quote:
Hij is gewoon 'Alle Dagen Heel Damien'.
Fijn voor je dat het beter gaat en je straks de juiste medicatie krijgt. Toch zul je nog vaak tegen die muur van ongeloof en onwil bij anderen aanlopen. Veel leerkrachten geloven gewoon niet in ADHD of ADD. Bij mijn zoon was het dan ADD. Hij was niet druk, eerder heel veel afwezig.
In groep 7 had hij een leerkracht die zei: "Het lijkt alsof jullie zoon op vakantie is, maar het vervelende is: Ik mag niet mee." Vond dat zo typerend. Toen wij vertelden van die diagnose in groep 3 begreep hij het wel.
Voor onze zoon was het op de basisschool dus:
Groep 1/2 Nog niets bekend, onze zoon wilde niet knutselen en puzzelen, dus moest maar blijven zitten. (Hebben we niet gedaan.)
Groep 3/4 Diagnose ADD. 2 jaar zelfde leerkracht die er goed mee omging.
Groep 5 Leerkracht die zijn gedrag genadeloos afstrafte en ADD gewoon onzin vond.
Groep 6 Met gebruik van visolie volgens leerkracht gewone leerling, viel niet op in de klas.
Groep 7 Zie boven, geweldige leerkracht.
Groep 8 Idem dito, andere leerkracht, maar ook goed.
Middelbare school hebben we het wel doorgegeven, bij wijze van mededeling. Wij willen niet graag zo'n stempeltje voor hem. Maar het gaat op zich goed, er zijn geen vervelende voorvallen geweest, waardoor hij uit balans kan raken. Maken we thuis nog wel soms mee. Hij heeft gewoon regelmaat nodig, en dan gaat het goed. Zo kiest hij er ook voor om via de havo naar de pabo te gaan en niet via het mbo. Zo kan hij nog lekker twee jaar langer op dezelfde school blijven. Hij heeft een hekel aan veranderingen.
Ik wens iedereen die een kind met AD(H)D heeft veel sterkte, want je zult best weleens het onbegrip ervaren van anderen.