Kunst, SpellChecker heeft er een paar blindgangers uitgehaald en het bestand zal nooit compleet zijn. AANNAMES!!!quote:Op maandag 15 januari 2007 13:08 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Toch denk ik dat dit tikfouten op zich zijn, en geen tussensoorten.
Het is nog veel erger, denk ik.quote:Op maandag 15 januari 2007 13:11 schreef sigme het volgende:
Belasted?
Is dat een tussenvorm? Ergens tussen wat het moet wezen en je begrijpt toch wat ik bedoel?
Ik begrijp het weer nietquote:
Klopt. In Word '97 wordt zowel Cairo als Caïro als fout gezien door de spellingscontrole. Blijkbaar zijn de heren taalkundigen het nog niet helemaal eens en over tien jaar blijkt dat het gewoon Kaajrow is.quote:Op maandag 15 januari 2007 13:11 schreef Apropos het volgende:
[..]
Kunst, SpellChecker heeft er een paar blindgangers uitgehaald en het bestand zal nooit compleet zijn. AANNAMES!!!
Ik zou niet durven zeggen ''je begrijpt toch wat ik bedoel?''quote:
Het zij je vergevenquote:Op maandag 15 januari 2007 13:20 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ik zou niet durven zeggen ''je begrijpt toch wat ik bedoel?''
volkskrantquote:Politie mag databanken in hele EU raadplegen
ANP
DRESDEN - De politiediensten van alle EU-landen kunnen elkaars databanken met DNA en vingerafdrukken raadplegen. De agenten kunnen eveneens de kentekenregisters van andere EU-landen inzien.
Ministers van Justitie van de 27 EU-landen steunen dit idee, zo bleek maandag tijdens een vergadering.
De uitbreiding moet politieonderzoeken vergemakkelijken. Momenteel zijn de gegevensbanken niet direct toegankelijk voor buitenlandse politiediensten. Nederland had hiervoor al een verdrag gesloten met zes landen, maar dat ligt nog ter goedkeuring bij het parlement.
Dat agenten bij een DNA- of biometrisch spoor nu in de hele EU kunnen zoeken, is volgens minister Ernst Hirsch Ballin (Justitie) een flinke stap voorwaarts.
Duitsland en Oostenrijk hebben inmiddels goede resultaten geboekt sinds hun uitwisseling. De Duitse minister Wolfgang Schäuble (Binnenlandse Zaken), die de EU-vergadering in Dresden voorzit, pleitte zondagavond al voor uitbreiding van de werkwijze naar de hele Europese Unie. De meeste van zijn collega's waren snel gewonnen voor het idee.
Het is de bedoeling dat al in februari een formeel voorstel voor de EU-landen op tafel komt. Invoering kan dan snel gaan, zo is de verwachting.
Ja was een leuke columnquote:Op maandag 15 januari 2007 14:52 schreef Aoristus het volgende:
[afbeelding]
Ik vind Wagendorp een leuke columnist, de vorige keer had hij een stuk over de leugen regeert
zekers, het compenseert Martin Bril een beetjequote:
Net één uur heen, één uur terug gefietst, dus genoeg tijd het even te overpeinzen. Ik vind het ergens niet onmenselijk, en ergens heb je wel gelijk. Als je in zo'n maatschappij leeft vindt je het vanzelfsprekend heel normaal en verre van onmenselijk. Misschien kun je je nog herinneren dat ze in de tijd waarin Chip leeft druk bezig zijn de mens genetisch zo aan te passen dat de 'treatments' niet meer nodig zijn. Is het veranderen van de mens naar ander soort mens onmenselijk? Misschien. Is het daarna onmenselijk? Nee, want de mens is niet meer de mens die hij ooit was, en leeft nu als een soort in een samenleving die perfect past bij zijn karakter.quote:Op maandag 15 januari 2007 12:33 schreef sigme het volgende:
[..]
I can live without a finger
I can live without a toe
But the head is necessary
Nits - J.O.S. Days
Utopiën zijn -bij de mens zoals deze is- per definitie onmenselijk. Ze zijn een wens dat alles anders zou zijn - maar met dat 'alles' bedoelt men niet de aarde, het klimaat, de beestenboel. Het 'alles' wat anders zou moeten zijn is de menselijke aard.quote:Op maandag 15 januari 2007 16:08 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Net één uur heen, één uur terug gefietst, dus genoeg tijd het even te overpeinzen. Ik vind het ergens niet onmenselijk, en ergens heb je wel gelijk. Als je in zo'n maatschappij leeft vindt je het vanzelfsprekend heel normaal en verre van onmenselijk. Misschien kun je je nog herinneren dat ze in de tijd waarin Chip leeft druk bezig zijn de mens genetisch zo aan te passen dat de 'treatments' niet meer nodig zijn. Is het veranderen van de mens naar ander soort mens onmenselijk? Misschien. Is het daarna onmenselijk? Nee, want de mens is niet meer de mens die hij ooit was, en leeft nu als een soort in een samenleving die perfect past bij zijn karakter.
Misschien ligt daar ook wel de oorzaak van mijn manier van denken, namelijk dat de mensheid zo als die nu in elkaar zit gewoon niet goed functioneert ten opzichte van de wereld. Daarmee wil ik niet zeggen dat we onze soort daarom maar moeten strippen van gevoelens en dergelijke, maar een verandering is wenselijk. Hetgeen dat de term menselijk nu beteugelt vind ik niet wenselijk.
Als je er even over nadenkt zijn veel utopiën onmogelijk omdat ze vereisen dat de mens anders is dan hij nu is. Communisme (mijns inziens een, met de huidige mensheid, onwerkbare utopie) verlangt onder andere dat de mensen zijn verlangen naar bezit opgeeft, en Utopia zelf (als ik het goede verhaal voor me heb) gaat er vanuit dat niemand zich wil onderscheiden van de rest.
Dat ben ik niet met jou eens. Een utopie kan ook uitgaan van de mens zoals deze nu is. Een utopie kan ook uitgaan van een geheel andere staatsinrichting alleen.quote:Op maandag 15 januari 2007 16:17 schreef sigme het volgende:
[..]
Utopiën zijn -bij de mens zoals deze is- per definitie onmenselijk. Ze zijn een wens dat alles anders zou zijn - maar met dat 'alles' bedoelt men niet de aarde, het klimaat, de beestenboel. Het 'alles' wat anders zou moeten zijn is de menselijke aard.
Laat ik het zo formuleren. Ik vind het jammer dat de mens is zoals hij is.quote:Als je wenst dat de mens niet zichzelf is, dan wens je deze onmenselijk.
Als je je medemensen het liefst onmenselijk / ontmenselijkt ziet worden vind ik je politiek gesproken een engerd.
Is zo'n uitlating niet strafbaar? Of gewoon erg nichterig?quote:Op maandag 15 januari 2007 16:44 schreef kLowJow het volgende:
I'm leaving on a jet plane.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |