quote:Op donderdag 18 januari 2007 18:39 schreef conleche het volgende:
Iemand hier merkte al op dat het raar is dat je voor makkelijke en moeilijke vragen dezelfde bedenktijd krijgt. Ik heb wel eens een test via internet gedaan waar je in totaal 20 minuten voor kreeg. Dus je kon zelf indelen hoeveel tijd je per vraag gebruikte. Mijn score was daar echt meer dan 20 punten hoger, omdat ik over de voor mij moeilijke vragen langer kon nadenken, omdat de makkelijke binnen een seconde waren ingevuld en dat is volgens mij het sterkste argument tegen de BNN-versie.
Ik denk dat de meest voor de hand liggende reden van de hoge scores hier op dit forum is dat je eerder geneigd bent om je score wereldkundig te maken als het een hoge is. Das vrij menselijk.
IQ zegt best veel in het leven, het maakt namelijk uit of je wel of niet kan gaan studeren, of je capabel bent situaties te beoordelen en verbanden te zien. Maar het zegt dus niet alles. Veel mensen met een hoog IQ hebben een nogal laag EQ, met andere woorden: ze zijn niet al te sociaal, soms op het autistische af. Of ze zijn lui. Dus om succesvol te zijn heb je niet perse een hoog IQ nodig. Ik denk dat een combinaties van beide Q's het beste is. En dan het liefst met een royale portie werklust.
Tja, daar ik zit ik dan met mijn MBO IQ ... maar ik zit wel op het radboud. Wat wil dit zeggen?quote:Op donderdag 18 januari 2007 18:39 schreef conleche het volgende:
IQ zegt best veel in het leven, het maakt namelijk uit of je wel of niet kan gaan studeren, of je capabel bent situaties te beoordelen en verbanden te zien.
Nu haal je het uit de context!! Ik zeg daarna toch dat het ook heel veel uitmaakt of je er wat mee doet, met dat IQ. En dat het sociale gedeelte heel belangrijk is! Bovendien, wat doe je op het Radboud, ben je professor of wat??? http://images.fok.nl/s/wink.gifquote:Op donderdag 18 januari 2007 19:42 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
Tja, daar ik zit ik dan met mijn MBO IQ ... maar ik zit wel op het radboud. Wat wil dit zeggen?
En als je geen IQ hebt ... en sociaal gedeelte veracht ... zie posthistorie ... wat blijft er dan nog over?quote:Op donderdag 18 januari 2007 19:53 schreef conleche het volgende:
Ik zeg daarna toch dat het ook heel veel uitmaakt of je er wat mee doet, met dat IQ. En dat het sociale gedeelte heel belangrijk is!
quote:
Niet veel. Rainman zonder het talent om lucifers te tellen...quote:Maar ik zit nog op je uitleg te wachten ... wat blijft erover als je geen hoog genoeg IQ en EQ hebt?
In de context van wat ik en jij eerder posten en hoe je mijn verhaal dan met jouw logica wil recht praten.quote:Op donderdag 18 januari 2007 21:39 schreef conleche het volgende:
Maar wat bedoel met niet hoog genoeg??
quote:Op donderdag 18 januari 2007 21:42 schreef Arcee het volgende:
[afbeelding]
Nieuwe band voor Bonnie n.a.v. IQ.
[afbeelding]
[afbeelding]
EQ is een nogal vaag begrip, en de termen IQ en EQ worden misleidend gebruikt. Alsof het één het andere uitsluit, dat is niet zo volgens mij.quote:Op donderdag 18 januari 2007 18:39 schreef conleche het volgende:
Veel mensen met een hoog IQ hebben een nogal laag EQ, met andere woorden: ze zijn niet al te sociaal, soms op het autistische af. Of ze zijn lui. Dus om succesvol te zijn heb je niet perse een hoog IQ nodig.
quote:Op donderdag 18 januari 2007 19:55 schreef -Angelus- het volgende:
En als je geen IQ hebt ... en sociaal gedeelte veracht ... zie posthistorie ... wat blijft er dan nog over?
Ik denk dat je hier zeker gelijk in hebt, wat ik schreef was ook geen algemene regel maar meer een antwoord op de vraag van Angelus. Hij vroeg zich af: "IQ wat zegt het nu? Volgens mijn zo weinig in het leven ..."quote:Op zaterdag 20 januari 2007 10:11 schreef BdR het volgende:
[..]
EQ is een nogal vaag begrip, en de termen IQ en EQ worden misleidend gebruikt. Alsof het één het andere uitsluit, dat is niet zo volgens mij.
Als ik dit boek goed heb begrepen dan worden IQ (cognitieve vaardigheden), EQ (emotionele stabiliteit) samen met creativiteit en nog wat zaken gebruikt om verschillende kanten van je hersenen/je geest in een soort psychologische scorekaart samen te vatten. IQ en EQ zijn dus ahw complementair, het zijn iig geen substituten van elkaar.
Volgens mij gebruiken velen de term EQ, vooral in verband met IQ scores, als een soort compensatie. Zo van "mijn IQ is misschien laag, maar ik heb wel een hoog EQ" ongeacht of dat uberhaubt ooit onderzocht is, er wordt gewoon vanuit gegaan.
De uitzending? Je zou het kunnen proberen bij http://www.uitzendinggemist.nl/quote:
Mee eens, het meteen gaan roepen dat je wel een hoog EQ hebt, getuigt ook niet van erg veel zelfreflectie. Wat toch wel belangrijk is bij een EQ.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 10:11 schreef BdR het volgende:
[..]
Volgens mij gebruiken velen de term EQ, vooral in verband met IQ scores, als een soort compensatie. Zo van "mijn IQ is misschien laag, maar ik heb wel een hoog EQ" ongeacht of dat uberhaubt ooit onderzocht is, er wordt gewoon vanuit gegaan.
Helaas niks.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 10:47 schreef Yildiz het volgende:
[..]
De uitzending? Je zou het kunnen proberen bij http://www.uitzendinggemist.nl/
Ook alle BN'ers boven de 110, behalve Holt en St Claire dan. Slaat echt nergens op. Veel te hoog.quote:En de groepen zijn:
Stoeipoezen IQ: 113
Elke man (en vrouw?) droomt wel van deze chicks.
De buitenkant is zonder twijfel in orde, maar hoe zit dat met de brains?
Corpsballen IQ: 126 (winnaar)
Natuurlijk halen ze niet in een jaar hun propedeuse.
Wat denk je zelf, knor? Zij hebben toch het hoogste IQ? Dus doe nog maar zo’n goudgele unit.
De moslima's IQ: 114
Dat moslima’s zuinig op hun hoofd zijn, weten we.
Maar schuilt er onder die hoofddoeken ook een onuitputtelijk stel hersens?
Wetenschappers IQ: 122
Deze studiebollen zullen toch wel een hoog IQ hebben?!
Of zijn ze zo slim dat hun hersencellen blokkeren bij te makkelijke vragen…
De Jerommekes IQ: 112
Als hun hersens zo groot zijn als hun spierbundels, moeten de Jerommekes wel winnen!
Zal hun IQ net zo sterk zijn als hun gespierde body?
Wat is je e-mail? mail me anders, zie m'n Hobbies/interesses.quote:Op zondag 28 januari 2007 19:54 schreef Veletta het volgende:
IQ van 120, vorigt jaar 124.
Viel me nog mee, aangezien die van dit jaar ontzettend moeilijk was vergeleken met 2006.
Heb trouwens een EQ van 60 ofzo![]()
Maar ik heb pdd-nos, dus dan mag het![]()
Zegt niks hoor, mijn IQ vliegt alle kanten op. Eerst 121, toen 127, toen 119, toen 130 en deze keer 123.quote:Op zondag 28 januari 2007 20:00 schreef BMH het volgende:
In 2005 had ik 136.. Een jaar later was het 126.. Dit jaar maar niet meegedaan wegens een verwachte dalende lijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |