Uh, ze zijn gewoon biologisch hoor, maar hun bewustzijn kan overgeheveld worden naar een ander lichaam die op hun ligt te wachten. E zoals ik het nu zie worden die Cylons niet veel ouder dan een paar maanden per keer voordat ze weer eens exploderen/kapot geschoten worden/in een airlock worden gepropt.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:59 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Tja... dat zou betekenen dat ze opgroeien en ouder worden. Terwijl het mij in BSG juist duidelijk is geworden dat ze niet ouder worden, zo was brother Cavill bijvoorbeeld best bereid om 5000 jaar te wachten om de Aarde te vinden.
Same here, maar speculeren is ook leukquote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:54 schreef Madine het volgende:
We kunnen speculeren zoveel we willen, feit is dat we niets van die overige 5 modellen weten. Ze kunnen totaal anders zijn dan de 7 die al bekend zijn en daarmee iedere theorie over wie wel en wie niet een Cylon is buitenspel zetten. En eigenlijk vind ik dat wel heel erg leuk...
Wie zijn Husker (callsign van de oude Adama?) en Henderson in godsnaam en FFS AAAAAAAAAAAAAdamaquote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:05 schreef PPL het volgende:
Zou dat dan ook betekenen dat de overige vijf modellen niet op te sporen zijn met Baltar's Cylon-detector?
Alle 'key-personell' was toch gescreened, of herinner ik het mij verkeerd?
Het was idd te lastig om de gehele vloot te scannen, dat zou heul erg lang duren.
Volgens mij zijn de belangrijke poppetje echter wel gescreend (CIC-crew, piloten, presdental staff).
Dan kan dus inderdaad weer iedereen een cylon zijn.
Voor de Adama's Odama's is dat wat lastiger omdat die vrienden (Thigh, Thrace) en familiebanden hebben.
Dan zou dus die gehele kliek cylon moeten zijn.
Dan zouden Saul, Apollo, Husker, Starbuck allen Cylons zijn (en eventueel Zach en/of Caroline Adama, maar die kunnen ook een geprogrammerde herinnering zijn).
Maar hoe zit het dan inderdaad met de luitjes wiens achtergrond we minder goed kennen?
Persoonlijk denk ik niet dat het Baltar is, dat zou teveel 'zie je wel'-gehalte hebben.
Zijn rol is anders.
Ook het grucht dat het toch Billy zou zijn (geweest) lijkt mij sterk.
Bovendien niet te rijmen met de uitspraak van De'Anna dat het haar zo spijt.
Agathon valt ook af, dat zou toch wat alarmbellen doen rinkelen bij Athena en Boomer.
Blijven over:
Gaeta, Tyrol, Henderson, Anders, Roslin...
Galen en Cally schrijf ik direct weer af, zou te weinig impact hebben voor het verhaal als een van hen het is.
Als er dan toch eventueel een van de Odama-clan bij zou moeten zitten gok ik eventueel op Starbuck, zij is pas echt in beeld gekomen toen ze een relatie kreeg met de jongste Odama.
Waar ik mij verder nog o.a. mee bezighoud:
Hoe zit het nu met dat terugkerende thema dat alles al vastligt en alles al een keer eerder is gebeurd?
* De voorspelling aan Starbuck (niet alleen de muurschildering, maar ook de uitspraak van Leoben, volgens mij in de aflevering "The Farm").
* De familie geschiedenis van Chief Tyrol (wel opeens op de juiste plaats op het juiste moment zeg).
* De typische omschrijvingen en voorspellingen in The Pythia Scrolls.
"Oh no! Sharon! The shipscomputer is one the five!"quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:25 schreef Byte_Me het volgende:
misschien is bijvoorbeeld die "scheepscomputer" we 1 vd 5.
Dan moet het tussen tagsquote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:34 schreef samjustme het volgende:
Wie oh wie is een van de vijf Cylons
volgens de spoilers iemand met een R als voornaam
Zou het?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 23:35 schreef Madine het volgende:
Rrrrrrrrrrrrrrrrichard Adar...
Adar speelde nog een redelijke rol in de flashbacks van Laura Roslin in aflevering Epiphanies (seizoen 2)quote:Op woensdag 24 januari 2007 08:22 schreef PPL het volgende:
[..]
Zou het?
Zou wel een verassing zijn.
Niets meer van gehoord sinds de mini-series.
Maar dan zou Adama ook Cylon moeten zijn, aangezien ze al zo'n lange geschiedenis hebben.quote:Op woensdag 24 januari 2007 09:30 schreef Cheiron het volgende:
Zou het de XO niet kunnen zijn?
Galactica zal 'vroeger' er net zoals Pegasus eruit hebben gezien, maar ja toen ging de badkuip met pensioen, dus was dat extra armor niet meer nodig . . .quote:Op woensdag 24 januari 2007 14:07 schreef PPL het volgende:
Valt mij zojuist op in de OP (Nu pas? Ja!)
Aan die motor-gondels kan je toch wel zien dat de Galactica vroeger een ander uiterlijk moet hebben gehad (vergelijk linksboven met linksonder en linksboven met rechtsboven).
Die ribben die je zo ziet zitten... dat is volgens mij niet het ontwerp.
Als dat het ontwerp was geweest, was het dan niet vel symetrischer geweest waar wel extra hull-plating zat en niet?
Het is nogal onwillekeuruig (imho) waar wel plating zit en waar niet (meer).
Zie ook de linker launch-bay (aan de voorkant wel plating, daarna eigenlijk helemaal niet meer).
Zou heel goed kunnen.quote:Op woensdag 24 januari 2007 16:52 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Galactica zal 'vroeger' er net zoals Pegasus eruit hebben gezien, maar ja toen ging de badkuip met pensioen, dus was dat extra armor niet meer nodig . . .
Als 'ie als museum moest voortbestaan kan ik me zo voorstellen dat ze 'm in de oude staat wilden laten.quote:Op woensdag 24 januari 2007 16:52 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Galactica zal 'vroeger' er net zoals Pegasus eruit hebben gezien, maar ja toen ging de badkuip met pensioen, dus was dat extra armor niet meer nodig . . .
Ik neem aan dat elke Raptor een eigen unieke tag/registratiecode heeft en een transpondersignaal of iets dergelijks (vergelijkbaar met vliegtuigen). Daardoor weet Galactica precies welke Viper in aantocht is.quote:Op woensdag 24 januari 2007 19:55 schreef FoXje het volgende:
Caprica Six en Athena zijn met een raptor teruggevlogen naar de Galactca. Als de Cylons Raptors hebben, waarom laden ze dan niet wat Raptors vol met Centurions, en sturen ze die naar de Galactica??
Wie zegt dat het daadwerkelijk Athena is aan boord van de BSG?quote:Op woensdag 24 januari 2007 20:28 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik neem aan dat elke Raptor een eigen unieke tag/registratiecode heeft en een transpondersignaal of iets dergelijks (vergelijkbaar met vliegtuigen). Daardoor weet Galactica precies welke Viper in aantocht is.
De vraag is alleen waarom ze Athena genoeg vertrouwden om haar te laten landen.
For all they know had 't Boomer of één van de 2 triljoen andere Sharon's kunnen zijn, met hele andere plannen. Wat dacht je bijvoorbeeld van Boomer in een Raptor volgeduwd met explosieven.
Bye bye hangar bay...
Dat is één van de redenen waarom ik het einde veel te gehaast vond...
Bedoel je of hij dood is? Nee, hij was alleen bewusteloos, maar toch in een dichte body bag gestopt.quote:Op donderdag 25 januari 2007 11:37 schreef HiZ het volgende:
Wat ik niet helemaal kon volgen: exit Balthar ?
Het feit dat Athena en Caprica Six Boomer om zeep hebben geholpen en daarna naar een Raptor zijn gegaan? En dat ze Hera bij zich hadden. No way dat Athena haar uit handen zou geven.quote:Op woensdag 24 januari 2007 21:36 schreef Gezondaar het volgende:
[..]
Wie zegt dat het daadwerkelijk Athena is aan boord van de BSG?![]()
Er werd zelfs letterlijk gezegd dat hij nog leefde. Tyrol heeft hem alleen een beetje een wilde Pistolwhip gegeven...quote:Op donderdag 25 januari 2007 12:14 schreef Fendy het volgende:
[..]
Bedoel je of hij dood is? Nee, hij was alleen bewusteloos, maar toch in een dichte body bag gestopt.
Ja, dat is wel het meest waarschijnlijk. Maar als de schrijvers ons een rad voor ogen willen draaien en na een paar episodes een plotselinge twist willen aanleveren, is dit wel de perfecte opzet. We hebben immers niet gezien wat er gebeurde tussen het moment dat Caprica en Athena de babykamer verlieten en het moment dat ze aankwemen op Galactica. Misschien draaide Caprica Six Boomer alleen de nek om omdat ze bang was dat zij de baby iets zou aandoen. En heeft ze daarna Athena ergens veilig ondergebracht om haar daarna te laten vervangen door een andere kloon. You never know...quote:Op donderdag 25 januari 2007 18:31 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Het feit dat Athena en Caprica Six Boomer om zeep hebben geholpen en daarna naar een Raptor zijn gegaan? En dat ze Hera bij zich hadden. No way dat Athena haar uit handen zou geven.
Denk ik
[..]
Zou Roslin dan niet bestand zijn geweest tegen de kanker?quote:Op donderdag 25 januari 2007 20:52 schreef Cheiron het volgende:
Mijn eerste gedachte ging toen uit naar Roslin.
Misschien dat ze juist daardoor was te genezen door de hybride Hera.quote:Op donderdag 25 januari 2007 21:34 schreef Madine het volgende:
[..]
Zou Roslin dan niet bestand zijn geweest tegen de kanker?
Let erop hoe rustig Hera was. Dat was ze alleen bij Athena en Baltar. En nu dus ook weer bij Helo.quote:Op donderdag 25 januari 2007 18:55 schreef Gezondaar het volgende:
En heeft ze daarna Athena ergens veilig ondergebracht om haar daarna te laten vervangen door een andere kloon. You never know...
Nope had iets met bloedlichamen te maken. Werd uitgelegd door doc ketelquote:Op vrijdag 26 januari 2007 06:46 schreef PPL het volgende:
[..]
Misschien dat ze juist daardoor was te genezen door de hybride Hera.
Computervirusje dat zich gedraagt als kanker?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |