Maar wel een puntje achter een zin mag ik hopen?quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:20 schreef MissBliss het volgende:
Ik zet echt geen apart puntje achter een smiley
Echt niet!!!quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:21 schreef booo het volgende:
[..]
Meerdere uitroeptekens achter elkaar.Zó fout.
Ook dat vind ik stom.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:21 schreef Bupatih het volgende:
En usernames zonder hoofdletter dien je zonder hoofdletter te typen als ze aan het begin van een zin staan.
niksan is tof.
booo ook. Denk ik.
©2006 "Bupa's Handboek", hoofdstuk I: Spelling
Ja... de smiley telt als punt, behalve als er geen smiley achter staat, dan doe ik gewoon een punt.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:21 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Nee, jij laat de punt gewoon helemaal weg?
quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:21 schreef Bupatih het volgende:
En usernames zonder hoofdletter dien je zonder hoofdletter te typen als ze aan het begin van een zin staan.
niksan is tof.
booo ook. Denk ik.
©2006 "Bupa's Handboek", hoofdstuk I: Spelling
Hihi. Je deed er snel een puntje achter.quote:
quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:25 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Volgens een tekst ergens in TT&K ben jij de persoon die met dat..
.
.
Is begonnen.
Nee?quote:
Nee.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:23 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Echt niet!!!!!!!!!@111eins!!!!!
Voel je de emotie die in bovenstaande zin schuilgaat?
Ja, ssstt.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:25 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Hihi. Je deed er snel een puntje achter.
In dezen mag er volgens Bupa's Handboek wél een leesteken achter, aangezien de smiley in dit geval een zin vertegenwoordigt.quote:
Oh, ja?quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:25 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Volgens een tekst ergens in TT&K ben jij de persoon die met dat..
.
.
Is begonnen.
Maar:quote:
Meer dan.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:27 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Oke, die had ergens een theorie over het gebruik van meer als een enkel uitroepteken.!!
quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:27 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Oke, die had ergens een theorie over het gebruik van meer als een enkel uitroepteken.!!
quote:Terry Pratchett, in his novel Maskerade, used the number of exclamation points in threatening letters from the villain to gauge his insanity. An ordinary person with a point to emphasise might use one or two but five is a sure sign of being a loony.
Hmm.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:27 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Maar:
booo!!!!!!!!!!!!!!
geeft toch veel beter weer dat ik van je houd in plaats van:
booo!!
quote:
Hier dus ook.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:26 schreef Bupatih het volgende:
[..]
In dezen mag er volgens Bupa's Handboek wél een leesteken achter, aangezien de smiley in dit geval een zin vertegenwoordigt.
Spannend. Ik geloof niet dat ik het stukje ooit gelezen heb.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:29 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Ja, teminste je naam kwam geloof ik wel naarvoren in dat stukje.
Maar mijn liefde voor jou is er dan ook één van hysterische omvang, booo!quote:
Nee, jij laat een smiley fungeren als leesteken.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:30 schreef MissBliss het volgende:
Een smiley die een zin vertegenwoordigt??
Het is gewoon een smiley hoor.
quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:23 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ja... de smiley telt als punt, behalve als er geen smiley achter staat, dan doe ik gewoon een punt.
Zo dus
Smiley's vertegenwoordigen een emotie, bij gebrek aan lichaamstaal.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:30 schreef MissBliss het volgende:
Een smiley die een zin vertegenwoordigt??
Oh, ehhm. Oh.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:31 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Maar mijn liefde voor jou is er dan ook één van hysterische omvang, booo!!!!!!!!!!!
Ik heb al gegeten. Aardappels, biefstuk en rode kool.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:31 schreef PeRi het volgende:
Hallo, wat eten jullie vandaag?
Smileys.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:32 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Smiley's vertegenwoordigen een emotie, bij gebrek aan lichaamstaal.
quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:32 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik een stuk logischerquote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:31 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Nee, jij laat een smiley fungeren als leesteken.
[..]
Dat weet ik.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:32 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ook als jij zelf dit zegt:quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:34 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik een stuk logischer
quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:30 schreef MissBliss het volgende:
quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:36 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Ook als jij zelf dit zegt:
[..]?
(Zie! Ik zet een vraagteken achter de smiley om zo 'vragend' over te komen.)
Maar een smiley is toch geen leesteken?quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:34 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik een stuk logischer
[..]
Dat weet ik.
Babi pangang met rijst en groentequote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:31 schreef PeRi het volgende:
Hallo, wat eten jullie vandaag?
Misschien ziet MB het als een soort uitvergrote punt.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:37 schreef Paltos het volgende:
[..]
Maar een smiley is toch geen leesteken?!!!!!!!!!!!
Ik bedoelde met het puntjesverhaal dat ik geen zin heb in ingewikkelde constructies als:quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:36 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Ook als jij zelf dit zegt:
[..]
?
(Zie! Ik zet een vraagteken achter de smiley om zo 'vragend' over te komen.)
Is het wel een zin dan?quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:37 schreef Paltos het volgende:
[..]
Maar een smiley is toch geen leesteken?!!!!!!!!!!!
Oehquote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:38 schreef XcUZ_Me het volgende:
Soep met stokbrood.
War voor soep?quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:38 schreef XcUZ_Me het volgende:
Soep met stokbrood.
Midden in een zin hoor je sowieso geen punten achter smileys te zetten.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:38 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ik bedoelde met het puntjesverhaal dat ik geen zin heb in ingewikkelde constructies als:
'Hoi, ik heb het toch zó fucking. koud.
. op dit moment!
.'
En dat ik daarom dus een smiley als afsluiting gebruik. Dan blijft het gewoon een smiley ja
Moet je je voeten op de grond zettenquote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:38 schreef MissBliss het volgende:
[..]
. op dit moment!
.'
Maar alleen die laatste "quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:38 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ik bedoelde met het puntjesverhaal dat ik geen zin heb in ingewikkelde constructies als:
. op dit moment!
.'
En dat ik daarom dus een smiley als afsluiting gebruik. Dan blijft het gewoon een smiley ja
Smileys in het midden van een zin mogen gewoon zonder enige bijkomende interpunctie!quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:38 schreef MissBliss het volgende:
[..]
. op dit moment!
.'
Snert.quote:
Midden in een zin geen punt? Dan zijn de drie punten zeker een uitzondering? Of is dat een ander soort teken.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:40 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Midden in een zin hoor je sowieso geen punten achter smileys te zetten.
Maar op het einde van een zin hoort gewoon een punt. En geen smiley als punt.
Je bent zo niet-drama queen!quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:40 schreef booo het volgende:
[..]
Maar alleen die laatste "" is toch genoeg?
In haar zin haat ze het fucking koud zijn op dit moment en de kou an sich.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:40 schreef booo het volgende:
[..]
Maar alleen die laatste "" is toch genoeg?
Die hebben een hele andere functie.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:41 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Midden in een zin geen punt? Dan zijn de drie punten zeker een uitzondering? Of is dat een ander soort teken.
"Jij bent echt..."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |