Weet ik, maar ik houd het Evolutie-topic graag een beetje zuiver.quote:Op woensdag 17 januari 2007 15:38 schreef Schorpioen het volgende:
Er is nog nooit iets concreet uit de discussie gekomen, het is niet meer dan tijdverdrijf.
Wat bedoel je met oorzaak?quote:Op woensdag 17 januari 2007 15:34 schreef k3vil het volgende:
Hebben mensen nog steeds niet door dat evolutie een fenomeen is en niet een oorzaak?
Je meent hetquote:Op woensdag 17 januari 2007 15:55 schreef k3vil het volgende:
Oorzaak -> gevolg.
Bron: Berkeleyquote:
Ring species are species with a geographic distribution that forms a ring and overlaps at the ends. The many subspecies of Ensatina salamanders in California exhibit subtle morphological and genetic differences all along their range. They all interbreed with their immediate neighbors with one exception: where the extreme ends of the range overlap in Southern California, E. klauberi and E. eschscholtzii do not interbreed. So where do we mark the point of speciation?
Ik denk dat z'n punt is dat evolutie juist niet een beginoorzaak is maar een process.quote:Op woensdag 17 januari 2007 15:55 schreef speknek het volgende:
[..]
Je meent het. Hoe moet ik de evolutietheorie als oorzaak zien? Oorzaak waarvan?
quote:Op woensdag 17 januari 2007 16:58 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Juist, daarom ben ik juist op zoek naar die vormen die niet 'horen'. Stompjes bijvoorbeeld. Wat was het veranderproces van lopende vin naar poot?
Waarom vinden we nooit zoogdieren in het cambrium?? Of homonide in het krijt??? Alles licht in de volgorde van evolutie. Als het door een globale vloed was gekomen was de geologie van de aarde heel anders en lagen de fossielen random door elkaar.quote:Het zelfde fossielenbestand is voor mijn ondersteunend bewijs voor schepping. Daarom is het bewijs hetzelfde en de interpretatie verschillend. Hoe de genetica sterker bewijs is mag je me wel uitleggen. De fossielen beginnen te vervelen.
Oke ik zal me deze keer beter gedragen dan in mijn eigen topicquote:Op woensdag 17 januari 2007 16:11 schreef Autodidact het volgende:
Vraagje voor KB. Hoe verklaar je ringsoorten?
Voorbeeld:
[..]
Bron: Berkeley
Evolutie is niet een theorie over het onstaan van de aarde dus wat's het probleem dan? Evolutie is ook niet de theorie die het heeft over het onstaan van de eerste cel.quote:Op woensdag 17 januari 2007 17:22 schreef pmb_rug het volgende:
zolang het onduidelijk is hoe de eerste levende cel is ontstaan blijft de evolutie een gebrekkige theorie over het gehele ontstaan van de aarde. de zwakte zit dus niet in soort variaties per se.
Dit kan wel verklaard worden. Reptielen zinken en zoogdieren drijven. Als er een vloedgolf komt zullen ze vanzelf worden gestorteerd naar de volgorde waarin je ze nu aantreft, en als er vervolgens een laag modder overheen wordt gespoeld en de dieren fossiliseren lijkt het net of de reptielen veel eerder leefden en dominant waren dan de zoogdieren, zoals nu beweerd wordt.Verder worden de fossielen vaak aangetroffen in ontzettend vreemde posities, bijvoorbeeld 2 vissen die elkaar opeten, een dinosaurus die eieren jat en bijvoorbeeld als er een bevalling plaatsvindt. Dit zijn aanwijzingen dat de dieren snel overdekt moeten zijn geraakt met een laag modder afkomstig van de zondvloed.quote:Op woensdag 17 januari 2007 17:16 schreef Bart1984 het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
Misschien zo??
[..]
Waarom vinden we nooit zoogdieren in het cambrium?? Of homonide in het krijt??? Alles licht in de volgorde van evolutie. Als het door een globale vloed was gekomen was de geologie van de aarde heel anders en lagen de fossielen random door elkaar.
Nou, toen de eerste cel optrad was de evolutie al een tijdje bezig hoor. Sinds de eerste molecuul dat zich kon vermenigvuldigen kunnen we spreken van evolutie op aarde...quote:Op woensdag 17 januari 2007 17:24 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Evolutie is niet een theorie over het onstaan van de aarde dus wat's het probleem dan? Evolutie is ook niet de theorie die het heeft over het onstaan van de eerste cel.![]()
nee maar heel vaak (heel heel heel heel heel vaak) micro-evolutie in één richting op kan wel vele veranderingen maken. Een salamander kan dan een andere uiterlijk krijgen, bredere poten, de mogelijkheid om zich snel voor te bewegen in water (dmv vliezen), een bredere bek en scherpere tanden, wat hem een mogelijkheid geeft om diertjes te eten in plaats van fruit (vanzelfsprekend moeten zijn ingewanden daar ook langzaam mee 'voortgroeien').quote:Op woensdag 17 januari 2007 17:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Oke ik zal me deze keer beter gedragen dan in mijn eigen topic
Ringsoorten lijken me een mooi voorbeeld van variatie binnen een soort, micro-evolutie dus. Deze diertjes hebben misschien wel een verschillend uiterlijk en een iets andere genensamenstelling, voortplantingsvoorkeur etc, maar dit is geen bewijs voor evolutie van soort naar soort, slechts variatie. Er zal nooit door genenmutatie een slang uit dit diertje ontstaan, of een krokodil.
"slang" en "krokodil" zijn slechts mensennamen zoals "rood" en "blauw", totaal irrelevant voor de natuur.quote:Op woensdag 17 januari 2007 17:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Oke ik zal me deze keer beter gedragen dan in mijn eigen topic
Ringsoorten lijken me een mooi voorbeeld van variatie binnen een soort, micro-evolutie dus. Deze diertjes hebben misschien wel een verschillend uiterlijk en een iets andere genensamenstelling, voortplantingsvoorkeur etc, maar dit is geen bewijs voor evolutie van soort naar soort, slechts variatie. Er zal nooit door genenmutatie een slang uit dit diertje ontstaan, of een krokodil.
Klopt. Was ik even vergeten. Maar ik denk dat pmb_rug toch eerder een referentie doet naar het onstaan van wat wij nu zouden betitelen als 'het eerste leven'. Dit ligt niet in het domein van de evolutie maar van abioginese.quote:Op woensdag 17 januari 2007 17:30 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Nou, toen de eerste cel optrad was de evolutie al een tijdje bezig hoor. Sinds de eerste molecuul dat zich kon vermenigvuldigen kunnen we spreken van evolutie op aarde...
Dat het voor jou onduidelijk is maakt het natuurlijk geen probleem voor de evolutietheorie, maar voor jouw vermogen de theorie te begrijpen. Er zijn zelfs verschillende evolutionaire mogelijkheden over hoe de eerste cel is ontstaan....quote:Op woensdag 17 januari 2007 17:22 schreef pmb_rug het volgende:
zolang het onduidelijk is hoe de eerste levende cel is ontstaan blijft de evolutie een gebrekkige theorie over het gehele ontstaan van de aarde. de zwakte zit dus niet in soort variaties per se.
Dankje en inderdaad je verwoord het goedquote:Op woensdag 17 januari 2007 16:57 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik denk dat z'n punt is dat evolutie juist niet een beginoorzaak is maar een process.
Ja dat zou misschien weleens kunnen maar het is nog nooit waargenomen of aangetoond dat het is gebeurd. En dat is het probleem met macro-evolutie, er wordt verondersteld dat het is gebeurd of kan gebeuren, maar het is nog nooit aangetoond.quote:Op woensdag 17 januari 2007 17:32 schreef H.Thijs het volgende:
[..]
nee maar heel vaak (heel heel heel heel heel vaak) micro-evolutie in één richting op kan wel vele veranderingen maken. Een salamander kan dan een andere uiterlijk krijgen, bredere poten, de mogelijkheid om zich snel voor te bewegen in water (dmv vliezen), een bredere bek en scherpere tanden, wat hem een mogelijkheid geeft om diertjes te eten in plaats van fruit (vanzelfsprekend moeten zijn ingewanden daar ook langzaam mee 'voortgroeien').
Het soort salamandertje kan dus heel geleidelijk een 7 cm-langere vleesetende hagedis worden. Bijvoorbeeld dan.
sterk!quote:Op woensdag 17 januari 2007 17:24 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Evolutie is niet een theorie over het onstaan van de aarde dus wat's het probleem dan? Evolutie is ook niet de theorie die het heeft over het onstaan van de eerste cel.![]()
'evolutionaire mogelijkheden' is dat een ander woord voor 'wetenschappelijk borrelpraat' ?quote:Op woensdag 17 januari 2007 17:38 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Dat het voor jou onduidelijk is maakt het natuurlijk geen probleem voor de evolutietheorie, maar voor jouw vermogen de theorie te begrijpen. Er zijn zelfs verschillende evolutionaire mogelijkheden over hoe de eerste cel is ontstaan....
Dat weet ik nog niet precies, ben ik nog naar op zoek. Ik denk dat de mogelijkheid tot voortplanting een goed criterium zou kunnen zijn, hoewel ik daar al een uitzondering van heb gezien met de fruitvliegen. Toch heb ik hier een weerwoord tegen gezien, namelijk dat dit een negatieve mutatie is in plaats van evolutie. En het is ten slotte nog steeds een ftuitvlieg. Maar ik ben aan het zoeken dus ik zal hier nog wel een antwoord op vinden.quote:Op woensdag 17 januari 2007 17:32 schreef Autodidact het volgende:
[..]
"slang" en "krokodil" zijn slechts mensennamen zoals "rood" en "blauw", totaal irrelevant voor de natuur.
Waar leg jij de lijn tussen de soorten? Wat moet het verschil zijn? Procent genverschil? De mogelijkheid te vruchtbare nakomelingen te krijgen?
Nee, er zijn verschillende mogelijkheden om tot een eerste cel te komen.quote:Op woensdag 17 januari 2007 17:51 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
'evolutionaire mogelijkheden' is dat een ander woord voor 'wetenschappelijk borrelpraat' ?
http://library.thinkquest.org/C004535/on_the_origin_of_cells.htmlquote:Op woensdag 17 januari 2007 17:51 schreef pmb_rug het volgende:
het is naar mijn weten een onomstoten FEIT dat het NIET bekend is hoe de eerste levende cel is ontstaan.
zoiets is al eens gebeurt, een faq voor creationisme, maar daar kwan niets uit.quote:Op woensdag 17 januari 2007 16:47 schreef Dr_Jack het volgende:
Ik denk dat deze discussie makkelijk op te lossen is. Open een topic met "Empirisch bewijs voor de evolutietheorie" en "Empirische bewijs voor het creationisme". Iets zegt met dat de eerste gaat winnen, want creationisten leveren zelf geen bewijs maar kraken evolutionair bewijs enkel af. Echter, met het afkraken van andersman theorieën rechtvaardig je niet je eigen theorie.
Maar goed, ik vrees dat KB toch zal volhouden dat de evolutietheorie niet deugt en het creationisme aanmoedigen...
En ringsoorten, en alle andere wezens die geëvolueerd zijn.quote:Op woensdag 17 januari 2007 17:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat weet ik nog niet precies, ben ik nog naar op zoek. Ik denk dat de mogelijkheid tot voortplanting een goed criterium zou kunnen zijn, hoewel ik daar al een uitzondering van heb gezien met de fruitvliegen.
"Aan het zoeken"?quote:Op woensdag 17 januari 2007 17:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Toch heb ik hier een weerwoord tegen gezien, namelijk dat dit een negatieve mutatie is in plaats van evolutie. En het is ten slotte nog steeds een ftuitvlieg. Maar ik ben aan het zoeken dus ik zal hier nog wel een antwoord op vinden.
beetje lastig om een proces van enkele duizenden (of meer) direct waar te nemen. ondersteunend bewijs is er wel voldoende.quote:Op woensdag 17 januari 2007 17:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja dat zou misschien weleens kunnen maar het is nog nooit waargenomen of aangetoond dat het is gebeurd. En dat is het probleem met macro-evolutie, er wordt verondersteld dat het is gebeurd of kan gebeuren, maar het is nog nooit aangetoond.
Nee ringsoorten zijn toch nog onderling vruchtbaar? Hun voorkeur voor voorplanting met dieren binnen hun eigen 'ring' is te verklaren aan de verschillende omgevingen waar ze in leven. Die mutaties zijn niet voor niets opgetreden.quote:Op woensdag 17 januari 2007 18:01 schreef Autodidact het volgende:
[..]
En ringsoorten, en alle andere wezens die geëvolueerd zijn.
[..]
"Aan het zoeken"?
Ik vraag het aan jou: wat is je criterium voor het onderscheiden van soorten?
Nee er is geen voldoende ondersteunend bewijs. Er zijn geen missing links met mutaties tot volledig andere dieren zoals jij die beschrijft, alleen maar variatie.quote:Op woensdag 17 januari 2007 18:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
beetje lastig om een proces van enkele duizenden (of meer) direct waar te nemen. ondersteunend bewijs is er wel voldoende.
dit itt creationisme, er heeft ook nooit iemand waargenomen dat god het heelal geschapen heeft. alleen wat figuren die een paar duizend jaar geleden beweren het van god gehoord te hebben en dat hebben opgeschreven
Lol, waarom vinden we dan ook fossielen van reptielen bij de zoogdierenquote:Op woensdag 17 januari 2007 17:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:Dit kan wel verklaard worden. Reptielen zinken en zoogdieren drijven.
Nee , jou hypothese rammeld. Ze zouden volgens jou gesorteerd worden op gewicht. Maar er zijn ook hele kleine reptielen en ook hele grote zoogdieren.quote:Als er een vloedgolf komt zullen ze vanzelf worden gestorteerd naar de volgorde waarin je ze nu aantreft, en als er vervolgens een laag modder overheen wordt gespoeld en de dieren fossiliseren lijkt het net of de reptielen veel eerder leefden en dominant waren dan de zoogdieren, zoals nu beweerd wordt.
Nou nou? Dat is geen bewijs voor een wereldwijde zondvloed. Hoogstends dat er een modderverschuiving plaats vond. Waardoor de dieren bedolven werden. Als jou hypothese waar was vonden we super veel van dit soort fossielen wat niet het geval is.quote:Verder worden de fossielen vaak aangetroffen in ontzettend vreemde posities, bijvoorbeeld 2 vissen die elkaar opeten, een dinosaurus die eieren jat en bijvoorbeeld als er een bevalling plaatsvindt.
Wel snel maar niet van de zondvloed. Anders vond je mega veel van dit soort fossielen. Er klopt helemaal niks van van wat je zegt.quote:Dit zijn aanwijzingen dat de dieren snel overdekt moeten zijn geraakt met een laag modder afkomstig van de zondvloed.
quote:Op woensdag 17 januari 2007 18:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Nee er is geen voldoende ondersteunend bewijs.
Zat missing linksquote:Er zijn geen missing links met mutaties tot volledig andere dieren zoals jij die beschrijft, alleen maar variatie.
Dat gaat waarschijnlijk ook nooit gebeuren, gelovingen die creatonist zijn zijn zo dogmatisch dat ze het noooooooooooit op gaan geven.quote:Op woensdag 17 januari 2007 15:38 schreef Schorpioen het volgende:
Er is nog nooit iets concreet uit de discussie gekomen, het is niet meer dan tijdverdrijf.
Dit is geen bewijs maar gecontroleerd laboratorium experiment. Wat tegenargumenten, geen zin om ze te vertalen en uberhaupt niet nodig:quote:Op woensdag 17 januari 2007 17:59 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Nee, er zijn verschillende mogelijkheden om tot een eerste cel te komen.
[..]
http://library.thinkquest.org/C004535/on_the_origin_of_cells.html
Jouw onwetenheid over de evolutietheorie, dat is pas een feit.
Nee, ze zijn zoveer geëvolueerd dat beide uiteindes niet meer met elkaar kunnen paren. Hoe verklaar jij dat?quote:Op woensdag 17 januari 2007 18:14 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee ringsoorten zijn toch nog onderling vruchtbaar?
Ja, evolutie hèquote:Op woensdag 17 januari 2007 18:14 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Hun voorkeur voor voorplanting met dieren binnen hun eigen 'ring' is te verklaren aan de verschillende omgevingen waar ze in leven. Die mutaties zijn niet voor niets opgetreden.
Wat lul je nou? Je hebt het constant over soorten en je kunt niet eens definiëren wat een soort is? God moet zich voor je schamen.quote:Op woensdag 17 januari 2007 18:14 schreef Ali_Kannibali het volgende:
En nee ik ga geen antwoord geven op die vraag aangezien ik dit nog niet eenduidig kan zeggen. Misschien is dat nog niet eens 100% procent onderzocht.
Nou en. Ze zijn verschillend per omgeving en in 1 omgeving komt maar 1 varriatie voor. Dat komt dan omdat het nog maar heeeeeel kort geleden is dat die vogels een gemeenschappelijke voorouder hadden.quote:Op woensdag 17 januari 2007 18:14 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Nee ringsoorten zijn toch nog onderling vruchtbaar?
Toevalligs mutatie's ja die worden uitgebuit door natuurlijke of sexueele selectie. Waarschijnlijk door natuurlijke selectie omdat anders alle vogels het zelfde ringetje zouden hebben. Immers moet er 1 ringetje zijn dat de vrouwtjes vogels het mooist vinden.quote:Hun voorkeur voor voorplanting met dieren binnen hun eigen 'ring' is te verklaren aan de verschillende omgevingen waar ze in leven. Die mutaties zijn niet voor niets opgetreden.
Als creatonisten gelijk zouden hebben dan zou God de mens bewust voor de gek houden. Stom idee hoorquote:Op woensdag 17 januari 2007 18:23 schreef Autodidact het volgende:Wat lul je nou? Je hebt het constant over soorten en je kunt niet eens definiëren wat een soort is? God moet zich voor je schamen.
Hoe voelt het nou dat je geloof langzaam wegsijpelt, dat oude ideeen niet blijken te kloppen? Beangstigt het je? Nu ben jij degene die afwijkt van de doctrine, dat was vroeger toch wel anders. Werp de ketenen van je christelijke indoctrinatie van je af en ga eens wat doen met je logica.quote:
Het onstaan van leven valt niet onder de evolutie theorie. Had je dat nog niet door??quote:Op woensdag 17 januari 2007 18:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:post over prof miller
quote:Op woensdag 17 januari 2007 18:33 schreef Bart1984 het volgende:
[..]
Het onstaan van leven valt niet onder de evolutietheorie. Had je dat nog niet door??
Je moet wel weten hoe een vloedgolf eruitziet. Naast een golf water heb je ook lagen modder die meegevoerd wordt. Je zal dus vast zoogdieren bij reptielen vinden als ze tegelijk door een laag modder worden overspoeld. Dieren die verdrinken worden gesorteerd naar reptiel/zoogdier. En niet door hun gewicht maar door anatomie. De laagjes afzetting kunnen juist heel makkelijk verklaard worden door een vloedgolf. Als deze steeds een laag modder meeneemt zullen er laagjes ontstaan. Deze laagjes worden automatisch gesorteerd en naar dichtheid en vormen horizontale lijnen. Zal kijken of ik hier nog een simulatie van kan vinden, ze zijn er in ieder geval wel.quote:Op woensdag 17 januari 2007 18:17 schreef Bart1984 het volgende:
[..]
Lol, waarom vinden we dan ook fossielen van reptielen bij de zoogdierenAlleen als je heel vroeg terug gaat vind je alleen reptielen. Je hypothese rammeld aan alle kanten
Ten 2de, waarom zinken reptielen en waarom drijven zoogdieren??? Ofdat alle zoogdier soorten even groot zijn geweest en de reptielen soorten ook allemaal even groot waren
Grappig gewoon
Denk je dat alle reptielen dino's zijn
en trouwens er waren ook kleine dino's hoor. Niet allemaal T-rexen. En hoe komt het dan dat je laagjes afzetting ziet in de geologie. Als er een vloedgolf was dan waren die laagjes er niet.
[..]
Je moet me geen woorden in de mond leggen. Ik heb het nooit over gewicht gehad.quote:Nee , jou hypothese rammeld. Ze zouden volgens jou gesorteerd worden op gewicht. Maar er zijn ook hele kleine reptielen en ook hele grote zoogdieren.
Noem jij het aantal maar eens dan.quote:Nou nou? Dat is geen bewijs voor een wereldwijde zondvloed. Hoogstends dat er een modderverschuiving plaats vond. Waardoor de dieren bedolven werden. Als jou hypothese waar was vonden we super veel van dit soort fossielen wat niet het geval is.
Hier een mooi voorbeeld van een reptiel dat zinkt. Het is een hagedis die over het water kan rennen, maar hij moet hard genoeg tegen het water duwen zodat ie het water met tenminste de kracht van één keer zijn lichaamsgewicht opzij schuift. Doet ie dat niet dan zinkt ie gewoon naar de bodem. http://www.teleac.nl/nederland-e/contentelement.jsp?number=17370quote:Wel snel maar niet van de zondvloed. Anders vond je mega veel van dit soort fossielen. Er klopt helemaal niks van van wat je zegt.
Dit is geen bewijs voor evolutie maar een aantal dieren achter elkaar geplakt zodat het lijkt alsof de een uit de ander komt. Zie je dat nou zelf ook niet.quote:Op woensdag 17 januari 2007 18:19 schreef Bart1984 het volgende:
[..]
Grappig, waarneer zou het volgens jou wel voldoende bewijs zijn? Trouwsn, ookal zou er niet voldoende bewijs zijn betekend niet dat jou hypotese wel zou moeten kloppen.
[..]
Zat missing links
Dit weet ik niet zeker, maar het zou best kunnen dat bekend is hoe de eerste levende cel is ontstaan. Hoe het leven dat primitiever is dan een cel is ontstaan, daar zijn weer verschillende ideeen (en wetenschappen) over.quote:Op woensdag 17 januari 2007 17:51 schreef pmb_rug het volgende:
het is naar mijn weten een onomstoten FEIT dat het NIET bekend is hoe de eerste levende cel is ontstaan.
Gast daar zit onderzoek achter.quote:Op woensdag 17 januari 2007 18:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dit is geen bewijs voor evolutie maar een aantal dieren achter elkaar geplakt zodat het lijkt alsof de een uit de ander komt. Zie je dat nou zelf ook niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |