Same here, maar speculeren is ook leukquote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:54 schreef Madine het volgende:
We kunnen speculeren zoveel we willen, feit is dat we niets van die overige 5 modellen weten. Ze kunnen totaal anders zijn dan de 7 die al bekend zijn en daarmee iedere theorie over wie wel en wie niet een Cylon is buitenspel zetten. En eigenlijk vind ik dat wel heel erg leuk...
Wie zijn Husker (callsign van de oude Adama?) en Henderson in godsnaam en FFS AAAAAAAAAAAAAdamaquote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:05 schreef PPL het volgende:
Zou dat dan ook betekenen dat de overige vijf modellen niet op te sporen zijn met Baltar's Cylon-detector?
Alle 'key-personell' was toch gescreened, of herinner ik het mij verkeerd?
Het was idd te lastig om de gehele vloot te scannen, dat zou heul erg lang duren.
Volgens mij zijn de belangrijke poppetje echter wel gescreend (CIC-crew, piloten, presdental staff).
Dan kan dus inderdaad weer iedereen een cylon zijn.
Voor de Adama's Odama's is dat wat lastiger omdat die vrienden (Thigh, Thrace) en familiebanden hebben.
Dan zou dus die gehele kliek cylon moeten zijn.
Dan zouden Saul, Apollo, Husker, Starbuck allen Cylons zijn (en eventueel Zach en/of Caroline Adama, maar die kunnen ook een geprogrammerde herinnering zijn).
Maar hoe zit het dan inderdaad met de luitjes wiens achtergrond we minder goed kennen?
Persoonlijk denk ik niet dat het Baltar is, dat zou teveel 'zie je wel'-gehalte hebben.
Zijn rol is anders.
Ook het grucht dat het toch Billy zou zijn (geweest) lijkt mij sterk.
Bovendien niet te rijmen met de uitspraak van De'Anna dat het haar zo spijt.
Agathon valt ook af, dat zou toch wat alarmbellen doen rinkelen bij Athena en Boomer.
Blijven over:
Gaeta, Tyrol, Henderson, Anders, Roslin...
Galen en Cally schrijf ik direct weer af, zou te weinig impact hebben voor het verhaal als een van hen het is.
Als er dan toch eventueel een van de Odama-clan bij zou moeten zitten gok ik eventueel op Starbuck, zij is pas echt in beeld gekomen toen ze een relatie kreeg met de jongste Odama.
Waar ik mij verder nog o.a. mee bezighoud:
Hoe zit het nu met dat terugkerende thema dat alles al vastligt en alles al een keer eerder is gebeurd?
* De voorspelling aan Starbuck (niet alleen de muurschildering, maar ook de uitspraak van Leoben, volgens mij in de aflevering "The Farm").
* De familie geschiedenis van Chief Tyrol (wel opeens op de juiste plaats op het juiste moment zeg).
* De typische omschrijvingen en voorspellingen in The Pythia Scrolls.
"Oh no! Sharon! The shipscomputer is one the five!"quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:25 schreef Byte_Me het volgende:
misschien is bijvoorbeeld die "scheepscomputer" we 1 vd 5.
Dan moet het tussen tagsquote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:34 schreef samjustme het volgende:
Wie oh wie is een van de vijf Cylons
volgens de spoilers iemand met een R als voornaam
Zou het?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 23:35 schreef Madine het volgende:
Rrrrrrrrrrrrrrrrichard Adar...
Adar speelde nog een redelijke rol in de flashbacks van Laura Roslin in aflevering Epiphanies (seizoen 2)quote:Op woensdag 24 januari 2007 08:22 schreef PPL het volgende:
[..]
Zou het?
Zou wel een verassing zijn.
Niets meer van gehoord sinds de mini-series.
Maar dan zou Adama ook Cylon moeten zijn, aangezien ze al zo'n lange geschiedenis hebben.quote:Op woensdag 24 januari 2007 09:30 schreef Cheiron het volgende:
Zou het de XO niet kunnen zijn?
Galactica zal 'vroeger' er net zoals Pegasus eruit hebben gezien, maar ja toen ging de badkuip met pensioen, dus was dat extra armor niet meer nodig . . .quote:Op woensdag 24 januari 2007 14:07 schreef PPL het volgende:
Valt mij zojuist op in de OP (Nu pas? Ja!)
Aan die motor-gondels kan je toch wel zien dat de Galactica vroeger een ander uiterlijk moet hebben gehad (vergelijk linksboven met linksonder en linksboven met rechtsboven).
Die ribben die je zo ziet zitten... dat is volgens mij niet het ontwerp.
Als dat het ontwerp was geweest, was het dan niet vel symetrischer geweest waar wel extra hull-plating zat en niet?
Het is nogal onwillekeuruig (imho) waar wel plating zit en waar niet (meer).
Zie ook de linker launch-bay (aan de voorkant wel plating, daarna eigenlijk helemaal niet meer).
Zou heel goed kunnen.quote:Op woensdag 24 januari 2007 16:52 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Galactica zal 'vroeger' er net zoals Pegasus eruit hebben gezien, maar ja toen ging de badkuip met pensioen, dus was dat extra armor niet meer nodig . . .
Als 'ie als museum moest voortbestaan kan ik me zo voorstellen dat ze 'm in de oude staat wilden laten.quote:Op woensdag 24 januari 2007 16:52 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Galactica zal 'vroeger' er net zoals Pegasus eruit hebben gezien, maar ja toen ging de badkuip met pensioen, dus was dat extra armor niet meer nodig . . .
Ik neem aan dat elke Raptor een eigen unieke tag/registratiecode heeft en een transpondersignaal of iets dergelijks (vergelijkbaar met vliegtuigen). Daardoor weet Galactica precies welke Viper in aantocht is.quote:Op woensdag 24 januari 2007 19:55 schreef FoXje het volgende:
Caprica Six en Athena zijn met een raptor teruggevlogen naar de Galactca. Als de Cylons Raptors hebben, waarom laden ze dan niet wat Raptors vol met Centurions, en sturen ze die naar de Galactica??
Wie zegt dat het daadwerkelijk Athena is aan boord van de BSG?quote:Op woensdag 24 januari 2007 20:28 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik neem aan dat elke Raptor een eigen unieke tag/registratiecode heeft en een transpondersignaal of iets dergelijks (vergelijkbaar met vliegtuigen). Daardoor weet Galactica precies welke Viper in aantocht is.
De vraag is alleen waarom ze Athena genoeg vertrouwden om haar te laten landen.
For all they know had 't Boomer of één van de 2 triljoen andere Sharon's kunnen zijn, met hele andere plannen. Wat dacht je bijvoorbeeld van Boomer in een Raptor volgeduwd met explosieven.
Bye bye hangar bay...
Dat is één van de redenen waarom ik het einde veel te gehaast vond...
Bedoel je of hij dood is? Nee, hij was alleen bewusteloos, maar toch in een dichte body bag gestopt.quote:Op donderdag 25 januari 2007 11:37 schreef HiZ het volgende:
Wat ik niet helemaal kon volgen: exit Balthar ?
Het feit dat Athena en Caprica Six Boomer om zeep hebben geholpen en daarna naar een Raptor zijn gegaan? En dat ze Hera bij zich hadden. No way dat Athena haar uit handen zou geven.quote:Op woensdag 24 januari 2007 21:36 schreef Gezondaar het volgende:
[..]
Wie zegt dat het daadwerkelijk Athena is aan boord van de BSG?![]()
Er werd zelfs letterlijk gezegd dat hij nog leefde. Tyrol heeft hem alleen een beetje een wilde Pistolwhip gegeven...quote:Op donderdag 25 januari 2007 12:14 schreef Fendy het volgende:
[..]
Bedoel je of hij dood is? Nee, hij was alleen bewusteloos, maar toch in een dichte body bag gestopt.
Ja, dat is wel het meest waarschijnlijk. Maar als de schrijvers ons een rad voor ogen willen draaien en na een paar episodes een plotselinge twist willen aanleveren, is dit wel de perfecte opzet. We hebben immers niet gezien wat er gebeurde tussen het moment dat Caprica en Athena de babykamer verlieten en het moment dat ze aankwemen op Galactica. Misschien draaide Caprica Six Boomer alleen de nek om omdat ze bang was dat zij de baby iets zou aandoen. En heeft ze daarna Athena ergens veilig ondergebracht om haar daarna te laten vervangen door een andere kloon. You never know...quote:Op donderdag 25 januari 2007 18:31 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Het feit dat Athena en Caprica Six Boomer om zeep hebben geholpen en daarna naar een Raptor zijn gegaan? En dat ze Hera bij zich hadden. No way dat Athena haar uit handen zou geven.
Denk ik
[..]
Zou Roslin dan niet bestand zijn geweest tegen de kanker?quote:Op donderdag 25 januari 2007 20:52 schreef Cheiron het volgende:
Mijn eerste gedachte ging toen uit naar Roslin.
Misschien dat ze juist daardoor was te genezen door de hybride Hera.quote:Op donderdag 25 januari 2007 21:34 schreef Madine het volgende:
[..]
Zou Roslin dan niet bestand zijn geweest tegen de kanker?
Let erop hoe rustig Hera was. Dat was ze alleen bij Athena en Baltar. En nu dus ook weer bij Helo.quote:Op donderdag 25 januari 2007 18:55 schreef Gezondaar het volgende:
En heeft ze daarna Athena ergens veilig ondergebracht om haar daarna te laten vervangen door een andere kloon. You never know...
Nope had iets met bloedlichamen te maken. Werd uitgelegd door doc ketelquote:Op vrijdag 26 januari 2007 06:46 schreef PPL het volgende:
[..]
Misschien dat ze juist daardoor was te genezen door de hybride Hera.
Computervirusje dat zich gedraagt als kanker?
eehmm het lijkt er wel wat op?quote:Op zondag 28 januari 2007 12:27 schreef PPL het volgende:
Nog iemand die hier over wil speculeren met betrekking tot the Eye of Jupiter?
quote:"Battlestar Galactica" has moved to Sunday, but the shift couldn't stop its downward-trending ratings.
The critically adored Sci Fi Channel series did a 1.4 household rating and brought in 1.8 million viewers for its Sunday (Jan. 21) midseason premiere. That's down from the 2.2 million viewers who tuned in for the show's October premiere in its original Friday home. Those numbers were down from the 3.1 million who watched the show's second season premiere in July of 2005.
Although "Battlestar Galactica" was clobbered by CBS' extraordinarily popular AFC championship football game, Sci Fi was able to find plenty of positives. The Peabody-winning drama was basic cable's top program for the day among adults 18-49 and was up 60 percent in that demo from the totals for the Dec. 15 midseason finale. The show may have become football counterprogramming, as viewership was particular strong among female viewers, up 68 percent among women 18-49 from the December finale.
Sci Fi got similar numbers from the series premiere of "The Dresden Files," which pulled in 1.7 million viewers, though the freshman drama's 882,000 viewers among adults 18-49 was far below the 1.3 million in the demo for "Battlestar."
Jottem!quote:
Of... de 'dertiende' stam zijn degenen die ooit Kobol hebben gekoloniseerd.quote:Op zondag 28 januari 2007 15:20 schreef HiZ het volgende:
Het is al met al wel heel erg raar aan het worden; die dertiende stam lijkt alles duizenden jaren terug al te hebben voorzien?
All of this has happened before. All of this will happen again.quote:Op zondag 28 januari 2007 15:20 schreef HiZ het volgende:
Het is al met al wel heel erg raar aan het worden; die dertiende stam lijkt alles duizenden jaren terug al te hebben voorzien?
Het krijgt steeds meer fantasy trekken.quote:Op zondag 28 januari 2007 16:34 schreef Madine het volgende:
[..]
All of this has happened before. All of this will happen again.
Zoiets is het toch? Maar het begint inderdaad vaag te worden.. van realistische Scifi is al niet meer te spreken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
Alweer ??quote:Op maandag 29 januari 2007 13:52 schreef Fendy het volgende:
Nu weer 2 weken wachten...
Ja volgende week is superbowl, dan kijkt er misschien één paardenkop naar BSG dus laat ze maar een week wachten. Ze hebben iedere kijker hard nodig vrees ik.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. of heeft Geata iets anders gedaan wat we nog niet weten.
De enige zekerheid die je hebt in je leven ben ik!!
Hilarisch en lachwekkend.quote:Op maandag 29 januari 2007 20:47 schreef Cheiron het volgende:
Een dergelijke bar aan boord? Komop zeg...
Ik woon alweer bijna 5 jaar in de VS inderdaad....quote:Op maandag 29 januari 2007 11:23 schreef outcast_within het volgende:
Zit maartena nog steeds in amerika?
of heb je om zes uur sochtends lopen downloaden?
Zag je die destilatieapparatuur niet? Ze destileren zelf een of ander goedje.quote:Op maandag 29 januari 2007 21:32 schreef Super7fighter het volgende:
Hilarisch en lachwekkend.![]()
Ik vraag me altijd af: waar halen ze die tonnen vol met alcohol vandaan?
Superbowl Sunday.quote:
Inderdaad wel heel erg toevalligquote:Op dinsdag 30 januari 2007 01:58 schreef Madine het volgende:
En ik denk, ja ik denk dat Gaeta een van de Final Five is, die blijkbaar een of ander systeem in z'n botte kop heeft dat getriggered wordt op momenten dat Baltar (El Uno) op het punt staat het loodje te leggen, en dan komt Felix 2 tha rescue!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 30 januari 2007 02:06 schreef HiZ het volgende:
[..]
Inderdaad wel heel erg toevalligHij is altijd dicht bij Baltar gebleven, eerst als zijn assistent bij de Cylon-detector, later toen Baltar president was. Hij deed wel heel hard zijn best om Baltar te redden van Shelly Godfrey en haar belastende foto en liet Baltar later lopen op New Caprica. Dat hij weleens Cylon kon zijn blijkt ook uit het feit dat hij Cylon-transponder had gevonden, maar er zogenaamd verder geen aandacht aan schonk. En wat ik heel vreemd vond was dat hij z'n mond dichthield toen de 'Circle' hem wilde executeren, terwijl hij toch geweten moet hebben dat Tyrol (of in ieder geval iemand anders van de Circle) de ontvanger van zijn informatie was.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zat wel bij mijn versie, maar heb het niet gezien. Dacht dat het voor volgende week was of was het een deleted scene van deze week ??quote:Op dinsdag 30 januari 2007 02:56 schreef LSDsmurf het volgende:
Hebben jullie ook die extra scene gezien? SciFi heeft na BSG bijna een minuut extra beeldmateriaal uitgezonden en dan nog eens 2min extra bonusmateriaal op hun website gezet.
quote:Without Football, 'Battlestar Galactica' Pulls In Viewers
Viewership picked up Sunday compared to last week
By MICHAEL HINMAN
Source: Broadcasting & Cable
Jan-30-2007
If a network forgets every other single rule to success, there is one that should always be remembered: Know exactly what your competition is airing.
SciFi Channel learned that lesson the hard way, opening up both "Battlestar Galactica" and "The Dresden Files" against AFC Championship football Jan. 21 to not-so-great ratings. However, both shows made a strong recovery Jan. 28 with "Battlestar" picking up a couple hundred thousand viewers to once again cross the 2 million viewer threshold for SciFi Channel.
BSG pulled in 2.05 million viewers, according to industry publication Broadcasting & Cable, bringing it more in line with how the series picked up in January 2006 when it had 2.1 million viewers tuned in for the second half of the show's second season.
"The Dresden Files" also did well, bringing in 1.89 million viewers compared to 1.73 million it had in the previous week, however the gap between the two shows have widened a bit as "Dresden Files'" uptick was not as dramatic as "Battlestar Galactica's."
While Broadcasting & Cable didn't release actual ratings numbers, 2.05 million viewers for cable usually equates to around a 1.7 or 1.8 rating, bettering the 1.4 the show earned last week when it competed directly with the AFC Championship game between the Indianapolis Colts and the New England Patriots which pulled in 50 million viewers.
SciFi Channel apparently has learned its lesson from the previous week with its decision not to air new episodes against the Super Bowl, and there is word from SciFi Channel sources that the show also will not air against the Oscars in late February.
"The Dresden Files" airs Sundays at 9 p.m. ET followed at 10 p.m. ET by "Battlestar Galactica" on SciFi Channel. Both series will return with new episodes Feb. 11.
bron
vind ik ookquote:Op donderdag 1 februari 2007 09:43 schreef outcast_within het volgende:
Wat gebruiken jullie toch vaaksmileys
en dat soap gedoe en v heeft er altijd ingezeten. anders zou het alleen maar pjoeng pjoeng crash zijn en daarvoor heb je starship troopers
Mjah het speelt zich af in de ruimte, maar de scifi drempel is zeker niet hoog in deze serie en dat is gelijk de kracht van deze serie en lijp is die zekerquote:Op donderdag 1 februari 2007 17:58 schreef Ocelot360 het volgende:
Wat een frakkin lijpe serie is het....
And i dont even like Scifi
da vind ik nou ook , ik kijk ook geen sci-fi series , maar deze is echt meesterlijkquote:Op donderdag 1 februari 2007 21:12 schreef DooD het volgende:
[..]
Mjah het speelt zich af in de ruimte, maar de scifi drempel is zeker niet hoog in deze serie en dat is gelijk de kracht van deze serie en lijp is die zeker
Dat is wel een interessante vraag. Niemand in de vloot is onpartijdig in deze, hij wordt ervan beschuldigd iedereen belazerd te hebben. Misschien dat hij het zelf op mag knappen?quote:Benieuwd wat voor een figuur de verdediging voor Baltar wil voeren
Ow, die (Badger) . . .quote:Op zaterdag 3 februari 2007 16:42 schreef Madine het volgende:
http://en.battlestarwiki.org/wiki/Romo_Lampkin
Hmmm, een rechtzaak tegen Baltar.... waarom krijg ik u het gevoel dat dit saaaaiiii gat worden? Baltar wordt echt niet ge-executeerd uiteindelijk. Hij is gewoon te belangrijk voor het verhaal!quote:Op zaterdag 3 februari 2007 15:18 schreef BlackJack het volgende:
[..]
Dat is wel een interessante vraag. Niemand in de vloot is onpartijdig in deze, hij wordt ervan beschuldigd iedereen belazerd te hebben. Misschien dat hij het zelf op mag knappen?
Volgens mij gaat die rode six nooit verklaard worden. Daarvoor is de spanning te lang opgebouwd en is ze bij teveel verschillende plots betrokken geweest; geen enkele verklaring gaat ooit voldoen aan de de verwachtingen en geloofwaardig zijn. Een beetje hetzelfde probleem als Lost heeft, een verhaallijn die nooit op een bevredigende wijze afgerond kan worden.quote:Op zondag 4 februari 2007 21:08 schreef 1972 het volgende:
[..]
Hmmm, een rechtzaak tegen Baltar.... waarom krijg ik u het gevoel dat dit saaaaiiii gat worden? Baltar wordt echt niet ge-executeerd uiteindelijk. Hij is gewoon te belangrijk voor het verhaal!
Dus ik hoop niet dat ze dit over meerdere afleveringen gaan uitsmeren.
Wat betreft de final five.... Ik verdenk nog steeds dat Baltar toch een cylon is. Ook al wordt alle schijn tegen gewerkt. Hoe kunnen we anders de "rode" Six verklaren?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |