abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45497538
quote:
Staatssecretaris Ross van Volksgezondheid zegde donderdag toe dat minister Hirsch Ballin van Justitie gaat onderzoeken of slechte ouders hun kind direct na de geboorte kan worden afgenomen. De VVD had hierom gevraagd.
volkskrant Die alinea kan niet in dat artikel thuishoren, waarschijnlijk verdwijnt het dus ook in de loop van de dag. Als ik het zie gebeuren zal ik de link aanpassen.

Men wil dus 'slechte' ouders verse kindertjes direct na geboorte afnemen. Er is ook wel eens gepleit voor gedwongen sterilisatie, mij lijkt dat totaal onbespreekbaar.
Afnemen van pasgeboren kinderen zal ook wel lelijke neveneffecten hebben, maar is minder gruwelijk.

Persoonlijk zou ik me iets kunnen voorstellen bij het uit de ouderlijke macht zetten van een volwassene als persoon, dus dat de ontzetting uit ouderlijke niet alleen een ouder-bestaand-kind-relatie betreft, maar aan de volwassene verbonden blijft, ook voor toekomstige koters.

Als zo'n ontzegging uit de ouderlijke macht door een rechter wordt opgelegd n.a.v. gebleken ongeschiktheid bij bestaande koters, dan lijkt dat me nog wel een beetje beschaafd verdedigbaar.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 19 januari 2007 @ 06:40:35 #2
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_45497554
Bij een groot aantal zaken van moord op kinderen en mishandeling bleek de jeugdzorg slecht te werken. Los dat eerst maar op zou ik zeggen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_45497653
Volgens mij heeft het een niet zoveel te maken met het ander. Jeugdzorg kan nu, ook als er perfect gewerkt zou worden, een kind niet onder toezicht stellen als er niet éérst wat fout is gegaan.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_45497687
Hoe kan men bij ouders van te voren weten of ze slecht zijn of niet? Als ze al een kudde koters rond hebben lopen, is het wel op te merken, maar bij het eerste kind kan je niet gelijk zien of ze die goed gaan opvoeden of niet.
dat dus.
pi_45497853
Heel toevallig was er bij mijn vriendin op werk een meisje zwanger, en daar hebben ze ook direct het kind van afgenomen. Ze had geen onderdak, zorgde ontzettend slecht voor zichzelf tijdens zwangerschap, doorroken, blowen, veel drinken, op het bed springen, heel wild stoeien met anderen.
Mijn vriendin is psychiatrisch verpleegkundige. Meisje is een "patient"

Je moet echt aan het kind denken dan, wat daar het beste voor is. Ik vind het alleen maar goed. Volgende week mag ze onder begeleiding haar kind voor het eerst zien.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 08:09:57 #6
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45497915
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 06:40 schreef Megumi het volgende:
Bij een groot aantal zaken van moord op kinderen en mishandeling bleek de jeugdzorg slecht te werken. Los dat eerst maar op zou ik zeggen.
Precies. Er zijn zelfs users op FOK! die dat aan den levende lijve ondervonden hebben.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 08:32:23 #7
29440 ajay
Professor in de idioterie
pi_45498089
Misschien weer een open deur intrappen, maar ik ben juist voor een extremere vorm, waar steeds meer stemmen voor opgaan: het ouderschaps-bewijs en verplichte sterilisatie. Ik vind dat elke potentiële ouder eerst een bewijs van kunde moet halen. Het is niet een ultiem heilig middel, maar een goede basis. En mensen die consequent niet capabel zijn om kinderen te hebben (zeden-deliquenten, actieve pedofielen/pedosexuelen,(kinder)moordenaars/mishandelaars, e.d.) verplicht te steriliseren.

Ook al gaat dat tegen het Christelijke principe in van: "Gaat voort en vermenigvuldigt u" en zien veel mensen het als een universeel recht, ik vind dat het niet te rechtvaardigen is in vergelijking tot de gruweldaden jegens kinderen.

Om even een hele korte bocht te nemen, als een kind überhaupt de gruweldaden overleeft, is een dergelijk kind verminkt voor de toekomst en is de kans groot dat zo'n kind later ook een kindmishandelaar (in welke vorm dan ook) wordt.

Mischien ook spartaans, maar ook oudere kinderen moeten uit huis geplaatst worden. En dan niet zo'n laf ambtenaartje die een kind in een pleeg-gezin plaatst en de 'slechte' ouders privé-contact met het kind geven, maar gewoon complete verbreking van het contact, of onder toezicht. En dergelijke ouders draaien WEL voor de kosten op, niet de samenleving.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen!
pi_45498175
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 07:30 schreef QM84 het volgende:
Hoe kan men bij ouders van te voren weten of ze slecht zijn of niet? Als ze al een kudde koters rond hebben lopen, is het wel op te merken, maar bij het eerste kind kan je niet gelijk zien of ze die goed gaan opvoeden of niet.
Klopt, maar in plaats van ieder nieuw kind ook eerst te moeten zien mislukken zou men voor nieuwe kinderen preventief kunnen handelen.

Zodat je iets minder van die randdebielen hebt die laten weten door te fokkken totdat ze er eentje mogen houden.
  † In Memoriam † vrijdag 19 januari 2007 @ 08:51:29 #9
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_45498249
Lijkt mij mosterd na de maaltijd. Blijkbaar zijn bepaalde mensen niet in staat kinderen op te voeden en te verzorgen, maar uiteraard wel in staat om ze te maken. In principe moet de overheid zich daar niet mee bemoeien, vind het dan ook vreemd dat de vvd dit juist wil aanpakken. Wel zouden die mensen ontmoedigd moeten worden om kinderen te baren, aangezien ze er niet voor kunnen zorgen. Maar ja, dat weet je pas na het eerste kind....

Alleen maar afpakken betekent dat de verwekker nog eens 30 kan maken....
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 09:10:05 #10
166160 ukkepuck
life\\\\\\\'s a bitch
pi_45498491
weet je wat ik me afvraag? hoe zetten ze hier 'spelregels'voor op?
wie bepaald/wat bepaald dat je een slechte ouder bent?

lijkt me heel moeilijk.verder ben ik het er eigenlijk wel mee eens.
mits het echt een drama geval is.(cocaine mummie ofzo.. )
als je huild omdat je de zon niet ziet,zullen je tranen je behoeden om de sterren te zien.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 09:18:42 #11
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_45498605
Ik vind het eigenlijk maar raar dat de VVD hier over begint.
Lijkt mij niet een echt liberaal standpunt.

Het lijkt mij beter als de uitvoering van het huidige beleid gewoon aangescherpt wordt. Wat heb je aan allemaal regelingen, als koffiedrinkende "beslissers" altijd voor de weg van de minste weerstand kiezen en problemen niet willen zien. Zoals bv. met dat doodgestoken ventje op die school.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  † In Memoriam † vrijdag 19 januari 2007 @ 09:20:29 #12
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_45498625
Regering gaat werken met criteria. Indien u verklaart uw kind zich nooit in te laten met linkse partijen dan mag u uw kind op de aarde brengen.

Dit is uiteraard een geintje met een ondertoon van waarschuwing. Een regering kan sturen en in feite gaan bepalen welk soort mensen er in de maatschappij gaan komen. Lijkt mij totaal onwenselijk en om die reden snap ik niet dat uitgerekend de vvd hier om vraagt.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_45498658
Bij een van de geruchtmakende zaken van de afgelopen jaren was moederlief zwanger toen ze terecht stond voor het doden van een kind.

Met de huidige regels kan je dat nieuwe kind niet weghalen, totdat er genoeg grond is om aannemelijk te maken dat er ook bij die de boel misloopt.. ook met perfecte jeugdzorg is dat een beetje laat. Want die aanwijzingen zijn pas er al het al mis gaat.

Maar goed, ook ik vraag me af hoe ze dit willen inkleden.
pi_45499406
Nu worden de extreme gevallen ook wel genoemd. Bij dit soort mensen, dus mensen die bewezen hebben op geen enkele wijze fatsoenlijk met een kind om te kunnen gaan, vind ik het wel goed om maatregelen te nemen om menselijk lijden in de toekomst te voorkomen.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 10:12:14 #15
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_45499573
Jemig; en dat oor de VVD? De partij van liberalisme en zelfverantwoordelijkheid ten top?
Ik heb moeite met dit idee; maar zie er aan de andere kant ook wel weer de goede kanten van; maar het lijkt me niet tot moeilijk uitvoerbaar... en op danwel over bepaalde ethische grenzen.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_45499603
Wat is de definitie van 'een slechte ouder'? Ik denk dat daar al de moeilijkheid ligt, welk criterium ga je daar voor gebruiken?
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  vrijdag 19 januari 2007 @ 10:14:24 #17
124377 pmb_rug
salvation received
pi_45499616
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 06:26 schreef sigme het volgende:

[..]

volkskrant Die alinea kan niet in dat artikel thuishoren, waarschijnlijk verdwijnt het dus ook in de loop van de dag. Als ik het zie gebeuren zal ik de link aanpassen.

Men wil dus 'slechte' ouders verse kindertjes direct na geboorte afnemen. Er is ook wel eens gepleit voor gedwongen sterilisatie, mij lijkt dat totaal onbespreekbaar.
Afnemen van pasgeboren kinderen zal ook wel lelijke neveneffecten hebben, maar is minder gruwelijk.

Persoonlijk zou ik me iets kunnen voorstellen bij het uit de ouderlijke macht zetten van een volwassene als persoon, dus dat de ontzetting uit ouderlijke niet alleen een ouder-bestaand-kind-relatie betreft, maar aan de volwassene verbonden blijft, ook voor toekomstige koters.

Als zo'n ontzegging uit de ouderlijke macht door een rechter wordt opgelegd n.a.v. gebleken ongeschiktheid bij bestaande koters, dan lijkt dat me nog wel een beetje beschaafd verdedigbaar.
de vraag is of je bij dit soort dingen per se moet wachten tot het kalf verdronken is....
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
pi_45499748
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 10:13 schreef Lucille het volgende:
Wat is de definitie van 'een slechte ouder'? Ik denk dat daar al de moeilijkheid ligt, welk criterium ga je daar voor gebruiken?
Me lijkt dat je minstens voor een reeds bestaand kind uit de ouderlijke macht gezet moet worden. Bij uitspraak daarvan zou het geheel uit ouderlijke macht zetten van de volwassene overwogen kunnen worden.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 10:32:21 #19
124377 pmb_rug
salvation received
pi_45499983
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 10:21 schreef sigme het volgende:

[..]

Me lijkt dat je minstens voor een reeds bestaand kind uit de ouderlijke macht gezet moet worden. Bij uitspraak daarvan zou het geheel uit ouderlijke macht zetten van de volwassene overwogen kunnen worden.
er is dan geen ruimte voor 'vergeving' (verbeterd gedrag belonen), verder ben ik bang dat je dan abortus bevorderd (waarom 9 maanden dragen als je het toch niet mag houden?). toch voel ik er wel wat voor.
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
pi_45500230
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 10:32 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

er is dan geen ruimte voor 'vergeving' (verbeterd gedrag belonen), verder ben ik bang dat je dan abortus bevorderd (waarom 9 maanden dragen als je het toch niet mag houden?). toch voel ik er wel wat voor.
Je zou het door de rechter omkleed met voorwaarden kunnen opleggen. Een paniekige puber leg je de ontzegging tijdelijk op, een dronkelap kan herziening vragen na 5 jaar droogstaan, etc.

En uiteraard kunnen ook mánnen uit ouderlijke macht gezet worden, het is niet alleen van toepassing op vrouwen.

Wat betreft de vrouwen: vrouwen die zo dom zijn zich met jong te laten schoppen en dit vanwege ouderlijkemachtontzegging laten aborteren lijken me dermate uitzonderlijk dat je die niet als regel moet nemen. Het zal vast wel eens gebeuren; maar de meesten zullen anticonceptie gebruiken óf kindertjes afstaan. Abortus doe je niet voor je lol, zelfs niet als je heel dom bent.
pi_45500274
Niet dat ik (nu althans) verhalen via linkjes kan reproduceren, maar volgens mij heb ik, een tijdje geleden, uit de media vernomen dat ouders waarvan hun kind(eren) uit huis zijn geplaats door een gerechtelijk besluit later in hun leven toch weer een kinderwens hadden. Ik denk dat dit een critirium kan zijn.
In het geval van verstandelijk gehandicapten, waarvan in een aantal voorbeelden uit het verleden is gebleken dat niet iedereen van hen de verantwoordlijkheid kon dragen voor de opvoeding van hun kind(eren), staat gedwongen sterilisatie natuurlijk natuurlijk in een ander licht.
Je wenst natuurlijk niet, dat de gebeurtenissen uit het veleden zich hehalen met als lijdend voorwerp het kind. Ik acht het belang van het kind hoger en met maatwerk vind ik een dergelijke maatregel goed verdedigbaar.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_45501572
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 10:12 schreef descendent1 het volgende:
Jemig; en dat oor de VVD? De partij van liberalisme en zelfverantwoordelijkheid ten top?
Zo onliberaal is dit anders helemaal niet, Zelfverantwoordelijkheid betekend ook dat je de plicht hebt om te zorgen voor diegenen die dat niet kunnen zijn zoals kinderen.

Waar komt eigenlijk het idee vandaan dat regels en plichten haaks staan op liberalisme?
pi_45502213
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 08:32 schreef ajay het volgende:
Misschien weer een open deur intrappen, maar ik ben juist voor een extremere vorm, waar steeds meer stemmen voor opgaan: het ouderschaps-bewijs en verplichte sterilisatie. Ik vind dat elke potentiële ouder eerst een bewijs van kunde moet halen. Het is niet een ultiem heilig middel, maar een goede basis. En mensen die consequent niet capabel zijn om kinderen te hebben (zeden-deliquenten, actieve pedofielen/pedosexuelen,(kinder)moordenaars/mishandelaars, e.d.) verplicht te steriliseren.

Ook al gaat dat tegen het Christelijke principe in van: "Gaat voort en vermenigvuldigt u" en zien veel mensen het als een universeel recht, ik vind dat het niet te rechtvaardigen is in vergelijking tot de gruweldaden jegens kinderen.

Om even een hele korte bocht te nemen, als een kind überhaupt de gruweldaden overleeft, is een dergelijk kind verminkt voor de toekomst en is de kans groot dat zo'n kind later ook een kindmishandelaar (in welke vorm dan ook) wordt.

Mischien ook spartaans, maar ook oudere kinderen moeten uit huis geplaatst worden. En dan niet zo'n laf ambtenaartje die een kind in een pleeg-gezin plaatst en de 'slechte' ouders privé-contact met het kind geven, maar gewoon complete verbreking van het contact, of onder toezicht. En dergelijke ouders draaien WEL voor de kosten op, niet de samenleving.
Ik vind het niet tegen een christelijk principe ingaan, maar tegen zo'n beetje elke ethische afweging op dit punt.
Wat dat betreft vind ik dit voorstel (edit: de kinderen na de geboorte direct weghalen dus) de best haalbare en minst laakbare oplossing.

En wat betreft dat ouderschapsbewijs: complete kul die bedacht is door mensen die denken dat alles aan te leren en te testen is. Tentamens etc zijn alleen een momentopname en zijn naar iemands hand te zetten. Hoe vaak komen er geen tbs-ers vrij omdat ze zich beter voordoen dan ze zijn, omdat ze prima kunnen vertellen wat iemand wil horen?
Je weet pas echt hoe iemand het doet als ouder als hij het al is en al die stress en emoties zit. Kinderen halen het beste én het slechtste in je naar boven. Waar de grens van dat slechtste zit merk je pas als je zo'n dag hebt dat kind 1 de gordijnen van de kozijnen robt, de tweede de baby (nr 3) de korstjes voert die hij zelf niet meer lust en je puber alleen maar kan zeiken om eem brommer en aan zichzelf denkt. Dan, als je met jeukende handen twijfelt tussen achter het behang of het raam uit, weet je pas of je dan de tegenwoordigheid van geest nog hebt om ip daarvan ze op hun kamer te zetten.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 19 januari 2007 @ 12:21:40 #24
3542 Gia
User under construction
pi_45502760
Als een rechter de beslissing moet nemen om een kind en elk volgend kind weg te halen bij de moeder, dat in dat geval ook verplichte sterilisatie een optie mag zijn. In die gevallen is het namelijk niet meer zo dat ze op latere leeftijd wel weer een kind mogen opvoeden. Die mogen dat nooit meer!!

Het lijkt me niet wenselijk dat zo'n vrouw dan steeds weer zwanger raakt en dat al die kinderen in de pleegzorg terecht komen. Heb niets tegen de pleegzorg, maar die hebben het al druk genoeg.

In andere gevallen worden ouders vaak tijdelijk uit de ouderlijke macht ontzet. Daar geldt dit dan uiteraard niet voor. Die mogen na 'verbetering' hun afgenomen kind ook weer terug krijgen.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 12:25:56 #25
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_45502863
Een vreemd verhaal, het artikel gaat over het kunnen kiezen van de beste kwaliteit qua operaties, door een prestatie index. De laatste zin, dus de alinea voor dit topic, past helemaal niet in die context
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_45506495
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 12:25 schreef Aoristus het volgende:
Een vreemd verhaal, het artikel gaat over het kunnen kiezen van de beste kwaliteit qua operaties, door een prestatie index. De laatste zin, dus de alinea voor dit topic, past helemaal niet in die context
Klopt, ik heb ook geen idee wat het daar doet.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 17:48:31 #27
29440 ajay
Professor in de idioterie
pi_45511178
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 11:57 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik vind het niet tegen een christelijk principe ingaan, maar tegen zo'n beetje elke ethische afweging op dit punt.
Wat dat betreft vind ik dit voorstel (edit: de kinderen na de geboorte direct weghalen dus) de best haalbare en minst laakbare oplossing.

En wat betreft dat ouderschapsbewijs: complete kul die bedacht is door mensen die denken dat alles aan te leren en te testen is. Tentamens etc zijn alleen een momentopname en zijn naar iemands hand te zetten. Hoe vaak komen er geen tbs-ers vrij omdat ze zich beter voordoen dan ze zijn, omdat ze prima kunnen vertellen wat iemand wil horen?
Je weet pas echt hoe iemand het doet als ouder als hij het al is en al die stress en emoties zit. Kinderen halen het beste én het slechtste in je naar boven. Waar de grens van dat slechtste zit merk je pas als je zo'n dag hebt dat kind 1 de gordijnen van de kozijnen robt, de tweede de baby (nr 3) de korstjes voert die hij zelf niet meer lust en je puber alleen maar kan zeiken om eem brommer en aan zichzelf denkt. Dan, als je met jeukende handen twijfelt tussen achter het behang of het raam uit, weet je pas of je dan de tegenwoordigheid van geest nog hebt om ip daarvan ze op hun kamer te zetten.
Ik vermelde de Christelijke richtlijn, omdat het in essentie toch de Christelijke gedachtengang is, waar onze wetgeving, normen en waarden op zijn gebaseerd.

En zo onzinnig is het ouderschapsbewijs helemaal niet. Zoals ik al zei, het is niet het super-middel, maar het is net zoals je rijbewijs: je moet een aantal lessen van een deskundige bijwonen en een proeve van bekwaamheid afleggen. Ik ben het met je eens dat het slechts een moment-opname is, maar het is wel al een indicatie.

Wat ik altijd best wel scheef heb gevonden, is dat je niet mag bemoeien met de opvoeding van andermans kind, maar dat de subsidies voor deze kinderen wel door het rijk worden betaald. Ja, kinderen zijn de toekomst en je moet investeren in je toekomst, maar als we het zo zeggen, dan moet je ook kunnen beslissen welke kant je je toekomst op wilt sturen.

En over wat nou de norm is, wanneer is een ouder slecht, zullen we een normaal-lijn moeten opstellen. Maar al vind je die, hoe handhaaf je die dan, zonder bovenmatig inbreuk te maken op iemands privacy? Ik ben bijvoorbeeld voor corrigerende tikken, maar ben ik dan meteen een slechte ouder, volgens de 'norm'?
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen!
pi_45512342
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 17:48 schreef ajay het volgende:

[..]

Ik vermelde de Christelijke richtlijn, omdat het in essentie toch de Christelijke gedachtengang is, waar onze wetgeving, normen en waarden op zijn gebaseerd.

En zo onzinnig is het ouderschapsbewijs helemaal niet. Zoals ik al zei, het is niet het super-middel, maar het is net zoals je rijbewijs: je moet een aantal lessen van een deskundige bijwonen en een proeve van bekwaamheid afleggen. Ik ben het met je eens dat het slechts een moment-opname is, maar het is wel al een indicatie.

Wat ik altijd best wel scheef heb gevonden, is dat je niet mag bemoeien met de opvoeding van andermans kind, maar dat de subsidies voor deze kinderen wel door het rijk worden betaald. Ja, kinderen zijn de toekomst en je moet investeren in je toekomst, maar als we het zo zeggen, dan moet je ook kunnen beslissen welke kant je je toekomst op wilt sturen.

En over wat nou de norm is, wanneer is een ouder slecht, zullen we een normaal-lijn moeten opstellen. Maar al vind je die, hoe handhaaf je die dan, zonder bovenmatig inbreuk te maken op iemands privacy? Ik ben bijvoorbeeld voor corrigerende tikken, maar ben ik dan meteen een slechte ouder, volgens de 'norm'?
Idd. Die normaal-lijn is ontzettend subjectief en dat is zeker in een context waarin we het hebben over het inperken van iemands grondrecht en het aantasten van iemands lichamelijke integriteit niet wenselijk. Dan is het minst slechte scenario om dan de kinderen maar af te nemen. Ik prefereer het iig boven het net iets slechtere kraantje knippen bij mensen met jongverbod.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 19 januari 2007 @ 19:58:00 #29
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45515085
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 06:26 schreef sigme het volgende:
Ja, het is vooral een wat beschaafdere en politiek minder gevoelige vorm van de maatregel die de voormalige Rotterdamse wethouder Van den Anker eerder voorstelde met betrekking tot verplichte anticonceptie/sterilisatie bij zogenaamde 'risicogroepen'. In dit geval zou je zelfs kunnen spreken van een wat minder ingrijpende maatregel dan bij uithuisplaatsing van een kind; in dat geval doorbreek je namelijk ook al een bestaande familieband. Niettemin - mocht dit voorstel doorgang vinden - moet er mijn inziens met uiterste terughoudendheid worden omgegaan met deze mogelijkheid; het scheiden van kind en ouder(s) zou hoe dan ok niet lichtzinnig moeten worden opgevat, en slechts als uiterste maatregel moeten dienen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Reya op 19-01-2007 20:05:49 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')