abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45545563
Die jongen is 18. Hij is spits (toch?). Wij hebben: Huntelaar, Rosenberg, Babel. Babel is nu 19 of 20. Je kunt niet elke spits uit de jeugd in het eerste inpassen. Je kunt ook niet iedere jeugdspeler een contract aanbieden. Een contract was juist een dikke extra kostenpost geweest en bovendien dempt dat de interesse voor die speler van andere clubs. Of denk ik nu te economisch?
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
  zaterdag 20 januari 2007 @ 22:32:25 #152
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_45546346
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 21:45 schreef Gijsbrecht2 het volgende:

[..]

Je snapt er ook geen zak van .
Het punt is, dat een jeugdcontract al voldoende was geweest om aan een aardige transfer te verdienen . Bij Liverpool lachen ze zich rot.
Een jeugdcontract kan voor enkele tienduizenden euro's gewoon afgekocht worden. Natuurlijk heb je ze liever, maar denk niet dat Ajax hier wakker van zal liggen.
pi_45546360
morgen gaan we winnen, leo gaat schitteren
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_45546390
Het is erg standaard dat als er weer op een van de vele geruchten sites staat dat er een speler uit de jeugdopleiding ergens anders tekent half nederland daar weer overheen valt en schreeuwt GOED BEZIG AJAX!?!?!?.

Dit gebeurt bij elke club en zijn wat mij betreft totaal nutteloze nieuwtjes. Ok het is jammer dat de desbetreffende jeugdspeler vertrekt, maar het is toch niet zo dat je hele jeugd wegloopt ofzo?
pi_45546551
De weggelopen speler heeft zn eigen glazen nu al ingegooid. De enige reden is geld.
Jammer maar ik voorspel dat we niets meer van hem vernemen....
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
  zaterdag 20 januari 2007 @ 22:43:12 #156
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_45546626
Als we dit bij elke speler gaan doen die de Ajax opleiding verlaat...

Wordt druk dan
Jawel, je keek.
pi_45546632
Laten we niet vergeten dat we de beste jeugdopleiding van Nederland hebben en dat we dus ook talenten genoeg hebben. Waarom je er over zou moeten vallen als er 1 weggaat is mij een raadsel.
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_45546648
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 22:43 schreef jna het volgende:
Als we dit bij elke speler gaan doen die de Ajax opleiding verlaat...

Wordt druk dan
Jij snapt het.
  zaterdag 20 januari 2007 @ 22:49:43 #159
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_45546788
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 22:40 schreef Longmen het volgende:
De weggelopen speler heeft zn eigen glazen nu al ingegooid. De enige reden is geld.
Jammer maar ik voorspel dat we niets meer van hem vernemen....
hij is 18, en als goede spits had je vroeger al een kans gekregen in het eerste.
Misschien ziet hij ook wel in dat Ajax niet met hem verder wil, en als dan Liverpool komt kan ik mij voorstellen dat je weg gaat.
Over vijf jaar zien we wel of Ajax een fout heeft gemaakt, maar voorlopig maak ik mij hier niet druk over.

In het verleden vaker gehad dat jeugdspelers vertrokken naar het buitenland. Niet alleen bij ons hoor, destijds werd er moord en brand geschreeuwd toen Raymond Victoria uit de jeugd van feyenoord naar Bayern vertrok. Nou, dat bleek ook een wereldtopper
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  zaterdag 20 januari 2007 @ 22:54:14 #160
115917 BigFire
AjaxFans.net
pi_45546889
maar iemand als Mbark Boussoufa has natuurlijk nooit weg mogen gaan. beste speler van belgië
"We hebben die flair, we hebben die jus!"
"Je kun hun die flavour geven maar toch gaan we ze bikkelen!"

- Edgar Davids
pi_45546927
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 22:54 schreef BigFire het volgende:
maar iemand als Mbark Boussoufa has natuurlijk nooit weg mogen gaan. beste speler van belgië
Tsja... Belgie. Ik zie het niet zo zitten in die jongen.
pi_45546966
Ik ben er ook niet rouwig om dat Boussoufa weg is.
  zaterdag 20 januari 2007 @ 23:19:21 #163
80382 manny
30 is best veel
pi_45547478
Wat een walgelijk omhoogvaller is die Farfan toch.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_45547489
Anders post je het ff in het PSV-topic. Ik hoef het niet te weten.
pi_45547774
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 22:49 schreef Againzender het volgende:

[..]

hij is 18, en als goede spits had je vroeger al een kans gekregen in het eerste.
Misschien ziet hij ook wel in dat Ajax niet met hem verder wil, en als dan Liverpool komt kan ik mij voorstellen dat je weg gaat.
Over vijf jaar zien we wel of Ajax een fout heeft gemaakt, maar voorlopig maak ik mij hier niet druk over.

In het verleden vaker gehad dat jeugdspelers vertrokken naar het buitenland. Niet alleen bij ons hoor, destijds werd er moord en brand geschreeuwd toen Raymond Victoria uit de jeugd van feyenoord naar Bayern vertrok. Nou, dat bleek ook een wereldtopper
Quincy dat zou ook zo'n held worden....
West Ham supporters, check: Dutchirons
Dutch Football Manager Site!
Determined to deliver, destined to dominate. - The Third Movement
  zaterdag 20 januari 2007 @ 23:47:51 #166
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_45548111
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 23:33 schreef MrDoegewoon het volgende:

[..]

ik bedoel maar....
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  zaterdag 20 januari 2007 @ 23:49:09 #167
115917 BigFire
AjaxFans.net
pi_45548152
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 23:33 schreef MrDoegewoon het volgende:

[..]

puur mentaliteit en slechte carriere keuze. de kwaliteit heeft ie zeker...
"We hebben die flair, we hebben die jus!"
"Je kun hun die flavour geven maar toch gaan we ze bikkelen!"

- Edgar Davids
pi_45548369
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 23:49 schreef BigFire het volgende:

[..]

puur mentaliteit en slechte carriere keuze. de kwaliteit heeft ie zeker...
De reden waarom Ajax hem liet gaan
West Ham supporters, check: Dutchirons
Dutch Football Manager Site!
Determined to deliver, destined to dominate. - The Third Movement
pi_45548476
Nou, voor het geld en de vrouwen in Moskou..... ik zeg geen nee...

Maar qua voetbal is het een misstap van formaat.
pi_45548563
Nou nou, Brouwer gaat naar Liverpool. Gevalletje Sergio de Windt als je het mij vraagt...
Weirauch ging ook van Ajax naar Chelsea afgelopen zomer. Ook al zo'n topmove.
En Filipe ging van Ajax maar Real Madrid, en dan ben je 22 en heb je nog geen één officiele wedstrijd gevoetbald op het prof-niveau in Europa.

Wees blij dat Ajax alleen jeugdspelers een contract aanbied waar toekomst in zit, zoals Anita, Sarpong en Goossens... De tijd dat we alles en iedereen een contract aanboden hebben we al eens meegemaakt (+60 contractspelers )

Ohja, Grygera moet gewoon blijven tot z'n contract afloopt.
  zondag 21 januari 2007 @ 00:04:18 #171
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_45548591
Aan je Russische connectie word je niet herkend?
  zondag 21 januari 2007 @ 00:04:55 #172
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_45548606
Ik ben benieuwd naar Donovan.
  zondag 21 januari 2007 @ 00:10:46 #173
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_45548769
quote:
Op zondag 21 januari 2007 00:04 schreef twi het volgende:
Aan je Russische connectie word je niet herkend?
Nee, gelukkig niet.
pi_45548914
quote:
Op zondag 21 januari 2007 00:04 schreef Aanvoerder het volgende:
Ik ben benieuwd naar Donovan.
En naar Donald en mede-Maarssenaar Anita.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_45549417
Ook een interressant discussiepunt... Heeft ajax nog de beste jeugdopleiding van Nederland?

En voordat je meteen volmondig "Ja wij zijn ajax wij zijn de beste" roept, vertel er dan ook even bij wat je van de jeugdopleiding weet. Kom je wel eens op de toekomst? Heb je Anekdotes? Cijfers? Voorbeelden?

Ben benieuwd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')