abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45497823
wat vind nederland van accijns terecht of puur geld klopperij ? ik ga voor het 2e vette uitzuigers zijn het met zen allen en maar bezuinigen en maar alles duurder maken
  vrijdag 19 januari 2007 @ 07:58:21 #2
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_45497843
Het is de schuld van de hoge heren in Den Haag....
lege ton
pi_45497859
Weg met accijns

Invoering van tolheffing

(De wegen moet toch ERGENS van onderhouden worden)
  vrijdag 19 januari 2007 @ 08:05:34 #4
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_45497893
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:00 schreef Keiichi het volgende:

(De wegen moet toch ERGENS van onderhouden worden)
Wat dacht je ervan om al het geld wat automobilisten de afgelopen 30 jaar hebben opgehoest en wat aan andere zaken is besteed eens terug te halen en alsnog in wegen te stoppen? Kun je denk ik wel een halve eeuw vooruit...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 19 januari 2007 @ 08:09:07 #5
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_45497906
De benzine-accijns moeten ze in z'n geheel overhevelen naar sigaretten!
censuur :O
  vrijdag 19 januari 2007 @ 08:09:37 #6
66444 Lord_Vetinari
pi_45497912
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:09 schreef RemcoDelft het volgende:
De benzine-accijns moeten ze in z'n geheel overhevelen naar sigaretten!
...en alcohol
pi_45497927
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

...en alcohol
en op alcohol
  vrijdag 19 januari 2007 @ 08:15:17 #8
66444 Lord_Vetinari
pi_45497949
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:12 schreef richard87 het volgende:

[..]

en op alcohol
Ech wel!

Verderfelijk spul, alcohol. Net zo slecht als roken. Van roken en drinken ga je dood. Van benzine niet (of je moet het drinken, maar dat is geen standaard toepassing). Toch wordt er accijns op benzine geheven en veel minder op zaken waar mensen wel dood aan gaan. Dus omzetten die handel. Accijns op tabak en drank omhoog (betalen voor de volksgezondheid en voor de wegen, zodat automobilisten ook vrolijk in de auto ziten; dat is goed voor de gezondheid, vrolijkheid) en accijns op benzine afschaffen.
  † In Memoriam † vrijdag 19 januari 2007 @ 08:15:28 #9
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_45497952
Waar komt het eigenlijk vandaan om accijns te heffen op alcohol, tabak en brandstoffen? Waarom bijvoorbeeld niet op chocolade of kranten?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_45497959
Nu nog een vette accijns op de wiet.
Mailgozer moest eigenlijk MaleGozer zijn maarja...
  vrijdag 19 januari 2007 @ 08:17:42 #11
66444 Lord_Vetinari
pi_45497971
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:15 schreef Cynix ® het volgende:
Waar komt het eigenlijk vandaan om accijns te heffen op alcohol, tabak en brandstoffen? Waarom bijvoorbeeld niet op chocolade of kranten?
Er is ooit een dagbladzegel geweest. Die gold voor kranten groter dan een briefkaart. Prompt verschenen alle kranten op briefkaartformaat, waarna de dagbladzegel weer verdween

En op alles zit accijns. Alleen noemen ze het soms BTW
pi_45497977
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:15 schreef Cynix ® het volgende:
soort vervuiler betaald idee... als jij gebruik wilt maken van producten die slecht voor je zijn/vervuilen dan moet je daar extra voor betalen!

accijnsen zijn gemene vorm van belasting, maar de meest smerige vind ik nog altijd de successierechten! dan betaal je belasting over geld wat al 2 of 3 keer belast is...
pi_45497989
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Er is ooit een dagbladzegel geweest. Die gold voor kranten groter dan een briefkaart. Prompt verschenen alle kranten op briefkaartformaat, waarna de dagbladzegel weer verdween

En op alles zit accijns. Alleen noemen ze het soms BTW
nou volgens mij betaal je over de accijnsen nog btw hoor het is gewoon echt extraatje
  vrijdag 19 januari 2007 @ 08:20:01 #14
66444 Lord_Vetinari
pi_45497990
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:18 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

soort vervuiler betaald idee... als jij gebruik wilt maken van producten die slecht voor je zijn/vervuilen dan moet je daar extra voor betalen!

accijnsen zijn gemene vorm van belasting, maar de meest smerige vind ik nog altijd de successierechten! dan betaal je belasting over geld wat al 2 of 3 keer belast is...
Wat dacht je van overdrachtsbelasting als je een huis koopt? Of BPM (waarover dan ook nog een keer BTW wordt berekend)?
pi_45497994
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Wat dacht je van overdrachtsbelasting als je een huis koopt? Of BPM (waarover dan ook nog een keer BTW wordt berekend)?
inderdaad, maar goed successie is nog oneerlijker, jij kiest niet voor een erfenis... die krijg je en dan moet je nog aftikken
  vrijdag 19 januari 2007 @ 08:22:12 #16
66444 Lord_Vetinari
pi_45498005
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:19 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

nou volgens mij betaal je over de accijnsen nog btw hoor het is gewoon echt extraatje
Klopt. Maar voor sommige zaken is BTW natuurlijk van de gekke.
pi_45498009
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Klopt. Maar voor sommige zaken is BTW natuurlijk van de gekke.
tja inderdaad
  vrijdag 19 januari 2007 @ 08:23:13 #18
66444 Lord_Vetinari
pi_45498012
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:20 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

inderdaad, maar goed successie is nog oneerlijker, jij kiest niet voor een erfenis... die krijg je en dan moet je nog aftikken
Je kunt hem verwerpen, hoor.
pi_45498015
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ech wel!

Verderfelijk spul, alcohol. Net zo slecht als roken. Van roken en drinken ga je dood. Van benzine niet (of je moet het drinken, maar dat is geen standaard toepassing). Toch wordt er accijns op benzine geheven en veel minder op zaken waar mensen wel dood aan gaan. Dus omzetten die handel. Accijns op tabak en drank omhoog (betalen voor de volksgezondheid en voor de wegen, zodat automobilisten ook vrolijk in de auto ziten; dat is goed voor de gezondheid, vrolijkheid) en accijns op benzine afschaffen.
beetje hypocriet om dat te zeggen natuurlijk.jij gebruikt benzine,, ik drank wiet shag..ik zeg toch ook niet op benzine moeten ze nog meer gooien en op shag enzo dat klopt niet
  vrijdag 19 januari 2007 @ 08:24:25 #20
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_45498023
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:20 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

Je kunt weigeren. Toch blijft het lijkenpikkerij.
Vampire Romance O+
  vrijdag 19 januari 2007 @ 08:24:50 #21
66444 Lord_Vetinari
pi_45498025
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:23 schreef richard87 het volgende:

[..]

beetje hypocriet om dat te zeggen natuurlijk.jij gebruikt benzine,, ik drank wiet shag..ik zeg toch ook niet op benzine moeten ze nog meer gooien en op shag enzo dat klopt niet
Ik ga niet dood van mijn diesel verbruik. Jij wordt wel ziek van drank en sigareten. Je gaat naar het ziekenhuis en dat wordt dan deels van mijn accijnzen betaald. Betaal jij met jouw drank en drugs accijnzen mijn nieuwe auto? Nee he?
pi_45498036
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:23 schreef richard87 het volgende:

[..]

kijk benzine is slecht voor milieu, maar die ene liter is een druppel op de gloeiende plaat, als jij rookt en/of veel drinkt dan heb je ook een grotere kans op ziektes e.d. en de maatschappelijke kosten daarvoor zijn dan ook hoger, als jij in ziekenhuis moet liggen kost dat gewoon veel geld

daar is dat ook beetje op gebasseerd

maar kijk ook naar de kopieer heffing die op cd's zit, ook al gebruik jij ze niet om muziek te kopieren oid, dan nog betaal je daarvoor
pi_45498044
Tsja... terecht of niet: de staat zal toch aan geld moeten komen. Daarvoor zijn accijnzen al een eeuwenoud middel, volgens mij zelfs ouder dan inkomstenbelasting. Zo was er vroegen een accijns op zout, wat toen minstens even belangrijk was als benzine nu. Het werd immers gebruikt om levensmiddelen houdbaar te maken.

De belasting op fietsen is inmiddels ook al lang weg. Als je de accijns op benzine, tabak, alcohol, whatever afschaft zal de staat toch op een andere manier geld moeten krijgen, of drastisch bezuinigen.
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
  vrijdag 19 januari 2007 @ 08:27:40 #24
66444 Lord_Vetinari
pi_45498047
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:26 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

kijk benzine is slecht voor milieu, maar die ene liter is een druppel op de gloeiende plaat, als jij rookt en/of veel drinkt dan heb je ook een grotere kans op ziektes e.d. en de maatschappelijke kosten daarvoor zijn dan ook hoger, als jij in ziekenhuis moet liggen kost dat gewoon veel geld

daar is dat ook beetje op gebasseerd

maar kijk ook naar de kopieer heffing die op cd's zit, ook al gebruik jij ze niet om muziek te kopieren oid, dan nog betaal je daarvoor
Wat dacht je van Buma-rechten? Als bedrijf moet je betalen omdat je de radio aanhebt. Wanneer krijgen we acceptgiro's in de bus als je een auto met radio hebt?
pi_45498050
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Je kunt hem verwerpen, hoor.
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:24 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Je kunt weigeren. Toch blijft het lijkenpikkerij.
jah dat kan, maar denk niet dat veel mensen dat zullen doen wel? bedoel dan gaat het gewoon 100% de staatskas in en dat is natuurlijk ook niet de bedoeling! maar het gaat ver, want als je nu van je oudtante een roerendgoed krijgt (meubels, peecee oid) moet je daar ook gewoon voor aftikken!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')