Bron?quote:Op donderdag 18 januari 2007 16:53 schreef Nolius het volgende:
Het is echt bar en boos. Eerste doden zijn ook gevallen in Ede.
Van de fpquote:
quote:Oproep: Allemaal binnen blijven
Gepost door Redactie - Bron: ANP
Gepubliceerd: donderdag 18 januari 2007 @ 16:17
Het Nationaal Crisiscentrum (NCC) van het ministerie van Binnenlandse Zaken adviseert mensen zeer dringend vandaag niet meer naar buiten te gaan. ''Blijf binnen. Ook wanneer u niet op de plek van bestemming bent'', aldus het ministerie.
Het is voor het eerst dat het NCC een dergelijke waarschuwing afgeeft. Het centrum vreest vooral rondvliegende objecten, waardoor mensen geraakt kunnen worden.
Verwacht wordt dat de storm minstens tot 21.00 uur aanhoudt en dat de wind draait van zuid-west naar noord-west. Daardoor kunnen meer spullen losraken en schade veroorzaken. Daarom vindt het Crisis Centrum dat mensen de straat niet op moeten gaan. Het KNMI voorspelt tot middernacht nog windkracht 9 en 10, aan de kust én in het binnenland.
Twee nog onbekende personen kwamen vanmiddag om het leven toen een omgewaaide boom op hun auto viel. Dat gebeurde op de N224, de provinciale weg van Arnhem naar Ede. Een derde inzittende moest uit het wrak worden losgezaagd en is overgebracht naar een ziekenhuis.
Zelfs de Lek had flinke schuimkoppenquote:Op donderdag 18 januari 2007 17:30 schreef IedeK. het volgende:
Het water in het IJsselmeer kwam behoorlijk hoog, joekels van golven.
En bij de weg staat een boom op knakken.![]()
Balgstuw bij Ramspol is ook omhoog. Zo maar eens kijken.quote:Op donderdag 18 januari 2007 17:30 schreef IedeK. het volgende:
Het water in het IJsselmeer kwam behoorlijk hoog, joekels van golven.
quote:Op donderdag 18 januari 2007 17:55 schreef Nolius het volgende:
ff met je lul buiten gaan hangen. Vast prettig met al die rukwinden.
Leuk om dat ook eens te zien.quote:Op donderdag 18 januari 2007 20:06 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Balgstuw bij Ramspol is ook omhoog. Zo maar eens kijken.
[afbeelding]
En die is geknakt, en alweer opgeruimd met behulp van de kettingzaag.quote:Op donderdag 18 januari 2007 17:30 schreef IedeK. het volgende:
117,5 kmph(stoot) om 15:07 weet alleen niet of dit het hoogste isquote:Op donderdag 18 januari 2007 23:28 schreef SpeedyGJ het volgende:
Rondje MAX?
Max wind: 67.4km/h
Max stoot: 112.6km/h
whehequote:Op donderdag 18 januari 2007 22:27 schreef i2Them2 het volgende:
Misschien volgende week dinsdag. En er kan daarna nog meer vallen.
[afbeelding]
Dat las ik net ook, is echt maar 5 km bij mij vandaan. Vergeleken met de schade in de rest van NL valt het wel mee hier of alles wat weg zou kunnen waaien in Zeeland is al een keer weggewaaidquote:Op vrijdag 19 januari 2007 10:06 schreef indahnesia.com het volgende:
Hardste windstoot was 133 km/u in Wilhelminadorp volgens het KNMI.
valt vooralsnog mee, maar ik weet niet wat er nog aankomt natuurlijk:quote:Op vrijdag 19 januari 2007 10:37 schreef Dr.Aart het volgende:
Ik las net ergens dat de Maas rap aan het stijgen is. Iemand nog nieuws daarover?
Nah, volgens het KNMI eventjes koud, maar 6-9 dagen vooruit alweer 'boven gemiddeld warm'quote:Op vrijdag 19 januari 2007 11:43 schreef INViCTuS het volgende:
De rivieren zullen flink stijgen en voor de maas is er al extra bewaking. Hier in Zutphen gaan de uiterwaarden er zo i zo onder de komende dagen. Er komt vandaag en morgen nog meer regen. Voor hier maakt dat niet zoveel uit want dat is met een dag wel weg maar in het stroomgebied o.a in Duitsland wordt nog wel meer regen verwacht.
Volgende week begin de winter dus als het meezit. Wind uit de oosthoek. Mischien krijgen we wel weer zo'n sneeuw chaos...
Ja hoor, dat kan zeer zeker nog.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 11:48 schreef Hi_flyer het volgende:
Wat raar, het waait hier nu behoorlijk en net een flinke windstoot![]()
dat was een laatkomertje danquote:Op vrijdag 19 januari 2007 11:50 schreef fok_king_me het volgende:
hier is nog een boom omvergegaan vanmorgen hier in zeeland
boven op een auto
Woohoooquote:
De weersverwachting van het KNMI geldig tot morgen middernacht.
Opgesteld op vrijdag 19 januari 2007 om 06.04 uur.
Eerst veel bewolking en wat lichte regen, later af en toe zon en droog.
Overdag is het eerst bewolkt met wat lichte regen maar later wordt het droog met wat zon. In de namiddag en avond gaat de bewolking van het zuidwesten uit weer toenemen en tegen de avond gevolgd door wat (mot)regen. De middagtemperatuur wordt een graad of 11. De zuidwestenwind is boven land matig tot vrij krachtig, aan de kust en op het IJsselmeer hard, windkracht 7, in het noordelijke kustgebied tijdelijk stormachtig, 8.
