quote:Op dinsdag 16 januari 2007 23:01 schreef Norrage het volgende:
Wat een top gebouw is dat ding ook
Leuk dat je er geweest bent...Ik ben er ook eens in de buurt geweest, maar destijds (toen ik 10 was of z0 nooit de connectie gelegd met PF.
Weten jullie trouwens een plaats om mijn PF verzameling aan te vullen? Overal waar ik kom zijn de albums tenminste 20 euro en dat heb ik er echt niet voor over. (Liefst via internet, want mijn naaste omgeving heb ik al de winkels al afgezocht.... en heb geen zin naar maastricht te gaan of zo)
Albums als Animals/WYWH etc heb ik al wel voor 13 zien liggen maar die heb ik al
Ik kan natuurlijk geen echte PF fan zijn zonder ál de albums te bezitten![]()
Ik wel.quote:Op woensdag 17 januari 2007 10:04 schreef BOKA het volgende:
Gaan er nog meer mensen naar Roger Waters in de Gelredome?
Roger Waters speelt het hele album Images And Words van Dream Theater.quote:Op woensdag 17 januari 2007 12:58 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik wel.
Een jaar na dato interesseert het me niet dat het weer hetzelfde concert is. Zoiets wil ik gewoon nóg wel een keer meemaken. Al zou het natuurlijk leuk zijn als er na de winterstop een verrassing in de setlist zit.
Laat-ie het wel even van tevoren zeggen dan. Dan kan ik nog proberen m'n kaartje te verpatsen.quote:Op woensdag 17 januari 2007 13:15 schreef Norrage het volgende:
Een fijnere verrassing zal zijn als Roger Waters nummers van de Division Bell eens zou uitproberen
quote:Op woensdag 17 januari 2007 13:11 schreef BOKA het volgende:
[..]
Roger Waters speelt het hele album Images And Words van Dream Theater.
Misschien nog onwaarschijnlijker dan dat hij DB speelt (van Gilmourquote:
Hij wil ze terugpakken voor die show in de Heineken Music Hall.quote:
Loop eens binnen bij de plaatboef, daar liggen vaak pink floyd platen voor een euro of 10,-. Makkelijker is misschien marktplaats.nl daar kosten de standaard platen en cd's (gewoon de pink floyd albums) vaak maar een paar euro... Ik heb bijvoorbeeld wel eens 6 platen gekocht voor 30euro.quote:Weten jullie trouwens een plaats om mijn PF verzameling aan te vullen? Overal waar ik kom zijn de albums tenminste 20 euro en dat heb ik er echt niet voor over. (Liefst via internet, want mijn naaste omgeving heb ik al de winkels al afgezocht.... en heb geen zin naar maastricht te gaan of zo)
Albums als Animals/WYWH etc heb ik al wel voor 13 zien liggen maar die heb ik al
Ik kan natuurlijk geen echte PF fan zijn zonder ál de albums te bezitten
Ik heb gehoord dat het geluid en de beleving dan in ieder geval een stuk minder zijn... Het scheelt je maar 10 euro dus je moet maar kijken of het je waard is...quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:07 schreef BOKA het volgende:
Jammer genoeg zijn er alleen nog plaatsen op de tribunes, vak 123 wordt door de ticketservice genoemd als de beste optie. Is dat iets?
k ben namelijk nog nooit in een stadion (en dus ook niet in de Gelredome) naar een concert geweest en ik weet niet of ik dan wel 53 euro ga betalen.
De kwaliteit van het geluid hangt van twee zaken af: de accomodatie en het geluisdssysteem. Dat laatste zit wel goed bij Waters, perfectionist als hij is. Qua accomodatie: ik ben twee keer naar een concert in het Gelredome geweest, waarvan één keer op de tribune. Ik vond het geluid toen prima te doen. "Arena-toestanden", met één grote geluidsbrij, hoef je niet bang voor te zijn.quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:07 schreef BOKA het volgende:
k ben namelijk nog nooit in een stadion (en dus ook niet in de Gelredome) naar een concert geweest en ik weet niet of ik dan wel 53 euro ga betalen.
En hoe is het zicht?quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:37 schreef Gert het volgende:
[..]
De kwaliteit van het geluid hangt van twee zaken af: de accomodatie en het geluisdssysteem. Dat laatste zit wel goed bij Waters, perfectionist als hij is. Qua accomodatie: ik ben twee keer naar een concert in het Gelredome geweest, waarvan één keer op de tribune. Ik vond het geluid toen prima te doen. "Arena-toestanden", met één grote geluidsbrij, hoef je niet bang voor te zijn.
Het is een vrij compact stadion. Maar: het blijft een stadion, dus echt dichtbij het podium zit je nooit, en als je helemaal achterin op de tribune zit, is de afstand tot het podium zelfs aanzienlijk.quote:
Nu staan ze er voor minimaal 100 euro, dat vind ik toch echt te duur.quote:Op donderdag 18 januari 2007 13:13 schreef Pudy het volgende:
Ik denk dat ik zelf een sta plek ga regelen, via marktplaats bijvoorbeeld.. dat heb ik bij de ahoy show ook voor elkaar gekregen (voor maar een 10,- meer dan de gewone prijs). Als ik ga wil ik vooraan staan, ga niet naar een concert voor een aantal legomannetjes.
Die prijs zakt nog wel.quote:Op donderdag 18 januari 2007 14:02 schreef BOKA het volgende:
[..]
Nu staan ze er voor minimaal 100 euro, dat vind ik toch echt te duur.
Obscured by clouds is echt een goede CD, maar behoorlijk ondergewaardeerd.quote:Op zondag 21 januari 2007 10:40 schreef Norrage het volgende:
Nou ik heb mijn verzameling toch even compleet gemaakt...voor 12 euro per cd...vond ik nog net te doen. goedkoper vond ik ze niet
Nu mis ik alleen nog Ummagumma, Momentary Lapse of Reason en Obscured By Clouds op cd...Die laatste 2 hoef ik volgens mij niet echt te hebebn, maar Ummagumma wel...Maar die is zo duur
Ummagumma is in een tweedehanszaak op LP nog wel te verkrijgen voor een paar Euroquote:Op zondag 21 januari 2007 10:40 schreef Norrage het volgende:
Nu mis ik alleen nog Ummagumma, Momentary Lapse of Reason en Obscured By Clouds op cd...Die laatste 2 hoef ik volgens mij niet echt te hebebn, maar Ummagumma wel...Maar die is zo duur
Ummagumma en Obscured By Clouds heb ik beide op LP kunnen vinden voor ongeveer 5 euro per stuk dacht ik. Bij de plaatboef in de binnestad van Den Haag (vlakbij Het Plein). Ik zag daar laatst nog een paar Pink Floyd platen liggen, niet zo duur waren ze.quote:Op zondag 21 januari 2007 10:40 schreef Norrage het volgende:
Nou ik heb mijn verzameling toch even compleet gemaakt...voor 12 euro per cd...vond ik nog net te doen. goedkoper vond ik ze niet
Heeft Waters niet ooit gezegd dat 'ie Momentary Lapse nog wel wat leuks vond hebben maar dat 'ie Division Bell een slap aftreksel vond van Dire Straits?quote:Op woensdag 17 januari 2007 13:15 schreef Norrage het volgende:
Dream Theater
Een fijnere verrassing zal zijn als Roger Waters nummers van de Division Bell eens zou uitproberen
Kannie! Die baspartijen zijn veel te moeilijk voor hem!quote:Op woensdag 17 januari 2007 13:11 schreef BOKA het volgende:
[..]
Roger Waters speelt het hele album Images And Words van Dream Theater.
Ik ga ook (verkapte TVP)quote:Op woensdag 17 januari 2007 10:04 schreef BOKA het volgende:
Gaan er nog meer mensen naar Roger Waters in de Gelredome?
quote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:20 schreef Relayer het volgende:
[..]
Kannie! Die baspartijen zijn veel te moeilijk voor hem!
Ik ga toch maar niet, de plaatsen die er nog zijn vind ik het geld niet waard.quote:
En je bent..... nog helemaal niet geweest?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:24 schreef BOKA het volgende:
[..]
Ik ga toch maar niet, de plaatsen die er nog zijn vind ik het geld niet waard.
Wrijf het er nog maar eens in.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:35 schreef Gert het volgende:
[..]
En je bent..... nog helemaal niet geweest?
Hmm.. OK, zelf weten natuurlijk. Maar je gaat wel iets missen.
Succes.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:53 schreef BOKA het volgende:
[..]
Wrijf het er nog maar eens in.
Mja, ik wil er opzich heel graag heen, maar ik ga geen 55 euro betalen voor een niet-veldplaats. Daarvoor heb ik toch wat te weinig geld.
Ik ga de komende tijd Marktplaats e.d. nog wel in de gaten houden, misschien dat iemand dan wel twee kaartjes voor een normale prijs weg wil doen.
Ik vindt dit toch wel een erg goed nummer van Division Bell...quote:Op woensdag 17 januari 2007 14:13 schreef Gert het volgende:
[..]
Laat-ie het wel even van tevoren zeggen dan. Dan kan ik nog proberen m'n kaartje te verpatsen.![]()
DB is echt een album dat je hoe meer je het hoort hoe mooier ie wordquote:Op maandag 29 januari 2007 00:09 schreef Norrage het volgende:
De beste van dat album vind ik toch Lost For Words
Maar Marooned, High Hopes en Keep Talking zijn ook erg goed...Ik vind DB ook gewoon een erg goed album, maar het is wat minder samenhangend dan andere albums..Hier staan gewoon een aantal goede singles op, maar het is geen geheel...vind ik
Sluit ik me bij aan. Na "Shine on you crazy diamond" is dit het beste Floyd-nummer ooit.quote:Op zondag 28 januari 2007 23:16 schreef highway101 het volgende:
[..]
Ik vindt dit toch wel een erg goed nummer van Division Bell...
Misschien heb je er verkeerde verwachtingen van, als je het constant zit te vergelijken met het eerdere werkquote:Op maandag 29 januari 2007 10:25 schreef Gert het volgende:
Na AMLOR vind ik het de slechtste plaat van Pink Floyd. Gladde rommel.
Heb 'm laatst weer eens in de CD-wisselaar van de auto gedaan, maar
Misschien dat ik het over 50 jaar mooi ga vinden, in het bejaardenhuis.
Daar ben ik het mee eens.quote:Op maandag 29 januari 2007 11:11 schreef highway101 het volgende:
[..]
Misschien heb je er verkeerde verwachtingen van, als je het constant zit te vergelijken met het eerdere werk![]()
DB en AMLOR zijn juist albums die je los moet zien van het eerdere werk imo.
dat geweldige dromerige strand achtige gitaar stukjequote:Op zondag 28 januari 2007 23:59 schreef LintuxCx het volgende:
En Marooned, die is ook zo heerlijk...
Ik vind het beide, vooral DB, geweldig pop-platen. Gewoon mooie gladde emotionele songs...Maar wel van hoog niveau... AMLOR vind ik maar een raar album hoor, maar DB behoort tot mijn favorieten maar is misschien niet echt een PF plaat...quote:Op maandag 29 januari 2007 11:11 schreef highway101 het volgende:
[..]
Misschien heb je er verkeerde verwachtingen van, als je het constant zit te vergelijken met het eerdere werk![]()
DB en AMLOR zijn juist albums die je los moet zien van het eerdere werk imo.
Toch zijn daar wel gave nummers op.quote:Op maandag 29 januari 2007 20:24 schreef Norrage het volgende:
[..]
AMLOR vind ik maar een raar album hoor,
sorrow en on the turning away plus learning to fly ja!quote:Op maandag 29 januari 2007 20:34 schreef highway101 het volgende:
[..]
Toch zijn daar wel gave nummers op.
The Dogs Of War
On The Turning Away
Yet Another Movie/Round and Around
Sorrow![]()
hanging on in quit desparation is the english wayquote:Op maandag 29 januari 2007 20:39 schreef Litso het volgende:
* Litso is sinds kort behoorlijk into Pink Floyd
Met name Dark Side Of The Moon vind ik geweldig!
Time!
"And you run and you run to catch up with the sun, but it's sinkingquote:Op maandag 29 januari 2007 20:42 schreef PeZu het volgende:
[..]
hanging on in quit desparation is the english way
mooiste zin in tijden!
dat stukje is idd erg mooiquote:Op maandag 29 januari 2007 20:43 schreef Litso het volgende:
[..]
"And you run and you run to catch up with the sun, but it's sinking
And racing around to come up behind you again
The sun is the same in a relative way, but you're older
Shorter of breath and one day closer to death"
Van dit stukje krijg ik elke keer kippenvel
quote:Op maandag 29 januari 2007 20:43 schreef Litso het volgende:
[..]
"And you run and you run to catch up with the sun, but it's sinking
And racing around to come up behind you again
The sun is the same in a relative way, but you're older
Shorter of breath and one day closer to death"
Van dit stukje krijg ik elke keer kippenvel
quote:Op maandag 29 januari 2007 20:39 schreef Litso het volgende:
* Litso is sinds kort behoorlijk into Pink Floyd
Met name Dark Side Of The Moon vind ik geweldig!
Time!
Tja, smaken verschillen.quote:Op maandag 29 januari 2007 22:11 schreef Relayer het volgende:
AMLOR en DB mogen dan wel wat gladder zijn, ze hebben tenminste melodie, wat van "Ummagumma" nauwelijks gezegd kan worden.
toto gevoelquote:Op dinsdag 30 januari 2007 12:29 schreef Gert het volgende:
[..]
Tja, smaken verschillen.
Ik vind die platen niets bijzonders hebben. En álle andere platen, van Piper tot Final Cut, hebben wél wat artisitiek unieks, al verschillen ze enorm van elkaar. AMLOR en DB zijn degelijk gemaakte platen, muzikaal-kwalitatief valt er weinig op af te dingen, maar ik vind het zo sáái. Ik krijg er een Toto-gevoel van, en dat bedoel ik niet positief.
The Wall is ook gewoon fantastischquote:Op dinsdag 30 januari 2007 11:45 schreef Hankster het volgende:
[..]
Hopelijk vind je binnenkort The Wall ook helemaal fantastisch: trek je vooral niets aan van wat anderen hier over die plaat te zeggen hebben
In The Flesh
The Thin Ice
Mother
Goodbye Blue Sky
Another Brick In The Wall Part 3
Goodbye Cruel World
Hey You (!!)
Vera
Comfortably Numb (!!!!)
Run Like Hell
Waiting For The Worms
gewoon de grootste show ooit!
Doe ik sowieso niet. Ik laat me alleen adviserenquote:Op dinsdag 30 januari 2007 11:45 schreef Hankster het volgende:
[..]
Hopelijk vind je binnenkort The Wall ook helemaal fantastisch: trek je vooral niets aan van wat anderen hier over die plaat te zeggen hebben
de film kijken??!quote:Op dinsdag 30 januari 2007 14:10 schreef Litso het volgende:
[..]
Doe ik sowieso niet. Ik laat me alleen adviseren
Ik heb hier de film The Wall liggen, toch nog maar eens kijken
Speaking about: ik heb al diverse malen geprobeerd om video's van hele nummers van de 1977-tour (volgend op de release van Animals dus) te pakken te krijgen, maar het lukt me niet.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 18:15 schreef Hankster het volgende:
of kijk iig naar wat stukjes van die shows op youtube
dogsquote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:20 schreef Gert het volgende:
[..]
Speaking about: ik heb al diverse malen geprobeerd om video's van hele nummers van de 1977-tour (volgend op de release van Animals dus) te pakken te krijgen, maar het lukt me niet.
Ik heb wel wat interessant materiaal gevonden, zoals dit, maar bijv. heel Dogs of heel Sheep op video lijkt niet te bestaan... of wel? Iemand?
http://www.youtube.com/watch?v=cSQLrXBLB3k&mode=related&search=quote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:22 schreef PeZu het volgende:
[..]
dogs![]()
heb ik idd ook nog nooit iets van vid gezien helaas
Ja, flarden.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:22 schreef PeZu het volgende:
[..]
dogs![]()
heb ik idd ook nog nooit iets van vid gezien helaas
echt dogs is 1 vd favo's hierquote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:33 schreef Gert het volgende:
[..]
Ja, flarden.
En van Roger Waters natuurlijk, maar een nummer als Dogs is toch echt veel mooier met Gilmour.
Sowieso is alles mooier met Gilmour.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:33 schreef Gert het volgende:
[..]
Ja, flarden.
En van Roger Waters natuurlijk, maar een nummer als Dogs is toch echt veel mooier met Gilmour.
en met roger, of course!quote:Op woensdag 31 januari 2007 00:35 schreef Relayer het volgende:
[..]
Sowieso is alles mooier met Gilmour.
Wie?.............quote:
je kan natuurlijk ook gewoon de inzet van hun beide waarderenquote:Op woensdag 31 januari 2007 20:56 schreef Relayer het volgende:
[..]
Wie?.............(OK, ik zal er niet mee doorgaan..)
We zouden er natuurlijk ook gewoon voor de zeventiende keer een discussie over kunnen beginnen.quote:Op woensdag 31 januari 2007 20:56 schreef Relayer het volgende:
[..]
Wie?.............(OK, ik zal er niet mee doorgaan..)
Lijkt me verstandiger van niet, daar komen we toch nooit uit, en dan is dit topic voor de zoveelste keer verpest.quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:02 schreef Gert het volgende:
[..]
We zouden er natuurlijk ook gewoon voor de zeventiende keer een discussie over kunnen beginnen.
O, ben je daar zo serieus over?quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:44 schreef Relayer het volgende:
[..]
Lijkt me verstandiger van niet, daar komen we toch nooit uit, en dan is dit topic voor de zoveelste keer verpest.
dat zie je ook wle terug tijdens de optredensquote:Op woensdag 31 januari 2007 23:57 schreef Gert het volgende:
[..]
O, ben je daar zo serieus over?
Ik voerde dergelijke discussies sowieso wel met een knipoog hoor, en ik dacht dat meerderen dat hier wel deden.
Maar, dat we er tóch nooit uit komen lijkt me een terechte conclusie. Al denk ik wel dat het "Waters-kamp" positiever is over Gilmour dan andersom.
Waters is nou eenmaal meer uitgesproken.
En hij is de enige die op alle albums meedeed.quote:Op donderdag 1 februari 2007 09:31 schreef Hankster het volgende:
imo is Nick Mason de sterkste creatieve kracht binnen de band.
Wie interesseert zich nou voor Gilmour of Waters?
enquote:News is reaching us from some good, reliable sources that the very highly anticipated live DVD from David Gilmour's 2006 tour, shot over three nights at London's Royal Albert Hall, should be out on March 27th.
The 2-disc set, apparently called "Remember That Night" (a lyric from the title track of David's On An Island album), is said to include over 100 minutes of additional material on disc two, including a documentary.
We're trying to get more details and official confirmation on this, but based on the pounding our inbox is getting from those desperate for the DVD, we thought we'd let you know!
2-disc...100 minuten aan extra materiaal...een leuke setlist...dit kan wel eens een héle gave DVD wordenquote:We reported yesterday about the very highly anticipated live DVD from David Gilmour's 2006 tour, shot over three nights at London's Royal Albert Hall. We'd been contacted by a number of normally very reliable sources who independently advised certain information about it that seemed to have come from the record company, and whilst we hoped that we'd made it clear that none of the information was officially confirmed, some of that information we now know was not correct. For this, we are sorry.
The 2-disc set WILL indeed be called "Remember That Night" (a lyric from the title track of David's On An Island album), but will NOT be released on March 27th. David's blog site has made this clarification today, and states that it will be later in the year.
We apologise for any confusion or disappointment that our earlier information gave; we would point out, however, that we were not the first site to post this information (a number of site internationally carried similar information before us) and we didn't say it was definite. Our mailbox gets enquiries every day about this title, and we know many of you are desperate for any information about it.
denk het nietquote:Op zaterdag 3 februari 2007 22:49 schreef Relayer het volgende:
Zojuist de film van "The Wall" bekeken. Vraag me af of er ooit nog eens een DVD komt met het optreden daarvan. (ik bedoel dus het optreden zoals ook staat op de CD "Is there anybody out there?", niet de show in Berlijn)
materiaal verdwenen of in slechte kwaliteit? Roger heeft Earl's Court en Nassau Coliseum gewoon in z'n kluis liggen hoor. Ik weet wel zeker dat Earl's Court, welke in perfecte kwaliteit bestaat, nog wel eens gereleased gaat wordenquote:Op zondag 4 februari 2007 01:13 schreef PeZu het volgende:
[..]
denk het niet
het meeste fil materiaal is of verdwenen o f van zulke zlechte kwalietei dat er niks meer van te bakken is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |