Misschien ziet MB het als een soort uitvergrote punt.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:37 schreef Paltos het volgende:
[..]
Maar een smiley is toch geen leesteken?!!!!!!!!!!!
Ik bedoelde met het puntjesverhaal dat ik geen zin heb in ingewikkelde constructies als:quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:36 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Ook als jij zelf dit zegt:
[..]
?
(Zie! Ik zet een vraagteken achter de smiley om zo 'vragend' over te komen.)
Is het wel een zin dan?quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:37 schreef Paltos het volgende:
[..]
Maar een smiley is toch geen leesteken?!!!!!!!!!!!
Oehquote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:38 schreef XcUZ_Me het volgende:
Soep met stokbrood.
War voor soep?quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:38 schreef XcUZ_Me het volgende:
Soep met stokbrood.
Midden in een zin hoor je sowieso geen punten achter smileys te zetten.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:38 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ik bedoelde met het puntjesverhaal dat ik geen zin heb in ingewikkelde constructies als:
'Hoi, ik heb het toch zó fucking. koud.
. op dit moment!
.'
En dat ik daarom dus een smiley als afsluiting gebruik. Dan blijft het gewoon een smiley ja
Moet je je voeten op de grond zettenquote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:38 schreef MissBliss het volgende:
[..]
. op dit moment!
.'
Maar alleen die laatste "quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:38 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ik bedoelde met het puntjesverhaal dat ik geen zin heb in ingewikkelde constructies als:
. op dit moment!
.'
En dat ik daarom dus een smiley als afsluiting gebruik. Dan blijft het gewoon een smiley ja
Smileys in het midden van een zin mogen gewoon zonder enige bijkomende interpunctie!quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:38 schreef MissBliss het volgende:
[..]
. op dit moment!
.'
Snert.quote:
Midden in een zin geen punt? Dan zijn de drie punten zeker een uitzondering? Of is dat een ander soort teken.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:40 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Midden in een zin hoor je sowieso geen punten achter smileys te zetten.
Maar op het einde van een zin hoort gewoon een punt. En geen smiley als punt.
Je bent zo niet-drama queen!quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:40 schreef booo het volgende:
[..]
Maar alleen die laatste "" is toch genoeg?
In haar zin haat ze het fucking koud zijn op dit moment en de kou an sich.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:40 schreef booo het volgende:
[..]
Die hebben een hele andere functie.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:41 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Midden in een zin geen punt? Dan zijn de drie punten zeker een uitzondering? Of is dat een ander soort teken.
"Jij bent echt..."
Ik ben goog(e)ler van het jaar 2006.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:42 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Ja, waar had je nu dat stuk van Terry zo snel gevonden?
Ik zie het anders vaak genoeg langskomen, dat soort dingen, vandaar mijn eenvoudige oplossingquote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:40 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Midden in een zin hoor je sowieso geen punten achter smileys te zetten.
Maar op het einde van een zin hoort gewoon een punt. En geen smiley als punt.
Als ik midden in een zin een smiley zet, is dat geen aparte bijzin hoorquote:
Op de verwarming juistquote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:40 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Moet je je voeten op de grond zetten.
Nee.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:40 schreef booo het volgende:
[..]
Ze staan los van de zin, ze zijn dus geen zin, dus ze krijgen geen aparte punt.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:40 schreef Paltos het volgende:
[..]
Smileys in het midden van een zin mogen gewoon zonder enige bijkomende interpunctie!
Verder staan smileys los van de zin, net zoals IRL gezichtsuitdrukkingen niet functioneren als spaties, komma's, punten, en zo. Of zo.
*ril*quote:
Ja, maar dat soort rare fratsen moet je sowieso negeren. Smileys met punten midden in een zin =quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:43 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ik zie het anders vaak genoeg langskomen, dat soort dingen, vandaar mijn eenvoudige oplossing
Nee, dán niet. Ik had het toch ook enkel over de situatie waarin je alleen reageert met een smiley!quote:Als ik midden in een zin een smiley zet, is dat geen aparte bijzin hoor
Ows.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:41 schreef Paltos het volgende:
[..]
Je bent zo niet-drama queen!![]()
Da's niet echt de ShowChat stijl.![]()
Snert is goed. Punt.quote:
Zo kan het ookquote:
Inderdaad. Maar je kan er bijvoorbeeld wel een uitroepteken achter zetten als je de smiley wilt benadrukken.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:43 schreef MissBliss het volgende:
Ze staan los van de zin, ze zijn dus geen zin, dus ze krijgen geen aparte punt.
Het regent / miezert, het waait, het is grijs. Ik vind het best snertweer.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:44 schreef Q. het volgende:
Het is geen weer voor snert, de rayonhoofden zitten niet bij elkaar.
Dan nog doe ik er geen puntje achterquote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:45 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Ja, maar dat soort rare fratsen moet je sowieso negeren. Smileys met punten midden in een zin =
[..]
Nee, dán niet. Ik had het toch ook enkel over de situatie waarin je alleen reageert met een smiley!
quote:
Je weet niet wat je mist!quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:45 schreef booo het volgende:
[..]
Ows.
Ja ehh, ik kom hier niet voor niks nooit.
Dat doe ik ook wel eensquote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:46 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar je kan er bijvoorbeeld wel een uitroepteken achter zetten als je de smiley wilt benadrukken.!!!!!!!
Ah, lekker, ik mag zo nog even de stad in fietsen, ik heb bewust nog maar niet uit het raam gekeken.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Het regent / miezert, het waait, het is grijs. Ik vind het best snertweer.
Misschien is het in U. meer tomatensoepweer?quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:47 schreef Q. het volgende:
[..]
Ah, lekker, ik mag zo nog even de stad in fietsen, ik heb bewust nog maar niet uit het raam gekeken.
Tweequote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:45 schreef booo het volgende:
[..]
Ows.
Ja ehh, ik kom hier niet voor niks nooit.
Ik ook!quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:48 schreef Tha_Erik het volgende:
Nou, ik blijf toch gewoon mijn eigen "regeltjes" wat betreft smileys en puntgebruik hanteren.
Lekker puh.
Ik ben eigenlijk wel een fan van groentensoepweer. Maar ik moet zeggen dat het er droog uit ziet. Voor zover ik buiten iets kan zien.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:48 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Misschien is het in U. meer tomatensoepweer?
Ik ben voor gazpacho-weerquote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:51 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk wel een fan van groentensoepweer. Maar ik moet zeggen dat het er droog uit ziet. Voor zover ik buiten iets kan zien.
Groentesoepweer, meneer Ikmaaknooitfouten.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:51 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk wel een fan van groentensoepweer. Maar ik moet zeggen dat het er droog uit ziet. Voor zover ik buiten iets kan zien.
Één groente, twee groentensoepen.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:56 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Groentesoepweer, meneer Ikmaaknooitfouten.groenten gro
Jij zegt toch ook altijd alleen maar "quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:30 schreef MissBliss het volgende:
Een smiley die een zin vertegenwoordigt??
Het is gewoon een smiley hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |