het volgende:
Kut, zie nu pas dat de wedstrijd tegen de Eagles op het programma staat. Maar let op, het brengt geluk!
Subtiel is het wel trouwens.....
NAAR HET ANDERE FORUM!
  dinsdag 30 januari 2007 @ 21:48:38 #76
28160 LadyFCDB
Bosschenaren!!
pi_45839001
quote:
Op zondag 28 januari 2007 22:12 schreef DutchGooner het volgende:
Wie gaan er trouwens naar Deventer en op welke manier?
Waarschijnlijk ga ik deze wedstrijd overslaan....
Een Bosschenaar ben je niet voor even, maar heel je leven! Bosschenaren!!!
pi_45839930
quote:
Op maandag 29 januari 2007 22:12 schreef Yeahinho het volgende:
Oja, heb je een kaartje voor me als ik meega DG?
  woensdag 31 januari 2007 @ 00:23:47 #78
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_45844388
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:13 schreef Yeahinho het volgende:

[..]
En dat kan je niet via de mail/msn/foon vragen?
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_45844550
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 00:23 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

En dat kan je niet via de mail/msn/foon vragen?
Kan wel, maar vond het hier net zo makkelijk .
  woensdag 31 januari 2007 @ 00:34:43 #80
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_45844603
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 00:32 schreef Yeahinho het volgende:

[..]

Kan wel, maar vond het hier net zo makkelijk .
Dan heb je pech
NAAR HET ANDERE FORUM!
  woensdag 31 januari 2007 @ 22:21:07 #82
28160 LadyFCDB
Bosschenaren!!
pi_45866288
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 00:34 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

Dan heb je pech [afbeelding]
Wat kan je toch lief zijn voor de medemens
Een Bosschenaar ben je niet voor even, maar heel je leven! Bosschenaren!!!
pi_45871537
Trouwens wel aardig van Eagles dat ze vlak voor de wedstrijd tegen DB zo'n beetje hun gevaarlijkste speler van de hand doen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_45872071
Er lopen meer gevaarlijke spelers rond hoor.
That's all folks!
pi_45872593
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 01:54 schreef -Vaduz- het volgende:
Er lopen meer gevaarlijke spelers rond hoor.
Ja, maar deze was toch wel de opvallendste denk ik, anders zat ie nou niet bij Utrecht. Tenzij dat een paniekaankoop is natuurlijk, de selectie is daar aardig aan het leeglopen zo halverwege het seizoen.
pi_45879788
Hij was gehaald voor de breedte bij Utrecht. Maar volgens mij moet hij nu gewoon de wei in

Gaan maar 80 man mee vrijdag.
pi_45880004
Hoeveel gaan er normaal mee?
That's all folks!
pi_45880105
Bij een buscombi ligt het minimum wel rond die koers. Maar bij deze wedstrijd had ik er toch meer verwacht.
pi_45880455
Het zit hem in de vertrektijd toch, of niet? Ik had zelf ook wel meer verwacht.
That's all folks!
pi_45883137
Voetballers tegen kruisraketten en de gloriejaren van FC Den Bosch

Iedere voetbalclub kent haar gloriejaren. Naast de kampioenschappen van Ajax, Feyenoord en PSV, en de Europese successen, was Willem II bijvoorbeeld de eerste kampioen van het betaald voetbal, werd AZ in '80 - '81 kampioen, is Sparta een keer kampioen geweest, en wisten betaald voetbalclubs als Haarlem, FC Wageningen, Fortuna'54, Roda JC, FC Twente, ADO, VVV-Venlo en NAC Breda de KNVB-beker te winnen. Allemaal glorieuze momenten. Zelfs FC Den Bosch kende een korte periode die de boeken in gaat als 'de gloriejaren'.

Arnold Scholten zoals de bezoekers van De Vliert hem niet kennen. Als dienstplichtig barkeeper in de kazerne.

We schrijven halverwege de jaren tachtig. FC Den Bosch, de Brabantse club die momenteel vijfde staat in de Eerste Divisie, eindigde zowel in het seizoen '84 - '85 als in '85 - '86 zesde in de Eredivisie. U hoort het goed. Punten werden bijna wekelijks gehaald, ook in uitwedstrijden. Topclubs werden verslagen. De Vliert zat vol. Spelers werden geselecteerd voor Jong Oranje, en bij de selectie van het Nederlands Elftal dat in '88 Europees kampioen werd zat een speler van Den Bosch: Hendrie Krüzen. Voetbal leefde in Den Bosch.

Die mooie resultaten leidden ertoe dat ik, toen ik veertien was, een multomap van mijn vader 'leende' met daarbij een flink aantal blaadjes met lijntjes. Vanaf de zomer van 1985 knipte ik krantenknipsels over FC Den Bosch uit en plakte die in het mapje en nu, ruim twintig jaar later, heb ik het stof van dat mapje geblazen en laat in mijn blik over de bladzijden gaan.

FC Den Bosch eredivisievoetbal 1985/1986 staat op de eerste pagina geschreven, in een bibberig handschrift. Op de volgende bladzijden knipsels over de wedstrijden. De resultaten waren inderdaad indrukwekkend. In de tweede wedstrijd werd PSV thuis geklopt, door een late 2-0 van Ton Pattinama, de man waarvan toen verteld werd dat hij een enorme gun in de achterbak van zijn auto had liggen. Niemand heeft dat verhaal ooit kunnen bevestigen maar het joeg ons op de tribune en zelfs de verdedigers van PSV schrik aan. Ze lieten Pattinama vanaf de middenlijn opkomen en na een meter of twintig besloot hij naar eens uit te halen: 2-0. In mijn onzekere handschrift schreef in commentaren bij de knipsels en die teksten zijn heel wat minder onzeker dan mijn handschrift. Ik noteerde: 'FC Den Bosch verslaat met gemak de duurste en gezien de kenners de beste ploeg van Nederland.'

Kijk, dat zijn teksten.

Bladerend door mijn mapje herinner ik me de dag waarop de glorietijd werd ingeluid: 16 oktober 1983, toen het mapje nog in bezit van mijn vader was. Het grote Ajax kwam op bezoek. Dat was de club waar iedereen tegenop keek, die lui hadden Europese bekers gewonnen. Die hadden een grote mond, en niet geheel onterecht. Die confrontatie was bij voorbaat een nederlaag, en de mensen in Den Bosch slopen schuchter naar de Vliert, om de blauwhemden een beetje aan te moedigen, in de hoop dat de schade beperkt bleef en om misschien stiekem te genieten van mooie acties van Ajax-spelers.

Die dag werd Ajax in Den Bosch met 3-0 afgedroogd. Alledrie de doelpunten werden in de tweede helft gescoord door Wim van der Horst. Deze wedstrijd staat in Den Bosch en omstreken nog altijd bekend als 'De Wim van der Horst-show'. De mensen op de tribune knepen elkaar in de arm. Is dit echt waar?

Het was waar, sterker nog, het was niet eens eenmalig. In hetzelfde seizoen werd de uiteindelijke kampioen Feyenoord twee keer op 1-1 gehouden. Het jaar erop werd er tegen Ajax 2-2 en 1-1 gespeeld, en daar keek eigenlijk niemand in Den Bosch nog van op. De defensie was het sterkste punt dat jaar. Met 32 tegendoelpunten was FC Den Bosch de minst gepasseerde verdediging. Een top 4 klassering was in de maak...

Mijn mapje geeft een goed beeld van de resultaten (overigens slechts tot en met de 21e wedstrijd, toen de ploeg de vierde plaats aan Roda moest laten en begon te zakken was het gedaan met knippen en plakken), maar die uitslagen zijn ook in archieven te vinden. Vooral de commentaren die ik erbij schreef maken het mapje interessant; een veertienjarige Brabantse jongen die zijn ongezouten en gekleurde mening gaf. Na de eerste gewonnen wedstrijd tegen AZ '67 in het seizoen '85 - '86 schreef ik: 'Goede start - halve werk'.

Na 17 wedstrijden schreef ik: 'FC Den Bosch is 12 keer op televisie geweest.' Gezien het aantal samenvattingen vandaag de dag is dat onvoorstelbaar, maar in die tijd was het op zondagavond maar afwachten welke clubs er naast de grote drie in samenvatting werden uitgezonden en dat jaar waren de blauwen heel wat meer in beeld dan de jaren ervoor.

Ik knipte alles uit wat ik kon vinden. Het opvallendste en tevens kleinste knipsel in mijn mapje heeft te maken met een maatschappelijk item in de jaren tachtig: de komst van de 48 Amerikaanse kruisraketten. De bestemming van de raketten was Woensdrecht, in zuidwest Brabant. In Amsterdam werd er gedemonstreerd, de kranten stonden vol met voors en tegens en in Brabant zag men de komst van 48 kruisraketten ook niet zitten. Niet om de redenen die de demonstranten in Amsterdam scandeerden, over vrede en principes en Koude Oorlog en zo, bij de meeste Brabanders heerste de eenvoudige gedachte:

‘We witten nie precies wa ut zijn, maar die dinge motte we nie in ons mams achtertuin!’

Dat ik destijds deze drie kleine advertenties met daarop de namen van drie voetballers in de krant gevonden heb mag een wonder heten, maar nu springen ze uit mijn schriftje.

Ik schreef eronder:
'Roger Schouwenaar, reservebankzitter, invaller en topscoorder bij FC Den Bosch met 4 treffers; Johan Bijnen, back bij FC Den Bosch, en Wim van der Horst centrumspits bij FC Den Bosch, vorig jaar ster tegen Ajax met 3 doelpunten nu prima voetballer zonder doelpunten tot nu toe. Zij drie stemmen tegen kruisraketten zoals vele anderen!'

Via: http://sportgeschiedenis.web-log.nl
pi_45883232
Oranje verliest in het geheim. Zegt het voort, zegt het voort!

Begin oktober 1985 bereidde het Nederlands elftal zich voor op de beslissende interland tegen België om kwalificatie voor het WK in Mexico af te dwingen. De heenwedstrijd werd op 16 oktober gespeeld in Antwerpen (1-0 verlies, in de derde minuut een rode kaart voor Wim Kieft), de dramatische return was op 20 november van hetzelfde jaar in De Kuip (de kopbal in de 85e minuut van George Grün). Dat verhaal is bekend, evenals de onwaarschijnlijke prestaties van de Belgen in Mexico, met het beroemde commentaar van Rik de Saedeleer (Daar is 'em Daar is 'em ja! Goooaaaaaaal! Goal! Goal! Goal!) dat samen met de acties van Maradona het toernooi in Mexico voor de Nederlandse voetbalkijker nog enigszins draaglijk maakte. Minder bekend - er zijn geen beelden van, voor zover bekend zelfs geen foto's - is dat het grote Oranje in de voorbereiding werd verslagen door FC Den Bosch.

Op 13 oktober 1985 werd in het diepste geheim de selectie van FC Den Bosch naar een oefenveldje nabij Zeist gereden waar het Nederlands Elftal wachtte voor een wedstrijd achter gesloten deuren. Den Bosch won, met 4-2. De huidige bondscoach Van Basten en Robbie de Wit scoorden voor Oranje. Steinmann, Schouwenaar, Gillhaus en weer Schouwenaar scoorden voor Den Bosch. Een blamage! Het was natuurlijk slechts een oefenpotje, maar toch. De Volkskrant meldde dat de toenmalige bondscoach Leo Beenhakker FC Den Bosch gekozen had omdat die ploeg stug kon verdedigen, net als de Belgen. Bovendien had de technische staf van Oranje met alle betrokkenen er afgesproken te zwijgen over deze wedstrijd. Wat de uitslag ook zou zijn, de Belgen mochten geen idee hebben van de vorm van Oranje.

Geheimhouding dus. De spelers van Oranje hadden daar vanzelfsprekend weinig moeite mee, die hielden na de blamage hun lippen stijf op elkaar. Voor de spelers van Den Bosch lag dat anders. Bosschenaren kletsen van zichzelf al graag, moet je nagaan hoe ze kletsen als ze met 4-2 het grote Oranje hebben verslagen...

Onder het pseudoniem Stopper schreef Nico Scheepmaker er een column over, waaruit het volgende fragment:

Maar zegt u zelf, als u nu zelf een eenvoudig speler van FC Den Bosch was geweest, en zo'n anonieme naam had gehad als Schouwenaar of Gillhaus of Bijnen, en u had aan de vooravond van de levensbelangrijke wedstrijd tegen België de generale repetitie met 4-2 van Oranje gewonnen, dan zoudt u toch ook kraaiend van plezier door Den Bosch lopen?

'Wat is er met jou, Roger? Je bent een en al binnenpretje.'

'Dat heb je goed gezien, buurman. Ik heb twee goaltjes gescoord!'

'En tegen wie dan wel?'

'Tegen het Nederlands elftal, buurman.' Zegt het voort, zegt het voort!

Zo gaan die dingen.

Via: http://sportgeschiedenis.web-log.nl
  donderdag 1 februari 2007 @ 15:59:50 #92
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_45885616
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 13:01 schreef TerroRobbie het volgende:
Hij was gehaald voor de breedte bij Utrecht. Maar volgens mij moet hij nu gewoon de wei in

Gaan maar 80 man mee vrijdag.
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_45886427
Blij dat ik die periode actief heb meegemaakt, het waren mooie jaren. Daarom ben ik ook zo zuinig op die boeken met randverschijnselen uit die periode, dat zijn echte documenten geworden.
  donderdag 1 februari 2007 @ 16:27:29 #94
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_45886554
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 16:23 schreef Hathor het volgende:
Blij dat ik die periode actief heb meegemaakt, het waren mooie jaren. Daarom ben ik ook zo zuinig op die boeken met randverschijnselen uit die periode, dat zijn echte documenten geworden.
Vind het jammer dat ik die tijd niet hem meegemaakt.
Ging vanaf 95 pas echt actief mee naar uitwedstrijden en toen was het al minder aan het worden.
Heb ooit eens een plakboek gehad uit de jaren 80, gekregen van een andere FC supporter maar ben dat boek helaas kwijtgeraakt.
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_45886734
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 16:23 schreef Hathor het volgende:
Ja moet nog steeds een keer langskomen.
pi_45888024
Ik heb het idee dat de spelers toen ook dichter bij het publiek stonden, Zo ging Rene van Eck bijvoorbeeld wel eens met ons mee naar Galaxy (overigens de eerste keer werd ie geweigerd door die dikke Jan aan de deur, omdat...je raad het al....zijn haar te lang was), en later kreeg ie zelfs verkering met een meisje dat altijd bij ons zat. Jammer dat we daar nooit niks meer van gehoord hebben, was echt een toffe gast. Jantje Michels was ook wel okay, maar das alweer van een periode later. Bij het kampioenschap wat hij voor het eerst meemaakte werd zijn portemonnee gepikt uit zijn jaszak, die in het cafe van Gerrit Schulte aan de kapstok hing, en toen klampte hij een paar jongens van de harde kern aan. Na wat bedreigingen links en rechts zorgden zij er voor dat die portemonnee weer boven water kwam, hij was zo blij als een kind. en van nog veel verder terug.....als je Willem vd. Horst moest hebben hoefde je overdag alleen maar effe de Kleine Wereld binnen te lopen, en dan zat meneer daar aan de bar, Het gerucht gaat zelfs dat ie de vrijdag voor zijn spraakmakende hattrick tegen Ajax nog gewoon half lazerus zat te wezen daar. Daar kon je ook gewoon op elk gewenst moment een praatje mee maken, helemaal geen kapsones of iets. En dan good old Gerard Aichorn, die kwam je doordeweeks gewoon tegen als ie de post liep te bezorgen, een gouwe kerel was dat ook.

Ik word er een beetje melancholisch van.
pi_45888153
Aichorn zit nog steeds bij de post hier.
pi_45888186
PTTer ben je voor je leven lang.
pi_45890437
Gradje moet tegenwoordig niks meer van FC hebben .

Vieze overloper, met z'n kut-PSV .
pi_45890886
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 18:20 schreef Yeahinho het volgende:
Gradje moet tegenwoordig niks meer van FC hebben .

Vieze overloper, met z'n kut-PSV .
Hoe is dat zo gekomen dan ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')