Bind jij je maar eens in. Jij leest zelf niks. Je hebt me nog niet eens uitgelegd waarom reptielen sneller zouden zinken dan zoogdieren.quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:Dat jullie te bekrompen zijn om ook maar het stuk te lezen zegt genoeg over de heersende houding hier.
Waarom gaan ze serieus op die debiel in?quote:Op donderdag 18 januari 2007 15:33 schreef StupidByNature het volgende:
In deze link zie je hoe Hovind zijn argumenten gebruikt tijdens een college. Al zijn argumenten worden behoorlijk sterk onderuit gehaald (en zijn overigens ook te vinden op de talkorigins site).
http://www.youtube.com/watch?v=TNZCcTcOPV0
Waarom?quote:Op donderdag 18 januari 2007 15:40 schreef Bart1984 het volgende:
Ik heb em wel eens gezien. Er zijn wel meer van dit soort filmpjesHovind zit trouwens in de bak
en morgen horen we welke straf hij krijgt
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kent_Hovindquote:Op 2 november 2006 zijn Hovind en zijn vrouw Jo door een jury in Pensacola, Florida schuldig bevonden aan overtreding van een verscheidenheid aan federale belastingwetten. Hovind zit op dit moment in het Huis van Bewaring in Escambia County in afwachting van de straftoemeting op 9 januari 2007. Hij kan tot een maximum van 288 jaar gevangenisstraf worden veroordeeld.
Vanwege belastingsfraude. Hij vond dat hij als dienaar van god twintig jaar lang geen belasting aan de wereldlijke regering hoefde te betalen, ookal is hij er meerdere keren aan herinnerd dat dat toch echt wel zo is. Nu riskeert ie 300 jaar gevangenisstrafquote:Op donderdag 18 januari 2007 17:58 schreef Autodidact het volgende:
Waarom?
Belastingfraude. Hij kan een celstraf van 288 jaar krijgen en hij moest al meer dan 400.000 dollar betalen.quote:
Het staat er verkeerd. Het moet 19 januari zijn. Morgen dus.quote:Op donderdag 18 januari 2007 18:00 schreef Autodidact het volgende:
Ik zie het al:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kent_Hovind
Wat een moron, het is hem vooral kwalijk te nemen dat hij gonoroe als argument gebruikt voor het afschaffen van godsdienst op school in 1963quote:Op donderdag 18 januari 2007 15:33 schreef StupidByNature het volgende:
In deze link zie je hoe Hovind zijn argumenten gebruikt tijdens een college. Al zijn argumenten worden behoorlijk sterk onderuit gehaald (en zijn overigens ook te vinden op de talkorigins site).
Er was een logische verklaring voor. Ik had em ergens gelezen op talkorigins ofzo.quote:Op donderdag 18 januari 2007 15:14 schreef Ali_Kannibali het volgende:Is inderdaad een alternatief, had er zelf nog niet aangedacht. Wat betreft die bomen snap ik je opmerking niet. Ik heb het over verticale versteende bomen die dwars door aardlagen liggen die miljoenen jaren oud zouden zijn. Als de bomen niet snel begraven zouden zijn waren ze wel gaan rotten.
[afbeelding]
Ik had de TS in zijn vorige topic zelfs al een mooie link gegeven, met een mooie conclusie van een onderzoek door Dawson (uit de 19e eeuw zelfs al). Het bestaan van rechtopstaande versteende bomen is nooit een probleem voor geologen geweest om te verklaren. Hovind maakt slim gebruik van een stropopredenering: hij doet het voorkomen alsof geologen beweren dat alle aardlagen in de loop van miljoenen jaren zijn gevormd. Natuurlijk is dit niet het geval, er zijn genoeg voorbeelden van rivieren die buiten hun oevers treden; een zondvloed is als verklaring helemaal niet nodig.quote:Op donderdag 18 januari 2007 23:18 schreef Bart1984 het volgende:
[..]
Er was een logische verklaring voor. Ik had em ergens gelezen op talkorigins ofzo.
dat was me een potje lachenquote:Op donderdag 18 januari 2007 15:33 schreef StupidByNature het volgende:
http://www.talkorigins.org/faqs/polystrate/trees.htmlquote:Op donderdag 18 januari 2007 23:18 schreef Bart1984 het volgende:
[..]
Er was een logische verklaring voor. Ik had em ergens gelezen op talkorigins ofzo.
quote:...
The reason I am using Dawson rather than a more recent reference is to emphasize that many supposed "problems" with conventional geology were solved more than 100 years ago using very basic principles. The people suggesting these "problems" exist are so out of date that even 19th-century literature refutes their presentations.
...
het kan ook nog dat een boom horizontaal gefossiliseerd is geraakt en dat daarna de laag waar hij in lag is gedraaid waardoor de boom in verticale positie is gevonden...quote:Op vrijdag 19 januari 2007 01:39 schreef Rayvon het volgende:
Het bestaan van rechtopstaande versteende bomen is nooit een probleem voor geologen geweest om te verklaren. Hovind maakt slim gebruik van een stropopredenering: hij doet het voorkomen alsof geologen beweren dat alle aardlagen in de loop van miljoenen jaren zijn gevormd. Natuurlijk is dit niet het geval, er zijn genoeg voorbeelden van rivieren die buiten hun oevers treden; een zondvloed is als verklaring helemaal niet nodig.
De versteende bomen kunnen op twee manieren ontstaan: ofwel door slibafzetting, ofwel door vulkanische as. Het is dus heel goed mogelijk dat een boom versteend na door as te zijn bedolven bij een vulkaanuitbarsting; andere rechtopstaande versteende boomstammen zijn gemakkelijk te verklaren door de verandering van de loop van een rivier. In Californië zijn versteende bomen gevonden in zee, die waarschijnlijk door de stijging van de zeespiegel onder water zijn komen te liggen.
quote:Op vrijdag 19 januari 2007 08:39 schreef wijsneus het volgende:
En om maar even aan te geven hoe 'goed' het argument is:
http://www.youtube.com/watch?v=5DpgkHZMKdsquote:Op donderdag 18 januari 2007 21:41 schreef Bart1984 het volgende:
Evolutie is niet waar volgens kent hovind want dan is dit opa.......
[afbeelding]
Ben ik de enige die hier een drogredenatie ziet.........
Maar dan zit hij nog wel in dezelfde aardlaag en loopt hij niet dwars door andere aardlagen heenquote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:37 schreef stargirl het volgende:
[..]
het kan ook nog dat een boom horizontaal gefossiliseerd is geraakt en dat daarna de laag waar hij in lag is gedraaid waardoor de boom in verticale positie is gevonden...
Ach, een wereldwijde vloed verklaart het net zo goed. De meeste bomen zullen dan weggerot zijn in het proces, vandaar dat je ze niet overal tegenkomt. Ik lees net een artikel op answeringgenesis.com, over hoe heel deze discussie nu eigenlijk in zijn werk gaat. Het is niet het bewijs of de feiten die tellen, maar de bril waarmee je ze bekijkt en vervolgens interpreteert. Bijvoorbeeld al die zogenaamde missing links, ik kijk daarnaar en zie een aap of een mens, een ander kijkt ernaar en ziet een overgangsvorm tussen een aap en een mens. Want ik geloof in creatie en de ander in evolutie. Tot op heden hebben we geen levende overgangsvormen gezien van bijv. hagedis naar slang of van aap naar mens dus ik heb geen reden om te geloven dat de fossielen die we vinden wél overgangsvormen waren in plaats van uitgestorven dieren. Alle argumenten van beide kampen zijn te weerleggen met net zo logische argumenten afhankelijk van waar je in gelooft. Ik blijf lekker bij creatie, dat voelt waarheidsgetrouwer en maakt het leven een stuk logischer en mooier.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 01:39 schreef Rayvon het volgende:
[..]
Ik had de TS in zijn vorige topic zelfs al een mooie link gegeven, met een mooie conclusie van een onderzoek door Dawson (uit de 19e eeuw zelfs al). Het bestaan van rechtopstaande versteende bomen is nooit een probleem voor geologen geweest om te verklaren. Hovind maakt slim gebruik van een stropopredenering: hij doet het voorkomen alsof geologen beweren dat alle aardlagen in de loop van miljoenen jaren zijn gevormd. Natuurlijk is dit niet het geval, er zijn genoeg voorbeelden van rivieren die buiten hun oevers treden; een zondvloed is als verklaring helemaal niet nodig.
De versteende bomen kunnen op twee manieren ontstaan: ofwel door slibafzetting, ofwel door vulkanische as. Het is dus heel goed mogelijk dat een boom versteend na door as te zijn bedolven bij een vulkaanuitbarsting; andere rechtopstaande versteende boomstammen zijn gemakkelijk te verklaren door de verandering van de loop van een rivier. In Californië zijn versteende bomen gevonden in zee, die waarschijnlijk door de stijging van de zeespiegel onder water zijn komen te liggen.
Als de versteende bomen een gevolg van een zondvloed waren, zou je verwachten ze overal op de wereld tegen te komen, ook op plekken waar de verstening niet aan de dingen die ik hiervoor noemde kan worden toegeschreven. Tot nu toe kunnen alle gevonden exemplaren (voor zover ik weet) echter prima worden verklaard, en worden ze slechts af en toe (en op geisoleerde plekken) gevonden.
er zijn wel degelijk levende overgangsvormen, of vormen die beschouwd kunnen worden als varities op het thema hagedis en slang. zoals pootloze hagedissen (in Nederland bijvoorbeeld de hazelworm), worm hagedissen (nog steeds niet duidelijk of ze bij de slangen of de hagedissen moeten worden ingedeeld) en slangen met rudimentaire pootjes, zoals mannetjesboa's en pythons.quote:Op zondag 21 januari 2007 19:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Tot op heden hebben we geen levende overgangsvormen gezien van bijv. hagedis naar slang of van aap naar mens dus ik heb geen reden om te geloven dat de fossielen die we vinden wél overgangsvormen waren in plaats van uitgestorven dieren.
Je blijft bij een specifieke vorm van creatie. Waarom baseer het idee van creatie op de bijbel en niet op basis van creatieverhalen van Afrikaanse stammen?quote:Op zondag 21 januari 2007 19:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ach, een wereldwijde vloed verklaart het net zo goed. De meeste bomen zullen dan weggerot zijn in het proces, vandaar dat je ze niet overal tegenkomt. Ik lees net een artikel op answeringgenesis.com, over hoe heel deze discussie nu eigenlijk in zijn werk gaat. Het is niet het bewijs of de feiten die tellen, maar de bril waarmee je ze bekijkt en vervolgens interpreteert. Bijvoorbeeld al die zogenaamde missing links, ik kijk daarnaar en zie een aap of een mens, een ander kijkt ernaar en ziet een overgangsvorm tussen een aap en een mens. Want ik geloof in creatie en de ander in evolutie. Tot op heden hebben we geen levende overgangsvormen gezien van bijv. hagedis naar slang of van aap naar mens dus ik heb geen reden om te geloven dat de fossielen die we vinden wél overgangsvormen waren in plaats van uitgestorven dieren. Alle argumenten van beide kampen zijn te weerleggen met net zo logische argumenten afhankelijk van waar je in gelooft. Ik blijf lekker bij creatie, dat voelt waarheidsgetrouwer en maakt het leven een stuk logischer en mooier.Bedankt voor alle reacties in ieder geval, behalve die van bart1984 dan.
![]()
Inderdaad. Of waarom niet de Babylonische scheppingsmythe, waar de joodse en christelijke toch aardig leentjebuur bij gespeeld hebben? Of de Scandinavische variant, waarin alles begon met een reus en een koe? De eskimo's hebben er ook een interessante kijk op: de aarde is geschapen door een raaf uit het gebeente van een walvis. Of de Grieken, met hun titanen en oergoden?quote:Op maandag 22 januari 2007 13:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je blijft bij een specifieke vorm van creatie. Waarom baseer het idee van creatie op de bijbel en niet op basis van creatieverhalen van Afrikaanse stammen?
Idd, welke creatie mythe moeten we kiezen er zijn er zoveel. En allemaal zonder een gram bewijsquote:Op maandag 22 januari 2007 13:31 schreef Monolith het volgende:
Je blijft bij een specifieke vorm van creatie. Waarom baseer het idee van creatie op de bijbel en niet op basis van creatieverhalen van Afrikaanse stammen?
Dat is het nietquote:Op maandag 22 januari 2007 13:42 schreef Frollo het volgende:
[..]
Inderdaad. Of waarom niet de Babylonische scheppingsmythe, waar de joodse en christelijke toch aardig leentjebuur bij gespeeld hebben? Of de Scandinavische variant, waarin alles begon met een reus en een koe? De eskimo's hebben er ook een interessante kijk op: de aarde is geschapen door een raaf uit het gebeente van een walvis. Of de Grieken, met hun titanen en oergoden?
Wat precies maakt het bijbelse verhaal nu intrinsiek anders en geloofwaardiger dan deze?
Nee, als er een zondvloed zou zijn geweest zou je geen laagjes zien in de geologie van de aarde.quote:Op zondag 21 januari 2007 19:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ach, een wereldwijde vloed verklaart het net zo goed.
Wetenschap is objectief. Als er nieuw bewijs binnenkomt passen we onze theorieen/hypoothesen aan. Weet je wat jij doet? Jij blijft stug volhouden dat je gelijkt hebt ookal gaat het compleet tegen bewijs in.quote:De meeste bomen zullen dan weggerot zijn in het proces, vandaar dat je ze niet overal tegenkomt. Ik lees net een artikel op answeringgenesis.com, over hoe heel deze discussie nu eigenlijk in zijn werk gaat. Het is niet het bewijs of de feiten die tellen, maar de bril waarmee je ze bekijkt en vervolgens interpreteert.
Dat bedoel ik he. Jij wil alleen zien wat je wil zien. Als er bewijs is voor evolutie en ik zet het in hap klare brokken voor je neus voor blijf je als een klein kind volhouden dat je gelijk hebt.quote:Bijvoorbeeld al die zogenaamde missing links, ik kijk daarnaar en zie een aap of een mens, een ander kijkt ernaar en ziet een overgangsvorm tussen een aap en een mens. Want ik geloof in creatie en de ander in evolutie.
Omdat ze uitgestorven zijn he.quote:Tot op heden hebben we geen levende overgangsvormen gezien van bijv. hagedis naar slang of van aap naar mens
Waar baseer je dat op???quote:dus ik heb geen reden om te geloven dat de fossielen die we vinden wél overgangsvormen waren in plaats van uitgestorven dieren.
Wetenschap is geen geloof. Wetenschap is gebaseerd op bewijsquote:Alle argumenten van beide kampen zijn te weerleggen met net zo logische argumenten afhankelijk van waar je in gelooft.
Zie je wel dat ik gelijk had over dat je niet van plan bent om je mening bij te stellen. Wat kom je hier doen?? Volgens mij kom je hier alleen maar trollen.quote:Ik blijf lekker bij creatie
Dus als je bij de dokter komt en je hebt een dodelijk vorm van kanker dan vind jij het wel ok als hij zegt, Niks aan de hand meneer, U bent harstikke gezond omdat je je dan beter voelt. Ik vind het eigenlijk een beetje zielig dat je je mening niet durft bij te stellen. Getuigd van dat je de uitdaging niet wil aan gaan om te kijken hoe de wereld echt in elkaar zit.quote:dat voelt waarheidsgetrouwer en maakt het leven een stuk logischer en mooier.
Zie je wel dat je een troll bent.quote:Bedankt voor alle reacties in ieder geval, behalve die van bart1984 dan.![]()
quote:Troller is looking for a response...ANY response, and he will chum the waters with complaints, insults, compliments, and inflammatory tidbits hoping that someone...ANYONE, will take the bait. Generally quite harmless - practices a form of catch and release. Nonetheless, he can upset the delicate ecology of a discussion forum. Once a forum becomes aware of his presence, however, all feeding activity ceases and Troller must move on to more promising waters.
Een koe die de aarde maakt of een god die de aarde maakt vind ik weinig verschil tussen zitten eigenlijk..quote:Op maandag 22 januari 2007 16:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Bart jongen, wat jij wil
Waarom het bijbelse scheppingsverhaal? Deze is een stuk logischer dan een koe die de aarde maakt
God is net zo min bewijsbaar.quote:, of een beentje uit een walvis, of een atlas die de wereld draagt, allemaal onbewijsbaar.
Dus?quote:Nee in de bijbel stond al dat de aarde bolvormig is en in het luchtledige zweeft, door God gemaakt is, etc.
Feiten zijn feiten lijkt me. Als er meerdere theorieen zijn dan zou je genoegen kunnen nemen met de eenvoudigste (Ockham's razor).quote:Het heeft geen zin om een discussie aan te gaan dat merk ik wel, alle feiten zijn op beide manieren te interpreteren en je moet zelf weten welke versie je gelooft.
Christelijke wetenschappers doen ook gewoon mee met de evolutietheorie zonder jouw verouderde visie te hanteren. De theologie heeft het hele scheppingsverhaal allang verminderd tot een symbolisch verhaal. Een verhaal zoals zovelen geschreven in een tijd waar nog zo weinig ontdekt was!quote:Op maandag 22 januari 2007 16:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Bart jongen, wat jij wil
Waarom het bijbelse scheppingsverhaal? Deze is een stuk logischer dan een koe die de aarde maakt, of een beentje uit een walvis, of een atlas die de wereld draagt, allemaal onbewijsbaar. Nee in de bijbel stond al dat de aarde bolvormig is en in het luchtledige zweeft, door God gemaakt is, etc. Het heeft geen zin om een discussie aan te gaan dat merk ik wel, alle feiten zijn op beide manieren te interpreteren en je moet zelf weten welke versie je gelooft.
Walvis word vervangen door, God pakte modder en maakte de mens. Zelfde idee, ander papiertje eromheen. Er is evenveel bewijs voor het scheppingsverhaal de christenen dan voor het scheppingsverhaal van de bosjesmannen. Hoeveel bewijs??? 0, niks, noppes, nanaquote:Op maandag 22 januari 2007 16:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Bart jongen, wat jij wil
Waarom het bijbelse scheppingsverhaal? Deze is een stuk logischer dan een koe die de aarde maakt, of een beentje uit een walvis, of een atlas die de wereld draagt, allemaal onbewijsbaar
Nee, toen galileo mijn zijn theorie kwam dat de aarde rond was werd het tegengehouden. Raad eens door wie? Door de onfeilbare kerk.quote:Nee in de bijbel stond al dat de aarde bolvormig is en in het luchtledige zweeft, door God gemaakt is, etc.
Aldus de bijbel staat de aarde stil.quote:Job 9,6
De aarde schudt hij van haar plaats, zodat haar zuilen wankelen.
Klopt, jij bent zo overtuigd van je eigenlijk gelijk dat ookal laat ik je bewijzen zien je toch blijft door drammen dat je gelijk hebt.quote:Het heeft geen zin om een discussie aan te gaan dat merk ik wel,alle feiten zijn op beide manieren te interpreteren en je moet zelf weten welke versie je gelooft.
Waarom is het logischer dat de aarde gemaakt is door een almachtige God, dan door een koe? Bij een koe kan ik me tenminste nog iets voorstellen. God daarentegen heb ik geen idee van hoe hij eruit ziet, of dat hij uberhaupt bestaat. En sowieso, waarom zou de aarde gemaakt moeten zijn? Waarom kan het universum niet altijd al bestaan hebben? Blijkbaar wordt dat onmogelijk geacht door creationisten. Iets kan niet uit niets ontstaan. Vervolgens halen ze hun eigen argument onderuit door te stellen dat God eeuwig is. Die dubbele moraal is nergens op gebaseerd.quote:Op maandag 22 januari 2007 16:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Bart jongen, wat jij wil
Waarom het bijbelse scheppingsverhaal? Deze is een stuk logischer dan een koe die de aarde maakt, of een beentje uit een walvis, of een atlas die de wereld draagt, allemaal onbewijsbaar. Nee in de bijbel stond al dat de aarde bolvormig is en in het luchtledige zweeft, door God gemaakt is, etc. Het heeft geen zin om een discussie aan te gaan dat merk ik wel, alle feiten zijn op beide manieren te interpreteren en je moet zelf weten welke versie je gelooft.
Heel goed. Zoals bijvoorbeeld Kenneth R. Millerquote:Op maandag 22 januari 2007 16:24 schreef Zyggie het volgende:
Christelijke wetenschappers doen ook gewoon mee met de evolutietheorie zonder jouw verouderde visie te hanteren. De theologie heeft het hele scheppingsverhaal allang verminderd tot een symbolisch verhaal. Een verhaal zoals zovelen geschreven in een tijd waar nog zo weinig ontdekt was!
Het feit dat dit op jou logischer overkomt is meer je gebrek aan vermogen tot abstractie en relativering van de antropocentrische denkwijze.quote:Op maandag 22 januari 2007 16:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Bart jongen, wat jij wil
Die tussenvormen zijn er wel:quote:Op dinsdag 23 januari 2007 01:10 schreef typtypo het volgende:
Even hier de boel chageren en de advocaat van de duivel spelen.
Het is wel geloofwaardiger om te veronderstellen dat wij mensen voorkomen uit twee mensen i.p.v. uit een paar willekeurige cellen.
M.a.w. men moet eigenlijk nog een veel groter geloof of goedgeloviger zijn dan iemand die gewoon geloofd dat wij mensen uit twee mensen voortkomen?
Dus om hier met modder te gaan lopen smijten en de draak te steken met een zogenaamde 'naieveling' is niet helemaal fair, aangezien men zelf ook enigzins goedgelovig is.
Even afgezien van allerlei bewijs van evolutie is ook het ontbreken van bewijs ook een issue die ik niet van me af kan zetten.
Ik mis namelijk de overgangsvormen die NU op dit moment in een transitie zitten.
Dus een halve aap die half recht op loopt en net begint te praten.
Waarom zou dat proces opeens gestopt zijn? Het strookt n.l. niet met een beeld van willekeurigheid.
Ook over de hele linie van soorten. Net alsof miljarden cellen een sensor hebben die aangegeven heeft zo nu hebben we verschillende soorten allemaal keurig in duidelijke families, nu kappen met muteren.
Vaak is het stellen van goede vragen nog veel belangrijker dan het opdreunen van de kennis die op dit moment voorhanden is.
Dat is precies wat de evolutietheorie stelt.....ik snap je vraag niet, ik neem aan dat jij mensenouders hebt?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 01:10 schreef typtypo het volgende:
Even hier de boel chageren en de advocaat van de duivel spelen.
Het is wel geloofwaardiger om te veronderstellen dat wij mensen voorkomen uit twee mensen i.p.v. uit een paar willekeurige cellen.
M.a.w. men moet eigenlijk nog een veel groter geloof of goedgeloviger zijn dan iemand die gewoon geloofd dat wij mensen uit twee mensen voortkomen?
Klopt, maar dit zijn slechte vragen. Ten eerste kun je niet veel voorspellingen doen, evolutie is niet altijd te voorspellen; wel vast te stellen. Je kunt wel een aantal lijnen doortrekken in de evolutiegeschiedenis, zoals je kunt voorspellen dat zowel de cheetah als de antilope sneller zal worden.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 01:10 schreef typtypo het volgende:
Dus om hier met modder te gaan lopen smijten en de draak te steken met een zogenaamde 'naieveling' is niet helemaal fair, aangezien men zelf ook enigzins goedgelovig is.
Even afgezien van allerlei bewijs van evolutie is ook het ontbreken van bewijs ook een issue die ik niet van me af kan zetten.
Ik mis namelijk de overgangsvormen die NU op dit moment in een transitie zitten.
Dus een halve aap die half recht op loopt en net begint te praten.
Waarom zou dat proces opeens gestopt zijn? Het strookt n.l. niet met een beeld van willekeurigheid.
Ook over de hele linie van soorten. Net alsof miljarden cellen een sensor hebben die aangegeven heeft zo nu hebben we verschillende soorten allemaal keurig in duidelijke families, nu kappen met muteren.
Vaak is het stellen van goede vragen nog veel belangrijker dan het opdreunen van de kennis die op dit moment voorhanden is.
Je doet het voorkomen alsof wetenschap dus bezig is met de waarheid te achterhalen. De wetenschap is slechts bezig om mooie modellen te maken wat de emperisch gevonden data goed past. Ali houdt er rekening mee dat er dingen kunnen bestaan buiten de grenzen van de wetenschap, die deel van de werkelijkheid zijn.quote:Op maandag 22 januari 2007 13:58 schreef Bart1984 het volgende:
Wetenschap is geen geloof. Wetenschap is gebaseerd op bewijs
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |