Helemaal mee eensquote:Op zondag 7 januari 2007 13:49 schreef Norrage het volgende:
Ligt het aan mij of is dit topic dood? Bij deze dus:
Ben nu weer eens Ummagumma aan het luisteren (was veels te lang geleden) en ik vind het toch een erg vermakelijk en orogineel en experimenteel en geniaal album
Ook de liveacts aan het begin zijn echt erg goed. Vooral Saucerful Of Secrets en Set the controls.
Ik vond High Hopes geweldig maar het ging me toch mateloos vervelen. Een te hoog pop-gehalte ben ik bang.quote:Op zondag 7 januari 2007 13:53 schreef horned_reaper het volgende:
ik vind de nummers High Hopes en Take it Back van Pink Floyd echt GEWELDIG _o_
En Astronomy Domine dan...Wat een album...Ik ben de laatste tijd ook dusdanig geinteresseerd in Jazz en experimentele muziek dat ik de vroegere albums van PF veel meer ben gaan waarderen. Had ook nooit echt veel met Piper maar nu...Het is allemaal wat anders dan normaal en als je dat weet te waarderen en je er niet aan ergert is het gewoon geweldig. De progressievere (latere) en concept-albums van PF begin ik langzaamaan een beetje genoeg van te krijgen (alleen omdat ik ze écht te vaak hoor en opzetquote:Op zondag 7 januari 2007 13:55 schreef Soli het volgende:
[..]
Helemaal mee eens
Ik vind Ummagumma Live zelfs één van de beste... Echt geweldige space-muziek... Vind de uitvoering van Be Careful with that axe, Eugene trouwens ook érg goed!
Idd, ik ben vooral weg van PF in de beginfase! Alleen Alan's psychedelic breakfast vind ik iets te ver gaanquote:Op zondag 7 januari 2007 13:57 schreef Norrage het volgende:
[..]
En Astronomy Domine dan...Wat een album...Ik ben de laatste tijd ook dusdanig geinteresseerd in Jazz en experimentele muziek dat ik de vroegere albums van PF veel meer ben gaan waarderen. Had ook nooit echt veel met Piper maar nu...Het is allemaal wat anders dan normaal en als je dat weet te waarderen en je er niet aan ergert is het gewoon geweldig. De progressievere (latere) en concept-albums van PF begin ik langzaamaan een beetje genoeg van te krijgen (alleen omdat ik ze écht te vaak hoor en opzet)
onderschat is het zekerquote:Op zondag 7 januari 2007 13:55 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik vond High Hopes geweldig maar het ging me toch mateloos vervelen. Een te hoog pop-gehalte ben ik bang.
Lost For Words daarentegen
Die twee nummers zijn absoluut mijn favoriete nummers van dat album, alhoewel het hele album erg goed is en onderschat.
Hier: http://www.youtube.com/watch?v=K499HpGF46Equote:
coolquote:Op zondag 7 januari 2007 14:56 schreef Gert het volgende:
[..]
Hier: http://www.youtube.com/watch?v=K499HpGF46E
Wel een beetje vals.![]()
En een beetje duf ook, vind ik..
Ben ik het wel mee eens maar desalniettemin erg leukquote:Op zondag 7 januari 2007 14:56 schreef Gert het volgende:
[..]
Hier: http://www.youtube.com/watch?v=K499HpGF46E
Wel een beetje vals.![]()
En een beetje duf ook, vind ik..
Royal Albert Hall, 29 mei 2006.quote:Op zondag 7 januari 2007 15:06 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ben ik het wel mee eens maar desalniettemin erg leukWaar was dit bij?
Leuk filmpje, beetje psychedelische muziek was Pink Floyd toen he... en die mensen die zo vaag dansen zaten volgens mij te trippen of te spacen lijkt wel.quote:Op zondag 7 januari 2007 20:56 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
upgeload door mij:
http://youtube.com/watch?v=M6Z6qS88ilQ
This is a very rare Pink Floyd footage, apparently from March 1967; it was included on a bootleg DVD, and lately has emerged also on the web (I found it on Soulseek). It is part of a German film called Die Jungen Nachtwandler (The Young Nightcrawler), a documentary about the British musical scene in the sixties. The director Edmund Wolf also appears on the clip for a short comment. Unfortunately the Floyd are shown for just some brief sequences, while they are performing an amazing improvisation, probably a crazy version of Interstellar Overdrive. The camera concentrates more on the audience, we can see enough details to be sure, doing a comparison with some old photos, that this is actually the legendary UFO club! The video makes you really breathe the atmosphere of those days, an exciting experience for the fans of the early Pink Floyd who have already dreamed several times to take a time machine and be there
Lachen zeg.quote:Op zondag 7 januari 2007 20:56 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
upgeload door mij:
Heel Vetquote:Op zondag 7 januari 2007 20:56 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
upgeload door mij:
This is a very rare Pink Floyd footage, apparently from March 1967; it was included on a bootleg DVD, and lately has emerged also on the web (I found it on Soulseek). It is part of a German film called Die Jungen Nachtwandler (The Young Nightcrawler), a documentary about the British musical scene in the sixties. The director Edmund Wolf also appears on the clip for a short comment. Unfortunately the Floyd are shown for just some brief sequences, while they are performing an amazing improvisation, probably a crazy version of Interstellar Overdrive. The camera concentrates more on the audience, we can see enough details to be sure, doing a comparison with some old photos, that this is actually the legendary UFO club! The video makes you really breathe the atmosphere of those days, an exciting experience for the fans of the early Pink Floyd who have already dreamed several times to take a time machine and be there
had ik al een maand geleden hier gepostquote:
klopt! hij heeft inderdaad vaak gezegd dat hij Syd een geweldige performer vond.quote:Op zondag 7 januari 2007 21:05 schreef Raphaelo29 het volgende:
Bowie heeft ooit "See Emily Play" gecovered. een erg leuke versie die niet onderdoet voor het origineel. daarbij was ie een groot bewonderaar van Syd en was ie er ook door beinvloed.
dat ze nu dus samen wat doen kan ik me goed voorstellen.
iddquote:Op zondag 7 januari 2007 16:52 schreef Kolkus het volgende:
Niet heel erg goed inderdaad Arnold Layne met Bowie, maar toch wel leuk .
Dat de uitvoering met alleen Wright slechter is, wil niet zeggen dat dit goéd is.quote:Op maandag 8 januari 2007 19:02 schreef Hankster het volgende:
Ik snap niet dat jullie het 'wel aardig' vinden...ik vind het met Bowie véle malen beter dan met Richard op lead vocals. Bowie heeft er zin in, de band klinkt goed, af en toe wel ongelijk en okay Bowie is niet altijd even zuiver maar echt vals is het niet. Ik vind het een goede uitvoering. Iig vele malen beter dan met Richard die nou niet echt toonvast is met zingen de laatste tijd.
geheel in de lijn van On An Island dusquote:Op maandag 8 januari 2007 19:33 schreef Gert het volgende:
[..]
ook muzikaal is het niet bepaald spannend.
Ach, je hoort gewoon dat Gilmour wat ouder geworden is. Ik sloeg er ook niet van ondersteboven, maar vind het wel een best lekker album!quote:Op woensdag 10 januari 2007 18:54 schreef Hankster het volgende:
On An Island is een album wat steeds beter wordt na elke keer luisteren...althans, bij mij is dat zo. Maar het is verder weinig bijzonder. De nieuwe platen van Waters kijk ik daarentegen wel erg naar uit(maar die zijn geloof ik alweer uitgesteld
)
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:25 schreef Hankster het volgende:
[..]
geheel in de lijn van On An Island dus
tja als dat er nog in zat...quote:Op donderdag 11 januari 2007 16:57 schreef Echoes het volgende:
Ze moeten dus samen weer es wat doen.
Het wordt toch niet meer beter dan vroeger . . .quote:Op donderdag 11 januari 2007 16:57 schreef Echoes het volgende:
Ze moeten dus samen weer es wat doen.
En ik maar denken dat Gilmour zijn vrouw de teksten laat schrijven...quote:Op donderdag 11 januari 2007 16:57 schreef Echoes het volgende:
Solo is Gilmour muzikaal ok en Roger kwa teksten...de combinatie Pink Floyd is dan briljant. Roger mist gewoon muzikaal wat op zjin soloplaten en de teksten van Gilmour zijn weer niet echt om naar huis te schrijven.
Het verbaasde me sowieso dat Roger Waters zoiets toestaat.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:50 schreef Soli het volgende:
http://frontpage.fok.nl/video/7524niet dat ik Another brick zo'n goed nummer vind, maar dit is wel helemaal erg...
Ik vind het solowerk van Waters juist veel spannender dan dat van Gilmour, beetje saai (vooral On An Island) soms...quote:Op donderdag 11 januari 2007 16:57 schreef Echoes het volgende:
Solo is Gilmour muzikaal ok en Roger kwa teksten...de combinatie Pink Floyd is dan briljant. Roger mist gewoon muzikaal wat op zjin soloplaten en de teksten van Gilmour zijn weer niet echt om naar huis te schrijven. Zo zie ik het tenminsteZe moeten dus samen weer es wat doen.
erg hehquote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:50 schreef Soli het volgende:
http://frontpage.fok.nl/video/7524niet dat ik Another brick zo'n goed nummer vind, maar dit is wel helemaal erg...
dat is de standaard opmerking ja, maar zo fantastisch vind ik On An Island echt niet op muzikaal gebied. Het is een lekkere wegluister plaat, maar niet meer dan dat.quote:Op donderdag 11 januari 2007 16:57 schreef Echoes het volgende:
Solo is Gilmour muzikaal ok en Roger kwa teksten...de combinatie Pink Floyd is dan briljant. Roger mist gewoon muzikaal wat op zjin soloplaten en de teksten van Gilmour zijn weer niet echt om naar huis te schrijven. Zo zie ik het tenminsteZe moeten dus samen weer es wat doen.
Power station ---> stroom opwekken, is mijn educated guessquote:Op dinsdag 16 januari 2007 23:07 schreef RedFever007 het volgende:
Tof Gert
Wat gebeurde daar vroeger eigenlijk![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |