*MEGAmegaschop*
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 21:46 schreef Noli. het volgende:*megaschop*
[..]
In het kleuter-tot-puber-topic had ik het al eens gezegd geloof ik maar we waren hier dus op het beltrekmoment aangekomen.
W was steeds de laatste die uit de klas moest komen omdat hij zijn werkje(s) niet af had. Hij had ook al wat oefenwoordjes en boekjes meegekregen naar huis omdat het lezen bij hem niet zo vloeiend loopt als de andere vakken.
Hij is heeeel erg dromerig in de klas, is heel snel afgeleid en heeft dus vaak zijn werkjes niet op tijd af.
Er is aardig wat gesproken met zijn juf(fen).
W krijgt al ongeveer anderhalf jaar dagelijks visoliecapsules. We hebben geprobeerd om te kijken of de juf in de klas ook verschil zag waneer hij wel of niet een visoliecapsule had gehad, wat alleen maar resulteerde in een jongetje wat volledig over zijn toeren ging omdat hij NOOIT meer ZONDER zijn pilletje naar school wou.
Hij kon door de school niet aangemeld worden voor een test, daar mogen ze in een jaar ongeveer 5 'extreme gevallen' voor aanmelden die een 'last' zijn voor de rest van de klas. En tja, W is geen last voor de rest van de klas, alleen voor zichzelf.
Dus zijn we (na nog wat overleg met school) naar de huisarts gegaan, die ons meteen weer door verwees naar de afdeling medische psychiatrie in het ziekenhuis. Begin december mochten M en ik komen voor de intake en vandaag heeft W een ontwikkelings-/intelligentietest gedaan. (ik zou eerst met hem gaan maar vanwege de sneeuw is M met hem mee gegaan) Volgens de mevrouw die de tests met hem ded had hij het heel goed gedaan maar was hij idd erg snel afgeleid.
Nu is het kijken of hij nog andere tests/onderzoeken moet doen, dat moet blijken uit de resultaten van vandaag. Ze gaat nu kijken/uitrekenen wat de score is en we worden dan z.s.m gebeld.
Dussssssss.. En nu zijn we er weer..
Zelfde kinderarts, zelfde orthopedagoge, bijna dezelfde tests maar ander kind.
Gisteren gesprek gehad. Maar de ouderlijsten en de ADHD-tests gaven een ander beeld dan wat de lijst van school aangaf.
Bij ons scoorde ze 'klinisch' (HOOG), bij de tests 'sub-klinisch' (redelijk hoog) maar op die van school 'normaal'. Nu moet de orthopedagoge eerst contact opnemen met haar juf, die mag uitleg geven.. Vandaar uit word er besloten of er nog een observatie in de klas nodig is.
Erg fijn.. School ervaart 'geen' problemen. Maar wij zijn juist vanwege weer die alarmbellen op school weer bij de Medische psychiatrie terecht gekomen.
Nu zit onze midi in de klas van een zeer gestructureerde strenge jonge juf. Niks mis mee, integendeel! Er is een rust in die klas!

En onze H doet het daar errrrrg goed op.
Ze zit meteen voor aan bij juf. en als ze dus afgeleid is dan wijst juf haar meteen weer op haar werk. Oké, er zijn NU dus weinig tot geen problemen met haar omdat er op in word gespeeld. Dus zo is die lijst ook ingevuld.
Maarja, wáárom zit ze bij juf vooraan? Dat heeft een reden. Dat er al op haar problemen ingespeeld zijn betekend niet dat er geen problemen (meer) zijn.
H. zit haarzelf de laatste tijd regelmatig in de weg. Zo sneu. Alles in dat lichaampje gaat en wil alles zo snel doen, ze kan zichzelf niet goed afremmen en word daar weer gefrustreerd en verdrietig van.
Maxi,
Midi &
Mini(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!