Zaterdag is het een meest bewolkte dag met af en toe regen. De temperatuur ligt veelal rond de 12 graden. Het waait nog stevig door. Boven land is de zuidwestenwind krachtig, aan de kust en op het IJsselmeer hard tot stormachtig, windkracht 7 tot 8, mogelijk storm, windkracht 9.
Tja, ik heb hier liever een 11 a 12, weinig schade te bekennen in het park...quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:34 schreef INViCTuS het volgende:
morgen mischien windkracht 9... hmm da skiet nie op. 10 is meer beleving maar 9 is alleen maar vervelend.
sneeuw? Nah, dinsdag wat kouder, maar sneeuw..quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:07 schreef -skippybal- het volgende:
Fuckerdefuck. Waaropm komen die sneeuwverwachtingen nu altijd net als ik belangrijke tentamens heb![]()
misschien wel !! dan maak je dat ook nog is mee in je vakantie hier in Nederlandquote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:09 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
sneeuw? Nah, dinsdag wat kouder, maar sneeuw..
eerlijk gezegd zit ik er niet om te springen.. vieze sneeuw dan he..quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:39 schreef fok_king_me het volgende:
[..]
misschien wel !! dan maak je dat ook nog is mee in je vakantie hier in Nederland
Extreme Temperaturen Storm sneeuw vorst![]()
In nederland is het altijd zo vies sneeuw in de nacht.. regen / dooi overdag, als dat nu is anders is dan maakt het me niet uit. Maar gaat me meer om dat het gaat sneeuwen in Oostenrijkquote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:41 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
eerlijk gezegd zit ik er niet om te springen.. vieze sneeuw dan he..
weerman Bas schijf heeft het hoog in zn bol zittenquote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:41 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
eerlijk gezegd zit ik er niet om te springen.. vieze sneeuw dan he..
www.weerbericht.nuquote:Vooruitzichten voor de langere termijn
Het ziet er naar uit dat we de komende week met winterweer te maken gaan krijgen. Maandag wordt het nog 5/6° met winterse buien, maar dinsdagnacht gaat het kwik al tot onder het vriespunt dalen. Dinsdag kunnen we echte sneeuwbuien verwachten en komt de temperatuur in het oosten en zuidoosten niet boven het vriespunt. Ook woensdag en donderdag kunnen we sneeuw van betekenis verwachten met temperaturen overdag rond het vriespunt. In de nachten gaat het dan licht tot matige vriezen. In het volgende weekend zou er mogelijk nog veel meer sneeuw gaan vallen. We gaan dus echt de winter in met alle ongemakken van dien. De natuur gaat nu eindelijk voor de koude kant kiezen.
wat een onzin, dat is vast zijn wens, want er zijn volgens mij geen weerkaarten te vinden die een koude periode langer dan 24 uur verwachten.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:50 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
weerman Bas schijf heeft het hoog in zn bol zitten![]()
[..]
www.weerbericht.nu
pp gaat ook voor sneeuw volgende week alleen is hij nog wat voorzichtiger
die gast draaid doorquote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:50 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
weerman Bas schijf heeft het hoog in zn bol zitten![]()
[..]
www.weerbericht.nu
pp gaat ook voor sneeuw volgende week alleen is hij nog wat voorzichtiger
quote:Op vrijdag 19 januari 2007 22:42 schreef Keromane het volgende:
13 februari Elfstedentocht 2019
veel zwakke bomen zijn donderdag omgegaan natuurlijk.quote:Storm dreigt voor westkust
Uitgegeven: 20 januari 2007 10:50
Laatst gewijzigd: 20 januari 2007 10:51
AMSTERDAM - De westelijke kustprovincies moeten zaterdagnacht opnieuw rekening houden met storm. In de loop van zaterdag trekt de wind aan, waardoor in de nacht van zaterdag op zondag een westerstorm kan huishouden, kracht negen.
Vooral in het kustgebied is er dan ook kans op zware windvlagen met snelheden tot honderd kilometer per uur. Dat meldt het KNMI.
Zaterdag overdag waait er al een vrij krachtige tot krachtige wind, langs de kust zelfs hard tot stormachtig. In de middag neemt de wind eerst iets af, maar zware windstoten blijven mogelijk, waarschuwt het weerinstituut.
De zware storm die donderdag over Noord-Europa raasde, kostte aan zeker 27 mensen het leven. In Nederland vielen door het natuurgeweld zeven doden.
Is afkomstig van een complex wat vanavond boven denemarken ligt.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 11:23 schreef Againzender het volgende:
kan venijnig worden vannacht met die wind. ff in de gaten houden.
Nee joh, misschien kortstondig een 9, maar dat is het wel hoor. Niets om voor wakker te blijven.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 11:23 schreef Againzender het volgende:
kan venijnig worden vannacht met die wind. ff in de gaten houden.
waar haal je dat vandaan?vertel....quote:Op vrijdag 19 januari 2007 22:42 schreef Keromane het volgende:
13 februari Elfstedentocht
Uit zijn duimquote:Op zaterdag 20 januari 2007 13:25 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
waar haal je dat vandaan?vertel....
Begint goed te waaien, de bomen zijn al flink los gerukt, dus het kan wel kloppen.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:27 schreef highway101 het volgende:
Komen nog steeds veel stormschademeldingen binnen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |