abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45401123
Hier gaan we verder:
quote:
Een groot deel van de Tweede Kamer is het beu dat mensen die bellen naar een helpdesk niet alleen de gesprekskosten betalen voor de daadwerkelijke hulp, maar ook voor de tijd dat ze moeten wachten tot ze iemand aan de lijn krijgen.

PvdA-Tweedekamerlid Martijn van Dam en zijn CDA-collega Jos Hessels gaan er dinsdag bij minister Joop Wijn van Economische Zaken op aandringen hier een einde aan te maken. De Kamer behandelt dan een wetsvoorstel dat de waakhond van de telefoonbedrijven, Opta, sterkere bevoegdheden geeft om misbruik van zogeheten 0900-servicenummers tegen te gaan. De Opta kan dan sancties opleggen en eventueel deze nummers, waarvoor extra betaald moet worden, intrekken.

Van Dam zegt dat mensen die bellen naar een helpdesk van bijvoorbeeld een internetprovider of energiebedrijf soms wel twintig minuten tot een half uur moeten wachten voor ze aan de beurt zijn: "Intussen loopt de meter gewoon door".
iemand die de spijker op zijn kop slaat:
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 @ 09:04 schreef Tha_Butcha het volgende:

[..]

zucht zucht, stelletje gierige hollanders hier.

1) Jullie willen niet service, jullie willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. (dacht je nou echt dat er winst werd gemaakt op een abbo van 10 euro per maand)
2) Een helpdeskmedewerker kost geld, 2e lijns en 3e lijns nog meer. Ong 15 euro per minuut.
3) De kosten van 10 cent per minuut zitten er vooral op om te voorkomen dat 12-jarige kutjochies
de queue volgooien omdat ze niks te doen hebben en het nummer toch gratis is.

Ik heb zelf demon en xs4all, nooit gezeik met wachttijden (niet langer dan 10 min), lokaal tarief,
maar daar betaal je dan ook voor. Versatel heb ik nu, en kom je bijna niet doorheen, maar
70 euro voor 20mbit uncapped en vast ip is dan ook geen reet.

en tot slot, de helpdesks waar het het langst duurst zijn providers zoals planet, en daar bellen 9 van de 10x alleen maar mongolen naar toe. Leer eerst es een computer te gebruiken:

- je gaat geen divx per mail sturen
- nee, als de stroom uitgevallen is, doet internet het ook niet
- ja, je computer raakt verneukt als je computer vol met spyware staat
- nee, je USB kabel doet het niet als je hem steeds zelf aan elkaar knoopt over 20m lengte.
- ja, de scriptkiddie uithangen, of doodsbedreigingen sturen via mail zorgen ervoor dat je internet het niet meer doet.

of vind jij het ook normaal dat als jij water in de benzinetank van je auto gooit ("ja want dat is
goedkoper"), de garage het ff gratis oplost voor je?
ik ben het met Tha_Butcha eens.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  Donald Duck held dinsdag 16 januari 2007 @ 11:59:27 #2
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_45401395
Tijdens de wachttijd wordt je geen enkele dienst geleverd. Terecht om daar niet voor te hoeven betalen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  dinsdag 16 januari 2007 @ 12:01:29 #3
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_45401439
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 11:49 schreef daanski82 het volgende:
ik ben het met Tha_Butcha eens.
Ik niet. Vaak genoeg dat ik een half uur of langer bij xs4all heb moeten wachten. Wat overig administratief een prut provider is.
Where law ends, tyrrany begins.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 12:03:47 #4
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_45401491
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 11:59 schreef __Saviour__ het volgende:
Tijdens de wachttijd wordt je geen enkele dienst geleverd. Terecht om daar niet voor te hoeven betalen.
los daarvan: waarom voelt de overheid zich geroepen om dit wettelijk te regelen? Laat de markt dit lekker zelf oplossen. De 2e kamer is toch geen consumentenbond
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_45401637
15 euro per minuut kost zo'n medewerker, ik kan het me niet voorstellen.

Maar als dat tarief per minuut alleen maar ingevoerd is om serieuze klaten binnen te krijgen, waarom wordt er dan zo slecht gereageerd op de vragen per mail en vooral; waarom krijgen mensen die een goede vraag hadden en dus gestraft worden het bedrag wat ze betaald hebben in de wachtrij en het gesprek daarna niet in mindering gevoerd op hun rekening? Dat zou jouw goede verhaal onderbouwen.

Hoezo zijn providers zoals planet erger qua klanten?
pi_45401652
@ Saviour:
Helemaal mee eens, wachten is geen service.
Geholpen worden wel, dus graag betaal ik alleen als ik geholpen word en niet als ik aan het wachten ben.
pi_45401699
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 12:03 schreef teamlead het volgende:

[..]

los daarvan: waarom voelt de overheid zich geroepen om dit wettelijk te regelen? Laat de markt dit lekker zelf oplossen. De 2e kamer is toch geen consumentenbond
het rpobleem is dat je niet een snellere helpdesk kan bellen aangezien de helpdesk gekoppeld zit aan je produkt. Het is dus een dienst die impliciet bij je contract inbegrepen is en zou dus gratis moeten zijn gedurende de tijd dat je zit te wachten tot het betreffende bedrijf de dienst levert. Het in de wacht zetten is geen dienst leveren.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  dinsdag 16 januari 2007 @ 12:12:05 #8
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_45401703
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 12:03 schreef teamlead het volgende:
Laat de markt dit lekker zelf oplossen. De 2e kamer is toch geen consumentenbond
Ik denk dat veel (energie- / kabel- etc) bedrijven zo groot zijn dat de markt dat niet vanzelf oplost...
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  dinsdag 16 januari 2007 @ 12:13:46 #9
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_45401750
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 12:12 schreef Deetch het volgende:

[..]

het rpobleem is dat je niet een snellere helpdesk kan bellen aangezien de helpdesk gekoppeld zit aan je produkt. Het is dus een dienst die impliciet bij je contract inbegrepen is en zou dus gratis moeten zijn gedurende de tijd dat je zit te wachten tot het betreffende bedrijf de dienst levert. Het in de wacht zetten is geen dienst leveren.
als je de serivce niet ok vindt, kun je toch een andere leverancier nemen?
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_45401871
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 12:12 schreef Deetch het volgende:

[..]

het rpobleem is dat je niet een snellere helpdesk kan bellen aangezien de helpdesk gekoppeld zit aan je produkt. Het is dus een dienst die impliciet bij je contract inbegrepen is en zou dus gratis moeten zijn gedurende de tijd dat je zit te wachten tot het betreffende bedrijf de dienst levert. Het in de wacht zetten is geen dienst leveren.
leg mij is dan uit hoe je een helpdesk kan runnen a 350 man met een telefoonsysteem wat al gauw 70.000 euro kost voor een abo kosten per maand a 19.95 voor een 4Mbit down en 1Mbit up.
vergeet er niet bij te rekenen dat een provider moet betalen voor het versturen van data het i-net op.
dus dat zou betekenen dat de kwaliteit van i-net er op achter uit gaat.

dus ik zou zeggen stop is zeuren met die televoor kosten maar kom is met een redelijk tegen bewijs waar aan een provider koste moet maken.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  dinsdag 16 januari 2007 @ 12:24:06 #11
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_45402025
en als ze me dan ook nog daadwerkelijk helpen i.p.v. te antwoorden dat ik me opnieuw moet aanmelden via hun website omdat HUN mijn aanmeldingskaartje die IK binnen de gestelde termijn heb opgestuurd zijn kwijtgeraakt

nee, die wachttijden moeten gratis en de service beter.
ja lig in de clinch momenteel met @Home
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_45402065
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 12:24 schreef Puckzzz het volgende:
en als ze me dan ook nog daadwerkelijk helpen i.p.v. te antwoorden dat ik me opnieuw moet aanmelden via hun website omdat HUN mijn aanmeldingskaartje die IK binnen de gestelde termijn heb opgestuurd zijn kwijtgeraakt

nee, die wachttijden moeten gratis en de service beter.
ja lig in de clinch momenteel met @Home
Net zoals die C1000, soms zijn producten op, bijna of over de houdbaarheidsdatum, schandalig.
Ik vind dat heel de C1000 gratis moet zijn
  Donald Duck held dinsdag 16 januari 2007 @ 12:28:41 #13
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_45402131
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 12:03 schreef teamlead het volgende:

[..]

los daarvan: waarom voelt de overheid zich geroepen om dit wettelijk te regelen? Laat de markt dit lekker zelf oplossen. De 2e kamer is toch geen consumentenbond
Zelf zal de markt er natuurlijk niks aan doen. Die wachttijden zijn natuurlijk een lekkere cashcow voor ze.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_45402189
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 12:28 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Zelf zal de markt er natuurlijk niks aan doen. Die wachttijden zijn natuurlijk een lekkere cashcow voor ze.
pi_45404526
Ik baal wel als ik door een fout van die berdrijven moet bellen en bv niet kan mailen dat je dan 20 min aan de lijn hangt en ze nog het verkeerde advies geven of je niet kunnen helpen !
pi_45404829
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 12:09 schreef opgebaarde het volgende:
15 euro per minuut kost zo'n medewerker, ik kan het me niet voorstellen.

Maar als dat tarief per minuut alleen maar ingevoerd is om serieuze klaten binnen te krijgen, waarom wordt er dan zo slecht gereageerd op de vragen per mail en vooral; waarom krijgen mensen die een goede vraag hadden en dus gestraft worden het bedrag wat ze betaald hebben in de wachtrij en het gesprek daarna niet in mindering gevoerd op hun rekening? Dat zou jouw goede verhaal onderbouwen.

Hoezo zijn providers zoals planet erger qua klanten?
sterker nog ik weet wel zeker van niet ze kosten dat nog niet eens per uur
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_45404849
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 14:02 schreef Cattara het volgende:
Ik baal wel als ik door een fout van die berdrijven moet bellen en bv niet kan mailen dat je dan 20 min aan de lijn hangt en ze nog het verkeerde advies geven of je niet kunnen helpen !
ook leuk is als je niet kan bellen, omdat je telefoon eruit ligt, omdat het m,odem van chello zichzelf weer gereset heeft. moet je dus mobiel bellen, en dat is dan lekker duur als je alleen maar een prepaid hebt. dan jaag je dus met een telefoontje een tientje aan beltegoed erdoor
pi_45404863
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 12:13 schreef teamlead het volgende:

[..]

als je de serivce niet ok vindt, kun je toch een andere leverancier nemen?
ze hebben allemaal dezelfde service
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_45404891
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 14:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

ze hebben allemaal dezelfde service
en een jaar opzegtermijn
pi_45404917
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 14:02 schreef Cattara het volgende:
Ik baal wel als ik door een fout van die berdrijven moet bellen en bv niet kan mailen dat je dan 20 min aan de lijn hangt en ze nog het verkeerde advies geven of je niet kunnen helpen !
dat hebben ze bij microsoft beter begrepen daar is het gratis en als het lang duurt vragen ze je of ze terug mogen bellen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_45405933
En als ze alleen hoeven te betalen voor de service dat ze iemand aan de lijn hebben hoop ik dat ze de kosten ook omhoog gooien van 10ct per minuut naar bijv 1 euro per minuut om zo te compenseren
pi_45406174
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 14:12 schreef Wombcat het volgende:

[..]

ook leuk is als je niet kan bellen, omdat je telefoon eruit ligt, omdat het m,odem van chello zichzelf weer gereset heeft. moet je dus mobiel bellen, en dat is dan lekker duur als je alleen maar een prepaid hebt. dan jaag je dus met een telefoontje een tientje aan beltegoed erdoor
dat is echt haren uit je hoofd trekkend
  Redactie Frontpage dinsdag 16 januari 2007 @ 14:55:51 #23
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_45406304
IK vind t een goede zaak, stel dat er 10 mensen in de wacht staan, die betalen dan allemaal mee aan advies dat ze op dat moment niet krijgen
pi_45406356
Een telefoontje van een klant naar de helpdesk kost een bedrijf veel meer dan wat het opbrengt aan belkosten per minuut...
Een van de hoofdredenen waarom een bedrijf hun servicenummer betaald maakt, is om 'prank callers' te ontmoedigen.
Dat verklaart ook waarom bedrijven zoveel aandacht schenken aan uitgebreide informatie op hun site, Knowledge Bases etc.
pi_45406439
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 14:57 schreef cinnamongirl het volgende:
Een telefoontje van een klant naar de helpdesk kost een bedrijf veel meer dan wat het opbrengt aan belkosten per minuut...
Een van de hoofdredenen waarom een bedrijf hun servicenummer betaald maakt, is om 'prank callers' te ontmoedigen.
Dat verklaart ook waarom bedrijven zoveel aandacht schenken aan uitgebreide informatie op hun site, Knowledge Bases etc.
maar waarom reageren ze dan altijd zo lame op emailtjes
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')